Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 1.400 din 3 octombrie 2018 privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 386/2017 pentru aprobarea Procedurii privind introducerea sau redarea în circuitul agricol a terenurilor situate în extravilanul localităţilor
EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 845 din 4 octombrie 2018
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 292.891/2018 al Direcţiei îmbunătăţiri funciare şi fond funciar,
în baza prevederilor art. 93 alin. (3)-(10) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările ulterioare,
ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite următorul ordin:
ART. I
Anexa la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 386/2017 pentru aprobarea Procedurii privind introducerea sau redarea în circuitul agricol a terenurilor situate în extravilanul localităţilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 960 din 5 decembrie 2017, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 2, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"c) decizia de aprobare a introducerii/redării în circuitul agricol; actul administrativ emis de autoritatea publică centrală sau structurile subordonate ale acesteia, prin care se aprobă introducerea în circuitul agricol a terenurilor situate în extravilan sau redarea în circuitul agricol a terenurilor pentru care a fost aprobată scoaterea temporară/definitivă din circuitul agricol;"
2. La articolul 3, după litera g) se introduce o nouă literă, litera h), cu următorul cuprins:
"h) terenurile cu altă destinaţie decât agricolă, fără construcţii."
3. La articolul 4 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) prin decizia directorului structurii subordonate de la nivelul judeţului unde se află amplasat terenul ce face obiectul cererii de redare pentru terenurile prevăzute la art. 3 lit. a), b) şi h);"
4. La articolul 7, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Dispoziţiile prevăzute la art. 6 alin. (1)-(3) nu se aplică în cazul în care, la solicitarea beneficiarului, se emite decizia de aprobare a scoaterii definitive pentru suprafaţa de teren în condiţiile prevăzute la art. 93 alin. (2^1) din lege."
5. La articolul 10, literele i), j) şi m) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"i) procesul-verbal de constatare a situaţiei din teren pentru terenurile prevăzute la art. 3 lit. a)-f) şi h);
j) avizul emis de către ministerul de resort, în cazul terenurilor cu destinaţie specială prevăzute la art. 3 lit. c);
…………………………………………………………………....
m) avizul Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură, emis în baza ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale pentru aprobarea schimbării parţiale sau totale a destinaţiei capacităţilor de producţie din acvacultură, emis în condiţiile art. 45 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul şi acvacultura, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 317/2009, cu modificările şi completările ulterioare."
6. La articolul 12, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
"(3) În cazul terenurilor ocupate cu amenajări piscicole ce fac obiectul contractelor de concesiune, închiriere, arendare sau asociere în participaţiune, aflate în derulare la data solicitării introducerii în circuitul agricol, modificarea şi/sau completarea acestor contracte cu privire la actualizarea categoriei de folosinţă şi a clasei de calitate, precum şi a redevenţei/chiriei/arendei, stabilită conform rapoartelor de evaluare întocmite potrivit legislaţiei în vigoare, se realizează în baza deciziei de aprobare a introducerii în circuitul agricol, în vederea respectării condiţiilor de utilizare."
7. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 13
Documentele prevăzute la art. 10 şi 11 se prezintă în original, însoţite de copiile acestora, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către reprezentanţii structurii subordonate, cu excepţia documentelor prevăzute la art. 10 lit. e) şi k), care se prezintă în copie."
8. La articolul 15, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"ART. 15
(1) Documentaţia prevăzută la art. 10 şi 11 se depune de către beneficiar la structura subordonată de la nivelul judeţului unde se află situat terenul ce face obiectul cererii de introducere sau redare, în vederea aprobării sau transmiterii acesteia la direcţia de specialitate din cadrul ministerului, după caz.
(2) În situaţia solicitării aprobării introducerii sau redării, după caz, în circuitul agricol a terenurilor prevăzute la art. 3 lit. a), b) şi h), după verificarea documentaţiei, structura subordonată emite decizia de aprobare a redării în circuitul agricol/nota de completare a documentaţiei, în termen de 10 zile de la înregistrarea documentaţiei, şi o comunică beneficiarului."
9. Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 17
(1) Decizia de aprobare a introducerii sau redării în circuitul agricol/Hotărârea Guvernului de aprobare a redării în circuitul agricol, în copie, se depune de către beneficiar în termen de 30 de zile de la comunicare/publicare, după caz, la primăria pe teritoriul căreia se află amplasat terenul, precum şi la oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară, în vederea înregistrării menţiunilor în Registrul agricol şi în evidenţele de cadastru şi carte funciară.
(2) În cazurile prevăzute la art. 12 alin. (3) decizia de aprobare a introducerii în circuitul agricol, împreună cu actul justificativ privind categoria de folosinţă şi clasa de calitate, actualizate, în copie, se depun de către beneficiar, în termen de 30 de zile de la comunicare, la primăria pe teritoriul căreia se află amplasat terenul, precum şi la oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară, în vederea înregistrării menţiunilor în Registrul agricol şi în evidenţele de cadastru şi carte funciară.
(3) Documentele justificative privind înregistrarea menţiunilor în Registrul agricol şi în evidenţele de cadastru şi carte funciară, referitoare la actualizarea categoriei de folosinţă şi a clasei de calitate, se depun la direcţia pentru agricultură judeţeană, în termen de 10 zile de la eliberare."
10. La anexa nr. 1 la procedură, punctul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"7. Avizului nr. ………………… din ……………………. emis de către ministerul de resort, …………………………;"
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Petre Daea
Bucureşti, 3 octombrie 2018.
Nr. 1.400.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: