Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 1.406 din 9 august 2021 pentru aprobarea modelului de contract de prestări servicii care se încheie între unităţile administrativ-teritoriale şi medicii veterinari de liberă practică pentru acţiunile de intervenţie imediată pentru prevenirea şi combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun asupra persoanelor şi bunurilor acestora, în intravilanul localităţilor
EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 783 din 13 august 2021
Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei managementul resurselor cinegetice nr. 159.353 din 3.08.2021,
în temeiul art. 2 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 81/2021 privind aprobarea metodelor de intervenţie imediată pentru prevenirea şi combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun asupra persoanelor şi bunurilor acestora, în intravilanul localităţilor, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, al art. 57 alin. (1), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,
ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite următorul ordin:
ART. 1
Se aprobă modelul de contract de prestări servicii care se încheie între unităţile administrativ-teritoriale şi medicii veterinari de liberă practică pentru acţiunile de intervenţie imediată pentru prevenirea şi combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun asupra persoanelor şi bunurilor acestora, în intravilanul localităţilor, prevăzut în anexă.
ART. 2
Anexa face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
Tánczos Barna
Bucureşti, 9 august 2021.
Nr. 1.406.
ANEXA 1
MODELUL DE CONTRACT
de prestări servicii care se încheie între unităţile administrativ-teritoriale şi medicii veterinari de liberă practică
Prezentul contract se încheie în temeiul prevederilor art. 2 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 81/2021 privind aprobarea metodelor de intervenţie imediată pentru prevenirea şi combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun asupra persoanelor şi bunurilor acestora, în intravilanul localităţilor, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
ART. 1
Părţile contractante
Autoritatea contractantă:
Primăria/UAT ......, cu sediul în ......., telefon ........., fax ......., cod de înregistrare fiscală .........., cont nr. ............. deschis la Trezoreria ..........., reprezentată prin .............., în calitate de achizitor, pe de o parte,
şi
Cabinetul medical-veterinar/S.C. .............., cu sediul în localitatea ............, judeţul .............., telefon .........., e-mail ............, înregistrat în Registrul unic al cabinetelor medical veterinare cu nr. ............./înregistrată la oficiul registrului comerţului cu nr. ......, C.U.I. ............, cod fiscal nr. ..........., cont nr. .............. deschis la ................, reprezentat/reprezentată legal de .................., identificat cu BI/CI seria ..........., nr. .............., în calitate de prestator, pe de altă parte.
ART. 2
Definiţii
În prezentul contract, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) contract - actul juridic care reprezintă acordul de voinţă al celor două părţi, încheiat între o autoritate contractantă - în calitate de achizitor şi un prestator de servicii - în calitate de prestator;
b) achizitor şi prestator - părţile contractante, aşa cum sunt acestea numite în prezentul contract;
c) servicii - totalitatea activităţilor desfăşurate de prestator în cadrul prezentului contract;
d) preţul contractului - preţul plătibil prestatorului de către achizitor, în baza contractului, pentru îndeplinirea integrală şi corespunzătoare a tuturor obligaţiilor asumate prin contract;
e) forţa majoră - un eveniment mai presus de controlul părţilor, care nu se datorează greşelii sau culpei acestora, care nu putea fi prevăzut la momentul încheierii contractului şi care face imposibilă executarea şi, respectiv, îndeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: războaie, revoluţii, incendii, inundaţii sau orice alte catastrofe naturale, restricţii apărute ca urmare a unei/unui carantine, embargou, enumerarea nefiind exhaustivă, ci enunţiativă. Nu este considerat forţă majoră un eveniment asemenea celor de mai sus care, fără a crea o imposibilitate de executare, face extrem de costisitoare executarea obligaţiilor uneia din părţi;
f) zi - zi calendaristică, dacă nu se specifică în mod diferit; an - 365 de zile.
ART. 3
Obiectul contractului
3.1. Obiectul prezentului contract îl reprezintă asigurarea de servicii de intervenţie imediată pentru prevenirea şi combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun asupra persoanelor şi bunurilor acestora, în intravilanul localităţilor.
3.2. Activitatea prestatorului se desfăşoară în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 81/2021.
ART. 4
Durata contractului
Prezentul contract se încheie pe o perioadă de ......... şi intră în vigoare la data semnării. Această perioadă se poate prelungi prin act adiţional semnat de către ambele părţi.
ART. 5
Aplicabilitate
5.1. Contractul intră în vigoare la data semnării.
5.2. Prin intrarea în vigoare a contractului se înţelege începerea efectivă a serviciilor de către prestator în favoarea achizitorului.
ART. 6
Preţul şi modalitatea de plată
6.1. Tariful convenit pentru servicii este de ............ la care se adaugă TVA, dacă este cazul. Plata se va efectua în termen de 30 de zile de la data primirii fiecărei facturi.
6.2. Plata facturii se va face prin ordin de plată în contul indicat/înscris pe factura fiscală.
6.3. În cazul în care nu se achită la scadenţă facturile emise de către prestator, achizitorul se află de drept în întârziere în ceea ce priveşte executarea obligaţiei de plată a preţului contractului. Pentru plata cu întârziere faţă de termenul scadent al facturilor emise în baza prezentului contract se vor percepe penalităţi de întârziere, conform legislaţiei în vigoare.
6.4. Preţul contractului poate fi ajustat doar în cazul în care au loc modificări legislative sau au fost emise de către autorităţi acte administrative care au ca obiect creşterea/diminuarea costurilor pe baza cărora s-a fundamentat preţul contractului şi/sau doar în măsura strict necesară pentru acoperirea costurilor salariale.
ART. 7
Obligaţiile părţilor
7.1. Obligaţiile prestatorului sunt următoarele:
a) asigură prezenţa la acţiunea de intervenţie imediată;
b) asigură intervenţia imediată, intervenţia prin tranchilizare şi relocare, extragerea prin eutanasiere, astfel cum sunt definite în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 81/2021;
c) dispune de echipamentele specifice de intervenţie;
d) pregăteşte echipamentele de intervenţie şi se deplasează de urgenţă spre zona de intervenţie;
e) face analiza gradului de risc împreună cu ceilalţi reprezentanţi ai echipei de intervenţie şi stabileşte natura intervenţiei;
f) după finalizarea intervenţiei completează şi semnează raportul de eveniment;
g) nu părăseşte locul evenimentului până la soluţionarea acestuia şi informează achizitorul despre eveniment şi modul de soluţionare;
h) marchează exemplarele de urs brun relocate cu colar GPS/crotaliu de ureche şi cip;
i) asigură asistenţă veterinară pe tot parcursul relocării exemplarului de urs brun.
7.2. Obligaţiile achizitorului sunt următoarele:
a) contactează prestatorul şi convoacă echipa de intervenţie constituită la nivel local, aflată cel mai aproape de zona de intervenţie;
b) comunică prestatorului toate informaţiile pe care le deţine, necesare desfăşurării în condiţii optime a activităţii de intervenţie;
c) coordonează intervenţia asupra exemplarului/ exemplarelor de urs în cauză şi sprijină prestatorul pe parcursul derulării intervenţiei;
d) asigură accesul reprezentanţilor prestatorului în zona de intervenţie;
e) pune la dispoziţia prestatorului orice echipamente necesare intervenţiei pe care le deţine;
f) achită facturile emise de către prestator în condiţiile prezentului contract.
ART. 8
Încetarea contractului
Încetarea prezentului contract poate avea loc în următoarele situaţii:
a) prin acordul scris al părţilor, înainte de termenul prevăzut, în baza unor motive temeinic justificate, cu condiţia înştiinţării în scris cu cel puţin 30 de zile înainte de data renunţării;
b) la expirarea termenului;
c) prin rezilierea contractului pentru cauză de neexecutare culpabilă de către una dintre părţile contractuale;
d) prin apariţia unei incapacităţi legale care să împiedice executarea prezentului contract.
ART. 9
Forţa majoră
9.1. Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă.
9.2. Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.
9.3. Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
9.4. Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, apariţia cazului de forţă majoră şi să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.
ART. 10
Notificări
10.1. În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare adresată de una dintre acestea celeilalte părţi este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă la adresa/sediul prezent(ă) în partea introductivă a prezentului contract.
10.2. Schimbările datelor de contact/corespondenţă ale părţilor contractante, necomunicate de acestea, nu pot fi imputabile părţii adverse.
10.3. În cazul în care notificarea se face prin poştă, ea va fi transmisă prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire şi se consideră primită la data menţionată de oficiul poştal primitor.
10.4. Refuzul primirii notificării pe cale poştală şi/sau prin curier de oricare dintre părţile contractante nu va putea fi invocat de aceasta ca motiv de neîndeplinire a procedurii.
10.5. Notificările verbale nu vor fi luate în considerare de niciuna dintre părţi, dacă nu sunt confirmate prin intermediul uneia din modalităţile prevăzute la alineatele precedente.
10.6. Înştiinţările şi notificările vor fi transmise la adresele de mai jos:
către achizitor: ..........................
către prestator: ..........................
ART. 11
Soluţionarea litigiilor
11.1. Părţile convin ca toate neînţelegerile privind valabilitatea contractului sau cele privind interpretarea, executarea ori încetarea acestuia să fie rezolvate pe cale amiabilă, în termen de 15 zile lucrătoare de la intervenirea acestora.
11.2. Dacă achizitorul şi prestatorul nu reuşesc să rezolve în mod amiabil divergenţele contractuale, fiecare parte poate solicita ca disputa să se soluţioneze de către instanţele judecătoreşti competente din România.
ART. 12
Limba care guvernează contractul
Limba care guvernează contractul este limba română.
ART. 13
Legea aplicabilă contractului
Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
ART. 14
Dispoziţii finale
14.1. Modificarea/Completarea prezentului contract se face prin act adiţional încheiat între părţile contractante. Orice modificare a datelor de contact din preambulul contractului se va aduce la cunoştinţa celeilalte părţi în termen de maximum 24 de ore.
14.2. Prezentul contract reprezintă voinţa părţilor şi înlătură orice altă înţelegere verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară încheierii lui.
Prezentul contract se încheie la sediul achizitorului astăzi, …… în 3 (trei) exemplare, din care unul a fost înmânat prestatorului, iar celelalte 2 (două) rămân la autoritatea contractantă.
Achizitor,
................
Prestator,
....................
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: