Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.289 din 9 iulie 2008  privind organizarea si desfasurarea reevaluarii activitatii managerului spitalului public pentru perioada 1 ianuarie-30 iunie 2008    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.289 din 9 iulie 2008 privind organizarea si desfasurarea reevaluarii activitatii managerului spitalului public pentru perioada 1 ianuarie-30 iunie 2008

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 553 din 22 iulie 2008

În conformitate cu prevederile <>Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
vãzând Referatul de aprobare nr. E.N. 7.112 din 3 iulie 2008 al comisiei constituite în baza Ordinului ministrului sãnãtãţii publice nr. 1.037/2008 privind constituirea comisiei în vederea stabilirii modului de organizare şi desfãşurare a evaluãrii şi reevaluãrii managerilor spitalelor publice din reţeaua Ministerului Sãnãtãţii Publice pentru anul 2008,

ministrul sãnãtãţii publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aprobã criteriile de performanţã pe baza cãrora se efectueazã reevaluarea la 6 luni a activitãţii managerului spitalului public, prevãzute în anexele nr. 1 şi 2, fişa de reevaluare a activitãţii desfãşurate de managerul spitalului public, prevãzutã în anexa nr. 3, precum şi metodologia privind organizarea şi desfãşurarea reevaluãrii acestei activitãţi, prevãzutã în anexa nr. 4.
(2) Prevederile prezentului ordin se aplicã managerilor spitalelor publice care au fost evaluaţi pentru activitatea desfãşuratã în anul 2007 şi pentru care s-a dispus reevaluarea activitãţii dupã 6 luni.
ART. 2
(1) Reevaluarea activitãţii managerului spitalului public efectuatã pe baza criteriilor de performanţã prevãzute în anexa nr. 1 se face prin raportare la valoarea indicatorilor de performanţã asumaţi, aferenţi perioadei 1 ianuarie-30 iunie 2008, în actele adiţionale încheiate în anul 2008 la contractele de management.
(2) Reevaluarea activitãţii managerului spitalului public efectuatã pe baza criteriilor de performanţã prevãzute în anexa nr. 2 se face prin acordarea de cãtre evaluator a unui punctaj de la 0 la 5 puncte pentru fiecare criteriu de performanţã menţionat, ţinând cont de dimensiunile specifice fiecãrui criteriu, conform îndrumãrilor metodologice elaborate de Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar.
ART. 3
Reevaluarea activitãţii managerului spitalului public se va desfãşura în perioada 15 noiembrie-1 decembrie 2008.
ART. 4
(1) Rezultatele evaluãrii activitãţii managerului spitalului public se apreciazã dupã cum urmeazã:
a) "Foarte bine", dacã sunt îndeplinite simultan urmãtoarele condiţii:
1. în cazul indicatorilor C.1 - C.7 a obţinut la fiecare 5 puncte;
2. în cazul a cel puţin 80% dintre indicatorii şi criteriile de performanţã prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 a obţinut la fiecare 5 puncte;
3. în cazul restului indicatorilor cuprinşi în anexele nr. 1 şi 2, alţii decât cei menţionaţi la pct. 1 şi 2, a obţinut la fiecare cel puţin 4 puncte.
b) "Bine", dacã sunt îndeplinite simultan urmãtoarele condiţii:
1. în cazul indicatorilor C.1 - C.7 a obţinut la fiecare cel puţin 4 puncte;
2. în cazul a cel puţin 70% dintre indicatorii şi criteriile de performanţã prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 a obţinut la fiecare cel puţin 4 puncte;
3. în cazul restului indicatorilor cuprinşi în anexele nr. 1 şi 2, alţii decât cei menţionaţi la pct. 1 şi 2, a obţinut la fiecare cel puţin 3 puncte.
c) "Satisfãcãtor", dacã sunt îndeplinite simultan urmãtoarele condiţii:
1. în cazul indicatorilor C.1 - C.7 a obţinut la fiecare cel puţin 3 puncte;
2. în cazul a cel puţin 70% dintre indicatorii şi criteriile de performanţã prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 a obţinut la fiecare cel puţin 4 puncte;
3. în cazul restului indicatorilor cuprinşi în anexele nr. 1 şi 2, alţii decât cei menţionaţi la pct. 1 şi 2, a obţinut cel puţin douã puncte.
d) "Nesatisfãcãtor", dacã nu sunt îndeplinite condiţiile minime necesare pentru a obţine cel puţin calificativul "Satisfãcãtor".
(2) Contractul de management se menţine pânã la finalizarea evaluãrii anuale a activitãţii managerului spitalului public efectuate pe anul 2008, în cazul în care managerul obţine în urma reevaluãrii activitãţii la 6 luni urmãtoarele calificative: "Foarte bine" sau "Bine".
(3) Contractul de management înceteazã înainte de termen pentru managerii spitalelor publice care au obţinut în urma reevaluãrii activitãţii la 6 luni urmãtoarele calificative: "Satisfãcãtor" sau "Nesatisfãcãtor".
ART. 5
În situaţia în care pe parcursul derulãrii contractului de management/actului adiţional apar modificãri ale actelor normative care au stat la baza angajamentului asumat prin contractul de management/actul adiţional, se pot renegocia indicatorii cãrora le sunt aplicabile modificãrile legislative în cauzã.
ART. 6
În vederea efectuãrii reevaluãrii dupã 6 luni a managerilor spitalelor publice, aceştia au obligaţia sã transmitã Centrului naţional pentru organizarea şi asigurarea sistemului informaţional şi informatic în domeniul sãnãtãţii, pânã la data de 1 august 2008, situaţiile statistice menţionate la pct. 3 lit. b(3)) din anexa nr. 4.
ART. 7
Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice, autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar, Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sãnãtãţii şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie, precum şi spitalele publice şi managerii acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 8
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 9
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Bucureşti, 9 iulie 2008.
Nr. 1.289.


ANEXA 1


A. Indicatori de management al resurselor umane
1. Proporţia medicilor din totalul personalului


┌───────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Gradul de realizare faţã │ │
│ de indicatorii asumaţi │ Punctajul acordat │
│ prin contract │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ Peste 100% │ 5 puncte │
│ 91 - 100% │ 5 puncte │
│ 81 - 90% │ 4 puncte │
│ 71 - 80% │ 3 puncte │
│ 61 - 70% │ 2 puncte │
│ 41 - 60% │ 1 punct │
│ sub 40% │ 0 puncte │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────┘



2. Proporţia personalului medical din totalul personalului angajat al spitalului


┌───────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Gradul de realizare faţã │ │
│ de indicatorii asumaţi │ Punctajul acordat │
│ prin contract │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ Peste 100% │ 5 puncte │
│ 91 - 100% │ 5 puncte │
│ 81 - 90% │ 4 puncte │
│ 71 - 80% │ 3 puncte │
│ 61 - 70% │ 2 puncte │
│ 41 - 60% │ 1 punct │
│ sub 40% │ 0 puncte │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────┘



3. Proporţia personalului medical cu studii superioare din totalul personalului medical


┌───────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Gradul de realizare faţã │ │
│ de indicatorii asumaţi │ Punctajul acordat │
│ prin contract │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ Peste 100% │ 5 puncte │
│ 91 - 100% │ 5 puncte │
│ 81 - 90% │ 4 puncte │
│ 71 - 80% │ 3 puncte │
│ 61 - 70% │ 2 puncte │
│ 41 - 60% │ 1 punct │
│ sub 40% │ 0 puncte │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────┘



4. Numãrul mediu de consultaţii/medic în ambulatoriu


┌───────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Gradul de realizare faţã │ │
│ de indicatorii asumaţi │ Punctajul acordat │
│ prin contract │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ Peste 100% │ 5 puncte │
│ 91 - 100% │ 5 puncte │
│ 81 - 90% │ 4 puncte │
│ 71 - 80% │ 3 puncte │
│ 61 - 70% │ 2 puncte │
│ 41 - 60% │ 1 punct │
│ sub 40% │ 0 puncte │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────┘



B. Indicatori de utilizare a serviciilor
1. Durata medie de spitalizare pe spital şi pe fiecare secţie


┌───────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Gradul de realizare faţã │ │
│ de indicatorii asumaţi │ Punctajul acordat │
│ prin contract │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ Peste 100% │ 0 puncte │
│ 81 - 100% │ 5 puncte │
│ 71 - 80% │ 4 puncte │
│ 65 - 70% │ 3 puncte │
│ 55 - 64% │ 2 puncte │
│ 50 - 54% │ 1 punct │
│ sub 50% │ 0 puncte │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────┘



2. Rata de utilizare a paturilor pe spital şi pe fiecare secţie


┌───────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Gradul de realizare faţã │ │
│ de indicatorii asumaţi │ Punctajul acordat │
│ prin contract │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ Peste 100% │ 0 puncte │
│ 91 - 100% │ 5 puncte │
│ 81 - 90% │ 4 puncte │
│ 71 - 80% │ 3 puncte │
│ 61 - 70% │ 2 puncte │
│ 51 - 60% │ 1 punct │
│ sub 50% │ 0 puncte │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────┘



3. Indicele de complexitate al cazurilor pe spital şi pe fiecare secţie


┌───────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Gradul de realizare faţã │ │
│ de indicatorii asumaţi │ Punctajul acordat │
│ prin contract │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ Peste 110% │ 5 puncte │
│ 101 - 110% │ 4 puncte │
│ 100% │ 3 puncte │
│ 91 - 99% │ 2 puncte │
│ 80 - 90% │ 1 punct │
│ sub 80% │ 0 puncte │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────┘



4. Procentul pacienţilor cu intervenţii chirurgicale din totalul pacienţilor externaţi din secţiile chirurgicale


┌───────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Gradul de realizare faţã │ │
│ de indicatorii asumaţi │ Punctajul acordat │
│ prin contract │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ Peste 100% │ 5 puncte │
│ 91 - 100% │ 5 puncte │
│ 81 - 90% │ 4 puncte │
│ 71 - 80% │ 3 puncte │
│ 61 - 70% │ 2 puncte │
│ 40 - 60% │ 1 punct │
│ sub 40% │ 0 puncte │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────┘



C. Indicatori economico-financiari
1. Execuţia bugetarã faţã de bugetul de cheltuieli aprobat


┌───────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Gradul de realizare faţã │ │
│ de indicatorii asumaţi │ Punctajul acordat │
│ prin contract │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ Peste 100% │ 0 puncte │
│ fãrã acoperire în servicii │ │
│ 91 - 100% │ 5 puncte │
│ 81 - 90% │ 4 puncte │
│ 71 - 80% │ 3 puncte │
│ 61 - 70% │ 2 puncte │
│ 40 - 60% │ 1 punct │
│ sub 40% │ 0 puncte │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────┘



2. Structura cheltuielilor pe tipuri de servicii şi în funcţie de sursele de venit


┌───────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Gradul de realizare faţã │ │
│ de indicatorii asumaţi │ Punctajul acordat │
│ prin contract │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ Peste 100% │ 0 puncte │
│ 91 - 100% │ 5 puncte │
│ 81 - 90% │ 4 puncte │
│ 71 - 80% │ 3 puncte │
│ 61 - 70% │ 2 puncte │
│ 40 - 60% │ 1 punct │
│ sub 40% │ 0 puncte │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────┘



NOTĂ:
Valoarea acestui indicator exprimat în procente se determinã ca raport între suma prevederilor cheltuielilor bugetare aferente structurilor: servicii de urgenţã, servicii paraclinice, servicii spitalizare continuã, servicii spitalizare de zi, servicii din ambulatoriul de specialitate al spitalului şi suma surselor de venit din care sunt finanţate aceste cheltuieli. În fişa de evaluare se trece valoarea indicatorilor per total, iar în anexã se detaliazã pe tipurile de servicii mai sus menţionate.

3. Procentul veniturilor proprii din totalul veniturilor spitalului (Sintagma venituri proprii înseamnã în cazul acestui indicator toate veniturile proprii ale spitalului public, mai puţin sumele încasate în baza contractelor încheiate cu casa de asigurãri de sãnãtate.)


┌───────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Gradul de realizare faţã │ │
│ de indicatorii asumaţi │ Punctajul acordat │
│ prin contract │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ Peste 100% │ 5 puncte │
│ 91 - 100% │ 4 puncte │
│ 81 - 90% │ 3 puncte │
│ 61 - 80% │ 2 puncte │
│ 50 - 60% │ 1 punct │
│ sub 50% │ 0 puncte │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────┘



4. Procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor spitalului


┌───────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Gradul de realizare faţã │ │
│ de indicatorii asumaţi │ Punctajul acordat │
│ prin contract │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ Peste 100% │ 0 puncte │
│ 71 - 100% │ 5 puncte │
│ 61 - 70% │ 4 puncte │
│ 51 - 60% │ 3 puncte │
│ 41 - 50% │ 2 puncte │
│ 30 - 40% │ 1 punct │
│ sub 30% │ 0 puncte │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────┘



5. Procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor spitalului


┌───────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Gradul de realizare faţã │ │
│ de indicatorii asumaţi │ Punctajul acordat │
│ prin contract │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ Peste 110% │ 0 puncte │
│ 81 - 110% │ 5 puncte │
│ 71 - 80% │ 4 puncte │
│ 61 - 70% │ 3 puncte │
│ 51 - 60% │ 2 puncte │
│ 40 - 50% │ 1 punct │
│ sub 40% │ 0 puncte │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────┘



6. Procentul cheltuielilor de capital din totalul cheltuielilor


┌───────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Gradul de realizare faţã │ │
│ de indicatorii asumaţi │ Punctajul acordat │
│ prin contract │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ Peste 100% │ 5 puncte │
│ 91 - 100% │ 5 puncte │
│ 81 - 90% │ 4 puncte │
│ 71 - 80% │ 3 puncte │
│ 61 - 70% │ 2 puncte │
│ 40 - 60% │ 1 punct │
│ sub 40% │ 0 puncte │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────┘



7. Costul mediu/zi de spitalizare pe fiecare secţie


┌───────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Gradul de realizare faţã │ │
│ de indicatorii asumaţi │ Punctajul acordat │
│ prin contract │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ Peste 100% │ 0 puncte │
│ 81 - 100% │ 5 puncte │
│ 75 - 80% │ 4 puncte │
│ 70 - 74% │ 3 puncte │
│ 65 - 69% │ 2 puncte │
│ 60 - 64% │ 1 punct │
│ sub 60% │ 0 puncte │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────┘



D. Indicatori de calitate
1. Rata mortalitãţii intraspitaliceşti pe total spital şi pe fiecare secţie (datoritã complicaţiilor survenite în timpul spitalizãrii)


┌───────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Gradul de realizare faţã │ │
│ de indicatorii asumaţi │ Punctajul acordat │
│ prin contract │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ Peste 100% │ 0 puncte │
│ 91 - 100% │ 1 punct │
│ 81 - 90% │ 2 puncte │
│ 71 - 80% │ 3 puncte │
│ 61 - 70% │ 4 puncte │
│ 40 - 60% │ 5 puncte │
│ sub 40% │ 6 puncte │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────┘



2. Rata infecţiilor nozocomiale pe total spital şi pe fiecare secţie


┌───────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Gradul de realizare faţã │ │
│ de indicatorii asumaţi │ Punctajul acordat │
│ prin contract │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ Peste 130% │ 0 puncte │
│ 121 - 130% │ 1 punct │
│ 111 - 120% │ 2 puncte │
│ 91 - 110% │ 3 puncte │
│ 70 - 90% │ 4 puncte │
│ sub 70% │ 5 puncte │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────┘



3. Indicele de concordanţã între diagnosticul la internare şi diagnosticul la externare


┌───────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Gradul de realizare faţã │ │
│ de indicatorii asumaţi │ Punctajul acordat │
│ prin contract │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ Peste 100% │ 5 puncte │
│ 91 - 100% │ 5 puncte │
│ 81 - 90% │ 4 puncte │
│ 71 - 80% │ 3 puncte │
│ 61 - 70% │ 2 puncte │
│ 40 - 60% │ 1 punct │
│ sub 40% │ 0 puncte │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────┘



4. Numãrul de reclamaţii/plângeri ale pacienţilor


┌───────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Gradul de realizare faţã │ │
│ de indicatorii asumaţi │ Punctajul acordat │
│ prin contract │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ Peste 130% │ 0 puncte │
│ 121 - 130% │ 1 punct │
│ 111 - 120% │ 2 puncte │
│ 91 - 110% │ 3 puncte │
│ 60 - 90% │ 4 puncte │
│ sub 60% │ 5 puncte │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────┘




ANEXA 2

CRITERII GENERALE DE MANAGEMENT


┌────┬───────────────┬──────────────────────────────────────────────┬──────────┐
│Nr. │ Criteriul │ │ Punctajul│
│crt.│de performanţã │ Dimensiunile specifice criteriului analizat │ acordat │
├────┼───────────────┼──────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 1.│Planificare │a) stabilirea unei viziuni şi misiuni realiste; │
│ │ │b) elaborarea unor obiective generale şi │ │
│ │ │specifice, conform planului de management; │ │
│ │ │c) respectarea etapelor stabilite în planul │ │
│ │ │de management. │ │
├────┼───────────────┼──────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 2.│Organizare │a) stabilirea şi comunicarea prioritãţilor │ │
│ │ │organizaţionale şi monitorizarea implementãrii│ │
│ │ │soluţiilor adecvate; │ │
│ │ │b) capacitatea de a identifica, prioritiza şi │ │
│ │ │rezolva problemele spitalului; │ │
│ │ │c) capacitatea de relaţionare cu autoritãţile │ │
│ │ │locale şi centrale, comunitatea localã şi │ │
│ │ │mass-media în scopul promovãrii interesului │ │
│ │ │spitalului; │ │
│ │ │d) capacitatea de a accepta erorile sau, dupã │ │
│ │ │caz, deficienţele propriei activitãţi, de a │ │
│ │ │rãspunde pentru acestea şi de a le îndrepta; │ │
│ │ │e) capacitatea de bunã comunicare şi │ │
│ │ │relaţionare cu personalul angajat al │ │
│ │ │spitalului, colaboratorii, pacienţii şi │ │
│ │ │aparţinãtorii etc.; │ │
│ │ │f) elaborarea de norme şi metodologii de │ │
│ │ │organizare (ROF, regulament intern etc.), │ │
│ │ │proceduri interne de evaluare şi control, │ │
│ │ │protocoale interne, delegare de atribuţii etc.│ │
├────┼───────────────┼──────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 3.│Coordonare │a) stabilirea încadrãrii eficiente în timp a │ │
│ │ │activitãţilor şi respectarea termenelor │ │
│ │ │asumate; │ │
│ │ │b) capacitatea de mediere şi negociere cãtre │ │
│ │ │o soluţie comunã acceptatã în interesul │ │
│ │ │spitalului; │ │
│ │ │c) evaluarea efectelor deciziilor asupra │ │
│ │ │întregului spital şi operarea de modificãri, │ │
│ │ │dacã sunt necesare; │ │
│ │ │d) luarea deciziilor în mod participativ prin │ │
│ │ │implicarea tuturor membrilor echipei │ │
│ │ │manageriale a spitalului şi a şefilor de │ │
│ │ │structuri (aprecieri din partea acestora). │ │
├────┼───────────────┼──────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 4.│Control │a) monitorizarea şi implicarea în buna │ │
│ │ │derulare a activitãţii spitalului; │ │
│ │ │b) controlul activitãţii la nivel strategic │ │
│ │ │şi a realizãrii obiectivelor; │ │
│ │ │c) capacitatea de depistare a deficienţelor │ │
│ │ │şi a modalitãţilor de îndreptare a acestora │ │
│ │ │în timp util; │ │
│ │ │d) urmãrirea utilizãrii raţionale a tuturor │ │
│ │ │resurselor financiare ale spitalului, │ │
│ │ │indiferent de sursa de finanţare. │ │
└────┴───────────────┼──────────────────────────────────────────────┴──────────┘



Punctajul de evaluare a criteriilor de performanţã:
- 0 = deloc;
- 1 = în foarte micã mãsurã;
- 2 = în micã mãsurã;
- 3 = satisfãcãtor;
- 4 = în mare mãsurã;
- 5 = în foarte mare mãsurã.


ANEXA 3





MINISTERUL SĂNĂTĂŢII PUBLICE
AUTORITATEA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ
..............................................
COMISIA DE EVALUARE

FIŞĂ DE REEVALUARE
a activitãţii desfãşurate de ............................
(numele şi prenumele)
managerul ......................................,
(denumirea spitalului public)
pentru perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2008

┌──┬──────────────────────────────────────────┬────────────────────┬───────┬───────┬──────┐
│Nr│ │ Valoare indicator │Gradul │ Punc- │ Con- │
│c │ Indicatori/Criterii de performanţã ├──────────┬─────────┤ de │ tajul │cluzii│
│r │ │ asumatã │realizatã│reali- │ acor- │ │
│t.│ │ prin con-│1 ianu- │zare*1)│ dat │ │
│ │ │ tract │arie - 30│ │ │ │
│ │ │ 1 ianua- │ iunie │ │ │ │
│ │ │rie - 30 │ 2008 │ │ │ │
│ │ │iunie 2008│ │ │ │ │
├──┴──────────────────────────────────────────┴──────────┴─────────┴───────┴───────┴──────┤
│ A. Indicatori de management al resurselor umane 1 ianuarie - 30 iunie 2008 │
├──┬─────────────────────────────────┬────────┬──────────┬─────────┬───────┬───────┬──────┤
│1.│Proporţia medicilor din totalul │ │ │ │ │ │ │
│ │personalului │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────┼────────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼──────┤
│2.│Proporţia personalului medical │ │ │ │ │ │ │
│ │din totalul personalului angajat │ │ │ │ │ │ │
│ │al spitalului │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────┼────────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼──────┤
│3.│Proporţia personalului medical cu│ │ │ │ │ │ │
│ │studii superioare din totalul │ │ │ │ │ │ │
│ │personalului medical │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────┼────────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼──────┤
│4.│Numãrul mediu de consultaţii/ │ │ │ │ │ │ │
│ │medic în ambulatoriu │ │ │ │ │ │ │
├──┴─────────────────────────────────┴────────┴──────────┴─────────┴───────┴───────┴──────┤
│ B. Indicatori de utilizare a serviciilor │
├──┬─────────────────────────────────┬────────┬──────────┬─────────┬───────┬───────┬──────┤
│1.│Durata medie de spitalizare pe │ │ │ │ │ │ │
│ │spital şi pe fiecare secţie *2) │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────┼────────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼──────┤
│2.│Rata de utilizare a paturilor pe │ │ │ │ │ │ │
│ │spital şi pe fiecare secţie *2) │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────┼────────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼──────┤
│3.│Indicele de complexitate a │ │ │ │ │ │ │
│ │cazurilor pe spital şi pe fiecare│ │ │ │ │ │ │
│ │secţie *2) │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────┼────────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼──────┤
│4.│Procentul pacienţilor cu inter- │ │ │ │ │ │ │
│ │venţii chirurgicale din totalul │ │ │ │ │ │ │
│ │pacienţilor externaţi din secţiile │ │ │ │ │ │
│ │chirurgicale │ │ │ │ │ │ │
├──┴─────────────────────────────────┴────────┴──────────┴─────────┴───────┴───────┴──────┤
│ C. Indicatorii economico-financiari │
├──┬─────────────────────────────────┬────────┬──────────┬─────────┬───────┬───────┬──────┤
│1.│Execuţia bugetarã faţã de bugetul│ │ │ │ │ │ │
│ │de cheltuieli aprobat │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────┼────────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼──────┤
│2.│Structura cheltuielilor pe tipuri│ │ │ │ │ │ │
│ │de servicii şi în funcţie de │ │ │ │ │ │ │
│ │sursele de venit │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────┼────────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼──────┤
│3.│Procentul veniturilor proprii din│ │ │ │ │ │ │
│ │totalul veniturilor spitalului │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────┼────────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼──────┤
│4.│Procentul cheltuielilor de │ │ │ │ │ │ │
│ │personal din totalul cheltuielilor │ │ │ │ │ │
│ │spitalului │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────┼────────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼──────┤
│5.│Procentul cheltuielilor cu │ │ │ │ │ │ │
│ │medicamentele din totalul cheltu-│ │ │ │ │ │ │
│ │ielilor spitalului │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────┼────────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼──────┤
│6.│Procentul cheltuielilor de capital │ │ │ │ │ │
│ │din totalul cheltuielilor │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────┼────────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼──────┤
│7.│Costul mediu/zi de spitalizare pe│ │ │ │ │ │ │
│ │fiecare secţie *2) │ │ │ │ │ │ │
├──┴─────────────────────────────────┴────────┴──────────┴─────────┴───────┴───────┴──────┤
│ D. Indicatori de calitate │
├──┬─────────────────────────────────┬────────┬──────────┬─────────┬───────┬───────┬──────┤
│1.│Rata mortalitãţii intraspitali- │ │ │ │ │ │ │
│ │ceşti pe total spital şi pe total│ │ │ │ │ │ │
│ │secţie *2) │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────┼────────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼──────┤
│2.│Rata infecţiilor nozocomiale pe │ │ │ │ │ │ │
│ │total spital şi pe fiecare │ │ │ │ │ │ │
│ │secţie *2) │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────┼────────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼──────┤
│3.│Indicele de concordanţã dintre │ │ │ │ │ │ │
│ │spitale şi pe fiecare secţie *2) │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────┼────────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼──────┤
│4.│Numãr de reclamaţii/plângeri ale │ │ │ │ │ │ │
│ │pacienţilor │ │ │ │ │ │ │
├──┴─────────────────────────────────┴────────┴──────────┴─────────┴───────┴───────┴──────┤
│ E. Criterii generale de management │
├──┬─────────────────────────────────┬────────┬──────────┬─────────┬───────┬───────┬──────┤
│ │ Punctajul acordat de: │ Evalu- │ Evalu- │ Evalu- │ Evalu-│ Punc- │ │
│ │ │ ator 1 │ ator 2 │ ator 3 │ ator 4│ tajul │ │
│ │ │ ...... │ ...... │ ...... │ ..... │ final │ │
│ │ │(numele │ (numele │ (numele │(numele│ *3) │ │
│ │ │ şi pre-│ şi pre- │ şi pre- │şi pre-│ │ │
│ │ │numele) │ numele) │ numele) │numele)│ │ │
├──┼─────────────────────────────────┼────────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼──────┤
│1.│Planificare │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────┼────────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼──────┤
│2.│Organizare │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────┼────────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼──────┤
│3.│Coordonare │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────┼────────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼──────┤
│4.│Control │ │ │ │ │ │ │
└──┴─────────────────────────────────┴────────┴──────────┴─────────┴───────┴───────┴──────┘


*1) În situaţia în care gradul de realizare are cifrã cu zecimale, rotunjirea se face
la întreg, astfel: 0,50 - 0,99 devin 1, iar 0,01 - 0,49 devin 0.
*2) Se trece valoarea indicatorului la nivel de spital.
*3) În situaţia în care punctajul final are cifrã cu zecimale, rotunjirea se face la
întreg, astfel: 0,50-0,99 devin 1, iar 0,01-0,49 devin 0.

Comisia de evaluare numitã prin Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. ............
............... din.........................., în baza rezultatelor obţinute, apreciazã cã
dl/dna ................................., managerul ......................................
(denumirea spitalului public)
a obţinut calificativul:

[] Foarte bine [] Bine [] Satisfãcãtor [] Nesatisfãcãtor

Prezenta fişã de reevaluare a fost întocmitã în douã exemplare, dintre care exemplarul
nr. 1 s-a înaintat Comisiei centrale de evaluare constituite la nivelul Ministerului
Sãnãtãţii Publice, iar exemplarul nr. 2 a rãmas la preşedintele comisiei de evaluare,
în evidenţa autoritãţii de coordonare a spitalului public respectiv.

Comisia de evaluare

Certificãm concordanţa datelor înscrise în contractul/ Am luat la cunoştinţã.
actul adiţional la contractul de management cu documentele ..................
menţionate la pct. 3 din anexa nr. 4 la Ordinul (numele, prenumele
ministrului sãnãtãţii publice nr. 1.289/2008, şi semnãtura managerului
precum şi concordanţa valorilor indicatorilor calculate spitalului public)
de spital cu cele menţionate în documentele prevãzute la .....................
pct. 3 din aceeaşi anexã. (data şi ora)

Preşedinte .............................
Vicepreşedinte .........................
Membrii: ...............................
........................................
........................................
........................................
(numele, prenumele şi semnãtura)

NOTĂ:
Managerul spitalului public poate contesta la Comisia centralã de evaluare, în
termen de 24 de ore de la data luãrii la cunoştinţã a conţinutului fişei de reevaluare,
calificativul acordat de comisia de evaluare. Comisia centralã de evaluare rezolvã
contestaţia în termen de 5 zile lucrãtoare de la data luãrii în evidenţã a acesteia.



ANEXA 4

METODOLOGIE
privind organizarea şi desfãşurarea reevaluãrii activitãţii managerului
spitalului public pentru perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2008

1. Reevaluarea dupã 6 luni a activitãţii managerului spitalului public pentru perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2008 se desfãşoarã în perioada 15 noiembrie 2008 - 1 decembrie 2008.
Sunt reevaluaţi managerii care au fost evaluaţi pentru activitatea desfãşuratã în anul 2007 şi pentru care s-a dispus reevaluarea activitãţii dupã 6 luni.
2. Evaluarea dupã 6 luni a activitãţii managerului spitalului public se face de o comisie de evaluare formatã din preşedinte, vicepreşedinte, 3-5 membri şi un secretariat format din 1-2 persoane, numitã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, astfel:
a) pentru spitalele publice din subordinea autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene/a municipiului Bucureşti, membrii comisiei de evaluare sunt propuşi de cãtre directorul executiv al acestora, care este preşedintele comisiei de evaluare. Vicepreşedintele este şeful Compartimentului audit intern din aceeaşi instituţie. În situaţia în care la nivelul autoritãţii de sãnãtate publicã nu este încadrat postul de auditor intern, vicepreşedintele este nominalizat din cadrul altei autoritãţi de sãnãtate publicã, prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice;
b) pentru spitalele publice din subordinea Ministerului Sãnãtãţii Publice, preşedintele este directorul general al Direcţiei generale politici, strategii şi managementul calitãţii în sãnãtate, iar vicepreşedintele este un reprezentant al Direcţiei audit în aceeaşi instituţie.
3. Comisia de evaluare menţionatã la pct. 2 întocmeşte, pe baza rezultatelor obţinute de fiecare manager de spital, fişa de evaluare prevãzutã în anexa nr. 3 la ordin. Fişa de evaluare se înainteazã Comisiei centrale de evaluare însoţitã de dosarul de reevaluare, care cuprinde obligatoriu urmãtoarele documente:
a) copia contractului de management şi a actului adiţional la acesta, încheiate pentru perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2008;
b) documentele care susţin punctajul acordat la fiecare indicator de performanţã, dupã cum urmeazã:
b(1)) statul de funcţii pe anul 2008, aprobat conform legii;
b(2)) situaţia financiarã încheiatã la 30 iunie 2008;
b(3)) situaţia statisticã aferentã perioadei 1 ianuarie - 30 iunie 2008 (cod MS 60.4.4A, cap. 2; cod MS 60.4.4, cap. 3; cod MS 60.4.4.A, cap. 14), centralizatorul - cod MS 60.4.4, cap. 15 "Personalul mediu şi superior sanitar pe tipuri de unitãţi", centralizatorul activitãţii spitalului - cod 19.15, darea de seamã statisticã pentru semestrul I 2008 (cod MS 60.4.2, cap. 1 "Principalii indicatori ai cunoaşterii sãnãtãţii, pe semestrul I 2008, pentru fiecare spital", câte un document semnat şi ştampilat, completat numai cu pct. 10 "Infecţii interioare din spital");
c) copii ale actelor de control ale tuturor organismelor abilitate;
d) raportul de autoevaluare al managerului spitalului public (în cuprinsul acestuia se au în vedere acţiunile organizate şi desfãşurate pe parcursul perioadei evaluate, privind modul de îndeplinire a indicatorilor şi criteriilor de performanţã, procedurile interne de evaluare şi control, elaborare de acte normative cu caracter intern, mãsurile întreprinse pentru eficientizarea activitãţii unitãţii şi creşterea calitãţii actului medical, gestionarea eventualelor situaţii de crizã apãrute la nivelul spitalului public etc.); managerul spitalului public rãspunde pentru realitatea şi corectitudinea datelor puse la dispoziţia comisiei de evaluare, conform legii;
e) alte documente care pot constitui bazã pentru evaluarea îndeplinirii criteriilor de performanţã prevãzute în anexa nr. 2 la ordin.
4. Comisia de evaluare menţionatã la pct. 2 are urmãtoarele atribuţii:
a) sã înregistreze dosarul de evaluare depus de cãtre managerul spitalului public numai dacã acesta conţine toate documentele prevãzute la pct. 3;
b) sã verifice concordanţa dintre indicatorii asumaţi prin actul adiţional şi cei înscrişi în fişa de reevaluare, precum şi dintre valorile indicatorilor realizaţi menţionaţi în fişa de evaluare şi cei transmişi de Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar şi Centrul Naţional Pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sãnãtãţii;
c) sã valideze, sub semnãturã, în funcţie de rezultatele obţinute în urma reevaluãrii, propunerea de menţinere/încetare a contractului de management al managerului spitalului public evaluat;
d) sã înregistreze şi sã transmitã Comisiei centrale de evaluare numai dosarele care conţin toate documentele prevãzute la pct. 3;
e) sã respingã motivat dosarele incomplete şi sã comunice managerului spitalului public documentele lipsã care au determinat aceastã situaţie;
f) sã întocmeascã şi sã valideze, sub semnãtura preşedintelui comisiei de evaluare şi a managerului spitalului public respectiv, un opis cuprinzând toate documentele existente în dosarul de reevaluare depus de fiecare manager.
5. La nivelul Ministerului Sãnãtãţii Publice este constituitã, prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, Comisia centralã de evaluare, formatã din preşedinte, vicepreşedinte, 3-5 membri şi un secretariat format din 1-2 persoane. Comisia centralã de evaluare are misiunea de a verifica şi de a urmãri modul de desfãşurare a reevaluãrii, modul de întocmire a fişelor de reevaluare şi de a soluţiona eventualele contestaţii apãrute în cadrul reevaluãrii activitãţii managerilor spitalelor publice. Preşedintele Comisiei centrale de evaluare este directorul general al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesionalã şi salarizare din Ministerul Sãnãtãţii Publice, iar vicepreşedinte este directorul Direcţiei audit din aceeaşi instituţie.
6. Comisia centralã de evaluare, în baza rezultatelor reevaluãrii efectuate de comisia de evaluare menţionatã la pct. 2, propune ministrului sãnãtãţii publice, dupã caz:
a) menţinerea contractului de management pentru managerii spitalelor publice care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 4 alin. (2) din ordin;
b) emiterea actului administrativ de încetare înainte de termen a contractului de management, pentru managerii spitalelor publice care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 4 alin. (3) din ordin.
7. În aplicarea dispoziţiilor prezentei metodologii, Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar şi Centrul Naţional Pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sãnãtãţii furnizeazã Ministerului Sãnãtãţii Publice şi comisiilor de evaluare prevãzute la pct. 2, pânã la data de 1 noiembrie 2008, valorile indicatorilor de performanţã a managementului spitalului public care intrã în sfera lor de competenţã, realizate de fiecare spital public în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2008.
8. Datele menţionate la pct. 7, validate de Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar şi Centrul Naţional Pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sãnãtãţii, sunt consemnate în fişa de evaluare prevãzutã în anexa nr. 3 la ordin, la rubrica "Valoare indicator realizatã 1 ianuarie - 30 iunie 2008", şi stau la baza evaluãrii activitãţii managerului spitalului public pentru perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2008.
9. Reevaluarea dupã 6 luni a activitãţii managerilor spitalelor publice aflate în subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie se face în conformitate cu dispoziţiile prezentului ordin.


------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016