Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.484 din 28 noiembrie 2008  pentru aprobarea Normelor privind acordarea avizului tehnic vehiculelor feroviare care au depasit durata normala de functionare/durata de serviciu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.484 din 28 noiembrie 2008 pentru aprobarea Normelor privind acordarea avizului tehnic vehiculelor feroviare care au depasit durata normala de functionare/durata de serviciu

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 861 din 20 decembrie 2008
Având în vedere prevederile pct. III.4 din Catalogul privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.139/2004 , pct. 3.1 din Normativul feroviar "Vehicule de cale feratã. Revizii şi reparaţii planificate", aprobat prin <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008 ,
în temeiul prevederilor <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul transporturilor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele privind acordarea avizului tehnic vehiculelor feroviare care au depãşit durata normalã de funcţionare/durata de serviciu, cuprinse în anexa nr. 1.
ART. 2
(1) Mijloacele de transport feroviar şi cu metroul, denumite în continuare vehicule feroviare, care au depãşit durata normalã de funcţionare stabilitã în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, precum şi vehiculele feroviare care au depãşit durata de serviciu prevãzutã la pct. 3.1 din anexa la <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008 privind aprobarea Normativului feroviar "Vehicule de cale feratã. Revizii şi reparaţii planificate" pot fi menţinute în funcţiune, în continuare, pe baza avizului tehnic emis de Autoritatea Feroviarã Românã - AFER, denumitã în continuare AFER, în calitate de organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor pentru domeniul de transport feroviar şi cu metroul, care certificã starea tehnicã a vehiculelor feroviare.
(2) Pentru vehiculele feroviare a cãror duratã de serviciu nu este cunoscutã, aceasta va fi stabilitã de cãtre comisia constituitã conform normelor cuprinse în anexa nr. 1, prin asimilare cu durata de serviciu prevãzutã în <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008 .
ART. 3
(1) Emiterea avizului tehnic pentru vehiculele feroviare, menţionate la art. 2, se face pe baza unui raport tehnic întocmit de cãtre comisia constituitã conform normelor menţionate la art. 1, cu ocazia evaluãrii stãrii tehnice a structurilor de rezistenţã şi a verificãrii existenţei dotãrilor prevãzute în Regulamentul de exploatare tehnicã feroviarã nr. 002/2001, aprobat prin <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.186/2001 , precum şi în alte reglementãri tehnice naţionale şi internaţionale specifice (fişe UIC, norme şi normative tehnice feroviare, specificaţii tehnice de interoperabilitate) sau în documentaţia tehnicã de fabricaţie, în funcţie de rezultatele evaluãrii stãrii tehnice a structurilor de rezistenţã, precum şi de constatãrile privind existenţa dotãrilor, comisia menţionatã mai sus propune menţinerea în funcţiune, în continuare, a vehiculelor feroviare, astfel:
a) pentru o perioadã stabilitã conform alin. (2), cu condiţia efectuãrii reparaţiei cu ridicarea de pe osii/boghiuri scadente, conform ciclului de reparaţii prevãzut în normativul anexã la <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008 , a remedierii în totalitate a defectelor constatate la structurile de rezistenţã şi a eliminãrii neconformitãţilor privind dotãrile prevãzute în Regulamentul de exploatare tehnicã feroviarã nr. 002/2001, aprobat prin <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.186/2001 şi în alte reglementãri tehnice naţionale şi internaţionale în vigoare. Pentru vehiculele care nu sunt cuprinse în <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008 , ciclul de reparaţii va fi cel stabilit de proiectantul/constructorul vehiculului feroviar şi înscris în cartea tehnicã sau în instrucţiunile de exploatare, întreţinere şi reparare;
b) prin acordarea unei noi durate normale de funcţionare, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 2.139/2004 , pentru vehiculele care au depãşit durata de serviciu, în condiţiile menţionate la lit. a), şi efectuarea modernizãrii în cadrul reparaţiei cu ridicarea de pe osii/boghiuri.
(2) Vehiculele feroviare care au depãşit durata normalã de funcţionare prevãzutã în <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.139/2004 pot fi menţinute în funcţiune pentru perioade de timp stabilite astfel:
a) pentru o perioadã de timp egalã cu cel mult diferenţa dintre durata de serviciu, prevãzutã pentru tipul respectiv de vehicul în <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008 , şi durata normalã de funcţionare, prevãzutã în <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.139/2004 , sau cu diferenţa dintre durata de serviciu şi durata normalã de funcţionare rãmasã;
b) pentru o perioadã de timp stabilitã de cãtre comisia constituitã conform normelor cuprinse în anexa nr. 1, în cazul vehiculelor feroviare speciale, în funcţie de starea tehnicã şi de gradul de utilizare ale vehiculului feroviar respectiv.
(3) Pentru vehiculele feroviare a cãror valoare de intrare nu a fost recuperatã integral pe calea amortizãrii, pânã la data de 31 decembrie 2004, duratele normale de funcţionare rãmase, calculate în conformitate cu prevederile pct. III.5 din anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.139/2004 de cãtre deţinãtorul vehiculului feroviar, vor fi comunicate la AFER odatã cu cererea de solicitare a prelungirii duratei normale de funcţionare.
(4) Pentru vehiculele feroviare care la data evaluãrii au durata normalã de funcţionare expiratã, dar care nu au depãşit durata de serviciu, durata de menţinere în funcţiune va fi stabilitã de cãtre comisia constituitã conform normelor cuprinse în anexa nr. 1, în funcţie de starea tehnicã, gradul de utilizare şi condiţiile de exploatare ale vehiculului feroviar respectiv, fãrã a depãşi însã durata de serviciu.
(5) Din categoria vehiculelor feroviare speciale, prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. b), fac parte:
a) vagoanele din compunerea trenurilor speciale (trenuri guvernamentale, de comandament, de protocol);
b) vagoanele din compunerea trenurilor de epocã, puse în circulaţie în scop turistic;
c) vagoanele de uz administrativ (vagoane amenajate pentru protecţia muncii, sanitare şi altele similare acestora);
d) locomotivele de construcţie specialã utilizate pentru tractarea trenurilor turistice sau de agrement, inclusiv locomotivele cu abur, locomotive pentru manevrã în unitãţile de tracţiune;
e) vehiculele feroviare utilizate la verificarea şi mãsurarea caracteristicilor tehnice ale infrastructurii feroviare şi ale materialului rulant (vagoane-laborator, automotoare pentru diagnoza liniilor de cale feratã, drezine-pantograf);
f) alte vehicule feroviare, cu caracteristici tehnice şi utilizãri speciale.
(6) Evaluarea stãrii tehnice a vehiculelor feroviare, inclusiv cele speciale, în vederea menţinerii în funcţiune dupã depãşirea duratei normale de funcţionare, în continuare se face cu ridicarea vehiculului de pe osii/boghiuri, în cadrul unei reparaţii planificate, la un operator economic autorizat pentru repararea vehiculelor feroviare cu ridicarea cutiei de pe osii/boghiuri. Operatorul economic autorizat trebuie sã dispunã de dotãrile necesare evaluãrii stãrii tehnice a vehiculului feroviar respectiv (vinciuri, canale de vizitare, platforme, standuri şi dispozitive de verificãri şi încercãri etc.) şi documentaţia tehnicã de reparaţie, avizatã conform reglementãrilor în vigoare.
(7) Pentru vehiculele feroviare a cãror duratã normalã de funcţionare expirã în intervalul dintre douã reparaţii planificate succesive cu ridicarea de pe osii/boghiuri, stabilirea duratei de menţinere în funcţiune se poate face în condiţiile unei evaluãri cu ridicarea cutiei de pe osii/boghiuri, la un operator economic autorizat, cu intervalul de timp pânã la prima reparaţie planificatã scadentã.
ART. 4
(1) Vehiculele feroviare care au depãşit durata de serviciu prevãzutã în <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008 sau durata de serviciu stabilitã de cãtre proiectant/constructor pentru vehiculele care nu sunt cuprinse în <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008 vor fi modernizate în vederea solicitãrii acordãrii unei noi durate normale de funcţionare.
(2) Pentru vehiculele feroviare care au depãşit durata de serviciu şi pentru care deţinãtorul a decis modernizarea, comisia care evalueazã starea tehnicã va stabili o nouã duratã normalã de funcţionare, în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 2.139/2004 , pe care o va înscrie în raportul tehnic de evaluare a stãrii tehnice.
(3) Durata normalã de funcţionare a vehiculelor feroviare care au fost modernizate anterior datei intrãrii în vigoare a prezentului ordin va fi stabilitã de deţinãtorul vehiculului feroviar în funcţie de intervalul de timp în care s-au amortizat cheltuielile aferente modernizãrii şi trebuie sã se încadreze în limitele prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.139/2004 , luându'adse în considerare anul modernizãrii.
(4) Vehiculele feroviare modernizate vor fi supuse procedurilor de omologare tehnicã/certificare prevãzute în actele normative în vigoare.
(5) Vehiculele feroviare ale cãror aparate de rulare/boghiuri, instalaţii de frânã, aparate de tracţiune, ciocnire şi legare au fost aduse la parametrii şi caracteristicile tehnice prevãzute în reglementãrile tehnice în vigoare, cu ocazia reparaţiilor anterioare, şi care nu mai au în componenţã dotãri, echipamente şi instalaţii care sã afecteze securitatea şi integritatea oamenilor, mãrfurilor şi protecţia mediului vor putea fi menţinute în funcţiune dupã expirarea duratei de serviciu, pentru o perioadã de timp stabilitã de comisia constituitã conform normelor cuprinse în anexa nr. 1, dar nu mai mult decât durata rãmasã pânã la prima reparaţie planificatã cu ridicarea de pe osii/boghiuri. Menţinerea în funcţiune a acestor vehicule feroviare se face pe baza avizului tehnic, în condiţiile în care structura de rezistenţã se încadreazã în prevederile normelor tehnice feroviare şi ale instrucţiilor de reparaţie în vigoare şi s-au eliminat toate neconformitãţîle din raportul de evaluare tehnicã.
ART. 5
(1) Avizul tehnic pentru menţinerea în funcţiune a vehiculelor feroviare care au depãşit durata normalã de funcţionare/durata de serviciu se acordã de cãtre AFER potrivit normelor cuprinse în anexa nr. 1.
(2) Modelul Avizului tehnic pentru menţinerea în funcţiune sau pentru acordarea unei noi durate normale de funcţionare a unui vehicul feroviar care a depãşit durata normalã de funcţionare/durata de serviciu este cuprins în anexa nr. 2, iar cel al Raportului tehnic de evaluare a vehiculelor feroviare în vederea menţinerii în funcţiune dupã depãşirea duratei normale de funcţionare sau a acordãrii unei noi durate normale de funcţionare este cuprins în anexa nr. 3.
ART. 6
Pentru prestaţiile efectuate de cãtre AFER privind acordarea avizului tehnic şi evaluarea stãrii tehnice, se percep tarife stabilite prin <>Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 137/2003 privind aprobarea tarifelor pentru prestaţiile de servicii specifice efectuate de Autoritatea Feroviarã Românã - AFER, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 7
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 8
Deţinãtorii vehiculelor feroviare care efectueazã activitãţi de transport feroviar şi cu metroul şi manevrã feroviarã, precum şi AFER vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 9
Nerespectarea prevederilor prezentului ordin se pedepseşte conform legislaţiei în vigoare.
ART. 10
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi în Buletinul AFER şi intrã în vigoare la 90 de zile de la data publicãrii.
ART. 11
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, ordinul ministrului transporturilor privind menţinerea în funcţiune a mijloacelor de transport feroviar şi cu metroul care au depãşit durata normalã de funcţionare, precum şi orice altã dispoziţie contrarã îşi înceteazã aplicabilitatea.

p. Ministrul transporturilor,
Septimiu Buzaşu,
secretar de stat

Bucureşti, 28 noiembrie 2008.
Nr. 1484.


ANEXA 1

NORME
privind acordarea avizului tehnic vehiculelor feroviare care
au depãşit durata normalã de funcţionare/durata de serviciu

ART. 1
Pentru înţelegerea prezentelor norme, termenii de specialitate se definesc dupã cum urmeazã:
a) aviz tehnic - document eliberat de cãtre Autoritatea Feroviarã Românã - AFER, care atestã cã poate fi prelungitã durata normalã de funcţionare a unui vehicul feroviar în condiţiile prescrise sau cã se poate acorda o nouã duratã normalã de funcţionare unui vehicul feroviar, în condiţiile modernizãrii acestuia;
b) duratã normalã de funcţionare - durata de utilizare în care se recupereazã, din punct de vedere fiscal, valoarea de intrare a mijloacelor fixe, pe calea amortizãrii;
NOTĂ:
Durata normalã de funcţionare a unui mijloc fix este mai micã decât durata de serviciu a acestuia. Prin mijloc fix în sensul prezentului ordin se înţelege vehicul feroviar.
c) duratã de serviciu - perioada de timp proiectatã, pentru care se prevede cã vehiculul feroviar îndeplineşte specificaţiile de performanţã, funcţionând în condiţiile de mediu şi la un nivel de utilizare specificate, cu susţinerea logisticã recomandatã;
NOTĂ:
Durata de serviciu a unui vehicul feroviar este determinatã de durata de serviciu a structurii de rezistenţã.
d) deţinãtor ai unui vehicul feroviar - entitate care exploateazã economic, într-o manierã durabilã, un vehicul feroviar ca mijloc de transport, fie cã este proprietarul vehiculului feroviar, fie cã are drept de folosinţã asupra lui (împuternicit);
NOTĂ:
Deţinãtorul este acea entitate a cãrei denumire este înscrisã în registrul de înmatriculare şi/sau pe vehicul.
e) modernizare - orice lucrare majorã de modificare a vehiculului feroviar sau a unei pãrţi a vehiculului feroviar, care aduce o îmbunãtãţire a randamentului general al vehiculului;
NOTĂ:
Prin modernizare, parametrii şi caracteristicile tehnice ale vehiculului şi ale materialelor, ansamblurilor, subansamblurilor, în special ale acelora care influenţeazã siguranţa circulaţiei, sãnãtatea oamenilor, securitatea mãrfurilor şi protecţia mediului, vor fi aduse la nivelul cerinţelor din reglementãrile tehnice naţionale şi internaţionale specifice în vigoare.
f) structura de rezistenţã a unui vehicul feroviar - saşiul şi/sau cutia vehiculului;
ART. 2
Avizul tehnic pentru menţinerea în funcţiune a vehiculelor feroviare, a cãror duratã normalã de funcţionare, stabilitã în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, a fost depãşitã, precum şi pentru acordarea unei noi durate normale de funcţionare vehiculelor feroviare, care au depãşit durata de serviciu stabilitã de <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008 privind aprobarea Normativului feroviar "Vehicule de cale feratã. Revizii şi reparaţii planificate" sau de proiectant/constructor, pentru vehiculele care nu sunt cuprinse în <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008 , se elibereazã dacã vehiculul feroviar, pentru care s-a solicitat menţinerea în funcţiune sau acordarea unei noi durate normale de funcţionare, îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) are efectuatã reparaţia planificatã cu ridicarea de pe osii, în conformitate cu reglementãrile specifice în vigoare (de exemplu, reparaţiile tip RP, RR, RG, RK);
b) deformaţiile şi coroziunile elementelor din structura de rezistenţã se încadreazã în limitele prevãzute în instrucţiile de reparaţii şi normele tehnice feroviare în vigoare;
c) are dotãrile minime şi îndeplineşte condiţiile tehnice prevãzute în Regulamentul de exploatare tehnicã feroviarã nr. 002/2001, aprobat prin <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.186/2001 , precum şi în reglementãrile tehnice naţionale şi/sau internaţionale specifice în vigoare;
d) are efectuate toate modificãrile constructive impuse prin reglementãrile tehnice naţionale şi/sau internaţionale în vigoare pentru tipul respectiv de vehicul feroviar;
e) are efectuate toate remedierile necesare înlãturãrii defecţiunilor referitoare la fisurile, coroziunile, deformaţiile constatate, precum şi toate neconformitãţile menţionate în raportul tehnic de evaluare a stãrii tehnice.
ART. 3
(1) Verificarea din punct de vedere tehnic a respectãrii condiţiilor prevãzute la art. 2 se efectueazã, pentru fiecare vehicul feroviar, la operatorul economic autorizat care executã reparaţia planificatã cu ridicarea de pe osii/boghiuri, conform reglementãrilor specifice în vigoare.
(2) Verificarea prevãzutã la alin. (1) va fi fãcutã de cãtre o comisie de evaluare tehnicã, care se va întruni în termen de 15 zile de la data depunerii la AFER a cererii deţinãtorului, în cazul în care dosarul este complet, şi care va fi formatã din:
- inspectorul tehnic AFER, care va fi preşedintele comisiei;
- reprezentantul deţinãtorului vehiculului feroviar;
- reprezentantul operatorului economic autorizat la sediul cãruia se face evaluarea stãrii tehnice;
- alţi specialişti din cadrul AFER, la solicitarea preşedintelui comisiei.
(3) Rezultatul verificãrilor se consemneazã într-un raport tehnic de evaluare, al cãrui model este conform anexei nr. 3 la ordin.
ART. 4
Pentru obţinerea avizului tehnic pentru menţinerea în funcţiune a vehiculelor feroviare care au depãşit durata normalã de funcţionare, precum şi pentru acordarea unei noi durate normale de funcţionare vehiculelor feroviare care au depãşit durata de serviciu, deţinãtorul vehiculelor feroviare trebuie sã depunã la AFER un dosar care sã conţinã urmãtoarele documente:
a) cererea pentru acordarea avizului tehnic, din care sã rezulte:
- denumirea persoanei juridice solicitante şi datele de identificare, inclusiv numãrul de înregistrare de la registrul comerţului;
- denumirea, seria şi numãrul de identificare ale vehiculului/vehiculelor feroviar/feroviare, pentru care solicitã avizul tehnic;
- durata normalã de funcţionare şi/sau durata normalã de funcţionare rãmasã, stabilitã de cãtre persoana juridicã solicitantã conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 2.139/2004 ;
- durata de serviciu conform <>Ordinului ministrului transporturilor nr. 364/2008 sau durata de serviciu stabilitã de proiectant/constructor pentru vehiculele care nu sunt prevãzute în acest ordin;
- modernizãrile efectuate anterior sau cele ce urmeazã a fi efectuate vehiculului feroviar, în cadrul reparaţiei planificate cu ridicarea de pe osii/boghiuri, pentru care se solicitã acordarea unei noi durate normale de funcţionare;
b) documentele din care sã rezulte urmãtoarele date pentru fiecare vehicul feroviar nominalizat în cerere:
- anul de fabricaţie şi, dupã caz, de modernizare;
- data efectuãrii ultimei reparaţii planificate cu ridicarea de pe osii/boghiuri (RP, RR, RG, RK, dupã caz) şi denumirea operatorului economic executant;
- data efectuãrii reparaţiilor accidentale datorate deformãrii sau distrugerii unor elemente componente din structura de rezistenţã a vehiculului feroviar, cu precizarea datei la care s-au efectuat aceste reparaţii, şi denumirea operatorului economic reparator care a efectuat fiecare reparaţie, dacã este cazul;
- modificãrile, îmbunãtãţirile sau modernizãrile efectuate, cu precizarea anului în care au fost realizate, dacã este cazul;
- denumirea operatorului economic reparator autorizat şi data preconizatã pentru prezentarea vehiculului feroviar în vederea convocãrii comisiei de evaluare tehnicã;
- denumirea operatorului economic reparator autorizat care va pregãti vehiculul pentru evaluarea stãrii tehnice a structurilor de rezistenţã, precum şi intervalul de timp în care poate fi convocatã comisia de evaluare tehnicã;
c) copia documentului din care sã rezulte cã deţine vehiculul/vehiculele feroviar/feroviare pentru care solicitã avizul tehnic;
d) copia agrementului tehnic feroviar pentru vehiculul/ vehiculele feroviar/feroviare din import;
e) dovada achitãrii tarifului pentru eliberarea avizului tehnic.
ART. 5
(1) Pe baza analizei documentelor din dosarul depus de solicitant şi a raportului tehnic întocmit de comisia de evaluare tehnicã, în termen de 15 zile de la data semnãrii raportului tehnic de evaluare, AFER va elibera avizul tehnic (anexa nr. 2) sau va comunica solicitantului, în scris, decizia privind neacordarea avizului tehnic, cu motivarea neacordãrii acestuia.
(2) Dacã în termen de 60 de zile de la primirea comunicãrii deciziei de neacordare a avizului tehnic solicitantul va prezenta dovezile de eliminare a neconformitãţilor precizate în decizie, AFER va elibera avizul tehnic solicitat, în termen de 15 zile de la data prezentãrii dovezilor. În caz contrar, cererea se considerã respinsã.
ART. 6
În termen de 30 de zile de la data publicãrii prezentelor norme, AFER va elabora şi va publica în Buletinul AFER şi pe pagina web a AFER metodologia de aplicare a prezentului ordin.
ART. 7
(1) Vehiculele feroviare pentru care s-a eliberat un aviz tehnic de menţinere în funcţiune sau de acordare a unei noi durate normale de funcţionare vor avea inscripţionate, vizibil, urmãtoarele date:
- seria şi numãrul avizului tehnic emis de AFER;
- data emiterii avizului tehnic;
- data expirãrii avizului tehnic.
(2) Locul şi modul de inscripţionare a datelor prevãzute la alin. (1) se vor stabili de cãtre AFER, prin decizie a directorului general.
(3) Decizia prezentatã la alin. (2) se publicã în Buletinul AFER şi pe pagina web a AFER în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin.
ART. 8
În caz de pierdere sau deteriorare a avizului tehnic, AFER va elibera contra cost, la cerere, un duplicat al acestuia.


ANEXA 2


MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Autoritatea Feroviarã Românã - AFER


- Model -

AVIZ TEHNIC
pentru menţinerea în funcţiune sau pentru acordarea unei
noi durate normale de funcţionare a unui vehicul feroviar care
a depãşit durata normalã de funcţionare/durata de serviciu

Seria .......... nr. ..........


În baza Ordinului ministrului transporturilor nr. ......./.......... şi a Raportului tehnic de evaluare nr. ....../............, se atestã cã vehiculul feroviar ..................... pentru care a fost emis prezentul aviz tehnic, aparţinând persoanei juridice ...................... poate fi utilizat în activitatea de transport feroviar şi cu metroul astfel:
a) pânã la data de*) ................................... ca urmare a menţinerii în funcţiune dupã depãşirea duratei normale de funcţionare, de la ..................... ani la ................. ani, cu respectarea urmãtoarelor condiţii: .........................................
b) pânã la data de*) ............................... ca urmare a acordãrii unei noi durate normale de funcţionare de ............... ani, în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 2.139/2004 , cu respectarea urmãtoarelor condiţii: ..........................

----------
*) Se va completa, dupã caz, a) sau b).


Data eliberãrii ............


Director general,
..............................
(Numele, prenumele şi semnãtura)

L.S.


ANEXA 3


- Model -


RAPORT TEHNIC
de evaluare a vehiculelor feroviare în vederea menţinerii
în funcţiune dupã depãşirea duratei normale de funcţionare
sau a acordãrii unei noi durate normale de funcţionare

Vehiculul feroviar de tipul*1) ............................. seria*2)............ nr.*3) .......................... aparţinând ............................. a fost evaluat tehnic la data ............................. în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului transporturilor nr. ......../........., la operatorul economic*4).......................

S-au constatat urmãtoarele:
A. Privitor ia datele generale ale vehiculului feroviar
a) data fabricaţiei vehiculului feroviar ..........................;
b) durata normalã de funcţionare ..........................;
c) durata de serviciu ..........................;
B. Privitor la starea tehnicã a structurii de rezistenţã a vehiculului feroviar:
a) a efectuat/nu a efectuat*5), în conformitate cu instrucţiile de reparaţii şi normele tehnice în vigoare, reparaţia cu ridicarea cutiei de pe osii/boghiuri tip*6) ............
b) subansamblurile aflate sub incidenţa ISCIR au/nu au avizul pentru respectivele subansambluri în termenul de valabilitate;
c) vehiculul feroviar prezintã urmãtoarele deformaţii şi/sau coroziuni ale structurii de rezistenţã*7):.................................;
d) vehiculul feroviar a suferit reparaţii accidentale la structura de rezistenţã, constând din .............................. .
C. Privitor la dotãrile şi condiţiile tehnice ale vehiculului feroviar:
a) vehiculul feroviar nu are urmãtoarele dotãri tehnice prevãzute în reglementãrile tehnice naţionale şi internaţionale în vigoare*8): .....................................;
b) vehiculul feroviar nu îndeplineşte urmãtoarele condiţii tehnice prevãzute în Regulamentul de exploatare tehnicã feroviarã nr. 002/2001, aprobat prin <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.186/2001 , precum şi în reglementãrile tehnice naţionale şi internaţionale în vigoare: ..................................................;
c) vehiculul feroviar nu are efectuate urmãtoarele modificãri constructive, prevãzute în reglementãrile tehnice naţionale şi internaţionale în vigoare*9): ...................... .
Având în vedere starea tehnicã a vehiculului feroviar şi dotãrile existente, comisia de evaluare tehnicã propune:
1. menţinerea în funcţiune*10) de la ....... ani pânã la ...... ani, respectiv pânã la data de ................ cu îndeplinirea urmãtoarelor condiţii*9): ............................;
2. neacordarea menţinerii în funcţiune pânã la remedierea neconformitãţilor menţionate în procesul-verbal anexat prezentului raport tehnic. Termenul de remediere şi reevaluare de cãtre aceeaşi comisie a stãrii tehnice, în vederea verificãrii eliminãrii tuturor neconformitãţilor din raportul de evaluare, este data*11) de.................... ;
3. acordarea unei noi durate normale de funcţionare de ............... ani, respectiv pânã la data de ...................... cu efectuarea lucrãrilor de modernizare şi îndeplinirea urmãtoarelor condiţii*9): ..................... ;
4. neacordarea unei noi durate normale de funcţionare pânã la remedierea neconformitãţilor menţionate în procesul-verbal anexat prezentului raport tehnic. Termenul de remediere şi reevaluare de cãtre aceeaşi comisie a stãrii tehnice în vederea verificãrii eliminãrii tuturor neconformitãţilor din raportul de evaluare este data de*11) ........................ .

Data încheierii raportului tehnic: ........./........./.......

Membrii comisiei:

Numele şi prenumele Unitatea Funcţia în comisie Semnãtura
1. ................... ......... .................. ..........
2. ................... ......... .................. ..........
3. ................... ......... .................. ..........

--------------
*1) Se va înscrie tipul vehiculului feroviar (de exemplu: locomotivã electricã, diesel electricã, diesel hidraulicã, automotor, vagon de marfã tip ..., vagon de cãlãtori tip ..., ramã metrou etc).
*2) Se va înscrie seria literalã conform cãrţii tehnice a vehiculului feroviar.
*3) Se va înscrie marcajul unificat de identificare al vehiculului feroviar în conformitate cu reglementãrile în vigoare.
*4) Se va înscrie denumirea operatorului economic unde se efectueazã evaluarea tehnicã.
*5) Se va bara ce nu corespunde.
*6) Se va/vor trece tipul reparaţiei planificate cu ridicarea de pe osii/boghiuri, conform normativului de revizii şi reparaţii, anexã la <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008 (RP, RR, RG, RK), sau alte tipuri de reparaţii cu ridicarea de pe osii/boghiuri pentru vehiculele care nu sunt cuprinse în <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008 .
*7) Dupã caz, se va înscrie mãrimea deformaţiilor şi/sau a coroziunilor care depãşesc limitele admise prescrise în normele tehnice şi instrucţiile de reparaţii şi care nu au fost remediate [de exemplu: longeroanele prezintã coroziuni cu adâncime de ........(%) din grosimea constructivã, depãşind limita admisã conform reglementãrilor tehnice în vigoare]. Verificarea deformaţiilor şi a coroziunilor se va face cu ridicarea cutiei vehiculului de pe osie/boghiu.
*8) Se vor avea în vedere condiţiile tehnice pentru vehiculele feroviare prevãzute în Regulamentul de exploatare tehnicã feroviarã nr. 002, aprobat prin <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.186/2001 , precum şi în reglementãrile tehnice naţionale şi internaţionale în vigoare.
*9) Se vor avea în vedere condiţiile tehnice obligatorii pentru respectivul vehicul feroviar, stabilite de AFER pe baza reglementãrilor naţionale şi/sau internaţionale în vigoare.
*10) În situaţia în care vehiculul nu îndeplineşte condiţiile pentru acordarea avizului tehnic se va bara textul "menţinerea în funcţiune de la .............. ani pânã la ............ ani, cu îndeplinirea urmãtoarelor condiţii" şi se va completa pct. 2.
*11) La stabilirea datei se vor respecta prevederile art. 5 alin. (2) din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.484/2008.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016