Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.453 din 17 septembrie 2018  pentru modificarea Reglementării aeronautice civile române privind stabilirea zonelor cu servituţi aeronautice civile şi a condiţiilor de avizare a documentaţiilor tehnice aferente obiectivelor din aceste zone sau din alte zone în care pot constitui obstacole pentru navigaţia aeriană şi/sau pot afecta siguranţa zborului pe teritoriul şi în spaţiul aerian al României RACR-ZSAC, ediţia 1/2015, aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 735/2015     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.453 din 17 septembrie 2018 pentru modificarea Reglementării aeronautice civile române privind stabilirea zonelor cu servituţi aeronautice civile şi a condiţiilor de avizare a documentaţiilor tehnice aferente obiectivelor din aceste zone sau din alte zone în care pot constitui obstacole pentru navigaţia aeriană şi/sau pot afecta siguranţa zborului pe teritoriul şi în spaţiul aerian al României RACR-ZSAC, ediţia 1/2015, aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 735/2015

EMITENT: Ministerul Transporturilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 808 din 20 septembrie 2018
    Luând în considerare ghidul european privind managementul zonelor cu restricţii pentru construcţii, prevăzut în documentul ICAO EUR DOC015 al Organizaţiei Internaţionale a Aviaţiei Civile,
    în temeiul prevederilor art. 4 lit. b), f) şi p), ale art. 5, 76 şi 77 din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 405/1993 privind înfiinţarea Autorităţii Aeronautice Civile Române, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 4 alin. (1) pct. 12 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul transporturilor emite următorul ordin:
    ART. I
    Reglementarea aeronautică civilă română privind stabilirea zonelor cu servituţi aeronautice civile şi a condiţiilor de avizare a documentaţiilor tehnice aferente obiectivelor din aceste zone sau din alte zone în care pot constitui obstacole pentru navigaţia aeriană şi/sau pot afecta siguranţa zborului pe teritoriul şi în spaţiul aerian al României RACR-ZSAC, ediţia 1/2015, aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 735/2015, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 454 din 24 iunie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La punctul 1.4, subpunctul 1.4.1, alineatul (9^1) se abrogă.
    2. La punctul 1.4, subpunctul 1.4.1, alineatul (30) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(30) suprafaţă de protecţie - suprafaţă ce include un mijloc CNS sau meteorologic, delimitată conform anexei nr. 2 la prezenta reglementare, în interiorul căreia amplasarea obiectivului/obiectivelor, indiferent de înălţime, poate influenţa parametrii nominali de funcţionare şi performanţele operaţionale ale mijloacelor CNS sau meteorologice;"

    3. La punctul 1.4, subpunctul 1.4.1, alineatul (37) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(37) zonă de protecţie - zonă ce include un mijloc CNS sau meteorologic, delimitată conform anexei nr. 2 la prezenta reglementare, şi în interiorul căreia amplasarea obiectivului/obiectivelor, în special în cazurile în care este penetrat volumul de spaţiu protejat, determinat conform anexei nr. 2 pct. 4 şi 5, poate influenţa parametrii nominali de funcţionare şi performanţele operaţionale ale mijloacelor CNS sau meteorologice;"

    4. La punctul 4.1, alineatul (2) se abrogă.
    5. Punctul 4.6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "4.6. În interesul siguranţei zborului, în zonele cu servituţi aeronautice civile asociate mijloacelor CNS şi meteorologice, realizarea obiectivelor noi este permisă numai cu avizul AACR, după cum urmează:
    4.6.1. În suprafeţele critice şi sensibile ILS sunt permise numai amenajări, lucrări şi activităţi asupra facilităţilor cu destinaţie aeronautică stabilite prin reglementările specifice aplicabile şi care sunt absolut necesare în perimetrul acestor suprafeţe, astfel încât să nu fie influenţaţi parametrii nominali de funcţionare ai mijloacelor CNS ILS şi să nu fie afectată siguranţa aeronavelor în zbor.
    4.6.2. În alte suprafeţe şi zone de protecţie decât cele prevăzute la subpct. 4.6.1 sunt permise numai obiectivele pentru care, în urma evaluării tehnice realizate de AACR în cadrul procedurii de avizare, rezultă că nu sunt influenţaţi parametrii nominali de funcţionare şi performanţele operaţionale ale mijloacelor CNS si meteorologice."

    6. La anexa nr. 2, titlul şi punctele 1, 2 şi 3 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "Elemente şi caracteristici tipice ale suprafeţelor şi zonelor de protecţie aferente mijloacelor CNS şi meteorologice
1. În limitele zonelor cu servituţi aeronautice civile asociate mijloacelor CNS şi meteorologice, prezenta anexă defineşte suprafeţe şi zone de protecţie specifice fiecărui tip de mijloc CNS şi platformelor meteorologice, precum şi volume de spaţiu protejat asociate acestor suprafeţe şi zone.
2. În interesul siguranţei zborului, în interiorul suprafeţelor şi zonelor de protecţie delimitate conform prezentei anexe, realizarea obiectivelor noi este permisă numai cu avizul AACR, emis în condiţiile în care, în urma evaluării tehnice realizate, rezultă că nu sunt influenţaţi parametrii nominali de funcţionare şi performanţele operaţionale ale mijloacelor CNS şi meteorologice.
    Solicitarea şi emiterea avizului se efectuează în conformitate cu Reglementarea aeronautică civilă română privind emiterea avizelor la documentaţiile tehnice aferente obiectivelor din zone cu servituţi aeronautice civile sau din alte zone în care pot constitui obstacole pentru navigaţia aeriană sau pot afecta siguranţa zborului pe teritoriul şi în spaţiul aerian al României - RACR-AVZ, ediţia 1/2015, aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 731/2015.
3. Metodologia de evaluare tehnică de către AACR a impactului obiectivului/obiectivelor supuse avizării, asupra mijloacelor CNS, din punctul de vedere al compatibilităţii radioelectrice, se aprobă prin decizie a directorului general al AACR şi se publică pe site-ul AACR."

    7. La anexa nr. 2 punctul 4, primul paragraf se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Pentru mijloacele CNS omnidirecţionale se consideră că volumul de spaţiu protejat este compus, la modul general, din următoarele corpuri geometrice intersectate între ele (figurile 2.2 şi 2.3):
    - un cilindru de rază r (cilindrul 1), a cărui bază începe la nivelul solului şi în centrul căreia se află poziţionat mijlocul CNS. Suprafaţa generată de conturul pe sol al acestui cilindru îl reprezintă suprafaţa de protecţie a mijlocului CNS;
    - un con de rază R, cu vârful situat în centrul bazei cilindrului 1 şi având unghiul la vârf ττ-2α;
    – un cilindru de rază j (cilindrul 2), a cărui bază se află la cota h faţă de nivelul solului şi intersectează conul de rază R. Zona de protecţie este cuprinsă între suprafaţa de protecţie şi proiecţia ortogonală a acestui cilindru pe sol care reprezintă limita zonei de protecţie. […]"

    8. La anexa nr. 2 punctul 5, primul paragraf se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Pentru mijloacele CNS direcţionale se consideră că volumul de spaţiu protejat este compus, la modul general, din următoarele corpuri geometrice intersectate între ele (figurile 2.4, 2.5 şi 2.6):
    - un paralelipiped (1) de lungime b+a, lăţime 2xD şi înălţime H, a cărui bază începe la nivelul solului şi în interiorul căruia se află poziţionat mijlocul CNS, pe axa de simetrie paralelă cu latura b+a, la distanţa b faţă de latura 2xD. Suprafaţa generată de conturul pe sol al acestui paralelipiped reprezintă suprafaţa de protecţie a mijlocului CNS direcţional. Pentru mijlocul CNS ILS, suprafeţele de protecţie ILS includ suprafeţele critice şi sensibile ILS Loc (LLZ) şi ILS GP;
    – un paralelipiped (2) de lungime b+r şi lăţime 2xL, a cărui bază începe de la cota H faţă de nivelul solului pe care este amplasat mijlocul CNS;
    – un sector de cilindru poziţionat vertical, de rază r, având centrul bazei situat pe sol în punctul în care este poziţionat mijlocul CNS, deschis sub un unghi de 2É\'b8, baza sectorului de cilindru fiind secţionată de un plan oblic ce înţeapă planul orizontal (care conţine baza sectorului de cilindru) la distanţa a faţă de punctul în care este poziţionat mijlocul CNS, dreapta ce reprezintă intersecţia celor două planuri fiind paralelă cu latura de lăţime 2xD a paralelipipedului (1)."



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în 60 de zile de la publicare.



                    Ministrul transporturilor,
                    Lucian Şova

    Bucureşti, 17 septembrie 2018.
    Nr. 1.453.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016