Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.453 din 25 septembrie 2014  pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 392/2009 privind aprobarea listei cu cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul Programului Operaţional pentru Pescuit 2007-2013    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.453 din 25 septembrie 2014 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 392/2009 privind aprobarea listei cu cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul Programului Operaţional pentru Pescuit 2007-2013

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 10 octombrie 2014
    Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale pescuit - Autoritate de management pentru Programul operaţional pentru pescuit nr. 324.794 din 3 septembrie 2014,
    În temeiul:
    - art. 31 alin. (1) şi (2) din Hotărârea Guvernului nr. 442/2009 privind stabilirea cadrului general de implementare a măsurilor cofinanţate din Fondul European pentru Pescuit prin Programul Operaţional pentru Pescuit 2007-2013, cu modificările şi completările ulterioare;
    - art. 7 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 725/2010 privind reorganizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi a unor structuri aflate în subordinea acestuia, cu modificările şi completările ulterioare,

    viceprim-ministrul, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, emite prezentul ordin.

    ART. I
    Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 392/2009 privind aprobarea listei cu cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul Programului Operaţional pentru Pescuit 2007-2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 467 din 7 iulie 2009, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. La articolul 4, alineatele (7) şi (8) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(7) Sunt considerate eligibile primele, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator acordate personalului încadrat în structura Direcţiei generale pescuit - Autoritatea de management pentru Programul operaţional pentru pescuit.
    (8) Sunt considerate eligibile primele, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator acordate personalului încadrat în alte structuri care contribuie la implementarea POP, potrivit dispoziţiilor art. 16 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 442/2009, cu modificările şi completările ulterioare."

    2. La articolul 5 litera (e), punctul (vi) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(vi) taxele de aeroport, gară, autogară sau port, parcare;".

    3. În anexă, la punctul I "Cheltuieli eligibile generale ale proiectului", subpunctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1. cheltuieli privind plata salariilor, remuneraţiilor şi primelor, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator pentru echipa de implementare, astfel cum sunt menţionate la art. 16 alin. (1) şi (2) din Hotărârea Guvernului nr. 442/2009 privind stabilirea cadrului general de implementare a măsurilor cofinanţate din Fondul European pentru Pescuit prin Programul Operaţional pentru Pescuit 2007-2013, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv un manager de proiect, un contabil şi un expert de specialitate, în cadrul şi exclusiv pentru execuţia proiectului, de la semnarea contractului de finanţare nerambursabilă până la depunerea ultimei cereri de rambursare, dar nu mai mult de 24 de luni;".

    4. În anexă, la punctul II "Cheltuieli eligibile specifice", litera F, subpunctele 8, 14, 17 şi 18 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "8. achiziţionarea de mijloace de transport specifice exclusiv pentru transportul peştelui viu sau a peştelui proaspăt sau al produselor rezultate în urma procesării sau pentru aprovizionarea cu materii prime, care să fie folosite numai în interes propriu. Nu este eligibilă achiziţionarea acestor tipuri de mijloace de transport dacă au mai mult de trei locuri pe scaun pentru persoane;
    ...........................................................
    14. achiziţionarea de echipamente de pescuit, unelte de pescuit, instalaţii şi ambarcaţiuni folosite exclusiv pentru furajare, tratamente, distribuire de îngrăşăminte, pescuit şi transport de peşte. Nu este eligibilă achiziţionarea acestor tipuri de mijloace de transport dacă au mai mult de trei locuri pe scaun pentru persoane;
    ...........................................................
    17. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de execuţie a proiectului, în cazul în care contractul de asigurare prevede o clauză prin care beneficiarul asigurării este exclusiv Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale - Direcţia generală pescuit - Autoritate de management pentru Programul operaţional pentru pescuit (MADR - DGP - AMPOP);
    18. cheltuielile pentru investiţii privind energia neconvenţională (hidro, eoliană şi/sau solară) sunt eligibile în limita maximă a 10% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile ale proiectului, cu condiţia ca energia astfel obţinută să fie folosită numai pentru activitatea de producţie ce face obiectul proiectului."

    5. În anexă, la punctul II litera J, subpunctul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "14. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de execuţie a proiectului, în cazul în care contractul de asigurare prevede o clauză prin care beneficiarul asigurării este exclusiv MADR - DGP - AMPOP".

    6. În anexă, la punctul II litera K, subpunctele 15 şi 16 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "15. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de execuţie a proiectului, în cazul în care contractul de asigurare prevede o clauză prin care beneficiarul asigurării este exclusiv MADR - DGP - AMPOP;
    16. cheltuielile pentru investiţii privind energia neconvenţională (hidro, solară şi/sau eoliană) sunt eligibile în limita maximă a 10% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile ale proiectului, cu condiţia ca energia astfel obţinută să fie folosită numai pentru activitatea de producţie ce face obiectul proiectului."

    7. În anexă, la punctul II litera L, subpunctele 4, 4.1 şi 4.2 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "4. prime pentru crearea şi restructurarea organizaţiilor de producători din domeniul acvaculturii şi pescuitului prevăzute la art. 37 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006, respectiv:
    4.1. prime pentru crearea şi restructurarea organizaţiilor de producători din domeniul acvaculturii, calculate în ceea ce priveşte costurile de administrare pe baza:
    a) cheltuielilor referitoare la activităţi pregătitoare constituirii organizaţiei/asociaţiei şi cheltuieli pentru întocmirea actelor constitutive şi a statutului sau a modificării acestora;
    b) cheltuielilor de înscriere în organisme/organizaţii europene;
    c) cheltuielilor pentru controlul respectării regulilor prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură sau de Regulamentul (UE) nr. 1.379/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.184/2006 şi (CE) nr. 1.224/2009 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 104/2000 al Consiliului, după caz;
    d) cheltuielilor cu personalul (salarii, cheltuielile cu contribuţiile de asigurări sociale datorate bugetului asigurărilor sociale de stat, aferente salariilor, cheltuieli de deplasare), ca onorarii pentru servicii de consiliere tehnică şi consultanţă juridică;
    e) cheltuielilor pentru corespondenţă şi telecomunicaţii;
    f) cheltuielilor aferente dotărilor de birou (mobilier de birou, echipamente IT, consumabile);
    g) cheltuielilor care decurg din ocuparea spaţiilor utilizate pentru funcţionarea administrativă a organizaţiilor de producători (chirii, utilităţi);
    4.2. prime acordate organizaţiilor de producători pentru punerea în aplicare a unui plan de îmbunătăţire a calităţii produselor, calculate în ceea ce priveşte costurile de administrare pe baza:
    a) cheltuielilor referitoare la studii preliminare, întocmirea şi modificarea planului;
    b) cheltuielilor cu personalul (salarii inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator, cheltuieli de deplasare), onorarii pentru servicii de consiliere tehnică;
    c) cheltuielilor pentru corespondenţă şi telecomunicaţii;
    d) cheltuielilor cu dotări de birou (mobilier de birou, echipamente IT, consumabile);
    e) cheltuielilor pentru acţiuni de informare a membrilor cu privire la tehnicile sau know-how-ul orientate spre îmbunătăţirea calităţii;
    f) cheltuielilor pentru stabilirea şi punerea în practică a unui sistem de control al măsurilor luate de către organizaţie pentru aplicarea planului de îmbunătăţire a calităţii;
    g) alte cheltuieli care dovedesc în mod clar faptul că costurile respective sunt alocate planului."

    8. În anexă, la punctul II litera L, după subpunctul 4.2 se introduce un nou subpunct, subpunctul 4.3, cu următorul cuprins:
    "4.3. prime pentru crearea şi restructurarea organizaţiilor de producători din domeniul pescuitului."

    9. În anexă, la punctul II litera L, subpunctul 5 se abrogă.

    10 În anexă, la punctul II litera M, subpunctul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "4. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de execuţie a proiectului, în cazul în care contractul de asigurare prevede o clauză prin care beneficiarul asigurării este exclusiv MADR - DGP - AMPOP."

    11. În anexă, la punctul II litera N, subpunctele 2, 4 şi 13 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "2. achiziţionarea de echipamente/instalaţii/construcţii care facilitează descărcarea/încărcarea produselor pescăreşti şi asigură siguranţa pe parcursul procesului de descărcare/încărcare;
    ............................................................
    4. cheltuielile aferente investiţiilor imobile pentru asigurarea aprovizionării cu combustibil, energie, gheaţă şi alimentării cu apă;
    ............................................................
    13. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de execuţie a proiectului, în cazul în care contractul de asigurare prevede o clauză prin care beneficiarul asigurării este exclusiv MADR - DGP - AMPOP."

    12. În anexă, la punctul II litera P, subpunctul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "5. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de execuţie a proiectului, în cazul în care contractul de asigurare prevede o clauză prin care beneficiarul asigurării este exclusiv MADR - DGP - AMPOP."

    13. În anexă, la punctul II, litera Q.e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) cheltuielile pentru funcţionarea grupurilor locale de acţiune pentru pescuit responsabile cu implementarea strategiilor selectate în cadrul axei prioritare 4 sunt următoarele:
    1. contravaloarea salariilor brute lunare, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator pentru personalul grupului local de acţiune, în funcţie de valoarea alocată implementării strategiei, după cum urmează:
    (i) pentru o valoare alocată strategiei de maximum 3 milioane euro, în cuantum de maximum 5 salarii minime brute/economie pentru managerul/directorul grupului local de acţiune pentru pescuit, în cuantum de maximum 4 salarii minime brute/economie pentru celelalte funcţii de conducere, în cuantum de maximum 3 salarii minime brute/economie pentru funcţiile de execuţie. Prin funcţie de conducere se înţelege acea persoană care conduce o structură de tip birou, serviciu, direcţie, conform organigramei, şi are în subordine minimum două persoane angajate;
    (ii) pentru o valoare alocată strategiei cuprinsă între 3-10 milioane euro, în cuantum de maximum 8 salarii minime brute/economie pentru managerul/ directorul grupului local de acţiune pentru pescuit, în cuantum de maximum 6 salarii minime brute/ economie pentru celelalte funcţii de conducere, în cuantum de maximum 4 salarii minime brute/ economie pentru funcţiile de execuţie. Prin funcţie de conducere se înţelege acea persoană care conduce o structură de tip birou, serviciu, direcţie conform organigramei şi are în subordine minimum două persoane angajate;
    (iii) pentru o valoare alocată strategiei de peste 10 milioane euro, în cuantum de maximum 10 salarii minime brute/economie pentru managerul/directorul grupului local de acţiune pentru pescuit, în cuantum de maximum 8 salarii minime brute/economie pentru celelalte funcţii de conducere, în cuantum de maximum 6 salarii minime brute/economie pentru funcţiile de execuţie. Prin funcţie de conducere se înţelege acea persoană care conduce o structură de tip birou, serviciu, direcţie conform organigramei şi are în subordine minimum două persoane angajate;
    2. cheltuieli pentru plata chiriei sediului sau punctului de lucru al FLAG-ului - se vor stabili în conformitate cu preţul pieţei, dar nu mai mult de 3 euro/mp/lună de suprafaţa utilă; aceste cheltuieli sunt eligibile pentru maximum un sediu sau un punct de lucru din teritoriul eligibil FLAG, aşa cum este prevăzut acesta în strategia de dezvoltare locală;
    3. cheltuieli pentru întreţinerea sediului sau punctului de lucru al FLAG-ului: curăţenie, igienizare; nu sunt eligibile cheltuielile de reparaţii generale ale sediului/punctului de lucru;
    4. cheltuieli operaţionale la sediul sau punctul de lucru al FLAG-ului pentru care există contract de folosinţă, respectiv costuri de comunicare (telefon, internet, servicii poştale, servicii de curierat), electricitate, încălzire, apă, regii comunale;
    5. cheltuieli pentru organizarea de reuniuni şi evenimente de promovare în teritoriul eligibil FLAG: cheltuieli cu materiale informative, consumabile, închirierea de spaţii pentru desfăşurarea evenimentului, echipamente şi logistică adecvate pentru derularea activităţilor proiectului, cazarea, diurnă sau masa şi asigurarea transportului participanţilor la acţiunile de informare-promovare şi animare teritoriu (seminare, grupuri de lucru etc.); cheltuieli pentru participarea la reuniuni şi evenimente de promovare organizate în afara teritoriului FLAG-ului, precum şi la cele organizate pe teritoriul Uniunii Europene de alte FLAG-uri, instituţii ale Uniunii Europene şi/sau alte persoane juridice în baza aprobărilor MADR - DGP - AMPOP;
    6. cheltuieli pentru servicii externalizate, în cazul în care FLAG nu deţine personal angajat de specialitate, cu atribuţii în realizarea acestora: servicii de traducere, audit, contabilitate, servicii informatice juridice etc.;
    7. cheltuieli pentru achiziţionarea de materiale consumabile, materiale de natura obiectelor de inventar;
    8. cheltuieli pentru achiziţionarea/întreţinerea de active fixe, corporale şi necorporale, cu excepţia locuinţelor, clădirilor şi altor construcţii civile, terenurilor. Este eligibilă achiziţionarea unui singur autoturism, a cărui valoare să fie de maximum 20.000 euro, inclusiv TVA. Combustibilul aferent se decontează în limita contravalorii a 7,5 litri carburant la 100 km parcurşi pe distanţa cea mai scurtă în limita a maximum 300 l/lună, fără a se depăşi consumul la sfârşit de an. Prin excepţie se poate achiziţiona al doilea autoturism în cazul contractării unui minim de 50 proiecte; Pentru FLAG-urile unde deplasarea la acţiunile de animare şi monitorizare a proiectelor se face pe apă este eligibilă o şalupă cu un consum lunar maximum de 35 l/oră pentru un maximum de 55 ore pe lună, fără depăşirea acestui consum la nivel anual. Decontarea combustibilului pentru şalupă se va face conform documentelor tehnice emise de producător;
    9. cheltuieli pentru plata diurnei, transportului şi cazării; cazarea se va face la hotel de maximum 3 stele, iar pentru cazarea la un hotel de 4 stele se vor deconta 50% din cheltuieli; diurna va fi cea prevăzută de legislaţia naţională în vigoare pentru sectorul public; decontarea cheltuielilor de transport cu autoturismul proprietate personală se face în limita contravalorii a 7,5 litri carburant la 100 km parcurşi pe distanţa cea mai scurtă. Pentru deplasarea în cadrul unităţilor administrativ-teritoriale de tip comune-sate se acordă o depăşire de maximum 15 km/deplasare. În situaţia în care personalul aflat în delegare nu se cazează în unităţi de cazare specializate, cheltuielile de cazare se compensează prin plata, pentru fiecare noapte, a sumei de 30 lei;
    10. cheltuieli pentru instruirea angajaţilor FLAG: cheltuieli cu taxele/serviciile de instruire, cheltuieli cu transportul, cazarea şi diurna; personalul FLAG care beneficiază de instruire ce este suportată din bugetul FLAG are obligaţia de a-şi desfăşura activitatea în cadrul FLAG până la finalizarea implementării strategiei. În situaţia în care contractul de muncă încetează înainte de finalizarea implementării strategiei, indiferent de cauza încetării, FLAG-ul are obligaţia recuperării integrale a contravalorii cursului de instruire de care a beneficiat acesta. FLAG-ul va informa MADR - DGP - AMPOP de fiecare dată când un contract de muncă a încetat, respectiv dacă acel salariat a beneficiat de servicii de instruire. Cheltuielile ce vor trebui recuperate vor fi deduse din prima cerere de plată ce va fi depusă după informarea MADR - DGP - AMPOP;
    11. cheltuieli privind taxa de înmatriculare, taxa de mediu, taxa de certificat de înmatriculare, taxa pentru plăcuţele cu numerele de înmatriculare, RCA, CASCO, rovinietă, taxe de pod, alte taxe obligatorii prevăzute de legislaţie pentru funcţionarea mijloacelor de transport proprii - auto sau ambarcaţiuni;
    12. cheltuielile pentru întreţinerea mijloacelor de transport şi pentru reparaţii la acestea. Cheltuielile menţionate la pct. 1 şi 2 se decontează conform contractelor de muncă şi proporţional cu numărul de ore prestate potrivit statului de plată şi fişei de pontaj. Celelalte categorii de cheltuieli prevăzute la pct. 3-12 se vor deconta pe baza facturilor, chitanţelor şi ordinelor de plată emise conform legislaţiei în vigoare."

    14. În anexă, la punctul II litera R, subpunctul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "4. cheltuieli ocazionate de organizarea de acţiuni privind schimburi de experienţă la nivel naţional şi european cu alte FLAG-uri. Grupul local stabileşte operaţiunile finanţate prin strategia de dezvoltare locală, cu respectarea prevederilor art. 45 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006."

    15. În anexă, la punctul II litera S, Acţiunea 1 litera a), subpunctul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "9. cheltuieli pentru asigurarea transportului intern şi internaţional, cazare, masă, diurnă, indemnizaţii de delegare şi taxe de participare la diverse evenimente/întâlniri de lucru, a personalului implicat în activităţi privind implementarea POP;".

    16. În anexă, la punctul II litera S, Acţiunea 1 litera b), partea introductivă şi subpunctul 2 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) cheltuieli privind îmbunătăţirea capacităţii administrative, inclusiv cele de tip team building:
    ...............................................................
    2. cheltuieli privind plata salariilor, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator pentru personalul auxiliar şi stimulentele salariale pentru personalul permanent implicat în implementarea POP;".

    17. În anexă, la punctul II litera S, secţiunea "Alte activităţi de asistenţă tehnică", subpunctul 2.5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2.5. alte costuri aferente transportului (taxă de înmatriculare, taxă de mediu, taxă certificat de înmatriculare, taxă plăcuţe numere de înmatriculare, RCA, CASCO, rovinietă, taxe şi abonamente de parcare, taxe de pod şi altele asimilate, inclusiv pentru ambarcaţiuni);".

    18. În anexă, la punctul II litera S, secţiunea "Alte activităţi de asistenţă tehnică", subpunctul 5, literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) mijloace de transport, autoturisme, barcă din fibră de sticlă şi şalupă pentru control, inclusiv prin leasing, necesare desfăşurării activităţii de implementare a POP;
    c) aparatură birotică, mobilier, echipamente de calcul şi accesorii, instalaţii, alte dotări de echipamente pentru buna funcţionare a MADR - DGP - AMPOP;".

    19. În anexă, la punctul II litera S, secţiunea "Alte activităţi de asistenţă tehnică", subpunctul 6.3, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) autovehicule, barcă, şalupă;".

    20. În anexă, la punctul II litera S, secţiunea "Alte activităţi de asistenţă tehnică", subpunctul 7.3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "7.3. arhivarea fizică şi/sau electronică a documentelor;".

    21. În anexă, la punctul II litera S, secţiunea "Alte activităţi de asistenţă tehnică", subpunctul 8.1, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) producţia materialelor şi mijloacelor publicitare şi de informare - designul, construcţia şi montajul, alte cheltuieli ocazionate de această activitate, inclusiv pentru cele amplasate şi/sau distribuite la sediile MADR - DGP - AMPOP;".

    22. În anexă, la punctul II litera S, secţiunea "Alte activităţi de asistenţă tehnică", subpunctele 8.2, 9.2, 9.3 şi 18 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "8.2. cheltuieli de informare şi publicitate pentru POP - designul, construcţia şi montajul, alte cheltuieli ocazionate de această activitate, inclusiv pentru cele amplasate şi/sau distribuite la sediile MADR - DGP - AMPOP:
    ..........................................................
    9.2. cheltuieli efectuate pentru organizarea de/participarea la evenimente, seminare, conferinţe, sesiuni de informare, organizarea comitetelor de evaluare şi selecţie, a comitetelor de monitorizare, a reuniunilor de lucru, a întâlnirilor de tip team building;
    9.3. cheltuieli de participare la târguri şi expoziţii cu tematică pentru pescuit şi/sau acvacultură, altele de referinţă pentru implementarea POP, inclusiv internaţionale;
    ..........................................................
    18. cheltuieli pentru achiziţionarea unei bărci din fibră de sticlă, a unei şalupe fluviale de control şi a altor mijloace de transport, conform prevederilor actelor normative care reglementează funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale."

    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                   p. Viceprim-ministru,
                   ministrul agriculturii
                   şi dezvoltării rurale,
                   Dumitru Daniel Botănoiu,
                       secretar de stat

    Bucureşti, 25 septembrie 2014.
    Nr. 1.453.

                         ----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016