Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.311 din 25 aprilie 2008  pentru aprobarea Procedurii de indreptare a erorilor materiale din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.311 din 25 aprilie 2008 pentru aprobarea Procedurii de indreptare a erorilor materiale din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 340 din 2 mai 2008

În temeiul prevederilor <>art. 114 alin. (4)-(7) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere prevederile <>art. 11 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul economiei şi finanţelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aprobã Procedura de îndreptare a erorilor materiale din documentele de platã întocmite de debitori privind obligaţiile fiscale, prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) Pentru efectuarea procedurii prevãzute la alin. (1) se aprobã formularele ale cãror modele sunt cuprinse în anexele nr. 2 şi 3.
(3) Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti şi organele fiscale subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.089/2006 pentru aprobarea Procedurii de îndreptare a erorilor din documentele de platã întocmite de debitori privind obligaţiile fiscale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.043 din 29 decembrie 2006, se abrogã.
ART. 4
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Cãtãlin Doica
secretar de stat

Bucureşti, 25 aprilie 2008
Nr. 1.311.


ANEXA 1

PROCEDURĂ
de îndreptare a erorilor materiale din documentele de platã
întocmite de debitori privind obligaţiile fiscale

1.1. Îndreptarea erorilor materiale din documentele de platã întocmite de debitori se va face pe baza unei cereri depuse la organul fiscal competent, potrivit legii, conform prevederilor <>art. 114 alin. (6) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
1.2. Prezenta procedurã de îndreptare a erorilor materiale din documentele de platã întocmite de contribuabil se aplicã în urmãtoarele situaţii:
a) plata obligaţiilor fiscale s-a efectuat în alt cont bugetar decât cel corespunzãtor ori utilizând un cod fiscal eronat;
b) în contul bugetar, înclusiv în contul unic, au fost achitate şi alte obligaţii fiscale decât cele prevãzute a se achita în contul respectiv;
2. Prin prezenta procedurã se vor îndrepta erorile materiale privind plãţile efectuate în conturi bugetare administrate de Ministerul Economiei şi Finanţelor - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.
3.1. Cererea trebuie sã cuprindã urmãtoarele elemente:
a) datele de identificare ale debitorului;
b) indicarea erorii ce urmeazã a fi îndreptatã;
c) modul în care va fi reconsideratã aceastã platã;
d) numãrul şi data documentelor prin care s-au stabilit ori s-au individualizat sumele de platã (titlurile de creanţã) pentru care se solicitã corectarea erorii materiale din documentul de platã;
e) numãrul şi data documentului prin care s-a efectuat plata iniţialã;
f) suma totalã achitatã prin documentul de platã iniţial;
g) data plãţii.
3.2. La cerere vor fi ataşate: o copie a ordinului de platã, o copie a extrasului de cont, copii de pe titlurile de creanţã şi orice alte documente ce atestã eroarea produsã.
3.3. Organul fiscal va verifica în evidenţele fiscale existenţa erorilor semnalate de contribuabili, îndeplinirea condiţiilor prevãzute la pct.1.2 şi a celor de creditare a contului bugetar şi de debitare a contului plãtitorului, urmând a se întocmi un referat cu propuneri de soluţionare a cererii debitorului, respectiv de îndreptare a erorilor din documentul de platã. Referatul va fi aprobat de cãtre conducãtorul organului fiscal competent în administrarea contribuabilului, potrivit legii.
4.1. Dupã aprobarea referatului prevãzut la pct. 3.3, organul fiscal competent va întocmi nota privind corecţia erorilor materiale din documentele de platã întocmite de debitori prin care s-au achitat obligaţii fiscale, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 2, în 3 exemplare. Nota privind corecţia erorilor materiale din documentele de platã întocmite de debitori prin care s-au achitat obligaţii fiscale se aprobã de conducãtorul unitãţii fiscale.
4.2. Nota privind corecţia erorilor materiale din documentele de platã întocmite de debitori prin care s-au achitat obligaţii fiscale se transmite unitãţii de trezorerie şi contabilitate publicã, în vederea operãrii corecţiei în conturile bugetare corespunzãtoare.
4.3. Unitatea de trezorerie şi contabilitate publicã efectueazã stornarea plãţii eronate şi înregistrarea sumei în conturile bugetare corespunzãtore cu data plãţii indicatã în anexa nr. 2, înscrie pe cele 3 exemplare ale notei prevãzute la pct. 4.1 data la care s-a efectuat aceastã operaţiune şi reţine un exemplar, restituind organului fiscal competent douã exemplare.
4.4. Dupã soluţionarea cererii contribuabilului, organul fiscal competent va transmite acestuia un exemplar al notei privind corecţia erorilor materiale din documentele de platã întocmite de debitori prin care s-au achitat obligaţii fiscale.
4.5. Prin excepţie de la prevederile pct. 1.2, în cazul erorilor materiale constând în virarea eronatã a obligaţiilor de platã la altã unitate de trezorerie şi contabilitate publicã decât cea la care trebuie achitatã suma, cererea prevãzutã la pct. 3.1 se depune la organul fiscal în a cãrui razã s-a efectuat plata eronatã. În aceastã situaţie, prin derogare de la prevederile art. 5 lit. s) din Normele metodologice privind utilizarea şi completarea ordinului de platã pentru Trezoreria Statului (OPT), aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 246/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, unitatea de trezorerie şi contabilitate publicã la care s-a efectuat plata eronatã va completa, la rubrica "Data plãţii" din ordinul de platã pentru Trezoreria Statului prin care se efectueazã transferul sumei la unitatea trezoreriei statului din cadrul organului fiscal competent, în scopul îndreptãrii erorii, data plãţii înscrisã în anexa nr. 2. Organul fiscal la care s-a efectuat plata eronatã va transmite o copie a cererii depuse de debitor, inclusiv a anexelor la cerere, organului fiscal competent în administrarea debitorului, procedând la întocmirea referatului cu propuneri de soluţionare a cererii debitorului.
4.6. Dupã efectuarea operaţiunii de corecţie în evidenţa analiticã pe plãtitori, organul fiscal competent va comunica debitorului, în cel mai scurt termen, modul de soluţionare a cererii de îndreptare a erorilor materiale din documentele de platã.
5. Cererea debitorului de îndreptare a erorilor materiale din documentele de platã se va soluţiona în termen de 45 de zile de la înregistrarea acesteia, conform prevederilor <>art. 70 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
6.1. Modificarea sau desfiinţarea actelor administrative fiscale ca urmare a îndreptãrilor erorilor materiale din documentul de platã se va face potrivit dispoziţiilor <>art. 47 şi 48 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, coroborate cu dispoziţiile pct. 46.1 din Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.050/2004 .
6.2. În scopul anulãrii distribuirii sumelor achitate în contul unic, aferente unui ordin de platã, organele fiscale vor transmite unitãţilor Trezoreriei Statului nota privind anularea operaţiunilor de distribuire şi de stingere a sumelor plãtite în contul unic, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 3. Nota privind anularea operaţiunilor de distribuire şi de stingere a sumelor plãtite în contul unic se întocmeşte în douã exemplare, dintre care un exemplar se pãstreazã la unitatea Trezoreriei Statului, iar un exemplar rãmane la organul fiscal.
6.3. Pe baza documentului prevãzut la pct. 6.2, unitãţile Trezoreriei Statului vor reconstitui integral suma înscrisã în ordinul de platã iniţial, în contul din care s-a realizat distribuirea, prin stornarea operaţiunii de distribuire a acestuia.
6.4. În cazul în care suma înscrisã în documentul de platã care face obiectul îndreptãrii erorilor materiale a fost transferatã din contul 55.02 "Disponibil al bugetelor asigurãrilor sociale şi fondurilor speciale, în curs de distribuire" în contul 22.47.03.02 "Venituri ale bugetului asigurãrilor sociale de stat - contribuţii cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetul asigurãrilor pentru şomaj şi bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate încasate în contul unic, în curs de distribuire", unitãţile Trezoreriei Statului, în baza notei privind operaţiunile de distribuire şi de stingere a sumelor plãtite în contul unic, vor proceda la reconstituirea integralã a sumei în contul 55.02 "Disponibil al bugetelor asigurãrilor sociale şi fondurilor speciale, în curs de distribuire", prin stornarea operaţiunii de transfer.
6.5. Operaţiunile de la pct. 6.3 şi 6.4 se efectueazã în sistem informatic.
6.6. Sumele reconstituite potrivit prevederilor pct. 6.3 şi 6.4, rãmase în conturile unice dupã îndreptarea erorilor materiale, se distribuie în conturile corespunzãtoare de venituri bugetare, în condiţiile legii.
7. Organul fiscal competent va arhiva la dosarul fiscal urmãtoarele documente:
a) cererea debitorului de îndreptare a erorilor materiale din documentele de platã;
b) documentaţia care a stat la baza efectuãrii acestei operaţiuni;
c) copiile fişelor debitorului din evidenţa analiticã pe plãtitori, afectate de operaţiunea de corecţie;
d) referatul aprobat de şeful organului fiscal;
e) nota privind corecţia erorilor din documentele de platã, avizatã de unitatea de trezorerie şi contabilitate publicã;
f) nota privind anularea operaţiunilor de distribuire şi de stingere a sumelor plãtite în contul unic.


ANEXA 2

MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
D.G.F.P. ....................../A.F.P. .......................
Str. .................... nr. ...., localitatea ..............

Aprobat/Data................
Conducãtorul unitãţii fiscale,
...........................
Semnãtura
........................
L.S.

NOTĂ
privind corecţia erorilor materiale din documentele de platã
întocmite de debitori prin care s-au achitat obligaţii fiscale

În temeiul prevederilor <>art. 114 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se corecteazã erorile din documentele de platã efectuate de cãtre:
- numele şi prenumele/denumirea debitorului ........................................
- domiciliul fiscal ................................................................
- codul de identificare fiscalã*) ..................................................
Corecţia s-a efectuat:
- în baza Cererii debitorului nr. ........................... din data de ........................
I. Contul bugetar din care se corecteazã erorile constatate în ordinele de platã pentru Trezoreria Statului prin care s-au achitat obligaţii fiscale:


┌────────────┬──────────┬────────────┬──────────┬───────────────┬──────────┐
│Denumirea │ Simbolul │ Documentul │ Data │Codul fiscal al│ │
│contului │ contului │ din care │efectuãrii│beneficiarului,│ │
│bugetar │ bugetar │ rezultã cã │ plãţii**)│ conform │ Suma │
│din care se │ │ suma a fost│ │documentului │ - lei - │
│storneazã │ │ plãtitã │ │ de platã │ │
│ │ │ │ │ iniţial │ │
├────────────┼──────────┼────────────┼──────────┼───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────────────┴──────────┴────────────┴──────────┴───────────────┴──────────┘



II. Obligaţiile fiscale care se sting prin corecţie:


┌────────────┬──────────┬─────────────┬──────────┬───────────────┬──────────┐
│Denumirea │ Simbolul │ Documentul │ Data │Codul fiscal al│ │
│obligaţiei │ contului │ prin care │efectuãrii│beneficiarului │ │
│stinse prin │ bugetar │s-a stabilit │ plãţii**)│ în urma │ Suma │
│corecţie │corespun- │sau s-a in- │ │ corecţiei │ - lei - │
│ │ zãtor │dividualizat │ │ │ │
│ │ │suma de platã│ │ │ │
├────────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────────────┴──────────┴─────────────┴──────────┴───────────────┴──────────┘



------
*) Se va completa codul numeric personal, numãrul de identificare fiscalã, codul de înregistrare fiscalã sau codul unic de înregistrare, dupã caz.
**) Reprezintã data plãţii iniţiale.


Împotriva prezentului înscris cel interesat poate formula contestaţie la organul de soluţionare competent, în conformitate cu prevederile <>art. 205 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în termenul prevãzut de art. 207 al aceluiaşi act normativ.

Şeful compartimentului, Întocmit/Data ............
Semnãtura .............. Inspector,
...................


┌──────────────────────────────────────────────────┐
│ Unitatea Trezoreriei Statului │
│ .......................................... │
│ │
│ │
│Înregistrat operaţiunile aprobate la pct. I şi II │
│din Nota de corecţie nr. .............. din data │
│de ............................... │
│ │
│ Conducãtorul unitãţii │
│ │
│ Trezoreriei Statului, │
│ .................... │
│ │
│ Data ................ │
│ Şeful compartimentului, │
│ ...................... │
└──────────────────────────────────────────────────┘
M.F.P. - A.N.A.F. cod 14.13.41.99.21

(verso)

1. Denumire: Notã privind corecţia erorilor din documentele de platã
2. Cod: 14.13.41.99.21
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipãrire: se tipãreşte pe o singurã faţã, în blocuri
de 100 de file.
5. Se difuzeazã: gratuit.
6. Se utilizeazã: în baza art. 114 alin. (4)-(7) din Ordonanţa Guvernului
nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi
completãrile ulterioare.
7. Se întocmeşte: - în 3 exemplare;
- de organul fiscal competent.
8. Circulã: - un exemplar la organul fiscal cu atribuţii de evidenţã pe
plãtitori;
- un exemplar la unitatea de trezorerie şi contabilitate publicã
care a efectuat corecţia erorilor din documentele de platã;
- un exemplar la contribuabil.
9. Se arhiveazã: un exemplar la dosarul fiscal al contribuabilului.




ANEXA 3

MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
D.G.F.P. ........................./A.F.P. .......................
Str. ................. nr. ...., localitatea ....................

NOTĂ
privind anularea operaţiunilor de distribuire şi de stingere
a sumelor plãtite în contul unic
Nr. ............/data ...................

În scopul operãrii Notei privind corecţia erorilor materiale din documentele de platã întocmite de debitori prin care s-au achitat obligaţii fiscale nr. ............... din data de ..................., anexatã prezentei, se anuleazã operaţiunea de distribuire şi de stingere a sumei de ...........................lei, viratã cu Ordinul de platã nr. ........................ din data de ..................... de cãtre debitorul:
- numele şi prenumele/denumirea debitorului ................................
- domiciliul fiscal ........................................................
- codul de identificare fiscalã ............................................
Fişierul conţinând operaţiunea de distribuire a sumei de ..................... a fost transmis unitãţii Trezoreriei Statului la data de ........................

Şeful compartimentului, Întocmit/Data ...................
Semnãtura .............. Inspector,
........................
(numele şi prenumele)
Semnãtura ...........

-----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016