Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.447 din 24 noiembrie 2008  privind aprobarea cerintelor tehnice pentru navele de navigatie interioara    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.447 din 24 noiembrie 2008 privind aprobarea cerintelor tehnice pentru navele de navigatie interioara

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 858 din 19 decembrie 2008

În temeiul prevederilor <>art. 2 din Legea nr. 157/2005 pentru ratificarea Tratatului dintre Regatul Belgiei, Republica Cehã, Regatul Danemarcei, Republica Federalã Germania, Republica Estonia, Republica Elenã, Regatul Spaniei, Republica Francezã, Irlanda, Republica Italianã, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungarã, Republica Malta, Regatul Ţãrilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonã, Republica Portughezã, Republica Slovenia, Republica Slovacã, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) şi Republica Bulgaria şi România privind aderarea Republicii Bulgaria şi a României la Uniunea Europeanã, semnat de România la Luxemburg la 25 aprilie 2005, ale <>art. 16 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe cãile navigabile interioare, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificãrile ulterioare,

ministrul transporturilor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Clasificarea cãilor navigabile interioare
(1) În scopul aplicãrii prezentului ordin, cãile navigabile interioare comunitare sunt clasificate dupã cum urmeazã:
a) zonele 1, 2, 3, 4:
(i) zonele 1 şi 2: cãile navigabile interioare enumerate la cap. 1 din anexa nr. 1;
(ii) zona 3: cãile navigabile interioare enumerate la cap. 2 din anexa nr. 1;
(iii) zona 4: cãile navigabile interioare enumerate la cap. 3 din anexa nr. 1;
b) zona R: acele zone ale cãilor navigabile interioare sus-menţionate pentru care sunt emise certificate de inspecţie în conformitate cu art. 22 din Convenţia revizuitã pentru navigaţia pe Rin, aşa cum respectivul articol a fost formulat la data de 30 decembrie 2006: "Înainte ca o navã sã efectueze primul sãu voiaj pe Rin, proprietarul sau comandantul trebuie sã obţinã un certificat care sã ateste cã nava are rezistenţa structuralã şi echipamentul necesare pentru navigaţia pe porţiunea de fluviu pentru care ea este destinatã."
(2) Dupã consultarea Comisiei Europene, Ministerul Transporturilor poate modifica clasificarea cãilor navigabile interioare din România în zonele indicate în anexa nr. 1. Aceste modificãri vor fi notificate Comisiei Europene cu cel puţin 6 luni înainte de intrarea în vigoare a acestora.
(3) Proprietarii, operatorii, comandanţii navelor care arboreazã pavilionul român au obligaţia de a se informa asupra modului în care sunt clasificate cãile navigabile interioare unde se intenţioneazã sã se navigheze, precum şi asupra cerinţelor tehnice valabile pe respectivele cãi navigabile interioare şi de a lua mãsurile care se impun.
ART. 2
Domeniul de aplicare
(1) În conformitate cu art. 1.01 din anexa nr. 2, prezentul ordin se aplicã urmãtoarelor construcţii navale de navigaţie interioarã care arboreazã pavilionul român şi celor ale celorlalte state membre ale Uniunii Europene care navigheazã pe cãile navigabile interioare din România prevãzute în anexa nr. 1:
a) navelor cu o lungime (L) mai mare sau egalã cu 20 m;
b) navelor al cãror produs între lungime (L), lãţime (B) şi pescaj (T) reprezintã un volum mai mare sau egal cu 100 mc.
(2) În conformitate cu art. 1.01 din anexa nr. 2, prezentul ordin se aplicã, de asemenea, urmãtoarelor construcţii navale de navigaţie interioarã care arboreazã pavilionul român şi celor ale celorlalte state membre ale Uniunii Europene care navigheazã pe cãile navigabile interioare din România incluse în anexa nr. 1:
a) remorcherelor şi împingãtoarelor destinate sã remorcheze sau sã împingã ori sã deplaseze la ureche construcţiile navale menţionate la alin. (1) sau instalaţiile plutitoare;
b) navelor destinate transportului de pasageri care transportã mai mult de 12 pasageri suplimentar faţã de echipaj;
c) instalaţiilor plutitoare.
(3) Prevederile prezentului ordin nu se aplicã:
a) bacurilor;
b) navelor militare;
c) navelor maritime, inclusiv remorcherelor şi împingãtoarelor maritime, care:
(i) navigheazã sau staţioneazã în ape fluvio-maritime;
(ii) navigheazã temporar pe cãile de navigaţie interioarã, cu condiţia sã aibã la bord:
- un certificat care atestã conformitatea cu Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS) sau cu o convenţie echivalentã, un certificat care atestã conformitatea cu Convenţia internaţionalã din 1966 asupra liniilor de încãrcare sau cu o convenţie echivalentã şi un certificat internaţional pentru prevenirea poluãrii cu hidrocarburi (IOPP) care atestã conformitatea cu Convenţia internaţionalã din 1973 privind prevenirea poluãrii de cãtre nave, modificatã prin Protocolul încheiat la Londra la data de 17 februarie 1978 (MARPOL 73/78);
sau
- un certificat privind regulile şi standardele de siguranţã pentru navele maritime de pasageri emis în conformitate cu prevederile Directivei Consiliului 98/18/CE*), pentru navele de pasageri care nu fac obiectul tuturor convenţiilor menţionate mai sus;
-----
*) Directiva 98/18/CE a Consiliului din 17 martie 1998 privind normele şi standardele de siguranţã pentru navele de pasageri, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene (JOCE) nr. L 144 din 15 mai 1998, astfel cum a fost modificatã.
sau
- un certificat al statului al cãrui pavilion îl arboreazã pentru ambarcaţiunile de agrement care nu fac obiectul tuturor convenţiilor de mai sus.
(4) În conformitate cu art. 1.01 din anexa nr. 2, prezentul ordin se aplicã şi construcţiilor navale care arboreazã pavilionul unui stat terţ atunci când este solicitatã emiterea certificatului comunitar pentru navigaţie interioarã.
ART. 3
Obligaţia de a deţine un certificat
(1) Construcţiile navale prevãzute la art. 2, care navigheazã pe cãile navigabile interioare comunitare prevãzute la art. 1, trebuie sã aibã la bord:
a) când navigheazã pe o cale navigabilã interioarã din zona R:
- fie un certificat emis în baza art. 22 din Convenţia revizuitã pentru navigaţia pe Rin;
- fie un certificat comunitar pentru navigaţie interioarã emis sau reînnoit dupã 30 decembrie 2008 şi care atestã conformitatea deplinã a construcţiei navale cu cerinţele tehnice prevãzute în anexa nr. 2, fãrã a aduce atingere dispoziţiilor tranzitorii din cap. 24 al acesteia, pentru care echivalenţa cu cerinţele tehnice preconizate în vederea aplicãrii convenţiei sus-menţionate a fost stabilitã conform regulilor şi procedurilor aplicabile;
b) când navigheazã pe o altã cale navigabilã interioarã, un certificat comunitar pentru navigaţie interioarã, care sã includã, dupã caz, specificaţiile menţionate la art. 5.
(2) Certificatul comunitar pentru navigaţie interioarã trebuie sã fie întocmit dupã modelul prevãzut în partea I a anexei nr. 5 şi se emite în conformitate cu prezentul ordin.
ART. 4
Certificate comunitare suplimentare pentru navigaţie interioarã
(1) Toate construcţiile navale, care au un certificat valabil emis în baza art. 22 din Convenţia revizuitã pentru navigaţia pe Rin, pot, conform prevederilor art. 5 alin. (5), sã navigheze pe cãile navigabile interioare din România având doar acest certificat.
(2) Cu toate acestea, toate construcţiile navale care au certificatul prevãzut la alin. (1) trebuie sã aibã şi un certificat comunitar suplimentar pentru navigaţie interioarã:
a) în cazul în care navigheazã pe cãile navigabile interioare din zonele 3 şi 4, dacã acestea doresc sã beneficieze de reduceri ale cerinţelor tehnice prevãzute pentru aceste cãi navigabile interioare;
b) în cazul în care navigheazã pe cãile navigabile interioare din zonele 1 şi 2 sau, în ceea ce priveşte navele de pasageri, în cazul în care navigheazã pe cãile navigabile interioare din zona 3 care nu sunt legate de cãile navigabile interioare ale altui stat membru, dacã statul membru respectiv a adoptat cerinţele tehnice suplimentare pentru aceste cãi navigabile interioare în conformitate cu art. 5 alin. (1), (2) şi (3).
(3) Certificatul comunitar suplimentar pentru navigaţie interioarã trebuie sã fie conform modelului prevãzut în partea a II-a a anexei nr. 5 şi se emite de cãtre autoritãţile naţionale competente dupã prezentarea certificatului menţionat la alin. (1) şi conform condiţiilor prevãzute de autoritãţile competente pentru respectivele cãi navigabile interioare.
ART. 5
Cerinţe tehnice suplimentare sau reduse pentru anumite zone
(1) Toate construcţiile navale care arboreazã pavilion român şi care navigheazã pe cãile navigabile interioare din zonele 1 şi 2 de pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene trebuie sã respecte şi cerinţele tehnice suplimentare celor prevãzute în anexa nr. 2, adoptate de statul membru respectiv.
(2) Toate navele de pasageri care arboreazã pavilion român şi navigheazã pe cãile navigabile interioare din zona 3 situate pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, care nu sunt legate de cãile navigabile interioare ale unui alt stat membru al Uniunii Europene, trebuie sã respecte şi cerinţele tehnice suplimentare faţã de cele prevãzute în anexa nr. 2, adoptate de statul membru respectiv.
(3) În cazul în care Autoritatea Navalã Românã va elabora cerinţe tehnice suplimentare pentru navele şi zonele prevãzute la alin. (1) şi (2), atunci acestea trebuie sã fie limitate la subiectele enumerate în anexa nr. 3, fiind necesarã comunicarea acestora Comisiei Europene cu cel puţin 6 luni înainte de intrarea lor în vigoare.
(4) Conformitatea cu aceste cerinţe tehnice suplimentare trebuie sã fie specificatã în certificatul comunitar pentru navigaţie interioarã menţionat la art. 3 sau, în cazul în care se aplicã art. 4 alin. (2), în certificatul comunitar suplimentar pentru navigaţie interioarã. Aceastã atestare a conformitãţii trebuie sã fie recunoscutã pe cãile navigabile interioare comunitare din zona respectivã.
(5) Cerinţele reduse prevãzute în cap. 19b din anexa nr. 2 se aplicã numai construcţiilor navale care navigheazã doar pe cãile navigabile interioare din zona 4. Conformitatea cu aceste cerinţe reduse trebuie sã fie specificatã în certificatul comunitar pentru navigaţie interioarã menţionat la art. 3.
(6) Dupã consultarea Comisiei Europene, Autoritatea Navalã Românã poate reduce cerinţele tehnice din anexa nr. 2 pentru construcţiile navale care navigheazã exclusiv pe cãile navigabile interioare din zonele 3 şi 4 de pe teritoriul României. Aceastã reducere trebuie sã fie limitatã la subiectele enumerate în anexa nr. 4. În cazul în care caracteristicile tehnice ale unei nave corespund acestor cerinţe tehnice reduse, acest lucru trebuie specificat în certificatul comunitar pentru navigaţie interioarã sau, în cazul aplicãrii art. 4 alin. (2), în certificatul comunitar suplimentar pentru navigaţie interioarã.
(7) În cazul aplicãrii în România a dispoziţiilor de mai sus, Ministerul Transporturilor va informa Comisia Europeanã cu cel puţin 6 luni înainte de intrarea acestora în vigoare.
ART. 6
Transportul mãrfurilor periculoase
Navele de navigaţie interioarã pot sã transporte mãrfuri periculoase pe cãile navigabile interioare din România numai dacã îndeplinesc cerinţele din Acordul european privind transportul internaţional al mãrfurilor periculoase pe cãile navigabile interioare (ADN), adoptat la Geneva la 26 mai 2000, şi cerinţele din prezentul ordin.
ART. 7
Derogãri
(1) Autoritatea Navalã Românã poate acorda derogãri de la aplicarea integralã sau parţialã a prezentului ordin:
a) navelor, remorcherelor, împingãtoarelor şi instalaţiilor plutitoare care navigheazã pe cãile navigabile interioare din România care nu sunt legate printr-o cale navigabilã interioarã de cãile navigabile interioare ale celorlalte state membre ale Uniunii Europene;
b) construcţiilor navale cu o capacitate de încãrcare care nu depãşeşte 350 de tone sau construcţiilor navale care nu sunt destinate transportului de mãrfuri şi care au un deplasament mai mic de 100 mc, a cãror chilã a fost pusã înainte de 1 ianuarie 1950 şi care navigheazã în mod exclusiv pe o cale navigabilã interioarã din România.
(2) Autoritatea Navalã Românã poate acorda derogãri de la una sau mai multe prevederi ale prezentului ordin pentru voiaje limitate de interes local sau în zonele portuare din România. Derogãrile respective, precum şi voiajele sau zona pentru care acestea sunt valabile trebuie menţionate în certificatul navei.
(3) Ministerul Transporturilor va comunica Comisiei Europene derogãrile acordate conform alin. (1) şi (2).
ART. 8
Emiterea certificatelor comunitare pentru navigaţie interioarã
(1) Certificatul comunitar pentru navigaţie interioarã se emite construcţiilor navale a cãror chilã a fost pusã începând cu 30 decembrie 2008, în urma unei inspecţii tehnice efectuate înainte de punerea în exploatare şi destinate verificãrii conformitãţii acesteia cu cerinţele tehnice prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Certificatul comunitar pentru navigaţie interioarã se emite şi construcţiilor navale care nu au fost incluse în domeniul de aplicare al Directivei 82/714/CEE*), dar care intrã sub incidenţa prezentului ordin în conformitate cu art. 2 alin. (1) şi (2), la expirarea datei certificatului existent, dar în niciun caz mai târziu de 30 decembrie 2018, în urma unei inspecţii tehnice efectuate în vederea verificãrii conformitãţii acestora cu cerinţele tehnice prevãzute în anexa nr. 2. Orice nerespectare a cerinţelor prevãzute în anexa nr. 2 trebuie sã fie specificatã în certificatul comunitar pentru navigaţie interioarã. În cazul în care Autoritatea Navalã Românã considerã cã deficienţele care au determinat nerespectarea cerinţelor prevãzute în anexa nr. 2 nu reprezintã un pericol evident, construcţiile navale pot continua sã navigheze pânã în momentul în care componentele sau pãrţile construcţiei navale care nu îndeplinesc cerinţele sunt înlocuite sau modificate şi corespund în totalitate cerinţelor tehnice prevãzute în anexa nr. 2.
-----
*) Directiva Consiliului 82/714/CEE din 4 octombrie 1982 de stabilire a condiţiilor tehnice pentru navele de navigaţie interioarã, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene (JOCE) nr. L 301 din 28 octombrie 1982, astfel cum a fost modificatã.

(3) În sensul prezentului articol, se considerã cã existã un pericol evident numai atunci când sunt afectate cerinţele privind rezistenţa structuralã a construcţiei navale, navigaţia, manevrabilitatea sau caracteristicile speciale prevãzute în anexa nr. 2. Derogãrile permise în anexa nr. 2 nu sunt considerate lipsuri care constituie un pericol evident. Înlocuirea pieselor existente cu piese identice sau cu piese dintr-o tehnologie şi concepţie echivalente, în timpul lucrãrilor de reparaţie şi întreţinere curente, nu trebuie sã fie consideratã drept o înlocuire în sensul acestui articol.
(4) Conformitatea construcţiei navale cu cerinţele tehnice suplimentare prevãzute la art. 5 alin. (1), (2), (3), dupã caz, trebuie sã fie verificatã fie cu ocazia inspecţiilor tehnice prevãzute la alin. (1) şi (2), fie în cursul unei inspecţii tehnice efectuate la cererea proprietarului navei.
(5) Autoritatea Navalã Românã va ţine un registru al tuturor certificatelor comunitare pe care le emite, conform modelului prevãzut în anexa nr. 6.
ART. 9
Autoritãţile competente
(1) Certificatele comunitare de navigaţie interioarã pot fi emise de autoritãţile competente ale oricãrui stat membru al Uniunii Europene, indiferent de pavilionul pe care îl arboreazã nava. Autoritatea competentã din România care emite certificatele comunitare pentru navigaţie interioarã este Autoritatea Navalã Românã.
(2) Ministerul Transporturilor va comunica Comisiei Europene cã Autoritatea Navalã Românã este autoritatea competentã din România care emite certificatele comunitare pentru navigaţie interioarã.
ART. 10
Efectuarea inspecţiilor tehnice
(1) Inspecţia tehnicã menţionatã la art. 8 se efectueazã de cãtre autoritãţile competente prevãzute la art. 9 alin. (1), care pot sã nu supunã construcţia navalã în totalitate sau parţial inspecţiei tehnice, în cazul în care se face dovada printr-un document valabil, conform cãruia nava corespunde în totalitate sau parţial cerinţelor tehnice prevãzute în anexa nr. 2, emis de o societate de clasificare recunoscutã în conformitate cu art. 1.01 din anexa nr. 2. Societãţile de clasificare sunt recunoscute dacã îndeplinesc criteriile prevãzute în partea I din anexa nr. 7.
(2) Cerinţele aplicabile luminilor de semnalizare, instalaţiilor radar şi indicatorilor vitezei de giraţie ale navelor de navigaţie interioarã sunt incluse în anexa nr. 9.
(3) Autoritatea competentã din România care efectueazã inspecţiile tehnice la construcţiile navale de navigaţie interioarã este Autoritatea Navalã Românã.
(4) Ministerul Transporturilor va comunica Comisiei Europene cã Autoritatea Navalã Românã este autoritatea competentã din România care efectueazã inspecţii tehnice la construcţiile navale de navigaţie interioarã.
ART. 11
Valabilitatea certificatelor comunitare pentru navigaţie interioarã
(1) Perioada de valabilitate a certificatului comunitar pentru navigaţie interioarã emis de cãtre Autoritatea Navalã Românã trebuie sã fie stabilitã pentru fiecare caz în parte în conformitate cu prevederile cuprinse în anexa nr. 2.
(2) În cazurile specificate la art. 12 şi 16 şi anexa nr. 2, Autoritatea Navalã Românã poate sã emitã certificatul comunitar provizoriu pentru navigaţie interioarã. Certificatul comunitar provizoriu pentru navigaţie interioarã trebuie sã fie conform modelului prevãzut în partea a III-a a anexei nr. 5.
ART. 12
Înlocuirea certificatelor comunitare pentru navigaţie interioarã
În cazul în care certificatul comunitar pentru navigaţie interioarã valabil, emis de Autoritatea Navalã Românã, a fost pierdut sau deteriorat, proprietarul va prezenta o cerere pentru obţinerea unui alt certificat. În termenul cel mai scurt posibil, Autoritatea Navalã Românã va emite un alt certificat comunitar pentru navigaţie interioarã, valabil de la data emiterii acestuia pânã la data de expirare a crtificatului iniţial.
ART. 13
Înnoirea certificatelor comunitare pentru navigaţie interioarã
(1) Certificatul comunitar pentru navigaţie interioarã trebuie reînnoit la expirarea perioadei sale de valabilitate, în conformitate cu condiţiile prevãzute la art. 8.
(2) Pentru reînnoirea certificatelor comunitare pentru navigaţie interioarã emise înainte de 30 decembrie 2008 trebuie aplicate prevederile tranzitorii din anexa nr. 2.
(3) Pentru reînnoirea certificatelor comunitare pentru navigaţie interioarã emise dupã 30 decembrie 2008, trebuie aplicate prevederile tranzitorii cuprinse în anexa nr. 2, care au intrat în vigoare dupã emiterea certificatelor comunitare.
ART. 14
Prelungirea valabilitãţii certificatelor comunitare pentru navigaţie interioarã
Valabilitatea certificatului comunitar pentru navigaţie interioarã emis sau reînnoit de Autoritatea Navalã Românã poate fi prelungitã conform anexei nr. 2, fãrã efectuarea unei inspecţii tehnice. Aceastã prelungire trebuie sã fie menţionatã în certificatul comunitar.
ART. 15
Emiterea de noi certificate comunitare pentru navigaţie interioarã
În cazul transformãrilor sau reparaţiilor majore care afecteazã rezistenţa structuralã a construcţiei navale, navigaţia, manevrabilitatea sau caracteristicile speciale ale acesteia conform anexei nr. 2, construcţia navalã trebuie supusã, înaintea începerii oricãrui alt voiaj, inspecţiei tehnice prevãzute la art. 8. Ca urmare a acestei inspecţii trebuie emis un nou certificat comunitar pentru navigaţie interioarã, care menţioneazã caracteristicile tehnice ale construcţiei navale, sau trebuie modificat corespunzãtor certificatul existent. Dacã acest certificat este emis într-un alt stat membru decât cel în care s-a emis sau s-a reînnoit certificatul iniţial, autoritatea competentã care a emis sau a reînnoit certificatul trebuie, în decurs de o lunã, sã fie informatã în mod corespunzãtor.
ART. 16
Refuzul de a emite sau de a reînnoi, precum şi retragerea certificatelor comunitare pentru navigaţie interioarã
(1) Autoritatea Navalã Românã poate refuza emiterea sau reînnoirea unui certificat comunitar pentru navigaţie interioarã.
(2) Proprietarul, operatorul sau reprezentantul acestora trebuie sã fie informat în scris cu privire la motivele care stau la baza refuzului, precum şi la dreptul acestuia la contestaţie împotriva deciziei Autoritãţii Navale Române.
(3) Dreptul la contestaţie se supune prevederilor legii contenciosului administrativ.
(4) Autoritatea Navalã Românã poate retrage un certificat comunitar pentru navigaţie interioarã emis sau reînnoit, în cazurile în care construcţia navalã nu mai îndeplineşte cerinţele tehnice specificate în certificat.
ART. 17
Inspecţii suplimentare
Autoritatea Navalã Românã poate, în conformitate cu anexa nr. 8, sã verifice în orice moment dacã o construcţie navalã de navigaţie interioarã, menţionatã la art. 2, are un certificat valabil în sensul prezentului ordin şi corespunde cerinţelor menţionate în acesta sau dacã constituie un pericol evident pentru persoanele aflate la bord, pentru mediu sau navigaţie. Autoritatea Navalã Românã va lua mãsurile necesare în conformitate cu anexa nr. 8.
ART. 18
Recunoaşterea certificatelor de navigabilitate sau a navelor din state terţe
(1) Pânã la încheierea acordurilor de recunoaştere reciprocã a certificatelor de navigaţie între Comunitate şi state terţe, Autoritatea Navalã Românã poate recunoaşte certificatele de navigaţie ale navelor din state terţe în scopul navigaţiei pe cãile navigabile interioare ale României.
(2) Emiterea certificatului comunitar pentru navigaţie interioarã pentru construcţiile navale din state terţe trebuie efectuatã în conformitate cu art. 8 alin. (1).
ART. 19
Adaptarea anexelor şi recomandãrilor referitoare la certificatele provizorii
Orice amendamente care vor fi adoptate de cãtre Comisia Europeanã pentru adaptarea anexelor Directivei 2006/87/CE privind stabilirea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioarã şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE, aşa cum a fost modificatã, la progresul tehnic sau la dezvoltãrile în aceastã zonã provenite de la lucrãrile altor organizaţii internaţionale, în special ale Comisiei centrale pentru navigaţia pe Rin (CCNR), în scopul asigurãrii cã cele douã certificate la care se referã art. 3 alin. (1) lit. a) sunt emise în baza cerinţelor tehnice care garanteazã un nivel echivalent de siguranţã, sau iau în consideraţie cazurile la care se referã art. 5, trebuie sã fie transpuse prin ordin al ministrului transporturilor.
ART. 20
Continuarea aplicabilitãţii Directivei 76/135/CEE
Pentru acele construcţii navale care nu fac obiectul art. 2 alin. (1) şi (2), dar care se supun prevederilor art. 1 lit. (a) din Directiva Consiliului 76/135/CEE*), trebuie aplicate prevederile acesteia din urmã. Autoritatea Navalã Românã va emite acestor nave, în urma unei inspecţii tehnice, certificatul tehnic pentru navigaţie interioarã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 10.
-----
*) Directiva Consiliului 76/135/CEE din 20 ianuarie 1976 privind recunoaşterea reciprocã a certificatelor de navigaţie pentru navele de navigaţie interioarã, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene (JOCE) nr. L 21 din 29 ianuarie 1976, astfel cum a fost modificatã.

ART. 21
Cerinţe naţionale suplimentare sau reduse
(1) Cu data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, construcţiile navale de navigaţie interioarã care arboreazã pavilionul român şi care nu intrã în domeniul de aplicare al prezentului ordin, aşa cum este menţionat la art. 2, cu excepţia navelor militare, sunt obligate sã respecte normele tehnice aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 306/1999 pentru aprobarea Normelor tehnice privind clasificarea şi construcţia navelor de navigaţie interioarã - cod MT. RNR-NI-99.
(2) Pentru voiaje de interes local, pentru anumite tipuri de nave care nu intrã în domeniul de aplicare al prezentului ordin, aşa cum este menţionat la art. 2, în scopul creşterii siguranţei navigaţiei, Autoritatea Navalã Românã poate stabili şi alte norme tehnice suplimentare.
ART. 22
Transpunere
(1) Având în vedere necesitatea aplicãrii unitare la nivelul Uniunii Europene a prevederilor Directivei Parlamentului European şi a Consiliului 2006/87/CE, astfel cum a fost publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 389/1 din 30 decembrie 2006, precum şi faptul cã articolele fãrã obiect din anexe sunt în curs de elaborare, prezentul ordin va pãstra numerotarea articolelor din anexele directivei.
(2) Prezentul ordin transpune Directiva Parlamentului European şi a Consiliului 2006/87/CE privind stabilirea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioarã şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE a Consiliului, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 389 din 30 decembrie 2006, p. 1, aşa cum a fost modificatã prin:
a) Directiva Parlamentului European şi a Consiliului 2006/137/CE din 18 decembrie 2006 de modificare a Directivei 2006/87/CE privind stabilirea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioarã, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 389 din 30 decembrie 2006, p. 261;
b) Directiva 2008/59/CE a Consiliului din 12 iunie 2008 de adaptare a Directivei 2006/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind stabilirea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioarã, ca urmare a aderãrii Republicii Bulgaria şi a României, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 166 din 27 iunie 2008, p. 31;
c) Directiva 2008/87/CE a Comisiei din 22 septembrie 2008 de modificare a Directivei 2006/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind stabilirea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioarã, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 255 din 23 septembrie 2008 p. 5;
d) Directiva 2008/68/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 24 septembrie 2008 privind transportul interior de mãrfuri periculoase, art. 11, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 260 din 30 septembrie 2008, p. 13.
(3) Ministerul Transporturilor va comunica textul prezentului ordin Comisiei Europene.
ART. 23
Sancţiuni
Contravenţiile la prevederile prezentului ordin se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului, în condiţiile legii.
ART. 24
Direcţia generalã transport naval şi Autoritatea Navalã Românã vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 25
Anexele nr. 1-10*) fac parte integrantã din prezentul ordin.
-----
*) Anexele nr. 1-10 se publicã ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 858 bis în afara abonamentului, care se poate achiziţiona de la Centrul de vânzãri şi informare al Regiei Autonome "Monitorul Oficial", Bucureşti, şos. Panduri nr. 1.

ART. 26
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 27
La data de 30 decembrie 2008, <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 595/2003 privind aprobarea cerinţelor tehnice minime pentru navele fluviale care arboreazã pavilion român, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 374 din 31 mai 2003, se abrogã.


p. Ministrul transporturilor,
Septimiu Buzaşu,
secretar de stat

Bucureşti, 24 noiembrie 2008.
Nr. 1.447.

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016