Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 1.205 din 22 iulie 2014 privind publicarea acceptării amendamentelor la Codul internaţional din 1994 pentru siguranţa navelor de mare viteză (Codul HSC 1994), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.351(92) a Comitetului de siguranţă maritimă din 21 iunie 2013
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 579 din 4 august 2014
Având în vedere prevederile art. VIII(b)(vi)(2)(bb) şi ale art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS 1974), la care România a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1979, ale art. 2 din Decizia Consiliului 2013/267/UE din 13 mai 2013 privind poziţia care urmează să fie luată în numele Uniunii Europene în cadrul celei de a 65-a sesiuni a Comitetului pentru protecţia mediului marin cu privire la modificarea sistemului de evaluare a stării navei şi în cadrul celei de a 92-a sesiuni a Comitetului pentru siguranţă maritimă în ceea ce priveşte modificarea Codului internaţional de management al siguranţei, precum şi modificarea capitolului III din Convenţia SOLAS şi a Codului internaţional pentru siguranţa navelor de mare viteză din 1994 şi 2000 referitor la accesul în spaţiile închise şi exerciţiile de salvare, precum şi ale art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 2 pct. 20 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul transporturilor emite următorul ordin:
ART. 1
Se publică amendamentele la Codul internaţional din 1994 pentru siguranţa navelor de mare viteză (Codul HSC 1994), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.351(92) a Comitetului de siguranţă maritimă din 21 iunie 2013, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 2
Autoritatea Navală Română va lua măsurile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 1 ianuarie 2015.
p. Ministrul transporturilor,
Marius Mitică Mărgărit,
secretar de stat
Bucureşti, 22 iulie 2014.
Nr. 1.205.
ANEXĂ
REZOLUŢIA MSC.351(92)
(adoptată la 21 iunie 2013)
Amendamente la Codul Internaţional din 1994 pentru siguranţa navelor de mare viteză (Codul HSC 1994)
Comitetul de siguranţă maritimă,
amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la funcţiile comitetului,
luând notă de Rezoluţia MSC.36(63), prin care s-a adoptat Codul internaţional pentru siguranţa navelor de mare viteză (denumit în continuare Codul HSC 1994), care a devenit obligatoriu conform capitolului X din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS) (denumită în continuare Convenţia),
notând, de asemenea, articolul VIII(b) şi regula X/1.1 din Convenţie cu privire la procedura de amendare a Codului HSC 1994,
luând în considerare amendamentele la Codul HSC 1994, în cadrul celei de a nouăzeci şi doua sesiuni, propuse şi difuzate în conformitate cu articolul VIII(b)(i) din Convenţie,
1. adoptă, în conformitate cu art. VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Codul internaţional pentru siguranţa navelor de mare viteză (Codul HSC 1994), al căror text este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate cu art. VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2014, cu excepţia cazului în care până la această dată mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale au notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
3. invită guvernele contractante să ia notă că, în conformitate cu art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2015, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4. solicită secretarului general, în conformitate cu art. VIII(b)(v) din Convenţie, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluţii şi textul amendamentelor cuprinse în anexă tuturor guvernelor contractante la Convenţie;
5. solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.
ANEXĂ
──────
la Rezoluţia MSC.351(92)
────────────────────────
AMENDAMENTE
la Codul internaţional din 1994 pentru siguranţa navelor
de mare viteză (Codul HSC 1994)
CAP. 18
Cerinţe de exploatare
1. După paragraful existent 18.5.3 se introduce un nou paragraf, după cum urmează:
"18.5.4 Membrii echipajului cu responsabilităţi de acces în spaţiu închis sau de salvare trebuie să participe la un exerciţiu de intrare în spaţiu închis şi de salvare, care trebuie să fie organizat la bordul navei cel puţin o dată la două luni."
2. Paragrafele existente 18.5.4 până la 18.5.10 se renumerotează cu, respectiv, 18.5.5 până la 18.5.11.
3. Prima frază din paragraful renumerotat 18.5.8 se modifică după cum urmează:
"18.5.8 Înregistrări în jurnalul de bord
Data când au loc adunările, detaliile cu privire la exerciţiile de abandon al navei şi exerciţiile în caz de incendiu, exerciţiile cu alte mijloace de salvare, exerciţiile privind accesul în spaţiu închis şi de salvare, precum şi instruirea la bordul navei trebuie să fie înregistrate în jurnalul de bord aşa cum a fost prevăzut de către administraţie."
4. După paragraful 18.5.11 renumerotat se introduce un nou paragraf, după cum urmează:
"18.5.12 Exerciţii privind accesul la spaţiu închis şi de salvare
18.5.12.1 Exerciţiile privind accesul la spaţiu închis şi de salvare trebuie să fie planificate şi efectuate în condiţii de siguranţă, luând în considerare, după caz, indicaţiile prevăzute în recomandările elaborate de Organizaţie*).
_______
*) Se referă la "Recomandările revizuite privind accesul la spaţiile închise la bordul navelor", adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia A.1050(27).
18.5.12.2 Fiecare exerciţiu privind accesul la spaţiu închis şi de salvare trebuie să cuprindă:
.1 verificarea şi utilizarea echipamentului individual de protecţie necesar pentru acces;
.2 verificarea şi utilizarea procedurilor şi echipamentului de comunicare;
.3 verificarea şi utilizarea instrumentelor de măsurare a atmosferei în spaţiile închise;
.4 verificarea şi utilizarea echipamentului şi procedurilor de salvare; şi
.5 instrucţiuni de prim ajutor şi tehnici de resuscitare.
18.5.12.3 Riscurile asociate spaţiilor închise şi procedurile de la bord pentru accesul în condiţii de siguranţă în aceste spaţii trebuie să ia în considerare, după caz, indicaţiile prevăzute în recomandările elaborate de Organizaţie*).
_________
*) Se referă la "Recomandările revizuite privind accesul la spaţiile închise la bordul navelor", adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia A.1050(27)."
_________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: