Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 1.197 din 16 iulie 2014 privind publicarea acceptării amendamentelor la Codul internaţional de management pentru exploatarea în siguranţă a navelor şi pentru prevenirea poluării (Codul internaţional de management al siguranţei - Codul I.S.M.), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.353(92) a Comitetului de siguranţă maritimă din 21 iunie 2013
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 551 din 25 iulie 2014
Având în vedere prevederile art. VIII(b)(vi)(2)(bb) şi ale art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS 1974), la care România a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1979, ale art. 2 din Decizia Consiliului 2013/267/UE din 13 mai 2013 privind poziţia care urmează să fie luată în numele Uniunii Europene în cadrul celei de a 65-a sesiuni a Comitetului pentru protecţia mediului marin cu privire la modificarea sistemului de evaluare a stării navei şi în cadrul celei de a 92-a sesiuni a Comitetului pentru siguranţă maritimă în ceea ce priveşte modificarea Codului internaţional de management al siguranţei, precum şi modificarea capitolului III din Convenţia SOLAS şi a Codului internaţional pentru siguranţa navelor de mare viteză din 1994 şi 2000 referitor la accesul în spaţiile închise şi exerciţiile de salvare, precum şi ale art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 2 pct. 20 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul transporturilor emite următorul ordin:
ART. 1
Se publică amendamentele la Codul internaţional de management pentru exploatarea în siguranţă a navelor şi pentru prevenirea poluării (Codul internaţional de management al siguranţei - Codul I.S.M.), cod care a fost acceptat de România prin Legea nr. 85/1997, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.353(92) a Comitetului de siguranţă maritimă din 21 iunie 2013, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 2
Autoritatea Navală Română va lua măsurile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 1 ianuarie 2015.
p. Ministrul transporturilor,
Marius Mitică Mărgărit,
secretar de stat
Bucureşti, 16 iulie 2014.
Nr. 1.197.
ANEXĂ
REZOLUŢIA MSC.353(92)
(adoptată la 21 iunie 2013)
Amendamente la Codul internaţional de management pentru exploatarea în siguranţă a navelor şi pentru prevenirea poluării (Codul internaţional de management al siguranţei - Codul I.S.M.)
Comitetul de siguranţă maritimă,
amintind articolul 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,
luând notă de Rezoluţia A.741(18), prin care Adunarea a adoptat Codul internaţional de management pentru exploatarea în siguranţă a navelor şi pentru prevenirea poluării (Codul internaţional de management al siguranţei - Codul I.S.M.) (denumit în continuare Codul I.S.M.), care a devenit obligatoriu în temeiul capitolului IX al Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS) (denumită în continuare Convenţia),
notând, de asemenea, articolul VIII(b) şi regula IX/1.1 ale Convenţiei referitoare la procedura de amendare a Codului I.S.M.,
luând în considerare, la cea de-a nouăzeci şi doua sesiune a sa, amendamentele la Codul I.S.M., propuse şi difuzate în conformitate cu articolul VIII(b)(i) din Convenţie,
1. adoptă în conformitate cu articolul VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Codul I.S.M., al căror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate cu articolul VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că amendamentele menţionate se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2014, cu excepţia cazului în care înainte de această dată mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
3. invită guvernele contractante la Convenţie să ia notă de faptul că, în conformitate cu articolul VIII(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2015, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4. solicită secretarului general, în conformitate cu articolul VIII(b)(v) din Convenţie, să transmită tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexă;
5. solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei la aceasta membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.
ANEXĂ
─────
la Rezoluţia MSC.353(92)
─────────────────────────
Amendamente la Codul internaţional de management pentru exploatarea
în siguranţă a navelor şi pentru prevenirea poluării
(Codul internaţional de management al siguranţei - Codul I.S.M.)
Partea A - Implementare
6 Resurse şi personal
1 Textul existent al paragrafului 6.2 se înlocuieşte cu următorul text:
"6.2 Compania trebuie să se asigure că fiecare navă:
.1 dispune de personal navigant calificat, brevetat şi apt din punct de vedere medical în conformitate cu prevederile naţionale şi internaţionale; şi
.2 dispune de echipaj corespunzător în scopul acoperirii tuturor aspectelor legate de menţinerea siguranţei operaţiunilor la bord*).
____________
*) Se face referire la Principiile de stabilire a echipajului minim de siguranţă, adoptate de Organizaţie prin
Rezoluţia A.1047(27)."
12 Verificarea, examinarea şi evaluarea efectuate de către companie
2 Următorul nou paragraf 12.2 se introduce după paragraful 12.1 existent, iar paragrafele 12.2 până la 12.6 existente se renumerotează ca 12.3 până la 12.7:
"12.2 Compania trebuie să verifice periodic dacă toţi aceia care execută sarcini încredinţate legate de Codul I.S.M. acţionează în conformitate cu responsabilităţile ce îi revin companiei în temeiul Codului."
Note de subsol şi paragraf pentru "Introducerea" din Codul publicat
1 În paragraful 1.1.10 se introduce după cuvintele "Nonconformitate majoră" următoarea notă de subsol:
____________
"Se face referire la Procedurile privind nonconformităţi majore cu Codul I.S.M. care au fost observate (MSC/Circ.1059-MEPC/Circ.401)."
2 În paragraful 1.2.3.2 se introduce după cuvântul "considerare" următoarea notă de subsol:
___________
"Se face referire la Lista codurilor, recomandărilor, liniilor directoare şi a altor instrumente neobligatorii care au legătură cu siguranţa şi securitatea (MSC.1/Circ.1371)."
3 La sfârşitul titlului secţiunii 3 se introduce următoarea notă de subsol:
___________
"Se face referire la Liniile directoare pentru aplicarea operaţională a Codului internaţional de management al siguranţei (Codul I.S.M.) de către companii (MSC-MEPC.7/Circ.5)."
4 La sfârşitul titlului secţiunii 4 se introduce următoarea notă de subsol:
__________
"Se face referire la Instrucţiunile privind calificările, instruirea şi experienţa necesare pentru îndeplinirea rolului de persoană desemnată în temeiul prevederilor Codului internaţional de management al siguranţei (Codul I.S.M.) (MSC-MEPC.7/Circ.6)."
5 La sfârşitul titlului secţiunii 8 se introduce următoarea notă de subsol:
__________
"Se face referire la Liniile directoare privind structura unui sistem integrat de planificare a situaţiilor de urgenţă la bord, adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia A.852(20), aşa cum a fost modificată."
6 La sfârşitul titlului secţiunii 9 se introduce următoarea notă de subsol:
__________
"Se face referire la Instrucţiunile privind raportarea cvasi-accidentelor (MSC-MEPC.7/Circ.7)."
7 La sfârşitul titlului secţiunii 11 se introduce următoarea notă de subsol:
__________
"Se face referire la Lista revizuită a certificatelor şi documentelor care se cer navelor să le aibă la bord (FAL.2/Circ.127, MEPC.1/Circ.817 şi MSC.1/Circ.1462)."
8 La "Introducerea" din codul publicat se adaugă următorul nou paragraf:
"Notele de subsol care figurează în prezentul cod sunt inserate cu titlu de referinţe şi indicaţii şi nu constituie cerinţe în temeiul codului. Totuşi, conform paragrafului 1.2.3.2, trebuie luate în considerare toate liniile directoare, recomandările etc. care sunt relevante. În toate cazurile cititorul trebuie să consulte versiunea cea mai recentă a textului documentului la care se face referire într-o notă de subsol, având în vedere faptul că aceste texte vor fi putut fi revizuite sau înlocuite cu o versiune actualizată."
_________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: