Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.195/C din 27 mai 2024  pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ministerului Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 1.973/C/2022     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.195/C din 27 mai 2024 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ministerului Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 1.973/C/2022

EMITENT: Ministerul Justiţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 588 din 25 iunie 2024
    În temeiul dispoziţiilor art. 9 alin. (1), art. 10 alin. (1), art. 12 alin. (3) şi (4), art. 13 alin. (2) şi (4), art. 17 alin. (6) şi (8) şi ale art. 33 din Legea nr. 361/2022 privind protecţia avertizorilor în interes public, cu modificările ulterioare,
    având în vedere dispoziţiile art. 13 şi ale art. 23 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul justiţiei emite următorul ordin:
    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Ministerului Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 1.973/C/2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 496 din 19 mai 2022, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 109, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Activitatea de verificare prealabilă a sesizărilor şi de control, precum şi procedura de raportare şi de efectuare de acţiuni subsecvente în temeiul Legii nr. 361/2022, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează de către Direcţia Corpul de control al ministrului, potrivit dispoziţiilor legale în materie şi Metodologiei privind verificarea prealabilă a sesizărilor, realizarea activităţii de control şi efectuarea altor proceduri prevăzute de lege, de către Direcţia Corpul de control al ministrului, aprobată prin ordin al ministrului justiţiei."

    2. După articolul 109 se introduce un nou articol, art. 109^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 109^1
    (1) Direcţia Corpul de control al ministrului se desemnează în calitate de Compartiment cu atribuţii privind primirea, înregistrarea, examinarea, efectuarea de acţiuni subsecvente şi soluţionarea raportărilor interne şi externe.
    (2) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) Direcţia Corpul de control al ministrului îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) primeşte şi înregistrează raportările într-un Registru de evidenţă electronic şi păstrează evidenţa raportărilor primite;
    b) întocmeşte procesul-verbal de consemnare, în cazul în care avertizorul în interes public a comunicat verbal informaţii referitoare la încălcări ale legii;
    c) transmite avertizorului în interes public confirmarea primirii raportării interne, în termen de cel mult 7 zile calendaristice de la primirea acesteia, la datele de contact indicate în raportare, în condiţiile legii;
    d) comunică cu avertizorul în interes public în vederea obţinerii de informaţii suplimentare pentru soluţionarea raportării, când aspectele semnalate nu sunt suficiente sau sunt necesare elemente suplimentare;
    e) examinează şi soluţionează raportarea, după caz, prin clasarea sau întreprinderea cu diligenţă a acţiunilor subsecvente necesare şi întocmind documentele corespunzătoare;
    f) redirecţionează, conform legii, raportările greşit îndreptate, cu înştiinţarea avertizorului în interes public cu privire la redirecţionare, în termen de 3 zile lucrătoare de la aceasta;
    g) informează avertizorul în interes public cu privire la stadiul acţiunilor subsecvente, în termen de cel mult 3 luni de la data confirmării de primire sau, în cazul în care nu i s-a confirmat primirea raportării interne, de la expirarea termenului de 7 zile calendaristice de la primirea raportării. Obligaţia de informare se menţine şi ulterior acestor momente, ori de câte ori sunt înregistrate evoluţii în desfăşurarea acţiunilor subsecvente, cu excepţia cazului în care informarea ar putea periclita desfăşurarea acestora;
    h) informează avertizorul în interes public într-un termen rezonabil, care să nu depăşească 3 luni sau, în cazuri justificate, 6 luni de la primirea raportării externe, precum şi ori de câte ori sunt înregistrate evoluţii în desfăşurarea acţiunilor subsecvente, cu excepţia cazului în care informarea ar putea periclita desfăşurarea acestora;
    i) menţine contactul cu avertizorul în interes public, în vederea solicitării de informaţii suplimentare şi informării privind raportarea externă, conform prevederilor art. 3 pct. 14 din Legea nr. 361/2022 privind protecţia avertizorilor în interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
    j) comunică, în condiţiile legii, avertizorului în interes public modalitatea de soluţionare a raportării;
    k) informează conducerea Ministerului Justiţiei cu privire la modalitatea de soluţionare a raportării, cu respectarea obligaţiei de confidenţialitate;
    l) după expirarea perioadei de 5 ani de păstrare a raportărilor, asigură distrugerea acestora în baza unui proces-verbal de distrugere, indiferent de suportul pe care sunt păstrate;
    m) asigură confidenţialitatea raportărilor şi a identităţii avertizorului în interes public, a persoanei vizate şi a persoanelor terţe la care se face referire în raportare, în condiţiile legii;
    n) elaborează şi actualizează statistici cu privire la raportările care constituie încălcări ale legii;
    o) propune Direcţiei tehnologia informaţiei informaţii referitoare la implementarea Legii nr. 361/2022, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea publicării acestora pe pagina web a ministerului.
    (3) În exercitarea atribuţiilor privind primirea, înregistrarea, examinarea, efectuarea de acţiuni subsecvente şi soluţionarea raportărilor interne şi externe Direcţia Corpul de control al ministrului acţionează cu diligenţă, imparţialitate şi independenţă.
    (4) În vederea ducerii la îndeplinire a atribuţiei de la alin. (2) lit. l) se constituie, prin ordin al ministrului justiţiei, la propunerea Direcţiei Corpul de control al ministrului, o comisie de distrugere a raportărilor a căror perioadă de păstrare a expirat."

    3. La articolul 112, după litera b) se introduce o nouă literă, lit. b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) registrul de evidenţă electronică a raportărilor privind încălcări ale legii;"

    4. La articolul 172 alineatul (1), după litera h) se introduce o nouă literă, lit. i), cu următorul cuprins:
    "i) propune Direcţiei tehnologia informaţiei informaţii referitoare la implementarea Legii nr. 361/2022, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea publicării acestora pe pagina web a ministerului."

    5. La articolul 195 alineatul (1) punctul 1, după litera x) se introduce o nouă literă, lit. y), cu următorul cuprins:
    "y) afişează pe pagina web a ministerului, la propunerea Direcţiei Corpul de control al ministrului sau, după caz, a Direcţiei programe europene, informaţiile prevăzute de legislaţia privind protecţia avertizorilor în interes public."



    ART. II
    Direcţia Corpul de control al ministrului, Direcţia programe europene şi Direcţia tehnologia informaţiei din cadrul Ministerului Justiţiei vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul justiţiei,
                    George-Cătălin Şerban,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 27 mai 2024.
    Nr. 1.195/C.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016