Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.252 din 27 octombrie 2017  privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii şi al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 1.378/2.287/2011 pentru aprobarea Procedurii privind investigarea şi diagnosticarea bolilor profesionale, precum şi a listei prestaţiilor medicale aferente    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.252 din 27 octombrie 2017 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii şi al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 1.378/2.287/2011 pentru aprobarea Procedurii privind investigarea şi diagnosticarea bolilor profesionale, precum şi a listei prestaţiilor medicale aferente

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 956 din 4 decembrie 2017
    Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale asistenţă medicală şi sănătate publică cu nr. F.B. 9.738 din 28.09.2017,
    având în vedere prevederile art. 110 alin. (4), (5) şi (13) din Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, republicată,
    în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi art. 17 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale,
    ministrul sănătăţii şi ministrul muncii şi justiţiei sociale emit următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului sănătăţii şi al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 1.378/2.287/2011 pentru aprobarea Procedurii privind investigarea şi diagnosticarea bolilor profesionale, precum şi a listei prestaţiilor medicale aferente, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 748 din 25 octombrie 2011, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    Tarifele pentru prestaţiile medicale aferente investigării şi diagnosticării bolilor profesionale se stabilesc, în conformitate cu prevederile art. 27 alin. (2) din Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, republicată, astfel:
    1. prestaţiile medicale aferente procedurii privind investigarea şi diagnosticarea bolilor profesionale se efectuează în funcţie de boala profesională suspectată, de complexitatea şi de gravitatea ei, conform tarifelor utilizate de furnizorii de servicii medicale stabilite în Contractul-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate şi în normele metodologice de aplicare a pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru;
    2. tarifele prevăzute la alin. (1) iau în considerare toate categoriile de cheltuieli aferente îngrijirilor medicale acordate, inclusiv tratamentul necesar rezolvării cazului, cazarea şi masa;
    3. tarifele aferente tuturor cazurilor spitalizate şi tratate în unităţile sanitare cu personalitate juridică în cadrul cărora funcţionează clinici/secţii de boli profesionale şi/sau cabinete de medicina muncii vor fi conforme cu tarifele utilizate de furnizorii de servicii medicale şi stabilite în Contractul-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate şi în normele metodologice de aprobare a pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru, după cum urmează:
    a) tarif pe caz rezolvat în sistem DRG (diagnostic related group), conform metodologiei stabilite prin Contractul-cadru;
    b) tarifele stabilite conform anexei nr. 3 la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, cu modificările şi completările ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei şi al ministrului sănătăţii publice nr. 450/825/2006, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile Contractului-cadru pentru unităţile sanitare cu personalitate juridică, care nu utilizează tarifele de la lit. a).
    4. La decontarea prestaţiilor privind investigarea, diagnosticarea şi stabilirea caracterului profesional al cazurilor internate sau reinternate este necesară copia de pe fişa BP1/bilet de trimitere eliberat în intervalul de 30 de zile înainte de data internării/reinternării.
    5. Cazurile cu expunere la pulberi pneumoconiogene sau la agenţi cancerigeni sau mutageni pot fi reinternate cu suspiciune de pneumoconioză (silicoză, azbestoză, alte pneumoconioze) sau de afecţiuni cauzate de agenţi cancerigeni sau mutageni, ca şi cazuri noi, la fiecare prezentare, cu respectarea periodicităţii recomandate de comisia de pneumoconioze sau de medicul specialist."

    2. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Cheltuielile efectuate de către unităţile sanitare cu personalitate juridică şi secţiile de boli profesionale în scopul investigării şi stabilirii caracterului profesional al bolii se suportă din sumele prevăzute cu această destinaţie în bugetul asigurărilor sociale de stat, indiferent dacă se confirmă sau se infirmă caracterul profesional al bolii, în conformitate cu prevederile art. 110 alin. (13) din Legea nr. 346/2002, republicată.
    (2) Cheltuielile efectuate de către unităţile sanitare cu personalitate juridică în cadrul cărora funcţionează clinici/secţii de boli profesionale şi/sau cabinete de medicina muncii în vederea tratării cazurilor de boli la care se confirmă caracterul profesional se suportă din sumele prevăzute cu această destinaţie în bugetul asigurărilor sociale de stat.
    (3) În vederea decontării cheltuielilor prevăzute la alin. (1) şi (2), casele teritoriale de pensii încheie contracte cu unităţile sanitare cu personalitate juridică în cadrul cărora funcţionează clinici/secţii de boli profesionale şi/sau cabinete de medicina muncii cu respectarea tarifelor stabilite conform prezentului ordin şi a prevederilor art. 27 alin. (2) din Legea nr. 346/2002, republicată.
    (4) Pentru posesorii documentelor portabile DA1 internaţi/trataţi în unităţile sanitare cu personalitate juridică şi secţiile de boli profesionale decontarea serviciilor medicale se va realiza în conformitate cu prevederile art. 3 pct. (3) din prezentul ordin şi nu sunt necesare fişele BP1/BP2.
    (5) Pentru posesorii documentelor portabile DA1 care nu sunt asiguraţi în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România, serviciile medicale vor fi tarifate pe baza costurilor reale, decontate de către casele teritoriale de pensii, urmând ca acestea să recupereze contravaloarea costurilor de la instituţiile competente asigurătoare."

    3. Anexa nr. 1 „Procedura pentru investigarea şi diagnosticarea bolilor profesionale“ se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    4. În anexa nr. 2 „Lista prestaţiilor medicale aferente Procedurii privind investigarea şi diagnosticarea bolilor profesionale“, după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:
    "d) Alte prestaţii aferente perioadei de spitalizare în vederea investigării, diagnosticării şi stabilirii caracterului profesional al cazurilor internate, respectiv cazare, masă şi tratament."



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul sănătăţii,
                    Florian-Dorel Bodog
                    p. Ministrul muncii şi justiţiei sociale,
                    Gheorghiţa-Daniela Barbu,
                    secretar de stat

    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 1.378/2.287/2011)
    PROCEDURĂ
    privind investigarea şi diagnosticarea bolilor profesionale

┌────────────┬───────────┬───────────────────┐
│ │ │- Datele de │
│ │ │anamneză │
│ │ │profesională │
│ │ │coroborate cu │
│ │ │documente care │
│ │ │obiectivizează ruta│
│ │ │profesională │
│ │ │(carnet de muncă, │
│ │ │adeverinţe de │
│ │ │salariat etc.) şi │
│ │ │expunerea la │
│ │ │factorul de risc │
│ │ │profesional la │
│ │ │locul de muncă │
│ │ │(buletine de │
│ │Criterii de│determinări │
│ │expunere │toxicologice, fişe │
│ │ │de identificare a │
│ │ │factorilor de risc │
│ │ │profesional, date │
│ │ │de dozimetrie │
│ │ │individuală în │
│Stabilirea │ │cazul expunerii la │
│caracterului│ │radiaţii ionizante,│
│profesional │ │fişa postului, alte│
│al cazurilor│ │documente ale │
│internate │ │angajatorului ce │
│(conform │ │descriu condiţiile │
│tabelului cu│ │de muncă, procesul │
│bolile │ │tehnologic etc.) │
│profesionale│ │necesare stabilirii│
│cu declarare│ │diagnosticului de │
│obligatorie,│ │boală profesională │
│potrivit ├───────────┼───────────────────┤
│anexei nr. │ │- Consultaţia │
│22 la │ │medicală de │
│Normele │ │specialitate │
│metodologice│ │medicina muncii │
│de aplicare │ │cuprinde: anamneza │
│a │ │(inclusiv anamneza │
│prevederilor│ │profesională), │
│Legii │ │examenul clinic şi │
│securităţii │ │stabilirea │
│şi sănătăţii│ │protocolului de │
│în muncă nr.│ │explorări, │
│319/2006, │ │interpretarea │
│aprobate │ │integrativă a │
│prin │ │explorărilor, a │
│Hotărârea │Criterii │analizelor de │
│Guvernului │clinice │laborator efectuate│
│nr. 1.425/ │ │pentru stabilirea │
│2006, cu │ │diagnosticului de │
│modificările│ │boală şi a │
│şi │ │caracterului │
│completările│ │profesional al │
│ulterioare) │ │acesteia sau │
│ │ │reevaluarea │
│ │ │clinico-biologică a│
│ │ │pacienţilor │
│ │ │declaraţi cu boli │
│ │ │profesionale. │
│ │ │- Consultaţiile │
│ │ │interdisciplinare: │
│ │ │specialităţi │
│ │ │medico-chirurgicale│
│ ├───────────┼───────────────────┤
│ │ │- Analizele de │
│ │Criterii de│laborator necesare │
│ │laborator │pentru diagnosticul│
│ │ │bolii profesionale │
│ ├───────────┼───────────────────┤
│ │ │- Investigaţiile │
│ │Criterii │paraclinice │
│ │paraclinice│necesare pentru │
│ │ │diagnosticul bolii │
│ │ │profesionale │
│ ├───────────┼───────────────────┤
│ │Criterii de│- Cazare/hrană/ │
│ │spitalizare│tratament │
└────────────┴───────────┴───────────────────┘


    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016