Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.357 din 7 decembrie 2007  privind aprobarea modelului Contractului-cadru de finantare a Programului multianual Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.357 din 7 decembrie 2007 privind aprobarea modelului Contractului-cadru de finantare a Programului multianual "Asistenta tehnica pentru sprijinirea autoritatilor administratiei publice locale in pregatirea tehnica a proiectelor de investitii publice, finantate din Programul operational regional 2007-2013"

EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTARII, LUCRARILOR PUBLICE SI LOCUINTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 40 din 17 ianuarie 2008

În temeiul <>Legii nr. 315/2004 privind dezvoltarea regionalã în România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>art. 4 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.424/2007 privind aprobarea Programului multianual "Asistenţã tehnicã pentru sprijinirea autoritãţilor administraţiei publice locale în pregãtirea tehnicã a proiectelor de investiţii publice, finanţate prin Programul operaţional regional 2007-2013" şi finanţarea acestuia din bugetul Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor, şi al <>art. 10 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 361/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor,

ministrul dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor emite prezentul ordin.

ART. 1
Cu data prezentului ordin, se aprobã modelul Contractului-cadru de finanţare a Programului multianual "Asistenţã tehnicã pentru sprijinirea autoritãţilor administraţiei publice locale în pregãtirea tehnicã a proiectelor de investiţii publice, finanţate din Programul operaţional regional 2007-2013", prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor,
Anna Horvath,
secretar de stat

Bucureşti, 7 decembrie 2007.
Nr. 1.357.


ANEXĂ
CONTRACT - CADRU
de finanţare a Programului multianual "Asistenţã tehnicã
pentru sprijinirea autoritãţilor administraţiei publice locale
în pregãtirea tehnicã a proiectelor de investiţii
publice, finanţate din Programul operaţional regional 2007-2013"

Nr. ............../..................

Încheiat în temeiul prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.424/2007 privind aprobarea Programului multianual "Asistenţã tehnicã pentru sprijinirea autoritãţilor administraţiei publice locale în pregãtirea tehnicã a proiectelor de investiţii publice, finanţate prin Programul operaţional regional 2007-2013" şi finanţarea acestuia din bugetul Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor
Între:
Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor, cu sediul în Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sector 5, telefon/fax 0372.111.412/0372.111.630, cont în lei RO95TREZ70023510170XXXXX, deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti, reprezentat prin ministrul dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor, Laszlo Borbκly, în calitate de iniţiator al programului sus-menţionat şi Autoritate de management pentru Programul operaţional regional 2007-2013, denumit în continuare MDLPL - AMPOR,
şi
Autoritatea publicã localã, cu sediul în , telefon/fax , cod fiscal ............., cont Trezorerie ...................., reprezentatã prin , funcţia .................., în calitate de beneficiar al proiectului .., denumitã în continuare Beneficiar,
s-a convenit încheierea prezentului contract-cadru de finanţare a Programului multianual "Asistenţã tehnicã pentru sprijinirea autoritãţilor administraţiei publice locale în pregãtirea tehnicã a proiectelor de investiţii publice, finanţate din Programul operaţional regional 2007-2013", în urmãtoarele condiţii:

ART. 1
Definiţii
1. Contract-cadru de finanţare, denumit în continuare contract sau prezentul contract, reprezintã acest document, precum şi anexele sale, care fac parte integrantã din acesta.
2. Pãrţi - desemneazã instituţiile semnatare ale prezentului contract.
3. Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor Autoritate de management pentru Programul operaţional regional (MDLPL - AMPOR) reprezintã autoritatea publicã centralã care are responsabilitatea finanţãrii, managementului, gestionãrii şi implementãrii asistenţei financiare alocate autoritãţilor publice locale prin contractul-cadru de finanţare.
4. Program operaţional regional, denumit în continuare POR, reprezintã Programul operaţional regional 2007-2013, document aprobat de Comisia Europeanã, elaborat de România, care conţine o strategie de dezvoltare şi un set de axe prioritare şi domenii de intervenţie, pentru a fi implementate cu ajutorul Fondului European pentru Dezvoltare Regionalã.
5. Beneficiar - reprezintã autoritatea publicã localã care beneficiazã de finanţare provenind din asistenţa financiarã acordatã prin Programul multianual "Asistenţã tehnicã pentru sprijinirea autoritãţilor publice locale în pregãtirea tehnicã a proiectelor de investiţii publice, finanţate din Programul operaţional regional 2007-2013".
6. Valoarea totalã a contractului-cadru de finanţare reprezintã valoarea serviciilor de proiectare, conform anexei la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.424/2007 .
7. Preţul plãtibil Beneficiarului de cãtre MDLPL - AMPOR reprezintã preţul real, stabilit în urma procedurii de licitaţie publicã organizate de Beneficiar şi pe care MDLPL - AMPOR îl va plãti Beneficiarului, în baza decontului de cheltuieli certificate de acesta, pentru îndeplinirea integralã şi corespunzãtoare a tuturor obligaţiilor asumate prin contract.
8. Cerere de platã pentru avans - reprezintã documentul emis de Beneficiar în baza cãruia MDLPL - AMPOR acordã un avans reprezentând 30% din valoarea totalã a contractului (conform modelului anexã la contract).
9. Cerere de rambursare - reprezintã documentul emis de Beneficiar în baza cãruia MDLPL - AMPOR ramburseazã cãtre Beneficiar sumele cheltuite şi certificate de acesta (conform modelului anexã la contract).
10. Cheltuialã certificatã - reprezintã cheltuiala verificatã de cãtre Beneficiar din punctul de vedere al realitãţii, regularitãţii şi legalitãţii, reprezentând serviciile realizate de Prestator în cadrul contractului de servicii.
11. Cost eligibil - reprezintã costurile care pot fi rambursate Beneficiarului în baza cererii de rambursare.
12. Cost neeligibil - reprezintã costurile care nu pot fi rambursate Beneficiarului, stabilite în condiţiile prezentului contract şi ale legislaţiei în vigoare.
13. Raport de progres - reprezintã documentul elaborat de Beneficiar privind activitãţile şi serviciile efectuate pentru elaborarea/revizuirea documentaţiei tehnico-economice a proiectului de investiţie, în funcţie de fiecare document elaborat (SF, PT, DDE).
14. Raport privind eligibilitatea activitãţilor proiectului de investiţie - reprezintã documentul elaborat şi aprobat de Beneficiar şi avizat de MDLPL - AMPOR referitor la activitãţile propuse a fi realizate în cadrul proiectului de investiţie. Activitãţile proiectului trebuie sã fie în concordanţã cu criteriile de eligibilitate stabilite pentru domeniile de intervenţie ale POR (conform modelului anexã la contract).
15. Contract de servicii - reprezintã documentul încheiat între Beneficiar şi societatea comercialã pentru elaborarea/revizuirea, dupã caz, a documentaţiei tehnicoeconomice a proiectului de investiţie.
16. Prestator - reprezintã una dintre pãrţile contractului de servicii încheiat între autoritatea publicã localã şi societatea comercialã care va elabora/revizui, dupã caz, documentaţia tehnicã (studiu de fezabilitate, proiect tehnic, detalii de execuţie) a proiectului de investiţie.
17. Servicii certificate - reprezintã serviciile efectuate de Prestator în cadrul contractului de servicii, pe care Beneficiarul le certificã din punctul de vedere al realitãţii, regularitãţii şi legalitãţii.
18. Cerere de finanţare - reprezintã formularul completat de cãtre Beneficiar, în vederea obţinerii finanţãrii proiectului prin intermediul Programului operaţional regional.
19. Forţã majorã - un eveniment mai presus de controlul pãrţilor, care nu se datoreazã greşelii sau vinii acestora, care nu putea fi prevãzut la momentul încheierii contractului şi care face imposibilã executarea şi, respectiv, îndeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: rãzboaie, revoluţii, incendii, inundaţii sau orice alte catastrofe naturale, restricţii apãrute ca urmare a unei carantine, embargo, enumerarea nefiind exhaustivã, ci enunţiativã. Nu este considerat forţã majorã un eveniment asemenea celor de mai sus care, fãrã a crea o imposibilitate de executare, face extrem de costisitoare executarea obligaţiilor uneia dintre pãrţi.
20. Zi - zi calendaristicã; an - 365 de zile.
ART. 2
Obiectul contractului
(1) Obiectul contractului constã în acordarea de finanţare Beneficiarului în vederea elaborãrii/revizuirii, dupã caz, a documentaţiei tehnico-economice pentru proiectul de investiţie
"...............................................................................".
(2) Prezentul contract stabileşte termenii şi condiţiile în care se transferã Beneficiarului proiectului sumele necesare elaborãrii/revizuirii, dupã caz, a documentaţiei tehnicoeconomice aferente proiectelor de investiţii, prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.424/2007 .
(3) Documentaţia tehnico-economicã a proiectului rezultatã prin acordarea sprijinului financiar de cãtre MDLPL - AMPOR este compusã din urmãtoarele documente:
* studiul de fezabilitate (SF), inclusiv analiza socioeconomicã;
* proiect tehnic (PT);
* detalii de execuţie (DDE).
(4) Documentele sus-menţionate vor fi realizate astfel încât proiectul sã fie pregãtit pentru obţinerea finanţãrii din fondurile corespunzãtoare domeniilor majore de intervenţie ale POR.
ART. 3
Durata contractului-cadru
(1) Contractul intrã în vigoare la data semnãrii lui de cãtre ambele pãrţi.
(2) Perioada de valabilitate a contractului este de 36 de luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2010.
(3) Durata de implementare a contractului este de 22 de luni, dar nu mai târziu de 30 octombrie 2009. Ultima cerere de rambursare nu poate fi depusã mai târziu de 30 noiembrie 2009.
(4) Durata contractului este calculatã astfel încât finalul contractului sã coincidã cu finalizarea completãrii cererii de finanţare de cãtre Beneficiar şi depunerea acesteia în vederea obţinerii finanţãrii execuţiei investiţiei.
(5) Dupã expirarea perioadei de valabilitate a contractului, Beneficiarul are obligaţia de a pãstra minimum 5 ani toatã documentaţia tehnicã elaboratã.
ART. 4
Valoarea contractului-cadru
(1) Valoarea totalã a contractului este valoarea prevãzutã în <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.424/2007 şi este de maximum ....... lei.
(2) În temeiul legislaţiei privind procedura de achiziţii publice, valoarea contractului este stabilitã pe întreaga valoare a serviciilor pentru elaborarea/revizuirea documentaţiei tehnicoeconomice a proiectului de investiţie şi este mai micã decât valoarea totalã a contractului-cadru, iar finanţarea din partea MDLPL - AMPOR se va rezuma doar la preţul stabilit în contractul de servicii.
(3) În cazul în care în urma procesului de achiziţie publicã valoarea contractului de servicii pentru elaborarea/revizuirea documentaţiei tehnico-economice este mai mare decât valoarea totalã a contractului-cadru prevãzutã la alin. (1), finanţarea din partea MDLPL - AMPOR se rezumã doar la valoarea prevãzutã la alin. (1). Beneficiarul va suporta din resurse proprii diferenţa de sumã rezultatã şi care reprezintã costuri neeligibile, pe care MDLPL - AMPOR nu le va rambursa.
(4) Orice majorare de preţ a contractului de servicii, survenitã pe parcursul derulãrii acestuia, acordatã în condiţiile legislaţiei achiziţiilor publice, care depãşeşte valoarea totalã a contractului-cadru, este suportatã de Beneficiar din resurse proprii, reprezentând costuri neeligibile.
ART. 5
Documentele contractului-cadru
Documentele contractului sunt urmãtoarele:
1. graficul de rambursare a cheltuielilor elaborat de Beneficiar, în condiţiile prezentului contract;
2. acte adiţionale, dacã existã;
3. anexe/formulare.
ART. 6
Drepturi de proprietate intelectualã
(1) Toatã documentaţia aferentã proiectului, elaboratã sub orice formã, este şi va rãmâne atât în proprietatea Beneficiarului, cât şi în proprietatea MDLPL-AMPOR (o copie completã a documentaţiei).
(2) În vederea evitãrii încãlcãrii dreptului de proprietate intelectualã, Beneficiarul are obligaţia de a stipula în contractul de servicii prevederi referitoare la dreptul de proprietate intelectualã, în baza legislaţiei în materie; prevederile se referã la evitarea ulterioarã a oricãror litigii legate de documentaţia elaboratã de Prestator în cadrul contractului de servicii.
ART. 7
Obligaţiile Beneficiarului
A. Beneficiarul are urmãtoarele obligaţii pe parcursul duratei de implementare a contractului:
1. sã stabileascã eligibilitatea activitãţilor proiectului în conformitate cu criteriile de eligibilitate ale domeniilor de intervenţie ale POR; în acest sens va elabora şi va aproba raportul de eligibilitate;
2. sã organizeze procedurile de achiziţii publice pentru atribuirea contractelor de servicii dedicate elaborãrii/revizuirii documentaţiilor tehnico-economice;
3. sã informeze MDLPL-AMPOR despre rezultatele sesiunii/sesiunilor de licitaţii;
4. sã elaboreze contractele de servicii, ţinând cont de prevederile prezentului contract şi de prevederile procedurilor de implementare a Programului multianual "Asistenţã tehnicã pentru sprijinirea autoritãţilor administraţiei publice locale în pregãtirea tehnicã a proiectelor de investiţii publice, finanţate din Programul operaţional regional 2007-2013";
5. sã transmitã cãtre MDLPL-AMPOR, în termen de maximum 30 de zile de la semnarea contractului de servicii, o notificare privind graficul cererilor de rambursare;
6. sã certifice serviciile efectuate de Prestator privind realitatea, regularitatea şi legalitatea acestora;
7. sã efectueze plãţile cãtre Prestator. Cheltuielile efectuate pentru plata Prestatorului vor fi certificate de controlul preventiv intern al Beneficiarului privind efectuarea acestora în condiţiile legislaţiei în vigoare. Beneficiarul îşi asumã întreaga responsabilitate privind legalitatea acestora;
8. sã solicite rambursarea sumelor cheltuite pe baza cererilor de rambursare în conformitate cu graficul stabilit;
9. sã sprijine pregãtirea tehnicã a proiectului. În acest sens se angajeazã sã punã la dispoziţia Prestatorului documentaţia tehnicã existentã, sã asigure condiţiile necesare obţinerii avizelor/acordurilor şi sã soluţioneze eventualele litigii cauzate de nerespectarea dreptului de proprietate intelectualã;
10. sã aprobe toatã documentaţia tehnico-economicã elaboratã de Prestator, conform legislaţiei în materie;
11. sã obţinã pe baza documentaţiei elaborate de Prestator, în cel mai scurt timp posibil, toate avizele/acordurile necesare investiţiei, inclusiv autorizaţia de construcţie;
12. sã transmitã MDLPL - AMPOR o copie a documentaţiei tehnice complete, dupã finalizarea acesteia;
13. sã asigure personal pentru derularea prezentului contract. Acest personal va asigura legãtura permanentã cu MDLPL-AMPOR;
14. sã acorde MDLPL - AMPOR tot sprijinul de care au nevoie în îndeplinirea obligaţiilor stabilite prin prezentul contract;
15. sã notifice MDLPL - AMPOR, în termen de 5 zile, cu privire la apariţia unor cauze de ordin tehnic şi/sau financiar care ar putea determina neîndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract;
16. sã furnizeze MDLPL - AMPOR orice document sau informaţie, în termenul solicitat de acesta, în vederea realizãrii evaluãrii stadiului documentaţiei tehnice şi, implicit, a Programului multianual de asistenţã tehnicã;
17. sã-şi asume integral rãspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul implementãrii contractului-cadru; MDLPL - AMPOR va fi degrevatã de orice responsabilitate pentru prejudiciile cauzate de Beneficiar terţilor, din executarea contractului.
18. Pe parcursul perioadei de implementare a prezentului contract Beneficiarul are obligaţia de a prezenta MDLPL AMPOR rapoarte de progres obligatorii, dupã cum urmeazã:
a) Raportul privind eligibilitatea activitãţilor proiectului de investiţie prezentat în termen de 15 zile de la semnarea prezentului contract (formularul nr. 1);
b) Raportul de progres privind revizuirea/actualizarea/ elaborarea, dupã caz, a studiului de fezabilitate, depus la MDLPL - AMPOR, în termen de 60 de zile de la stabilirea eligibilitãţii proiectului, dar nu mai târziu de 3 luni de la semnarea contractului de servicii (formularul nr. 5);
c) Raportul de progres asupra finalizãrii proiectului tehnic şi depus la MDLPL - AMPOR, în termen de 8 luni de la semnarea contractului de servicii (formularul nr. 6);
d) Raportul de progres asupra finalizãrii detaliilor de execuţie prezentat în termen de 10 luni de la semnarea contractului de servicii (formularul nr. 7).
B. Obligaţiile Beneficiarului dupã expirarea duratei de implementare a contractului:
1. sã completeze şi sã depunã cererea de finanţare, conform regulilor stabilite pentru implementarea Programului operaţional regional;
2. sã prevadã în bugetul propriu sumele necesare realizãrii investiţiei şi sã asigure condiţiile necesare implementãrii proiectului, în cazul obţinerii finanţãrii execuţiei din fondurile alocate POR.
ART. 8
Obligaţiile MDLPL - AMPOR
MDLPL - AMPOR are urmãtoarele obligaţii:
1. sã efectueze plata avansului cãtre Beneficiar pe baza cererii de platã prezentate de acesta, în termen de 15 zile de la primirea acesteia;
2. sã acorde sprijin Beneficiarului în elaborarea documentaţiei necesare procedurii de licitaţie publicã, la solicitarea acestuia şi numai în ceea ce priveşte anumite probleme punctuale;
3. sã verifice realitatea, regularitatea şi legalitatea cererilor de rambursare a cheltuielilor efectuate de Beneficiar, în baza documentelor prezentate de acesta, şi sã efectueze plãţile cãtre Beneficiar numai dupã verificarea tuturor documentelor;
4. sã avizeze Raportul privind eligibilitatea activitãţilor proiectului de investiţie, elaborat şi aprobat de Beneficiar. Avizul favorabil se va acorda numai în cazul în care proiectul de investiţie se încadreazã în criteriile de eligibilitate stabilite în POR;
5. sã verifice şi sã aprobe rapoartele de progres elaborate de Beneficiar în condiţiile stabilite în prezentul contract;
6. sã monitorizeze îndeplinirea termenelor de finalizare a documentaţiei tehnice stabilite în graficul de prestare a serviciilor;
7. sã solicite informaţii de la Beneficiar cu privire la modul de realizare a obiectului contractului de servicii;
8. sã efectueze vizite în teren, dacã considerã necesar, cu notificarea în prealabil a Beneficiarului;
9. sã evalueze Programul multianual "Asistenţã tehnicã pentru sprijinirea autoritãţilor administraţiei publice locale în pregãtirea tehnicã a proiectelor de investiţii publice, finanţate din Programul operaţional regional 2007-2013" pe baza indicatorilor stabiliţi în procedura de implementare a acestuia.
ART. 9
Documente şi modalitãţi de platã
Acordarea avansului
(1) Avansul se acordã Beneficiarului de cãtre MDLPL - AMPOR numai dupã transmiterea avizului favorabil, emis de MDLPL, referitor la Raportul privind eligibilitatea activitãţilor proiectului de investiţie (formularul nr. 2).
(2) Dupã primirea avizului favorabil referitor la eligibilitatea proiectului Beneficiarul va înainta MDLPL - AMPOR cererea de platã a avansului (formularul nr. 3). Plata avansului se va face în termen de 10 zile de la înregistrarea la sediul MDLPL - AMPOR a cererii de platã a avansului.
(3) Valoarea avansului reprezintã 30% din valoarea totalã a contractului-cadru.
(4) Plata avansului se face într-un cont deschis la Trezorerie de cãtre Beneficiar şi comunicat MDLPL - AMPOR.
(5) Contravaloarea avansului primit de Beneficiar este obligatoriu sã fie folositã în scopul realizãrii proiectului.
(6) Recuperarea avansului se face prin deducerea integralã a acestuia din contravaloarea primei tranşe intermediare.
Plata tranşelor intermediare - studiu de fezabilitate şi proiect tehnic
(1) Plata primei tranşe intermediare se solicitã de Beneficiar în termen de 3 luni de la semnarea contractului de servicii încheiat între Beneficiar şi Prestator.
(2) Contravaloarea primei tranşe intermediare se acordã Beneficiarului dupã ce acesta va efectua plata cãtre Prestator pentru elaborarea/revizuirea studiului de fezabilitate. Din contravaloarea tranşei intermediare se recupereazã contravaloarea avansului primit de Beneficiar.
(3) Contravaloarea celei de-a doua tranşe intermediare se acordã Beneficiarului dupã ce acesta va efectua plata cãtre Prestator pentru elaborarea şi finalizarea proiectului tehnic.
(4) Documentele în baza cãrora Beneficiarul poate solicita plata tranşelor intermediare sunt urmãtoarele:
* cererea intermediarã de rambursare (formularul nr. 4);
* dovada achitãrii de cãtre Beneficiar a contravalorii studiului de fezabilitate/proiectului tehnic cãtre Prestator;
* raportul privind finalizarea studiului de fezabilitate, aprobat de Beneficiar;
* raportul asupra finalizãrii proiectului tehnic, aprobat de Beneficiar;
* hotãrârea de aprobare a studiului de fezabilitate emisã de Beneficiar, în condiţiile legii;
* aprobarea proiectului tehnic emisã de Beneficiar, în condiţiile legii.
(5) Lipsa oricãrui document menţionat la alin. (4) sau prezentarea incompletã a acestora atrage solicitarea MDLPL AMPOR pentru prezentarea/completarea acestor documente de cãtre Beneficiar, plata efectuându-se doar în condiţiile prezentãrii tuturor documentelor complete.
Plata tranşei finale - detalii de execuţie
(1) În vederea efectuãrii plãţii tranşei finale Beneficiarul va transmite cãtre MDLPL- AMPOR cererea finalã de rambursare. Cererea finalã de rambursare nu poate fi depusã mai târziu de 30 noiembrie 2009.
(2) Plata tranşei finale poate fi solicitatã în baza urmãtoarelor documente, emise de Beneficiar:
* cerere finalã de rambursare (formularul nr. 4);
* dovada achitãrii de cãtre Beneficiar a contravalorii tranşei finale efectuate în contul Prestatorului;
* raportul asupra finalizãrii detaliilor de execuţie, aprobat de Beneficiar.
(3) Lipsa oricãrui document menţionat la alin. (2) sau prezentarea incompletã a acestora atrage solicitarea MDLPL AMPOR pentru prezentarea/completarea acestor documente de cãtre Beneficiar, plata efectuându-se doar în condiţiile prezentãrii tuturor documentelor complete.
ART. 10
Rezilierea contractului-cadru şi restituirea finanţãrii
(1) Dacã Beneficiarul nu transmite MDLPL - AMPOR, în termenul stabilit la art. 7 lit. A pct. 18, raportul privind eligibilitatea proiectului, MDLPL dispune încetarea finanţãrii prezentului contract şi rezilierea acestuia; în acest caz MDLPL - AMPOR va transmite o notificare Beneficiarului.
(2) Dacã în urma analizãrii de cãtre MDLPL - AMPOR a raportului privind eligibilitatea proiectului se constatã cã acesta nu corespunde criteriilor de eligibilitate ale domeniilor de intervenţie din cadrul POR, MDLPL - AMPOR dispune încetarea finanţãrii prezentului contract şi rezilierea acestuia; în acest caz MDLPL - AMPOR va transmite o notificare Beneficiarului.
(3) În cazul în care se constatã de cãtre MDLPL - AMPOR cã Beneficiarul a folosit în alte scopuri decât cele stabilite avansul primit, dispune încetarea finanţãrii prezentului contract.
(4) În condiţiile alin. (2) avansul primit se recupereazã în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare. Beneficiarul va restitui avansul primit în termen de 30 de zile de la data primirii notificãrii de reziliere.
ART. 11
Corespondenţa
(1) Întreaga corespondenţã legatã de prezentul contract se va face în scris.
(2) Orice document trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.
(3) Comunicãrile dintre pãrţi se pot face şi prin telefon, cu condiţia confirmãrii în scris a primirii comunicãrii.
ART. 12
Modificãri şi completãri la contractul-cadru
(1) Orice modificare la contractul-cadru se va face cu acordul ambelor pãrţi.
(2) Orice completare sau modificare a contractului trebuie fãcutã în scris printr-un act adiţional.
(3) Valoarea totalã a contractului nu poate fi modificatã.
ART. 13
Forţa majorã
(1) Forţa majorã este constatatã de o autoritate competentã.
(2) Îndeplinirea contractului va fi suspendatã în perioada de acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pânã la apariţia acesteia şi fãrã a putea conduce la prelungirea contractului cu perioada suspendãrii.
(3) Partea contractantã care invocã forţa majorã are obligaţia de a notifica celeilalte pãrţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi sã ia orice mãsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitãrii consecinţelor.
(4) Dacã forţa majorã acţioneazã sau se estimeazã cã va acţiona o perioadã mai mare de 3 luni, fiecare parte va avea dreptul sã notifice celeilalte pãrţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fãrã ca vreuna dintre pãrţi sã poatã pretinde celeilalte daune-interese.
ART. 14
Litigii
(1) În eventualitatea unui litigiu între pãrţi, se va încerca soluţionarea acestuia pe cale amiabilã.
(2) În cazul în care nu se poate ajunge la o înţelegere pe cale amiabilã, litigiul va fi soluţionat de instanţele judecãtoreşti competente din raza teritorialã unde MDLPL - AMPOR îşi are sediul.
ART. 15
Sancţiuni pentru neîndeplinirea obligaţiilor
În cazul în care Beneficiarul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate, Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor AMPOR are dreptul de a percepe majorãri de întârziere, în valoare de 0,1% din valoarea contractului/zi de întârziere. Majorãrile de întârziere se calculeazã pentru fiecare obligaţie în parte şi nu vor fi achitate din bugetul proiectului.
ART. 16
Dispoziţii finale
(1) Prezentul contract-cadru, împreunã cu anexele sale care fac parte integrantã din cuprinsul sãu, reprezintã voinţa pãrţilor şi înlãturã orice înţelegere verbalã dintre acestea, anterior şi ulterior încheierii lui.
(2) Prezentul contract-cadru a fost semnat în douã exemplare originale, fiecare cu aceeaşi forţã probantã, câte unul pentru fiecare parte, fiecare având aceeaşi valoare.
Pãrţile au înţeles sã încheie astãzi, .............. , la Bucureşti, la sediul MDLPL - AMPOR, prezentul contract în douã exemplare, câte unul pentru fiecare parte.


Formularul nr. 1
la contractul-cadru
Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor
.......................................
(semnãtura autorizatã)
LS

Autoritatea publicã localã
...........................
(semnãtura autorizatã)
LS

RAPORTUL
privind eligibilitatea activitãţilor proiectului de investiţie

1. Titlul proiectului de investiţie: ........................................
2. Denumirea beneficiarului: ................................................
3. Valoarea proiectului de investiţie propus: RON, fãrã TVA (aproximativ),
cu TVA
4. Încadrarea proiectului de investiţie în Axa POR, domeniul de
intervenţie*1) : .........................................................
5. Descrierea activitãţilor propuse a fi realizate în cadrul proiectului:
..........................................................................
6. Gradul de maturitate al studiului de fezabilitate (dacã este cazul):
..........................................................................
7. Gradul de maturitate al proiectului tehnic şi detaliilor de execuţie (dacã
este cazul):
8. Descrierea avizelor/aprobãrilor/titlul de proprietate existente:
..........................................................................
9. Avize/aprobãri/titlul de proprietate care lipsesc: .......................
10. Existenţa locaţiei unde se va realiza proiectul: .........................
11. Recomandãri din partea beneficiarului
..........................................................................

Aprobat, semnat şi ştampilat,
Denumirea beneficiarului

Avizat, semnat şi ştampilat,
MDLPL
___________
*1) A se vedea Programul operaţional regional 2007-2013, Documentul-cadru de
implementare a POR, Ghidul solicitantului pentru fiecare axã a POR:
www.mdlpl.ro; www.inforegio.ro





Formularul nr. 2
la contractul-cadru

AVIZ
acordat de MDLPL-AMPOR
referitor la "Raportul privind
eligibilitatea activitãţilor proiectului de investiţie"

Referitor la: Proiectul de investiţie .....................................
(denumirea completã a proiectului)
Stimate domnule primar,
Stimate domnule preşedinte,
Ca urmare a verificãrii şi analizei Raportului privind eligibilitatea
activitãţilor proiectului de investiţie, elaborat de dumneavoastrã în condi-
ţiile Contratului-cadru de finanţare ............................... transmis
(se va completa nr. şi data contractului)
cãtre MDLPL - AMPOR cu adresa ..............................................,
(se va completa nr. şi data adresei de însoţire a raportului)
suntem în mãsurã sã vã comunicãm urmãtoarele:
* Proiectul ...............................................................
(se va completa cu denumirea completã a proiectului de investiţie)
se încadreazã în axa POR ...................................................,
(se va completa denumirea completã a axei POR)
domeniul de intervenţie ....................................................;
(se va completa denumirea completã a domeniului de intervenţie)
* Încadrarea proiectului de investiţie realizatã de dumneavoastrã este
corespunzãtoare cu criteriile de eligibilitate ale POR/nu se încadreazã în
criteriile de eligibilitate ale POR ....................................... .
(se va completa, dupã caz)
În aceste condiţii MDLPL-AMPOR avizeazã favorabil/nefavorabil Raportul
privind eligibilitatea activitãţilor proiectului de investiţie
........................................................................... .
(se va completa, dupã caz)

Cu stimã,
.......................
(numele şi prenumele)
secretar de stat

Autoritatea publicã localã
............................
(numele şi prenumele)
............................
(funcţia)





Formularul nr. 3
la contractul-cadru

Avizat,
Ordonator de credite
.......................
(prenumele şi numele)

CERERE DE PLATĂ A AVANSULUI
pentru Programul multianual
"Asistenţã tehnicã pentru sprijinirea autoritãţilor
administraţiei publice locale în pregãtirea tehnicã a proiectelor
de investiţii publice, finanţate prin Programul operaţional regional
2007-2013"

Contract-cadru de finanţare ...............................................
(nr./data)
Beneficiar ..........................., având sediul în ..................,
(denumirea autoritãţii publice locale) (adresa)
solicit, în conformitate cu art. 9 din contractul-cadru de finanţare, plata
avansului în sumã de ........ lei, reprezentând 30% din valoarea totalã de
............................. lei a contractului-cadru de finanţare.
Plata trebuie fãcutã în contul nostru nr. ................................,
deschis la Trezoreria ..................................... .

Data: Reprezentant
...........................
(titlul)
(numele şi prenumele)





Formularul nr. 4
la contractul-cadru

Avizat,
Ordonator de credite
........................
(prenumele şi numele)

CERERE INTERMEDIARĂ / FINALĂ DE RAMBURSARE
pentru cheltuieli efectuate în cadrul Programului
multianual "Asistenţã tehnicã pentru sprijinirea autoritãţilor
administraţiei publice locale în pregãtirea
tehnicã a proiectelor de investiţii publice, finanţate
prin Programul operaţional regional 2007-2013"

Contract-cadru de finanţare ...............................................
(nr./data)
Beneficiar ........................., având sediul în ....................,
(denumirea autoritãţii publice locale) (adresa)
solicit plata intermediarã nr. ...................../finalã*1), în sumã de
(nr.)
...................... lei.

(Din valoarea primei tranşe intermediare se deduce valoarea avansului
primit de ....................... lei, conform art. 9 pct. 6 din
contractul-cadru.)*2)
Cheltuielile efectuate pânã în prezent reprezintã ........... din valoarea
totalã de ....................... lei a contractului-cadru de finanţare.
(procent)

Plata trebuie fãcutã în contul nostru nr. ....................., deschis la
Trezoreria ............................... .
Certificãm din punct de vedere tehnic şi financiar realitatea, regularita-
tea şi legalitatea cheltuielilor efectuate de autoritatea publicã localã
........................, legate de activitãţile privind pregãtirea tehnicã a
(denumirea autoritãţii publice locale)
proiectului .................................... .
(titlul proiectului)

Data: Reprezentant
.......................
(titlul)
(numele şi prenumele)
___________
*1) Ştergeţi partea care nu se aplicã.
*2) Text valabil numai pentru cererea de rambursare a primei tranşe
intermediare.





Formularul nr. 5
la contractul-cadru

RAPORTUL DE PROGRES
privind revizuirea/actualizarea/elaborarea studiului de fezabilitate

1. Titlul proiectului: ......................................................
2. Denumirea beneficiarului: ................................................
3. Scurtã descriere a activitãţilor realizate de prestator în perioada de
raportare: ...............................................................
4. Prezentarea studiului de fezabilitate revizuit/actualizat/elaborat, dupã
caz, şi a documentelor-suport*1):
5. Probleme identificate şi soluţii propuse:
6. Grafic propus de elaborare a proiectului tehnic:

Aprob,
Denumirea beneficiarului
.........................
(semnãtura autorizatã)
L.S.
Avizat,
MDLPL
......................
(semnãtura autorizatã)
L.S.
_____________
*1) Se va completa conform listei de verificare anexate.

LISTĂ
de verificare a studiului de fezabilitate

Denumirea proiectului:
Denumirea beneficiarului:
Denumirea prestatorului:
Valoarea totalã a proiectului de investiţie: ................. euro (cu TVA);
Aprilie 2007

┌─────────┬───────────────────────────────────┬───────────┬──────────────────┐
│ Nr. │ Conţinut │ Da/Nu │ Observaţii │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│ │Pãrţile scrise: │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│1. │Date generale │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│1.1. │Denumirea investiţiei │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│1.2. │Elaborator │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│1.3. │Ordonatorul principal de credite │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│1.4. │Autoritatea contractantã │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│1.5. │Amplasamentul (ţara, regiunea, │ │ │
│ │judeţul, localitatea) │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│1.6. │Tema, cu fundamentarea necesitãţii │ │ │
│ │şi oportunitãţii avute în vedere │ │ │
│ │la aprobarea studiului de │ │ │
│ │prefezabilitate │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│1.6.1. │Tema de proiectare │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│1.6.2. │Fundamentare necesitãţi şi │ │ │
│ │oportunitãţi │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│1.6.3. │Cadrul general de dezvoltare a │ │ │
│ │infrastructurii regionale │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│1.7. │Descrierea investiţiei (descriere │ │ │
│ │generalã, stare actualã, │ │ │
│ │preconizãri) │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│2. │Date tehnice ale investiţiei │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│2.1. │Date generale │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│2.1.1. │Zona şi amplasamentul │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│2.1.2. │Statutul juridic al terenului care │ │ │
│ │urmeazã sã fie ocupat │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│2.1.3. │Caracteristicile geofizice ale │ │ │
│ │terenului │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│2.1.3.1. │Studiu geotehnic │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│2.1.3.2. │Studii topografice │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│2.1.3.3. │Date climatice │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│2.1.3.4. │Date seismice │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│2.2. │Situaţia existentã a utilitãţilor │ │ │
│ │şi analiza acesteia │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│2.3. │Obiectivele studiului de │ │ │
│ │fezabilitate/prioritãţi │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│2.3.1. │Probleme şi prioritãţi care vor fi │ │ │
│ │abordate │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│2.3.2. │Obiectivele studiului de │ │ │
│ │fezabilitate │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│2.4. │Analiza şi selecţia alternativelor │ │ │
│ │optime │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│2.5. │Ipoteze de lucru şi evaluarea │ │ │
│ │alternativelor optime selectate pe │ │ │
│ │baza analizei multicriteriale │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│3. │Durata de realizare şi etape │ │ │
│ │principale │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│4. │Costul estimativ al investiţiei │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│4.1. │Componente majore ale proiectului │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│4.2. │Asistenţã tehnicã şi supervizare │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│4.3. │Publicitate │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5. │Analiza economico-financiarã │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.1. │Investiţia de capital │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.2. │Strategia de contractare │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.3. │Ipoteze în evaluarea alternativelor│ │ │
│ │(scenariilor) │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.3.1. │Ipoteze la diferite niveluri │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.3.2. │Ipoteze privind analiza financiarã │ │ │
│ │şi analiza economicã │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.4. │Evoluţia prezumatã a tarifelor │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.5. │Evoluţia prezumatã a costurilor de │ │ │
│ │operare │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.6. │Evoluţia prezumatã a veniturilor │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.7. │Analiza cost-beneficiu │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.7.1. │Analiza financiarã │ │Rata de actuali- │
│ │ │ │zare │
│ │ │ │Valoarea actuali- │
│ │ │ │zatã netã │
│ │ │ │Rata internã a │
│ │ │ │rentabilitãţii │
│ │ │ │financiare │
│ │ │ │Raportul cost/ │
│ │ │ │beneficiu │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.7.1.1. │Modelul financiar │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.7.1.2. │Proiecţiile financiare │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.7.1.3. │Sustenabilitatea proiectului │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.7.2. │Analiza economicã-CBA │ │Proiect cu bene- │
│ │ │ │ficii socioecono- │
│ │ │ │mice: │
│ │ │ │Rata de actuali- │
│ │ │ │zare │
│ │ │ │Valoarea actuali- │
│ │ │ │zatã netã econo- │
│ │ │ │micã │
│ │ │ │Rata rentabilitã- │
│ │ │ │ţii economice │
│ │ │ │Raportul cost/ │
│ │ │ │beneficiu │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.7.2.1. │Metodologie │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.7.2.2. │Corecţiile fiscale şi preţurile │ │ │
│ │"umbrã" │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.7.2.3. │Costuri economice şi beneficii │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.7.2.4. │Analiza cost-beneficiu │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.8. │Riscuri asumate (tehnice, financia-│ │ │
│ │re, instituţionale, legale) │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.9. │Analiza de senzitivitate │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.10. │Indicatori calitativi │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.10.1.1.│Beneficii socioeconomice aşteptate │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.10.1.2.│Efectul multiplicator │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.11. │Indicatori cantitativi │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.11.1. │Indicatori fizici (de │ │ │
│ │infrastructurã) │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│5.11.2. │Indicatori economici │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│6. │Finanţarea investiţiei │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│7. │Estimãri privind forţa de muncã │ │ │
│ │ocupatã prin realizarea investiţiei│ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│7.1. │Numãr de locuri de muncã create în │ │ │
│ │faza de execuţie │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│7.2. │Numãr de locuri de muncã create în │ │ │
│ │faza de operare │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│8. │Avize şi acorduri │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────┼───────────┼──────────────────┤
│9. │Devizul general al investiţiei şi │ │ │
│ │devizele pe obiecte (conform │ │ │
│ │Hotãrârii Guvernului nr.1.179/2002)│ │ │
└─────────┴───────────────────────────────────┴───────────┴──────────────────┘





Formularul nr. 6
la contractul-cadru

RAPORTUL DE PROGRES
asupra finalizãrii proiectului tehnic

1. Titlul proiectului: ......................................................
2. Denumirea beneficiarului: ................................................
3. Scurtã descriere a activitãţilor realizate de prestator în perioada de
raportare: ...............................................................
4. Prezentarea pe scurt a conţinutului proiectului tehnic:
- descrierea generalã a lucrãrilor;
- caietele de sarcini pe specialitãţi;
- liste cu cantitãţile de lucrãri;
- graficul general de realizare a lucrãrii;
- pãrţi desenate (realizat/nerealizat);
- raportul verificatorului independent (semnat şi ştampilat).
5. Probleme identificate şi soluţii propuse: ................................
6. Grafic propus de elaborare a detaliilor de execuţie: .....................

Aprob,
Denumirea beneficiarului
..........................
(semnãtura autorizatã)
L.S.

Avizat,
MDLPL
.........................
(semnãtura autorizatã)
L.S.





Formularul nr. 7
la contractul-cadru

RAPORTUL DE PROGRES
asupra finalizãrii detaliilor de execuţie

1. Titlul proiectului: ......................................................
2. Denumirea beneficiarului: ................................................
3. Scurtã descriere a activitãţilor în perioada de raportare:
..........................................................................
4. Autorizaţia de construcţie (existã/nu existã): ...........................

Aprob,
Denumirea beneficiarului
.........................
(semnãtura autorizatã)
L.S.

Avizat,
MDLPL
.......................
(semnãtura autorizatã)
L.S.


----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016