Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 1.494 din 19 iunie 2024 privind modificarea Schemei de ajutor de minimis pentru operatorii economici în vederea modernizării şi dezvoltării staţiunilor balneare şi balneoclimatice, aprobată prin Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului nr. 181/2023
EMITENT: Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 573 din 19 iunie 2024
Având în vedere prevederile:
- Hotărârii Guvernului nr. 571/2019 privind aprobarea Strategiei pentru dezvoltarea turismului balnear;
– art. 25^1 lit. i) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;
– art. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
– Regulamentului (UE) 2023/2.831 al Comisiei din 13 decembrie 2023 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis;
– Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 17/2024 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea agenţiilor pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi turism, cu modificările ulterioare;
– Referatului de aprobare nr. 151.778 din 19.06.2024, întocmit de către Direcţia generală turism - Direcţia marketing şi dezvoltare - Serviciul dezvoltare în turism,
în temeiul prevederilor art. 10 alin. (6) al Hotărârii Guvernului nr. 864/2023 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului,
ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului emite următorul ordin:
ART. I
Schema de ajutor de minimis pentru operatorii economici în vederea modernizării şi dezvoltării staţiunilor balneare şi balneoclimatice, aprobată prin Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului nr. 181/2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 746 din 17 august 2023, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
2. În tot cuprinsul schemei, sintagma „Agenţia Teritorială pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Turism“ se înlocuieşte cu sintagma „Agenţia pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Turism“, iar abrevierea „ATIMMT“ se înlocuieşte cu abrevierea „AIMMT“.
ART. II
Direcţia generală turism din cadrul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului şi agenţiile pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi turism vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului,
Flavius Constantin Nedelcea,
secretar de stat
Bucureşti, 19 iunie 2024.
Nr. 1.494.
ANEXA 1
(Anexa nr. 1 la schemă)
CERERE DE ÎNSCRIERE
Schema de ajutor de minimis pentru operatorii economici în
vederea modernizării şi dezvoltării staţiunilor balneare şi balneoclimatice
Profilul meu:
Nume: .........................................., prenume: .............................................
CNP: .................................................................., BI/CI: seria: ...................
număr: ........................., ţara: .....................................................................
Judeţul/Echivalent: ................................, localitatea: .................................
Strada .................................................................. nr. .................................
Bloc/Scară/Apartament: ..............................................................................
Cod poştal: ................................, telefon ....................................................
Prin completarea prezentei declar faptul că sunt de acord ca Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului/ATIMMT să prelucreze datele cuprinse în cererea pentru solicitarea ajutorului de minimis, respectând prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), pus în aplicare prin Legea nr. 190/2018, cu modificările ulterioare.
Consimţământul în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal este acordat pentru scopul implementării schemei de ajutor de minimis.
Declar că am înţeles, sunt de acord cu procesarea datelor mele personale în scopurile descrise în prezenta şi am luat cunoştinţă de drepturile mele conferite de Regulamentul (UE) 2016/679: dreptul de acces la date, dreptul la ştergerea datelor („dreptul de a fi uitat“), dreptul la restricţionare, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziţie, dreptul la rectificare.
Prin acceptarea acestor politici de utilizare sunt de acord cu cele de mai sus.
Înscrie persoană juridică:
Numele întreprinderii: ............................................................................
Codul unic de înregistrare: ....................................................................
Forma juridică: .......................................................................................
Categoria întreprinderii în funcţie de dimensiune: .................................
Sediul social
Adresa: ..................................................................................................
Data înfiinţării: .................................
Număr registrul comerţului: ...................................................................
Reprezentant legal/Împuternicit:
Numele şi prenumele: ...........................................................................
CNP ....................................., BI/CI: seria: ........ număr: .......................
Adresa: ..................................................................................................
Telefon: .................................
E-mail (Va fi folosit pentru toată corespondenţa ulterioară în cadrul schemei.): ....................................................................
Acţionari/Asociaţi/Titulari
Tipul persoanei
- fizică
Numele, prenumele ..............................................................
CNP ..................................................
Ponderea capitalului .................................
– juridică
Denumirea ..............................................................................................
CUI ....................................................
Ponderea capitalului .................................
Titlul proiectului .................................
Declaraţie:
Subsemnatul, în calitate de reprezentant legal, sub sancţiunea recuperării ajutorului de minimis acordat, împreună cu plata accesoriilor, mă angajez:
- să menţin activitatea operaţională/curentă (activităţile operaţionale/curente) pentru care voi primi finanţare pentru o perioadă de minimum 2 ani după expirarea duratei de implementare a proiectului pentru care primesc finanţare;
– să menţin obiectele/bunurile, mobile sau imobile pentru care voi obţine finanţare, să le folosesc conform scopului destinat, să nu le vând, să nu le închiriez (cu excepţia activităţilor de închiriere), să nu le înstrăinez, să nu institui asupra lor o formă de garanţie reală, pentru o perioadă de minimum 2 ani după expirarea duratei de implementare a proiectului pentru care primesc finanţare;
– să menţin pe toată perioada contractuală un număr mediu anual de angajaţi cel puţin egal cu numărul de angajaţi de la depunerea cererii de finanţare;
– să asigur cofinanţare proprie a proiectului pentru diferenţa dintre valoarea totală a proiectului (cheltuieli eligibile şi cheltuieli neeligibile) şi valoarea grantului acordat;
– să respect prevederile legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice (Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare) şi să prezint dovezi privind rezonabilitatea costurilor (minimum trei oferte pentru achiziţii).
Prin prezenta declar pe propria răspundere, sub sancţiunea falsului în declaraţii, că întreprinderea pe care o reprezint:
- nu este supusă concordatului preventiv, procedurilor pentru lichidare, insolvenţă, faliment, dizolvare, reorganizare judiciară, executare silită, închidere operaţională sau suspendare temporară a activităţii;
– nu are decizie de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis, emisă de Comisia Europeană/alt furnizor de ajutor de stat/Consiliul Concurenţei;
– nu este rezidentă în scopuri fiscale în jurisdicţiile care figurează pe lista Uniunii Europene (UE) a jurisdicţiilor necooperante sau nu este constituită în temeiul legislaţiei acestora;
– nu este controlată, direct sau indirect, de acţionari din jurisdicţiile care figurează pe lista UE a jurisdicţiilor necooperante, până la nivelul beneficiarului real, astfel cum este definit la art. 3 pct. 6 din Directiva 2015/849;
– nu controlează, direct sau indirect, filiale din jurisdicţiile care figurează pe lista UE a jurisdicţiilor necooperante şi nu deţine sedii permanente în aceste jurisdicţii;
– nu partajează proprietatea cu întreprinderi din jurisdicţiile care figurează pe lista UE a jurisdicţiilor necooperante.
Informaţii cerere
Număr de angajaţi (conform Registrului salariaţilor din Revisal, emis cu maximum 24 de ore înainte de înscriere): ................
Cod CAEN autorizat al activităţii/Coduri CAEN autorizate ale activităţilor pentru care se solicită finanţare nerambursabilă: .............................................................................
Locaţia implementării proiectului ......................................
Valoarea solicitată la finanţare:
...........................................................................................
Reprezentantul legal/Împuternicitul operatorului economic
Numele: .............................................................................
Funcţia: .............................................................................
Semnătura: ........................................................................
Data semnării: ...................................................................
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: