Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.517 din 16 mai 2023  privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcţionare a sistemului naţional de raportare - Forexebug    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.517 din 16 mai 2023 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcţionare a sistemului naţional de raportare - Forexebug

EMITENT: Ministerul Finanţelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 473 din 29 mai 2023
    Având în vedere dispoziţiile art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru îndeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internaţionale, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 25/2014, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 4 alin. (1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul finanţelor emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcţionare a sistemului naţional de raportare - Forexebug, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 307 din 21 aprilie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. În anexa nr. 2, la articolul 1, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Bugetele individuale se depun în sistemul naţional de raportare - Forexebug şi conţin semnătura/semnăturile electronică/e cu certificat digital calificat, potrivit prevederilor din prezenta procedură, aparţinând persoanei/persoanelor înrolate în sistemul naţional de raportare - Forexebug şi care are/au atribuit rolul de semnare şi transmitere a documentelor electronice."

    2. În anexa nr. 2, la articolul 7 alineatul (1), litera h1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "h1) în situaţia în care sistemul nu identifică erori în completarea formularului de buget individual şi se afişează mesajul de confirmare a corectitudinii datelor introduse, acesta se semnează după cum urmează:
    h1.1) în rubrica «Ordonatorul de credite superior instituţiei publice», în cazul instituţiei publice care are calitatea de ordonator terţiar de credite, se aplică semnătura electronică calificată a ordonatorului de credite ierarhic superior sau a persoanei căreia i-au fost desemnate atribuţii în acest sens, după caz. În cazul ordonatorilor principali sau secundari de credite, această rubrică nu se completează;
    h1.2) în rubrica «Conducătorul instituţiei publice» se aplică semnătura electronică calificată a conducătorului instituţiei publice sau a persoanei căreia i-au fost delegate atribuţii în acest sens, după caz, în condiţiile legii. În cazul ordonatorilor terţiari de credite această semnătură se aplică după aplicarea semnăturii în rubrica «Ordonatorul de credite superior instituţiei publice»."

    3. În anexa nr. 2, la articolul 8, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    (1) Instituţia publică, prin intermediul persoanelor care s-au înrolat pentru codul de identificare fiscală al acesteia, depune online formularul de buget individual completat potrivit prevederilor de la cap. II, prin accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor - Sistemul naţional de raportare Forexebug."

    4. În anexa nr. 5, la articolul 1 alineatul (2), literele f) şi g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "f) situaţia plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 şi titlul 60);
g) situaţia plăţilor efectuate la titlul 61 «Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» şi la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă»;"

    5. În anexa nr. 5, la articolul 4, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Formularele din sfera raportării situaţiilor financiare, prevăzute la art. 1 alin. (2), trebuie depuse şi validate în sistemul naţional de raportare - Forexebug până la data de 20 inclusiv a lunii următoare celei de raportare, respectiv până la data de 30 inclusiv a lunii următoare celei de raportare pentru încheierea exerciţiului financiar, cu excepţia formularului «Plăţi restante şi situaţia numărului de posturi», care trebuie depus şi validat în sistemul naţional de raportare - Forexebug până la data de 5 a lunii următoare celei de raportare pentru instituţiile publice din administraţia centrală, respectiv până la data de 6 a lunii următoare celei de raportare pentru instituţiile publice din administraţia locală.
    În situaţia în care data de raportare este o zi nelucrătoare, termenul-limită de depunere şi validare a formularelor este prima zi lucrătoare următoare."

    6. În anexa nr. 5, la articolul 4 alineatul (3), poziţiile nr. 6 şi 7 din tabel se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "

┌──┬─────────────────────┬─────────────┐
│ │ │Trimestrial, │
│ │Situaţia plăţilor │după │
│ │efectuate din fonduri│depunerea │
│ │externe │formularului │
│6.│nerambursabile │cont de │
│ │postaderare (titlul │execuţie │
│ │56, titlul 58 şi │non-trezor şi│
│ │titlul 60) │balanţa de │
│ │ │verificare │
├──┼─────────────────────┼─────────────┤
│ │Situaţia plăţilor │ │
│ │efectuate la titlul │Trimestrial, │
│ │61 «Proiecte cu │după │
│ │finanţare din sumele │depunerea │
│ │aferente componentei │formularului │
│7.│de împrumuturi a │cont de │
│ │PNRR» şi la titlul 65│execuţie │
│ │«Cheltuieli aferente │non-trezor şi│
│ │programelor cu │balanţa de │
│ │finanţare │verificare │
│ │rambursabilă» │ │
└──┴─────────────────────┴─────────────┘

"

    7. În anexa nr. 5, la articolul 7 alineatul (3), după litera b) se introduce o nouă literă, lit. c), cu următorul cuprins:
    "c) În conturile contabile 8066000 «Angajamente bugetare» şi 8067000 «Angajamente legale» nu se evidenţiază sumele provenite din finanţarea bugetară a anilor precedenţi care se restituie bugetelor din care au fost acordate. Astfel, în formularul «Balanţă de verificare» nu se raportează conturile contabile 8066000 «Angajamente bugetare» şi 8067000 «Angajamente legale» pentru sumele recuperate la titlul 85 «Plăţi efectuate în anii precedenţi şi recuperate în anul curent"

    8. În anexa nr. 5, titlul subcapitolului II.6 se modifică şi va avea următorul cuprins :
    "II.6. Completarea formularului «Situaţia plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 şi titlul 60)"

    9. În anexa nr. 5, în tot cuprinsul articolului 10, sintagma „Situaţia plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare (titlul 56 şi titlul 58)“ se înlocuieşte cu sintagma „Situaţia plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 şi titlul 60)“.
    10. În anexa nr. 5, la articolul 10 alineatul (1), litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "g) «SECŢIUNEA B - Situaţia plăţilor la titlul 56, titlul 58 şi titlul 60».
    g1) se pot completa valori numai în câmpurile marcate cu albastru. Celelalte câmpuri sunt needitabile deoarece sunt câmpuri calculate care se validează conform algoritmului de calcul;
    g2) rubrica «TOTAL SURSE DE FINANŢARE» este completată automat în cadrul formularului prin însumarea valorilor introduse în coloanele 2 + 3 + ... + 9;
    g3) rubrica «Finanţare integrală din buget (A)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanţa de verificare utilizate pentru reflectarea plăţilor efectuate de la titlul 56 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», titlul 58 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020» şi titlul 60 «Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR»;
    g4) rubrica «Credite externe (B)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanţa de verificare utilizate pentru reflectarea plăţilor efectuate de la titlul 56 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», titlul 58 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020» şi titlul 60 «Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR»;
    g5) rubrica «Credite interne (C)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanţa de verificare utilizate pentru reflectarea plăţilor efectuate de la titlul 56 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», titlul 58 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020» şi titlul 60 «Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR»;
    g6) rubrica «Fonduri externe nerambursabile (D)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanţa de verificare utilizate pentru reflectarea plăţilor efectuate de la titlul 56 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», titlul 58 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020» şi titlul 60 «Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR»;
    g7) rubrica «Activităţi finanţate integral din venituri proprii (E)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanţa de verificare utilizate pentru reflectarea plăţilor efectuate de la titlul 56 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», titlul 58 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020» şi titlul 60 «Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR»;
    g8) rubrica «Integral venituri proprii (F)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanţa de verificare utilizate pentru reflectarea plăţilor efectuate de la titlul 56 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», titlul 58 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020» şi titlul 60 «Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR»;
    g9) rubrica «Venituri proprii şi subvenţii (G)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanţa de verificare utilizate pentru reflectarea plăţilor efectuate de la titlul 56 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», titlul 58 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020» şi titlul 60 «Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR»;
    g10) rubrica «Bugetul Fondului pentru Mediu (I)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanţa de verificare utilizate pentru reflectarea plăţilor efectuate de la titlul 56 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», titlul 58 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020» şi titlul 60 «Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR»;
    g11) în cadrul formularului sunt calculate automat totalurile, pe măsură ce sunt introduse sume în câmpurile care participă, conform algoritmului, la formula de calcul.
    Dacă utilizatorul şterge/modifică valorile introduse, în cadrul formularului sunt recalculate automat valorile din câmpurile de total.
    Totalul plăţilor de la titlul 56, titlul 58 şi titlul 60, detaliate pe surse de finanţare la nivel de capitol, subcapitol, paragraf, trebuie să corespundă cu totalul plăţilor din trezorerie şi din instituţii de credit."

    11. În anexa nr. 5, titlul subcapitolului II.7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "II.7. Completarea formularului «Situaţia plăţilor efectuate la titlul 61 „Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR“ şi la titlul 65 „Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă“"

    12. În anexa nr. 5, în tot cuprinsul articolului 11, sintagma „Situaţia plăţilor efectuate la Titlul 65 Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă“ se înlocuieşte cu sintagma „Situaţia plăţilor efectuate la titlul 61 «Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» şi la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabil㻓.
    13. În anexa nr. 5, la articolul 11 alineatul (1), litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "g) «SECŢIUNEA B - Situaţia plăţilor la titlul 61 şi titlul 65»:
    g1) se pot completa valori numai în câmpurile marcate cu albastru. Celelalte câmpuri sunt needitabile deoarece sunt câmpuri calculate care se validează conform algoritmului de calcul;
    g2) rubrica «Total surse de finanţare» se completează automat în cadrul formularului prin însumarea valorilor introduse în coloanele 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9. Pentru fiecare rând aferent titlului 61 se însumează valorile introduse în câmpurile «Integral de la buget (A)» + «Credite externe (B)» + «Credite interne (C)» + «Fonduri externe nerambursabile (D)» + «Activităţi finanţate integral din venituri proprii (E)» + «Integral din venituri proprii (F)» + «Venituri proprii şi subvenţii (G)» + «Bugetul Fondului pentru Mediu (I)». Pentru fiecare rând aferent titlului 65 se însumează valorile introduse în câmpurile «Integral de la buget (A)» + «Activităţi finanţate integral din venituri proprii (E)» + «Integral din venituri proprii (F)» + «Venituri proprii şi subvenţii (G)»;
    g3) rubrica «Integral de la buget (A)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanţa de verificare utilizate pentru reflectarea plăţilor efectuate de la titlul 61 «Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» şi titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă»;
    g4) rubrica «Credite externe (B)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanţa de verificare utilizate pentru reflectarea plăţilor efectuate de la titlul 61 «Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR»;
    g5) rubrica «Credite interne (C)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanţa de verificare utilizate pentru reflectarea plăţilor efectuate de la titlul 61 «Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR»;
    g6) rubrica «Fonduri externe nerambursabile (D)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanţa de verificare utilizate pentru reflectarea plăţilor efectuate de la titlul 61 «Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR»;
    g7) rubrica «Activităţi finanţate integral din venituri proprii (E)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanţa de verificare utilizate pentru reflectarea plăţilor efectuate de la titlul 61 «Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» şi titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă»;
    g8) rubrica «Integral din venituri proprii (F)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanţa de verificare utilizate pentru reflectarea plăţilor efectuate de la titlul 61 «Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» şi titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă»;
    g9) rubrica «Venituri proprii şi subvenţii (G)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanţa de verificare utilizate pentru reflectarea plăţilor efectuate de la titlul 61 «Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» şi titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă»;
    g10) rubrica «Bugetul Fondului pentru Mediu (I)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanţa de verificare utilizate pentru reflectarea plăţilor efectuate de la titlul 61 «Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR»;
    g11) în cadrul formularului sunt calculate automat totalurile, pe măsură ce sunt introduse sume în câmpurile care participă, conform algoritmului, la formula de calcul.
    Dacă utilizatorul şterge/modifică valorile introduse, în cadrul formularului sunt recalculate automat valorile din câmpurile de total.
    Totalul plăţilor de la titlul 61 şi titlul 65, detaliate pe surse de finanţare, trebuie să corespundă cu totalul plăţilor din trezorerie şi din instituţii de credit."

    14. În anexa nr. 5, la articolul 12^1 alineatul (3), după litera d) se introduce o nouă literă, lit. e), cu următorul cuprins:
    "e) în conturile contabile 8066000 «Angajamente bugetare» şi 8067000 «Angajamente legale» nu se evidenţiază sumele provenite din finanţarea bugetară a anilor precedenţi care se restituie bugetelor din care au fost acordate. Astfel, în formularul «Balanţă deschisă luna 12» nu se raportează conturile contabile 8066000 «Angajamente bugetare» şi 8067000 «Angajamente legale» pentru sumele recuperate la titlul 85 «Plăţi efectuate în anii precedenţi şi recuperate în anul curent"

    15. În anexa nr. 5, la articolul 12^8, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 12^8
    (1) Completarea în sistem electronic a elementelor din formularul «Lista de validare a rapoartelor recepţionate pentru Situaţii Financiare» se efectuează de către fiecare entitate publică care va utiliza formularul pentru validarea rapoartelor de tip situaţii financiare, generate din sistemul naţional de raportare - Forexebug, pentru activitatea proprie. În plus, entităţile publice de tip ordonator secundar de credite (OSC) sau ordonator principal de credite (OPC) vor utiliza formularul pentru validarea rapoartelor de tip situaţii financiare agregate/consolidate (la nivelul întregii ierarhii a respectivului OSC/OPC), generate din sistemul naţional de raportare - Forexebug."

    16. În anexa nr. 5, la articolul 12^8 alineatul (2), litera d1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d1) opţiunea «Rapoarte CAB», în cazul în care validează rapoartele «FXB-EXB-902: Execuţie - Angajamente bugetare detaliat», «FXB-EXB-903: Execuţie - Angajamente bugetare - raport agregat la nivel de ordonator principal» şi «FXB-EXB-904: Execuţie - Angajamente bugetare - raport agregat la nivel de ordonator secundar»;"

    17. În anexa nr. 5, la articolul 12^8 alineatul (2), după litera f3) se introduce o nouă literă, lit. f4), cu următorul cuprins:
    "f4) în rubrica «Tip ordonator de credite» se selectează tipul ordonatorului de credite, astfel: Ordonator Terţiar de Credite/Ordonator Secundar de Credite/Ordonator Principal de Credite, după caz;"

    18. În anexa nr. 5, la articolul 12^8 alineatul (2), litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "g) după completarea informaţiilor prevăzute la lit. f), se selectează butonul «Validează rapoarte» şi sunt afişate automat următoarele informaţii:
    - «Secţiunea B - Validare rapoarte situaţii financiare pentru activitatea proprie», pentru ordonatorii terţiari de credite;
    – «Secţiunea B - Validare rapoarte situaţii financiare pentru activitatea proprie» şi «Secţiunea C - Validare rapoarte situaţii financiare agregate/consolidate - numai pentru Ordonatori Secundari de Credite», pentru ordonatorii secundari de credite;
    – «Secţiunea B - Validare rapoarte situaţii financiare pentru activitatea proprie» şi «Secţiunea C - Validare rapoarte situaţii financiare agregate/consolidate - numai pentru Ordonatori Principali de Credite», pentru ordonatorii principali de credite;"

    19. În anexa nr. 5, la articolul 12^8 alineatul (2), litera i2.1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "i2.1) în câmpul «Tip eroare» se poate alege opţiunea «Tehnică» (pentru erori tehnice de calcul, de exemplu, formule greşit implementate). Se va completa câmpul «Explicaţii» cu noţiuni relevante pentru Ministerul Finanţelor. În cazul în care utilizatorul introduce date greşite se poate accesa butonul «Şterge»;"

    20. În anexa nr. 5, la articolul 12^8 alineatul (2), litera j) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "j) în «SECŢIUNEA C - Validare rapoarte situaţii financiare agregate/consolidate - numai pentru Ordonatorii Secundari/ Principali de Credite» este afişată lista rapoartelor generate din sistemul naţional de raportare - Forexebug pentru întreaga ierarhie a respectivului ordonator secundar/principal de credite şi se completează numai de entităţile publice de tip ordonator secundar/principal de credite (OSC/OPC). Fiecare raport este identificat unic prin «Cod raport» (de exemplu, «FXB-SFP-001»: Balanta de verificare Consolidata, nivel Ordonator Principal de Credite), căruia îi corespunde o denumire a raportului (de exemplu, «Balanţa - CONSOLIDAT»);"

    21. În anexa nr. 5, la articolul 12^8 alineatul (2), litera k2.1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "k2.1) «Tehnică» (pentru erori tehnice de calcul, de exemplu, formule greşit implementate).
    Totodată, se va completa câmpul «Explicaţii» cu noţiuni relevante pentru Ministerul Finanţelor. În cazul în care utilizatorul introduce date greşite în formular, se poate accesa butonul «Şterge»;"

    22. În anexa nr. 5, la articolul 12^8 alineatul (2), litera k3) se abrogă.
    23. În anexa nr. 5, la articolul 12^9 alineatul (1), după litera l) se introduce o nouă literă, lit. l1), cu următorul cuprins:
    "l1) în rubrica «Introducere» se selectează butonul «Venit» sau butonul «Cheltuială», după caz:
    l1.1) în situaţia în care a fost selectat butonul «Venit» se completează următoarele rubrici:
    l1.1.1) în rubrica «Clasificaţie funcţională» se selectează succesiv indicatorii de venituri bugetare din clasificaţia funcţională - Capitol, Subcapitol şi Paragraf.
    Indicatorii de venituri bugetare se completează astfel:
    - pentru orice indicator de tip «Capitol»: nivelele «Subcapitol» şi «Paragraf» se completează cu valoarea «00», iar denumirea indicatorului din clasificaţia funcţională este preluată de la nivel de capitol. Această modalitate este valabilă în cazul capitolelor de venituri bugetare care nu au aprobate subcapitole în cadrul clasificaţiei funcţionale;
    – pentru orice indicator de tip «Subcapitol», asociat unui «Capitol»: nivelul «Paragraf» se completează cu valoarea «00», iar denumirea indicatorului din clasificaţia funcţională este preluată de la nivel de subcapitol. Această modalitate este valabilă în cazul subcapitolelor de venituri bugetare care nu au aprobate paragrafe în cadrul clasificaţiei funcţionale;
    – pentru orice indicator de tip «Paragraf», asociat unui «Capitol» şi «Subcapitol»: denumirea indicatorului din clasificaţia funcţională este preluată de la nivel de paragraf;
    l1.1.2) rubrica «Încasări pe structura clasificaţiei» se completează cu sumele deduse, în structura în care a fost aprobat bugetul;
    l1.1.3) după completarea pentru fiecare indicator bugetar a rubricilor potrivit prevederilor lit. l1.1.1) şi l1.1.2), se selectează butonul «Adaugă Indicator» prin intermediul căruia informaţiile sunt adăugate automat în formă tabelară a modulului buget, în ordinea crescătoare codului indicatorului din clasificaţia bugetară, indiferent de ordinea în care aceştia au fost introduşi de către instituţia publică. Orice indicator bugetar introdus în forma tabelară a formularului poate fi eliminat prin selectarea butonului «X», care este poziţionat în dreptul indicatorului respectiv.
    Procedura prevăzută la lit. l1.1.1)-l1.1.3) se reia pentru introducerea încasărilor realizate aferente tuturor indicatorilor de venituri bugetare aprobaţi în buget;
    l1.2) în situaţia în care a fost selectat butonul «Cheltuială» se completează următoarele rubrici:
    l1.2.1) în rubrica «Clasificaţie funcţională» se selectează succesiv indicatorii de cheltuieli bugetare din clasificaţia funcţională - Capitol, Subcapitol şi Paragraf.
    Indicatorii de cheltuieli bugetare se completează astfel:
    - pentru orice indicator de tip «Capitol»: nivelele «Subcapitol» şi «Paragraf» se completează cu valoarea «00», iar denumirea indicatorului din clasificaţia funcţională este preluată de la nivel de capitol. Această modalitate este valabilă în cazul capitolelor de cheltuieli bugetare care nu au aprobate subcapitole în cadrul clasificaţiei funcţionale şi în cazul bugetelor întocmite de instituţiile publice din sectorul special la nivel COFOG1;
    – pentru orice indicator de tip «Subcapitol», asociat unui «Capitol»: nivelul «Paragraf» se completează cu valoarea «00», iar denumirea indicatorului din clasificaţia funcţională este preluată de la nivel de subcapitol. Această modalitate este valabilă în cazul subcapitolelor de cheltuieli bugetare care nu au aprobate paragrafe în cadrul clasificaţiei funcţionale;
    – pentru orice indicator de tip «Paragraf», asociat unui «Capitol» şi «Subcapitol»: denumirea indicatorului din clasificaţia funcţională este preluată de la nivel de paragraf;
    l1.2.2) în rubrica «Clasificaţie Economică» se selectează succesiv indicatorii de cheltuieli bugetare din clasificaţia economică - Titlu, Articol, Alineat.
    Indicatorii de cheltuieli bugetare se completează astfel:
    - pentru orice indicator de tip «Titlu»: nivelele «Articol» şi «Alineat» sunt completate cu valoarea «00», iar denumirea indicatorului din clasificaţia economică este preluată de la nivel de titlu. Această modalitate este valabilă în cazul titlurilor care nu au aprobate articole şi alineate în cadrul clasificaţiei economice, precum şi în cazul bugetelor întocmite de instituţiile publice din sectorul special la nivel COFOG1;
    – pentru orice indicator de tip «Articol», asociat unui «Titlu»: nivelul «Alineat» este completat cu valoarea «00», iar denumirea indicatorului din clasificaţia economică este preluată de la nivel de articol. Această modalitate este valabilă în cazul articolelor care nu au aprobate alineate în cadrul clasificaţiei economice;
    – pentru orice indicator de tip «Alineat», asociat unui «Titlu» şi «Articol»: denumirea indicatorului din clasificaţia economică este preluată de la nivel de alineat;
    l1.2.3) rubrica «Plăţi pe structura clasificaţiei» se completează cu sumele deduse, în structura în care a fost aprobat bugetul;
    l1.2.4) după completarea pentru fiecare indicator bugetar a rubricilor potrivit prevederilor lit. l1.2.1)-l1.2.3), se selectează butonul «Adaugă Indicator» prin intermediul căruia informaţiile sunt adăugate automat în forma tabelară a bugetului individual, în ordinea crescătoare a codului indicatorului din clasificaţia bugetară, indiferent de ordinea în care aceştia au fost introduşi de către instituţia publică. Orice indicator bugetar introdus în forma tabelară a bugetului individual poate fi eliminat prin selectarea butonului «X», care este poziţionat în dreptul indicatorului respectiv."

    24. În anexa nr. 5, titlul subcapitolului III.6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "III.6. Depunerea formularului «Situaţia plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 şi titlul 60)"

    25. În anexa nr. 5, în tot cuprinsul articolului 18, sintagma „Situaţia plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare (titlul 56 şi titlul 58)“ se înlocuieşte cu sintagma „Situaţia plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 şi titlul 60)“.
    26. În anexa nr. 5, titlul subcapitolului III.7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "III.7. Depunerea formularului «Situaţia plăţilor efectuate la titlul 61 „Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR“ şi la titlul 65 „Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă“"

    27. În anexa nr. 5, în tot cuprinsul articolului 19, sintagma „Situaţia plăţilor efectuate la Titlul 65 Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă“ se înlocuieşte cu sintagma „Situaţia plăţilor efectuate la titlul 61 «Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» şi la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabil㻓.
    28. În anexa nr. 5, la articolul 28 alineatul (3), litera c1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c1) în cazul în care entităţile publice au selectat opţiunea «Corect» pentru toate rapoartele generate de sistemul naţional de raportare - Forexebug, se vor retransmite entităţilor publice rapoartele generate de sistemul naţional de raportare - Forexebug ca fiind finale;"

    29. În anexa nr. 6, la tabelul 2: Generarea rapoartelor privind notele la situaţiile financiare, după poziţia 11 se introduce o nouă poziţie, poziţia 12, cu următorul cuprins:
    "

┌────┬────────────────────────────┬─┬──┐
│ │Venituri şi cheltuieli - │ │ │
│„12.│transfer active fixe şi │x│x“│
│ │stocuri între instituţii │ │ │
│ │publice │ │ │
└────┴────────────────────────────┴─┴──┘

"

    30. În anexa nr. 6, la tabelul 3: Generarea altor rapoarte, poziţiile 6 şi 7 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "

┌───┬─────────────────────────────┬─┬──┐
│ │Situaţia plăţilor efectuate │ │ │
│ │din fonduri externe │ │ │
│„6.│nerambursabile postaderare │x│x │
│ │(titlul 56, titlul 58 şi │ │ │
│ │titlul 60) │ │ │
├───┼─────────────────────────────┼─┼──┤
│ │Situaţia plăţilor efectuate │ │ │
│ │la titlul 61 «Proiecte cu │ │ │
│ │finanţare din sumele aferente│ │ │
│7. │componentei de împrumuturi a │x│x“│
│ │PNRR» şi la titlul 65 │ │ │
│ │«Cheltuieli aferente │ │ │
│ │programelor cu finanţare │ │ │
│ │rambursabilă» │ │ │
└───┴─────────────────────────────┴─┴──┘

"

    31. În anexa nr. 8, după articolul 3 se introduce un nou capitol, capitolul B „Arondarea la alte unităţi ale Trezoreriei Statului a instituţiilor publice care îşi schimbă sediul fiscal“, cuprinzând articolele 4-18, cu următorul cuprins:
    "B. Arondarea la alte unităţi ale Trezoreriei Statului a instituţiilor publice care îşi schimbă sediul fiscal
    ART. 4
    Instituţia publică solicită unităţii Trezoreriei Statului în a cărei rază este înregistrată fiscal, respectiv la care are deschise conturile de venituri şi cheltuieli bugetare şi conturile de disponibilităţi, transferarea execuţiei de casă pe anul curent de la această unitate a Trezoreriei Statului la unitatea Trezoreriei Statului la care va fi arondată fiscal şi transmite «Situaţia veniturilor bugetare şi a plăţilor de casă la data de ….» întocmită distinct pe fiecare sector bugetar, în cadrul fiecărui sector bugetar pe coduri de programe şi în cadrul acestora pe surse de finanţare, potrivit modelului prevăzut în anexa la prezenta procedură.
    ART. 5
    Unitatea Trezoreriei Statului, pe baza situaţiei transmise de instituţia publică şi la solicitarea acesteia, întocmeşte note contabile prin care transferă sumele reprezentând venituri bugetare şi, respectiv, sumele reprezentând plăţi de casă din conturile corespunzătoare de venituri şi cheltuieli bugetare (cu detaliere pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare) în contul 61.99.80 «Cont corespondent al trezoreriei statului - Transferuri de sume efectuate de unităţile trezoreriei statului pentru entităţile publice».
    ART. 6
    În termen de cel mult o zi lucrătoare de la efectuarea operaţiunilor de la art. 5, unitatea Trezoreriei Statului comunică instituţiei publice prevăzute la art. 4 efectuarea transferului sumelor reprezentând venituri bugetare şi, respectiv, plăţi de casă, transmiţând totodată şi unităţii Trezoreriei Statului la care se transferă execuţia bugetară:
    - solicitarea instituţiei publice de transfer al execuţiei de casă pe anul în curs - în copie;
    – nota contabilă prin care s-au stornat plăţile de casă efectuate în anul în curs de instituţia publică - în copie.
    ART. 7
    În termen de cel mult două zile lucrătoare de la primirea comunicării prevăzute la art. 6, instituţia publică prevăzută la art. 4 retrage, pe bază de dispoziţie bugetară privind retragerea creditelor bugetare pe care o transmite la unitatea Trezoreriei Statului la care îşi are deschise conturile, creditele bugetare deschise în anul curent.
    Prevederile art. 4-7 se aplică în mod corespunzător şi pentru transferul plăţilor efectuate de către instituţiile publice finanţate din sursa A - «Integral de la buget», sectoarele: 01 - Buget de stat (administraţie centrală), 03 - Bugetul asigurărilor sociale de stat, 04 - Bugetul fondului de şomaj, 05 - Bugetul fondului de sănătate (FNUASS), cu precizarea că dispoziţiile bugetare privind retragerea creditelor bugetare se întocmesc de ordonatorii principali de credite şi se transmit la Ministerul Finanţelor.
    ART. 8
    Instituţia publică are obligaţia depunerii formularului «Fişa entităţii» pentru modificări produse de natura celor prevăzute în Procedura privind registrul entităţilor publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.004/2013, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 9
    Instituţia publică solicită unităţii Trezoreriei Statului la care se transferă deschiderea conturilor corespunzătoare de credite bugetare, venituri şi cheltuieli bugetare, disponibilităţi, după caz.
    ART. 10
    În situaţia în care instituţia publică prevăzută la art. 4 a înregistrat excedent bugetar al anilor precedenţi, aceasta prezintă la unitatea Trezoreriei Statului ordine de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) prin care transferă suma aferentă excedentului bugetar al anilor precedenţi neutilizat în contul corespunzător deschis pe numele aceleaşi instituţii publice la unitatea Trezoreriei Statului la care se transferă.
    ART. 11
    În situaţia în care instituţia publică a gestionat sume prin conturi de disponibilităţi deschise pe numele acesteia, prezintă la unităţile Trezoreriei Statului ordine de plată prin care transferă sumele existente din soldurile conturilor respective în conturile corespunzătoare ce urmează a fi deschise la altă unitate a Trezoreriei Statului pe numele aceleiaşi instituţii publice.
    ART. 12
    La nivelul plăţilor de casă ale instituţiei publice prevăzute la art. 4 efectuate în anul curent se întocmesc cereri pentru deschiderea de credite bugetare, care se transmit:
    a) la Ministerul Finanţelor - de către instituţiile publice ai căror conducători au calitatea de ordonatori principali de credite ai bugetului de stat - în cazul în care instituţia publică prevăzută la art. 4 înregistrează execuţie bugetară aferentă sursei A «Integral de la buget», sectoarele: 01 - Buget de stat (administraţie centrală) 03 - Bugetul asigurărilor sociale de stat, 04 - Bugetul fondului de şomaj, 05 - Bugetul fondului de sănătate (FNUASS);
    b) la unitatea Trezoreriei Statului - de către instituţia publică prevăzută la art. 4 - în cazul în care deschiderea de credite bugetare se efectuează din alte surse de finanţare/sectoare bugetare în afara celor de lit. a).
    ART. 13
    După efectuarea deschiderilor de credite bugetare potrivit prevederilor art. 12, instituţia publică solicită unităţii Trezoreriei Statului la care se transferă introducerea modificărilor corespunzătoare în execuţia de casă pe anul curent. Unitatea Trezoreriei Statului verifică dacă sumele aferente veniturilor bugetare/plăţilor de casă pentru care s-a solicitat introducerea modificărilor în execuţia de casă corespund cu cele din notele contabile întocmite potrivit prevederilor art. 5.
    ART. 14
    Unitatea Trezoreriei Statului la care se transferă instituţia publică întocmeşte nota contabilă în vederea transferului execuţiei bugetare în conturile de venituri şi cheltuieli bugetare (cu detaliere pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare), după caz, prin intermediul contului 61.99.80 «Cont corespondent al trezoreriei statului - transferuri de sume efectuate de unităţile trezoreriei statului pentru entităţile publice».
    ART. 15
    După efectuarea operaţiunilor de transfer al execuţiei bugetare pe anul curent, instituţia publică prevăzută la art. 4 are obligaţia de a solicita unităţii Trezoreriei Statului de unde se transferă închiderea conturilor de credite bugetare, de venituri şi cheltuieli bugetare sau de disponibilităţi.
    ART. 16
    Unitatea Trezoreriei Statului la care este înregistrat sold creditor al contului 61.99.80 «Cont corespondent al trezoreriei statului - transferuri de sume efectuate de unităţile trezoreriei statului pentru entităţile publice“ întocmeşte ordine de plată pentru transferarea soldului din contul 61.99.80 „Cont corespondent al trezoreriei statului - transferuri de sume efectuate de unităţile trezoreriei statului pentru entităţile publice» deschis la aceasta în contul 61.99.80 «Cont corespondent al trezoreriei statului - transferuri de sume efectuate de unităţile trezoreriei statului pentru entităţile publice» deschis la unitatea Trezoreriei Statului la care este înregistrat sold debitor al acestui cont. Aceste ordine de plată sunt decontate prin sistemul electronic de plăţi.
    ART. 17
    Eventualele sume virate eronat de persoanele fizice şi juridice în conturile de venituri/cheltuieli bugetare sau de disponibilităţi, după caz, după data efectuării operaţiunilor de la art. 4-16 şi care se înregistrează la unităţile Trezoreriei Statului în contul 61.99 «Cont corespondent al trezoreriei statului - operaţiuni în curs de lămurire» se soluţionează de către acestea prin transferul sumelor respective în conturile corespunzătoare ale instituţiilor publice deschise la altă unitate a Trezoreriei Statului.
    ART. 18
    Prevederile art. 17 se aplică pe o perioadă de 30 de zile de la data efectuării operaţiunilor de la art. 15, dată după care unitatea Trezoreriei Statului va întocmi retururi la încasare pentru eventualele sume virate eronat de persoanele fizice şi juridice în conturile de venituri/cheltuieli bugetare sau de disponibilităţi, după caz."

    32. La anexa nr. 8, după articolul 18 se introduce o anexă, al cărei cuprins este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 16 mai 2023.
    Nr. 1.517.
    ANEXA 1

    (Anexă la procedură)
    Denumire ordonator de credite .......
    Cod de identificare fiscală ........
    Situaţia veniturilor bugetare şi a plăţilor de casă la data de ........................
    Sector bugetar ......
    Cod program ...........................
    Sursa de finanţare .............

┌────────────────────────────────────────────────────────┐
│-lei- │
├────────────┬────────────┬────────────┬────────────┬────┤
│ │Denumire │ │Denumire │ │
│ │indicator de│ │indicator de│ │
│Indicator de│venituri/ │Indicator de│cheltuieli │ │
│venituri/ │cheltuieli │cheltuieli │din │ │
│cheltuieli │din │bugetare din│clasificaţia│Suma│
│bugetare din│clasificaţia│clasificaţia│economică │ │
│clasificaţia│funcţională │economică │(titlu, │ │
│funcţională │(capitol, │ │articol, │ │
│ │subcapitol, │ │alineat) │ │
│ │paragraf) │ │ │ │
├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────┤
│………………… │ │X │X │ │
├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────┤
│………………… │ │X │X │ │
├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────┤
│………………… │ │X │X │ │
├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────┤
│Total │ │X │X │ │
│venituri │ │ │ │ │
├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────┤
│.……………… │ │ │ │ │
├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────┤
│………………… │ │ │ │ │
├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────┤
│………………… │ │ │ │ │
├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────┤
│Total │ │ │ │ │
│cheltuieli │ │ │ │ │
└────────────┴────────────┴────────────┴────────────┴────┘


    Ordonator de credite,
    ................
    Conducătorul compartimentului financiar-contabil,
    ............

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016