Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile ulterioare, în conformitate cu prevederile <>art. 28 alin. (2) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele, ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin: ART. 1 Se aprobã publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a urmãtoarelor amendamente la memorandumuri de finanţare ISPA, cuprinse în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin: 1. Amendamentul nr. 3 la Memorandumul de finanţare ISPA "Reabilitarea secţiunilor Bãneasa-Feteşti de pe linia de cale feratã Bucureşti-Constanţa, România", ratificat prin <>Legea nr. 408/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 421 din 30 iulie 2001, cu modificãrile ulterioare (semnat de partea românã la data de 15 iunie 2003 şi de partea comunitarã la data de 18 mai 2004); 2. Amendamentul nr. 3 la Memorandumul de finanţare ISPA "Reabilitarea secţiunii Drobeta-Turnu Severin-Lugoj a drumului naţional DN 6 (faza 2 a proiectului CraiovaLugoj), România", ratificat prin <>Legea nr. 154/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 323 din 13 mai 2003, cu modificãrile ulterioare (semnat de partea românã la data de 24 iulie 2003 şi de partea comunitarã la data de 25 mai 2004); 3. Amendamentul nr. 4 la Memorandumul de finanţare ISPA "Reabilitarea şi modificarea sistemului de canalizare şi a sistemului de furnizare şi tratare a apelor uzate în Arad pentru protejarea râului Mureş, România", ratificat prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 19/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 482 din 21 august 2001, aprobatã prin <>Legea nr. 666/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 772 din 4 decembrie 2001, cu modificãrile ulterioare (semnat de partea românã la data de 4 octombrie 2004 şi de partea comunitarã la data de 6 decembrie 2004); 4. Amendamentul nr. 4 la Memorandumul de finanţare ISPA "Asistenţã tehnicã pentru proiectul tehnic şi documentaţia de licitaţie pentru secţiunea Drobeta-Turnu Severin-Lugoj a drumului naţional DN 6 şi studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova-Lugoj), România", ratificat prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 22/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 488 din 22 august 2001, aprobatã prin <>Legea nr. 667/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 772 din 4 decembrie 2001, cu modificãrile ulterioare (semnat de partea românã la data de 15 iunie 2003 şi de partea comunitarã la data de 27 noiembrie 2003); 5. Amendamentul nr. 6 la Memorandumul de finanţare ISPA "Asistenţã tehnicã pentru proiectul tehnic şi documentaţia de licitaţie pentru secţiunea Drobeta-Turnu Severin-Lugoj a drumului naţional DN 6 şi studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova-Lugoj), România", ratificat prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 22/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 488 din 22 august 2001, aprobatã prin <>Legea nr. 667/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 772 din 4 decembrie 2001, cu modificãrile ulterioare (semnat de partea românã la data de 4 octombrie 2004 şi de partea comunitarã la data de 26 noiembrie 2004); 6. Amendamentul nr. 3 la Memorandumul de finanţare ISPA "Asistenţã tehnicã pentru reabilitarea liniei de cale feratã de la graniţa ungarã pânã la Simeria şi studiile adiacente, România", ratificat prin <>Legea nr. 226/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 371 din 30 mai 2003, cu modificãrile ulterioare (semnat de partea românã la data de 15 iunie 2003 şi de partea comunitarã la data de 27 noiembrie 2003); 7. Amendamentul nr. 5 la Memorandumul de finanţare ISPA "Asistenţã tehnicã pentru reabilitarea liniei de cale feratã de la graniţa ungarã pânã la Simeria şi studiile adiacente, România", ratificat prin <>Legea nr. 226/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 371 din 30 mai 2003, cu modificãrile ulterioare (semnat de partea românã la data de 4 noiembrie 2004 şi de partea comunitarã la data de 26 noiembrie 2004); 8. Amendamentul nr. 3 la Memorandumul de finanţare ISPA "Asistenţã tehnicã pentru îmbunãtãţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunãre, România", ratificat prin <>Legea nr. 372/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 713 şi 713 bis din 13 octombrie 2003, cu modificãrile ulterioare (semnat de partea românã la data de 4 octombrie 2004 şi de partea comunitarã la data de 26 noiembrie 2004); 9. Amendamentul nr. 3 la Memorandumul de finanţare ISPA "Asistenţã tehnicã pentru pregãtirea proiectului «Finalizarea lucrãrilor şi modernizarea Staţiei de epurare a apelor uzate Bucureşti», România", ratificat prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 20/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 484 din 22 august 2001, aprobatã prin <>Legea nr. 665/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 775 din 5 decembrie 2001, cu modificãrile ulterioare (semnat de partea românã la data de 4 octombrie 2004 şi de partea comunitarã la data de 6 decembrie 2004); 10. Amendamentul nr. 2 la Memorandumul de finanţare ISPA "Asistenţã tehnicã pentru pregãtirea proiectelor ISPA în sectorul de mediu în oraşele Baia Mare, Botoşani, Drobeta-Turnu Severin, Galaţi, Deva şi Hunedoara, România", ratificat prin <>Legea nr. 365/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 707 şi 707 bis din 9 octombrie 2003, cu modificãrile ulterioare (semnat de partea românã la data de 4 octombrie 2004 şi de partea comunitarã la data de 6 decembrie 2004); 11. Amendamentul nr. 1 la Memorandumul de finanţare ISPA "Asistenţã în vederea organizãrii comitetelor de monitorizare ISPA în România", ratificat prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 11/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 88 din 2 februarie 2002, aprobatã prin <>Legea nr. 152/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 249 din 15 aprilie 2002 (semnat de partea românã la data de 5 decembrie 2003 şi de partea comunitarã la data de 28 noiembrie 2003); 12. Amendamentul nr. 2 la Memorandumul de finanţare ISPA "Asistenţã tehnicã pentru întãrirea capacitãţii agenţiilor de implementare ISPA privind implementarea mãsurilor ISPA - Etapa I pentru remedierea deficienţelor în România", ratificat prin <>Legea nr. 152/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 328 din 15 mai 2003, cu modificãrile ulterioare (semnat de partea românã la data de 5 noiembrie 2003 şi de partea comunitarã la data de 22 decembrie 2003). ART. 2 Se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, amendamentul la toate memorandumurile de finanţare ISPA, semnate pânã în prezent, privind eligibilitatea Albaniei, Bosniei şi Herţegovinei, Croaţiei, Republicii Federale Iugoslavia şi fostei Republici Iugoslave a Macedoniei de a participa la licitare şi contractare în cadrul proiectelor ISPA (semnat de partea românã la data de 26 octombrie 2004 şi de partea comunitarã la data de 8 septembrie 2004). ART. 3 Autoritatea de Management pentru Infrastructurã din cadrul Ministerului Finanţelor Publice va umãri punerea în aplicare a prezentului ordin. ART. 4 Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul finanţelor publice, Mara Rîmniceanu, secretar de stat Bucureşti, 10 octombrie 2005. Nr. 1.518. ANEXĂ Amendamentul nr. 3 la Memorandumul de finanţare ISPA "Reabilitarea secţiunilor Bãneasa-Feteşti de pe linia de cale feratã Bucureşti-Constanţa, România" Memorandumul de finanţare ISPA "Reabilitarea secţiunilor Bãneasa-Feteşti de pe linia de cale feratã Bucureşti-Constanţa, România", se modificã dupã cum urmeazã: Articolul 2: "Durata - Data de finalizare: 31 decembrie 2008". Articolul 4(3): "Mãsura descrisã în anexa nr. 1 şi plãţile efectuate de beneficiarii finali pentru aceastã mãsurã se vor încheia nu mai târziu de 31 decembrie 2008". Articolul 8(6): "În acest cadru se va prezenta de cãtre beneficiarul final un program de întreţinere specific pentru secţiunile Bãneasa - Feteşti, înainte de a efectua plata finalã. Acest program se va desfãşura pe o perioadã de 10 ani, începând cu 1 ianuarie 2009". Anexa nr. II (Planul de finanţare) a Memorandumului de finanţare, se modificã dupã cum urmeazã:
Euro
┌────┬───────────┬──────────┬────────────────────────────────────────────────────────┐┌─────────┐
│ An │ Cost │ Cost │ Cost eligibil ││ │
│ │ total │ neeli- ├───────────────┬──────────────┬──────────────────────┬──┤│ │
│ │ │ gibil │ │ │ Autoritatea nationalã│ ││ Împrumut│
│ │ │ │ Total │ ISPA ├──────────┬─────┬─────┼──┤│ IFI * │
│ │ │ │ │ │Adminis- │Auto-│Auto-│A ││ │
│ │ │ │ │ │traţia │rita-│rita-│l ││ │
│ │ │ │ │ │centralã │tea │tea │t ││ │
│ │ │ │ │ │ │regi-│lo- │e ││ │
│ │ │ │ │ │ │ona- │cala │l ││ │
│ │ │ │ │ │ │la │ │e ││ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │* ││ │
├────┼───────────┼──────────┼───────────┬───┼───────────┬──┼──────────┼─────┼─────┼──┤├──┬──────┤
│ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │6 │ 7 │ 8 │ 9 │10││11│ 12 │
│ │ │ │ │(%)│ │% │ │ │ │ ││ │ (%) │
│ │ =2+3 │ │=5+7+8+9+10│= │ │= │ │ │ │ ││ │ =11/1│
│ │ │ │ │3/1│ │5/│ │ │ │ ││ │ │
│ │ │ │ │ │ │3 │ │ │ │ ││ │ │
├────┼───────────┼──────────┼───────────┼───┼───────────┼──┼──────────┼─────┼─────┼──┤├──┼──────┤
│2000│101.294.160│ 4.254.906│ 97.039.254│ 96│ 72.779.441│75│24.259.813│ - │ - │- ││- │ - │
├────┼───────────┼──────────┼───────────┼───┼───────────┼──┼──────────┼─────┼─────┼──┤├──┼──────┤
│2001│ - │ - │ - │ - │ - │- │ - │ - │ - │- ││- │ - │
├────┼───────────┼──────────┼───────────┼───┼───────────┼──┼──────────┼─────┼─────┼──┤├──┼──────┤
│2002│ 98.817.483│ 4.150.817│ 94.666.666│ 96│ 71.100.000│75│23.666.666│ - │ - │- ││- │ - │
├────┼───────────┼──────────┼───────────┼───┼───────────┼──┼──────────┼─────┼─────┼──┤├──┼──────┤
│2003│ 24.830.295│ - │ 24.830.295│100│ 18.622.721│75│ 6.207.574│ - │ - │- ││- │ - │
├────┼───────────┼──────────┼───────────┼───┼───────────┼──┼──────────┼─────┼─────┼──┤├──┼──────┤
│2004│ 60.183.039│ - │ 60.183.039│100│ 45.137.279│75│15.045.760│ - │ - │- ││- │ - │
├────┼───────────┼──────────┼───────────┼───┼───────────┼──┼──────────┼─────┼─────┼──┤├──┼──────┤
│2005│ 32.253.334│ - │ 32.353.334│100│ 24.190.000│75│ 8.063.334│ - │ - │- ││- │ - │
├────┼───────────┼──────────┼───────────┼───┼───────────┼──┼──────────┼─────┼─────┼──┤├──┼──────┤
│2006│ - │ - │ - │ - │ - │- │ - │ - │ - │- ││- │ - │
├────┼───────────┼──────────┼───────────┼───┼───────────┼──┼──────────┼─────┼─────┼──┤├──┼──────┤
│Ne- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
│de- │ 5.149.857│ 5.149.857│ - │ - │ - │- │ - │ - │ - │- ││- │ - │
│fal-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
│cat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
│pe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
│ani │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
├────┼───────────┼──────────┼───────────┼───┼───────────┼──┼──────────┼─────┼─────┼──┤├──┼──────┤
│To- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
│tal │322.528.168│13.555.580│308.972.588│ 96│231.729.441│75│77.243.147│ - │ - │- ││- │ │
└────┴───────────┴──────────┴───────────┴───┴───────────┴──┴──────────┴─────┴─────┴──┘└──┴──────┘
------ * de menţionat Amendamentul nr. 3 la Memorandumul de finanţare ISPA "Reabilitarea secţiunii Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a drumului naţional PN 6 (faza 2 a proiectului Craiova - Lugoj) România" Memorandumul de finanţare ISPA 2001/RO/16/P/PT/006 "Reabilitarea secţiunii Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a drumului naţional DN 6 (faza 2 a proiectului Craiova - Lugoj), Romania", se modificã dupã cum urmeazã: Articolul 2: "Durata - Data de finalizare: 31 decembrie 2008". Articolul 43: "Mãsura descrisã în anexa nr. I şi plãţile efectuate de autoritatea responsabilã cu implementarea acestei mãsuri se vor încheia nu mai târziu de 31 decembrie 2008". Anexa nr. I se modificã şi se completeazã, dupã cum urmeazã: Urmãtorul paragraf din Anexa nr. I, punctul 6, "Descriere": "repoziţionorea drumului existent în douã zone deluroase deosebit de dificile: (i) Dealul Plugova (de la km 388+500 la km 397+450) şi (ii) Domaşnea (de la km 409+100 la km 412+700), unde viteza medie este în acest moment între 20 km/h şi 30 km/h. Aceste sectoare noi sunt proiectate, de asemenea, la o parte carosabilã cu douã benzi, cu o lãţime a pãrţii carosabile de 7,0 m şi acostamente de 2,5 m (1,5 m asfalt) pe fiecare parte, adicã clasa III, conform standardelor europene. Fiind aşezate în zone foarte deluroase, aceste sectoare includ benzi de urcare pe pantele cele mai abrupte." se înlocuieşte cu : "repoziţionarea drumului existent în douã zone deluroase deosebit de dificile, unde viteza medie este în prezent numai între 20 km/h şi 30 km/h: (i) la Dealul Plugova (de la km 392+400 la km 397+450): acest sector nou este proiectat la o parte carosabilã de douã benzi, cu o lãţime a pãrţii carosabile de 7,0 m şi acostamente de 2,5 m (1,5 m de asfalt) pe fiecare parte, încadrat în clasa III, conform standardelor europene şi include un nou tunel cu lungimea de 800 m care va fi, de ademenea, proiectat în conformitate cu standardele europene. (ii) la Domaşnea (de la km 409+100 la km 412+700): acest nou sector este de asemenea proiectat la o parte carosabilã de douã benzi, cu o lãţime a pãrţii carosabile de 7,0 m şi acostamente de 2,5 m (1,5 m asfalt) pe fiecare parte, încadrat în clasa III conform standardelor europene. Fiind aşezate in zone foarte deluroase, aceste sectoare includ benzi de urcare pe pantele cele mai abrupte." Urmãtorul paragraf din Anexa nr. I, punctul 6, "Descriere": "Nu este avutã în vedere construirea de noi tunele. Lucrãrile la tunele se vor limita la reparaţii şi consolidare, de exemplu: colmatarea şi realinierea a douã tunele între Drobeta-Turnu Severin şi Orşova." se înlocuieşte cu: "Un nou tunel va fi construit în zona Plugova şi aliniamentul prevãzut iniţial pentru varianta de ocolire Plugova se modificã corespunzãtor. Planul de localizare, care a fost ataşat ca appendix nr. 1 la propunerea pentru cel de-al doilea amendament la Memorandumul de finanţare, este inclus ca o parte din Anexa nr. 1. Lucrãrile efectute la cele douã tunele existente intre Drobeta-Turnu Severin şi Orşova vor fi limitate la reparaţii şi consolidãri de exemplu colmatare şi realiniere ". Anexa nr. I, se completeazã la punctul 6, "Descriere", cu urmãtorul paragraf: "Localizarea variantei de ocolire Caransebeş este indicatã ca variantã 3 pe harta (Schema generalã) care a fost ataşatã ca appendix nr. 2 la propunerea pentru cel de-al doilea amendament la Memorandumul de finanţare şi care este inclus în prezent, ca o parte din Anexa nr. I. Varianta 3, cu o lungime de 9+375 km, ocoleşte oraşul pe partea de est, de la DN 6 de la km 449+125 şi înapoi la km 457+600 ". Urmãtorul paragraf din Anexa nr. I, punctul 6, "Descriere": "Caransebeş (de la km 449+175 la km 455+315) ". se înlocuieşte cu: "Caransebeş (de la km 449+125 la km 457+600)". Anexa nr. I, se completeazã la punctul 6, "Descriere", cu urmãtorul paragraf: "În legãturã cu tunelul Plugova şi respectiv, locaţia modificatã a variantei de ocolire Caransebeş, proiectul include pregãtirea studiilor de analizã a impactului asupra mediului, a detaliilor de execuţie şi a documentelor de licitaţie pentru lucrãri aferente". Punctul 7 - Tabelul cu indicatori fizici, din Anexa nr. I, se modificã dupã cum urmeazã:
┌─────────────────────────┬────────────┬─────────────────────────┐
│ Indicatorii fizici │Unitatea de │ Cantitate │
│ │mãsurã (de ├────────────┬────────────┼─────────────┐
│ │exemplu mc, │Reabilitare │Variante de │ Total │
│ │ ml, nr.) │şi realinia-│ ocolire │ │
│ │ │ mente │ │ │
│ │ │(132,625 km)│ (31,200 km)│ │
├─────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┤
│Terasamente │ mc │ 551.077 │ 1.705.463 │ 2.256.540 │
├─────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┤
│Strat de fundaţie din │ mc │ 259.278 │ 189.182 │ 448.460 │
│balast │ │ │ │ │
├─────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┤
│Balast stabilizat cu │ mc │ 186.522 │ 134.224 │ 320.746 │
│ciment │ │ │ │ │
├─────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┤
│Straturi de asfalt │ mc │ 189.813 │ 62.191 │ 252.004 │
├─────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┤
│Poduri │ nr. │ 33.032 │ 1.472 │ 34.504 │
├─────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┤
│Podeţe │ nr. │ 181 │ 61 │ 242 │
├─────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┤
│Tunel la Plugova (-800m) │ nr. │ - │ - │ / │
└─────────────────────────┴────────────┴────────────┴────────────┴─────────────┘
Punctul 8 - Programul de lucru, din Anexa nr. I, se modificã dupã cum urmeazã: a) "Reabilitarea drumului DN 6 existent de la Drobeta-Turnu Severin la Lugoj şi construcţia a trei variante de ocolire pentru localitãţile: Drobeta-Turnu Severin, Mehadia şi Domaşnea (cinci loturi de lucrãri):
┌───────────────────────────┬───────────────┬─────────────────┬────────────────┐
│ │ │Data intermediarã│ │
│ │ Data începerii│ a finalizãrii │Data de execuţie│
│ │ │ (numai DN6) │ │
├───────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│Studiul de pre-fezabilitate│ │ │ 1996 │
│Studiul de fezabilitate │ │ │ 1996 │
│Studiul de fezabilitate │ │ │ 2000 │
│(DN 56A) │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│Stadiul de Fezabilitate │ 20 iulie 2001 │ 10 septembrie │ 21 octombrie │
│revizuit (Faza 1) DN6 & │ │ 2001 │ 2002 │
│DN56 A │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│Analiza cost/beneficiu │ 20 iulie 2001 │ 10 septembrie │ 21 octombrie │
│ │ │ 2001 │ 2002 │
├───────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│Analiza financiara │ 20 iulie 2001 │ 10 septembrie │ 21 octombrie │
│ │ │ 2001 │ 2002 │
├───────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│Studiul de impact asupra │ 20 iulie 2001 │ 10 septembrie │ 19 septembrie │
│mediului (1) │ │ 2001 │ 2002 │
├───────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│Consultãri publice (numai │ martie 2002 │ │ aprilie 2002 │
│pentru DN6) (1) │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│Proiect tehnic detaliat │ aprilie 2002 │ │ 21 octombrie │
│(Faza 2) numai pentru DN6 │ │ │ 2002 (2) │
├───────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│Achiziţii terenuri │noiembrie 2002 │ │ iunie 2004 │
├───────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│Documentaţie de licitaţie │ mai 2002 │ │ 30 septembrie │
│ │ │ │ 2003 (3) │
├───────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│Licitaţie/Evaluare/Adju- │ august 2003 │ │ iunie 2004 │
│decare contract │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│Execuţie lucrãri │ 1 iulie 2004 │ │ 30 iunie 2007 │
├───────────────────────────┼───────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│Faza operaţionalã │ 1 iulie 2007 │ │ │
└───────────────────────────┴───────────────┴─────────────────┴────────────────┘
------- (1) Studiul de impact asupra mediului şi consultãrile publice se referã la întregul proiect de reabilitare a DN6 de la Drobeta-Turnu Severin la Lugoj, care include construcţia variantelor de ocolire Caransebeş şi Plugova ca alternative propuse în Aplicaţia ISPA. (2) Consultantul Louis Berger a finalizat proiectul tehnic detaliat şi documentaţia de licitaţie doar pentru cinci loturi, includerea reabilitãrii pentru drumul existent de la Drobeta-Turnu Severin la Lugoj şi construcţia noilor variante de ocolire pentru trei localitãţi aflate de-a lungul drumului: Drobeta-Turnu Severin, Mehadia şi Domaşnea. (3) Proiectul documentaţiei de licitaţie pentru cele cinci loturi descrise mai sus a fost înaintatã cãtre Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România, în data de 22 aprilie 2003. Datoritã faptului cã Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România a solicitat modificãri majore ale proiectului tehnic, termenul limitã pentru completarea documentaţiei de licitaţie este septembrie 2003. Mai mult, proiectul documentaţiei de licitaţie a fost înaintat cãtre Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi Delegaţiei Comisiei Europene în România, pentru aprobare. b) Construcţia variantelor de ocolire Caransebeş şi Plugova:
┌──────────────────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┐
│ │ Data începerii │ Data de execuţie │
├──────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│Studiul de impact asupra mediului │ februarie 2004 │ mai 2004 │
├──────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│Consultãri publice │ martie 2004 │ mai 2004 │
├──────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│Proiect tehnic detaliat │ februarie 2004 │ iunie 2004 │
├──────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│Documentaţie de licitaţie │ iunie 2004 │ septembrie 2004 │
├──────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│Achiziţii terenuri │ iunie 2004 │ iunie 2005 │
├──────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│Licitaţie/Evaluare/Adjudecare │ octombrie 2004 │ iunie 2005 │
│contract │ │ │
├──────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│Execuţie lucrãri │ iulie 2005 │ februarie 2008 │
├──────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│Faza operaţionalã │ martie 2008 │ │
└──────────────────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┘
Punctul 12 - Cost şi asistenţã, din Anexa nr. I, se modificã dupã cum urmeazã:
┌─────────────────────────────────────┬──────────────┬───────────────────────┐
│Componenta (numai cele amendate sunt │ Realocarea │ Costuri totale │
│incluse mai Jos) │ │ eligibile amendate │
├─────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────────────────┤
│Costuri de planificare / proiectare │ + 1.000.000 │ 2.000.000 │
├─────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────────────────┤
│Lucrãri principale │ + 5.500.000 │ 140.864.500 │
├─────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────────────────┤
│Supervizarea în timpul implementãrii │ + 3.780.000 │ 7.300.000 │
├─────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────────────────┤
│Cheltuieli neprevãzute │ - 5.835.000 │ 5.415.000 │
├─────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────────────────┤
│Acţiuni de reducere a impactului │ - 8.095.000 │ 4.060.000 │
│asupra mediului │ │ │
├─────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────────────────┤
│Altele (realocarea serviciilor) │ + 3.650.000 │ 5.300.000 │
└─────────────────────────────────────┴──────────────┴───────────────────────┘
Anexa nr. I.a. "Planul de achiziţii provizoriu", se modificã dupã cum urmeazã:
┌──────┬──────────────────────────┬──────────────┬───────────────┬─────────────┐
│ │ Descrierea lucrãrilor şi │ Tipul │ Luna │ Rata de │
│Oferta│ serviciilor care vor fi │ contractului │previzionatã de│ rambursare a│
│ Nr. │ licitate │ (lucrãri, │ lansare a │ facturilor │
│ │ │achiziţii sau │ licitaţiei │ privind │
│ │ │ servicii) │ (lunã/an) │ contractul │
│ │ │ │ │ respectiv │
├──────┼──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────┤
│ 1 │Supervizarea lucrãrilor │ servicii │ martie 2003 │ 75% │
├──────┼──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────┤
│ 2 │Lucrãri de drumuri pe │lucrãri(cartea│ august 2003 │ 75% │
│ │secţiunea Drobeta-Turnu │ roşie) │ │ │
│ │Severin - Bahna, km 332+ │ │ │ │
│ │150 - Km 358+000, inclusiv│ │ │ │
│ │varianta de ocolire │ │ │ │
│ │Drobeta- Turnu Severin │ │ │ │
├──────┼──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────┤
│ 3 │Lucrãri de drumuri pe │lucrãri(cartea│ august 2003 │ 75% │
│ │secţiunea Bahna - Mehadia │ roşie) │ │ │
│ │km 358+000 - km 388+000, │ │ │ │
│ │inclusiv varianta de │ │ │ │
│ │ocolire Mehadia │ │ │ │
├──────┼──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────┤
│ 4 │Lucrãri de drumuri pe │lucrãri(cartea│ august 2003 │ 75% │
│ │secţiunea Mehadia - │ roşie) │ │ │
│ │Domaşnea, km 383+000 - │ │ │ │
│ │km 408+895 │ │ │ │
├──────┼──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────┤
│ 5 │Lucrãri de drumuri pe │lucrãri(cartea│ august 2003 │ 75% │
│ │secţiunea Domaşnea - │ roşie) │ │ │
│ │Caransebeş, km 408+895 - │ │ │ │
│ │km 449+960, inclusiv │ │ │ │
│ │varianta de ocolire │ │ │ │
│ │Domaşnea │ │ │ │
├──────┼──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────┤
│ 6 │Lucrãri de drumuri pe │lucrãri(cartea│ august 2003 │ 75% │
│ │secţiunea Caransebeş - │ roşie) │ │ │
│ │Lugoj km 450+760 - km │ │ │ │
│ │494+500 │ │ │ │
├──────┼──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────┤
│ 7 │Proiect tehnic detaliat şi│ servicii │ noiembrie 2003│ 75% │
│ │documentaţie de licitaţie │ │ │ │
│ │pentru varianta de ocolire│ │ │ │
│ │Plugova şi varianta de │ │ │ │
│ │ocolire Caransebeş de-a │ │ │ │
│ │lungul DN 6 │ │ │ │
├──────┼──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────┤
│ 8 │Lucrãri de drumuri: │lucrãri(cartea│ august 2004 │ 75% │
│ │construcţia variantei de │ roşie) │ │ │
│ │ocolire Caransebeş de-a │ │ │ │
│ │lungul DN 6 │ │ │ │
├──────┼──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────┤
│ 9 │Lucrãri de drumuri: │lucrãri(cartea│ august 2004 │ 75% │
│ │construcţia variantei de │ roşie) │ │ │
│ │ocolire Plugova de-a │ │ │ │
│ │lungul DN 6 │ │ │ │
└──────┴──────────────────────────┴──────────────┴───────────────┴─────────────┘
Amendamentul nr. 4 la Memorandumul de Finanţare ISPA "Reabilitarea si modificarea sistemului de canalizare si a sistemului de furnizare şi tratare a apelor uzate în Arad pentru protejarea râului Mureş, România" Memorandumul de finanţare pentru mãsura ISPA 2000/RO/16/P/PE/011 "Reabilitarea şi modificarea sistemului de canalizare şi a sistemului de furnizare şi tratare a apelor uzate reziduale în Arad pentru protejarea râului Mureş, România" se modificã dupã cum urmeazã: Articolul 2: "Durata - Data de finalizare: 31 decembrie 2008"; Articolul 4(3): "Mãsura descrisã în Anexa nr. I şi plãţile efectuate de autoritatea responsabilã cu implementarea acestei mãsuri se vor încheia nu mai târziu de 31 decembrie 2008". Amendamentul nr. 4 la Memorandumul de Finanţare ISPA "Asistentã tehnicã pentru proiectul tehnic si documentaţia de licitaţie pentru secţiunea Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a drumului naţional DN 6 si studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova - Lugoj), România" Memorandumul de Finanţare ISPA 2000/RO/16/P/PA/002 "Asistenţã tehnicã pentru proiectul tehnic şi documentaţia de licitaţie pentru secţiunea Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a drumului naţional DN 6 şi studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova - Lugoj), România", se modificã dupã cum urmeazã: Articolul 2: "Durata - Data de finalizare: 31 decembrie 2004." Articolul 4(3): "Mãsura descrisã în Anexa nr. I şi plãţile efectuate de autoritatea responsabilã cu implementarea acestei mãsuri se vor încheia nu mai târziu de 31 decembrie 2004". Anexa nr. I, punctul 8, "Pregãtirea proiectului: implementarea" se modificã dupã cum urmeazã: Coloana I, ultimul rând se va citi: "Pregãtirea detaliilor de execuţie şi a documentelor de licitaţie pentru secţiunea Drobeta-Turnu Severin - Lugoj (inclusiv plata finalã cãtre consultant)". Coloana III "Încheierea lucrãrii", ultimul rând, se va citi: "decembrie 2004". Amendamentul nr. 6 la Memorandumul de finanţare ISPA "Asistenţã tehnicã pentru proiectul tehnic si documentaţia de licitaţie pentru secţiunea Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a drumului naţional DN 6 si studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova - Lugoj), România" Memorandumul de finanţare ISPA 2000/RO/16/P/PA/002 "Asistenţã tehnicã pentru proiectul tehnic şi documentaţia de licitaţie pentru secţiunea Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a drumului naţional DN 6 si studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova - Lugoj), România", se modificã dupã cum urmeazã: Articolul 2: "Durata - Data de finalizare: 31 decembrie 2006". Articolul 3(1): "Cheltuielile eligibile maxime, publice sau echivalente, care pot fi luate în considerare la calcularea asistenţei financiare, sunt de 1.466.060 euro". Articolul 3(3): "Valoarea maximã a asistenţei asigurate prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare, este fixatã la 1.099.545 euro". Articolul 4(3): "Mãsura descrisã în Anexa nr. I şi plãţile efectuate de autoritatea responsabilã cu implementarea acestei mãsuri se vor încheia nu mai târziu de 31 decembrie 2006". Anexa nr. I, se modificã dupã cum urmeazã: Punctul 8 Pregãtirea proiectului: Implementarea
┌─────────────────────────────────────────────┬────────────────┬───────────────┐
│ │ Începutul │ Încheierea │
│ │ lucrãrii │ lucrãrii │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│Revizuirea Studiilor de Fezabilitate: │ 15 aprilie 2001│ 15 august 2001│
│- Proiect de Rapoarte de fezabilitate │ │ 15 iunie 2001│
│- Evaluarea impactului asupra mediului şi │ │ │
│consultãri publice │ │ 1 august 2001│
│- Rapoarte de fezabilitate finale │ │ 1 august 2001│
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│Aplicaţia ISPA pentru secţiunea Drobeta-Turnu│ 15 iunie 2001 │ 1 iulie 2001│
│Severin - Lugoj │ │ │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│Pregãtirea, proiectului tehnic şi a documen- │ 15 august 2001│ 15 februarie │
│taţiei de licitaţie pentru secţiunea Drobeta-│ │ 2002 │
│Turnu Severin - Lugoj │ │ │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│Studiul de fezabilitate şi pregãtirea proiec-│ Mai 2002 │ Decembrie │
│tului tehnic şi a documentaţiei de licitaţie │ │ 2002 │
│pentru varianta de ocolire Lugoj │ │ │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│Pregãtirea proiectului tehnic şi a documen- │ Mai 2002 │ │
│taţiei de licitaţie pentru infrastructura de │ │ Trimestrul IV │
│legãturã la noul pod Calafat - Vidin │ │ 2006 │
└─────────────────────────────────────────────┴────────────────┴───────────────┘
Punctul 9 Cost şi asistenţã (în euro):
┌───────────┬───────────┬───────────┬───────────┬──────────────┬───────────────┐
│Total cost │Contribuţia│ Cheltuieli│ Cost total│ Asistentã │Rata asistenţei│
│ │sectorului │neeligibile│ eligibil │ financiara │ financiare │
│ │ privat │ │ │nerambursabilã│nerambursabile │
│ │ │ │ │ ISPA │ │
│ │ │ │ │ │ % │
├───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────────┼───────────────┤
│ 1.466.060 │ - │ - │ 1.466.060 │ 1.099.545 │ 75 │
└───────────┴───────────┴───────────┴───────────┴──────────────┴───────────────┘
Bugetul Companiei Naţionale de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România va acoperi 366.515 Euro, cofinanţarea naţionalã". Anexa nr. II "Planul de Finanţare" a Memorandumului de finanţare, se modificã dupã cum urmeazã:
┌──────┬──────────┬───────┬──────────────────────────────────────────┐┌────────┐
│ │ │Costuri│ Costuri eligibile ││Împrumut│
│Anul │ Cost │neeli- ├─────────────────┬───────────────┬────────┤│ de la │
│ │ Total │gibile │ │ │Autori- ││ IFI * │
│ │ │ │ Total │ ISPA │tãţi na-││ │
│ │ │ │ │ │ţionale ││ │
│ │ │ │ │ ├────────┤│ │
│ │ │ │ │ │Adminis-││ │
│ │ │ │ │ │traţia ││ │
│ │ │ │ │ │centralã││ │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┬──────┼─────────┬─────┼────────┤├──┬─────┤
│ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 ││ 8│ 9 │
│ │ │ │ │ % │ │ % │ ││ │ % │
│ │ = 2+3 │ │ = 5+7 │ =3/1 │ │ =5/3│ ││ │=81/1│
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2000 │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ │ │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2001 │ 1.200.000│ - │ 1.200.000│ 100 │ 900.000│ 75 │ 300.000││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2002 │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2003 │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2004 │ 266.060│ - │ 266.060│ 100 │ 199.545│ 75 │ 66.515││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2005 │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2006 │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│Nede- │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
│falcat│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ -│ - │
│pe ani│ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│Total │ 1.466.060│ - │ 1.466.060│ 100 │1.099.545│ 75 │ 366.515││ -│ - │
└──────┴──────────┴───────┴──────────┴──────┴─────────┴─────┴────────┘└──┴─────┘
------ * de menţionat Amendamentul nr. 3 la Memorandumul de Finanţare ISPA "Asistenţã tehnicã pentru reabilitarea liniei de cale feratã de la graniţa ungarã pânã la Simeria şi studiile adiacente, "România" Memorandumul de Finanţare ISPA 2001/RO/16/P/PA/008 "Asistenţã tehnicã pentru reabilitarea liniei de cale feratã de la graniţa ungarã pânã la Simeria şl studiile adiacente, România", se modificã dupã cum urmeazã: Articolul 2: "Durata - Data de finalizare: 31 decembrie 2004". Articolul 4(3): "Mãsura descrisã în Anexa nr. I şi plãţile efectuate de autoritatea responsabilã ca implementarea acestei mãsuri se vor încheia nu mai târziu de 31 decembrie 2004". Anexa nr. I, punctul 8: "Pregãtirea proiectului: Programul orientativ al implementãrii lucrãrii", se modificã dupã cum urmeazã:
┌─────────────────────────────────────────┬─────────────────┬──────────────────┐
│ │ Data începerii │ Data finalizãrii │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│Revizuirea studiului de fezabilitate │ │ │
│şi pregãtirea Cererii de Finanţare ISPA │ │ │
│pentru asistentã pentru proiectul │ │ │
│"Reabilitarea liniei de cale feratã │ │ │
│Graniţã - Curtici - Arad - Deva - Simeria│ 10 iunie 2002 │ 31 decembrie 2002│
│- parte componenta a Coridorului de │ │ │
│transport Pan European nr. IV pentru │ │ │
│circulaţia trenurilor cu viteza maximã │ │ │
│de 160 km/h". │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│Documentaţia de proiectare şi de │ │ │
│licitaţie pentru infrastructura feroviarã│ │ │
│de acces la noul pod de la Calafat - │ 30 iunie 2002 │Trimestrul IV 2003│
│Vidin, inclusiv plata finalã cãtre │ │ │
│consultant │ │ │
└─────────────────────────────────────────┴─────────────────┴──────────────────┘
Amendamentul nr. 5 la Memorandumul de finanţare ISPA "Asistenţã tehnicã pentru reabilitarea liniei de cale feratã de 1a graniţa ungara pânã la Simeria şl studiile adiacente, România" Memorandumul de finanţare ISPA 2001/RO/16/P/PA/008 "Asistenţã tehnicã pentru reabilitarea liniei de cale feratã de la graniţa ungarã pânã la Simerla şi studiile adiacente, România", se modificã dupã cum urmeazã: Articolul 2: "Durata - Data de finalizare: 31 decembrie 2006"; Articolul 4(3): "Mãsura descrisã în Anexa nr. I şi plãţile efectuate de autoritatea responsabilã cu implementarea acestei mãsuri se vor încheia nu mai târziu de 31 decembrie 2006". Anexa nr. I, punctul 8: "Pregãtirea proiectului: Programul orientativ al implementãrii lucrãri", se modificã dupã cum urmeazã:
┌─────────────────────────────────────────┬─────────────────┬──────────────────┐
│ │ Data începerii │ Data finalizãrii │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│Revizuirea studiului de fezabilitate │ │ │
│şi pregãtirea Cererii de Finanţare ISPA │ │ │
│pentru asistentã pentru proiectul │ │ │
│"Reabilitarea liniei de cale feratã │ │ │
│Graniţã - Curtici - Arad - Deva - Simeria│ 10 iunie 2002 │ 31 decembrie 2002│
│- parte componenta a Coridorului de │ │ │
│transport Pan European nr. IV pentru │ │ │
│circulaţia trenurilor cu viteza maximã │ │ │
│de 160 km/h". │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│Documentaţia de proiectare şi de │ │ │
│licitaţie pentru infrastructura feroviarã│ │ │
│de acces la noul pod de la Calafat - │ 30 iunie 2002 │Trimestrul IV 2006│
│Vidin │ │ │
└─────────────────────────────────────────┴─────────────────┴──────────────────┘
Anexa nr. II (Planul de Finanţare) a Memorandumului de finanţare, se modificã dupã cum urmeazã:
┌──────┬──────────┬───────┬──────────────────────────────────────────┐┌────────┐
│ │ │Costuri│ Costuri eligibile ││Împrumut│
│Anul │ Cost │neeli- ├─────────────────┬───────────────┬────────┤│ de la │
│ │ Total │gibile │ │ │Autori- ││ IFI * │
│ │ │ │ Total │ ISPA │tãţi na-││ │
│ │ │ │ │ │ţionale ││ │
│ │ │ │ │ ├────────┤│ │
│ │ │ │ │ │Adminis-││ │
│ │ │ │ │ │traţia ││ │
│ │ │ │ │ │centralã││ │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┬──────┼─────────┬─────┼────────┤├──┬─────┤
│ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 ││ 8│ 9 │
│ │ │ │ │ % │ │ % │ ││ │ % │
│ │ = 2+3 │ │ = 5+7 │ =3/1 │ │ =5/3│ ││ │=81/1│
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2000 │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ │ │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2001 │ 640.000│ - │ 640.000│ 100 │ 480.000│ 75 │ 160.000││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2002 │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2003 │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2004 │ 132.500│ - │ 132.500│ 100 │ 99.375│ 75 │ 33.125││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2005 │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2006 │ 27.500│ - │ 27.500│ - │ 20.625│ 75 │ 6.875││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│Nede- │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
│falcat│ 50.000│ 50.000│ - │ - │ - │ - │ - ││ -│ - │
│pe ani│ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│Total │ 850.000│ 50.000│ 800.000│ 95 │ 600.000│ 75 │ 200.000││ -│ - │
└──────┴──────────┴───────┴──────────┴──────┴─────────┴─────┴────────┘└──┴─────┘
--------- * de menţionat Amendament nr. 3 la Memorandumul de finanţare ISPA "Asistenţã tehnicã pentru îmbunãtãţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunãre, România" Memorandumul de finanţare ISPA 2002/RO/16/P/PA/011 "Asistenţã tehnicã pentru îmbunãtãţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunãre, România", se modificã dupã cum urmeazã: Articolul 3(1): "Cheltuielile publice sau echivalente maxime care vor fi luate în considerate pentru calcularea asistenţei financiare nerambursabile vor fi de 1.640.000 euro". Articolul 3(3): "Valoarea maximã a asistenţei asigurate prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare este fixatã la 1.230.000 euro". Articolul 4(3): "Mãsura descrisã în anexa nr. I şi plãţile efectuate de autoritatea responsabilã cu implementarea acestei mãsuri se vor încheia nu mai târziu de 31 decembrie 2005, in conformitate cu prevederile de la art. 2". Anexa nr. I, se modificã dupã cum urmeazã: Punctul 9 Cost şi asistenţã (în euro):
┌───────────┬───────────┬───────────┬───────────┬──────────────┬───────────────┐
│Cost Total │Contribuţia│ Cheltuieli│ Cost total│ Asistentã │Rata asistenţei│
│ │sectorului │neeligibile│ eligibil │ ISPA │ │
│ │ privat │ │ │ │ % │
├───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────────┼───────────────┤
│ 1.640.000 │ 0 │ 0 │ 1.640.000 │ 1.230.000 │ 75% │
└───────────┴───────────┴───────────┴───────────┴──────────────┴───────────────┘
Anexa nr. II (Planul de Finanţare) a Memorandumului de finanţare, se modificã dupã cum urmeazã:
Euro
┌──────┬──────────┬───────┬──────────────────────────────────────────┐┌────────┐
│ │ │Costuri│ Costuri eligibile ││Împrumut│
│Anul │ Cost │neeli- ├─────────────────┬───────────────┬────────┤│ de la │
│ │ Total │gibile │ │ │Autori- ││ IFI * │
│ │ │ │ Total │ ISPA │tãţi na-││ │
│ │ │ │ │ │ţionale ││ │
│ │ │ │ │ ├────────┤│ │
│ │ │ │ │ │Adminis-││ │
│ │ │ │ │ │traţia ││ │
│ │ │ │ │ │centralã││ │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┬──────┼─────────┬─────┼────────┤├──┬─────┤
│ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 ││ 8│ 9 │
│ │ │ │ │ % │ │ % │ ││ │ % │
│ │ = 2+3 │ │ = 5+7 │ =3/1 │ │ =5/3│ ││ │=81/1│
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2000 │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ │ │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2001 │ - │ - │ - │ │ - │ - │ - ││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2002 │ 1.600.000│ - │ 1.600.000│ 100% │1.200.000│ 75% │ 400.000││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2003 │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2004 │ 40.000│ - │ 40.000│ 100% │ 30.000│ 75% │ 10.000││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2005 │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2006 │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│Nede- │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
│falcat│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ -│ - │
│pe ani│ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│Total │ 1.640.000│ - │ 1.640.000│ 100% │1.230.000│ 75% │ 410.000││ -│ - │
└──────┴──────────┴───────┴──────────┴──────┴─────────┴─────┴────────┘└──┴─────┘
------ * de menţionat Amendamentul nr. 3 la Memorandumul de finanţare ISPA "Asistenţa tehnicã pentru pregãtirea proiectului «Finalizarea lucrãrilor şi modernizarea Staţiei de epurare a apelor uzate Bucureşti, România»" Memorandumul de finanţare ISPA 2000/RO/16/P/PA/001 "Asistenţã tehnicã pentru pregãtirea proiectului «Finalizarea lucrãrilor şi modernizarea Staţiei de epurare a apelor uzate Bucureşti, România»", se modificã dupã cum urmeazã: Articolul 2: "Durata - Data de finalizare: 30 iunie 2006". Articolul 4(3): "Mãsura descrisã în Anexa nr. I şi plãţile efectuate de autoritatea responsabilã cu implementarea acestei mãsuri se vor încheia nu mai târziu de 30 iunie 2006". Amendamentul nr. 2 la Memorandumul de Finanţare ISPA "Asistenţã tehnicã pentru pregãtirea proiectelor ISPA în sectorul de mediu în oraşele Baia Mare, Botoşani, Drobeta-Turnu Severin, Galaţi, Deva şi Hunedoara, România" Memorandumul de Finanţare ISPA 2001/RO/16/P/PA/003 "Asistenţã tehnicã pentru pregãtirea proiectelor ISPA în sectorul de mediu în oraşele Baia Mare, Botoşani, Drobeta-Turnu Severin, Galaţi, Deva şi Hunedoara, România", se modificã dupã cum urmeazã: Articolul 2: "Durata - Data de finalizare: 30 iunie 2006". Articolul 4.3: "Mãsura descrisã în Anexa nr. I şi plãţile efectuate de autoritatea responsabilã cu implementarea acestei mãsuri se vor încheia nu mai târziu de 30 iunie 2006". Amendamentul nr. 1 la Memorandumul de Finanţare ISPA "Asistenţã în vederea organizãrii comitetelor de monitorizare ISPA în România" Memorandumul de Finanţare ISPA 2001/CE/16/P/AT/002 "Asistenţã în vederea organizãrii comitetelor de monitorizare ISPA în România", se modificã dupã cum urmeazã: Articolul 2, paragraful 1: "Perioada generalã de execuţie a operaţiunii prevãzute în acest Memorandum de Finanţare pentru acordarea grantului, este de la data semnãrii acestuia pânã la data de 30 iunie 2004". Amendamentul nr. 2 la Memorandumul de Finanţare ISPA "Asistenţã tehnicã pentru întãrirea capacitãţii agenţiilor de implementare ISPA privind implementarea mãsurilor ISPA - Etapa I pentru remedierea deficienţelor în România" Memorandumul de Finanţare ISPA 2001/RO/16/P/PA/009 "Asistenţã tehnicã pentru întãrirea capacitãţii agenţiilor de implementare ISPA privind implementarea mãsurilor ISPA - Etapa I pentru remedierea deficienţelor în România", se modificã dupã cum urmeazã: Articolul 2: "Durata - Data de finalizare: 31 decembrie 2004". Articolul 3(1): "Cheltuielile publice sau echivalente maxime care vor fi luate în considerare pentru calcularea asistenţei financiare nerambursabile, vor fi de 589.753 euro". Articolul 3(3): "Valoarea maximã a asistenţei asigurate prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare, este fixatã la 589.753 euro". Articolul 4(3): "Mãsura descrisã în anexa nr. I şi plãţile efectuate de autoritatea responsabilã cu implementarea acestei mãsuri se vor încheia nu mai târziu de 31 decembrie 2004". Anexa nr. I, se modificã dupã cum urmeazã: Punctul 9 Cost şi asistenţã (in euro) Detalierea orientativã a costurilor pe fiecare tip de cheltuialã:
┌─────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│ Componenta │ Costuri totale │
│ │ eligibile (euro) │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│Asistenţa acordatã OPCP pentru licitare şi contractare │ 153.995 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│Pregãtire referitoare la ciclul de management al │ │
│proiectului şi procedura FIDIC pentru OPCP/MMGA │ 230.908 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│Achiziţia de software pentru evaluarea lucrãrilor │ │
│(lista de preţuri) │ 5.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│Asistenţa acordatã sectorului de transporturi pentru │ │
│licitare şi contractare │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ TOTAL │ 589.753 │
└─────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘
┌───────────┬───────────┬───────────┬───────────┬──────────────┬───────────────┐
│Cost Total │Contribuţia│ Cheltuieli│ Costuri │ Asistentã │Rata asistenţei│
│ │sectorului │neeligibile│ totale │ ISPA │ │
│ │ privat │ │ eligibile │ │ % │
├───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────────┼───────────────┤
│ 589.753 │ 0 │ 0 │ 589.753 │ 589.753 │ 100 │
└───────────┴───────────┴───────────┴───────────┴──────────────┴───────────────┘
Anexa nr. II (Planul de Finanţare) a Memorandumului de finanţare, se modificã dupã cum urmeazã:
Euro
┌──────┬──────────┬───────┬──────────────────────────────────────────┐┌────────┐
│ │ │Costuri│ Costuri eligibile ││Împrumut│
│Anul │ Cost │neeli- ├─────────────────┬───────────────┬────────┤│ de la │
│ │ Total │gibile │ │ │Autori- ││ IFI * │
│ │ │ │ Total │ ISPA │tãţi na-││ │
│ │ │ │ │ │ţionale ││ │
│ │ │ │ │ ├────────┤│ │
│ │ │ │ │ │Adminis-││ │
│ │ │ │ │ │traţia ││ │
│ │ │ │ │ │centralã││ │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┬──────┼─────────┬─────┼────────┤├──┬─────┤
│ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 ││ 8│ 9 │
│ │ │ │ │ % │ │ % │ ││ │ % │
│ │ = 2+3 │ │ = 5+7 │ =3/1 │ │ =5/3│ ││ │=81/1│
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2000 │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ │ │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2001 │ - │ - │ - │ │ - │ - │ - ││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2002 │ 484.000│ - │ 484.000│ 100 │ 484.000│ 100 │ - ││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2003 │ 36.831│ - │ 36.831│ 100 │ 36.831│ 100 │ - ││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2004 │ 68.922│ - │ 68.922│ - │ 68.922│ - │ - ││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2005 │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│2006 │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ -│ - │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│Nede- │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
│falcat│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ -│ - │
│pe ani│ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
├──────┼──────────┼───────┼──────────┼──────┼─────────┼─────┼────────┤├──┼─────┤
│Total │ 589.753│ - │ 589.753│ 100 │ 589.853│ 100 │ - ││ -│ - │
└──────┴──────────┴───────┴──────────┴──────┴─────────┴─────┴────────┘└──┴─────┘
-------- * de menţionat Amendament la Memorandumurile de finanţare ISPA privind eligibilitatea Albaniei, Bosniei si Herţegovinei, Croaţiei, Republicii Federale Iugoslavia şi fostei Republici Iugoslave aMacedoniei de a participa la licitare şi contractare în cadrul proiectelor ISPA Anexa nr. III 1 la Memorandumurile de Finanţare ISPA, se amendeazã dupã cum urmeazã: "Secţiunea a IX-a Transparenţã în adjudecarea contractelor (1) Procedura care trebuie urmatã pentru acordarea contractelor de lucrãri, achiziţii sau servicii, va respecta principiile cheie stabilite în Titlul IV din Reglementarea financiarã (acţiuni externe) aplicabilã bugetului general al Uniunii Europene. (2) (a) Participarea la procedurile de licitaţie trebuie sã fie deschisã şi pe baze egale pentru toate persoanele fizice sau juridice pentru care este aplicabil tratatul şi tuturor persoanelor fizice sau juridice din ţãrile beneficiare ISPA şi din Turcia, Albania, Bosnia şi Herţegovina, Croaţia, Republica Federalã Iugoslavia şi fosta Republicã Iugoslavã a Macedoniei; Prin urmare se va cere ofertanţilor sã îşi declare naţionalitatea şi sã prezinte în sprijinul acesteia probe normal acceptate de propria legislaţie." ----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.