Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.338 din 22 decembrie 2014  pentru aprobarea Ghidului solicitantului - Condiţii specifice pentru Cererea de propuneri de proiecte de tip sistemic nr. 186 Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.338 din 22 decembrie 2014 pentru aprobarea Ghidului solicitantului - Condiţii specifice pentru Cererea de propuneri de proiecte de tip sistemic nr. 186 "Competenţe pentru competitivitate în domeniul medical - transplant de organe, ţesuturi şi celule", finanţată prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" 2007-2013, domeniul major de intervenţie 3.2 "Formare şi sprijin pentru întreprinderi şi angajaţi pentru promovarea adaptabilităţii"

EMITENT: MINISTERUL FONDURILOR EUROPENE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 954 din 29 decembrie 2014

    În baza Hotărârii Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale, cu modificările şi completările ulterioare, a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 218/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane", aprobat prin Decizia Comisiei nr. 5.811 din 22 noiembrie 2007,
    în temeiul art. 8 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Fondurilor Europene, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul fondurilor europene emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobă Ghidul solicitantului - Condiţii specifice pentru Cererea de propuneri de proiecte de tip sistemic nr. 186 "Competenţe pentru competitivitate în domeniul medical - transplant de organe, ţesuturi şi celule", finanţată prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" 2007-2013, domeniul major de intervenţie 3.2 "Formare şi sprijin pentru întreprinderi şi angajaţi pentru promovarea adaptabilităţii", prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    Ministerul Fondurilor Europene va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                         Ministrul fondurilor europene,
                           Eugen Orlando Teodorovici

    Bucureşti, 22 decembrie 2014.
    Nr. 1.338.


    ANEXĂ

    [SIGLE]
──────────
    *) Notă CTCE:
    Imaginea se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 954 din 29 decembrie 2014 la pagina 4 (a se vedea imaginea asociată).

    PROGRAMUL OPERAŢIONAL SECTORIAL DEZVOLTAREA RESURSELOR UMANE 2007-2013
    Numărul de referinţă al programului (CCI): 2007RO051PO001

                             GHIDUL SOLICITANTULUI
                      Condiţii specifice pentru Cererea de
        propuneri de proiecte de tip sistemic nr. 186 "Competenţe pentru
                     competitivitate în domeniul medical -
                   transplant de organe, ţesuturi şi celule"

            Axa prioritară 3 "Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor
                             şi a întreprinderilor"
          Domeniul major de intervenţie 3.2 "Formare şi sprijin pentru
          întreprinderi şi angajaţi pentru promovarea adaptabilităţii"
                                 decembrie 2014

    1. Introducere
    Acest document cuprinde Condiţiile specifice pentru cererea de propuneri de proiecte de tip sistemic nr. 186 "Competenţe pentru competitivitate în domeniul medical - transplant de organe, ţesuturi şi celule".
    Informaţiile generale cu privire la:
    - documentele programatice;
    - eligibilitatea proiectelor, solicitanţilor;
    - eligibilitatea cheltuielilor;
    - completarea şi transmiterea unei cereri de finanţare;
    - evaluarea şi selecţia proiectelor;
    - contractul de finanţare;
    - implementarea proiectelor
sunt prezentate în Ghidul solicitantului - Condiţii generale aferent acestei cereri de propuneri de proiecte.
    Pentru a mări şansele proiectului dumneavoastră de a fi selectat, vă recomandăm ca, înainte de a începe completarea formularului electronic al cererii de finanţare şi a anexelor, să vă asiguraţi că aţi citit toate informaţiile prezentate în acest ghid şi în Ghidul solicitantului - Condiţii generale şi că aţi înţeles toate aspectele legate de specificul prezentei scheme de finanţare nerambursabilă.
    De asemenea, vă recomandăm să consultaţi periodic pagina de internet a AMPOSDRU - www.fonduri-ue.ro pentru a fi la curent cu eventualele modificări aduse Ghidului solicitantului şi cu posibilele comunicări/informaţii privind prezenta schemă de finanţare nerambursabilă.
    2. Cererea de propuneri de proiecte de tip sistemic "Competenţe pentru competitivitate în domeniul medical - transplant de organe, ţesuturi şi celule"
    2.1. Justificarea lansării prezentei cereri de propuneri de proiecte
    Una dintre propunerile Comisiei Europene pentru recomandări specifice de ţară ale Consiliului în 2014 pentru România vizează "accelerarea reformelor în sistemul sănătăţii pentru a spori eficienţa, calitatea şi accesibilitatea acestuia"*1).
──────────
    *1) http://ec.europa.eu/europe2020/pdf/csr2014/csr2014_românia_ro.pdf.
──────────

    În acest context, domeniul transplantului de organe, ţesuturi şi celule de origine umană reprezintă un domeniu sensibil la constrângerile bugetare şi care se confruntă cu nevoia creşterii numărului de personal specializat, pe lângă necesitatea depăşirii limitărilor legate de acceptabilitatea în rândul populaţiei a donării de organe*2).
──────────
    *2) Aşa cum se subliniază în Strategia Naţională de Sănătate 2014-2020 http://www.ms.gov.ro/documente/Anexa%201%20-%20Strategia%20Nationala%20de%20Sănătate_886_1761.pdf
──────────

    În contextul evoluţiilor semnalate în ultimii ani la nivelul Agenţiei Naţionale de Transplant (ANT), în special în ceea ce priveşte programele referitoare la transplantul hepatic şi cel renal, se impune asigurarea unui număr crescut de personal specializat în cadrul unităţilor sanitare cu paturi acreditate de ANT pentru prelevare şi transplant de organe, ţesuturi şi celule.
    2.2. Condiţii specifice Documentul-cadru de implementare POSDRU 2007-2013
    În conformitate cu prevederile Documentului-cadru de implementare POSDRU 2007-2013, intervenţiile din cadrul domeniului major de intervenţie 3.2 (DMI 3.2) includ formare profesională pentru personalul medical.
    În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte se finanţează activităţi care urmăresc promovarea şi sprijinirea formării profesionale a personalului medical din domeniul transplantului.
    În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte sunt promovate proiecte care îndeplinesc condiţia că activităţile proiectului urmează să fie implementate la nivel sectorial.
    Valoarea totală eligibilă a proiectului va fi cuprinsă între: minimum echivalentul în lei a 5.000.001 euro şi maximum echivalentul în lei a 50.000.000 euro.
    Cererile de finanţare care nu se încadrează în limitele prevăzute mai sus vor fi respinse.
    Cursul de schimb utilizat pentru stabilirea acestei valori este cursul Inforeuro aferent lunii decembrie 2014, disponibil pe pagina web:
    http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/index.cfm?Language=en

    ATENŢIE: Bugetul proiectului dumneavoastră va fi exprimat doar în lei. Cererile de finanţare care prezintă buget calculat în euro vor fi respinse.
    Structura bugetului cererii de finanţare se regăseşte în Ghidul solicitantului - Condiţii generale.
    Durata de implementare a unui proiect va fi cuprinsă între minimum 6 luni şi maximum 11 luni. Cererile de finanţare a căror durată de implementare este mai mică de 6 luni sau mai mare de 11 luni vor fi respinse. Dacă proiectul dumneavoastră are o durată între limitele specificate mai sus, în timpul implementării aveţi posibilitatea de a solicita extinderea perioadei de implementare a proiectului, fără însă a depăşi limita maximă admisă pentru acest tip de cereri de finanţare (11 luni), fără a modifica valoarea totală eligibilă a finanţării şi cu o justificare bine fundamentată.
    2.3. Alocare financiară orientativă
    Alocarea financiară orientativă pentru această cerere de propuneri de proiecte este de 50.000.000 euro, din care Fondul Social European (contribuţia comunitară la finanţarea acordată) reprezintă 85% pentru beneficiari instituţii publice finanţate integral din venituri proprii sau finanţate parţial de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale.
    2.4. Contribuţia eligibilă minimă a solicitantului din totalul costurilor eligibile

Tipul beneficiarului Contribuţia eligibilă Valoarea maximă a
                                minimă a solicitantului finanţării publice
                                din totalul costurilor (UE+RO) acordate din
                                eligibile (%) totalul costurilor
                                                          eligibile (%)


beneficiari instituţii
publice finanţate integral
din venituri proprii sau
finanţate parţial de la 2% 98%
bugetul de stat, bugetul
asigurărilor sociale de
stat sau bugetele fondurilor
speciale


    Contribuţia solicitantului reprezintă procentul din valoarea totală eligibilă a proiectului propus, care va fi suportat de către dumneavoastră, în calitate de solicitant.
    Contribuţia proprie a solicitantului trebuie să fie realizată sub formă financiară. În cadrul proiectelor finanţate din POSDRU, contribuţia în natură nu este eligibilă.
    Pe parcursul implementării proiectului, cheltuielile considerate neeligibile, dar necesare derulării proiectului, precum şi orice cheltuială suplimentară ce va apărea în timpul implementării proiectului vor fi suportate de către dumneavoastră în calitate de beneficiar.
    Prezenta cerere de propuneri de proiecte nu reprezintă o schemă de ajutor de stat sau de minimis.
    Pentru a completa corect bugetul proiectului în cererea de finanţare, vă rugăm să aveţi în vedere procentul contribuţiei proprii pe care trebuie să o asiguraţi, precum şi condiţiile generale de eligibilitate a cheltuielilor (detaliate în Ghidul solicitantului - Condiţii generale aferent prezentei cereri de propuneri de proiecte).

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │Toate cererile de finanţare nerambursabilă pentru POSDRU se completează şi │
 │se transmit on-line în limba română; în acest scop, accesaţi pagina de │
 │internet a AMPOSDRU, secţiunea "Cerere de propuneri de proiecte", link │
 │"Actionweb" - www.fonduri-ue.ro. Cererile de finanţare transmise prin orice │
 │alte mijloace vor fi respinse. │
 │Sistemul informatic ActionWeb va fi deschis în a doua zi de la data │
 │publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ghid, │
 │ora 10,00 până în a 16-a zi de la data publicării în Monitorul Oficial al │
 │României, Partea I, ora 16,00 sau până la momentul depunerii cererii de │
 │finanţare de către solicitant. │
 │AMPOSDRU va informa pe site-ul www.fonduri-ue.ro data publicării în │
 │Monitorul Oficial al României, Partea I, şi data închiderii sistemului │
 │informatic. │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    3. Prevederi relevante ale DMI 3.2 "Formare şi sprijin pentru întreprinderi şi angajaţi pentru promovarea adaptabilităţii" pentru prezenta cerere de propuneri de proiecte
    Obiectivul operaţional al DMI 3.2 "Formare şi sprijin pentru întreprinderi şi angajaţi pentru promovarea adaptabilităţii" este "creşterea gradului de adaptabilitate şi de mobilitate al angajaţilor, promovarea formelor flexibile de organizare a muncii, a formării profesionale specifice şi asigurarea sănătăţii şi securităţii la locul de muncă".
    Operaţiunea orientativă din cadrul DMI 3.2 relevantă pentru prezenta cerere de propuneri de proiecte este "promovarea şi sprijinirea formării profesionale a personalului din domeniul managementului sănătăţii şi a personalului medical".
    Prin lansarea prezentului apel de propuneri de proiecte se încurajează îmbunătăţirea competenţelor profesionale ale personalului medical din domeniul transplant din unităţi publice sanitare cu paturi în scopul dezvoltării acestui sector.
    4. Condiţii de eligibilitate
    4.1. Grup-ţintă eligibil
    În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte, grupul-ţintă eligibil cuprinde personalul medical din domeniul transplant, din unităţi publice sanitare cu paturi.
    În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte grupul-ţintă eligibil va fi format din minimum 500 de medici şi minimum 1.000 de asistente medicale. Dovada apartenenţei la grupul-ţintă se va putea face inclusiv prin declaraţie semnată pe propria răspundere a persoanei vizate.
    Pe întreaga durată de implementare a proiectului, în calitate de beneficiar veţi transmite informaţii privind participanţii, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională. În calitate de solicitant aveţi obligaţia de a respecta prevederile Directivei 95/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 24 octombrie 1995 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, transpusă în legislaţia naţională prin Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi prevederile Directivei 2002/58/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 12 iulie 2002 privind prelucrarea datelor personale şi protejarea confidenţialităţii în sectorul comunicaţiilor publice (Directiva asupra confidenţialităţii şi comunicaţiilor electronice), transpusă în legislaţia naţională prin Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, cu modificările şi completările ulterioare.
    Astfel, veţi informa persoanele din grupul-ţintă al proiectului despre obligativitatea de a furniza datele lor personale, cu respectarea dispoziţiilor legale menţionate. În acest sens, după semnarea contractului de finanţare nerambursabilă, dumneavoastră, în calitate de beneficiar, va trebui să demaraţi procedurile legale în vederea înregistrării ca operator de date cu caracter personal. Participanţii, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, vor semna o declaraţie prin care îşi dau acordul privind utilizarea datelor personale.
    4.2. Activităţi eligibile
    În conformitate cu prevederile Documentului-cadru de implementare 2007-2013, în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte sunt eligibile următoarele activităţi:
    1. Furnizarea programelor de formare profesională, inclusiv formare profesională specifică, pentru angajaţi în scopul obţinerii competenţelor necesare pentru îmbunătăţirea calităţii muncii, precum:
    - suport pentru implementarea activităţilor inovatoare şi transferul de bune practici în domeniul transplant de organe, ţesuturi şi celule;
    - alte activităţi de formare profesională pentru angajaţi, de tipul iniţiere, specializare/perfecţionare sau alte activităţi de instruire în scopul obţinerii competenţelor necesare pentru îmbunătăţirea calităţii muncii relevante pentru domeniul transplant de organe, ţesuturi şi celule.
    2. Promovarea şi asigurarea formării profesionale pentru personalul medical din domeniul sanitar, precum:
    - formare profesională pentru a asigura implementarea noilor tehnologii în sistemul de sănătate relevante pentru domeniul transplant de organe, ţesuturi şi celule;
    - specializare/perfecţionare în domenii de specialitate pentru personalul medical din domeniul transplant de organe, ţesuturi şi celule.
    3. Elaborarea şi furnizarea programelor de formare profesională pentru iniţiere şi perfecţionare/specializare, inclusiv formare profesională specifică, privind noile tehnologii, inclusiv TIC şi actualizarea cunoştinţelor TIC ale angajaţilor, precum:
    - formare profesională, inclusiv formare profesională specifică, pentru facilitarea introducerii de noi procese tehnologice şi organizatorice care să respecte normele de protecţie a mediului;
    - formare profesională, inclusiv formare profesională specifică şi stagii de practică în vederea asigurării competenţelor necesare pentru personalul din sistemul sanitar în funcţii de cercetare şi dezvoltare, inovare tehnică şi tehnologică.
    4. Campanii specifice privind prevenirea riscurilor de îmbolnăvire, inclusiv campanii de conştientizare a populaţiei în privinţa actului de donare şi de transplant de organe etc.
    Nu pot primi finanţare activităţile care au fost deja finanţate sau care se află în procesul de finanţare din bugetul de stat sau din alte surse. În acest sens, solicitanţii de finanţare nerambursabilă trebuie să dea o declaraţie scrisă prin care să confirme faptul că sunt în cunoştinţă de cauză cu privire la faptul că dubla finanţare a aceluiaşi proiect nu este permisă.
    4.3. Beneficiari eligibili
    În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte, beneficiar eligibil unic este Academia de Ştiinţe Medicale - instituţie publică cu personalitate juridică aflată în subordinea Ministerului Sănătăţii.
    Depunerea unei cereri de finanţare nu se realizează în parteneriat.
    4.4. Cheltuieli eligibile
    Categoriile şi subcategoriile de cheltuieli eligibile pentru prezenta cerere de propuneri de proiecte sunt prevăzute şi detaliate în Ordinul nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin POSDRU 2007-2013, cu modificările şi completările ulterioare.
    Lista categoriilor şi subcategoriilor de cheltuieli eligibile pentru această cerere de propuneri de proiecte:
    1. Cheltuieli cu personalul implicat în implementarea proiectului
    1.1. Salarii şi asimilate acestora
    1.2. Onorarii
    1.3. Contribuţii sociale aferente cheltuielilor salariale şi cheltuielilor asimilate acestora (contribuţii angajaţi şi angajatori)
    2. Cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna
    2.1. Transport persoane (personal propriu, participanţi, alte persoane)
    2.2. Transport materiale şi echipamente
    2.3. Cazare
    2.4. Diurnă (pentru personalul propriu)
    3. Cheltuieli pentru derularea proiectului
    3.1. Servicii de sonorizare
    3.2. Traducere şi interpretare
    3.3. Prelucrare date
    3.4. Întreţinere, actualizare şi dezvoltare aplicaţii informatice
    3.5. Achiziţionare de publicaţii, cărţi, reviste de specialitate relevante pentru operaţiune, în format tipărit şi/sau electronic
    3.6. Concesiuni, brevete, licenţe, mărci comerciale, drepturi şi active similare
    3.7. Materiale consumabile
    4. Cheltuieli aferente activităţilor subcontractate (externalizate)
    4.1. Cheltuieli aferente diverselor achiziţii de servicii specializate, pentru care beneficiarul nu are expertiza necesară, inclusiv managementul proiectului şi consultanţă juridică
    4.2. Cheltuieli aferente contractelor încheiate cu operatori economici (inclusiv PFA) în vederea furnizării unor servicii:
    a) organizarea de evenimente;
    b) pachete complete conţinând transportul, cazarea şi/sau hrana participanţilor/personalului propriu;
    c) audit financiar extern;
    d) expertiză contabilă;
    e) editarea şi tipărirea de materiale pentru sesiuni de instruire/formare;
    f) editarea şi tipărirea de materialele publicitare;
    5. Taxe
    5.1. taxe de certificare a competenţelor (inclusiv taxe de certificare a competenţelor profesionale obţinute pe alte căi decât cele formale)
    5.2. taxe de evaluare/acreditare/autorizare a programelor de formare/educaţie
    5.3. taxe pentru participarea la programe de formare/educaţie
    6. Cheltuieli pentru închirieri şi leasing, necesare derulării activităţilor proiectului:
    6.1. Închiriere (locaţii, bunuri)
    6.2. Rate de leasing (operaţional) plătite de utilizatorul de leasing*3)
──────────
    *3) Se decontează doar leasingul operaţional.
──────────

    7. Subvenţii (ajutoare, premii) şi burse:
    7.1. Subvenţii (ajutoare, premii) pentru cursanţi pe perioada derulării cursurilor
    7.2. Premii în cadrul unor concursuri
    8. Cheltuieli indirecte/Cheltuieli generale de administraţie
    8.1. Cheltuieli aferente personalului administrativ şi personalului auxiliar
    8.2. Utilităţi
    8.3. Servicii de administrare a clădirilor
    8.4. Servicii de întreţinere şi reparare echipamente şi mijloace de transport
    8.5. Arhivare documente
    8.6. Amortizare active
    8.7. Cheltuieli financiare şi juridice (notariale)
    8.8. Multiplicare, cu excepţia materialelor de informare şi publicitate
    8.9. Conectare la reţele informatice
    8.10. Cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publică
    8.11. Abonamente la publicaţii de specialitate
    8.12. Materiale consumabile
    9. Cheltuieli de informare şi publicitate
    10. Cheltuieli de tip FEDR
    10.1. Instalaţii tehnice
    10.2. Mobilier, aparatură, birotică, echipamente de protecţie a valorilor umane şi materiale
    10.3. Alte cheltuieli pentru investiţii

    ATENŢIE!
    Conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programe operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare, din care reiese că TVA nedeductibilă este eligibilă, costurile care alcătuiesc bugetul proiectului conţin şi TVA aferent acestora.
    Decontarea costurilor salariale cu personalul (intern sau extern) implicat în managementul proiectului se va face în limita unui procent de 10% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului.
    Cheltuielile indirecte/cheltuieli generale de administraţie se definesc în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin POSDRU 2007-2013, cu modificările şi completările ulterioare.
    Valoarea cheltuielilor indirecte/cheltuielilor generale de administraţie se calculează prin aplicarea unui procent la valoarea totală a costurilor directe, cu excepţia cheltuielilor de tip FEDR. Acest procent corespunzător cheltuielilor indirecte/cheltuielilor generale de administraţie este de maximum 5% pentru beneficiarii instituţii publice.
    4.5. Indicatori de monitorizare şi evaluare
    Indicatorii proiectului dumneavoastră trebuie să contribuie direct la atingerea indicatorilor de monitorizare şi evaluare definiţi în Documentul-cadru de implementare POSDRU 2007 - 2013*4) (indicatori de program, respectiv indicatori suplimentari, dacă este cazul, care sunt menţionaţi prin cererea dumneavoastră de finanţare).
──────────
    *4) Documentul-cadru de implementare se poate descărca utilizând următorul link: http://www.fonduri-ue.ro/posdru/index.php/posdru/programare
──────────

    Indicatori de program - indicatori de realizare imediată (output)
    Numărul cursanţilor pentru actualizarea şi îmbunătăţirea competenţelor, din care:
    - medici;
    - asistente.
    Vă rugăm să aveţi în vedere că acest indicator este obligatoriu.
    Solicitantul va avea obligaţia să stabilească o ţintă de minimum 500 de medici şi minimum 1.000 de asistente.
    Dacă nu îndeplineşte această condiţie, proiectul propus de solicitant nu va fi admis pentru finanţare.
    5. Procesul de evaluare şi selecţie
    Procesul de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare este descris în Ghidul solicitantului - Condiţii generale.
    Procesul de evaluare şi selecţie al cererilor de finanţare se face pe baza criteriilor prezentate în grilele de evaluare prevăzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezentul ghid.
    6. Greşeli frecvente la redactarea cererii de finanţare
    6.1. Greşeli care duc automat la respingerea cererii de finanţare:
    - bugetul detaliat şi anexele proiectului nu sunt încărcate în sistemul Action Web odată cu transmiterea cererii de finanţare;
    - neîncadrarea corectă în obiectivele şi activităţile eligibile ale DMI 3.2 (se introduc activităţi eligibile pe alte DMI) sau în categoriile de grupuri-ţintă eligibile;
    - nerespectarea cerinţelor legate de indicatorii de program obligatorii stabiliţi pentru prezenta cerere de propunere de proiecte.
    6.2. Greşeli care duc la depunctarea cererii de finanţare (în Faza B - Criterii de selecţie):
    - nedetalierea elementelor de valoare adăugată;
    - neatingerea tuturor aspectelor menţionate în grilele de evaluare şi în Ghidul solicitantului - Condiţii generale şi Condiţii specifice;
    - necorelarea informaţiilor trecute de solicitant în diferite secţiuni, de exemplu, cele de la activităţi cu cele de la graficul activităţilor ori de la buget cu cele de la detalierea bugetului sau există costuri care nu se regăsesc corelate cu activităţile etc.;
    - justificări incomplete/lipsa datelor statistice pentru justificarea problemei;
    - dificultatea de a surprinde nevoile reale ale factorilor interesaţi;
    - dificultatea de a identifica şi de a descrie corect grupul/grupurile-ţintă (caracteristici, cuantificări, nevoi specifice);
    - necorelări ale grupurilor-ţintă între diverse secţiuni ale cererii de finanţare;
    - detalierea incompletă a bugetului, erori de calcul aritmetic;
    - încadrarea eronată în categoria de finanţare proprie (finanţat parţial sau finanţat integral de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale);
    - costuri supraestimate (utilizarea eficientă a fondurilor şi un raport optim cost-eficienţă);
    - nerespectarea limitelor impuse pentru diverse categorii de cheltuieli:
    ● cheltuielile administrative;
    ● cheltuielile tip FEDR;
    ● plafoanele maxime de referinţă pentru stabilirea eligibilităţii cheltuielilor cu personalul;
    - importanţa scăzută acordată sustenabilităţii;
    - neînţelegerea şi/sau justificarea fără substanţă a principiilor şi a temelor orizontale:
    ● egalitatea de şanse;
    ● dezvoltare durabilă;
    ● îmbătrânire activă;
    ● inovare/TIC;
    ● abordare interregională;
    - menţiuni cu caracter generic, fără claritate sau fără o legătură concretă cu scopul aplicaţiei;
    - copierea integrală sau parţială a prevederilor din DCI, ghiduri sau documente programatice.
    7. Contestaţii
    Modalitatea de depunere şi soluţionare a contestaţiilor este descrisă în Ghidul solicitantului - Condiţii generale.
    Pentru cererile de finanţare care sunt respinse, contestaţiile cu privire la rezultatele procesului de evaluare vor fi:
    - depuse la registratura AMPOSDRU la adresa: bd. Carol I nr. 34-36, sectorul 2, Bucureşti, sau
    - transmise prin fax la nr (+40 21) 315 02 06, în termen de maximum 3 (trei) zile lucrătoare de la transmiterea scrisorii de informare. Contestaţia trebuie să cuprindă aspectele punctuale ale deciziei cu care nu sunteţi de acord şi argumentele dumneavoastră cu privire la problema contestată.
    Contestaţiile care încearcă să acrediteze ideea neprimirii scrisorii de informare de către solicitant sau de către reprezentanţii solicitanţilor şi pentru care există confirmarea transmiterii acesteia, precum şi pentru solicitanţii care au transmis contestaţia în afara termenului prevăzut mai sus, nu vor face obiectul Comitetului de soluţionare a contestaţiilor, iar solicitanţii vor fi informaţi cu privire la aceste aspecte.
    8. Procesul de contractare
    Dacă proiectul depus de dumneavoastră a fost propus spre finanţare de către Comitetul de evaluare, va fi iniţiat procesul de contractare cu organizaţia dumneavoastră.
    În acest sens va fi transmisă către dumneavoastră, prin e-mail, o scrisoare prin care veţi fi informat cu privire la:
    1. documentele pe care trebuie să le prezentaţi privind organizaţia dumneavoastră;
    2. condiţiile de valabilitate a acestora;
    3. termenul-limită de prezentare a documentelor.
    Documentele minim solicitate privind încheierea contractului de finanţare cu dumneavoastră sunt:
    - declaraţie din care să reiasă numărul, tipul şi anul emiterii actului de înfiinţare a instituţiei respective, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal al solicitantului;
    - ordin sau decizie/dispoziţie a conducătorului ierarhic superior pentru persoana desemnată să semneze contractul, dacă este cazul;
    - CV-urile echipei de management şi ale experţilor pe termen lung responsabili pentru realizarea unei activităţi sau a unor activităţi în cadrul proiectului pentru acele activităţi care nu sunt subcontractate, în limba română, indicând funcţia/rolul în proiect, datate şi semnate de către titulari;
    - declaraţie privind evitarea dublei finanţări;
    - declaraţie de angajament;
    - declaraţie privind eligibilitatea TVA aferentă cheltuielilor ce vor fi efectuate în cadrul proiectului propus spre finanţare din instrumente structurale.


    ANEXA 1



                                    GRILA DE EVALUARE - FAZA A
 ┌───────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────┬────┬────┐
 │ Nr. crt. │ Criterii │ DA │ NU │
 ├───────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
 │01-CA-1 │Bugetul detaliat (format tabelar) a fost încărcat în Action Web.│ │ │
 ├───────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
 │02-CA-2 │Anexa nr. 1 la cererea de finanţare (Declaraţie de │ │ │
 │ │eligibilitate) a fost încărcată în Action Web. │ │ │
 ├───────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
 │03-EP-1 │Proiectul este relevant pentru obiectivele specifice ale axei │ │ │
 │ │prioritare şi ale domeniului major de intervenţie. │ │ │
 ├───────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
 │04-EP-2 │Toate activităţile proiectului sunt în concordanţă cu condiţiile│ │ │
 │ │specifice ale axei prioritare, ale domeniului major de │ │ │
 │ │intervenţie şi ale cererii de propuneri de proiecte. │ │ │
 ├───────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
 │05-EP-3 │Toate categoriile de grup/grupuri-ţintă ale proiectului sunt în │ │ │
 │ │concordanţă cu condiţiile specifice ale axei prioritare, ale │ │ │
 │ │domeniului major de intervenţie şi ale cererii de propuneri de │ │ │
 │ │proiecte. │ │ │
 ├───────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
 │06-EP-4 │Valoarea eligibilă a proiectului respectă limitele (minimă şi │ │ │
 │ │maximă) prevăzute de cererea de propuneri de proiecte. │ │ │
 ├───────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
 │07-EP-5 │Contribuţia solicitantului este cel puţin egală cu limita minimă│ │ │
 │ │prevăzută în Ghidul solicitantului - Condiţii generale şi Ghidul│ │ │
 │ │solicitantului - Condiţii specifice. │ │ │
 ├───────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
 │08-EP-6 │Bugetul alocat echipei de management a proiectului respectă │ │ │
 │ │limita maximă din valoarea eligibilă a proiectului conform │ │ │
 │ │Ghidului solicitantului - Condiţii specifice. │ │ │
 ├───────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
 │09-EP-7 │Proiectul respectă prevederile din Ghidul solicitantului - │ │ │
 │ │Condiţii generale privind informarea şi publicitatea. │ │ │
 ├───────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
 │10-EP-8 │Perioada de implementare a proiectului respectă limitele │ │ │
 │ │prevăzute de cererea de propuneri de proiecte. │ │ │
 ├───────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
 │11-EP-9 │Grupul-ţintă vizat respectă pragul minim stabilit în Ghidul │ │ │
 │ │solicitantului - Condiţii specifice. │ │ │
 ├───────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
 │12-ES-1 │Solicitantul aparţine categoriei de beneficiari eligibili. │ │ │
 └───────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┘



    ANEXA 2


                                    GRILA DE EVALUARE - FAZA B
 ┌────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┐
 │ Nr. │ Criterii de selecţie │ Punctajul │Punctajul│
 │ │ │ total maxim │ acordat │
 │ │ │100 de puncte│ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
 │1. │RELEVANŢĂ (Prin obiectivele sale proiectul contribuie la realizarea │Maximum - │ │
 │ │obiectivelor POSDRU şi DCI, politicilor şi strategiilor naţionale, │30 de puncte │ │
 │ │regionale sau locale şi la soluţionarea nevoilor specifice ale │Minimum - │ │
 │ │grupului-ţintă.) │21 de puncte │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │1.1. │Relevanţa proiectului pentru politicile şi strategiile naţionale, POSDRU, axa prioritară şi │
 │ │domeniul major de intervenţie: │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a) Proiectul descrie concret şi argumentat contribuţia acestuia faţă│ 3 │ │
 │ │politicile şi strategiile naţionale, POSDRU, axa prioritară şi │ │ │
 │ │domeniul major de intervenţie. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b) Proiectul descrie general şi nu argumentează elementele prin care│ 0 │ │
 │ │acesta este relevant faţă de politicile şi strategiile naţionale, │ │ │
 │ │POSDRU, axa prioritară şi domeniul major de intervenţie. │ │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │1.2. │Cuantificarea grupului-ţintă inclus în proiect: │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a) Grupul-ţintă este cuantificat corect şi coerent în toate │ 4 │ │
 │ │secţiunile cererii de finanţare. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b) Grupul-ţintă este cuantificat parţial şi inexact în toate │ 2 │ │
 │ │secţiunile cererii de finanţare. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │c) Grupul-ţintă nu este cuantificat corect în toate secţiunile │ 0 │ │
 │ │cererii de finanţare. │ │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │1.3. │Descrierea grupului-ţintă │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a) Grupul-ţintă este descris concret şi corelat în toate secţiunile │ 4 │ │
 │ │cererii de finanţare. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b) Grupul-ţintă este descris concret, dar necorelat în toate │ 2 │ │
 │ │secţiunile cererii de finanţare. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │c) Grupul-ţintă nu este descris concret în secţiunile cererii de │ 0 │ │
 │ │finanţare. │ │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │1.4. │Modalităţile de identificare, recrutare, implicare şi menţinere a grupului-ţintă incluse în │
 │ │proiect: │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a) Modalităţile de identificare, recrutare, implicare şi menţinere │ 5 │ │
 │ │în proiect a persoanelor aparţinând grupului-ţintă sunt descrise │ │ │
 │ │concret şi personalizat. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b) Modalităţile de identificare, recrutare, implicare şi menţinere │ 2 │ │
 │ │în proiect a persoanelor aparţinând grupului-ţintă sunt descrise │ │ │
 │ │parţial. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │c) Modalităţile de identificare, recrutare, implicare şi menţinere │ 0 │ │
 │ │în proiect a persoanelor aparţinând grupului-ţintă nu sunt descrise.│ │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │1.5. │Identificarea nevoilor grupului-ţintă │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a) Nevoile grupului-ţintă sunt identificate concret prin furnizarea │ 5 │ │
 │ │de date cantitative şi/sau calitative, studii sau analize │ │ │
 │ │statistice. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b) Nevoile grupului-ţintă sunt doar descrise, nefiind identificate │ 2 │ │
 │ │în urma unor date cantitative şi/sau calitative, studii sau analize │ │ │
 │ │statistice. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │c) Nevoile grupului-ţintă nu sunt descrise. │ 0 │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │1.6. │Relevanţa proiectului faţă de nevoile grupului-ţintă şi necesitatea implementării │
 │ │proiectului. │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a) Activităţile propuse în proiect răspund concret nevoilor │ 4 │ │
 │ │identificate şi contribuie la satisfacerea acestora. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b) Activităţile propuse în proiect răspund doar parţial nevoilor │ 2 │ │
 │ │identificate şi contribuie la satisfacerea acestora. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │c) Activităţile propuse în proiect nu răspund nevoilor identificate │ 0 │ │
 │ │şi nu contribuie la satisfacerea acestora. │ │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │1.7. │Demonstrarea clară a valorii adăugate a proiectului: │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a) Proiectul descrie concret ceea ce aduce în plus faţă de situaţia │ 5 │ │
 │ │deja existentă. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b) Proiectul doar enumeră, fără a descrie modalitatea prin care │ 2 │ │
 │ │proiectul aduce ceva în plus faţă de situaţia deja existentă. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │c) Proiectul nu descrie ceea ce aduce în plus faţă de situaţia deja │ 0 │ │
 │ │existentă. │ │ │
 ├────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
 │Punctaj total criteriu "RELEVANŢĂ" │Maximum 30 de│ │
 │ │puncte │ │
 │ ├─────────────┼─────────┤
 │ │Minimum 21 de│ │
 │ │puncte │ │
 ├────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
 │2. │METODOLOGIE (Proiectul este structurat coerent şi este în măsură să │Punctaj maxim│ │
 │ │furnizeze beneficii reale şi sustenabile grupului-ţintă; proiectul │25 de puncte │ │
 │ │are o structură logică şi este prezentat clar şi coerent şi va │Punctaj minim│ │
 │ │determina o îmbunătăţire sustenabilă a situaţiei grupului-ţintă.) │18 puncte │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │2.1 │Obiectivele proiectului: │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a) obiectivele proiectului sunt clare, realiste şi pot fi atinse în │ 2 │ │
 │ │perspectiva realizării proiectului; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b) obiectivele proiectului pot fi parţial atinse în perspectiva │ 1 │ │
 │ │realizării proiectului; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │c) obiectivele proiectului nu sunt realiste în perspectiva │ 0 │ │
 │ │realizării proiectului. │ │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │2.2. │Indicatorii proiectului: │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a) Indicatorii proiectului sunt măsurabili, verificabili şi corelaţi│ 4 │ │
 │ │cu activităţile proiectului. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b) Indicatorii proiectului sunt măsurabili, verificabili, dar nu │ 2 │ │
 │ │sunt corelaţi cu activităţile proiectului. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │c) Indicatorii proiectului nu sunt măsurabili, verificabili şi nu │ 0 │ │
 │ │sunt corelaţi cu activităţile proiectului. │ │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │2.3. │Rezultatele proiectului: │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a) Rezultatele proiectului sunt cuantificate/măsurabile, corelate │ 2 │ │
 │ │cu activităţile şi descriu îmbunătăţiri/beneficii reale care │ │ │
 │ │determină în mod direct realizarea obiectivelor proiectului. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b) Rezultatele proiectului sunt cuantificate/măsurabile, dar nu sunt│ 1 │ │
 │ │corelate cu activităţile şi nu descriu îmbunătăţiri/beneficii reale │ │ │
 │ │care determină în mod direct realizarea obiectivelor proiectului. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │c) Rezultatele proiectului nu sunt cuantificate/măsurabile, nu sunt │ 0 │ │
 │ │corelate cu activităţile şi nu descriu îmbunătăţiri/beneficii reale │ │ │
 │ │care determină în mod direct realizarea obiectivelor proiectului. │ │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │2.4. │Planificarea eficientă a activităţilor proiectului: │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a) Activităţile proiectului sunt descrise clar, sintetic, cronologic│ 4 │ │
 │ │şi sunt corelate în cadrul calendarului de realizare cu atribuţiile │ │ │
 │ │membrilor echipei de proiect, cu rezultatele proiectului, │ │ │
 │ │indicatorii de realizare şi ţintele stabilite. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b) Activităţile proiectului sunt descrise clar, sintetic, cronologic│ 2 │ │
 │ │şi parţial corelate în cadrul calendarului de realizare cu │ │ │
 │ │rezultatele proiectului şi indicatorii de realizare, precum şi cu │ │ │
 │ │atribuţiile membrilor echipei de proiect. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │c) Activităţile proiectului nu descrise clar, sintetic, cronologic │ 0 │ │
 │ │şi nu sunt corelate nici în cadrul calendarului de realizare, şi │ │ │
 │ │nici cu atribuţiile membrilor echipei de proiect şi sunt slab │ │ │
 │ │corelate cu rezultatele proiectului şi indicatorii de realizare, iar│ │ │
 │ │ţintele stabilite nu sunt fezabile. │ │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │2.5. │Calificările şi experienţa necesară a fiecărui membru din cadrul echipei de implementare: │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a) sunt descrise concret calificările, competenţele profesionale, │ 2 │ │
 │ │experienţa necesară, precum şi atribuţiile şi responsabilităţile │ │ │
 │ │fiecărui membru din echipa de implementare; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b) sunt descrise parţial calificările, competenţele profesionale, │ 1 │ │
 │ │experienţa necesară, precum şi atribuţiile şi responsabilităţile │ │ │
 │ │fiecărui membru din echipa de implementare; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │c) nu sunt descrise calificările, competenţele profesionale, │ 0 │ │
 │ │experienţa necesară şi nici atribuţiile şi responsabilităţile │ │ │
 │ │fiecărui membru din echipa de implementare. │ │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │2.6. │Resurse alocate şi achiziţii de bunuri, servicii şi lucrări necesare pentru implementarea │
 │ │proiectului: │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a) sunt specificate concret bunurile, serviciile/lucrările, dotările│ 2 │ │
 │ │şi echipamentele existente şi care urmează a fi închiriate sau │ │ │
 │ │achiziţionate pentru implementarea proiectului în raport cu │ │ │
 │ │activităţile proiectului, care contribuie la obţinerea rezultatelor │ │ │
 │ │propuse; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b) sunt specificate concret bunurile, serviciile/lucrările, dotările│ 1 │ │
 │ │şi echipamentele existente şi care urmează a fi închiriate sau │ │ │
 │ │achiziţionate, dar nu sunt corelate cu activităţile proiectului, │ │ │
 │ │care contribuie la obţinerea rezultatelor propuse; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │c) nu sunt specificate toate bunurile, serviciile/lucrările, │ 0 │ │
 │ │dotările şi echipamentele existente şi cele care urmează a fi │ │ │
 │ │închiriate sau achiziţionate pentru implementarea proiectului propus│ │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │2.7. │Metodologia de implementare a proiectului: │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a) proiectul prezintă clar modul de implementare a activităţilor │ │ │
 │ │propuse, precum şi o metodologie concretă pentru monitorizarea, │ 5 │ │
 │ │coordonarea şi organizarea managerială şi financiară a proiectului, │ │ │
 │ │printr-o alocare eficientă a resurselor; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b) proiectul prezintă clar modul de implementare a activităţilor │ 3 │ │
 │ │propuse, dar nu prezintă o metodologie concretă pentru │ │ │
 │ │monitorizarea, coordonarea şi organizarea managerială şi financiară │ │ │
 │ │a proiectului, printr-o alocare eficientă a resurselor; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │c) proiectul nu prezintă clar modul de implementare a activităţilor │ 1 │ │
 │ │propuse şi nu prezintă o metodologie concretă pentru monitorizarea, │ │ │
 │ │coordonarea şi organizarea managerială şi financiară a proiectului, │ │ │
 │ │printr-o alocare eficientă a resurselor; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │d) proiectul nu prezintă modul de implementare a activităţilor │ 0 │ │
 │ │propuse şi nu prezintă o metodologie pentru monitorizarea, │ │ │
 │ │coordonarea şi organizarea managerială şi financiară a proiectului, │ │ │
 │ │printr-o alocare eficientă a resurselor. │ │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │2.8. │Egalitate de şanse: │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │Proiectul prezintă concret modul în care principiul privind │ 2 │ │
 │ │egalitatea de şanse este integrat în elaborarea şi implementarea │ │ │
 │ │proiectului: │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │a1) în realizarea activităţilor; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │b1) în managementul proiectului; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │c1) prezentarea altor componente care contribuie la asigurarea │ │ │
 │ │egalităţii de şanse şi a egalităţii de gen. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │Proiectul prezintă în mod ambiguu modul în care principiul privind │ 1 │ │
 │ │egalitatea de şanse este integrat în elaborarea şi implementarea │ │ │
 │ │proiectului: │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │a1) în realizarea activităţilor; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │b1) în managementul proiectului; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │c1) prezentarea altor componente care contribuie la asigurarea │ │ │
 │ │egalităţii de şanse şi a egalităţii de gen. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │Proiectul nu prezintă modul în care principiul privind egalitatea de│ 0 │ │
 │ │şanse este integrat în elaborarea şi implementarea proiectului: │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │a1) în realizarea activităţilor; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │b1) în managementul proiectului; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │c1) prezentarea altor componente care contribuie la asigurarea │ │ │
 │ │egalităţii de şanse şi a egalităţii de gen. │ │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │2.9. │Contribuţia proiectului la alte teme şi obiective orizontale │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │Proiectul prezintă concret contribuţia acestuia la cel puţin două │ 2 │ │
 │ │dintre obiectivele orizontale: │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │a1) dezvoltare durabilă; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │b) inovare şi TIC; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │c1) îmbătrânire activă; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │d1) abordare interregională. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
 │ │Proiectul prezintă concret contribuţia acestuia la cel puţin unul │ 1 │ │
 │ │dintre obiectivele orizontale: │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │a1) dezvoltare durabilă; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │b1) inovare şi TIC; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │c1) îmbătrânire activă; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │d1) abordare interregională. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
 │ │Proiectul nu prezintă contribuţia acestuia la cel puţin unul dintre │ 0 │ │
 │ │obiectivele orizontale: │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │a1) dezvoltare durabilă; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │b1) inovare şi TIC; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │c1) îmbătrânire activă; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │d1) abordare interregională. │ │ │
 ├────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
 │Punctaj total criteriu "METODOLOGIE" │Maximum 25 de│ │
 │ │puncte │ │
 │ ├─────────────┤ │
 │ │Minimum 18 │ │
 │ │puncte │ │
 ├────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
 │3. │SUSTENABILITATE (Prezentarea clară a modului de continuare a │Punctaj maxim│ │
 │ │proiectului sau a efectelor proiectului după încetarea sursei de │15 puncte │ │
 │ │finanţare; prezentarea măsurilor actuale sau care vor fi luate │Punctaj minim│ │
 │ │pentru a se asigura faptul că progresul sau beneficiile realizate │10 puncte │ │
 │ │pentru grupul/grupurile-ţintă vor fi garantate în viitor.) │ │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │3.1. │Transferabilitate │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a. Proiectul descrie concret modul în care este asigurată o posibilă│ 6 │ │
 │ │transferare a activităţilor/rezultatelor proiectului către alt │ │ │
 │ │grup-ţintă, alte sectoare, multiplicare. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b. Proiectul descrie ambiguu modul în care este asigurată o posibilă│ 4 │ │
 │ │transferare a activităţilor/rezultatelor proiectului către alt │ │ │
 │ │grup-ţintă, alte sectoare, multiplicare. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │c. Proiectul nu descrie concret modul în care este asigurată o │ 0 │ │
 │ │posibilă transferare a activităţilor/rezultatelor proiectului către │ │ │
 │ │alt grup-ţintă, alte sectoare, multiplicare. │ │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │3.2. │Dezvoltarea domeniului medical finanţat │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a) Proiectul descrie concret modalitatea prin care rezultatele │ 4 │ │
 │ │propuse prin proiect vor conduce la creşterea numărului de pacienţi │ │ │
 │ │transplantaţi. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b) Proiectul descrie ambiguu modalitatea prin care rezultatele │ 2 │ │
 │ │propuse prin proiect vor conduce la creşterea numărului de pacienţi │ │ │
 │ │transplantaţi. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │c) Proiectul nu descrie modalitatea prin care rezultatele propuse │ 0 │ │
 │ │prin proiect vor conduce la creşterea numărului de pacienţi │ │ │
 │ │transplantaţi. │ │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │3.3. │Sustenabilitate financiară │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a) Proiectul descrie concret sursele ulterioare de finanţare │ 5 │ │
 │ │(fonduri proprii, fonduri externe etc.) pentru continuarea │ │ │
 │ │proiectului sau a rezultatelor sale după finalizarea finanţării │ │ │
 │ │nerambursabile. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b) Proiectul descrie ambiguu sursele ulterioare de finanţare │ 3 │ │
 │ │(fonduri proprii, fonduri externe etc.) pentru continuarea │ │ │
 │ │proiectului sau a rezultatelor sale după finalizarea finanţării │ │ │
 │ │nerambursabile. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │c) Proiectul nu descrie sursele ulterioare de finanţare (fonduri │ 0 │ │
 │ │proprii, fonduri externe etc.) pentru continuarea proiectului sau │ │ │
 │ │a rezultatelor sale după finalizarea finanţării nerambursabile. │ │ │
 ├────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
 │Punctaj total criteriu "SUSTENABILITATE" │Maximum 15 │ │
 │ │puncte │ │
 │ ├─────────────┤ │
 │ │Minimum 10 │ │
 │ │puncte │ │
 ├────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
 │4. │COST-EFICIENŢĂ (Proiectul prezintă clar rezultatele aşteptate în │maximum 30 de│ │
 │ │raport cu resursele utilizate, bugetul proiectului este bine │puncte │ │
 │ │gestionat cu respectarea principiilor managementului riguros.) │minimum 21 de│ │
 │ │ │puncte │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │4.1. │Completitudinea bugetului │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a) Toate calculele din bugetul detaliat sunt corecte şi sunt │ 3 │ │
 │ │reflectate în alocarea pe activităţi. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b) Nu toate calculele din bugetul detaliat sunt corecte, dar sunt │ 1 │ │
 │ │reflectate în alocarea pe activităţi. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │c) Calculele din bugetul detaliat sunt parţial corecte şi sunt │ 0 │ │
 │ │parţial reflectate în alocarea pe activităţi. │ │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │4.2. │Detalierea bugetului: │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a) bugetul detaliat este structurat pe unităţi şi costuri unitare │ 5 │ │
 │ │pentru toate categoriile de cheltuieli incluse; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b) bugetul detaliat este parţial structurat pe unităţi şi costuri │ 3 │ │
 │ │unitare pentru categoriile de cheltuieli incluse, dar permite o │ │ │
 │ │evaluare a modalităţii de estimare a costurilor de către aplicant; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │c) bugetul detaliat este parţial structurat pe unităţi şi costuri │ 1 │ │
 │ │unitare pentru categoriile de cheltuieli incluse, dar nu permite o │ │ │
 │ │evaluare a modalităţii de estimare a costurilor de către aplicant; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │d) bugetul detaliat nu este structurat pe unităţi şi costuri unitare│ 0 │ │
 │ │pentru categoriile de cheltuieli incluse şi nu permite o evaluare a │ │ │
 │ │modalităţii de estimare a costurilor. │ │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │4.3. │Fundamentarea economico-financiară a costurilor │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a) Valorile cuprinse în bugetul proiectului sunt susţinute concret │ 8 │ │
 │ │de o justificare corectă privind numărul de unităţi (cantitatea, │ │ │
 │ │după caz) şi costul unitar, pentru fiecare tip de cheltuială. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b) Valorile cuprinse în bugetul proiectului sunt susţinute concret │ 5 │ │
 │ │de o justificare corectă privind numărul de unităţi (cantitatea, │ │ │
 │ │după caz) şi costul unitar, doar pentru anumite tipuri de cheltuieli│ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │c) Valorile cuprinse în bugetul proiectului sunt susţinute parţial │ 3 │ │
 │ │de o justificare corectă privind numărul de unităţi (cantitatea, │ │ │
 │ │după caz) şi costul unitar şi doar pentru anumite tipuri de │ │ │
 │ │cheltuieli. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │d) Valorile cuprinse în bugetul proiectului nu sunt susţinute de o │ 0 │ │
 │ │justificare corectă privind numărul de unităţi (cantitatea, după │ │ │
 │ │caz) şi costul unitar. │ │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │4.4. │Modalitatea de estimare a costurilor │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a) Toate costurile sunt realiste, sunt în conformitate cu preţurile │ 8 │ │
 │ │pieţei şi sunt corelate cu complexitatea şi natura activităţii/ │ │ │
 │ │achiziţiei, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a │ │ │
 │ │Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi │ │ │
 │ │sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea │ │ │
 │ │fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente │ │ │
 │ │acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. │ │ │
 │ │142/2012, cu modificările şi completările ulterioare. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b) Toate costurile sunt realiste, sunt în conformitate cu preţurile │ 5 │ │
 │ │pieţei, dar nu sunt corelate cu complexitatea şi natura activităţii/│ │ │
 │ │achiziţiei, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a │ │ │
 │ │Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin │ │ │
 │ │Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │c) Nu toate costurile sunt realiste şi în conformitate cu preţurile │ 3 │ │
 │ │pieţei şi nu sunt corelate cu complexitatea şi natura activităţii/ │ │ │
 │ │achiziţiei, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a │ │ │
 │ │Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin │ │ │
 │ │Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare. │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │d) Costurile nu sunt realiste şi în conformitate cu preţurile pieţei│ 0 │ │
 │ │şi nu sunt corelate cu complexitatea şi natura activităţii/ │ │ │
 │ │achiziţiei în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a │ │ │
 │ │Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin │ │ │
 │ │Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare. │ │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
 │4.5. │Utilizarea eficientă a fondurilor: │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
 │ │a) este justificată şi fundamentată concret şi corect valoarea │ 6 │ │
 │ │totală a proiectului printr-o analiză din care reiese că fondurile │ │ │
 │ │utilizate la finanţare sunt corelate cu activităţile şi indicatorii │ │ │
 │ │propuşi; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │b) este insuficient justificată şi fundamentată valoarea totală a │ 3 │ │
 │ │proiectului printr-o analiză din care reiese că fondurile utilizate │ │ │
 │ │la finanţare sunt corelate cu activităţile şi indicatorii propuşi; │ │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
 │ │c) nu este justificată şi fundamentată valoarea totală a proiectului│ 0 │ │
 │ │printr-o analiză din care reiese că fondurile utilizate la finanţare│ │ │
 │ │sunt corelate cu activităţile şi indicatorii propuşi. │ │ │
 ├────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
 │Punctaj total criteriu "COST-EFICIENŢĂ" │Maximum 30 de│ │
 │ │puncte │ │
 │ ├─────────────┤ │
 │ │Minimum 21 de│ │
 │ │puncte │ │
 ├────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
 │ │SCOR TOTAL PROIECT │Maximum │ │
 │ │ │100 de puncte│ │
 │ │ ├─────────────┤ │
 │ │ │Minimum 70 de│ │
 │ │ │puncte │ │
 ├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
 │ │Comentariile evaluatorului │ │ │
 └────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┘


                                   ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016