Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 1.464 din 3 august 2023 pentru publicarea acceptării amendamentelor la Codul internaţional privind siguranţa navelor care utilizează gaze sau alţi combustibili cu punct de aprindere scăzut (Codul IGF), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.458(101) a Comitetului de siguranţă maritimă din 13 iunie 2019 şi Rezoluţia MSC.475(102) a Comitetului de siguranţă maritimă din 11 noiembrie 2020
EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 735 din 10 august 2023
Având în vedere Referatul Direcţiei Transport Naval nr. 19.970/1.017 din 23.06.2023 de aprobare a Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii privind publicarea acceptării amendamentelor la Codul internaţional privind siguranţa navelor care utilizează gaze sau alţi combustibili cu punct de aprindere scăzut (Codul IGF), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.458(101) a Comitetului de siguranţă maritimă din 13 iunie 2019 şi Rezoluţia MSC.475(102) a Comitetului de siguranţă maritimă din 11 noiembrie 2020,
ţinând seama de prevederile art. VIII(b)(vi)(2)(bb) şi ale art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS 1974), la care s-a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 53/1999 privind aderarea la unele protocoale şi acceptarea unor amendamente la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, încheiată la Londra la 1 noiembrie 1974, la Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare, încheiată la Londra la 5 aprilie 1966, şi la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin Protocolul încheiat la Londra la 17 februarie 1978, aprobata prin Legea nr. 23/2001,
în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul transporturilor şi infrastructurii emite prezentul ordin.
ART. 1
Se publică amendamentele la Codul internaţional privind siguranţa navelor care utilizează gaze sau alţi combustibili cu punct de aprindere scăzut (Codul IGF), cod pe care România l-a acceptat prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 707/2016, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.458(101) a Comitetului de siguranţă maritimă din 13 iunie 2019, prevăzute în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 2
Se publică amendamentele la Codul internaţional privind siguranţa navelor care utilizează gaze sau alţi combustibili cu punct de aprindere scăzut (Codul IGF), cod pe care România l-a acceptat prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 707/2016, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.475(102) a Comitetului de siguranţă maritimă din 11 noiembrie 2020, prevăzute în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 3
Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 1 ianuarie 2024.
Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Sorin-Mihai Grindeanu
Bucureşti, 3 august 2023.
Nr. 1.464.
ANEXA 1
REZOLUŢIA MSC.458(101)
(adoptată la 13 iunie 2019) Amendamente la Codul internaţional
privind siguranţa navelor care utilizează gaze sau alţi combustibili
cu punct de aprindere scăzut (Codul IGF)
Comitetul securităţii maritime,
reamintind articolul 28(b) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile comitetului,
reamintind, de asemenea, Rezoluţia MSC.391(95), prin care a fost adoptat Codul internaţional privind siguranţa navelor care utilizează gaze sau alţi combustibili cu punct de aprindere scăzut („Codul IGF“), care a devenit obligatoriu în temeiul capitolului II-1 al Convenţiei internaţionale pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, 1974 („Convenţia“),
reamintind în continuarearticolul VIII b) şi Regula II-1/2.29 din Convenţie, care se referă la procedura de modificare a Codului IGF,
având în vedere, la cea de-a 101-a sesiune a sa, amendamentele la Codul IGF care fuseseră propuse şi distribuite în conformitate cu articolul VIII b) i) din Convenţie,
1. adoptă, în conformitate cu articolul VIII b) iv) din Convenţie, amendamentele la Codul IGF, al căror text este anexat la prezenta rezoluţie;
2. decide că, în conformitate cu articolul VIII b) vi) 2) bb) din Convenţie, aceste amendamente vor fi considerate ca fiind acceptate la 1 iulie 2023, cu excepţia cazului în care înainte de această dată mai mult de o treime din guvernele părţilor contractante la Convenţia sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă împreună cel puţin 50% din tonajul brut al flotei de transport maritim comercial mondial au notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
3. invită guvernele contractante să noteze că, în conformitate cu articolul VIII b) vii) 2) din Convenţie, aceste amendamente vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2024, când au fost acceptate în condiţiile prevăzute la paragraful 2 de mai sus;
4. solicită secretarului general să transmită, în conformitate cu articolul VIII litera (b) (v) din Convenţie, copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor anexate la aceasta tuturor guvernelor contractante la Convenţie;
5. solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei acesteia membrilor organizaţiei care nu sunt guverne contractante la convenţie.
ANEXA 1.1
AMENDAMENTE
la Codul internaţional privind siguranţa navelor care
utilizează gaze sau alţi combustibili cu punct de aprindere scăzut (Codul IGF)
PARTEA
2 Generalităţi
2.2 Definiţii
1 După paragraful existent 2.2.41 se adaugă următorul nou paragraf 2.2.42:
"2.2.42 Navă construită la sau după 1 ianuarie 2024 înseamnă o navă:
.1 al cărui contract de construcţie este încheiat la sau după 1 ianuarie 2024;
sau
.2 în absenţa unui contract de construcţie a cărui chilă este pusă sau a cărui construcţie se află într-un stadiu echivalent la sau după 1 iulie 2024;
sau
.3 a cărui livrare are loc la sau după 1 ianuarie 2028."
PARTEA
Cerinţe speciale aplicabile navelor care utilizează gaz natural ca şi combustibil
5 Proiectarea şi amenajarea navei
5.3 Reguli - Generalităţi
2 Textul definiţiei f_v la paragraful 5.3.4.2 este înlocuit după cum urmează:
"f_v se calculează cu ajutorul formulelor de calcul pentru factorul v din regula II-1/7-2.6.1.1 din SOLAS şi reflectă probabilitatea ca avaria să se extindă vertical dincolo de peretele de separaţie cel mai de jos al tancului de combustibil. Formulele care vor fi utilizate sunt:"
6 Sistem pentru stocarea combustibilului
6.8 Reguli pentru limita de încărcare pentru tancurile de combustibil gazos lichefiat
3 Regula următoare este adăugată după regula existentă 6.8.2:
"6.8.3 Pentru navele construite la sau după 1 ianuarie 2024, dacă izolaţia şi amplasarea tancului sunt de aşa natură încât este foarte puţin probabil ca un incendiu extern să provoace încălzirea conţinutului tancului, consideraţii speciale pot fi făcute pentru a permite o limită de încărcare mai mare decât limita calculată folosind temperatura de referinţă, fără ca această limită să depăşească 95%."
9 Alimentarea consumatorilor cu combustibil
9.5 Reguli pentru instalaţia de distribuţie a combustibilului în exteriorul încăperii de maşini
4 Regulile următoare sunt adăugate după actuala regulă 9.5.2:
"9.5.3 Cerinţele de la 9.5.4 până la 9.5.6 se aplică navelor construite la sau după 1 ianuarie 2024, în locul cerinţelor de la 9.5.1 şi 9.5.2.
9.5.4 Tubulaturile de combustibil gazos care trec prin spaţiile închise de la bordul navei trebuie să fie protejate cu o manta secundară. Această manta poate fi o conductă ventilată sau un sistem de tubulatură cu pereţi dubli. Sistemul de conducte sau tubulatura cu pereţi dubli trebuie să includă un mecanism de ventilaţie sub presiune care asigură cel puţin 30 de schimburi de aer pe oră, precum şi un detector de gaz conform prevederilor 15.8. Alte soluţii care oferă un nivel echivalent de siguranţă pot fi, de asemenea, acceptate de către Administraţie.
9.5.5 Cerinţa de la 9.5.4 nu trebuie să se aplice tubulaturilor de aerisire a gazului combustibil complet sudate care trec prin spaţii ventilate mecanic.
9.5.6 Tubulaturile de combustibil lichefiat trebuie să fie înconjurate de o manta secundară capabilă să conţină scurgeri. Dacă sistemul de tubulaturi este amplasat într-o încăpere de preparare a combustibilului sau într-un spaţiu de conectare al tancului, Administraţia poate renunţa la aplicarea acestei cerinţe. Atunci când un detector de gaz conform punctului 15.8.1.2 nu este adecvat utilizării pentru care este destinat, mantalele secundare care înconjoară tubulaturile de combustibil lichefiat trebuie să fie echipate cu dispozitive de detectare a scurgerilor prin intermediul sistemelor de control al presiunii sau temperaturii sau o combinaţie a acestor sisteme. Mantaua secundară trebuie să poată rezista la presiunea maximă care s-ar putea acumula în cazul unei scurgeri din tubulatura de combustibil. În acest scop, poate fi necesar să se prevadă mantaua secundară cu un dispozitiv limitator de presiune care să împiedice supunerea acesteia la presiuni mai mari decât presiunea de proiectare."
10 Producerea de energie, care include instalaţia de propulsie şi alţi consumatori de gaz
10.3 Reguli pentru motoarele cu ardere internă de tip cu pistoane
5 Noua regulă 10.3.1.1.1 este adăugată după actuala regulă 10.3.1.1, după cum urmează:
"10.3.1.1.1 Pentru navele construite la sau după 1 ianuarie 2024, sistemul de evacuare trebuie să fie echipat cu dispozitive antiexplozive, cu excepţia cazului în care este proiectat să reziste la suprapresiune extremă din cauza scurgerilor de gaz aprinse sau dacă principiile de siguranţă a motorului le fac inutile. Trebuie efectuată o analiză detaliată a riscului de acumulare a gazelor nearse în sistemul de evacuare, acoperind întregul sistem, de la cilindri până la capătul deschis. Această evaluare detaliată trebuie să fie reflectată în conceptul de siguranţă a motorului."
11 Protecţia contra incendiului
11.3 Reguli pentru protecţia contra incendiului
6 Regula 11.3.3 este înlocuită după cum urmează:
"11.3.3 Spaţiul care conţine sistemul pentru stocarea combustibilului trebuie să fie separat de încăperile de maşini de categoria A sau de alte încăperi cu risc ridicat de incendiu. Separarea trebuie să se facă prin intermediul unui coferdam de cel puţin 900 mm cu izolaţie de clasă A-60. La determinarea izolaţiei dintre spaţiul care conţine sistemul pentru stocarea combustibilului şi alte spaţii cu riscuri mai scăzute de incendiu, sistemul pentru stocarea combustibilului trebuie să fie considerat ca o încăpere de maşini de categoria A, în conformitate cu regulile din regula II-2/9 din SOLAS. Pentru tancurile de tip C, spaţiul de magazie pentru depozitarea combustibilului poate fi considerat un coferdam."
7 Următoarea nouă regulă 11.3.3.1 este adăugată după regula 11.3.3:
"11.3.3.1 Fără a aduce atingere ultimei fraze de la paragraful 11.3.3, în cazul navelor construite la sau după 1 ianuarie 2024, spaţiul de magazie destinat depozitării combustibilului poate fi considerat un coferdam, cu condiţia ca:
.1 tancul de tip C nu este situat direct deasupra încăperilor de maşini de categoria A sau a altor spaţii care prezintă un risc ridicat de incendiu; şi
.2 distanţa minimă care separă separaţia de tip A-60 de învelişul extern al tancului de tip C sau, după caz, de separaţia spaţiului de conectare al rezervorului nu este mai mică de 900 mm."
ANEXA 2
REZOLUŢIA MSC.475(102)
(adoptată la 11 noiembrie 2020) Amendamente
LA CODUL INTERNAŢIONAL PRIVIND SIGURANŢA NAVELOR CARE
UTILIZEAZĂ GAZE SAU ALŢI COMBUSTIBILI CU PUNCT DE APRINDERE SCĂZUT (CODUL IGF)
Comitetul securităţii maritime,
reamintind articolul 28 b) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile comitetului,
reamintind, de asemenea, Rezoluţia MSC.391(95), prin care a fost adoptat Codul internaţional privind siguranţa navelor care utilizează gaze sau alţi combustibili cu punct de aprindere scăzut („Codul IGF“), care a devenit obligatoriu în temeiul capitolului II-1 al Convenţiei internaţionale pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, 1974 („Convenţia“),
reamintind în continuare articolul VIII b) şi Regula II-1/2.29 din Convenţie, care se referă la procedura de modificare a Codului IGF,
având în vedere, la cea de-a 102-a sesiune a sa, amendamentele la Codul IGF care fuseseră propuse şi distribuite în conformitate cu articolul VIII b) i) din Convenţie,
1. adoptă, în conformitate cu articolul VIII b) iv) din Convenţie, amendamentele la Codul IGF, al căror text este anexat la prezenta rezoluţie;
2. decide că, în conformitate cu articolul VIII b) vi) 2) bb) din Convenţie, aceste amendamente vor fi considerate ca fiind acceptate la 1 iulie 2023, cu excepţia cazului în care înainte de această dată mai mult de o treime din guvernele părţilor contractante la Convenţia sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă împreună cel puţin 50% din tonajul brut al flotei de transport maritim comercial mondial au notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
3. invită guvernele contractante să noteze că, în conformitate cu articolul VIII b) vii) 2) din Convenţie, aceste amendamente vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2024, când au fost acceptate în condiţiile prevăzute la paragraful 2 de mai sus;
4. solicită secretarului general să transmită, în conformitate cu articolul VIII litera (b) (v) din Convenţie, copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor anexate la aceasta tuturor guvernelor contractante la Convenţie;
5. solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei acesteia membrilor organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.
ANEXA 2.1
AMENDAMENTE
la Codul internaţional privind siguranţa navelor care
utilizează gaze sau alţi combustibili cu punct de aprindere scăzut (Codul IGF)
PARTEA
Cerinţe speciale aplicabile navelor care utilizează gaz natural ca şi combustibil
6 Sistem pentru stocarea combustibilului
6.7 Reguli pentru dispozitivul de limitare a presiunii
1 Regula 6.7.1.1 este înlocuită după cum urmează:
"Toate tancurile utilizate pentru stocarea combustibilului trebuie să fie prevăzute cu un dispozitiv de limitare a presiunii corespunzător proiectării sistemului pentru stocarea combustibilului şi a combustibilului ce urmează a fi transportat. Spaţiile de magazie pentru stocarea combustibilului, spaţiile dintre bariere şi spaţiile care conţin racordurile tancului, care pot fi supuse la presiuni mai mari decât presiunea lor de calcul, trebuie, de asemenea, să fie prevăzute cu un dispozitiv de limitare a presiunii. Sistemele de reglare a presiunii specificate la 6.9 trebuie să fie independente de dispozitivele de limitare a presiunii."
11 Protecţia contra incendiului
2 Următoarea nouă regulă 11.8 este adăugată după regula 11.7 existentă:
"11.8 Reguli pentru instalaţiile de stingere a incendiilor în încăperile de preparare a combustibilului
Pentru navele construite la sau după 1 ianuarie 2024, încăperile de preparare a combustibilului care conţin pompe, compresoare sau alte surse potenţiale de aprindere trebuie să fie prevăzute cu o instalaţie fixă de stingere a incendiilor în conformitate cu prevederile regulii SOLAS II-2/10.4.1.1, ţinând cont de concentraţiile necesare/debitul de aplicare necesar pentru stingerea incendiilor provocate de gaz."
PARTEA
16 Fabricare, calitatea execuţiei şi încercare
16.3 Sudarea materialelor metalice şi examinarea nedistructivă a sistemului pentru stocarea combustibilului
3 Textul regulii 16.3.3.5.1 este înlocuit cu textul următor:
".1 încercări la tracţiune: rezistenţa la tracţiunea transversală a sudurii nu este mai mică decât rezistenţa minimă la tracţiune specificată pentru materialele de bază luate în considerare. În cazul aliajelor de aluminiu trebuie să se facă trimitere la 6.4.12.1.1.3 în legătură cu regulile pentru rezistenţa metalului depus la sudurile mai puţin rezistente (atunci când metalul depus are o rezistenţă la tracţiune mai mică decât cea a metalului de bază). În toate cazurile, poziţia rupturii trebuie să fie indicată cu titlu orientativ;"
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: