Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere dispoziţiile Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cele ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activităţii practicienilor în insolvenţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cele ale art. 177 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul art. 9 alin. (4) şi al art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va elabora o listă a practicienilor în insolvenţă agreaţi, pe zone geografice aferente regiunilor fiscale, astfel cum sunt organizate potrivit Hotărârii Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, după cum urmează: a) Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Iaşi, care cuprinde judeţele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui; b) Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi, care cuprinde judeţele Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Vrancea, Tulcea; c) Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Ploieşti, care cuprinde judeţele Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova, Teleorman; d) Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Craiova, care cuprinde judeţele Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt, Vâlcea; e) Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Timişoara, care cuprinde judeţele Arad, Caraş-Severin, Hunedoara, Timiş; f) Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Cluj-Napoca, care cuprinde judeţele Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare, Maramureş; g) Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Braşov, care cuprinde judeţele Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş, Sibiu; h) Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti, care cuprinde municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov. ART. 2 În înţelesul prezentului ordin, termenii de mai jos au următoarele specificaţii: a) Comisia de agreare şi selecţie - comisia constituită prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, pentru întocmirea Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi pentru selecţia practicienilor în insolvenţă înscrişi în Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în vederea susţinerii şi desemnării acestora în procedurile de insolvenţă deschise pentru contribuabilii pe care îi administrează Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, precum şi pentru ceilalţi contribuabili pe care îi administrează unităţile teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, când acestea au calitate de creditori pentru obligaţii fiscale mai mari de 20.000.000 lei; b) comisiile de selecţie - comisiile constituite prin decizie a conducătorului direcţiei generale regionale a finanţelor publice la nivelul unităţilor teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru selecţia practicienilor în insolvenţă înscrişi în Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în vederea susţinerii desemnării acestora în procedurile de insolvenţă deschise pentru contribuabilii pe care îi administrează, când au calitate de creditori pentru obligaţii fiscale mai mici de 20.000.000 lei inclusiv. ART. 3 Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală se publică pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, fiind actualizată ori de câte ori Comisia de agreare şi selecţie a practicienilor în insolvenţă efectuează proceduri de selecţie în vederea agreării sau constată că a intervenit o situaţie care impune eliminarea practicienilor în insolvenţă din listă sau ori de câte ori este necesar. ART. 4 (1) Procedurile de selecţie a practicienilor în insolvenţă înscrişi în Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în scopul susţinerii desemnării acestora în procedurile de insolvenţă deschise pentru contribuabilii administraţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală sau, după caz, de unităţile sale teritoriale, se realizează de către Comisia de agreare şi selecţie constituită la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sau, după caz, de comisiile de selecţie a practicienilor în insolvenţă constituite la nivelul unităţilor teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, denumite în continuare comisii de selecţie/comisii competente/comisie competentă. (2) La nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se constituie Comisia de agreare şi selecţie a practicienilor în insolvenţă, în vederea organizării procedurilor de agreare a practicienilor în insolvenţă, precum şi în vederea selecţiei practicienilor în insolvenţă înscrişi în Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, pentru susţinerea desemnării acestora în procedurile de insolvenţă deschise pentru contribuabilii pe care îi administrează Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, precum şi pentru ceilalţi contribuabili pe care îi administrează unităţile teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, când acestea au calitate de creditori pentru obligaţii fiscale mai mari de 20.000.000 lei. Comisia se constituie prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, având următoarea componenţă: - preşedinte - directorul general al Direcţiei generale juridice; - membru titular, directorul general al Direcţiei generale de reglementare a colectării creanţelor bugetare; - membru titular, directorul general al Direcţiei generale de informaţii fiscale, iar secretariatul este asigurat de un reprezentant al Direcţiei generale juridice din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Membrii supleanţi vor fi înlocuitorii de drept sau funcţionarii publici din cadrul direcţiilor de care aparţin, desemnaţi în mod expres de membrul titular care absentează. (3) La nivelul unităţilor teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se constituie comisii de selecţie în vederea selecţiei practicienilor în insolvenţă înscrişi în Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, pentru susţinerea desemnării acestora în procedurile de insolvenţă deschise pentru contribuabilii pe care îi administrează, astfel: a) prin decizie a conducătorului direcţiei generale regionale a finanţelor publice, la nivelul acesteia, se constituie comisia de selecţie a practicienilor în insolvenţă, când organul fiscal are calitatea de creditor pentru obligaţii fiscale mai mari sau egale cu 10.000.000 lei şi până la 20.000.000 lei inclusiv. Comisia va fi constituită din: - directorul executiv - colectare - preşedinte; - directorul executiv - inspecţie fiscală - membru titular; - şeful serviciului/biroului juridic - membru titular, iar secretariatul va fi asigurat de un reprezentant al biroului/compartimentului procedura insolvenţei şi lichidări sau de un reprezentant al serviciului/biroului juridic. Membrii supleanţi sunt înlocuitorii de drept ori alte persoane desemnate în acest sens; b) prin decizie a conducătorului direcţiei generale regionale a finanţelor publice, la nivelul fiecărei administraţii a finanţelor publice judeţene din cadrul regiunii, se constituie comisia de selecţie a practicienilor în insolvenţă, când organul fiscal are calitatea de creditor pentru obligaţii fiscale mai mici de 10.000.000 lei. Comisia va fi constituită din: - şeful de administraţie adjunct - colectare - preşedinte; - şeful de administraţie adjunct - inspecţie fiscală - membru titular; - şeful serviciului/biroului juridic - membru titular, iar secretariatul este asigurat de reprezentantul compartimentului procedura insolvenţei şi lichidări sau de un reprezentant al serviciului/biroului juridic. Membrii supleanţi sunt înlocuitorii de drept ori alte persoane desemnate în acest sens; c) prin excepţie de la lit. a) şi b), la nivelul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti se constituie comisia de selecţie a practicienilor în insolvenţă, când organul fiscal are calitatea de creditor pentru obligaţii fiscale până la 20.000.000 lei inclusiv. Comisia va fi constituită din: - directorul executiv - juridic - preşedinte; - directorul executiv - colectare - membru titular; - directorul executiv - inspecţie fiscală - membru titular, iar secretariatul va fi asigurat de un reprezentant al compartimentului procedura insolvenţei şi lichidări sau de un reprezentant al serviciului/biroului juridic. Membrii supleanţi sunt înlocuitorii de drept ori alte persoane desemnate în acest sens. CAP. II Selecţia practicienilor în insolvenţă în vederea agreării de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală ART. 5 (1) În vederea agreării de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, practicienii în insolvenţă se selectează de către Comisia de agreare şi selecţie a practicienilor în insolvenţă, desemnată prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. (2) Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală se aprobă şi se actualizează prin decizie a Comisiei de agreare şi selecţie. (3) Comisia de agreare şi selecţie constituită la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală ia măsuri în vederea actualizării Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, publicării pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi transmiterii acesteia către organele fiscale. ART. 6 (1) Selecţia practicienilor în insolvenţă în vederea agreării şi completării Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală se organizează semestrial. (2) Procedura de selecţie a practicienilor în insolvenţă în vederea agreării de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală începe prin publicarea unui anunţ într-un cotidian de circulaţie naţională şi pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, conform modelului din anexa nr. 1. (3) Termenul de depunere a ofertelor expiră la data menţionată în anunţul publicat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. (4) Termenul de deschidere a ofertelor depuse în vederea agreării va fi cel stabilit de către comisie în anunţul publicat. ART. 7 (1) Pentru participarea la selecţia organizată pentru completarea Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în termenul indicat în anunţul prevăzut la art. 6, ofertanţii trebuie să depună următoarele documente: a) o scrisoare de intenţie prin care îşi manifestă interesul de a participa la selecţia în vederea înscrierii în Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cu precizarea regiunilor pentru care îşi depun oferta - va fi completat formularul cuprins în anexa nr. 2. b) un act justificativ eliberat de Uniunea Naţională a Practicienilor în Insolvenţă din România (UNPIR) din care să rezulte că forma de exercitare a profesiei de practician în insolvenţă este înscrisă în evidenţele UNPIR, precum şi faptul că asociatul coordonator sau asociaţii coordonatori ai acesteia nu au fost supuşi niciunei sancţiuni disciplinare în ultimii 3 ani anteriori declanşării procedurii de selecţie; c) certificatul de atestare fiscală pentru ofertant, eliberat de organul fiscal competent, din care să rezulte că acesta nu are obligaţii fiscale restante la data depunerii ofertei; d) o copie certificată de pe poliţa de asigurare de răspundere profesională a ofertantului, în vigoare la data depunerii ofertei; e) situaţia societăţilor în insolvenţă, reorganizare sau lichidare din portofoliul ofertantului, care au fost instrumentate în ultimii 5 ani - anexa nr. 3a; situaţia societăţilor comerciale pentru care a fost finalizată procedura, întocmită potrivit anexei nr. 3b; f) o declaraţie pe propria răspundere în ceea ce priveşte numărul de personal calificat şi de specialitate afectat procedurii, inclusiv practicieni în insolvenţă compatibili; declaraţia va fi însoţită de câte o prezentare a fiecărei persoane şi dovada că există un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoană în parte; g) o declaraţie pe propria răspundere privind dotarea practicianului cu: - computer; - abonament la Buletinul insolvenţei (acces pe pagina de internet sau în format hârtie) - se anexează o copie de pe actul justificativ; - pagină de internet proprie funcţională - se anexează un extras de pe pagina proprie de internet; - acces la internet; - adresă de e-mail; - imprimantă; - telefon mobil; - telefon fix; - fax, completată conform anexei nr. 4. h) cazierul fiscal al ofertantului, eliberat de organul fiscal competent, din care să rezulte că nu există fapte înscrise în cazier. (2) Practicienii în insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală care doresc extinderea agreării şi pentru alte regiuni decât cele pentru care au optat iniţial pot depune documentaţia prevăzută la alin. (1) în cadrul procedurii de selecţie care se organizează semestrial. (3) Documentaţia va fi depusă în original sau conform cu originalul, opisată, îndosariată în dosar cu şină, în plic sigilat, toate paginile fiind numerotate, semnate şi ştampilate. Participantul va menţiona obligatoriu pe plic numele/denumirea, precum şi adresa/sediul social, cu menţiunea "a nu se deschide - pentru Comisia de selecţie a practicienilor în insolvenţă - agreare". ART. 8 (1) Oferta va fi descalificată în situaţia în care în documentaţie nu este prezentat unul dintre documentele prevăzute la art. 7 alin. (1). (2) Oferta va fi respinsă ca fiind tardiv depusă în situaţia în care nu este respectat termenul indicat în anunţul prevăzut la art. 6. ART. 9 (1) Criteriile care vor fi avute în vedere de către Comisia de agreare şi selecţie la întocmirea Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală sunt următoarele: a) numărul de societăţi în insolvenţă, reorganizare sau lichidare din portofoliul ofertantului; b) declaraţia pe propria răspundere în ceea ce priveşte numărul de personal calificat şi de specialitate afectat procedurii, inclusiv practicieni în insolvenţă compatibili; declaraţia va fi însoţită de câte o prezentare a fiecărei persoane şi de dovada că există un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoană în parte; c) dotarea practicianului cu: - computer; - abonament la Buletinul insolvenţei (acces pe pagina de internet sau în format hârtie); - pagină de internet proprie funcţională; - acces la internet; - adresă de e-mail; - imprimantă; - telefon mobil; - telefon fix; - fax; d) gradul de acoperire a masei credale pentru toate cazurile din portofoliu; e) gradul de stingere a creanţelor fiscale cuprinse în masa credală pentru toate cazurile din portofoliu; f) numărul de cazuri în care au fost aduse sume la masa credală ca urmare a anulării actelor frauduloase încheiate de debitor în dauna drepturilor creditorilor, precum şi a unor transferuri cu caracter patrimonial, a unor operaţiuni comerciale încheiate de debitor şi a constituirii unor garanţii acordate de acesta, susceptibile a prejudicia drepturile creditorilor; g) procentul acţiunilor de atragere a răspunderii organelor de conducere, admise irevocabil, raportat la numărul de dosare din portofoliu. (2) Punctajele pentru criteriile prevăzute la alin. (1) sunt cele cuprinse în anexa nr. 5. (3) Comisia de agreare şi selecţie poate solicita orice informaţii suplimentare pe care le consideră relevante în legătură cu criteriile care urmează a fi avute în vedere la acordarea punctajului. În măsura în care nu sunt comunicate în timpul stabilit, Comisia de agreare şi selecţie poate să nu puncteze criteriul respectiv. ART. 10 (1) Comisia de agreare şi selecţie se va întruni şi va deschide ofertele la data prevăzută în anunţ, în prezenţa tuturor membrilor. Ofertele care se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 8 sunt descalificate sau respinse ca tardive de către comisie. (2) Comisia de agreare şi selecţie va analiza fiecare ofertă în parte şi o va puncta, în funcţie de criteriile şi punctajele stabilite prin prezentul ordin. (3) Comisia de agreare şi selecţie declară respinse ofertele care nu au întrunit un punctaj minim de 50 de puncte. (4) Rezultatul selecţiei va fi afişat pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi va fi consemnat într-un proces-verbal, ca urmare a finalizării dezbaterilor Comisiei de agreare şi selecţie. (5) Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va fi publicată pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi va fi comunicată direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice, prin intermediul Direcţiei generale juridice din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. ART. 11 (1) La data suspendării calităţii de practician potrivit art. 74 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activităţii practicienilor în insolvenţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, acesta va fi suspendat de drept din Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală pe perioada aplicării sancţiunii. (2) La data excluderii definitive din UNPIR, însoţite de pierderea calităţii de practician în insolvenţă, potrivit art. 74 alin. (1) lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 86/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, practicianul sancţionat va fi eliminat din Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. (3) Anularea sancţiunii în condiţiile legii duce la restabilirea situaţiei anterioare. ART. 12 (1) Comisia de agreare şi selecţie va actualiza Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în sensul eliminării practicienilor în insolvenţă agreaţi care nu mai îndeplinesc condiţiile de la data agreării, sunt sancţionaţi administrativ conform art. 11 alin. (2), au o colaborare defectuoasă cu organele fiscale ori în alte cazuri. (2) Colaborarea defectuoasă cu organele fiscale constă în măsurile luate de practician, infirmate definitiv de instanţa competentă şi care au dus la defavorizarea/prejudicierea organului fiscal în cadrul derulării unei proceduri de insolvenţă. Astfel de măsuri vor fi aduse la cunoştinţa Comisiei de agreare şi selecţie într-un termen de maximum 30 de zile de la data rămânerii definitivă a soluţiei instanţei competente, printr-un referat întocmit la nivelul structurii juridice care instrumentează cauza, indicându-se în mod expres motivele care susţin o astfel de măsură. (3) Comisia de agreare şi selecţie constituită la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală va analiza sesizările organelor fiscale prejudiciate, precum şi orice alte sesizări care conţin motive de natură a conduce la eliminarea acestora din Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, şi se va pronunţa prin decizie motivată asupra măsurii de eliminare. ART. 13 Practicienii în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală care, după data agreării, îşi schimbă denumirea şi/sau forma de organizare, vor comunica modificările Comisiei de agreare şi selecţie în termen de 30 de zile de la data la care a intervenit modificarea, sub sancţiunea eliminării din Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. CAP. III Selecţia practicienilor în insolvenţă înscrişi în Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală pentru susţinerea desemnării acestora în procedurile de insolvenţă deschise pentru contribuabilii pe care îi administrează Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi unităţile sale teritoriale ART. 14 (1) Procedura de selecţie a practicienilor în insolvenţă prevăzută de prezentul capitol urmează a fi aplicată de Comisia de agreare şi selecţie constituită la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi de comisiile de selecţie a practicienilor în insolvenţă constituite la nivelul unităţilor teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. (2) Pentru contribuabilii care au obligaţii fiscale administrate de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, precum şi pentru contribuabilii care au obligaţii fiscale administrate de către unităţile teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în cuantum mai mare 20.000.000 lei, selecţia practicienilor care urmează a fi propuşi judecătorului-sindic de către organul fiscal se efectuează de către Comisia de agreare şi selecţie constituită în condiţiile prevăzute de art. 4 alin. (2). (3) Pentru contribuabilii care au obligaţii fiscale administrate de către unităţile teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în cuantum mai mare sau egal cu 10.000.000 lei şi până la 20.000.000 lei inclusiv, selecţia practicienilor care urmează a fi propuşi judecătorului-sindic de către organul fiscal se efectuează de către comisiile de selecţie constituite în condiţiile prevăzute de art. 4 alin. (3) lit. a). (4) Pentru contribuabilii care au obligaţii fiscale administrate de către unităţile teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în cuantum până la 10.000.000 lei, selecţia practicienilor care urmează a fi propuşi judecătorului-sindic de către organul fiscal se efectuează de către comisiile de selecţie constituite în condiţiile prevăzute de art. 4 alin. (3) lit. b). (5) Pentru contribuabilii care au obligaţii fiscale administrate de Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bucureşti, în cuantum de până la 20.000.000 lei inclusiv, selecţia practicienilor care urmează a fi propuşi judecătorului-sindic de către organul fiscal se efectuează de către comisia de selecţie constituită în condiţiile prevăzute de art. 4 alin. (3) lit. c). ART. 15 (1) Ori de câte ori se pune problema propunerii sau a susţinerii/desemnării unui administrator sau a unui lichidator judiciar de către organele fiscale, Comisia de agreare şi selecţie sau, după caz, comisia de selecţie va efectua selecţia pentru desemnarea practicianului în insolvenţă, la solicitarea scrisă a organului care are calitatea de creditor fiscal. (2) Pentru realizarea selecţiei, comisia competentă va publica pe pagina de internet a organului fiscal teritorial şi într-un cotidian de circulaţie naţională o invitaţie de participare conform anexei nr. 6. ART. 16 (1) Pentru participarea la selecţia organizată în conformitate cu prevederile art. 14, practicienii în insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală trebuie să depună o ofertă care va conţine onorariul lunar, în sumă fixă, şi onorariul de succes, sub formă procentuală, solicitate de practician, potrivit anexei nr. 7, şi va fi însoţită de următoarele documente: a) o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că ofertantul nu se află în situaţia de incompatibilitate sau conflict de interese cu debitorul la care urmează să fie numit; b) o declaraţie pe propria răspundere privind numărul de personal calificat şi de specialitate care va fi alocat pentru realizarea activităţilor legate de procedura insolvenţei la respectiva societate; declaraţia va fi însoţită de câte o prezentare a fiecărei persoane şi de dovada că are încheiat un contract de muncă, de colaborare sau că există un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoană în parte; c) un act justificativ eliberat de UNPIR din care să rezulte că forma de exercitare a profesiei de practician în insolvenţă este înscrisă în evidenţele UNPIR, precum şi faptul că asociatul coordonator sau asociaţii coordonatori ai acesteia nu au fost supuşi niciunei sancţiuni disciplinare în ultimii 3 ani anteriori declanşării procedurii de selecţie; d) o copie certificată de pe poliţa de asigurare de răspundere profesională a ofertantului, valabilă pe o perioadă de cel puţin 2 ani; e) cazier judiciar, cazier fiscal şi certificat de atestare fiscală; f) modalitatea propusă în vederea recuperării creanţei fiscale şi tratamentul acesteia în cadrul procedurii de insolvenţă. (2) Documentaţia va fi depusă în original la sediul unităţii fiscale unde se desfăşoară selecţia, în plic închis, toate paginile fiind numerotate, semnate şi ştampilate. (3) Ofertele depuse vor fi descalificate dacă nu conţin ori nu îndeplinesc următoarele condiţii: a) practicienii în insolvenţă nu sunt agreaţi pentru regiunea în care debitoarea îşi are sediul social; b) ofertele nu sunt depuse în plic închis şi sigilat prin aplicarea ştampilei ofertantului; c) ofertele nu conţin o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că ofertantul nu se află în situaţie de incompatibilitate sau conflict de interese cu debitorul la care urmează să fie numit; d) ofertele nu conţin o declaraţie pe propria răspundere privind numărul de personal calificat şi de specialitate care va fi alocat pentru realizarea activităţilor legate de procedura insolvenţei la respectiva societate; e) ofertele nu conţin copie certificată de pe poliţa de asigurare de răspundere profesională a ofertantului, valabilă pe o perioadă de cel puţin 2 ani; f) ofertele conţin documente nesemnate şi neştampilate; g) asociatul/asociaţii coordonator/coordonatori are/au fapte înscrise în cazierul fiscal sau judiciar; h) certificatul de atestare fiscală are înscrise sume datorate bugetului de stat. ART. 17 (1) Comisia de selecţie va analiza ofertele depuse de practicienii care urmează a fi propuşi judecătorului-sindic de către organele fiscale, având în vedere următoarele criterii: a) onorariul lunar solicitat de practician; b) onorariul de succes aplicat sumelor recuperate la masa credală, solicitat de practician; c) declaraţia pe propria răspundere privind numărul de personal calificat şi de specialitate care va fi alocat pentru realizarea activităţilor legate de procedura insolvenţei la respectiva societate; declaraţia va fi însoţită de câte o prezentare a fiecărei persoane şi dovada că are încheiat un contract de muncă, de colaborare sau că există un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoană în parte; d) gradul de stingere a creanţelor fiscale, rezultat din situaţiile transmise trimestrial de către organele fiscale din zona în care debitoarea îşi are sediul social şi prezentat de către Direcţia generală juridică din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală în cadrul întrunirii comisiei de selecţie; e) colaborarea cu organele fiscale, pe regiuni, rezultată din situaţia transmisă de regiunile fiscale şi prezentată de către Direcţia generală juridică din Agenţia Naţională de Administrare Fiscală în cadrul întrunirii comisiei de selecţie; f) modalitatea propusă în vederea recuperării creanţei fiscale şi tratamentul acesteia în cadrul procedurii de insolvenţă. (2) Punctajele pentru criteriile prevăzute la alin. (1) sunt cele cuprinse în anexa nr. 8. ART. 18 (1) La stabilirea nivelului onorariului vor fi avute în vedere prevederile art. 38 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 86/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Onorariul propus prin oferta depusă va respecta condiţiile preţului prevăzute de art. 1.660 şi următoarele din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare. Orice ofertă care nu respectă aceste condiţii va fi descalificată. Sunt considerate astfel de oferte cele cu onorariul lunar şi/sau onorariul de succes cu valoare 0 (zero), precum şi cele vădit disproporţionate raportat la societăţile debitoare faţă de care se doreşte selectarea în vederea susţinerii în calitatea de administrator/lichidator judiciar. ART. 19 (1) Comisia competentă se va întruni şi va puncta ofertele, declarând câştigătoare oferta care obţine cel mai mare punctaj. (2) În cazul în care există 2 ofertanţi cu acelaşi punctaj, va fi desemnat ofertantul care are gradul de stingere a creanţelor fiscale cuprinse în masa credală cel mai mare, în condiţiile art. 17 alin. (1) lit. d), iar în cazul în care şi acesta este identic, va fi desemnat ofertantul care a solicitat onorariul procentual mai mic. (3) În situaţia în care nu se depune nicio ofertă, organul fiscal va desemna un practician cu care a avut o colaborare bună, din Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală pentru zona respectivă. În această situaţie, onorariul va fi stabilit în condiţiile art. 57 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu respectarea principiilor de la art. 18. (4) În cazul în care, în cursul procedurii insolvenţei, practicianul declarat câştigător renunţă la mandatul acordat ori este înlocuit pentru motive temeinice de judecătorul-sindic, organul fiscal poate susţine practicianul care a avut cea de-a doua ofertă cea mai avantajoasă în cadrul selecţiei respective. În această situaţie, prevederile referitoare la ofertanţii cu acelaşi punctaj se aplică în mod corespunzător. ART. 20 (1) Rezultatele selecţiei vor fi comunicate practicienilor în insolvenţă care au depus ofertele, prin afişarea pe site, şi organului fiscal care a solicitat efectuarea selecţiei, prin intermediul secretariatului comisiei de selecţie, conform competenţelor stabilite prin prezentul ordin. (2) La finalizarea selecţiei, dacă organul fiscal cunoaşte procentul creanţei fiscale din totalul creanţelor înscrise la masa credală pentru debitorul faţă de care a fost efectuată selecţia, va înştiinţa practicianul în insolvenţă, concomitent cu rezultatul selecţiei, prin intermediul secretariatului comisiei de selecţie, despre acest fapt, precum şi dacă sunt îndeplinite condiţiile stipulate de prevederile art. 57 din Legea nr. 85/2014 pentru a se decide numirea în cadrul dosarului de instanţă. (3) În cazul în care comisia competentă nu poate finaliza procedura de selecţie, din motive temeinic justificate, până la data adunării creditorilor care are pe ordinea de zi confirmarea practicianului în insolvenţă, organul fiscal îl poate susţine pe cel desemnat de instanţa de judecată, cu condiţia ca acesta să fie înscris pe Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cu onorariul fix dispus de instanţă şi cu un onorariu procentual care nu poate depăşi 5% din sumele recuperate. ART. 21 (1) Organele fiscale care au calitatea de creditori fiscali în dosarele care au ca obiect procedura insolvenţei vor propune judecătorului-sindic şi vor vota desemnarea administratorului judiciar sau a lichidatorului judiciar, după caz, numai dintre cei înscrişi pe Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. (2) Organele fiscale care au calitatea de creditori fiscali în dosarele care au ca obiect procedura insolvenţei vor propune judecătorului-sindic desemnarea administratorului sau a lichidatorului judiciar selectat de către comisia competentă din Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. (3) În situaţia în care propunerile de desemnare a administratorului sau a lichidatorului judiciar se formulează de către un alt creditor decât creditorul fiscal sau de debitor, iar organele fiscale care au calitatea de creditori deţin un procent mai mic de 50% din masa credală, chiar şi în situaţia în care procedura de selecţie a fost demarată şi nefinalizată, acestea pot fi de acord cu propunerea formulată numai în măsura în care practicianul se află înscris în Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cu respectarea condiţiilor prevăzute la alin. (4). În această situaţie, organul fiscal va sesiza comisia competentă despre acest fapt, în termen de maximum 3 zile de la luarea la cunoştinţă asupra situaţiei referitoare la procentul creanţei sale, cu propunerea de susţinere a propunerii de desemnare formulate de un alt creditor. Comisia competentă va analiza sesizarea organului fiscal şi va decide asupra procedurilor de numire demarate, dar nefinalizate sau a celor nedemarate, respectiv dacă acestea vor fi revocate. În măsura în care decide asupra revocării procedurii de selecţie demarate, dar nefinalizate, va înştiinţa organul fiscal care a solicitat procedura de selecţie, concomitent cu înştiinţarea tuturor participanţilor ofertanţi asupra acestui fapt, revocarea fiind consemnată de către comisie printr-un proces-verbal în care se va consemna motivul revocării. (4) În cazul în care selecţia practicianului în insolvenţă organizată de comisia competentă este suspendată pe calea unei acţiuni judecătoreşti, organele fiscale care au calitatea de creditori pot fi de acord cu propunerile de desemnare a lichidatorului judiciar sau administratorului judiciar formulate de alţi creditori, instituţii publice sau operatori economici cu capital majoritar de stat, iar în lipsa acestora, cu propunerile de desemnare ale altor creditori, cu condiţia ca practicianul în insolvenţă propus să fie înscris pe Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. ART. 22 Listele centralizate de către Comisia de agreare şi selecţie constituită la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală cu privire la colaborarea cu organele fiscale a practicienilor în insolvenţă vor fi comunicate comisiilor de selecţie constituite la nivelul unităţilor teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care le vor avea în vedere la desfăşurarea selecţiilor. ART. 23 Selecţia practicienilor în vederea susţinerii în dosarele în care Agenţia Naţională de Administrare Fiscală/unităţile teritoriale ale acesteia se realizează atât pentru calitatea de administrator, cât şi pentru cea de lichidator judiciar, nefiind necesară câte o selecţie pentru fiecare fază procedurală. ART. 24 Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentul ordin. CAP. IV Măsuri tranzitorii ART. 25 Practicienii agreaţi în baza Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.009/2007 privind procedurile de selecţie a practicienilor în insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, rămân agreaţi pentru o perioadă de 1 an, urmând a solicita agrearea în condiţiile prezentului ordin. În această perioadă sunt consideraţi agreaţi şi pot fi selectaţi în cadrul dosarelor în care organul fiscal are calitatea de creditor, în condiţiile în care debitorul îşi are sediul în judeţul corespunzător zonei agreate. ART. 26 (1) În dosarele în care nu au fost iniţiate/finalizate procedurile de selecţie, în baza Ordinului preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.009/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi creanţa fiscală este mai mare sau egală cu 10.000.000 lei, se va demara procedura de numire a practicienilor în condiţiile prezentului ordin de comisia stabilită la art. 4 alin. (2). (2) În dosarele în care nu au fost iniţiate/finalizate procedurile de selecţie, în baza Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.009/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi creanţa fiscală este mai mică de 10.000.000 lei, se va demara procedura de numire a practicienilor în condiţiile prezentului ordin de comisia stabilită la art. 4 alin. (3) lit. b) sau c), conform competenţei teritoriale de administrare, după caz. ART. 27 La data intrării în vigoare a prezentului ordin, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.009/2007 privind procedurile de selecţie a practicienilor în insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 543 din 9 august 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă. Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Gelu Ştefan Diaconu Bucureşti, 26 iunie 2015. Nr. 1.451. ANEXA 1 ANUNŢ Agenţia Naţională de Administrare Fiscală organizează procedura de selecţie în vederea completării Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. Practicienii în insolvenţă interesaţi de participarea la această selecţie pot depune, până cel târziu la data de ............. (zi, lună, an), ora ........., dosarele de participare, la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti, Registratura generală, pentru Direcţia generală juridică din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în plic sigilat, pe care vor fi înscrise următoarele: "Documentaţie pentru selecţia practicienilor în insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală", numele/denumirea, adresa/sediul social, precum şi menţiunea "A nu se desigila decât de către Comisia de selecţie a practicienilor în insolvenţă". Documentaţia de participare la procedura de selecţie se găseşte pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi la Direcţia generală juridică din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti. Deschiderea ofertelor va avea loc în data de .................................... (zi, lună, an), ora ..., la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. ANEXA 2
OFERTANTUL
..................
nr. ........................../........................
(denumirea/numele, sediul social, număr de telefon)
SCRISOARE DE INTENŢIE Către, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală I. Având în vedere prevederile Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.451/2015 privind procedurile de agreare şi selecţie a practicienilor în insolvenţă de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, subsemnaţii, reprezentanţi ai ofertantului ............................................................. (denumirea ofertantului), depunem documentaţia în vederea completării Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, pentru regiunea/regiunile fiscale: ........................................... . II. Anexăm la prezenta scrisoare următoarele documente: 1. actul justificativ eliberat de Uniunea Naţională a Practicienilor în Insolvenţă din România, din care rezultă calitatea de practician în insolvenţă a ofertantului, faptul că nu este suspendat sau incompatibil şi că ofertantul nu a fost supus niciunei sancţiuni profesionale sau disciplinare în ultimii 3 ani anteriori declanşării procedurii de agreare, de la pagina ... la pagina ...; 2. certificatul de atestare fiscală pentru ofertant, eliberat de organul fiscal competent, de la pagina ... la pagina ...; 3. o copie certificată de pe poliţa de asigurare de răspundere profesională a ofertantului, în vigoare, de la pagina ... la pagina ...; 4. situaţia societăţilor în insolvenţă, reorganizare sau lichidare din portofoliul ofertantului, care au fost instrumentate în ultimii 5 ani; situaţia societăţilor comerciale pentru care a fost finalizată procedura şi situaţia societăţilor comerciale pentru care procedura se află în desfăşurare, de la pagina ... la pagina ...; 5. o declaraţie pe propria răspundere în ceea ce priveşte numărul de personal calificat şi de specialitate afectat procedurii, inclusiv practicieni în insolvenţă compatibili: la această declaraţie va fi ataşată câte o prezentare a fiecărei persoane şi dovada că are încheiat un contract de muncă pe durată nedeterminată, pentru fiecare persoană în parte, de la pagina ... la pagina ...; 6. o declaraţie pe propria răspundere privind dotarea practicianului cu: - computer; - abonament la Buletinul insolvenţei (acces pe pagina de internet sau în formă scrisă); - pagină de internet proprie funcţională; - acces la internet; - adresă de e-mail; - imprimantă; - telefon mobil; - fax (de la pagina ... la pagina ...); 7. cazierul fiscal şi cazierul judiciar al ofertantului, eliberat de organul fiscal competent, din care să rezulte că nu există fapte înscrise în cazier. Prezenta documentaţie de prezentare a ofertei are ............ pagini. Data ....../......../........ .......(semnătura)......., în calitate de ......................, legal autorizat să semnez oferta pentru şi în numele ................................. ANEXA 3a
OFERTANTUL
..................
nr. ........................../........................
(denumirea/numele, sediul social, număr de telefon)
SITUAŢIA societăţilor în insolvenţă, reorganizare sau lichidare din portofoliul ofertantului, pentru care procedura se află în curs de desfăşurare*1)────────── *1) Se va avea în vedere şi experienţa avută de practicienii persoane fizice în cadrul altor societăţi comerciale în care au desfăşurat activităţi de reorganizare sau lichidare, cu condiţia prezentării unor înscrisuri din care să rezulte că a existat acea colaborare şi că s-au ocupat direct de acea reorganizare sau lichidare.──────────
┌────┬──────────────────────────┬────────────────────┬──────────┬────────────────────┬───────────────┬─────────────────────────────────┐
│Nr. │ Denumirea societăţii │ Totalul creanţelor │ Valoarea │ Totalul creanţelor │ Valoarea │ Valoarea sumelor aduse la masa │
│crt.│comerciale în insolvenţă, │ înscrise în │ sumelor │bugetare înscrise în│ creanţelor │ credală ca urmare a anulării │
│ │reorganizare sau lichidare│tabelul creditorilor│recuperate│tabelul creditorilor│bugetare stinse│ actelor frauduloase şi/sau │
│ │ │ │ │ │ │formulării cererilor de antrenare│
│ │ │ │ │ │ │ a răspunderii patrimoniale │
├────┼──────────────────────────┼────────────────────┼──────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────────────────────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────┼────────────────────┼──────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────────────────────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├────┴──────────────────────────┼────────────────────┼──────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────────────────────────┤
│TOTAL: │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┴──────────┼────────────────────┴───────────────┼─────────────────────────────────┤
│RECUPERARE PROCENTUALĂ: │= 100 x Totalul valorii sumelor│= 100 x Totalul valorii creanţelor │ │
│ │recuperate/Totalul creanţelor │bugetare stinse/Totalul creanţelor │ │
│ │înscrise în tabelul │bugetare înscrise în tabelul │ │
│ │creditorilor │creditorilor │ │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────────┴────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────┘
Prezenta reprezintă declaraţie pe propria răspundere şi, cunoscând prevederile Codului penal, răspund pentru inexactitatea sau caracterul incomplet al datelor menţionate. Data ....../......../........ ...(semnătura) ......, în calitate de ..................., legal autorizat să semnez oferta pentru şi în numele ........(denumirea/numele ofertantului)....... ANEXA 3b
OFERTANTUL
..................
nr. ........................../........................
(denumirea/numele, sediul social, număr de telefon)
SITUAŢIA societăţilor în insolvenţă, reorganizare sau lichidare din portofoliul ofertantului, pentru care a fost finalizată procedura*1)────────── *1) Se va avea în vedere şi experienţa avută de practicienii persoane fizice în cadrul altor societăţi comerciale în care au desfăşurat activităţi de reorganizare sau lichidare, cu condiţia prezentării unor înscrisuri din care să rezulte că a existat acea colaborare şi că s-au ocupat direct de acea reorganizare sau lichidare.──────────
┌────┬──────────────────────────┬────────────────────┬──────────┬────────────────────┬───────────────┬─────────────────────────────────┐
│Nr. │ Denumirea societăţii │ Totalul creanţelor │ Valoarea │ Totalul creanţelor │ Valoarea │ Valoarea sumelor aduse la masa │
│crt.│comerciale în insolvenţă, │ înscrise în │ sumelor │bugetare înscrise în│ creanţelor │ credală ca urmare a anulării │
│ │reorganizare sau lichidare│tabelul creditorilor│recuperate│tabelul creditorilor│bugetare stinse│ actelor frauduloase şi/sau │
│ │ │ │ │ │ │formulării cererilor de antrenare│
│ │ │ │ │ │ │ a răspunderii patrimoniale │
├────┼──────────────────────────┼────────────────────┼──────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────────────────────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────┼────────────────────┼──────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────────────────────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├────┴──────────────────────────┼────────────────────┼──────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────────────────────────┤
│TOTAL: │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┴──────────┼────────────────────┴───────────────┼─────────────────────────────────┤
│RECUPERARE PROCENTUALĂ: │= 100 x Totalul valorii sumelor│= 100 x Totalul valorii creanţelor │ │
│ │recuperate/Totalul creanţelor │bugetare stinse/Totalul creanţelor │ │
│ │înscrise în tabelul │bugetare înscrise în tabelul │ │
│ │creditorilor │creditorilor │ │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────────┴────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────┘
Prezenta reprezintă declaraţie pe propria răspundere şi, cunoscând prevederile Codului penal, răspund pentru inexactitatea sau caracterul incomplet al datelor menţionate. Data ....../......../........ ...(semnătura) ......, în calitate de ..................., legal autorizat să semnez oferta pentru şi în numele ........(denumirea/numele ofertantului)....... ANEXA 4
OFERTANTUL
..................
nr. ........................../........................
(denumirea/numele, sediul social, număr de telefon)
DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE Având în vedere prevederile Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.451/2015 privind procedurile de agreare şi selecţie a practicienilor în insolvenţă de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi cunoscând dispoziţiile art. 326 din Codul penal, declarăm pe propria răspundere că beneficiem de următoarea dotare: ........................................................ . Data ....../......../........ ...(semnătura)......, în calitate de ..................., legal autorizat să semnez oferta pentru şi în numele ........(denumirea/numele ofertantului)....... ANEXA 5 Criterii şi punctaje de selecţie în vederea agreării Punctajele pentru criteriile de selecţie a practicienilor în insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală se vor acorda după cum urmează:
┌───────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────┐
│ Criteriu │ Punctaj │
├───────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│Numărul de societăţi în insolvenţă, reorganizare sau │ │
│lichidare din portofoliul ofertantului: │ │
│- 10 sau mai multe societăţi: │+5 puncte, dar nu mai mult de 25 de puncte │
│ │ │
│- mai puţin de 10 societăţi: │+ câte 0,5 puncte pentru fiecare societate │
├───────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│Declaraţie pe propria răspundere în ceea ce priveşte │ │
│numărul de personal calificat şi de specialitate │ │
│afectat procedurii, inclusiv practicieni în insolvenţă │ │
│compatibili: la această declaraţie va fi ataşată câte o│ │
│prezentare a fiecărei persoane şi dovada că are │ │
│încheiat un contract de muncă pe perioadă nedeterminată│ │
│cu ofertantul, pentru fiecare persoană în parte: │ │
│- mai mult de 10 persoane: │+5 puncte, dar nu mai mult de 20 de puncte │
│ │ │
│- mai puţin de 10 persoane: │+ câte 0,5 puncte pentru fiecare persoană │
├───────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│Dotarea practicianului cu: │ │
│- computer; │+1 punct │
│- abonament la Buletinul insolvenţei (acces pe pagina │+2 puncte │
│de internet sau în formă scrisă); │ │
│- pagină de internet proprie funcţională; │+3 puncte │
│- acces la internet; │+2 puncte │
│- adresă de e-mail; │+2 puncte │
│- imprimantă; │+1 punct │
│- telefon mobil; │+1 punct │
│- telefon fix; │+1 punct │
│- fax. │+2 puncte │
├───────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│Gradul de acoperire a masei credale (gradul de │ │
│acoperire a masei credale va fi calculat pentru toate │ │
│cazurile menţionate în situaţia prezentată): │ │
│- mai mult de 91% │+10 puncte │
│- între 71-90% │+8 puncte │
│- între 51-70% │+6 puncte │
│- între 31-50% │+4 puncte │
│- între 21-30% │+3 puncte │
│- între 11-20% │+2 puncte │
│- între 5-10% │+1 puncte │
│- sub 5% │+0 puncte │
├───────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│Gradul de stingere a creanţelor fiscale cuprinse în │ │
│masa credală, pentru toate cazurile din portofoliu │ │
│(gradul de acoperire a creanţelor fiscale va fi │ │
│calculat pentru toate cazurile menţionate în situaţia │ │
│prezentată): │ │
│- mai mult de 91% │+10 puncte │
│- între 81-90% │+9 puncte │
│- între 71-80% │+8 puncte │
│- între 61-70% │+7 puncte │
│- între 51-60% │+6 puncte │
│- între 41-50% │+5 puncte │
│- între 31-40% │+4 puncte │
│- între 21-30% │+3 puncte │
│- între 11-20% │+2 puncte │
│- între 5-10% │+1 puncte │
│- sub 5% │+0 puncte │
├───────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│Numărul hotărârilor definitive şi irevocabile obţinute │+ pentru fiecare caz │
│ca urmare a promovării acţiunilor întemeiate pe art. │1 punct, dar nu mai mult de 10 puncte │
│79 şi 80 din Legea nr. 85/2006 privind producerea │ │
│insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare│ │
│respectiv art. 117 şi 118 din Legea nr. 85/2014 privind│ │
│procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă│ │
├───────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│Numărul hotărârilor definitive şi irevocabile obţinute │+ pentru fiecare caz │
│ca urmare a promovării acţiunilor întemeiate pe art. │1 punct, dar nu mai mult de 10 puncte │
│138 din Legea nr. 85/2006, respectiv art. 169 din │ │
│Legea nr. 85/2014 │ │
└───────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────┘
ANEXA 6 INVITAŢIE DE PARTICIPARE Agenţia Naţională de Administrare Fiscală - Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice .................. invită practicienii în insolvenţă înscrişi pe Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală pentru regiunea/regiunile ........... să depună, până cel târziu la data de ..............., ora........., oferta în vederea desemnării unui practician în insolvenţă în dosarul de insolvenţă privind pe debitoarea ......................., aflat pe rolul Tribunalului .........................., întocmită conform prevederilor art. 16 din Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.451/2015 privind procedurile de agreare şi selecţie a practicienilor în insolvenţă de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. ANEXA 7
OFERTANTUL
..................
nr. ........................../........................
(denumirea/numele, sediul social, număr de telefon)
FORMULAR DE OFERTĂ Către .............., cu sediul în ........................, str. .............................. nr. .........., judeţul/sectorul ........... I. Având în vedere prevederile Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.451/2015 privind procedurile de agreare şi selecţie a practicienilor în insolvenţă de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, subsemnaţii, reprezentanţi ai ofertantului .................(denumirea ofertantului)....................., ne manifestăm interesul de a fi numiţi în calitatea de administrator judiciar/lichidator judiciar în Dosarul nr. .........., aflat pe rolul Tribunalului ......................., având ca obiect insolvenţa debitorului ................................. . II. Onorariul lunar pe care îl solicităm, exclusiv TVA, este de ............ lei. III. Onorariul de succes pe care îl solicităm este de ..............% din sumele obţinute prin valorificarea bunurilor, exclusiv TVA. IV. Anexăm la prezenta scrisoare următoarele documente: a) o declaraţie pe propria răspundere din care rezultă că ofertantul nu se află în situaţia de incompatibilitate sau conflict de interese cu debitorul la care urmează să fie numit; b) o declaraţie pe propria răspundere privind numărul de personal calificat şi de specialitate care va fi alocat pentru realizarea activităţilor legate de procedura insolvenţei la respectiva societate; la această declaraţie sunt ataşate prezentări ale fiecărei persoane şi dovada că are încheiat un contract de muncă, de colaborare sau că există un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoană în parte; c) un act justificativ eliberat de Uniunea Naţională a Practicienilor în Insolvenţă din România din care rezultă calitatea de practician în insolvenţă a ofertantului, faptul că nu este suspendat şi că ofertantul nu a fost supus vreunei sancţiuni profesionale sau disciplinare în ultimii 3 ani anteriori declanşării procedurii de selecţie; d) o copie certificată de pe poliţa de asigurare de răspundere profesională a ofertantului, valabilă pe o perioadă de cel puţin 2 ani; e) cazier judiciar, cazier fiscal şi certificat de atestare fiscală; f) prezentarea tratamentului ce urmează a fi aplicat creanţei fiscale. Prezenta documentaţie de prezentare a ofertei are...... pagini. Data ....../......../........ ...(semnătura)......, în calitate de ..................., legal autorizat să semnez oferta pentru şi în numele ........(denumirea/numele ofertantului)....... ANEXA 8 Punctajele pentru selecţia privind susţinerea practicianului în faţa judecătorului-sindic se acordă după cum urmează:
┌───────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ │ Criteriu │ Punctaj │
├───────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Criterii financiare │Onorariul lunar fix: │ │
│ │- cel mai mic onorariu lunar, exclusiv TVA │- maximum 10 puncte, cu pas de scădere de│
│ │- în ordine descrescătoare │2 puncte │
│ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │Onorariul de succes procentual: │ │
│ │- cel mai mic onorariu de succes aplicat procentual │- maximum 10 puncte, cu pas de scădere de│
│ │pentru sumele obţinute prin valorificarea bunurilor,│2 puncte │
│ │exclusiv TVA │ │
├───────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Criterii tehnice │Declaraţia pe propria răspundere privind numărul de │ │
│ │personal calificat şi de specialitate care va fi │ │
│ │alocat pentru realizarea activităţilor legate de │ │
│ │procedura insolvenţei la respectiva societate; la │ │
│ │această declaraţie va fi ataşată câte o prezentare a│ │
│ │fiecărei persoane şi dovada că are încheiat un │- maximum 10 puncte │
│ │contract de muncă, de colaborare sau că există un │ │
│ │raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare │ │
│ │persoană în parte, la respectiva societate: │ │
│ │- 10 persoane sau mai multe │10 puncte │
│ │- 6 persoane │8 puncte │
│ │- 4 persoane │3 puncte │
│ │- 2 persoane │2 puncte │
│ │- 1 persoană │1 punct │
│ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │Gradul de stingere a creanţelor fiscale: │- maximum 20 de puncte │
│ │- mai mult de 90% │20 de puncte │
│ │- între 70%-89% │15 puncte │
│ │- între 50%-69% │10 puncte │
│ │- între 30%-49% │8 puncte │
│ │- între 10%-29% │5 puncte │
│ │- sub 10%, dar nu mai puţin de 1% │3 puncte │
│ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │Colaborarea cu organele fiscale: │- maximum 20 de puncte │
│ │- colaborare foarte bună (nu există situaţii │20 de puncte │
│ │litigioase cu respectivul ofertant în ultimii 2 ani)│ │
│ │- colaborare bună (nu există situaţii litigioase cu │10 puncte │
│ │respectivul ofertant în ultimul an) │ │
│ │- colaborare defectuoasă (există situaţii │0 puncte │
│ │conflictuale, care pot fi dovedite cu documente, │ │
│ │între organul fiscal şi ofertant) │ │
│ │Modalitatea propusă în vederea recuperării creanţei │- maximum 30 de puncte │
│ │fiscale şi tratamentul acesteia în cadrul procedurii│ │
│ │de insolvenţă │ │
└───────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┘
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.