Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.190 din 13 iulie 2006  pentru aprobarea   Deciziei Comisiei fiscale centrale nr. 2/2006     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.190 din 13 iulie 2006 pentru aprobarea Deciziei Comisiei fiscale centrale nr. 2/2006

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 646 din 26 iulie 2006
În temeiul <>art. 11 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza prevederilor <>art. 6 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã <>Decizia Comisiei fiscale centrale nr. 2/2006 , prevãzutã în anexa ce face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 13 iulie 2006.
Nr. 1.190.

ANEXĂ

DECIZIA
Comisiei fiscale centrale nr. 2 din 3-4 aprilie 2006

1. Exigibilitatea taxei pe valoarea adãugatã aferentã accizei în cadrul importurilor de bunuri accizabile:
"De la data intrãrii în vigoare a Codului fiscal, în cazul importurilor de bunuri care sunt plasate în regim de antrepozit fiscal prevãzut la <>art. 163 lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, exigibilitatea taxei pe valoarea adãugatã aferentã accizei, care potrivit art. 139 alin. (1) din codul fiscal este cuprinsã în baza de impozitare a taxei pe valoarea adãugatã, intervine la data la care acciza este exigibilã."
2. <>Art. 22 şi 23 din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, <>art. 145 şi 147 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal:
"Persoanele impozabile înregistrate ca plãtitori de taxã pe valoarea adãugatã care au realizat dupã 1 iunie 2002 obiective de investiţie, care la sfârşitul anului urmãtor celui de punere în funcţiune se constatã cã sunt destinate exclusiv realizãrii de operaţiuni cu drept de deducere, au dreptul sã deducã integral taxa pe valoarea adãugatã aferentã realizãrii respectivelor obiective de investiţii. Persoanele impozabile înregistrate ca plãtitori de taxã pe valoarea adãugatã care nu au dedus taxa pe valoarea adãugatã pe parcursul procesului investiţional, iar la sfârşitul anului urmãtor celui de punere în funcţiune constatã cã investiţia este utilizatã pentru operaţiuni atât cu drept de deducere, cât şi fãrã drept de deducere, au dreptul sã deducã taxa pe valoarea adãugatã aferentã realizãrii respectivelor investiţii pe baza pro rata definitivã determinatã la sfârşitul anului calendaristic urmãtor celui de punere în funcţiune."
3. a. În aplicarea <>art. 1 din Legea nr. 71/1994 privind acordarea unor facilitãţi suplimentare faţã de <>Legea nr. 35/1991 , republicatã, pentru atragerea de investitori strãini în industrie, coroborat cu prevederile <>art. 7 din Decretul nr. 167/1958 , republicat, privitor la prescripţia extinctivã:
"În cazul facilitãţilor fiscale acordate sub condiţie suspensivã sau cu un termen suspensiv, prescripţia începe sã curgã de la data când s-a împlinit condiţia sau a expirat termenul."
b. În aplicarea <>art. 1 din Legea nr. 71/1994 privind acordarea unor facilitãţi suplimentare faţã de <>Legea nr. 35/1991 , republicatã, pentru atragerea de investitori strãini în industrie:
"În vederea stabilirii dreptului societãţii de a beneficia de facilitãţi, gradul de integrare se determinã la sfârşitul perioadei pentru produsele prevãzute în contractul de societate, cu modificãrile ulterioare, luându-se în calcul producţia anualã a modelelor în cauzã, înregistratã în anul de referinţã.
Nivelul «gradului de integrare» prevãzut la <>art. 1 din Legea nr. 71/1994 se determinã conform formulei de calcul prevãzute în contractul de societate la care se face trimitere în cuprinsul articolului de lege anterior, precizat pe baza documentelor justificative înregistrate în evidenţa contabilã a societãţii."
4. Impunerea sumelor reprezentând contravaloarea serviciului prestat în sistem IATA:
"Sumele cedate de persoana juridicã românã din valoarea biletelor ei de transport, sume ce apar evidenţiate prin operaţiunea de stornare în facturile emise de persoana juridicã românã, reprezintã valoarea serviciului prestat de agenţiile externe de comercializare a biletelor de transport internaţional, agreate de organizaţia internaţionalã IATA, iar veniturile din vânzarea acestor bilete sunt venituri impozabile pentru persoana juridicã românã, fiind avute în vedere la stabilirea impozitului pe profit al persoanei juridice rezidente în România.
Potrivit prevederilor convenţiilor de evitare a dublei impuneri şi ale <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, veniturile realizate de persoanele nerezidente din prestãri de servicii de natura vânzãrii de bilete de transport internaţional sunt impozitate în România numai în condiţiile în care activitatea respectivã se desfãşoarã prin intermediul unor sedii permanente ale agenţiilor de comercializare a biletelor de transport internaţional aflate pe teritoriul României.
Sumele cedate de persoana juridicã românã din valoarea biletelor ei de transport şi încasate de agenţia de vânzare a biletelor din strãinãtate nu reprezintã comision, ci contravaloarea serviciului prestat în totalitate pe teritoriul altei ţãri în legãturã cu vânzarea de bilete de cãlãtorie în trafic internaţional."
5. <>Art. 10 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilitãţi persoanelor care domiciliazã sau lucreazã în unele localitãţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei "Delta Dunãrii", republicatã:
"Agenţii economici care au efectuat investiţii în zona Munţilor Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei «Delta Dunãrii» vor beneficia de facilitãţile fiscale prevãzute la <>art. 10 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/1996 , republicatã, numai dupã confirmarea datã de consiliul judeţean sau de consiliul local, dupã caz."

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016