Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.519 din 11 aprilie 2023  privind modul de exercitare de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a atribuţiilor şi responsabilităţilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 172/2022 privind dezvoltarea sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ şi a aplicaţiilor informatice MySMIS2021 şi SMIS2021 pentru gestionarea fondurilor europene aferente perioadei de programare 2021-2027 şi pentru completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.519 din 11 aprilie 2023 privind modul de exercitare de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a atribuţiilor şi responsabilităţilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 172/2022 privind dezvoltarea sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ şi a aplicaţiilor informatice MySMIS2021 şi SMIS2021 pentru gestionarea fondurilor europene aferente perioadei de programare 2021-2027 şi pentru completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice

EMITENT: Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 340 din 24 aprilie 2023
    În conformitate cu prevederile art. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 172/2022 privind dezvoltarea sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ şi a aplicaţiilor informatice MySMIS2021 şi SMIS2021 pentru gestionarea fondurilor europene aferente perioadei de programare 2021-2027 şi pentru completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice,
    în temeiul art. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 172/2022 privind dezvoltarea sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ şi a aplicaţiilor informatice MySMIS2021 şi SMIS2021 pentru gestionarea fondurilor europene aferente perioadei de programare 2021-2027 şi pentru completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, al art. 14 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 10 din Legea nr. 92/1996 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul investiţiilor şi proiectelor europene şi directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale emit prezentul ordin.
    ART. 1
    Prezentul ordin stabileşte modul de exercitare de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, denumit în continuare MIPE, şi de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, denumit în continuare STS, a atribuţiilor şi responsabilităţilor prevăzute la art. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 172/2022 privind dezvoltarea sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ şi a aplicaţiilor informatice MySMIS2021 şi SMIS2021 pentru gestionarea fondurilor europene aferente perioadei de programare 2021-2027 şi pentru completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, denumită în continuare Ordonanţă, în procesul de dezvoltare şi administrare a sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ şi a aplicaţiilor conexe MySMIS2021 şi SMIS2021.

    ART. 2
    În vederea exercitării atribuţiilor şi responsabilităţilor prevăzute la art. 4 alin. (1) din Ordonanţă, MIPE, în calitate de administrator operaţional al sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+, inclusiv al aplicaţiilor informatice conexe MySMIS2021 şi SMIS2021, asigură următoarele:
    a) extragerea şi definirea cerinţelor specifice analizei de business, modelarea şi structurarea acestora;
    b) participarea, împreună cu echipa STS, la modelarea evenimentelor din fluxurile de business în aplicaţia stabilită de comun acord;
    c) detalierea, împreună cu echipa de analiză a STS, a cerinţelor funcţionale şi nefuncţionale prin tichete în sistemul de ticketing stabilit de comun acord;
    d) testarea funcţionalităţilor aplicaţiei şi semnarea procesului-verbal de acceptanţă pentru punerea în producţie;
    e) operarea centrului de suport operaţional nivel 1 şi 2, acordat utilizatorilor şi beneficiarilor sistemului informatic menţionat la art. 1, conform procedurii de lucru stabilite în anexa nr. 1, punând la dispoziţie, în acest sens, o echipă dedicată de helpdesk;
    f) punerea la dispoziţie a infrastructurii IT fizice şi virtuale pentru dezvoltarea şi funcţionarea sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ în baza specificaţiilor solicitate de STS;
    g) administrarea infrastructurii IT fizice şi virtuale aferente sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ şi aplicaţiilor conexe, cu sprijinul STS;
    h) monitorizarea infrastructurii fizice şi virtuale, cu sprijinul STS, conform unei proceduri de lucru comune stabilite ulterior;
    i) punerea la dispoziţie a infrastructurii de baze de date;
    j) participarea la şedinţele de analiză de business, testare şi validare (inclusiv semnarea acceptanţei);
    k) administrarea mediilor de preproducţie şi producţie necesare pentru lansarea în producţie, cu sprijinul STS;
    l) desemnarea persoanelor de contact (nume şi prenume, telefon, e-mail) pentru fiecare domeniu tehnic identificat, pentru semnalarea evenimentelor şi incidentelor de securitate cibernetică identificate de către specialiştii STS;
    m) furnizarea de informaţii tehnice despre resursele IT şi despre evenimentele de securitate din zona de responsabilitate tehnică, în vederea asigurării serviciilor integrate de securitate cibernetică de către specialiştii STS;
    n) aplicarea măsurilor tehnice necesare pentru minimizarea riscurilor de securitate, în zonele de responsabilitate tehnică;
    o) acordarea de suport în vederea remedierii vulnerabilităţilor de securitate identificate.


    ART. 3
    În vederea exercitării atribuţiilor şi responsabilităţilor prevăzute la art. 4 alin. (2) din Ordonanţă, STS, în calitate de administrator tehnic şi de securitate cibernetică al sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+, inclusiv al aplicaţiilor informatice conexe MySMIS2021 şi SMIS2021, asigură următoarele:
    a) modelarea, împreună cu echipa de analiză a MIPE, a evenimentelor din fluxurile de business în aplicaţia stabilită de comun acord;
    b) crearea tichetelor în aplicaţia de ticketing, împreună cu echipa de analiză a MIPE, pentru structurarea şi documentarea cerinţelor funcţionale şi nefuncţionale;
    c) proiectarea, dezvoltarea şi implementarea funcţionalităţilor necesare realizării aplicaţiilor informatice MySMIS2021 şi SMIS2021+, în baza cerinţelor operaţionale furnizate de către MIPE;
    d) stabilirea detaliilor referitoare la modalitatea de creare şi completare a tichetelor transmise prin corespondenţă electronică între MIPE şi STS la nivelul echipei comune de lucru constituite în baza acestui ordin, prin folosirea instrumentelor specifice agreate de comun acord;
    e) revizuirea şi validarea tichetelor de analiză transmise de echipa MIPE (în şedinţele de grooming);
    f) testarea modulelor dezvoltate, respectiv a platformei instalate şi configurate;
    g) acordarea de suport tehnic de nivel 3 specializat la nivel de experţi, la solicitarea MIPE, în conformitate cu anexa nr. 1;
    h) administrarea sistemului informatic prevăzut la art. 1 din punct de vedere tehnic;
    i) participarea la evaluarea performanţelor funcţionalităţilor şi modulelor dezvoltate în sistemul informatic menţionat la art. 1, conform unei proceduri de lucru comune stabilite ulterior;
    j) configurarea, administrarea şi operarea reţelei VPN, conform anexei nr. 2;
    k) expunerea în reţeaua internet a serviciilor de interes, prin configurarea echipamentelor centrale, de tip firewall/UTM şi a switch-urilor de datacenter, conform anexei nr. 2;
    l) configurarea, administrarea şi operarea reţelei de comunicaţii extranet prin care se asigură transmiterea, primirea, interogarea şi validarea seturilor de date din sistemele informatice ale instituţiilor şi autorităţilor publice, în condiţiile prevăzute de acordul de colaborare încheiat potrivit art. 6 alin. (7) din Ordonanţă;
    m) configurarea şi administrarea centrului de suport, conform anexei nr. 2, precum şi asigurarea de suport tehnic de nivel 3;
    n) administrarea mediilor de dezvoltare şi testare necesare pentru lansarea în producţie;
    o) participarea la şedinţele de analiză de business, dezvoltare, testare (include şi întocmirea acceptanţei), integrare;
    p) realizarea evaluărilor de vulnerabilităţi pentru aplicaţiile informatice MySMIS2021 şi SMIS2021+ dezvoltate de către STS, conform procedurilor interne ale STS;
    q) realizarea evaluărilor de vulnerabilităţi pentru infrastructura IT corespunzătoare sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+, conform procedurilor interne ale STS;
    r) monitorizarea evenimentelor de securitate şi răspuns la incidentele de securitate asociate sistemului informatic ce deserveşte proiectul MySMIS2021/SMIS2021+, conform procedurilor interne ale STS;
    s) stabilirea şi comunicarea către MIPE a unui punct de contact unic pentru comunicarea privind domeniul securităţii cibernetice, conform procedurilor interne ale STS.


    ART. 4
    (1) În vederea implementării şi utilizării funcţionalităţilor sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+, MIPE transmite, primeşte, interoghează şi validează seturi de date din sistemele informatice ale instituţiilor şi autorităţilor publice prevăzute la pct. I din anexa nr. 3, în condiţiile care se stabilesc prin acordurile de colaborare încheiate, potrivit prevederilor art. 6 alin. (7) din Ordonanţă.
    (2) Instituţiile şi autorităţile publice prevăzute la pct. I din anexa nr. 3, care deţin şi furnizează date către MIPE, răspund pentru actualitatea, realitatea şi integralitatea respectivelor date.
    (3) MIPE şi STS nu răspund pentru actualitatea, realitatea şi integralitatea datelor furnizate de către instituţiile şi autorităţile publice prevăzute la pct. I din anexa nr. 3.

    ART. 5
    (1) Prelucrarea datelor cu caracter personal prin sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+ se face în baza prevederilor art. 6 din Ordonanţă.
    (2) Pentru interogarea datelor cu caracter personal prelucrate prin intermediul aplicaţiilor informatice MySMIS2021/SMIS2021+ de tipul datelor de identificare, relaţiilor de muncă, studiilor, veniturilor, stării de sănătate, precum şi a altor atribute se vor folosi registrele sau bazele de date prevăzute la pct. II din anexa nr. 3.
    (3) În aplicarea art. 6 alin. (2) din Ordonanţă, MIPE, în calitate de operator de date cu caracter personal, împuterniceşte STS să efectueze operaţiuni privind prelucrarea, colectarea, înregistrarea, organizarea, stocarea, protejarea, ştergerea şi distrugerea datelor cu caracter personal menţionate la alin. (2), în vederea îndeplinirii de către STS a atribuţiilor prevăzute la art. 4 alin. (2) din Ordonanţă.
    (4) În vederea realizării operaţiunilor de conservare sau ştergere a datelor colectate în cadrul sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ şi prelucrate în aplicaţiile conexe acestuia, conform art. 6 alin. (5) din Ordonanţă, seturile de date care fac obiectul acestor operaţiuni sunt următoarele:
    a) codul numeric personal (CNP);
    b) numele şi prenumele;
    c) adresa de e-mail;
    d) adresa de domiciliu/reşedinţă;
    e) seria şi numărul de buletin/carte de identitate.

    (5) Prelucrarea datelor se va efectua cu jurnalizarea următoarelor operaţiuni: activitate utilizatori, sesiuni de autentificare utilizatori, import/export date, modificare.

    ART. 6
    Activităţile, responsabilii şi timpii de răspuns aşteptaţi pentru fiecare activitate sunt asumaţi de MIPE şi STS, în conformitate cu prevederile din anexa nr. 2.

    ART. 7
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 8
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Marcel Ioan Boloş
                    Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
                    Ionel-Sorin Bălan

    ANEXA 1

    PROCEDURĂ DE LUCRU
    privind acordarea suportului de nivel 1, 2 şi 3 către utilizatorii sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+

    Prezentarea generală a scopului procedurii
    Scopul procedurii este acela de a stabili modul de acţiune al personalului desemnat să îşi desfăşoare activitatea în centrul de suport beneficiari pentru preluarea solicitărilor transmise de către reprezentanţii Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) privind disfuncţionalităţi ale sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+, dar şi al personalului dedicat din cadrul MIPE care oferă suport utilizatorilor aplicaţiei.
    Suportul operaţional implică preluarea petiţiilor şi întrebărilor de la aplicanţi; suportul operaţional se realizează prin serviciul helpdesk de către personalul MIPE dedicat gestionării acestora şi responsabil cu asigurarea suportului operaţional de nivel 1 şi 2.
    În cazul în care personalul MIPE care gestionează helpdeskul şi asigură suportul operaţional de nivel 1 şi 2, în urma informaţiilor de la solicitant şi a consultării manualelor de utilizare, constată că este o problemă de natură tehnică, va solicita datele de identificare ale solicitantului şi ale organizaţiei care a întâmpinat probleme în utilizarea aplicaţiei, precum şi toate detaliile legate de situaţia expusă, în vederea realizării tichetului corespunzător în aplicaţia JIRA.

    Obiectiv
    Această procedură urmăreşte:
    a) stabilirea unor norme interne privind primirea şi soluţionarea solicitărilor, pe linia suportului de operare în cadrul aplicaţiei;
    b) stabilirea modului în care solicitările vor fi soluţionate.


    Documente de referinţă
    Manual de utilizare
    1. Definiţii şi abrevieri ale termenilor utilizaţi în procedură

┌────┬────────────┬────────────────────┐
│Nr. │Abrevierea │Termenul abreviat │
│crt.│ │ │
├────┼────────────┼────────────────────┤
│ │ │Aplicaţie pentru │
│ │ │înregistrarea, │
│ │ │vizualizarea şi │
│1. │JIRA │gestionarea │
│ │ │solicitărilor │
│ │ │primite în helpdesk │
│ │ │MIPE │
├────┼────────────┼────────────────────┤
│ │ │Starea în care se │
│2. │Status │află o solicitare la│
│ │ │un anumit moment │
├────┼────────────┼────────────────────┤
│3. │Apelant │Reprezentantul MIPE/│
│ │ │helpdesk MIPE │
├────┼────────────┼────────────────────┤
│4. │Task │Solicitare care │
│ │(sarcină) │trebuie soluţionată │
├────┼────────────┼────────────────────┤
│ │Subtask │Solicitare care │
│ │(sarcină în │trebuie soluţionată,│
│5. │legătură cu │având legătură cu │
│ │taskul din │taskul din care face│
│ │care face │parte │
│ │parte) │ │
├────┼────────────┼────────────────────┤
│ │ │Utilizator care │
│ │ │anunţă centrul │
│6. │Solicitant │helpdesk MIPE că a │
│ │ │întâmpinat o │
│ │ │problemă în │
│ │ │aplicaţie │
├────┼────────────┼────────────────────┤
│ │ │Defect, │
│ │ │disfuncţionalitate │
│7. │Bug │raportată a │
│ │ │sistemului │
│ │ │informatic │
└────┴────────────┴────────────────────┘



    2. Înregistrarea solicitărilor

    (1) Pentru înregistrarea solicitării apelantului, reprezentantul MIPE cu acces în JIRA trebuie să primească un minimum de informaţii:
    a) numele şi prenumele persoanei;
    b) centrul din care face parte apelantul (centru helpdesk MIPE);
    c) numele şi prenumele solicitantului (eventual, entitatea pe care o reprezintă);
    d) o descriere a problemei întâmpinate, necesară completării tichetului din JIRA, conform indicaţiilor de mai jos.


    (2) Reprezentantul MIPE cu acces în JIRA are următoarele obligaţii:
    a) să solicite toate datele necesare creării taskului în JIRA;
    b) să revină la apelant cu un apel telefonic în situaţia în care dezvoltatorul sau analistul de business solicită date suplimentare;
    c) să înregistreze solicitarea în JIRA, menţionând toate datele necesare pentru identificarea problemei sesizate.


    (3) Dacă se constată existenţa unei cazuistici recurente pe care se identifică mai multe speţe, se va înregistra un task specific în JIRA, iar toate speţele similare se vor înregistra ca subtaskuri individualizate în cadrul taskului cu respectiva specificitate.

    (4) Paşii pentru crearea tichetului în JIRA sunt:
    a) se va accesa butonul „Create“, după care se va deschide automat tabul „Create Issue“;
    b) se va selecta proiectul;
    c) la „Issue Type“ se va selecta, conform specificului problemei, opţiunea: „Bug“ (bug = o problemă care afectează sau împiedică funcţionarea produsului);
    d) la „Summary“ se va descrie pe scurt problema în cauză. La „Component/s“ se va completa componenta, dacă este cazul;
    e) la „Description“ se vor completa toate detaliile aferente „bugului“ semnalat. Se vor completa:
    - contul de pe care s-a semnalat bugul;
    – linkul aplicaţiei din momentul semnalării bugului;
    – screenshoturi cât mai clare (fullscreen, inclusiv data şi ora de pe ecran), care să cuprindă cât mai multe detalii aferente bugului;
    – fluxul parcurs în situaţia specifică, precizând pasul la care a apărut comportamentul nedorit, precum şi descrierea cât mai precisă a acestui comportament (de exemplu, mesajul exact returnat, timpul de aşteptare etc.);

    f) „Priority“ se referă la nivelul de prioritate care indică importanţa problemei. Priorităţile definite în prezent sunt enumerate mai jos:
    - „Highest“ - Această problemă va bloca progresul. Este vorba despre o eroare blocantă;
    – „High“ - există o probabilitate mare ca această problemă să blocheze progresul;
    – „Medium“ - problema detectată are potenţialul de a bloca progresul;
    – „Low“ - problemă minoră sau uşor de rezolvat;
    – „Lowest“ - problemă banală cu impact redus sau fără impact asupra progresului;
    – „None“ - nici n grad de prioritate.

    g) la „Assignee“ se va putea completa numele celui care va prelua acea solicitare, însă se recomandă completarea cu opţiunea default „Automatic“;
    h) statusurile solicitărilor în JIRA se clasifică în următoarele categorii:
    - „Done“ - solicitarea a fost rezolvată;
    – „In progress“ - solicitarea se află în lucru;
    – „No category“ - încă nu a fost selectat un status pentru solicitare;
    – „To do“ - de rezolvat solicitarea;
    – „Review“ - tichetul a fost rezolvat şi trebuie testat.



    3. Suport tehnic de nivel 3
    Suportul tehnic de nivel 3 (disfuncţionalităţi ale aplicaţiei, rezolvarea problemelor tehnice apărute la echipamentele hardware, infrastructura de comunicaţii, sisteme de operare sau aplicaţii-suport - servere de aplicaţii, baze de date) va fi asigurat de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).

    4. Rezolvarea solicitărilor
    După ce echipa MIPE/STS dedicată proiectului rezolvă solicitarea, taskul din JIRA se va găsi în starea „de aprobat“ (review/in review), iar echipele de testare ale STS şi MIPE vor verifica rezolvarea sarcinii, urmând ca, în baza feedbackului rezultat, reprezentantul MIPE cu acces în JIRA să valideze soluţionarea solicitării prin închiderea taskului sau retrimiterea acestuia în lucru dacă rezultatul nu este cel aşteptat. Răspunsurile la solicitări şi finalizarea bugurilor semnalate nu vor fi operaţionalizate pe mediul de producţie fără ca taskul din JIRA să fie închis de către reprezentanţii MIPE.


    ANEXA 2

    Activităţi de suport tehnic, acceptanţă şi timpi de răspuns aşteptaţi
    I. Detalierea responsabililor de activităţi de suport
    a) suport bug-fixing:
    (i) Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE): înregistrează incidentele în JIRA;
    (ii) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS);

    b) suport incidente aplicaţii, baze de date, platformă, networking:
    (i) MIPE;
    (ii) STS.


    II. Canale de comunicare
    a) e-mail - mediu de comunicare oficial - pentru documente ce necesită validare formală;
    b) JIRA;
    c) Mattermost.

    III. Procedura de acceptanţă
    Tipuri de acceptanţă şi conţinutul fiecărei acceptanţe (documente care se semnează, cine semnează, momentul semnării);
    a) acceptanţă instalare şi configurare platformă MySMIS2021 (pentru fiecare mediu: test&preprod&prod)
    1. arhitectura detaliată a fiecărui mediu - STS, după finalizarea instalării şi configurării fiecărui mediu;
    2. nume maşini & credenţiale - STS, după finalizarea instalării şi configurării fiecărui mediu;
    3. manuale & instrucţiuni de administrare şi utilizare - STS, după finalizarea instalării şi configurării fiecărui mediu;
    4. raport testare platformă funcţională - MIPE, după testarea fiecărui mediu;

    b) acceptanţă dezvoltare aplicaţie MySMIS2021 (pentru fiecare modul):
    1. documentaţie cerinţe şi specificaţii funcţionale - export taskuri din JIRA - STS, verificat de MIPE, semnat de echipele de analiză ale STS & MIPE după finalizarea şedinţelor de grooming ale fiecărui modul;
    2. acceptanţă funcţională - plan de testare & raport de testare & document UAT - echipa de testare a MIPE - după finalizarea testării funcţionale;
    3. acceptanţă de performanţă - plan de testare & raport de testare - STS, după finalizarea testelor de performanţă;
    4. acceptanţă de securitate - plan de testare & raport de testare - echipa de testare - STS, după finalizarea testelor de securitate;

    c) modul de lucru
    1. documentare cerinţe funcţionale: MIPE documentează cerinţele funcţionale în aplicaţia OpenProject;
    2. design evenimente:
    - STS, cu suport MIPE, realizează designul evenimentelor în Colaboard;
    – echipele de analiză ale MIPE & STS semnează un document de analiză cu evenimentele modelate în Colaboard;
    – după această etapă, STS poate estima efortul necesar dezvoltării;
    3. documentare taskuri JIRA:

    – STS creează în JIRA taskurile de tip Epic & MIPE le completează;
    – STS creează în JIRA taskurile de tip Story & MIPE le completează;
    4. grooming: DEV STS & analişti STS & analişti MIPE

    – vor fi mai multe şedinţe de grooming deoarece în fiecare şedinţă de grooming sunt discutate numai câteva taskuri;
    – pentru fiecare modul, echipele de analiză ale MIPE & STS semnează un document unde sunt enumerate epic-urile şi story-urile discutate la grooming şi care intră în respectivul modul (doar enumerare taskuri de tip Epic şi Story - descrierea rezultând pentru fiecare task din history JIRA);
    5. review zilnic cerinţe:

    – DEV solicită clarificări pentru cerinţe neclare sau incomplete;
    – MIPE răspunde la solicitări;
    – MIPE defineşte UAC;


    d) în implementarea proiectului folosim metodologia Agile Scrum
    1. pentru o monitorizare a progresului se vor folosi sprinturi de maximum 2 săptămâni cu backlog active;
    2. taskurile documentate în JIRA ar trebui să intre în sprinturi separate (să nu se mai aştepte 2-3-4 săptămâni până se finalizează groomingul pentru întregul modul);
    3. taskurile şi subtaskurile asociate story-urilor să fie asignate persoanelor care lucrează pe ele pentru a putea oricând identifica persoana responsabilă pe task pentru o comunicare directă (Mattermost, videoconferinţe) şi numai cu ele să se întâmple groomingul;
    4. urmărire în timp real cât s-a implementat din estimatul de la 2 săptămâni, pentru a analiza dacă ne încadrăm în termenele stabilite prin Memorandum;

    e) evenimente
    1. Planning confom Kanban;
    2. Backlog Refiniment;
    3. Retrospective.



    IV. Timpii de răspuns aşteptaţi sunt următorii:
    a) pentru dezvoltare iniţială - Tdev = 2-4 săptămâni;
    b) pentru testare/QA - Tdev/4= 5-7 zile;

    V. Principalele activităţi desfăşurate în cadrul configurării, administrării şi operării reţelei de comunicaţii de tip VPN sunt următoarele:
    a) asigurarea conexiunilor securizate de tip IPSec VPN între entităţile care au nevoie de acces la resursele MySMIS şi HUB MIPE;
    b) configurarea politicilor de securitate pe echipamentele tip firewall pentru reţeaua VPN;
    c) asigurarea rutării pentru accesul la resursele MySMIS;
    d) actualizarea şi optimizarea soluţiei în funcţie de nevoile survenite;
    e) suport tehnic pentru modificarea locaţiilor de acces la reţeaua MySMIS;
    f) monitorizarea echipamentelor instalate în reţeaua VPN MySMIS şi remedierea incidentelor.

    VI. Activităţile desfăşurate pentru asigurarea expunerii în reţeaua internet a serviciilor de interes prin configurarea echipamentelor centrale, de tip firewall/UTM şi a switch-urilor de datacenter, se realizează astfel:
    a) configurarea vlan-urilor şi porturilor de pe echipamentele de tip switch datacenter;
    b) asigurarea posturii de securitate a reţelei prin configurarea echipamentelor de tip UTM;
    c) configurarea politicilor de securitate pe echipamentele tip firewall pentru accesul la internet;
    d) expunerea în reţeaua internet a serviciilor de interes;
    e) monitorizarea echipamentelor în vederea identificării şi remedierii prompte a incidentelor.

    VII. Pentru asigurarea atribuţiilor menţionate la art. 3 lit. k) din ordin, STS desfăşoară următoarele activităţi:
    a) asigurarea conexiunilor securizate între echipamentele din cadrul reţelei extranet;
    b) asigurarea disponibilităţii accesului la serviciile expuse în reţeaua extranet printr-o infrastructură redundantă;
    c) configurarea regulilor de acces în funcţie de solicitări;
    d) implementarea protocoalelor de rutare în vederea asigurării accesului la resursele expuse în reţeaua extranet.

    VIII. Pentru configurarea şi administrarea tehnică a centrului de suport operat de către MIPE, STS desfăşoară următoarele activităţi:
    a) instalează şi configurează aplicaţia de call center;
    b) configurează aplicaţia de call center pentru accesul utilizatorilor la cozi, în funcţie de fluxurile de lucru;
    c) instalează şi configurează SIP Trunk pentru accesul la serviciul de tip call center;
    d) realizează mesaje de tip IVR pentru serviciul de tip call center;
    e) realizează şi configurează programe de lucru pentru serviciul de tip call center;
    f) configurează aplicaţia prin care se pot extrage date statistice privind activitatea din call center;
    g) administrează şi monitorizează echipamentele şi aplicaţia care oferă serviciul de tip call center.


    ANEXA 3

    I. Instituţiile şi autorităţile publice care deţin şi furnizează date pentru Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene
    1. Autoritatea pentru Digitalizarea României;
    2. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;
    3. Ministerul Finanţelor;
    4. Ministerul Justiţiei;
    5. Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
    6. Inspectoratul General al Poliţiei Române;
    7. Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor (Ministerul Afacerilor Interne);
    8. Registru Auto Român;
    9. Ministerul Educaţiei;
    10. Agenţia Naţională de Integritate;
    11. Inspectoratul de Stat în Construcţii;
    12. Camera Auditorilor Financiari din România;
    13. Autoritatea de Supraveghere Financiară;
    14. Institutul Naţional de Statistică;
    15. Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci;
    16. Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară;
    17. Consiliul Concurenţei;
    18. Inspecţia Muncii;
    19. Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă;
    20. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi;
    21. Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar.

    II. Registre sau baze de date
    1. Registrul de şomeri (Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă);
    2. REVISAL (Inspecţia Muncii);
    3. Registrul electronic al persoanelor cu dizabilităţi (Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi);
    4. Registrul cadastru şi carte funciară (Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară);
    5. Sistemul informatic integrat al învăţământului din România SIIR - Registrul matricol unic (Ministerul Educaţiei);
    6. Registrul cu diriginţii de şantier autorizaţi (Inspectoratul de Stat în Construcţii);
    7. Sistemul computerizat integrat pentru prevenirea situaţiilor de conflict de interese în timp real PREVENT (Autoritatea Naţională de Integritate);
    8. Registrul naţional de evidenţa persoanelor (Ministerul Afacerilor Interne - Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor).

    III. Seturi de date cu caracter personal
    Conform art. 5 alin. (4) din ordin.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016