Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.315 din 25 iulie 2007  privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 886/218/2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor   art. 24 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului contractual din unitatile sanitare publice din sectorul sanitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.315 din 25 iulie 2007 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 886/218/2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor art. 24 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului contractual din unitatile sanitare publice din sectorul sanitar

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 558 din 15 august 2007

Având în vedere:
- <>art. 24 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului contractual din unitãţile sanitare publice din sectorul sanitar, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- Referatul de aprobare al secretarului general al Ministerului Sãnãtãţii Publice şi al directorului general al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. E.N. 8.023/2007 şi nr. D.G. 3.512/2007,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 7 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice şi ale <>art. 17 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 972/2006 pentru aprobarea Statutului Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,

ministrul sãnãtãţii publice şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emit urmãtorul ordin:

ART. I
Normele de aplicare a prevederilor <>art. 24 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului contractual din unitãţile sanitare publice din sectorul sanitar, aprobate prin Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 886/218/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 339 din 18 mai 2007, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. În anexã, dupã articolul 6 se introduce un nou capitol, capitolul III, conţinând articolele 7-13, cu urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL III
Decontarea contribuţiilor personale/coplãţii plãtite pentru serviciile medicale şi medicamentele furnizate
Art. 7. - Contribuţia personalã/coplata pentru serviciile medicale, tratamentele şi medicaţia acordate personalului contractual din unitãţile sanitare publice se suportã de cãtre acesta şi se recupereazã prin decontarea de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate pe bazã de documente justificative, în limita sumelor transferate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice şi bugetele ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie.
Art. 8. - Serviciile medicale, tratamentele şi medicaţia se referã la asistenţa medicalã stomatologicã, asistenţa medicalã de recuperare-reabilitare a sãnãtãţii în sanatoriile balneare şi medicamentele cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu, acordate conform Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate şi normelor metodologice de aplicare a acestuia.
Art. 9. - (1) Furnizorii de servicii medicale şi medicamente elibereazã facturi pentru contravaloarea reprezentând contribuţia personalã/coplata numai pentru serviciile medicale efectuate/medicamentele eliberate în condiţiile şi în limita contractelor încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate.
(2) Furnizorii de servicii medicale şi medicamente elibereazã facturi categoriilor de persoane prevãzute la art. 2 alin. (1), pe baza adeverinţei, în original, din care sã reiasã calitatea de personal contractual angajat într-o unitate sanitarã publicã.
Factura va cuprinde urmãtoarele elemente:
a) unitatea emitentã - denumirea furnizorului;
b) numele şi prenumele persoanei beneficiare;
c) codul numeric personal al persoanei beneficiare;
d) denumirea casei de asigurãri de sãnãtate cu care se aflã în relaţie contractualã furnizorul de servicii medicale/medicamente şi numãrul contractului (inclusiv data încheierii acestuia);
e) denumirea serviciilor medicale/medicamentelor eliberate (denumire comercialã);
f) cantitatea serviciilor medicale/medicamentelor eliberate (denumirea comercialã);
g) contravaloarea reprezentând contribuţia personalã corespunzãtoare serviciilor acordate/medicamentelor eliberate (denumirea comercialã).
Art. 10. - Facturile se depun, în termen de 30 de zile calendaristice de la data emiterii, la unitatea sanitarã publicã la care sunt angajate persoanele beneficiare.
Art. 11. - (1) Unitatea sanitarã publicã angajatoare întocmeşte pentru personalul contractual angajat câte un borderou centralizator, conform modelului prevãzut în anexa la prezentele norme. Borderoul se întocmeşte pe fiecare casã de asigurãri de sãnãtate cu care furnizorii de servicii medicale şi medicamente care au acordat serviciile medicale/medicamentele sunt în relaţii contractuale şi va fi însoţit de facturile emise.
(2) Angajatorul, unitate sanitarã publicã, transmite la casa de asigurãri de sãnãtate cu care se aflã în relaţie contractualã pentru furnizare de servicii medicale, în primele 5 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare celei în care au fost depuse facturile la angajator, borderourile însoţite de facturile corespunzãtoare. Borderourile vor fi avizate de casele de asigurãri de sãnãtate care sunt în relaţii contractuale cu furnizorii de servicii medicale şi medicamente ce au emis facturile corespunzãtoare, la solicitarea casei de asigurãri de sãnãtate care le-a primit. Avizele se acordã ca urmare a verificãrii de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate a faptului cã serviciile medicale/ medicamentele eliberate se regãsesc în documentele justificative depuse de furnizori în vederea decontãrii.
(3) În termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data primirii documentelor prevãzute la alin. (2) casa se asigurãri de sãnãtate vireazã unitãţii sanitare publice angajatoare cu care se aflã în relaţie contractualã contravaloarea sumelor cuprinse în borderourile centralizatoare, urmând ca aceasta sã plãteascã sumele primite angajaţilor sãi în baza borderourilor transmise cãtre casa de asigurãri de sãnãtate.
Art. 12. - Furnizorii de servicii medicale şi de medicamente şi casele de asigurãri de sãnãtate vor ţine evidenţe distincte pentru serviciile medicale/medicamentele acordate acestor categorii de persoane. Casele de asigurãri de sãnãtate vor ţine evidenţe distincte pentru sumele reprezentând contribuţia personalã/coplata pe domenii de asistenţã medicalã.
Art. 13. - Lunar, odatã cu solicitarea de deschidere de credite, casele de asigurãri de sãnãtate vor transmite Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi necesarul reprezentând sumele ce urmeazã a fi utilizate în vederea efectuãrii plãţilor aferente contravalorii contribuţiei personale/coplãţii pentru servicii medicale şi medicamente acordate persoanelor prevãzute la art. 2 alin. (1)."
2. Anexa la norme se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ "ANEXĂ │
│ │
│ UNITATEA SANITARĂ PUBLICĂ .............................. │
│ CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE ........................... │
│ │
│ │
│ BORDEROU CENTRALIZATOR │
│ privind evidenţa personalului contractual care a │
│ beneficiat de servicii medicale/medicamente │
│ luna ....... anul ........ │
│ │
│ ┌───┬───────────────┬─────────────┬───────────────┬──────────┬───────────┐ │
│ │Nr.│ Personalul │ Tipul │ Emitentul │ Nr./Data │ Valoarea │ │
│ │crt│ contractual │serviciului*)│ facturii │facturii │ facturii │ │
│ │ ├─────────┬─────┤ ├───────────┬───┤ │ │ │
│ │ │Numele şi│CNP │ │Denumirea │CUI│ │ │ │
│ │ │prenumele│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───┼─────────┼─────┼─────────────┼───────────┼───┼──────────┼───────────┤ │
│ ├───┼─────────┼─────┼─────────────┼───────────┼───┼──────────┼───────────┤ │
│ └───┴─────────┴─────┴─────────────┴───────────┴───┴──────────┴───────────┘ │
│ │
│ *) Se va înscrie codul corespunzãtor tipului de serviciu/medicament │
│ de care a beneficiat, dupã cum urmeazã: │
│ S - servicii stomatologice, R - servicii medicale de recuperare- │
│ reabilitare, M - medicamente. │
│ │
│ Rãspundem pentru realitatea şi legalitatea datelor. │
│ │
│ Manager, │
│ ............ │
│ │
│ Director economic, Avizat, │
│ ................... Casa de Asigurãri de Sãnãtate ......" │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


ART. II
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Vasile Ciurchea
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016