Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.193 din 27 iulie 2021  pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a contractelor de fiducie sau ale construcţiilor juridice similare fiduciei, de organizare şi funcţionare a Registrului central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor, pentru aprobarea Procedurii privind accesul la Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.193 din 27 iulie 2021 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a contractelor de fiducie sau ale construcţiilor juridice similare fiduciei, de organizare şi funcţionare a Registrului central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor, pentru aprobarea Procedurii privind accesul la Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 779 din 12 august 2021
    Având în vedere prevederile art. 780 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, ale art. 19 alin. (5) lit. c) şi alin. (8^1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 342 alin. (1) şi (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi Avizul conform al Ministerului Finanţelor comunicat prin Adresa nr. 740.448 din 7.07.2021,
    în temeiul dispoziţiilor art. 19 alin. (7^2),(8^2) şi ale art. 20 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă Procedura de înregistrare a contractelor de fiducie sau ale construcţiilor juridice similare fiduciei, de organizare şi funcţionare a Registrului central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor, prevăzută în anexa nr. 1.

    ART. 2
    Se aprobă Procedura privind accesul la Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor, prevăzută în anexa nr. 2.

    ART. 3
    Se aprobă modelul şi conţinutul următoarelor formulare:
    a) „Declaraţie de înregistrare a contractelor de fiducie sau ale construcţiilor juridice similare fiduciei“, prevăzut în anexa nr. 3;
    b) „Cerere de eliberare a certificatului de dovadă a înregistrării contractului de fiducie sau al construcţiei juridice similare fiduciei“, prevăzut în anexa nr. 4;
    c) „Certificat de dovadă a înregistrării contractului de fiducie sau al construcţiei juridice similare fiduciei în Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor“, prevăzut în anexa nr. 5;
    d) „Declaraţie privind neconcordanţele dintre informaţiile privind beneficiarii reali disponibile în Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor şi informaţiile deţinute de autorităţi/entităţi raportoare“, prevăzut în anexa nr. 6;
    e) „Cerere de înregistrare online pentru accesul la informaţiile privind beneficiarii reali din Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor“, prevăzut în anexa nr. 7;
    f) „Cerere de acces la informaţiile privind beneficiarii reali din Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor“, prevăzut în anexa nr. 8;
    g) „Referat privind soluţionarea cererilor de acces la informaţiile privind beneficiarii reali din Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor, depuse de persoanele prevăzute la art. 19 alin. (8^1) lit. c) şi d) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzut în anexa nr. 9.


    ART. 4
    Cuantumul taxei administrative prevăzute la art. 19 alin. (8^2) din Legea nr. 129/2019 se aprobă şi se actualizează prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

    ART. 5
    Referinţele la Legea nr. 129/2019 din prezentul ordin reprezintă trimiteri la Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 6
    Anexele nr. 1-9 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 7
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 8
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 816/2020 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a contractelor de fiducie, de organizare şi funcţionare a Registrului central al fiduciilor, precum şi a modelului şi conţinutului formularului „Declaraţie de înregistrare a contractelor de fiducie“, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 255 din 27 martie 2020.

    ART. 9
    Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi unităţile fiscale subordonate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
                    Mirela Călugăreanu

    Bucureşti, 27 iulie 2021.
    Nr. 1.193.
    ANEXA 1

    PROCEDURĂ

    ANEXA 2

    PROCEDURĂ

    ANEXA 3

    *) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
    INSTRUCŢIUNI DE COMPLETARE
    a formularului „Declaraţie de înregistrare a contractelor de fiducie sau ale construcţiilor juridice similare fiduciei“
    În cazul în care într-un contract de fiducie sunt mai mulţi fiduciari, contractul de fiducie se va înregistra doar de unul din fiduciari la organul fiscal competent în administrarea fiduciarului desemnat să înregistreze contractul de fiducie.
    În cazul în care într-un contract al unei construcţii juridice similare fiduciei sunt mai multe persoane care deţin o poziţie echivalentă fiduciarului, contractul construcţiei juridice similare fiduciei se va înregistra doar de una din persoanele care deţin o poziţie echivalentă fiduciarului la organul fiscal competent în administrarea persoanei care deţine o poziţie echivalentă fiduciarului desemnat să înregistreze construcţia juridică similară fiduciei.
    1. În caseta „Anul“ se completează anul calendaristic în care se depune declaraţia.
    2. Secţiunea „A. DATE DE IDENTIFICARE A FIDUCIARULUI/FIDUCIARILOR/PERSOANEI CARE DEŢINE O POZIŢIE ECHIVALENTĂ ÎNTR-O CONSTRUCŢIE JURIDICĂ SIMILARĂ FIDUCIEI“:
    În rubrica „Denumire“ se înscrie denumirea fiduciarului.
    În caseta „Cod de identificare fiscală“ se completează codul de identificare fiscală al contribuabilului care are calitatea de fiduciar.
    Rubricile privind adresa se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal al fiduciarului.
    În cazul în care într-un contract de fiducie sunt mai mulţi fiduciari se completează câte o secţiune „date de identificare“ pentru fiecare fiduciar. Prima secţiune „date de identificare“ se va completa cu datele fiduciarului desemnat.
    Pentru contractele construcţiilor juridice similare fiduciilor, secţiunea se completează cu datele de identificare ale fiecărei persoane care deţine o poziţie echivalentă fiduciarului în respectiva construcţie. Prima secţiune „date de identificare“ se va completa cu datele persoanei desemnate care deţine o poziţie echivalentă fiduciarului în respectiva construcţie juridică.

    3. Secţiunea „B. DATE DE IDENTIFICARE A CONSTITUITORULUI/CONSTITUITORILOR“:
    În rubrica „Nume şi prenume/Denumire“ se înscriu numele şi prenumele sau denumirea constituitorului.
    În caseta „Cod de identificare fiscală“ se completează codul de identificare fiscală al contribuabilului care are calitatea de constituitor.
    Rubricile privind adresa se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal al constituitorului.
    În cazul în care într-un contract de fiducie/al unei construcţii juridice similare fiduciei sunt mai mulţi constituitori se completează câte o secţiune „date de identificare“ pentru fiecare constituitor.

    4. Secţiunea „C. DATE DE IDENTIFICARE A BENEFICIARULUI/BENEFICIARILOR“:
    În rubrica „Nume şi prenume/Denumire“ se înscriu numele şi prenumele sau denumirea beneficiarului.
    În caseta „Cod de identificare fiscală“ se completează codul de identificare fiscală al contribuabilului care are calitatea de beneficiar.
    Rubricile privind adresa se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal al beneficiarului.
    În cazul în care într-un contract de fiducie/al unei construcţii juridice similare fiduciei sunt mai mulţi beneficiari se completează câte o secţiune „date de identificare“ pentru fiecare beneficiar.

    5. Secţiunea „D. DATE DESPRE BENEFICIARUL REAL“:
    Subsecţiunea „a. DATE DE IDENTIFICARE A BENEFICIARULUI REAL AL FIDUCIEI SAU AL CONSTRUCŢIEI JURIDICE SIMILARE FIDUCIEI“:
    În rubrica „Nume şi prenume“ se înscriu numele şi prenumele beneficiarului real al fiduciei sau al construcţiei juridice similare fiduciei.
    În caseta „Cod de identificare fiscală“ se completează codul de identificare fiscală al beneficiarului real. În cazul în care beneficiarul real nu deţine CNP/NIF se completează cu identificatorul acestuia din ţara de rezidenţă.
    În caseta „Data naşterii“ se completează sub forma zz/ll/aaaa data naşterii beneficiarului real al fiduciei sau al construcţiei juridice similare fiduciei.
    Rubricile „Serie şi număr act de identitate“, „Naţionalitate“, „Ţara de reşedinţă“, „Domiciliu sau reşedinţă (adresa completă)“ se completează cu datele beneficiarului real al fiduciei sau al construcţiei juridice similare fiduciei.
    În rubrica „Modalitatea de exercitare a controlului“ se descrie modalitatea prin care se exercită controlul în ultimă instanţă asupra fiduciei sau construcţiei juridice similare prin exercitarea directă sau indirectă a dreptului de proprietate sau prin alte mijloace.
    În cazul în care într-un contract de fiducie sunt mai mulţi beneficiari reali se completează câte o secţiune „date de identificare“ pentru fiecare beneficiar real.
    Subsecţiunea „b. CALITATEA BENEFICIARULUI REAL“: se selectează cel puţin o opţiune.
    Subsecţiunea „c. NATURA ŞI AMPLOAREA INTERESULUI GENERATOR DE BENEFICII DEŢINUT“: se completează cu informaţiile furnizate fiduciei de către beneficiarul real, potrivit obligaţiei stabilite beneficiarului real prin art. 19 alin. (11) dinLegea nr. 129/2019.


    6. Secţiunea „E. DATE DESPRE CONTRACTUL DE FIDUCIE SAU AL CONSTRUCŢIEI JURIDICE SIMILARE FIDUCIEI“:
    Subsecţiunea „a. CONTRACTUL INIŢIAL DE FIDUCIE SAU AL CONSTRUCŢIEI JURIDICE SIMILARE FIDUCIEI“:
    Se completează rubricile „Nr.“, „Data“, „Perioada contractului“, „Drepturi transferate“ şi „Scopul fiduciei“ cu datele din contractul de fiducie sau din contractul pentru construcţia juridică similară fiduciei.
    Casetele „Data“ şi „Perioada contractului“ se completează sub forma zz/ll/aaaa.
    Se selectează cel puţin o opţiune din rubrica „Drepturi transferate“, potrivit contractului de fiducie sau celui pentru construcţia juridică similară fiduciei.
    Subsecţiunea „b. MODIFICĂRI ALE CONTRACTULUI DE FIDUCIE SAU AL CONSTRUCŢIEI JURIDICE SIMILARE FIDUCIEI“:
    Această subsecţiune se poate completa numai dacă la începutul formularului a fost bifată rubrica „Modificare“.
    Se completează obligatoriu rubricile „Contract conex nr.“, „Data“, „Perioada totală a contractului“ şi „Modificări“ cu datele din actul adiţional al contractului de fiducie sau al construcţiei juridice similare fiduciei.
    Se selectează cel puţin o opţiune din rubrica „Drepturi transferate“, potrivit contractului de fiducie sau celui pentru construcţia juridică similară fiduciei.
    Se completează toate rubricile formularului până la secţiunea E subsecţiunea „a. CONTRACTUL INIŢIAL DE FIDUCIE SAU AL CONSTRUCŢIEI JURIDICE SIMILARE FIDUCIEI“.
    Subsecţiunea „c. ÎNCETAREA CONTRACTULUI DE FIDUCIE SAU AL CONSTRUCŢIEI JURIDICE SIMILARE FIDUCIEI“:
    Pentru completarea acestei subsecţiuni este necesară bifarea rubricii „Încetare“.
    În cazul în care este bifată rubrica „Încetare“ se completează obligatoriu rubricile „Documentul care atestă încetarea: Nr. şi Data“ şi „Motivul încetării“ cu datele din actul de încetare a contractului de fiducie sau al construcţiei juridice similare fiduciei.
    Rubrica „Încetare“ se va bifa doar după ce au fost completate rubricile până la subsecţiunea „a. CONTRACTUL DE FIDUCIE INIŢIAL“.


    7. Declaraţia este însoţită în mod obligatoriu de copia contractului de fiducie sau al construcţiei juridice similare fiduciei.

    ANEXA 4

    *) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 5

    *) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 6

    *) Anexa nr. 6 este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
    INSTRUCŢIUNI DE COMPLETARE
    a formularului „Declaraţie privind neconcordanţele dintre informaţiile privind beneficiarii reali disponibile
    în Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor şi informaţiile deţinute de autorităţi/entităţi raportoare“
    1. Secţiunea „A. DATE DE IDENTIFICARE A AUTORITĂŢII/ENTITĂŢII RAPORTOARE“:
    În rubrica „Denumire“ se înscrie denumirea autorităţii sau entităţii raportoare.
    În caseta „Cod de identificare fiscală“ se completează codul de identificare fiscală al autorităţii sau entităţii raportoare.
    Rubrica privind domiciliul fiscal se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal al autorităţii sau entităţii raportoare.

    2. Secţiunea „B. DATE DE IDENTIFICARE A REPREZENTANTULUI LEGAL“:
    În rubrica „Nume şi prenume“ se completează numele şi prenumele reprezentantului legal al autorităţii sau entităţii raportoare.
    În rubrica „Calitatea“ se completează calitatea reprezentantului legal al autorităţii sau entităţii raportoare.

    3. Secţiunea „C. DATE DE IDENTIFICARE A FIDUCIARULUI/PERSOANEI CARE DEŢINE O POZIŢIE ECHIVALENTĂ ÎNTR-O CONSTRUCŢIE JURIDICĂ SIMILARĂ FIDUCIEI“:
    În rubrica „Denumire“ se înscrie denumirea fiduciarului.
    În caseta „Cod de identificare fiscală“ se completează codul de identificare fiscală al contribuabilului care are calitatea de fiduciar.
    Rubricile privind adresa se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal al fiduciarului.
    Datele se completează astfel cum figurează în Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor.
    În cazul în care într-un contract de fiducie sunt mai mulţi fiduciari, secţiunea se va completa doar cu datele de identificare ale fiduciarului desemnat să înregistreze contractul de fiducie.
    Pentru contractele construcţiilor juridice similare fiduciilor, secţiunea se completează cu datele de identificare ale persoanei care deţine o poziţie echivalentă fiduciarului în respectiva construcţie, desemnată să înregistreze contractul.

    4. Secţiunea „D. DATE DE IDENTIFICARE A BENEFICIARULUI REAL AL FIDUCIEI SAU AL CONSTRUCŢIEI JURIDICE SIMILARE FIDUCIEI“:
    În rubrica „Nume şi prenume“ se înscriu numele şi prenumele beneficiarului real al fiduciei sau al construcţiei juridice similare fiduciei.
    În caseta „Cod de identificare fiscală“ se completează codul de identificare fiscală al beneficiarului real.
    În caseta „Data naşterii“ se completează sub forma zz/ll/aaaa data naşterii beneficiarului real al fiduciei sau al construcţiei juridice similare fiduciei.
    Rubricile „Serie şi număr act de identitate“, „Naţionalitate“, „Ţara de reşedinţă“, „Domiciliu sau reşedinţă (adresa completă)“ se completează cu datele beneficiarului real al fiduciei sau al construcţiei juridice similare fiduciei.
    În rubrica „Modalitatea de exercitare a controlului“ se menţionează modalitatea prin care se exercită controlul în ultimă instanţă asupra fiduciei sau a construcţiei juridice similare fiduciei, potrivit art. 4 alin. (2) lit. b) dinLegea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare.
    În rubrica „Calitatea beneficiarului real“ se selectează cel puţin o opţiune.
    Rubrica „Natura şi amploarea interesului generator de beneficii deţinut“ se completează cu informaţiile furnizate fiduciei de către beneficiarul real, potrivit obligaţiei stabilite beneficiarului real prin art. 19 alin. (11) dinLegea nr. 129/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    Datele se completează astfel cum figurează în Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor.
    În cazul în care într-un contract de fiducie sunt mai mulţi beneficiari reali se completează câte o secţiune „date de identificare“ pentru fiecare beneficiar real.

    5. Subsecţiunea „Contractul de fiducie“:
    Se completează rubricile „Nr.“ şi „Data“ cu datele aferente contractului de fiducie sau contractului construcţiei juridice similare fiduciei, pentru care autorităţile sau entităţile raportoare au identificat neconcordanţe referitoare la beneficiarul real.
    Datele se completează astfel cum figurează în Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor.

    6. Secţiunea „E. MENŢIUNI PRIVIND NECONCORDANŢELE DINTRE INFORMAŢIILE EXISTENTE ÎN REGISTRUL CENTRAL AL FIDUCIILOR ŞI INFORMAŢIILE DEŢINUTE DE CĂTRE AUTORITĂŢI/ENTITĂŢI RAPORTOARE“:
    Se completează neconcordanţele dintre informaţiile privind beneficiarii reali disponibile în Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor şi informaţiile deţinute de autorităţi sau entităţi raportoare.
    În cazul în care sunt mai multe neconcordanţe se va menţiona, punctual, fiecare neconcordanţă privind beneficiarul/beneficiarii real/reali constatată de autorităţile sau entităţile raportoare.


    ANEXA 7

    *) Anexa nr. 7 este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 8

    *) Anexa nr. 8 este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 9

    *) Anexa nr. 9 este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016