Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.423 din 31 august 2006  privind organizarea si derularea fazei-pilot Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.423 din 31 august 2006 privind organizarea si derularea fazei-pilot "Managementul administrativ si financiar al scolii intr-un mediu descentralizat"

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 748 din 1 septembrie 2006

In temeiul prevederilor <>art. 5 alin. (2) din Legea-cadru a descentralizãrii nr. 195/2006 ,
având în vedere dispoziţiile <>art. 167 din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza prevederilor <>art. 10 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
luând în considerare <>art. 9 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 604/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul educaţiei şi cercetãrii şi ministrul administraţiei şi internelor emit prezentul ordin.

ART. 1
(1) Se aprobã organizarea şi derularea de cãtre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii a fazei-pilot "Managementul administrativ şi financiar al şcolii într-un mediu descentralizat", prezentatã în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezentul ordin.
(2) Faza-pilot "Managementul administrativ şi financiar al şcolii într-un mediu descentralizat" se implementeazã în 50 de unitãţi de învãţãmânt preuniversitar pilot, nominalizate în anexa nr. 2 care face parte integrantã din prezentul ordin, denumite în continuare unitãţi de învãţãmânt preuniversitar pilot.
(3) Perioada de derulare a fazei-pilot este de la 1 septembrie 2006 şi pânã la 31 decembrie 2007.
(4) Finanţarea cheltuielilor administrative pentru organizarea şi derularea fazei-pilot se va face din bugetul de stat, prin bugetul aprobat Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii pentru anii bugetari 2006 şi 2007, în limita creditelor aprobate.
ART. 2
Pentru anul şcolar 2006-2007, în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar pilot proiectarea, aprobarea şi execuţia bugetului se realizeazã în conformitate cu prevederile prezentului ordin şi cu principiile privind finanţarea şi obiectivele Strategiei de descentralizare a învãţãmântului preuniversitar, aprobatã de Guvernul României.
ART. 3
(1) In anul 2007 unitãţile de învãţãmânt preuniversitar pilot vor fi finanţate pe baza unei formule de alocare pe elev.
(2) Formula de alocare pe elev va cuprinde atât costurile aferente procesului instructiv-educativ propriu-zis, cât şi costurile aferente întreţinerii şi funcţionãrii unitãţii de învãţãmânt preuniversitar pitot.
(3) Indicatorul principal de fundamentare a fondurilor destinate unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar pilot îl reprezintã numãrul de elevi/preşcolari înscrişi în unitatea respectivã.
(4) Formula de alocare pe elev se elaboreazã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi se aprobã prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin.
ART. 4
(1) Consiliile de administraţie ale unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar pilot aprobã, la propunerea directorului, proiectul de buget, în limita sumei alocate, pe baza formulei de alocare pe elev.
(2) Proiectarea bugetului se face în conformitate cu calendarul bugetar în vigoare, iar execuţia bugetului se realizeazã cu respectarea reglementãrilor legale cu privire la utilizarea fondurilor publice.
ART. 5
(1) Unitãţile de învãţãmânt preuniversitar pilot transmit lunar un raport asupra execuţiei bugetare cãtre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii la Consiliul Naţional pentru Finanţarea învãţãmântului Preuniversitar, pe lângã raportãrile bugetare obligatorii pentru toate unitãţile de învãţãmânt.
(2) Structura raportului lunar va fi stabilitã de Consiliul Naţional pentru Finanţarea învãţãmântului Preuniversitar.
ART. 6
Bugetul aprobat de consiliul local pentru unitãţile de învãţãmânt preuniversitar pilot, precum şi raportul privind execuţia acestuia conform art. 5 din prezentul ordin sunt publice.
ART. 7
Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, prin aparatul propriu şi prin inspectoratele şcolare judeţene, monitorizeazã implementarea fazei-pilot şi asigurã suport continuu.
ART. 8
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Mihail Hãrdãu

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

ANEXA 1

FAZA-PILOT
"Managementul administrativ şi financiar al şcolii într-un mediu descentralizat"

1. INFORMAŢII GENERALE
- titlul: Managementul administrativ şi financiar al şcolii într-un mediu descentralizat
- bugetul estimat: 1.200.000 euro
- durata: 16 luni
2. CONTEXT
Procesul de descentralizare presupune schimbãri în modul în care sunt alocate şi administrate resursele, iar instituţiile de la nivel naţional şi local au nevoie de sprijin şi orientare în procesul şi în ritmul elaborãrii şi implementãrii politicilor prevãzute în Strategia de descentralizare a învãţãmântului preuniversitar.
Rigiditãţile inerente ale sistemului actual de alocare a resurselor financiare limiteazã sfera mãsurilor eficiente de management financiar. De aceea, prin proiectarea şi implementarea unor noi modalitãţi şi instrumente de management, proiectul va facilita şi identifica metodele de a operaţionaliza introducerea conceptelor şi tehnicilor de maximã eficienţã, precum şi a bunelor practici.
In cadrul proiectului prezentat vor fi experimentate sistemele tehnice şi modificãrile instituţionale propuse în Strategia de descentralizare a învãţãmântului preuniversitar şi în legislaţia curentã şi se vor testa impactul şi eficienţa acestora.
Pentru buna derulare a proiectului şi obţinerea rezultatelor scontate sunt necesare urmãtoarele:
- actualizarea documentelor de analizã şi de politici, la nivel local, judeţean şi naţional;
- prezenţa factorilor de decizie la dezbaterile asupra stadiilor de progres ale proiectului. Neglijarea împuternicirii şi neimplicarea în procesele de dezbatere pot releva o lipsã de voinţã politicã în abordarea reformelor specifice sau pasivitate;
- elaborarea proiectelor de modificãri legislative şi a metodologiilor de aplicare a lor, precum şi a formulei de alocare pe elev;
- crearea, sprijinirea, dezvoltarea şi instruirea comitetetor, care sã-şi manifeste în mod real prezenţa ca actor social în sistemele de asigurare a calitãţii şi în luarea deciziilor la nivel de şcoalã şi la nivelurile superioare;
- realizarea unui sistem informaţional/informatic integrat, de care sã beneficieze atât şcolile, administraţia localã, cât şi structurile deconcentrate ale administraiţiei de stat. Avantajele unui asemenea sistem sunt: coerenţa informaţiei, transparenţa, facilitarea analizelor şi deciziilor în timp real, reducerea sarcinilor serviciilor specifice, care acum realizeazã de multe ori duplicarea activitãţilor;
- mediatizarea, diseminarea şi discutarea la toate nivelurile a modificãrilor şi propunerilor legislative care au apãrut în ultimii 2 ani sau a celor propuse pentru etapele urmãtoare.
3. GRUP-ŢINTĂ ŞI BENEFICIARI
Din judeţele-pilot, în 3 judeţe va fi selectat un numãr de maximum 50 de şcoli pe baza criteriilor elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, în care se va experimenta managementul administrativ şi financiar al şcolii într-un mediu descentralizat.
Proiectul va asigura asistenţã tehnicã, instruire şi deplasãri în teren ale echipei de proiect, pentru a furniza informaţii şi a sprijini Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Adrninistraţiei şi Internelor şi autoritãţile locale sã elaboreze şi sã implementeze un cadru perfecţionat pentru alocarea şi controlul resurselor şi pentru a obţine o mai mare eficienţã financiarã în învãţãmântul preuniversitar, îmbunãtãţirea cadrului instituţional şi a proceselor de management financiar şi de luare a deciziilor la nivelul şcolilor şi al administraţiei locale, în conformitate cu prevederile strategiei de descentralizare a învãţãmântului preuniversitar.
Proiectul va asigura, de asemenea, recomandãri şi orientãri pentru dezvoltarea şi armonizarea legislaţiei şi politicilor din acest sector. Asistenţa tehnicã va fi asigurata la nivelul celor 3 judeţe, astfel încât sã se poatã garanta cã soluţiile sunt practice şi ţin seama în totalitate de problemele locale.
Activitãţile susţinute de proiect vor implica toate instituţiile şi organizaţiile relevante pentru activitatea şcolilor: personalul şcolii, inspectoratul şcolar judeţean, comitetele de pãrinţi, consiliile locale şi primarii, departamentele relevante din cadrul consiliului judeţean şi din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene.
4. OBIECTIVE
a) Obiectiv general
Obiectivul general al proiectului este reprezentat de îmbunãtãţirea managementului administrativ şi financiar al unitãţilor de învãţãmânt care funcţioneazã într-un sistem descentralizat.
Acest proiect reprezintã planul detaliat de implementare al etapei administrative a Strategiei de descentralizare a învãţãmântului preuniversitar, aprobatã prin memorandum în sedinta Guvernului din data de 20 decembrie 2005.
Concluziile vor fi folosite pentru extinderea utilizãrii procedurilor noi de management în etapele ulterioare ale Strategiei de descentralizare a învãţãmântului preuniversitar.
b) Obiective specifice:
- testarea exercitãrii noilor competenţe şi a drepturilor decizionale, administrative şi financiare acordate şcolilor de noua legislaţie, în vederea tntãririi autonomiei şcolii;
- îmbunãtãţirea cadrului instituţional şi a proceselor de management financiar şi de luare a deciziilor la nivelul şcolilor selectate şi al administraţiei locale, pentru susţinerea generalizãrii modelului la nivel naţional;
- dezvoltarea sistemelor de evaluare şi monitorizare a managementului resurselor de care dispun şcolile selectate, într-un mediu descentralizat.
5. REZULTATE SCONTATE ŞI IMPACTUL PROIECTULUI
a) Rezultate mãsurabile:
Analize-diagnostic elaborate pentru fiecare şcoalã-pilot selectatã:
- personal la nivelul şcolilor şi autoritãţilor publice locale, instruit pentru a aplica noul model de descentralizare;
- planuri multianuale de ajustare a bugetelor în funcţie de costurile pe elev estimate;
- planuri de dezvoltare a bugetelor şi a execuţiei bugetare în cadrul serviciilor proprii de contabilitate;
- proceduri îmbunãtãţite de management al resurselor în şcolile selectate;
- implementarea cadrului instituţional stabilit;
- model îmbunãtãţit de management financiar şi de luare a deciziilor la nivelul şcolilor şi al administraţiei locale, implementat în conformitate cu Strategia de descentralizare a învãţãmântului preuniversitar;
- sistem de alocare a fondurilor la nivelul consiliului local, care sã asigure transparenţã, echitate şi compensare a grupurilor dezavantajate.
Direcţii strategice pe termen mediu la nivel central si nivel local privind desfãşurarea învãţãmântului preuniversitar:
- strategie actualizatã de descentralizare a învãţãmântului preuniversitar;
- legislaţie primarã şi secundarã privind autonomia şcolii, amendatã şi armonizatã în acord cu Strategia de descentralizare a învãţãmântului preuniversitar;
- programul de pregãtire a personalului de la nivelul şcolilor şi autoritãţilor publice locale, pentru aplicarea modelului generalizat de descentralizare la nivelul învãţãmântului preuniversitar;
- formulã de finanţare actualizatã pentru generalizarea descentralizãrii financiare la nivel naţional.
Sistem de monitorizare si evaluare corespunzãtoare etapei de pilotare:
- impactul alocãrii resurselor şi managementului în condiţiile descentralizãrii la nivelul şcolilor selectate;
- bune practici în mobilizarea fondurilor bugetare şi extrabugetare în sistem descentralizat;
- diseminarea rezultatelor obţinute, strategie de comunicare;
- baza de date cu indicatorii monitorizaţi în pilotare şi analize specifice;
- sistemul de monitorizare şi evaluare actualizat pentru generalizarea descentralizãrii.
b) Impactul proiectului
Impactul proiectului va fi mãsurat la trei niveluri:
- nivelul administraţiei centrale şi locale, la care se va produce o creştere a calitãţii procesului decizional, a politicilor publice privind învãţãmântul şi a managementului financiar;
- la nivelul şcolilor, în care noile proceduri şi metode, sisteme şi tehnici vor contribui la creşterea calitãţii managementului şi administrãrii resurselor, la creşterea responsabilizãrii personalului în administrarea şcolilor (economie, eficienţã, eficacitate);
- la nivelul comunitãţii, unde transparenţa procedurilor, metodele de comunicare şi implicarea actorilor principali vor spori interesul faţã de şcoalã şi nevoile ei, vor creşte interesul agenţilor economici pentru investiţia în educaţie, vor spori accesul şi şansele educaţionale ale elevilor, în special a celor din medii socioeconomice defavorizate.
6. ACTIVITĂŢILE PROIECTULUI
In cadrul fiecãrui obiectiv specific, pentru obţinerea rezultatelor au fost asociate acţiuni, pe domenii.
Sistem de finanţare:
- analiza execuţiei bugetului la nivelul şcolii din punctul de vedere al criteriilor şi standardelor de finanţare;
- analiza nivelului de finanţare a şcolilor din punctul de vedere al costurilor pe elev;
- acordarea de asistenţã pentru definirea şi implementarea planurilor multianuale de ajustare a bugetelor în funcţie de costurile pe elev;
- pregãtirea personalului pentru a opera cu costurile pe elev şi metodologiile aferente;
- acordarea de asistenţã în elaborarea planurilor de dezvoltare a bugetelor şi a execuţiei bugetare în cadrul serviciilor proprii de contabilitate;
- analiza circuitelor financiare şi a planificãrii bugetelor la nivel local;
- elaborarea manualului de management financiar şi a instrumentelor financiar-contabile necesare implementãrii noului sistem.
Management şi scheme decizionale interne în şcoalã, curriculum, manuale şcolare
- analiza curriculum-ului actual la decizia şcolii, a modului în care poate fi revizuit şi adaptat la nevoiie locale identificate;
- analiza modului de distribuire şi achiziţionare, gãsirea de variante şi realizarea de propuneri de mecanisme de selecţie şi achiziţie a manualelor la nivelul şcolii; evaluarea volumului de costuri şi a eficienţei procedeelor.
Resurse umane:
- instruirea personalului la nivelul şcolilor, pentru aplicarea noului model de management;
- asistarea directorului pentru exercitarea atribuţiilor sporite în privinţa managementului resurselor umane;
- analiza structurii şi a gradului de pregãtire profesionalã a personalului, inclusiv a echipei de conducere (director, consiliu de administraţie);
- evaluarea volumului de fonduri necesare şi a modalitãţilor de realizare a formãrii personalului didactic la nivelul şcolii; explorarea posibilitãţilor de sprijinire a şcolilor în dezvoltarea de programe proprii.
Conducere-administrare:
- asistenţã şi analizã privind înfiinţarea/funcţionarea consiliilor de administraţie în noua componenţã, evaluarea eficienţei activitãţii acestora, revizuirea metodologiei existente.
Consultanţã pentru dezvoltare:
- asistenţã în elaborarea şi implementarea proiectului de dezvoltare a şcolii;
- analizã a restructurãrii reţelei şcolare pentru evidenţierea concordanţei dintre necesitate şi ofertã la nivelul localitãţii;
- elaborarea de mecanisme şi proceduri pentru dezvoltarea şi protejarea patrimoniului.
Cadru legislativ:
- propuneri de amendamente la cadrul legislativ privind finanţele şi administraţia publicã localã;
- propunerea de amendamente la legislaţia în vigoare (Legea învãţãmântului, Statutul personalului didactic, norme metodologice de implementare) pentru extinderea activitãţii de testare în judeţele-pilot şi la nivel naţional.
Audit şi evaluare, proceduri transparente:
- proiectarea sistemului de monitorizare şi evaluare corespunzãtor etapei de pilotare;
- dezvoltarea unui sistem de indicatori de raportare minimal care sã genereze rapoarte periodice publice; propunerea de metode îmbunãtãţite;
- analiza modului în care au fost implicate diferitele instituţii (şcolile, autoritãţile locale) în proiectarea bugetarã;
- dezvoltarea unei scheme de control privind cheltuielile educaţionale, în special în ceea ce priveşte mentenanţa şcolii;
- dezvoltarea unei scheme-proceduri de audit şcolar şi a rapoartelor cãtre pãrinţi şi comunitate;
- propunerea de proceduri de asigurare a transparenţei şi echitãtii în alocarea fondurilor de cãtre consiliile locale pentru grupurile dezavantajate în cadrul procesului educaţional.
Comunicare, raportare proiect şi bune practici:
- elaborarea strategiei de comunicare, diseminarea rezultatelor prin canalele mass-media;
- organizarea şi desfãşurarea de seminarii la toate nivelele de interes;
- organizarea reţelei de comunicare între şcolile din proiect, organizarea website-ului proiectului şi renţinerea acestuia;
- seminarii şi scheme de diseminare şi informare a opiniei publice, puse în practicã.
Baze de date şi monitorizare:
- dezvoltarea bazelor de date privind managementul educaţional, în cooperare cu proiectul Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
7 PRODUSELE PROIECTULUI
Activitatea tehnicã se va materializa prin elaborarea urmãtoarelor documente:
1. raport preliminar cuprinzând planul de acţiune pentru implementarea proiectului;
2. raport final pe fiecare componentã, incluzând analiza problemelor de substanţã şi recomandãri pentru Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii;
3. rapoarte de progres trimestriale.
Produse ale proiectului:
- propuneri de modificãri legislative menite sã asigure descentralizarea realã a managementului financiar, inclusiv alocarea surselor de finanţare;
- proceduri de asigurare a transparenţei şi echitãţii în alocarea fondurilor de cãtre consiliile locale şi de stabilire a prioritãţilor;
- manual de proceduri financiare aplicate în şcoli (instrumente financiar-contabile necesare, proceduri legale de utilizare a fondurilor, scheme de rapoarte financiare etc);
- formula de alocare pe elev (satisfacerea criteriilor de simplitate, transparenţã şi adecvare);
- sistem integrat de indicatori privind costurile educaţiei şi proceduri de raportare; fluxuri informaţionale;
- ghid de proceduri de administrare a resurselor la nivelul şcolii;
- seminarii şi strategii de diseminare a rezultatelor şi de informare a opiniei publice asupra derulãrii proiectului;
- elaborarea şi furnizarea cursurilor de formare (în grupuri mixte) pentru toate categoriile de factori implicaţi:
■ directori de şcoalã, membri ai consiliului de administraţie, personalul şcolii;
■ primari, consilieri locali, contabili şi administratori;
■ manageri de reţea şcolarã, inspectori şcolari, manageri de bugete la nivel judeţean şi naţional.
O parte din produsele enumerate mai sus va fi elaboratã la nivelul echipei de proiect de cãtre membrii acesteia.
O altã parte a produselor va fi realizatã prin atragerea în colectivele de lucru a unor experţi şi prin contractarea unor consultanţi interni şi externi.
8 CADRUL INSTITUŢIONAL
a. Autoritatea contractantã şi cadrul legal:
Autoritatea contractantã este Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
b. Echipa de proiect:
Activitatea tehnicã a proiectului, incluzând toate activitãţile menţionate mai sus, va fi realizatã de cãtre o echipã de proiect. Echipa de proiect va fi responsabilã pentru toate produsele proiectului. Activitatea sa va fi supravegheatã şi monitorizatã de un grup de coordonare la nivel central, condus de secretarul de stat pentru învãţãmânt preuniversitar, grupul fiind numit prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii, şi de trei echipe de coordonare la nivelul judeţelor în care se desfãşoarã proiectul, de asemenea prin nominalizare sau invitare de cãtre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii. Ministerul va solicita inspectoratelor şcolare judeţene implicate, autoritãţilor locale, instituţiilor subordonate inspectoratelor şcolare judeţene şi structurilor asociative şi profesionale ale autoritãţilor administraţiei publice tocale sau provenind din deţinãtorii de interese din educaţie nominalizarea persoanelor care vor face parte din echipa de proiect.
In stabilirea grupului de coordonare şi a echipelor de coordonare la nivel local-judeţean se va ţine seama de criteriul includerii în grupurile de coordonare a celor responsabili cu elaborarea şi implementarea legislaţiei adecvate.
c. Sarcinile grupului de coordonare
Va îndeplini atribuţiile de comunicare şi de diseminare a rezultatelor în cadrul Comitetului tehnic interministerial destinat descentralizãrii învãţãmântului preuniversitar şi cu actorii relevanţi implicaţi în procesul de învãţãmânt.
Pe mãsura obţinerii produselor proiectate, grupul de coordonare la nivel naţional va evalua calitatea acestora şi va promova utilizarea acestora pe o scarã mai largã, în conformitate cu strategia de descentralizare a învãţãmântului preuniversitar.
d. Sarcinile echipelor de coordonare la nivel judeţean
Vor evalua, coordona şi defini produsele, vor coordona experimentele şi vor selecta soluţiile, în concordanţã cu direcţiile stabilite la nivelul de coordonare naţional.
Vor realiza comunicarea şi diseminarea rezultatelor în cadrul instituţiilor şi organizaţiilor din care fac parte, precum şi al mediilor de informare de la nivel local şi judeţean.
e. Structuri/organisme cu rol în implementarea proiectului
Echipa de proiect va coopera cu toate departamentele din Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi cu proiectele implicate în aceste domenii, care sunt gestionate fie din interiorul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, fie de agenţii independente sau de alte instituţii şi organizaţii din afara Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
Proiectul nu va crea organisme noi, ci va folosi capacitatea administrativã şi decizionalã a instituţiilor şi organizaţiilor existente, care vor implementa proiectul, vor acţiona şi vor utiliza produsele acestuia, în conformitate cu cadrul legal existent sau nou-creat.
9. EVALUAREA ŞI MONITORIZAREA
Proiectul va genera rapoarte periodice, documente de politici, analize şi studii. Calitatea şi relevanţa acestora, la nivel local, judeţean şi naţional, vor fi evaluate de grupurile de coordonare de la nivel naţional şi local.
Rapoartele de monitorizare înaintate cãtre grupul de coordonare vor include:
1. evaluarea activitãţilor proiectului, revizuirea obiectivelor, analiza riscurilor proiectului;
2. evaluarea şi revizuirea produselor proiectului, în vederea realizãrii concordanţei acestora cu Strategia de descentralizare a învãţãmântului preuniversitar.
Proiectul va utiliza un sistem de indicatori de cuantificare a efectelor pentru a determina gradul de îndeplinire a obiectivelor angajate, nevoia de modificare a ţintelor şi construirea capacitãţii la nivelul şcolii şi al autoritãţii/ comunitãţii locale de exercitare a managementului administrativ şi financiar într-un cadru descentralizat.
10. MODALITĂŢI DE DISEMINARE
Toate produsele proiectului vor fi disponibile pentru uzul public şi vor fi publicate pe o paginã dedicatã proiectului, aflatã pe website-ul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
Echipa de proiect va propune o strategie de comunicare publicã şi de diseminare a produselor proiectului şi va promova dezbaterea publicã pe tema descentralizãrii în educaţie.
11. MODALITĂŢI DE ASIGURARE A SUSTENABILITĂŢII PROIECTULUI
Proiectul creeazã oportunitatea de a învãţa cum se aplicã în practicã noile prevederi legale şi financiare privind descentralizarea învãţãmântului preuniversitar, care sunt limitele şi problemele capacitãţii instituţionale la nivel local, care sunt principalele obstacole în calea creşterii eficienţei şi eficacitãţii utilizãrii resurselor publice în sectorul educaţional. Lecţiile învãţate în cadrul proiectului, atât cele pozitive, cât şi cele negative, în sensul identificãrii alocãrii necorespunzãtoare a responsabilitãţilor sau a inconsistenţei procedurilor, şi lecţiile pozitive sub forma modelelor de bune practici, care pot fi promovate în mod folositor în diferite zone ale ţãrii şi în instituţii educaţionale, vor fi o resursã pentru dezbaterile ulterioare privind descentralizarea învãţãmântului, atât în cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, cât şi în comunitatea educaţionalã în sens larg.
12. PLANUL DE ACTIVITATE AL PROIECTULUI
Planul de activitate incluzând toate activitãţile care conduc la îndeplinirea obiectivelor şi realizarea scopului proiectului, precum şi structura bugetului proiectului vor fi propuse spre aprobare grupului de coordonare.

OBIECTIVELE PRIECTULUI




────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Obiective Efecte observabile Mijloace de Riscuri/limite
crt. verificare viitoare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 Obiectiv:
Imbunãtãţirea accesului la Imbunãtãţirea Studiu realizat la Impactul direct al
învãţãmântul pre- accesului la nivel de proiect proiectului asupra
universitar şi a calitãţii educaţie egalitãţii accesului sã
acestuia în şcolile selectate Sporirea accesului fie scãzut în comparaţie
la învãţãmântul cu impactul
postobligatoriu schimbãrilor de la
nivelul finanţãrii,
administrãrii şi
participãrii la actul
decizional al comunitãţii
educaţionale
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2 Imbunãtãţirea cadrului Elaborarea de Rapoarte Schimbãrile esenţiale
instituţional şi a proceselor reglementãri şi periodice asupra în direcţia politicilor, în
de management financiar şi procese detaliate proiectului; special în ce priveşte
de luare a deciziilor la implementarea de descentralizarea în
nivelul şcolilor şi al reglementãri şi administraţia publica
administraţiei locale în procese detaliate localã, sã determine ca
sprijinul reformei care sunt schimbãrile iniţiate de
învãţãmântului pre- elaborate pentru proiect sã fie
universitar din România îmbunãtãţirea redundante sau fãrã
mangementului obiect
financiar şi a
luãrii deciziilor
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3 Sprijinirea Ministerul Aplicarea corecta a Rapoarte Cadrul politicilor sã nu
Educaţiei şi Cercetãrii şi politicilor şi periodice asupra fie completat
autoritãţilor locale in schimbãrile proiectului şi Sã nu se realizeze o
asigurarea implementãrii legislative propuse existenţei pregãtire adecvatã a
controlate şi eficiente a pentru cadrului personalului
mãsurilor de descentralizarea politicilor Direcţiile de finanţe
descentralizare financiarã managementului Identificarea judeţene şi trezoreriile
în sectorul educaţiei financiar, inclusiv necesarului de locale sã nu exercite
în ce priveşte ajustare a forţei influenţa solicitata de
alocarea surselor de de muncã în proiect asupra
finanţare funcţie de managementului
Modificarea schimbãrile financiar din şcoli
structurii şi prevãzute de
atribuţiilor formulã
personalului
nedidactic din şcoli
in concordanţã cu
schimbãrile
generate de noua
formula de
finanţare şi
administrare a
şcolilor
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4 Sprijinirea Ministerul Elaborarea formulei Rapoarte Formula sã nu fie
Educaţiei şi Cercetãrii în de alocare periodice asupra finalizatã, convenitã si
programul de dezvoltare a convenitã şi pilotatã formulei - implementatã in mod
mecanismelor în şcolile selectate convenite şi adecvat
descentralizate de alocare a implementate
bugetelor în sectorul Aplicarea, la nivel Raport asupra
educaţiei pentru a spori local, a formulei de efectelor utilizãrii
eficienţa si realizarea finanţare convenite formulei de
echitãţii şi transparenţei şi implementate în alocare şi a
in alocarea fondurilor şcolile selectate din propunerilor de
judeţele pilot corecţie
Construirea Analiza
proiectului de buget comparativã a
pentru anul 2007 pe bugetelor
formula de
finanţare pilotatã şi
ajustatã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5 Sprijinirea dezvoltãrii Expertize asupra Rapoarte Proiectul sã nu dispunã
sistemelor de evaluare şi şcolilor selectate periodice asupra de date şi indicatori
monitorizare a Baza de date pentru proiectului care sã stea la baza
managementului resurselor monitorizarea Baza de date expertizelor şi
de care dispun şcolile, performanţei în pentru evaluãrilor realizate de
intr-un sistem managementul monitorizarea Ministerul Educaţiei şi
descentralizat resurselor şcolilor performanţei Cercetãrii, consiliile
selectate locale şi inspectoratele
şcolare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6 Sprijinirea implementãrii Elaborarea şi Rapoarte Proiectului sã nu i se
mãsurilor menţionate, prin realizarea periodice asupra asigure finanţarea
îmbunãtãţirea capacitãţii programului de proiectului şi pentru a sprijini
manageriale la toate instruire a asupra activitãţii programul de instruire
nivelurile în cadrul directorilor de de instruire Personalul formabil sã
şcolilor selectate şcoala nu fie eliberat de
Programul de sarcinile curente pentru
instruire în perioadele de formare
management programate
financiar transmis
tuturor consiliilor
locale participante
la experiment din
judeţele pilot
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7 Sprijinirea celei mai bune Cel puţin un proiect Rapoarte Imposibilitatea
practici şi inovaţii în operativ, ce poate fi periodice asupra identificãrii proiectelor
mobilizarea fondurilor susţinut, în fiecare proiectului relevante, la nivel
proprii pentru proiecte şcoalã selectatã central de care sã
conduse de comunitate beneficieze
comunitãţile
Dificultãţi ale
autoritãţilor locale de a
accesa sau cofinanţa
aceste proiecte
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 2

ŞCOLILE
în care se implementeazã faza-pilot "Managementul administrativ şi
financiar al şcolii într-un mediu descentralizat"

Judeţul Dolj
1. Liceul cu program sportiv "Petrache Trişcu" Craiova
2. Colegiul Naţional Economic "Gh. Chiţu" Craiova
3. Grupul Şcolar "Matei Basarab" Craiova
4. Liceul Teoretic "Tudor Arghezi" Craiova
5. Scoalã cu clasele I-VIII nr. 22 "Eliade" Craiova
6. Grãdiniţa cu program prelungit nr. 40 Craiova
7. Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2 "Traian" Craiova
8. Liceul Teoretic "Constantin Brâncoveanu" Dãbuleni
9. Liceul Agricol Dãbuleni
10. Şcoala cu clasele I-VIII nr. 4 Dãbuleni
11. Liceul Teoretic Poiana Mare
12. Scoala cu clasele I-VIII nr. 1 Dãbuleni
13. Scoala cu clasele I-VIII nr. 3 Dãbuleni
14. Scoala cu clasele I-VIII nr. 3 Poiana Mare
15. Scoala cu clasele I-VIII nr. 1 Poiana Mare
16. Scoala cu clasele I-VIII Tunarii Vechi, Poiana Mare
17. Scoala cu clasele I-VIII nr. 2 Poiana Mare
Judetul Harghita
1. Grupul Şcolar "Zeyk Domokos" Cristuru Secuiesc
2. Liceul Teoretic "Orban Balzs" Cristuru Secuiesc
3. Şcoala Generalã "Frater Gyorgy" Remetea
4. Colegiul Tehnic "Banyai Janos" Odorheiu Secuiesc
5. Liceul Teologic Unitarian Cristuru Secuiesc
6. Scoala Generalã "Balazs Jeno" Remetea
7. Grupul Şcolar Economic "Joannes Kajoni" Miercurea-Ciuc
8. Liceul Teoretic "Salamon Erno" Gheorgheni
9. Liceul Teoretic "Sf. Nicolae" Gheorgheni
10. Scoala Generala nr.1 "Petofi Sandor" Cristuru Secuiesc
11. Colegiul Tehnic "Batthyany I." - Gheorgheni
12. Scoala Generala nr. 1 "Fogarassy M." Gheorgheni
13. Grupul Scolar Industrial "Miron Cristea" Subcetate
14. Scoala Generala "Benedek Elek" Cristuru Secuiesc
15. Gradinita cu program prelungit nr.1 Remetea
Judetul Iasi
1. Colegiul National "Emil Racovita" Iasi
2. Grupul Scolar Economic de Turism Iasi
3. Colegiul National de Arta "Octav Bancila" Iasi
4. Colegiul National "Costache Negruzzi" Iasi
5. Grupul Scolar Cai Ferate Unirea Pascani
6. Grupul Scolar "I.C. Stefanescu" Iasi
7. Scoala cu clasele I-VIII "Ion Creanga" Targu Frumos
8. Scoala "Garabet Ibraileanu" Targu Frumos
9. Scoala "Bogdan Petriceicu Hasdeu" Iasi
10. Grupul Scolar Vladeni, comuna Vladeni
11. Scoala de Arte si Meserii Targu Frumos
12. Gradinita cu program prelungit nr. 26 Iasi
13. Gradinita cu program prelungit Targu Frumos
14. Liceul Teoretic "Ion Neculce" Targu Frumos
15. Gradinita cu program normal Targu Frumos
16. Scoala "Axinte Uricariul", comuna Scanteia
17. Scoala cu clasele I-VIII Plugari, comuna Plugari
18. Scoala cu clasele I-VIII Borsa, comuna Vladeni.



-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016