Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 1.447 din 30 iulie 2020 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 411/2016 privind publicarea acceptării amendamentelor la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.380(94) a Comitetului de siguranţă maritimă din 21 noiembrie 2014
EMITENT: Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 706 din 6 august 2020
Având în vedere Referatul Direcţiei transport naval nr. 24.381/970 din 24.06.2020 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 411/2016 privind publicarea acceptării amendamentelor la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.380(94) a Comitetului de siguranţă maritimă din 21 noiembrie 2014,
în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor,
ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor emite următorul ordin:
ART. I
Ordinul ministrului transporturilor nr. 411/2016 privind publicarea acceptării amendamentelor la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.380(94) a Comitetului de siguranţă maritimă din 21 noiembrie 2014, publicat în Monitorul Oficial al Românei, Partea I, nr. 412 din 1 iunie 2016, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 2
Pentru verificarea masei brute, conform anexei nr. 1, expeditorul trebuie să se asigure că măsurătorile au fost efectuate utilizând echipament calibrat certificat şi au fost respectate toate normele şi standardele aplicabile la nivel naţional cerute de autorităţile competente în domeniu."
2. După articolul 2 se introduc şase noi articole, articolele 2^1-2^6, cu următorul cuprins:
"ART. 2^1
Prevederile prezentului ordin se aplică numai containerelor care urmează a fi încărcate cu mărfuri, ambalaje, paleţi, material de fixare şi fardaj şi orice alt material de amarare pe teritoriul României.
ART. 2^2
(1) Pentru mărfurile în vrac se va folosi numai metoda prevăzută la paragraful 4.1 din pct. 2 al Rezoluţiei MSC.380(94).
(2) Modul de determinare a masei brute verificate prin metoda prevăzută la paragraful 4.2 din pct. 2 al anexei la Rezoluţia MSC.380(94) este prevăzut în anexa nr. 2.
ART. 2^3
Utilizarea acestor metode se face numai sub aspectul asigurării siguranţei navigaţiei conform cerinţelor SOLAS 1974, expeditorul neputând să se prevaleze de acestea faţă de alte cerinţe legale ale autorităţilor române privind declararea mărfurilor, greutăţii acestora şi alte cerinţe conexe acestora.
ART. 2^4
La solicitarea Autorităţii Navale Române, expeditorul are obligaţia de a pune la dispoziţie documentele justificative privind utilizarea metodelor de determinare a masei brute verificate a containerului încărcat.
ART. 2^5
În cazul unui litigiu, expeditorul va trebui să pună la dispoziţia celor interesaţi documentele care să confirme modul de determinare a masei brute verificate a containerului încărcat şi respectarea cerinţelor prezentului ordin.
ART. 2^6
Nerespectarea prevederilor prezentului ordin constituie contravenţie dacă nerespectarea nu a fost săvârşită în astfel de condiţii încât să fie considerată potrivit legii penale infracţiune şi se sancţionează în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 876/2007 pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la regimul transporturilor navale, cu modificările şi completările ulterioare."
3. După anexă, care devine anexa nr. 1, se introduce o nouă anexă, anexa nr. 2, având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. II
Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor,
Lucian Nicolae Bode
Bucureşti, 30 iulie 2020.
Nr. 1.447.
ANEXA 1
(Anexa nr. 2 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 411/2016)
MODUL DE DETERMINARE
a masei brute verificate prin metoda prevăzută la
paragraful 4.2 din pct. 2 al anexei la Rezoluţia MSC.380(94)
1. În sensul prezentului ordin:
a) prin masa brută se înţelege tara unui container însumată cu masele tuturor pachetelor şi articolelor de marfă, incluzând paleţii, fardajul şi orice alte materiale pentru ambalare şi amarare încărcate în container;
b) prin masa brută verificată se înţelege masa brută totală a unui container încărcat obţinută prin aplicarea uneia dintre metodele descrise la paragrafele 4.1 şi 4.2 din pct. 2 al anexei la Rezoluţia MSC.380(94);
c) prin metodă certificată, utilizată de producător, de determinare a masei unor mărfuri ce urmează a fi încărcate într-un container sau a masei ambalajelor, fardajelor, materialelor de fixare sau a oricărui alt material de amarare, se înţelege procedura utilizată de producătorul acestor bunuri pentru o astfel de operaţiune, ce face parte dintr-un sistem de management al calităţii acestuia, certificat în conformitate cu standardele internaţionale aplicabile în materie de calitate. Această procedură asigură faptul că masa a fost verificată utilizând mijloacele prevăzute la art. 2 din prezentul ordin.
2. Pentru determinarea masei brute verificate a containerului în conformitate cu paragraful 4.2 din pct. 2 al anexei la Rezoluţia MSC.380(94), expeditorul va urma următoarea procedură.
Etapa 1: expeditorul va obţine masa fiecărei mărfi conţinută în container fie cu ajutorul unui instrument de cântărire corespunzător, fie obţinând-o de la producător în baza unei metode certificate a acestuia.
Etapa 2: expeditorul obţine masele ambalajelor mărfurilor, paleţilor, materialului de fixare, fardajului şi ale oricărui alt material de amarare care urmează a fi încărcat în container, fie cu ajutorul unui instrument de cântărire corespunzător, fie obţinându-le de la producător în baza unei metode certificate a acestuia.
Etapa 3: expeditorul utilizează tara containerului indicată pe acesta.
Etapa 4: expeditorul adună toate masele obţinute în etapele 1-3.
Masa brută verificată a containerului obţinută prin această metodă este rezultatul adunării descrise în etapa 4.
3. Dacă un container este încărcat de mai multe părţi sau dacă conţine mărfuri furnizate de mai multe părţi, expeditorul este responsabil pentru obţinerea şi atestarea cu documente a masei brute verificate a containerului încărcat.
4. Pachetele sigilate original, individual, pe suprafaţa cărora sunt înscrise clar şi de o manieră permanentă masa exactă a pachetelor şi articolelor de marfă (inclusiv aceea a oricărui alt material, cum ar fi materialul pentru ambalare şi agenţii refrigeranţi din interiorul pachetelor), nu este nevoie să fie cântărite din nou atunci când sunt încărcate în container.
5. Documentele care atestă metoda utilizată de determinare a greutăţii containerului vor fi păstrate de expeditor un an de la data încărcării containerului.
6. Orice discrepanţă dintre masa brută a unui container încărcat declarată înaintea verificării masei sale brute şi masa brută verificată a lui va trebui să fie rezolvată prin folosirea masei brute verificate.
7. Orice discrepanţă dintre o masă brută verificată a unui container încărcat obţinută înaintea livrării containerului la instalaţia terminalului portuar şi o masă brută verificată a acelui container obţinută prin cântărirea containerului de către instalaţia portuară va trebui rezolvată prin folosirea acestei din urmă mase brute verificate obţinute de către instalaţia terminalului portuar.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: