Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 1.236 din 20 octombrie 2015 privind modificarea Procedurii de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului de dezvoltare şi modernizare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, aprobată prin Ordinul ministrului energiei, întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri nr. 794/2015
EMITENT: MINISTERUL ENERGIEI, ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII ŞI MEDIULUI DE AFACERI PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 797 din 27 octombrie 2015
Având în vedere:
- prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2015 nr. 186/2014, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;
- prevederile art. 8 alin. (6) şi (7) din Hotărârea Guvernului nr. 42/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri, cu modificările ulterioare,
ministrul energiei, întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri emite următorul ordin:
ART. I
Procedura de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevăzută în cadrul Programului de dezvoltare şi modernizare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, aprobată prin Ordinul ministrului energiei, întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri nr. 794/2015, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 458 şi 458 bis din 25 iunie 2015, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. Punctul 2 va avea următorul cuprins:
"2. Bugetul schemei de minimis şi modalitatea de acordare a ajutoarelor de minimis
Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2015, aprobat prin anexa nr. 3/36/26 la Legea bugetului de stat pe anul 2015 nr. 186/2014, cu modificările şi completările ulterioare, este de 28.000.000 lei pentru acordarea de alocaţii financiare nerambursabile, cu posibilitatea suplimentării.
Prin implementarea Programului în anul 2015 se estimează acordarea de ajutor de minimis unui număr de minimum 207 de beneficiari."
2. Punctul 6.11 va avea următorul cuprins:
"6.11. (1) Beneficiarii sunt obligaţi să efectueze activităţile pentru care au solicitat finanţare şi pentru care au făcut plata integral şi să depună cererea-tip de eliberare AFN la OTIMMC, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data semnării contractului de finanţare de către beneficiar, dar nu mai târziu de 16 noiembrie 2015. Nerespectarea termenului de 30 de zile lucrătoare menţionat mai sus atrage decăderea solicitantului din dreptul de a beneficia de prevederile prezentului program. OTIMMC - UMCR va efectua vizite de certificare a cheltuielilor. În situaţia neefectuării cheltuielilor sau în cazul în care cheltuielile nu corespund cu elementele de cost aprobate prin notificarea iniţială ori elementele de cost achiziţionate nu sunt noi şi puse în funcţiune, beneficiarul este respins de la finanţare.
(2) Termenul de 30 de zile lucrătoare se poate prelungi o singură dată, numai la solicitarea beneficiarului, urmată de propunerea UPSEC OTIMMC şi cu acordul Direcţiei politici antreprenoriale şi implementare programe pentru întreprinderi mici şi mijlocii pentru situaţii excepţionale (de exemplu, întârzieri la transportul sau livrarea echipamentelor din motive independente de beneficiarul AFN), prin depunerea de către aplicant a unei cereri de prelungire cu cel puţin 5 zile calendaristice înaintea expirării termenului prevăzut în contract.
(3) Durata prelungirii termenului prevăzut la alin. (1) nu poate depăşi termenul-limită de efectuare a cheltuielilor, adică 16 noiembrie 2015."
3. Punctul 6.12 va avea următorul cuprins:
"6.12. Cheltuielile eligibile pentru care se vor aloca fonduri din cadrul Programului vor fi certificate prin vizita la faţa locului a reprezentanţilor UMCR din cadrul OTIMMC în termen de 20 de zile lucrătoare de la depunerea decontului, dar nu mai târziu de 26 noiembrie 2015. Reprezentanţii UMCR vor face verificări la faţa locului, consemnând cele constatate într-un proces-verbal, contrasemnat de beneficiar, întocmit în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte."
4. La anexa nr. 12, articolul 4 va avea următorul cuprins:
"Art. 4. - Termenul-limită pentru efectuarea activităţilor prevăzute în anexa la prezentul contract de finanţare şi de depunere a Cererii-tip de eliberare a alocaţiei financiare nerambursabile, pentru toate activităţile, este 16 noiembrie 2015."
5. La anexa nr. 12, la articolul 25, literele e) şi f) vor avea următorul cuprins:
"e) nu transmite/nu depune la OTIMMC ................. până la data de 16 noiembrie 2015 cererea-tip de eliberare a alocaţiei financiare nerambursabile prevăzută în anexa nr. 7 la procedură;
f) nu transmite/nu depune la OTIMMC................. până la data de 16 noiembrie 2015 cererea-tip de renunţare totală sau parţială a finanţării pentru care există acord de principiu, prevăzută în anexa nr. 8 la procedură."
ART. II
Direcţia politici antreprenoriale şi implementare programe pentru IMM din cadrul Ministerului Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri şi oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie vor duce la îndeplinire prezentul ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul energiei, întreprinderilor
mici şi mijlocii şi mediului de afaceri,
Anca-Laura Ionescu,
secretar de stat
Bucureşti, 20 octombrie 2015.
Nr. 1.236.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: