┌────┬────────────┬───────────────┬────────┬─────────┬──────────┬──────────┬───┬──────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │ │ │Termen │ │ │ │
│ │ │ │ │ │limitã │ │ │ │
│ │ │ │ │ │pentru │ │ │ │
│ │ │ │Puri- │ │punere în │ │ │ │
│ │ │ │tatea │ │conformi- │ │ │ │
│ │ │Denumirea IUPAC│minimã a│ │tate cu │ │ │ │
│ │ │Numere de │substan-│ Data │art.16(3) │ │ │ │
│Pozi│ Denumirea │ identificare │ţei │include- │din Direc-│ Data │Tip│ Dispoziţii specifice │
│ţia │ comunã │ │active │ rii │tiva 98/8 /│ la care │ de│ │
│ │ │ │din │ │CE[cu ex- │ expirã │pro│ │
│ │ │ │produsul│ │cepţia │includerea│dus│ │
│ │ │ │biocid, │ │produselor│ │ │ │
│ │ │ │în forma│ │care con- │ │ │ │
│ │ │ │în care │ │ţin mai │ │ │ │
│ │ │ │acesta │ │mult decât│ │ │ │
│ │ │ │este │ │o substan-│ │ │ │
│ │ │ │plasat │ │ţã activã,│ │ │ │
│ │ │ │pe piaţã│ │pentru │ │ │ │
│ │ │ │ │ │care │ │ │ │
│ │ │ │ │ │termenul- │ │ │ │
│ │ │ │ │ │limitã de │ │ │ │
│ │ │ │ │ │punere în │ │ │ │
│ │ │ │ │ │conformi- │ │ │ │
│ │ │ │ │ │tate cu │ │ │ │
│ │ │ │ │ │art. 16(3)│ │ │ │
│ │ │ │ │ │este cel │ │ │ │
│ │ │ │ │ │prevãzut │ │ │ │
│ │ │ │ │ │în ultima │ │ │ │
│ │ │ │ │ │decizie de│ │ │ │
│ │ │ │ │ │includere │ │ │ │
│ │ │ │ │ │cu privire│ │ │ │
│ │ │ │ │ │la subsan-│ │ │ │
│ │ │ │ │ │ţele │ │ │ │
│ │ │ │ │ │active ale│ │ │ │
│ │ │ │ │ │respecti- │ │ │ │
│ │ │ │ │ │velor │ │ │ │
│ │ │ │ │ │produse] │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 20 │Fosfurã de │Fosfurã de g/kg𗈕.09.2011.08.2013.08.2021│ 14│În momentul examinãrii cererii de autorizare a unui │
│ │aluminiu │aluminiu │ │ │ │ │ │produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 │
│ │care │Nr. CE: │ │ │ │ │ │din <>Hotãrârea Guvernului nr. 956/2005 , cu modificãrile│
│ │elibereazã -088-0 │ │ │ │ │ │şi completãrile ulterioare, şi ale anexei nr. VI la │
│ │fosfinã │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │normele metodologice, autoritatea competentã evalueazã│
│ │ -73-8 │ │ │ │ │ │atunci când sunt relevante pentru un anumit produs, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs │
│ │ │ │ │ │ │ │ │şi utilizãrile sau scenariile de expunere care nu au │
│ │ │ │ │ │ │ │ │fost abordate în mod reprezentativ în evaluarea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │riscurilor la nivel comunitar. În momentul autorizãrii│
│ │ │ │ │ │ │ │ │unui produs, autoritatea competentã evalueazã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │riscurile şi se asigurã ulterior cã se iau mãsuri │
│ │ │ │ │ │ │ │ │adecvate sau se impun condiţii specifice pentru a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │reduce riscurile identificate. Autorizãrile pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produse pot fi acordate numai atunci când solicitãrile│
│ │ │ │ │ │ │ │ │demonstreazã cã riscurile pot fi reduse la niveluri │
│ │ │ │ │ │ │ │ │acceptabile. În mod special, produsele nu pot fi │
│ │ │ │ │ │ │ │ │autorizate pentru o utilizare în interior, cu excepţia│
│ │ │ │ │ │ │ │ │cazului în care sunt furnizate date care sã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │demonstreze cã produsele vor respecta cerinţele │
│ │ │ │ │ │ │ │ │prevãzute la art. 24-27 din Hotãrârea Guvernului │
│ │ │ │ │ │ │ │ │<>nr. 956/2005 , cu modificãrile şi completãrile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodolo- │
│ │ │ │ │ │ │ │ │gice, dacã este necesar, prin recurgerea la mãsuri │
│ │ │ │ │ │ │ │ │corespunzãtoare de reducere a riscurilor. Autoritatea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │competentã se asigurã cã autorizaţiile respectã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │urmãtoarele condiţii: │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈕. Produsele sunt vândute numai cãtre profesionişti │
│ │ │ │ │ │ │ │ │care au beneficiat de o instruire specificã şi sunt │
│ │ │ │ │ │ │ │ │utilizate numai de cãtre aceştia din urmã. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Avându-se în vedere riscurile identificate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │operatori, trebuie luate mãsuri corespunzãtoare de │
│ │ │ │ │ │ │ │ │reducere a riscurilor. Acestea includ, printre altele,│
│ │ │ │ │ │ │ │ │utilizarea unui echipament individual de protecţie │
│ │ │ │ │ │ │ │ │corespunzãtor, folosirea de aplicatoare şi prezentarea│
│ │ │ │ │ │ │ │ │produsului într-o formã conceputã pentru a reduce │
│ │ │ │ │ │ │ │ │expunerea operatorului la un nivel acceptabil. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈗. Avându-se în vedere riscurile identificate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │speciile de animale terestre nevizate, trebuie luate │
│ │ │ │ │ │ │ │ │mãsuri corespunzãtoare de reducere a riscurilor. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Acestea includ, printre altele, absenţa tratamentului │
│ │ │ │ │ │ │ │ │pentru zonele în care sunt prezente mamifere de │
│ │ │ │ │ │ │ │ │vizuinã, altele decât speciile-ţintã. │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 21 │Fenpropimorf│(+/-)-cis-4-[3- g/kg𗈕.07.2011.06 2013.06.2021│ 8 │În momentul examinãrii cererii de autorizare a unui │
│ │ │(p-terţbutil │ │ │ │ │ │produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din │
│ │ │fenil)-2-metil │ │ │ │ │ │<>Hotãrârea Guvernului nr. 956/2005 , cu modificãrile şi │
│ │ │propil]-2,6- │ │ │ │ │ │completãrile ulterioare, şi ale anexei nr. VI la │
│ │ │dimetilmor- │ │ │ │ │ │normele metodologice, autoritatea competentã evalueazã│
│ │ │folinã/ │ │ │ │ │ │atunci când sunt relevante pentru un anumit produs, │
│ │ │Fenpropimorf │ │ │ │ │ │acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs │
│ │ │Nr. CE: │ │ │ │ │ │şi utilizãrile sau scenariile de expunere care nu au │
│ │ -719-9 │ │ │ │ │ │fost abordate în mod reprezentativ în evaluarea │
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │riscurilor la nivel comunitar. │
│ │ -91-4 │ │ │ │ │ │În momentul autorizãrii unui produs, autoritatea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │competentã evalueazã riscurile şi se asigurã ulterior │
│ │ │ │ │ │ │ │ │de faptul cã se iau mãsuri adecvate sau se impun │
│ │ │ │ │ │ │ │ │condiţii specifice pentru a reduce riscurile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │identificate. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autorizãrile pentru produse pot fi acordate numai │
│ │ │ │ │ │ │ │ │atunci când solicitãrile demonstreazã cã riscurile pot│
│ │ │ │ │ │ │ │ │fi reduse la niveluri acceptabile. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autoritatea competentã se asigurã cã autorizaţiile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │respectã urmãtoarele condiţii: │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈕. În temeiul presupunerilor fãcute în cadrul │
│ │ │ │ │ │ │ │ │evaluãrii riscurilor, produsele autorizate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │utilizare industrialã trebuie sã fie folosite cu │
│ │ │ │ │ │ │ │ │echipament individual de protecţie adecvat, cu │
│ │ │ │ │ │ │ │ │excepţia cazului în care se poate demonstra în cererea│
│ │ │ │ │ │ │ │ │de autorizare a produsului faptul cã riscurile pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │utilizatorii industriali se pot reduce la un nivel │
│ │ │ │ │ │ │ │ │acceptabil prin alte mijloace. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Avându-se în vedere riscurile identificate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │sol şi compartimentele mediului acvatic, trebuie sã se│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ia mãsuri corespunzãtoare pentru a proteja aceste │
│ │ │ │ │ │ │ │ │compartimente. În special, etichetele sau fişele │
│ │ │ │ │ │ │ │ │tehnice ale produselor autorizate pentru utilizare │
│ │ │ │ │ │ │ │ │industrialã trebuie sã indice faptul cã cheresteaua │
│ │ │ │ │ │ │ │ │proaspãt tratatã va fi depozitatã dupã tratare, în loc│
│ │ │ │ │ │ │ │ │acoperit şi/sau pe suport dur impermeabil, pentru a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │preveni pierderile directe pe sol sau în apã, iar │
│ │ │ │ │ │ │ │ │eventualele pierderi vor fi colectate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │reutilizare sau eliminare. │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 22 │Acid boric │Acid boric g/kg𗈕.09.2011.08.2013.08.2021│ 8 │În momentul examinãrii cererii de autorizare a unui │
│ │ │Nr. CE: │ │ │ │ │ │produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din │
│ │ -139-2 │ │ │ │ │ │<>Hotãrârea Guvernului nr. 956/2005 , cu modificãrile şi │
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │completãrile ulterioare, şi ale anexei nr. VI la │
│ │ -35-3 │ │ │ │ │ │normele metodologice, autoritatea competentã evalueazã│
│ │ │ │ │ │ │ │ │atunci când sunt relevante pentru un anumit produs, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs │
│ │ │ │ │ │ │ │ │şi utilizãrile sau scenariile de expunere care nu au │
│ │ │ │ │ │ │ │ │fost abordate în mod reprezentativ în evaluarea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │riscurilor la nivel comunitar. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │În momentul autorizãrii unui produs, autoritatea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │competentã evalueazã riscurile şi se asigurã ulterior │
│ │ │ │ │ │ │ │ │cã se iau mãsuri adecvate sau se impun condiţii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │specifice pentru a reduce riscurile identificate. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autorizãrile pentru produse pot fi acordate numai │
│ │ │ │ │ │ │ │ │atunci când solicitãrile demonstreazã cã riscurile pot│
│ │ │ │ │ │ │ │ │fi reduse la niveluri acceptabile. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autoritatea competentã se asigurã cã autorizaţiile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │respectã urmãtoarele condiţii: │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈕. Produsele autorizate pentru utilizãri industriale │
│ │ │ │ │ │ │ │ │şi profesionale trebuie folosite cu echipament │
│ │ │ │ │ │ │ │ │individual de protecţie adecvat, cu excepţia cazului │
│ │ │ │ │ │ │ │ │în care se poate demonstra în cererea de autorizare a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produsului faptul cã riscurile pentru utilizatorii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │profesionali şi/sau industriali se pot reduce la un │
│ │ │ │ │ │ │ │ │nivel acceptabil prin alte mijloace. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Ţinându-se cont de riscurile identificate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │sol şi pentru compartimentele mediului acvatic, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produsele nu se autorizeazã pentru tratarea in situ a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │lemnului în exterior şi pentru lemnul tratat expus │
│ │ │ │ │ │ │ │ │intemperiilor, cu excepţia cazului în care sunt │
│ │ │ │ │ │ │ │ │furnizate date care sã demonstreze cã produsele vor │
│ │ │ │ │ │ │ │ │respecta cerinţele art. 24-27 din Hotãrârea Guvernului│
│ │ │ │ │ │ │ │ │<>nr. 956/2005 , cu modificãrile şi completãrile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele │
│ │ │ │ │ │ │ │ │metodologice, dacã este necesar prin intermediul unor │
│ │ │ │ │ │ │ │ │mãsuri corespunzãtoare de reducere a riscurilor. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │În special, etichetele şi/sau fişele cu date de │
│ │ │ │ │ │ │ │ │securitate ale produselor pentru uz industrial trebuie│
│ │ │ │ │ │ │ │ │sã indice faptul cã lemnul proaspãt tratat trebuie sã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │fie depozitat dupã tratare într-un loc acoperit şi/sau│
│ │ │ │ │ │ │ │ │pe o suprafaţã durã impermeabilã, în scopul prevenirii│
│ │ │ │ │ │ │ │ │pierderilor directe pe sol sau în apã, şi cã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │eventualele pierderi trebuie sã fie recuperate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │reutilizare sau eliminare. │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 23 │Oxid boric │Trioxid de g/kg𗈕.09.2011.08.2013.08.2021│ 8 │În momentul examinãrii cererii de autorizare a unui │
│ │ │dibor │ │ │ │ │ │produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din │
│ │ │Nr. CE: │ │ │ │ │ │<>Hotãrârea Guvernului nr. 956/2005 , cu modificãrile şi │
│ │ -125-8 │ │ │ │ │ │completãrile ulterioare, şi ale anexei nr. VI la │
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │normele metodologice, autoritatea competentã evalueazã│
│ │ -86-2 │ │ │ │ │ │atunci când sunt relevante pentru un anumit produs, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs │
│ │ │ │ │ │ │ │ │şi utilizãrile sau scenariile de expunere care nu au │
│ │ │ │ │ │ │ │ │fost abordate în mod reprezentativ în evaluarea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │riscurilor la nivel comunitar. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │În momentul autorizãrii unui produs, autoritatea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │competentã evalueazã riscurile şi se asigurã ulterior │
│ │ │ │ │ │ │ │ │cã se iau mãsuri adecvate sau se impun condiţii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │specifice pentru a reduce riscurile identificate. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autorizãrile pentru produse pot fi acordate numai │
│ │ │ │ │ │ │ │ │atunci când solicitãrile demonstreazã cã riscurile pot│
│ │ │ │ │ │ │ │ │fi reduse la niveluri acceptabile. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autoritatea competentã se asigurã cã autorizaţiile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │respectã urmãtoarele condiţii: │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈕. Produsele autorizate pentru utilizãri industriale │
│ │ │ │ │ │ │ │ │şi profesionale trebuie folosite cu echipament │
│ │ │ │ │ │ │ │ │individual de protecţie adecvat, cu excepţia cazului │
│ │ │ │ │ │ │ │ │în care se poate demonstra în cererea de autorizare a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produsului faptul cã riscurile pentru utilizatorii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │profesionali şi/sau industriali se pot reduce la un │
│ │ │ │ │ │ │ │ │nivel acceptabil prin alte mijloace. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Ţinându-se cont de riscurile identificate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │sol şi pentru compartimentele mediului acvatic, produ-│
│ │ │ │ │ │ │ │ │sele nu se autorizeazã pentru tratarea in situ a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │lemnului în exterior şi pentru lemnul tratat expus │
│ │ │ │ │ │ │ │ │intemperiilor, cu excepţia cazului în care sunt │
│ │ │ │ │ │ │ │ │furnizate date care sã demonstreze cã produsele vor │
│ │ │ │ │ │ │ │ │respecta cerinţele art. 24-27 din Hotãrârea Guvernului│
│ │ │ │ │ │ │ │ │<>nr. 956/2005 , cu modificãrile şi completãrile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele │
│ │ │ │ │ │ │ │ │metodologice, dacã este necesar prin intermediul unor │
│ │ │ │ │ │ │ │ │mãsuri corespunzãtoare de reducere a riscurilor. În │
│ │ │ │ │ │ │ │ │special, etichetele şi/sau fişele cu date de securita-│
│ │ │ │ │ │ │ │ │te ale produselor pentru uz industrial trebuie sã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │indice faptul cã lemnul proaspãt tratat trebuie sã fie│
│ │ │ │ │ │ │ │ │depozitat dupã tratare într-un loc acoperit şi/sau pe │
│ │ │ │ │ │ │ │ │o suprafaţã durã impermeabilã, în scopul prevenirii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │pierderilor directe pe sol sau în apã, şi cã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │eventualele pierderi trebuie sã fie recuperate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │reutilizare sau eliminare. │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 24 │Tetraborat │Tetraborat de g/kg𗈕.09.2011.08.2013.08.2021│ 8 │În momentul examinãrii cererii de autorizare a unui │
│ │de disodiu │disodiu │ │ │ │ │ │produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din │
│ │ │Nr. CE: │ │ │ │ │ │<>Hotãrârea Guvernului nr. 956/2005 , cu modificãrile şi │
│ │ -540-4 │ │ │ │ │ │completãrile ulterioare, şi ale anexei nr. VI la │
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │normele metodologice, autoritatea competentã evalueazã│
│ │ │(anhidru): │ │ │ │ │ │atunci când sunt relevante pentru un anumit produs, │
│ │ -43-4; │ │ │ │ │ │acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs │
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │şi utilizãrile sau scenariile de expunere care nu au │
│ │ │(pentahidrat): │ │ │ │ │ │fost abordate în mod reprezentativ în evaluarea │
│ │ -73-1; │ │ │ │ │ │riscurilor la nivel comunitar. În momentul autorizã- │
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │rii unui produs, autoritatea competentã evalueazã │
│ │ │(decahidrat): │ │ │ │ │ │riscurile şi se asigurã ulterior cã se iau mãsuri │
│ │ -96-4 │ │ │ │ │ │adecvate sau se impun condiţii specifice pentru a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │reduce riscurile identificate. Autorizãrile pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produse pot fi acordate numai atunci când solicitã- │
│ │ │ │ │ │ │ │ │rile demonstreazã cã riscurile pot fi reduse la │
│ │ │ │ │ │ │ │ │niveluri acceptabile. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autoritatea competentã se asigurã cã autorizaţiile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │respectã urmãtoarele condiţii: │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈕. Produsele autorizate pentru utilizãri industriale │
│ │ │ │ │ │ │ │ │şi profesionale trebuie folosite cu echipament │
│ │ │ │ │ │ │ │ │individual de protecţie adecvat, cu excepţia cazului │
│ │ │ │ │ │ │ │ │în care se poate demonstra în cererea de autorizare a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produsului faptul cã riscurile pentru utilizatorii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │profesionali şi/sau industriali se pot reduce la un │
│ │ │ │ │ │ │ │ │nivel acceptabil prin alte mijloace. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Ţinând cont de riscurile identificate pentru sol şi│
│ │ │ │ │ │ │ │ │pentru compartimentele mediului acvatic, produsele nu │
│ │ │ │ │ │ │ │ │se autorizeazã pentru tratarea in situ a lemnului în │
│ │ │ │ │ │ │ │ │exterior şi pentru lemnul tratat expus intemperiilor, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │cu excepţia cazului în care sunt furnizate date care │
│ │ │ │ │ │ │ │ │sã demonstreze cã produsele vor respecta cerinţele │
│ │ │ │ │ │ │ │ │<>art. 24-27 din Hotãrârea Guvernului nr. 956/2005 , cu │
│ │ │ │ │ │ │ │ │modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale anexei│
│ │ │ │ │ │ │ │ │nr. VI la normele metodologice, dacã este necesar prin│
│ │ │ │ │ │ │ │ │intermediul unor mãsuri corespunzãtoare de reducere a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │riscurilor. În special, etichetele şi/sau fişele cu │
│ │ │ │ │ │ │ │ │date de securitate ale produselor pentru uz industrial│
│ │ │ │ │ │ │ │ │trebuie sã indice faptul cã lemnul proaspãt tratat │
│ │ │ │ │ │ │ │ │trebuie sã fie depozitat dupã tratare într-un loc │
│ │ │ │ │ │ │ │ │acoperit şi/sau pe o suprafaţã durã impermeabilã, în │
│ │ │ │ │ │ │ │ │scopul prevenirii pierderilor directe pe sol sau în │
│ │ │ │ │ │ │ │ │apã, şi cã eventualele pierderi trebuie sã fie │
│ │ │ │ │ │ │ │ │recuperate pentru reutilizare sau eliminare. │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 25 │Octaborat de│Octaborat de g/kg𗈕.09.2011.08.2013.08.2021│ 8 │În momentul examinãrii cererii de autorizare a unui │
│ │disodiu │disodiu │ │ │ │ │ │produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din │
│ │tetrahidrat │tetrahidrat │ │ │ │ │ │<>Hotãrârea Guvernului nr. 956/2005 , cu modificãrile şi │
│ │ │Nr. CE: │ │ │ │ │ │completãrile ulterioare, şi ale anexei nr. VI la │
│ │ -541-0 │ │ │ │ │ │normele metodologice, autoritatea competentã evalueazã│
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │atunci când sunt relevante pentru un anumit produs, │
│ │ -03-4 │ │ │ │ │ │acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs │
│ │ │ │ │ │ │ │ │şi utilizãrile sau scenariile de expunere care nu au │
│ │ │ │ │ │ │ │ │fost abordate în mod reprezentativ în evaluarea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │riscurilor la nivel comunitar. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │În momentul autorizãrii unui produs, autoritatea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │competentã evalueazã riscurile şi se asigurã ulterior │
│ │ │ │ │ │ │ │ │cã se iau mãsuri adecvate sau se impun condiţii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │specifice pentru a reduce riscurile identificate. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autorizãrile pentru produse pot fi acordate numai │
│ │ │ │ │ │ │ │ │atunci când solicitãrile demonstreazã cã riscurile pot│
│ │ │ │ │ │ │ │ │fi reduse la niveluri acceptabile. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autoritatea competentã se asigurã cã autorizaţiile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │respectã urmãtoarele condiţii: │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈕. Produsele autorizate pentru utilizãri industriale │
│ │ │ │ │ │ │ │ │şi profesionale trebuie folosite cu echipament indivi-│
│ │ │ │ │ │ │ │ │dual de protecţie adecvat, cu excepţia cazului în care│
│ │ │ │ │ │ │ │ │se poate demonstra în cererea de autorizare a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produsului faptul cã riscurile pentru utilizatorii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │profesionali şi/sau industriali se pot reduce la un │
│ │ │ │ │ │ │ │ │nivel acceptabil prin alte mijloace. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Ţinându-se cont de riscurile identificate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │sol şi pentru compartimentele mediului acvatic, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produsele nu se autorizeazã pentru tratarea in situ a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │lemnului în exterior şi pentru lemnul tratat expus │
│ │ │ │ │ │ │ │ │intemperiilor, cu excepţia cazului în care sunt │
│ │ │ │ │ │ │ │ │furnizate date care sã demonstreze cã produsele vor │
│ │ │ │ │ │ │ │ │respecta cerinţele art. 24-27 din Hotãrârea Guvernului│
│ │ │ │ │ │ │ │ │nr. 956/2005, cu modificãrile şi completãrile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodolo- │
│ │ │ │ │ │ │ │ │gice, dacã este necesar prin intermediul unor mãsuri │
│ │ │ │ │ │ │ │ │corespunzãtoare de reducere a riscurilor. În special, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │etichetele şi/sau fişele cu date de securitate ale │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produselor pentru uz industrial trebuie sã indice │
│ │ │ │ │ │ │ │ │faptul cã lemnul proaspãt tratat trebuie sã fie │
│ │ │ │ │ │ │ │ │depozitat dupã tratare într-un loc acoperit şi/sau pe │
│ │ │ │ │ │ │ │ │o suprafaţã durã impermeabilã, în scopul prevenirii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │pierderilor directe pe sol sau în apã, şi cã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │eventualele pierderi trebuie sã fie recuperate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │reutilizare sau eliminare. │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 27 │Azot │Azot g/kg𗈕.09.2011.08.2013.08.2021│ 18│În momentul examinãrii cererii de autorizare a unui │
│ │ │Nr. CE: │ │ │ │ │ │produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din │
│ │ -783-9 │ │ │ │ │ │<>Hotãrârea Guvernului nr. 956/2005 , cu modificãrile şi │
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │completãrile ulterioare, şi ale anexei nr. VI la │
│ │ -37-9 │ │ │ │ │ │normele metodologice, autoritatea competentã evalueazã│
│ │ │ │ │ │ │ │ │atunci când sunt relevante pentru un anumit produs, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs │
│ │ │ │ │ │ │ │ │şi utilizãrile sau scenariile de expunere care nu au │
│ │ │ │ │ │ │ │ │fost abordate în mod reprezentativ în evaluarea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │riscurilor la nivel comunitar. În momentul autorizãrii│
│ │ │ │ │ │ │ │ │unui produs, autoritatea competentã evalueazã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │riscurile şi se asigurã ulterior cã se iau mãsuri │
│ │ │ │ │ │ │ │ │adecvate sau se impun condiţii specifice pentru a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │reduce riscurile identificate. Autorizãrile pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produse pot fi acordate numai atunci când solicitãrile│
│ │ │ │ │ │ │ │ │demonstreazã cã riscurile pot fi reduse la niveluri │
│ │ │ │ │ │ │ │ │acceptabile. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autoritatea competentã se asigurã cã autorizaţiile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │respectã urmãtoarele condiţii: │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈕. Produsele sunt vândute numai cãtre profesionişti │
│ │ │ │ │ │ │ │ │care au beneficiat de o instruire specificã şi sunt │
│ │ │ │ │ │ │ │ │utilizate numai de cãtre aceştia din urmã. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Pentru reducerea la minimum a riscurilor, este │
│ │ │ │ │ │ │ │ │necesar sã se stabileascã practici de lucru sigure şi │
│ │ │ │ │ │ │ │ │metode de lucru sigure, inclusiv punerea la dispoziţie│
│ │ │ │ │ │ │ │ │a echipamentului individual de protecţie, dacã este │
│ │ │ │ │ │ │ │ │necesar. │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 28 │Cumatetralil│ Cumatetralil g/kg𗈕.07.2011.06.2013.06.2016│ 14│Având în vedere riscurile identificate pentru │
│ │ │Nr. CE: │ │ │ │ │ │animalele nevizate, substanţa activã este supusã unei │
│ │ -424-0 │ │ │ │ │ │evaluãri comparative a riscurilor, în conformitate cu │
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │art. 10 alin. (5) pct. (i) al doilea paragraf din │
│ │ -29-3 │ │ │ │ │ │Directiva 98/8/CE, înainte de reînnoirea includerii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │sale în aceastã anexã. Autoritatea competentã se │
│ │ │ │ │ │ │ │ │asigurã cã autorizaţiile respectã urmãtoarele │
│ │ │ │ │ │ │ │ │condiţii: │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈕. Concentraţia nominalã a substanţei active în │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produse, în afarã de pulberile de prãfuit, nu trebuie │
│ │ │ │ │ │ │ │ │sã depãşeascã 375 mg/kg şi se autorizeazã numai │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produsele gata de utilizare. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Produsele trebuie sã conţinã un agent aversiv şi, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │atunci când este cazul, un colorant. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈗. Expunerea primarã şi secundarã a oamenilor, a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │animalelor nevizate şi a mediului este redusã la │
│ │ │ │ │ │ │ │ │minimum prin luarea în considerare şi aplicarea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │tuturor mãsurilor adecvate şi disponibile de reducere │
│ │ │ │ │ │ │ │ │a riscurilor. Acestea includ, printre altele, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │utilizarea doar în scopuri profesionale, fixarea unei │
│ │ │ │ │ │ │ │ │limite superioare a dimensiunii pachetului şi │
│ │ │ │ │ │ │ │ │stabilirea obligaţiilor de a folosi staţii de │
│ │ │ │ │ │ │ │ │intoxicare rezistente la deschidere şi securizate. │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 29 │Tolilfluanid│Diclor-N- g/kg𗈕.10.2011.09.2013.09.2021│ 8 │Produsele nu sunt autorizate pentru tratarea in situ a│
│ │ │[(dimetilamino)│ │ │ │ │ │lemnului în exterior sau pentru lemn care va fi expus │
│ │ │sulfonil] fluor│ │ │ │ │ │intemperiilor. Autoritatea competentã se asigurã cã │
│ │ │-N-(p-tolil) │ │ │ │ │ │autorizaţiile respectã urmãtoarele condiţii: │
│ │ │metansulfen │ │ │ │ │ 𗈕. Avându-se în vedere ipotezele fãcute în cadrul │
│ │ │amidã │ │ │ │ │ │evaluãrii riscurilor, produsele autorizate pentru │
│ │ │Nr. CE: │ │ │ │ │ │utilizare industrialã sau profesionalã trebuie sã fie │
│ │ -986-9 │ │ │ │ │ │folosite cu echipament individual de protecţie adecvat│
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │cu excepţia cazului în care se poate demonstra în │
│ │ -27-1 │ │ │ │ │ │cererea de autorizare a produsului cã riscurile pentru│
│ │ │ │ │ │ │ │ │utilizatorii industriali sau profesionali se pot │
│ │ │ │ │ │ │ │ │reduce la un nivel acceptabil prin alte mijloace. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Avându-se în vedere riscurile identificate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │sol şi compartimentele mediului acvatic, trebuie sã se│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ia mãsuri corespunzãtoare pentru a proteja aceste │
│ │ │ │ │ │ │ │ │compartimente. În special etichetele şi/sau fişele cu │
│ │ │ │ │ │ │ │ │date de securitate ale produselor autorizate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │utilizare industrialã trebuie sã indice faptul cã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │cheresteaua proaspãt tratatã va fi depozitatã, dupã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │tratare, în loc acoperit şi/sau pe suport dur │
│ │ │ │ │ │ │ │ │impermeabil, pentru a preveni pierderile directe pe │
│ │ │ │ │ │ │ │ │sol sau în apã, iar eventualele pierderi vor fi │
│ │ │ │ │ │ │ │ │colectate pentru reutilizare sau eliminare. │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 30 │Acroleinã │Aldehidã g/kg𗈕.09.2010│Nu se .08.2020│ 12│În momentul examinãrii cererii de autorizare a unui │
│ │ │acrilicã │ │ │aplicã. │ │ │produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din │
│ │ │Nr. CE: │ │ │ │ │ │<>Hotãrârea Guvernului nr. 956/2005 , cu modificãrile şi │
│ │ -453-4 │ │ │ │ │ │completãrile ulterioare, şi ale anexei nr. VI la │
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │normele metodologice, autoritatea competentã evalueazã│
│ │ -02-8 │ │ │ │ │ │atunci când sunt relevante pentru un anumit produs, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs │
│ │ │ │ │ │ │ │ │şi utilizãrile sau scenariile de expunere care nu au │
│ │ │ │ │ │ │ │ │fost abordate în mod reprezentativ în evaluarea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │riscurilor la nivelul Uniunii Europene. În momentul │
│ │ │ │ │ │ │ │ │acordãrii unei autorizãri pentru un produs, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │autoritatea competentã evalueazã riscurile şi se │
│ │ │ │ │ │ │ │ │asigurã ulterior de faptul cã au fost luate mãsurile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │necesare sau cã sunt respectate condiţiile specifice │
│ │ │ │ │ │ │ │ │impuse pentru a limita riscurile identificate. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autorizãrile pentru produse pot fi acordate numai │
│ │ │ │ │ │ │ │ │atunci când solicitãrile demonstreazã cã riscurile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │pot fi reduse la niveluri acceptabile. Autoritatea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │competentã se asigurã cã autorizaţiile respectã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │urmãtoarele condiţii: │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈕. Apele reziduale care conţin acroleinã trebuie │
│ │ │ │ │ │ │ │ │monitorizate înainte de deversare, cu excepţia cazului│
│ │ │ │ │ │ │ │ │în care se poate demonstra cã riscurile pentru mediu │
│ │ │ │ │ │ │ │ │pot fi reduse prin alte mijloace. În cazurile în care │
│ │ │ │ │ │ │ │ │este necesar din punctul de vedere al riscurilor │
│ │ │ │ │ │ │ │ │pentru mediul marin, apele reziduale trebuie fie │
│ │ │ │ │ │ │ │ │pãstrate în cisterne sau rezervoare, fie tratate │
│ │ │ │ │ │ │ │ │corespunzãtor înainte de deversare. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Produsele autorizate pentru uz industrial şi/sau │
│ │ │ │ │ │ │ │ │profesional trebuie utilizate cu un echipament │
│ │ │ │ │ │ │ │ │individual de protecţie adecvat, trebuind sã se │
│ │ │ │ │ │ │ │ │stabileascã proceduri operaţionale sigure, cu excepţia│
│ │ │ │ │ │ │ │ │cazului în care se poate demonstra în cererea de │
│ │ │ │ │ │ │ │ │autorizare a produsului cã riscurile pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │utilizatorii industriali şi/sau profesionali pot fi │
│ │ │ │ │ │ │ │ │reduse pânã la un nivel acceptabil prin alte mijloace.│
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 31 │Flocumafen 𗈘-hidroxi-3- g/kg𗈕.10.2011.09.2013.09.2016│ 14│Deoarece caracteristicile substanţei active conferã │
│ │ │[(1RS,3RS; 1RS,│ │ │ │ │ │acesteia caracter potenţial persistent, capacitate de │
│ │ 𗈗RS) 1,2,3,4- │ │ │ │ │ │bioacumulare sau toxicitate ori caracter foarte │
│ │ │tetrahidro-3- │ │ │ │ │ │persistent sau capacitate semnificativã de │
│ │ │[4-(4-trifluoro│ │ │ │ │ │bioacumulare, substanţa activã trebuie sã facã │
│ │ │metilbenziloxi)│ │ │ │ │ │obiectul unei evaluãri comparative a riscurilor în │
│ │ │fenil]-1- │ │ │ │ │ │conformitate cu art. 10 alin. (5) pct. (i) al doilea │
│ │ │naftil] │ │ │ │ │ │paragraf din Directiva 98/8/CE, înainte de reînnoirea │
│ │ │cumarinã │ │ │ │ │ │includerii sale în prezenta anexã. Autoritatea │
│ │ │Nr. CE: │ │ │ │ │ │competentã se asigurã cã autorizaţiile respectã │
│ │ -960-0 │ │ │ │ │ │urmãtoarele condiţii: │
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ 𗈕. Concentraţia nominalã a substanţei active în │
│ │ -08-8 │ │ │ │ │ │produse nu trebuie sã depãşeascã 50 mg/kg şi se │
│ │ │ │ │ │ │ │ │autorizeazã numai produsele gata de utilizare. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Produsele trebuie sã conţinã un agent aversiv şi, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │atunci când este cazul, un colorant. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈗. Produsele nu trebuie sã fie utilizate ca pulbere │
│ │ │ │ │ │ │ │ │de prãfuit. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈘. Expunerea primarã şi secundarã a oamenilor, a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │animalelor nevizate şi a mediului este redusã la │
│ │ │ │ │ │ │ │ │minimum prin luarea în considerare şi aplicarea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │tuturor mãsurilor adecvate şi disponibile de reducere │
│ │ │ │ │ │ │ │ │a riscurilor. Acestea includ, printre altele, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │utilizarea doar în scopuri profesionale, fixarea unei │
│ │ │ │ │ │ │ │ │limite superioare a dimensiunii pachetului şi │
│ │ │ │ │ │ │ │ │stabilirea obligaţiilor de a folosi staţii de │
│ │ │ │ │ │ │ │ │intoxicare rezistente la deschidere şi securizate. │
└────┴────────────┴───────────────┴────────┴─────────┴──────────┴──────────┴───┴──────────────────────────────────────────────────────┘