Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.355 din 29 octombrie 2015  privind aprobarea termenilor de referinţă pentru atribuirea contractelor de finanţare pentru realizarea proiectelor cuprinse în Planul sectorial al Ministerului Sănătăţii pentru finanţarea activităţilor de cercetare ştiinţifică în domeniul medical, aferent perioadei 2015-2017, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 813/2015    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.355 din 29 octombrie 2015 privind aprobarea termenilor de referinţă pentru atribuirea contractelor de finanţare pentru realizarea proiectelor cuprinse în Planul sectorial al Ministerului Sănătăţii pentru finanţarea activităţilor de cercetare ştiinţifică în domeniul medical, aferent perioadei 2015-2017, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 813/2015

EMITENT: MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 826 din 5 noiembrie 2015

    Văzând Referatul de aprobare nr. N.B. 11.130 din 29 octombrie 2015 al Direcţiei generale de asistenţă medicală şi sănătate publică din cadrul Ministerului Sănătăţii,
    având în vedere prevederile art. 16 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată,
    ţinând cont de prevederile art. 19 din Normele metodologice privind contractarea, finanţarea, monitorizarea şi evaluarea proiectelor din planurile sectoriale de cercetare-dezvoltare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.266/2004, cu modificările ulterioare,
    luând în considerare Ordinul ministrului sănătăţii nr. 813/2015 privind aprobarea Planului sectorial al Ministerului Sănătăţii pentru finanţarea activităţilor de cercetare ştiinţifică în domeniul medical, aferent perioadei 2015-2017, cu modificările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul sănătăţii emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobă termenii de referinţă pentru atribuirea contractelor de finanţare pentru realizarea proiectelor cuprinse în Planul sectorial al Ministerului Sănătăţii pentru finanţarea activităţilor de cercetare ştiinţifică în domeniul medical, aferent perioadei 2015-2017, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 813/2015, cu modificările ulterioare, prevăzuţi în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                            p. Ministrul sănătăţii,
                            Francisk Iulian Chiriac,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 29 octombrie 2015.
    Nr. 1.355.

    ANEXĂ

                             TERMENII DE REFERINŢĂ
         pentru atribuirea contractelor de finanţare pentru realizarea
            proiectelor cuprinse în Planul sectorial al Ministerului
                   Sănătăţii pentru finanţarea activităţilor
        de cercetare ştiinţifică în domeniul medical, aferent perioadei
       2015-2017, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 813/2015

    SECŢIUNEA 1
    Prezentarea obiectului şi conţinutului tematic, calendarul acţiunilor şi fondurile publice alocate cu această destinaţie

    a) Obiectul competiţiei/încredinţării directe îl constituie atribuirea proiectelor incluse în Planul sectorial al Ministerului Sănătăţii pentru finanţarea activităţilor de cercetare ştiinţifică în domeniul medical, aferent perioadei 2015-2017, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 813/2015, denumit în continuare planul sectorial, proiecte ce se pot înscrie în categoria activităţilor de cercetare fundamentală.
    b) Temele de cercetare propuse spre finanţare şi sumele aferente acestora sunt reprezentate de:

    A. Îmbunătăţirea sănătăţii mamei şi copilului
    Pentru acest capitol, bugetul total estimativ aferent perioadei de derulare a planului sectorial este 2.500.000 lei, din care 545.000 lei sunt alocaţi în 2015.
    1. Cercetări ştiinţifice pentru dezvoltarea unor metode de evaluare a stării de sănătate a copiilor cu vârsta între 0 şi 18 ani din România
    Fonduri publice alocate: 1.000.000 lei, din care 200.000 lei în 2015
    2. Elaborarea şi realizarea unui registru naţional de malformaţii congenitale prin crearea unui sistem electronic de raportare a cazurilor din ţară
    Fonduri publice alocate: 1.000.000 lei, din care 200.000 lei în 2015
    3. Cercetarea cauzelor medico-sociale ale mortalităţii copiilor sub 5 ani şi ale mortalităţii materne
    Fonduri publice alocate: 200.000 lei, din care 45.000 lei în 2015
    4. Copilul născut înainte de termen - epidemiologie, cauze, consecinţe, prevenire
    Fonduri publice alocate: 300.000 lei, din care 100.000 lei în 2015

    B. Combaterea poverii bolii în populaţie
    Pentru acest capitol, bugetul total estimativ aferent perioadei de derulare a planului sectorial este 44.000.000 lei, din care 10.855.000 lei sunt alocaţi în 2015.
    I. Boli neoplazice
    1. Dezvoltarea registrului de boală oncologică şi a ghidului de prevenţie
    Fonduri publice alocate: 1.500.000 lei, din care 500.000 lei în 2015
    2. Cercetări privind dezvoltarea de metode moderne de diagnostic şi orientare terapeutică în boala canceroasă (tumori solide)
    Fonduri publice alocate: 14.390.000 lei, din care 5.000.000 lei în 2015
    3. Cercetări privind creşterea substanţială a specificităţii unor metode moderne de diagnostic şi orientare terapeutică în bolile neoplazice
    Fonduri publice alocate: 1.000.000 lei, din care 200.000 lei în 2015
    4. Cercetare fundamentală şi dezvoltare experimentală în medicina translaţională
    Fonduri publice alocate: 3.000.000 lei, din care 1.000.000 lei în 2015
    5. Cercetări privind dezvoltarea de metode moderne de diagnostic şi orientare terapeutică în leucemii
    Fonduri publice alocate: 3.000.000 lei, din care 1.000.000 lei în 2015
    6. Studiu comparativ al alterărilor genice şi al expresiei genice dintre cancerul de pancreas şi metastazele hepatice
    Fonduri publice alocate: 6.000.000 lei, din care 300.000 lei în 2015
    7. Utilitatea chirurgiei minim invazive prin toracoscopie videoasistată în cancerul pulmonar
    Fonduri publice alocate: 500.000 lei, din care 50.000 lei în 2015
    8. Determinarea markerilor serici şi tisulari cu valoare prognostică în transplantul hepatic
    Fonduri publice alocate: 1.800.000 lei, din care 200.000 lei în 2015
    9. Cromoendoscopia virtuală pentru supravegherea cancerului colorectal la pacienţii cu boli inflamatorii intestinale şi studiul infecţiei cu Clostridium difficile la aceşti pacienţi
    Fonduri publice alocate: 2.000.000 lei, din care 80.000 lei în 2015
    II. Boli cardiovasculare, accidente vasculare cerebrale, boli neurologice, diabet şi boli de altă natură
    1. Evaluarea disfuncţiei miocardice microvasculare ca marker de risc în prezenţa sau absenţa bolii coronariene obstructive
    Fonduri publice alocate: 310.000 lei, din care 200.000 lei în 2015
    2. Evaluarea riscului de moarte subită cardiacă şi valoarea prognostică a ablaţiei focarelor de tahicardie ventriculară la pacienţi încadraţi tradiţional în clasa de risc mic sau chiar fără risc
    Fonduri publice alocate: 1.000.000 lei, din care 200.000 lei în 2015
    3. Cercetări privind tulburările vegetative în bolile neurodegenerative
    Fonduri publice alocate: 1.000.000 lei, din care 200.000 lei în 2015
    4. Cercetări ştiinţifice privind elaborarea de metode moderne privind tratamentul antiagregant personalizat în accidentul vascular cerebral
    Fonduri publice alocate: 1.000.000 lei, din care 200.000 lei în 2015
    5. Îmbunătăţirea performanţei cardiace prin tehnici de cardiologie intervenţională (angioplastia în SCA, cardiostimularea permanentă, restenoza coronară)
    Fonduri publice alocate: 1.000.000 lei, din care 200.000 lei în 2015
    6. Ameliorarea prognosticului pacienţilor cu ateroscleroză (terapia endovasculară a stenozelor carotidiene, renale şi periferice; implicaţiile cardiovasculare la hemodializatul cronic; tehnici endovasculare la diabetici)
    Fonduri publice alocate: 600.000 lei, din care 200.000 lei în 2015
    7. Evaluarea comparativă morfologică şi imagistică, pre- şi postoperatorie, a grefoanelor arteriale şi venoase utilizate în revascularizarea chirurgicală a miocardului
    Fonduri publice alocate: 600.000 lei, din care 200.000 lei în 2015
    8. Identificarea şi validarea unor noi markeri de prognostic prin tehnici avansate de evaluare biologică şi imagistică la pacienţii cu sindroame coronariene acute
    Fonduri publice alocate: 1.000.000 lei, din care 300.000 lei în 2015
    9. Dezvoltarea şi validarea unui model hemodinamic de evaluare funcţională a stenozelor coronariene în vederea personalizării strategiei de revascularizare coronariană la pacienţii cu leziuni complexe
    Fonduri publice alocate: 1.000.000 lei, din care 200.000 lei în 2015
    III. Bolile rare
    1. Dezvoltarea unor capacităţi specifice şi coerente de diagnostic în domeniul bolilor rare neuromusculare
    Fonduri publice alocate: 1.000.000 lei, din care 200.000 lei în 2015
    2. Dezvoltarea Registrului de boli rare, de ghiduri clinice şi de recuperare
    Fonduri publice alocate: 600.000 lei, din care 100.000 lei în 2015
    IV. Boli endocrine
    Cercetări privind genetica bolilor endocrine
    Fonduri publice alocate: 1.500.000 lei, din care 300.000 lei în 2015
    V. Pneumopatii
    Perfecţionarea Registrului de pneumopatii interstiţiale difuze şi sarcoidoză (REGIS) şi elaborarea şi implementarea Ghidului naţional de management al pneumopatiilor interstiţiale difuze
    Fonduri publice alocate: 200.000 lei, din care 25.000 lei în 2015

    C. Reducerea morbidităţii şi mortalităţii prin boli transmisibile, a impactului lor la nivel de individ şi societate
    Pentru acest capitol, bugetul total estimativ aferent perioadei de derulare a planului sectorial este 2.000.000 lei, din care 200 lei sunt alocaţi în 2015.
    1. Studii ale fenomenelor inflamatorii şi ale interacţiunilor patogen/gazdă în infecţii virale şi bacteriene
    Fonduri publice alocate: 1.000.000 lei, din care 100.000 lei în 2015
    2. Studii de epidemiologie moleculară bacteriană; determinanţi moleculari ai virulenţei şi rezistenţei la antibiotice
    Fonduri publice alocate: 1.000.000 lei, din care 100.000 lei în 2015

    D. Terapii alternative în sănătate
    Pentru acest capitol, bugetul total estimativ aferent perioadei de derulare a planului sectorial este 600.000 lei, din care 200.000 lei sunt alocaţi în 2015.
    Studii privind evaluarea adresabilităţii pacienţilor către cabinetele şi unităţile de specialitate care prestează activităţi medicale alternative
    Fonduri publice alocate: 600.000 lei, din care 200.000 lei în 2015

    E. Conştientizarea şi educarea populaţiei privind soluţiile eficace cu caracter preventiv
    Pentru acest capitol, bugetul total estimativ aferent perioadei de derulare a planului sectorial este 900.000 lei, din care 200.000 lei sunt alocaţi în 2015.
    Cercetări exploratorii pentru determinarea şi elaborarea de metode moderne de informare, educare şi comunicare privind prevenţia bolilor transmisibile
    Fonduri publice alocate: 900.000 lei, din care 200.000 lei în 2015
    c) Calendarul acţiunilor
    c.1) Alocarea proiectelor prin competiţie:
    1. difuzarea unui anunţ public privind intenţia de a lansa competiţia, anunţ publicat în două ziare cotidiene de răspândire naţională, precum şi pe pagina de internet a Ministerului Sănătăţii, autoritatea contractantă - T 0 (ziua 1);
    2. primirea intenţiilor de participare la competiţie din partea potenţialilor contractori - termen-limită - T 0 + 5 zile = T 1;
    3. în situaţia în care numărul intenţiilor exprimate este suficient pentru derularea procedurii corespunzătoare, Ministerul Sănătăţii va proceda la selectarea potenţialilor contractori şi transmiterea invitaţiilor de a participa cu oferte la competiţie - T 1 + 5 zile = T 2;
    4. în cazul în care numărul intenţiilor exprimate nu este suficient pentru derularea procedurii corespunzătoare, Ministerul Sănătăţii repetă paşii prevăzuţi la pct. 1 şi 2 în 5 zile de la termenul-limită prevăzut la pct. 2;
    5. dacă şi după repetarea prevăzută la pct. 4 numărul intenţiilor de care se dispune nu este suficient, se procedează fie la derularea procedurii cu numărul de potenţiali contractori existent, dar nu mai mic decât 2, fie la atribuirea directă în cazul existenţei unui singur potenţial contractor;
    6. organizarea şi coordonarea procesului de evaluare şi selectare a propunerilor de oferte - termen-limită - T 2 + 5 zile;
    7. comunicarea în scris a rezultatului către participanţii la competiţie - în două zile de la termenul-limită prevăzut la pct. 6;
    8. desfăşurarea procedurii de contestaţii (depunerea, soluţionarea şi comunicarea rezultatului) - în două zile de la termenul-limită prevăzut la pct. 7 - depunerea, în 4 zile de la termenul-limită prevăzut la pct. 7 - soluţionarea şi comunicarea rezultatului;
    9. încheierea contractului de finanţare - data-limită - în 5 zile de la termenul-limită prevăzut la pct. 8.
    c.2) Încredinţarea directă a proiectelor
    În situaţiile expres prevăzute de art. 37 din Normele metodologice privind contractarea, finanţarea, monitorizarea şi evaluarea proiectelor din planurile sectoriale de cercetare-dezvoltare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.266/2004, cu modificările ulterioare, contractul de finanţare poate fi atribuit în mod direct numai unui ofertant care satisface condiţiile de finanţare şi modul de realizare stabilite de către Ministerul Sănătăţii. Atribuirea contractului de finanţare se realizează prin procedura de negociere cu o singură sursă de furnizare a serviciilor solicitate, după cum urmează:
    1. transmiterea invitaţiei de participare la negociere potenţialului contractor, însoţită de un exemplar din materialul referitor la condiţiile de finanţare şi la modul de realizare a contractului - T 0;
    2. consultarea potenţialului contractor şi negocierea inclusiv a preţului, precum şi stabilirea prevederilor finale privind conţinutul clauzelor contractuale - data-limită - T0 + 7 zile = T 1;
    3. încheierea contractului de finanţare - data-limită - T 1 + 5 zile.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Instrucţiunile privind modul şi condiţiile în care se poate solicita şi obţine finanţarea

      (i) Condiţiile de eligibilitate a ofertanţilor
    Categoriile de entităţi care pot participa şi primi finanţare sunt unităţile sanitare publice care au în obiectul de activitate cercetarea ştiinţifică şi deţin structuri de cercetare ştiinţifică şi instituţiile de cercetare-dezvoltare din domeniul sănătăţii.

    A. Criterii de eligibilitate pentru entităţi:
    a) să nu fie declarate, conform legii, în stare de incapacitate de plată;
    b) plăţile/conturile să nu fie blocate conform unei hotărâri judecătoreşti;
    c) să nu existe, în urma verificărilor întreprinse de autoritatea contractantă, declaraţii inexacte cu privire la informaţiile solicitate de aceasta persoanei fizice sau reprezentantului persoanei juridice, în vederea selectării contractanţilor;
    d) să nu fi încălcat prevederile unui alt contract de finanţare încheiat anterior cu o autoritate contractantă.
    Condiţiile referitoare la eligibilitatea potenţialilor contractori se aplică cumulativ şi în egală măsură tuturor potenţialilor contractori şi tuturor potenţialilor contractori asociaţi la o ofertă comună, indiferent de metoda de selectare.
    Potenţialul contractor prezintă o declaraţie scrisă pe propria răspundere şi dacă i se solicită face dovada către autoritatea contractantă că îndeplineşte criteriile de eligibilitate prevăzute mai sus.
    Potenţialii contractori au obligaţia să prezinte autorităţii contractante documentele cerute de aceasta, în scopul de a face dovada îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate.

    B. Criterii de eligibilitate pentru managerul de proiect:
    a) să fie persoană fizică cu cetăţenie română;
    b) să aibă studii superioare, finalizate prin diplomă de licenţă sau echivalent (economice/juridice/medicină);
    c) să aibă studii doctorale (economice/juridice/medicină);
    d) să fie angajat cu contract individual de muncă, pe perioadă nedeterminată, în cadrul entităţii aplicante;
    e) experienţă profesională generală: 5 ani experienţă profesională în domeniul studiilor superioare absolvite;
    f) experienţă profesională specifică: participare în cadrul unui contract/proiect la nivelul căruia să fi derulat activităţi similare celor ce fac obiectul prezentei activităţi.
    Modalitatea de demonstrare a îndeplinirii criteriilor de eligibilitate se va realiza prin prezentarea de documente doveditoare, după cum urmează:
    - copii conforme cu originalul ale următoarelor documente: diplome, atestate şi carnetul de muncă;
    - documente originale: CV semnat şi datat, adeverinţe, recomandări.
      (ii) Categoriile de cheltuieli care pot fi finanţate, precum şi condiţiile de finanţare
    Tipurile de cheltuieli care pot fi contractate sunt prezentate mai jos; perioada de derulare a proiectelor este de maximum 26 de luni:
    - cheltuieli cu materialele sanitare consumabile;
    - cheltuieli cu personalul de cercetare;
    - cheltuieli cu acreditarea/autorizarea spaţiilor de cercetare;
    - cheltuieli cu utilităţile;
    - alte tipuri de cheltuieli necesare pentru derularea activităţilor-suport. Totodată, activităţile-suport nu pot constitui etape distincte în planul de realizare.
    Structura de cheltuieli pentru proiect, defalcată pe activităţi, destinaţii şi categorii, trebuie să fie conformă cu planul de realizare a proiectului, prevăzut în anexa nr. 1e, care face parte integrantă din prezenta anexă, şi să respecte prevederile legislaţiei în vigoare.
    Contractorul nu poate subcontracta unor terţi.
      (iii) Tipurile de activităţi de cercetare fundamentală

 ┌──────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │Cod activitate│ │
 ├──────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒│▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒│
 ├──────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │Cercetare fundamentală │
 ├──────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │1 │Formulare şi verificare de ipoteze │
 ├──────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │2 │Elaborare modele conceptuale şi teorii │
 ├──────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │ │
 └──────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┘


      (iv) Instrucţiunile de elaborare şi de prezentare a propunerilor de oferte
    Procedura de exprimare a interesului
    Managerul de proiect completează expresia de interes pentru participarea la competiţia anunţată de către autoritatea contractantă, conform formularului prevăzut în anexa nr. 1a, care face parte integrantă din prezenta anexă, şi o transmite autorităţii contractante, într-un exemplar, personal, prin poştă/curierat sau prin delegat. După depunere, fiecare manager de proiect primeşte confirmarea depunerii expresiei de interes şi numărul de înregistrare.
    Managerul de proiect va urmări pe site-ul autorităţii contractante, www.ms.ro, informaţiile privind lista potenţialilor contractori invitaţi să depună oferte, precum şi data-limită de depunere a ofertelor.
    Procedura de depunere a ofertelor
    Oferta este formată din 3 documente distincte, semnate şi ştampilate, în original, prezentate ca atare, şi anume:
    a) datele de identificare a potenţialului contractor;
    b) oferta tehnică;
    c) oferta financiară.
    Oferta tehnică şi cea financiară trebuie să fie elaborate în totală concordanţă cu condiţiile de finanţare şi cu modul de realizare a proiectului, prevăzute prin termenii de referinţă. Oferta tehnică nu trebuie să conţină, sub sancţiunea eliminării din competiţie, date care ar putea identifica ofertantul. Fiecare potenţial contractor poate depune o singură ofertă pentru fiecare proiect. Oferta trebuie semnată de către ofertant sau de persoana împuternicită de către acesta.
    Oferta se prezintă în pachete sigilate separat şi introduse într-un pachet comun, sigilat, de asemenea, cu indicarea precisă a obiectului ofertei, şi care să nu permită o violare a conţinutului.
    Depunerea ofertei de proiect este efectuată de către managerul de proiect, elaborată conform recomandărilor şi formularelor prevăzute în anexele nr. 1b-1i, care fac parte integrantă din prezenta anexă, prevăzute în acest scop, în conformitate cu prezenţii termeni de referinţă. Oferta se depune la sediul indicat de autoritatea contractantă (personal, prin poştă/curier sau prin delegat), într-un pachet sigilat care va conţine cele 3 documente, semnate şi ştampilate în original, fiecare inclus într-un plic sigilat, şi un CD/DVD, cu fişierele pdf aferente documentaţiei pe hârtie. Pe plic se vor insera următoarele informaţii:
    - numărul de înregistrare alocat ofertei de proiect depuse, care va fi acelaşi cu cel al expresiei de interes depuse anterior;
    - titlul proiectului;
    - acronimul proiectului;
    - instituţia conducătoare a proiectului

    NOTĂ:
    Pe durata competiţiei, managerului de proiect îi revine obligaţia să urmărească pe site-ul autorităţii contractante, în vederea obţinerii de informaţii şi luării la cunoştinţă a anunţurilor privitoare la desfăşurarea acesteia.
    Întreaga răspundere pentru corectitudinea datelor completate îi revine instituţiei conducătoare a ofertei de proiect şi managerului de proiect.
    Adresa de e-mail pe care se vor comunica diversele informaţii din timpul competiţiei este adresa "PERSONALĂ" a managerului de proiect (completată în formularul expresiei de interes). Pentru a evita eventualele probleme, este recomandat ca această adresă de e-mail să fie pe un server care funcţionează corespunzător. Autoritatea contractantă nu îşi asumă răspunderea pentru corectitudinea înregistrării adresei de e-mail, precum şi a secretizării acesteia.
    În cazul în care nu este respectată procedura de depunere a ofertelor de proiect, inclusiv termenele prevăzute, ofertele vor fi descalificate.

      (v) Criteriile şi modul de evaluare şi selectare a propunerilor


 A. Criteriile de evaluare
┌────┬──────────────────────────────────────────────────┬────────────────────┬───────────────┬─────────────┐
│Nr. │ Criterii de evaluare*) │ Punctaj │Punctaj acordat│Comentariile │
│crt.│ │ │ la evaluare │evaluatorului│
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────┴──────────────────────────────────────────────────┴────────────────────┴───────────────┴─────────────┤
│Criterii şi subcriterii tehnico-ştiinţifice (maximum 52 de puncte) │
├────┬──────────────────────────────────────────────────┬────────────────────┬───────────────┬─────────────┤
│1. │Obiectivele proiectului │Maximum 5 puncte │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│ │În ce măsură obiectivele proiectului propus │Maximum 5 puncte │ │ │
│ │contribuie la realizarea obiectivelor definite în │ │ │ │
│ │planul sectorial │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│2. │Abordarea ştiinţifică a proiectului │Maximum 22 de puncte│ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│a) │Metode şi tehnici propuse pentru abordarea │Maximum 10 puncte │ │ │
│ │cercetărilor ştiinţifice │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│b) │Claritatea şi coerenţa activităţilor în raport cu │Maximum 5 puncte │ │ │
│ │planul de activitate şi obiectivele proiectului │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│c) │Valoarea ştiinţifică adăugată a proiectului, grad │Maximum 7 puncte │ │ │
│ │de noutate │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│3. │Rezultate aşteptate, posibilităţi de diseminare şi│Maximum 25 de puncte│ │ │
│ │valorificare │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│a) │Modul în care rezultatele sunt cuantificabile │Maximum 15 puncte │ │ │
│ │(indicatorii de rezultat) şi susţin obiectivele │ │ │ │
│ │proiectului │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│b) │Calitatea planului de valorificare a rezultatelor │Maximum 10 puncte │ │ │
├────┴──────────────────────────────────────────────────┴────────────────────┴───────────────┴─────────────┤
│Criterii şi subcriterii de management (maximum 48 de puncte) │
├────┬──────────────────────────────────────────────────┬────────────────────┬───────────────┬─────────────┤
│4. │Instituţia │Maximum 10 puncte │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│a) │Experienţa instituţiei conducătoare a proiectului │Maximum 5 puncte │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│b) │Modul de administrare a proiectului: conducere, │Maximum 5 puncte │ │ │
│ │coordonare, organizare control şi comunicare │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│5. │Resurse │Maximum 38 de puncte│ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│a) │Resursa umană │Maximum 20 de puncte│ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│a.1)│Calitatea ştiinţifică a managerului de proiect │Maximum 5 puncte │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│a.2)│Calitatea şi complementaritatea persoanelor-cheie │Maximum 10 puncte │ │ │
│ │din echipa de realizare a proiectului │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│a.3)│Proiectul implică tineri masteranzi, doctoranzi, │Maximum 5 puncte │ │ │
│ │doctori în ştiinţe │ │ │ │
│ │(câte un punct pentru fiecare categorie). │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│b) │Resurse financiare şi materiale │Maximum 18 puncte │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│b.1)│Existenţa de infrastructuri de cercetare de nivel │Maximum 10 puncte │ │ │
│ │european care se utilizează la realizarea │ │ │ │
│ │proiectului (de exemplu, realizate din fonduri │ │ │ │
│ │europene) │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│b.2)│Pertinenţa dimensionării resurselor financiare │Maximum 8 puncte │ │ │
│ │solicitate pe activităţi şi acţiuni-suport │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│ │TOTAL │Maximum 100 puncte │ │ │
└────┴──────────────────────────────────────────────────┴────────────────────┴───────────────┴─────────────┘

──────────
    *) În scopul selectării şi evaluării unitare şi obiective, facem precizări asupra noţiunilor folosite:
    - în ce măsură obiectivele proiectului propus contribuie la realizarea obiectivelor definite în planul sectorial; se referă la realismul realizării obiectivelor proiectului în raport cu tematica proiectului scos la competiţie;
    - metode şi tehnici propuse pentru abordarea cercetărilor; se referă la aspectele metodologice ale cercetărilor propuse, şi anume ce metode şi tehnici de investigare se vor folosi, cu referire inclusiv la metodele de colectare a datelor şi de interpretare a acestora;
    - claritatea şi coerenţa activităţilor în raport cu planul de activitate şi obiectivele propuse; proiectul se desfăşoară pe baza unui plan de realizare care conţine activităţi, care trebuie descrise coerent, astfel încât să se atingă obiectivele propuse. Se va urmări încadrarea activităţilor pe categoriile prezentate în tabelul de la secţiunea a 2-a lit. B pct. (iii). Se va urmări ca în ofertă să nu apară activităţi care realizează cercetare documentară (studiu documentar) şi în acest sens se va puncta corespunzător. În momentul depunerii expresiei de interes se presupune că cercetătorul este la curent cu tot ce s-a descoperit în domeniu şi nu se justifică plata unor astfel de activităţi. Acţiunile-suport nu pot constitui activităţi de sine stătătoare în cadrul planului de realizare, ele însoţind, sprijinind alte activităţi. Activităţile se vor urmări nu numai din punctul de vedere al conţinutului, ci şi în funcţie de intervalul de timp acordat. În analiza planului de realizare, depunctările trebuie foarte bine justificate, cu referire exactă la situaţiile concrete din plan.
    Concret, se va urmări dacă activităţile sunt bine încadrate, corect planificate şi dacă conduc la atingerea obiectivelor propuse. Raportarea la resursele alocate pe activităţi nu face obiectul acestui criteriu;
    - valoarea ştiinţifică adăugată a proiectului, gradul de noutate trebuie definit în cadrul proiectului şi se referă la progresul ştiinţific pe care se presupune că îl va aduce realizarea proiectului şi dacă noile cunoştinţe conduc la beneficii (economice, sociale etc.); expertul evaluator va aprecia în ce măsură abordarea prin proiect a unor domenii interdisciplinare şi/sau multidisciplinare are consecinţe asupra progresului ştiinţific;
    - modul în care rezultatele sunt cuantificabile şi susţin scopul proiectului se referă la corelarea dintre scopul proiectului şi rezultatele aşteptate, dacă rezultatele contribuie la atingerea scopului;
    - calitatea planului de valorificare a rezultatelor; în condiţiile unor rezultate cuantificate, oferta trebuie să prezinte un plan de valorificare care să asigure că aceste rezultate sunt posibil de valorificat. Modalităţile de valorificare pot fi următoarele: transfer de tehnologie: transfer de know-how, transfer de soft, de hard, inclusiv prin publicaţii, introducerea de noi servicii pe piaţă etc. Planul trebuie să ţină seama de potenţialii utilizatori, să fie coerent şi sustenabil;
    - experienţa instituţiei conducătoare a proiectului se referă la experienţa în proiecte de cercetare anterioare. Evaluatorii, atunci când au dubii în privinţa celor declarate, au posibilitatea să verifice unele proiecte pe paginile web ale agenţiilor de finanţare. Criteriul este important pentru că autoritatea contractantă semnează contractul cu această instituţie şi, ca urmare, trebuia să aibă garanţii că derularea se va desfăşura fără incidente şi/sau sincope;
    - modul de administrare a proiectului: conducere, coordonare, organizare, control şi comunicare; evaluatorii urmăresc în cadrul acestui criteriu modul în care managerul de proiect îşi propune să asigure managementul de proiect, inclusiv managementul calităţii şi al riscurilor, argumentate la capitolul corespunzător în anexa nr. 1i;
    - calitatea ştiinţifică a managerului de proiect reprezintă de fapt expertiza, valoarea ştiinţifică şi vizibilitatea, în special în tematica abordată de oferta de proiect, confirmate prin publicaţii, brevete, premii, alegerea în diferite instituţii de recunoaştere etc. Recomandăm ca evaluatorii să verifice anumite date prezentate în formulare. În prezent foarte multe entităţi de cercetare au acces gratuit la portalul ISI Thomson Reuters, inclusiv la baza de date Derwent. Recomandăm şi o căutare simplă pe internet, cu motorul de căutare Google Scholar;
    - calitatea şi complementaritatea persoanelor-cheie din echipa de realizare a proiectului se referă la calitatea, care include, în primul rând, competenţa dovedită a persoanelor-cheie din echipă. În al doilea rând, evaluatorii trebuie să aprecieze complementaritatea, acoperirea cu specialişti a tuturor problemelor urmărite. Nu de puţine ori, evaluatorii nu au ţinut seama de întregul evantai de probleme ştiinţifice urmărite şi cu cine le rezolvă managerul de proiect;
    - măsura în care este pusă în evidenţă existenţa în patrimoniul ofertantului de infrastructuri de cercetare de nivel european (de exemplu, realizate din fonduri europene) care se vor utiliza la realizarea proiectului (laboratoare moderne; aparate şi/sau echipamente de ultimă generaţie, sisteme IT integrate etc.);
    - măsura în care resursele financiare solicitate sunt corect dimensionate pe activităţi şi acţiuni-suport urmăreşte ca evaluatorii să aprecieze dacă activităţile şi acţiunile-suport sunt corect acoperite cu resurse, dacă resursele sunt bine împărţite şi corect dimensionate pe fiecare activitate şi acţiune, în corelare cu obiectivele propuse.
──────────

    B. Modul de evaluare şi selectare a propunerilor
    Evaluarea propunerilor de proiecte se realizează în două etape:
    1. etapa de selecţie - selectarea expresiilor de interes;
    2. etapa propriu-zisă de evaluare a ofertei de proiect.
    1. Selectarea expresiei de interes
    Expresia de interes trebuie să prezinte sintetic, în maximum două pagini, informaţiile solicitate conform fişei-cadru prevăzute în anexa nr. 1a.
    Etapa de selectare se realizează în sesiuni colective de către un grup de experţi care evaluează conţinutul fişei-cadru. Selecţia se încheie cu decizia SELECTAT sau NESELECTAT şi se publică pe pagina de internet a instituţiei.
    Analiza expresiilor de interes se finalizează, la încheierea fiecărei sesiuni colective, cu întocmirea unui proces-verbal care cuprinde:
    - numărul de expresii de interes analizate;
    - expresii de interes selectate;
    - expresii de interes neselectate;
    - argumentările necesare pentru a susţine deciziile luate.
    2. Evaluarea ofertelor de proiect
    Etapa de evaluare se desfăşoară numai pentru expresiile de interes selectate în etapa anterioară:
    a) fiecare ofertă de proiect va fi evaluată de 5 evaluatori. Aceştia reprezintă panelul de evaluare a proiectului. Repartizarea evaluatorilor pe proiecte se va face ţinând cont de expertiza evaluatorului, corelată cu tematica proiectului;
    b) în cazul în care după repartizare sau în cursul evaluării se identifică încălcarea uneia din condiţiile de confidenţialitate, imparţialitate şi competenţă, evaluatorul trebuie să îşi decline participarea;
    c) fiecare proiect, în funcţie de specificul lui, va fi evaluat de către toţi evaluatorii din panelul respectiv, în mod individual, şi numai dacă există o diferenţă de minimum 11 puncte între punctajele evaluatorilor se trece la etapa evaluării în panel.
    2.1. Faza evaluării individuale
    În această fază, pentru fiecare ofertă de proiect repartizată panelului de evaluatori, fiecare evaluator din panel, prin opţiune individuală, acordă, pentru fiecare criteriu examinat, un punctaj şi consemnează obligatoriu un comentariu justificativ consistent şi la obiect, ataşat punctajului de la fiecare criteriu. În cazul în care la unul sau la mai multe criterii nu se acordă punctajul maxim, expertul evaluator este obligat să justifice foarte clar şi consistent motivul pentru care a scăzut punctajul, cu referire la unul sau la mai multe din subcriteriile nominalizate la fiecare criteriu, şi nu la criterii inexistente. Orice depunctare trebuie justificată cu argumente.
    În cazul în care diferenţa dintre oricare dintre punctajele individuale acordate de cei 3 evaluatori pentru propunerile de proiect este mai mică sau egală cu 10, punctajul final este dat de media aritmetică a punctajelor individuale ale celor 3 evaluări. Opiniile celor 5 experţi evaluatori se vor prelua şi vor fi consemnate în raportul de consens.
    2.2. Faza evaluării în panel
    Această fază se desfăşoară numai în cazul în care la faza evaluării individuale diferenţa dintre rezultatele evaluărilor este de minimum 11 puncte.
    Această fază are ca scop armonizarea opiniilor evaluatorilor, exprimate la faza de evaluare individuală, pentru a obţine la nivelul panelului un consens (diferenţele dintre punctajele acordate anterior să devină mai mici sau egale cu 10).
    La faza evaluării în panel participă toţi cei 5 evaluatori care reexaminează rapoartele individuale ale partenerilor din panel, justifică punctajul final acordat şi eventualele modificări, însoţite de comentarii consistente.
    Rezultatul procesului de realizare a consensului se materializează într-o fişă de consens, iar aceasta va fi transmisă managerului de proiect.
    Ofertele de proiecte pentru care panelul de evaluatori nu poate ajunge la consens, diferenţa dintre notări menţinându-se mai mare sau egală cu 11 puncte, vor fi examinate astfel:
    a) de către acelaşi panel de experţi, în cadrul unei sesiuni extraordinare, la sediul autorităţii contractante. Cei 5 evaluatori, în prezenţa unui grup format din reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii şi ai Academiei de Ştiinţe Medicale, îşi argumentează opţiunile pro şi contra conţinute în rapoartele de evaluare realizate. Scopul final al sesiunii este adoptarea unui raport de consens, inclusiv a unui punctaj final, convenit între evaluatorii desemnaţi şi acordat propunerii de proiect în cauză;
    b) în cazul în care nu se atinge consensul, vor decide reprezentanţii celor două instituţii, voturile reprezentanţilor autorităţii contractante fiind decisive.
    Fiecare evaluator trebuie să parcurgă toate etapele procesului de evaluare pentru ofertele care i-au fost alocate, în vederea definitivării punctajului final.
    La terminarea procesului de evaluare fiecare evaluator va pune la dispoziţia autorităţii contractante toate fişele de evaluare individuale şi, după caz, cele în panel, semnate şi datate.

    C. Procedura de contestaţii
    Se vor lua în considerare numai contestaţiile care fac referire la nerespectarea procedurii de evaluare (nerespectarea prevederilor prezenţilor termeni de referinţă), însuşite de către instituţia titulară a ofertei prin număr de înregistrare, semnătură şi ştampilă.
    La contestaţii nu se ataşează copii ale fişelor de consens sau ale altor documente.
    Contestaţiile se vor întocmi în conformitate cu anexei nr. 1j, care face parte integrantă din prezenta anexă, şi se vor transmite prin fax, în intervalul de timp anunţat pe pagina web a autorităţii contractante.
    Rezolvarea contestaţiilor se realizează de către o comisie constituită de către autoritatea contractantă.

    D. Negocierea şi contractarea proiectelor
    Negocierea şi contractarea proiectelor se vor realiza ţinând cont de punctajul obţinut şi de fondurile disponibile, iar modelul de contract se va publica pe site-ul autorităţii contractante.

    ANEXA 1a

                                    FORMULAR
                              EXPRESIE DE INTERES

    Managerul de proiect va completa prezentul formular folosind următoarea structură:
    1. Număr de înregistrare (Se alocă de către autoritatea contractantă la depunerea expresiei de interes.)
    2. Titlul proiectului pentru care se exprimă interesul
    3. Numele şi prenumele managerului de proiect
    4. Adresa validă de e-mail a managerului de proiect
    5. Denumirea instituţiei coordonatoare
    6. codul fiscal al instituţiei coordonatoare
    7. Justificarea interesului pentru asumarea proiectului prin (maximum două pagini):
    ● legătura dintre domeniul ştiinţific specific al proiectului şi obiectul de activitate al instituţiei interesate;
    ● expertiza ştiinţifică deţinută de instituţia interesată în domeniul ştiinţific al proiectului şi/sau în domenii ştiinţifice adiacente;
    ● experienţa instituţiei interesate în managementul de proiecte de cercetare ştiinţifică, cu nominalizarea unor participări anterioare la derularea unor astfel de proiecte la nivel naţional şi/sau european;
    ● existenţa infrastructurii şi a dotărilor şi facilitaţilor necesare derulării şi finalizării proiectului (laboratoare, aparate, echipamente, sisteme IT integrate etc.), cu referire la potenţialul de atingere a scopului proiectului;
    ● descrierea modului în care obiectivele proiectului contribuie la realizarea obiectivelor definite în Planul sectorial al Ministerului Sănătăţii pentru finanţarea activităţilor de cercetare ştiinţifică în domeniul medical, aferent perioadei 2015-2017, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 813/2015, cu modificările ulterioare.
    8. Declaraţie scrisă pe propria răspundere, semnată, în original, care face dovada către autoritatea contractantă că sunt îndeplinite condiţiile de eligibilitate

    ANEXA 1b

                                  RECOMANDĂRI
    privind modul de completare a formularelor pentru propunerea de proiect

    1. Numărul de înregistrare - numărul alocat la înregistrarea expresiei de interes
    2. Acronimul ofertei de proiect se stabileşte de către managerul de proiect în corelare cu denumirea proiectului pentru care s-a exprimat interesul.
    3. Parteneri implicaţi în proiect - proiectul poate fi propus, realizat şi/sau finanţat în comun de un grup de asociaţi (parteneri) persoane juridice.
    4. Durata proiectului propus poate fi de mai mulţi ani, fără a depăşi însă durata maximă de 26 de luni.
    5. Numele abreviat al organizaţiei - pentru fiecare instituţie, conducătoare sau parteneră la proiect, sunt utilizate denumirea sa legală şi un nume abreviat.
    6. Tip entitate:
    ● ICS - institute, centre de cercetare ştiinţifică din subordinea Ministerului Sănătăţii;
    ● SCS - structuri din cadrul unităţilor sanitare publice care au în obiectul de activitate şi cercetarea ştiinţifică.
    7. Rolul/Funcţia instituţiei în cadrul proiectului, şi anume:
    ● CO - entitatea conducătoare a proiectului;
    ● P - partener în proiect (dacă este cazul).

    OBSERVAŢIE:
    Codificările, conform pct. 7, se vor utiliza în formularul B al ofertei de proiect pentru descrierea activităţilor asumate de către fiecare instituţie în cadrul proiectului, în mod deosebit în cazul în care proiectul este asumat de către de un grup de instituţii (de exemplu: CO derulează activitatea "x"; partenerul P1 activitatea "y"; partenerul P2 activitatea "z" etc.).


    ANEXA 1c

                  PROFILUL INSTITUŢIEI PARTICIPANTE LA PROIECT


┌─────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────┐
│Planul sectorial 2015-2017 │Formular A1 │
├────────────────────┬────────┬───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
│Acronimul propunerii│ │Numărul alocat la înregistrarea│ │
│ │ │expresiei de interes │ │
└────────────────────┴────────┴───────────────────────────────┴──────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Informaţii legale despre instituţia participantă │
├───────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────┤
│Rol/Funcţie în proiect │ │
├─────────────────────┬─────────────┴────────────────────────────────────────────────────┤
│Denumirea instituţiei│ │
├─────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numele abreviat │ │
├─────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Tipul instituţiei │ │
├─────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cod fiscal │
├─────────────────┬─────────────────┬─────────────────────┬────────────────┬─────────────┤
│Personal angajat │ < 50 │ 50 - 249 │ > = 250 │ │
├─────────────────┼─────────────────┼─────────────────────┼────────────────┼─────────────┤
│ Total│ │ │ │ │
├─────────────────┼─────────────────┼─────────────────────┼────────────────┼─────────────┤
│Studii superioare│ │ │ │ │
├───────────┬─────┴─────────────┬───┴────────┬────────────┴────────────────┴─────────────┤
│Localitatea│ │Judeţ/Sector│ │
├───────────┼───────────────────┴──────┬─────┴──────┬────────────────────────────────────┤
│Strada/Nr. │ │Cod poştal │ │
├───────────┴──────────────────────────┴────────────┴────────────────────────────────────┤
│Reprezentant legal (conducătorul instituţiei) │
├───────────┬───────────────────────────────────────┬───────┬────────────────────────────┤
│Titlu │ │Funcţia│ │
├───────────┼───────────────────────────────────────┴───────┼───────┬────────────────────┤
│Nume │ │Prenume│ │
├───────────┼───────────┬───────┬─────────────┬──────┬──────┴───────┼─────┬──────────────┤
│Nr. telefon│ │Nr. fax│ │E-mail│ │http:│ │
├───────────┴───────────┴───────┴─────────────┴──────┴──────────────┴─────┴──────────────┤
│Persoana responsabilă de realizarea proiectului în cadrul instituţiei │
├───────────┬───────────────────────────────────────┬───────┬────────────────────────────┤
│Titlu │ │Funcţia│ │
├───────────┼───────────────────────────────────────┴───────┼───────┬────────────────────┤
│Nume │ │Prenume│ │
├───────────┼───────────┬───────┬─────────────┬──────┬──────┴───────┼─────┬──────────────┤
│Nr. telefon│ │Nr. fax│ │E-mail│ │http:│ │
├───────────┴───────────┴───────┴─────────────┴──────┴──────────────┴─────┴──────────────┤
│Certificăm pe propria răspundere că datele înscrise mai sus sunt în conformitate cu │
│realitatea. │
├─────────────────────┬───────────────────────────────┬──────────────────────────────────┤
│Data (zz/ll/aaaa) │ │ │
├─────────────────────┴───────────────────────────────┤ │
│Semnătura │ │
└─────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┘




    ANEXA 1d

            INFORMAŢII FINANCIARE GENERALE DESPRE OFERTA DE PROIECT


┌─────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────┐
│Planul sectorial 2015-2017 │Formular A2 │
├────────────────────┬────────┬───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
│Acronimul propunerii│ │Numărul alocat la înregistrarea│ │
│ │ │expresiei de interes │ │
└────────────────────┴────────┴───────────────────────────────┴──────────────────────────┘

   Denumirea ofertei de proiect ....................................................
┌────┬──────────────────────────────────────┬───────────┬───────────┬────┬────┬────┬─────┐
│Nr. │ Instituţia │ Numele │ Tipul │2015│2016│2017│Total│
│crt.│ │abreviat al│instituţiei├────┼────┼────┼─────┤
│ │ │instituţiei│ │B*) │B*) │B*) │ B*) │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────┼────┼────┼─────┤
│1 │CO (se va scrie denumirea entităţii) │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────┼────┼────┼─────┤
│2 │P1 (se va scrie denumirea entităţii) │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────┼────┼────┼─────┤
│3 │P2 (se va scrie denumirea entităţii) │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────┼────┼────┼─────┤
│4 │P3 (se va scrie denumirea entităţii) │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────┼────┼────┼─────┤
│5 │ P n │ │ │ │ │ │ │
├────┴──────────────────────────────────────┴───────────┴───────────┼────┼────┼────┼─────┤
│ Total proiect │ │ │ │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┴────┴─────┘

   Data: ...................

Reprezentantul legal al conducătorului de proiect, Managerul de proiect,
     ........................................ ............................
         (numele, prenumele şi funcţia) (numele, prenumele şi funcţia)

──────────
    *) B - suma solicitată de la bugetul de stat.
──────────

    NOTĂ:
    Poziţiile de la nr. crt. 2 în jos se completează numai în cazul în care oferta este asumată de un grup de instituţii.


    ANEXA 1e

                       PLANUL DE REALIZARE A PROIECTULUI


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┐
│Planul sectorial 2015-2017 │Formular A2 │
├────────────────────┬───────────────┬─────────────────────────────┴──────────────────────┬─────────────────────────┤
│Acronimul propunerii│ │Numărul alocat la înregistrarea expresiei de interes│ │
└────────────────────┴───────────────┴────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┘
  Denumirea proiectului .................................................................

                                Structură-cadru
┌────┬──────────────────────┬───────┬──────┬─────────┬─────┬────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │ │ │ │Necesar resurse financiare**)(valoare exprimată în lei) │
│ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ Finanţare din bugetul de stat │
│Anul│ Etape/ │Catego-│Durată│Rezultate│Total├──────────┬──────────┬───────────┬─────────┬────────────┤
│ │Denumirea activităţii/│ria de │etapă │cuantifi-│ │Cheltuieli│Cheltuieli│Cheltuieli │Utilităţi│Cheltuieli │
│ │ Participanţi │activi-│(luni)│cabile │ │cu mate- │cu perso- │cu autori- │ │pentru │
│ │ │tate*) │ │ │ │rialele │nalul de │zarea/ │ │derularea │
│ │ │ │ │ │ │sanitare │cercetare │acreditarea│ │activită- │
│ │ │ │ │ │ │consuma- │ │ │ │ţilor-suport│
│ │ │ │ │ │ │bile │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┼────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │
├────┼──────────────────────┼───────┼──────┼─────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┼────────────┤
│ │Etapa I (se va trece │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │denumirea etapei) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼───────┼──────┴─────────┼─────┼──────────┴──────────┴───────────┴─────────┴────────────┤
│ │Activitate I.1 (se vor│ │ │ │ │
│ │nominaliza, la nivelul│ │ │ │ │
│ │fiecărei etape, │ │ │ │ │
│ │activităţile derulate │ │ │ │ │
│ │de către instituţia │ │ │ │ │
│ │conducătoare, precum │ │ │ │ │
│ │şi de fiecare partener│ │ │ │ │
│ │dacă este cazul)***) │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼───────┼────────────────┼─────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Partener │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼───────┼──────┬─────────┼─────┼──────────┬──────────┬───────────┬─────────┬────────────┤
│ │Etapa II │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼───────┼──────┴─────────┼─────┼──────────┴──────────┴───────────┴─────────┴────────────┤
│ │Activitatea II.2 │ │ │ │ │
└────┴──────────────────────┴───────┴────────────────┴─────┴────────────────────────────────────────────────────────┘
      Reprezentantul legal al conducătorului de proiect, Managerul de proiect,
            ........................................ ............................
                 (numele, prenumele şi funcţia) (numele, prenumele şi funcţia)


──────────
    *) Se vor nominaliza obligatoriu categoriile de activităţi conform tabelului prevăzut la secţiunea a 2-a lit. B pct. (iii) din termenii de referinţă aprobaţi prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.355/2015, precum şi, după caz, acţiunile-suport ale fiecărei activităţi.
    **) Totalul fondurilor necesare pentru a asigura resursele umane şi materiale.
    ***) Coloanele: 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10 SE VOR COMPLETA NUMAI LA NIVEL DE ETAPĂ.
──────────

    NOTĂ:
    Valorile înscrise în planul de realizare a proiectului sunt orientative. Acestea sunt necesare pentru o apreciere corectă, în timpul procesului de evaluare, a corelaţiei dintre categoriile de activităţi şi cheltuieli.


    ANEXA 1f

                                     LISTA
               dotărilor existente pentru realizarea proiectului


┌─────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────┐
│Planul sectorial 2015-2017 │Formular A2.1 │
├────────────────────┬────────┬───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
│Acronimul propunerii│ │Numărul alocat la înregistrarea│ │
│ │ │expresiei de interes │ │
└────────────────────┴────────┴───────────────────────────────┴──────────────────────────┘
┌────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumirea instituţiei │ │
├────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Denumirea echipamentului│Caracteristici tehnice [uzura medie (%)] │
├────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│..................... │ │
└────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┘

   Data: ...................

Reprezentantul legal al conducătorului de proiect, Managerul de proiect,
     ........................................ ............................
         (numele, prenumele şi funcţia) (numele, prenumele şi funcţia)



    ANEXA 1g

           LISTA DE PERSONAL PROPUS PENTRU REALIZAREA PROIECTULUI*1)
──────────
    *1) Lista de personal este comună şi cuprinde numai persoanele-cheie (persoane cu studii superioare care au responsabilităţi pe tot parcursul proiectului).
──────────


┌─────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────┐
│Planul sectorial 2015-2017 │Formular A2.2 │
├────────────────────┬────────┬───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
│Acronimul propunerii│ │Numărul alocat la înregistrarea│ │
│ │ │expresiei de interes │ │
└────────────────────┴────────┴───────────────────────────────┴──────────────────────────┘
┌───────────────────┬──────────────────────────────────┬────────────────────┬────────────┐
│Numele şi prenumele│ Funcţia în cadrul proiectului │Profesia, angajat la│Specializări│
├───────────────────┼──────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────┤
│ │Conducător de proiect │ │ │
├───────────────────┼──────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────┤
├───────────────────┼──────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────┤
│ │CS I, CS II, IDT I, IDT II, │ │ │
│ │profesor universitar, conferenţiar│ │ │
│ │universitar, manager de proiect │ │ │
├───────────────────┼──────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────┤
├───────────────────┼──────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────┤
│ │CS III, IDT III, CS, IDT, lector │ │ │
│ │universitar, asistent universitar,│ │ │
│ │coordonator ştiinţific/de proiect,│ │ │
│ │responsabil de proiect │ │ │
├───────────────────┼──────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────┤
├───────────────────┼──────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────┤
│ │Asistent de cercetare, doctorand, │ │ │
│ │masterand │ │ │
├───────────────────┼──────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────┤
├───────────────────┼──────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────┤
│ │ Partener 1 .... n │ │ │
├───────────────────┼──────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────┤
│ │ ...................... │ │ │
└───────────────────┴──────────────────────────────────┴────────────────────┴────────────┘

   Data: ...................

Reprezentantul legal al conducătorului de proiect, Managerul de proiect,
     ........................................ ............................
         (numele, prenumele şi funcţia) (numele, prenumele şi funcţia)



    ANEXA 1h

                                CURRICULUM VITAE


┌─────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────┐
│Planul sectorial 2015-2017 │Formular A2.3 │
├────────────────────┬────────┬───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
│Acronimul propunerii│ │Numărul alocat la înregistrarea│ │
│ │ │expresiei de interes │ │
└────────────────────┴────────┴───────────────────────────────┴──────────────────────────┘


    NOTĂ:
    - Se vor anexa CV-uri structurate după modelul EUROPASS.
    - Se vor anexa CV-urile doar pentru persoanele cu studii superioare care vor face parte din lista de personal al proiectului.


    ANEXA 1i

                 FORMULARUL B PENTRU OFERTA TEHNICĂ DE PROIECT

    Descrierea proiectului din punct de vedere ştiinţific şi tehnic (maximum 4 pagini)

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│- se descrie succint stadiul realizărilor ştiinţifice din domeniu, la nivel │
│naţional şi internaţional, referitor la tema proiectului (maximum 0,5 pagini)│
│- se evidenţiază posibilităţile de dezvoltare a unor noi cercetări sau │
│aplicaţii bazate pe rezultatele estimate │
│- se prezintă schema de realizare a proiectului care cuprinde rolul şi │
│responsabilităţile fiecărui participant, cu defalcarea pe activităţi şi │
│rezultatele acestora │
│- se argumentează gradul de complexitate (inter- sau multidisciplinar), │
│precum şi progresul ştiinţific estimat │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    Posibilităţi de diseminare şi valorificare a rezultatelor estimate (maximum 0,5 pagini)

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│- se prezintă modalităţile de valorificare a rezultatelor - potenţialii │
│beneficiari (plan de marketing) │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    Managementul proiectului (maximum 1,5 pagini)

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│- se detaliază experienţa instituţiei conducătoare şi a instituţiilor │
│partenere (dacă este cazul) în managementul proiectelor naţionale/ │
│internaţionale, cu elementele de identificare (se nominalizează pe cât │
│posibil programul, titlul, acronimul, nr. propunerii de proiect/ contract, │
│după caz), precum şi principalele rezultate relevante în domeniul abordat │
│- se descriu metodele/modalităţile de conducere, coordonare şi comunicare │
│pentru realizarea proiectului, corelat cu cerinţele schemei de realizare a │
│proiectului şi defalcarea pe activităţi (schema logica de derulare a │
│proiectului, diagrama Gantt etc.) │
│- se evidenţiază participarea managerului de proiect în proiecte naţionale/ │
│internaţionale (se nominalizează programul, titlul, acronimul, nr. propunerii│
│de proiect/contract, după caz) │
│- se argumentează calitatea, competenţa şi complementaritatea persoanelor- │
│cheie din echipă, în raport cu activităţile proiectului │
│- se prezintă modul de participare a tinerilor în activităţile proiectului │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    Resursele materiale, financiare şi umane (maximum o pagină)

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│- se prezintă modul de alocare a resurselor în funcţie de activităţile │
│corespunzătoare obiectivelor proiectului │
│- se prezintă necesarul de resurse materiale justificabile pentru realizarea │
│proiectului, inclusiv a infrastructurilor de cercetare care se vor utiliza │
│pentru realizarea proiectului. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    Se va folosi fontul Arial 12 şi spaţiere la un rând


    ANEXA 1j

                                   - model -

    Nr. de înregistrare la entitatea conducătoare .............................
    Nr. de înregistrare la autoritatea contractantă ...........................

                                  CONTESTAŢIE
    Denumirea instituţiei conducătoare ........................................
    Numărul de înregistrare alocat expresiei de interes .......................
    Titlul proiectului ........................................................
    Numele şi prenumele managerului de proiect ................................

    Motivele contestaţiei:
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................

    Semnături şi ştampilă

        Conducătorul instituţiei, Managerul de proiect,
        ......................... .........................
          (numele şi prenumele) (numele şi prenumele)


                                   ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016