Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile <>art. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.525/2006 privind suplimentarea bugetului Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, din Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, prevãzut în bugetul de stat pe anul 2006, în temeiul Hotãrârii Guvernului nr. 155/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 5 alin. (8) din Hotãrârea Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, vãzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale de implementare politici sectoriale şi de piaţã din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale nr. 99.054 din 2 noiembrie 2006 şi Referatul de aprobare al Direcţiei de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţã din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor nr. 5.684 din 2 noiembrie 2006, ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale şi ministrul mediului şi gospodãririi apelor emit urmãtorul ordin: ART. 1 Se acordã despãgubiri producãtorilor agricoli ale cãror culturi şi/sau pãşuni şi/sau ogoare au fost afectate de inundaţii dirijate în incintele îndiguite Fãcãeni-Vlãdeni şi Cãlãraşi-Râul. ART. 2 Sumele maxime ce se acordã ca despãgubire pe unitatea de suprafaţã pentru culturile agricole, pãşuni şi ogoare afectate, pentru care se acordã despãgubiri, sunt: a) grâu, orz, rapiţã, floarea-soarelui, soia, lucernã 450 lei/ha; b) legume 1.000 lei/ha; c) pãşune 70 lei/ha; d) ogoare 150 lei/ha. ART. 3 Se constituie comisii la nivelul judeţelor Cãlãraşi şi Ialomiţa pentru verificarea suprafeţelor de grâu, orz, rapiţã, floarea-soarelui, soia, legume, lucernã, pãşune şi ogoare, afectate de inundaţii dirijate din luna aprilie 2006, având urmãtoarea componenţã: - prefectul judeţului - preşedintele comisiei; - directorul executiv al direcţiei pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã - vicepreşedinte; - directorul Sistemului de Gospodãrire a Apelor - membru; - preşedinţii comitetelor locale pentru situaţii de urgenţã. ART. 4 În termen de 5 zile de la data publicãrii prezentului ordin, comisiile judeţene inventariazã suprafeţele inundate dirijat, în prezenţa producãtorilor agricoli, întocmesc situaţia centralizatoare a suprafeţelor inundate dirijat conform modelului prezentat în anexa nr. 1, pe care o transmit Direcţiei pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã. ART. 5 (1) Beneficiazã de prevederile prezentului ordin producãtorii agricoli, persoane fizice şi/sau juridice, care deţin sau exploateazã terenuri agricole în calitate de proprietar, arendaş, concesionar, asociat în participaţiune, societãţile agricole constituite în baza <>Legii nr. 36/1991 privind societãţile agricole şi alte forme de asociere în agriculturã, societãţile comerciale cu profil agricol constituite în baza <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale cãror culturi şi/sau pãşuni şi/sau ogoare au fost afectate de inundaţii dirijate în incintele îndiguite Fãcãeni-Vlãdeni şi Cãlãraşi-Râul. (2) În vederea acordãrii de despãgubiri, beneficiarii prevãzuţi la alin. (1) depun la direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã ale judeţelor Ialomiţa şi Cãlãraşi cereri, al cãror model este prezentat în anexa nr. 2. (3) Cererile se depun în termen de 5 zile de la data întocmirii situaţiei centralizatoare a suprafeţelor inundate dirijat şi se înregistreazã de reprezentanţii direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã, numiţi prin decizie, în Registrul special de evidenţã a beneficiarilor de despãgubiri, însoţite de urmãtoarele documente: a) copie de pe buletinul sau cartea de identitate, pentru persoanele fizice, sau copie de pe certificatul de înmatriculare şi certificatul de înregistrare, pentru persoanele juridice; b) copie de pe actul de proprietate şi/sau de concesionare şi/sau arendare şi/sau alte acte doveditoare a dreptului de folosinţã şi/sau proprietãţii asupra suprafeţei de teren pentru care se acordã despãgubiri, dupã caz; c) copie de pe actele doveditoare a cheltuielilor de înfiinţare a culturilor sau declaraţie pe propria rãspundere, dupã caz; d) schiţa de amplasare a culturilor calamitate; e) copie de pe hotãrârea consiliului local privind stabilirea taxei de pãşunat pentru anul 2006, dupã caz. ART. 6 Reprezentanţii direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã confruntã datele înscrise în cerere cu cele din situaţia centralizatoare a suprafeţelor inundate dirijat, cu cele din centralizatorul suprafeţelor inundate dirijat, întocmit la data producerii fenomenului, semnat de primar, verificã documentaţia prevãzutã la art. 5 alin. (3), aprobã sumele cuvenite şi întocmesc situaţia centralizatoare a sumelor necesare acordãrii de despãgubiri, conform modelului prezentat în anexa nr. 3. ART. 7 (1) Situaţia centralizatoare a sumelor necesare acordãrii de despãgubiri, vizatã de cãtre prefectul judeţului, este transmisã în termen de 5 zile de la data înregistãrii cererii Direcţiei buget finanţe din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale. (2) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, în baza situaţiei centralizatoare a sumelor necesare acordãrii de despãgubiri, al cãrei model este prezentat în anexa nr. 4, solicitã Ministerului Finanţelor Publice deschiderea creditelor bugetare. ART. 8 (1) Dupã aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, din bugetul alocat Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale se alimenteazã conturile direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã ale judeţelor Ialomiţa şi Cãlãraşi. (2) Plata despãgubirilor acordate producãtorilor agricoli se face de direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã ale judeţelor Ialomiţa şi Cãlãraşi. ART. 9 Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul ordin. ART. 10 Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, Nicolae Flaviu Lazin, secretar de stat Ministrul mediului şi gospodãririi apelor, Sulfina Barbu ANEXA 1
Comitetul pentru Situaţii de Urgenţã
Judeţul .............................
Nr. .................../2006
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
a suprafeţelor inundate dirijat
Incinta ...............
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Producãtorul Suprafaţa Total sumã
agricol C.N.P./C.U.I. Cultura afectatã Lei/ha cuvenitã
- ha - - lei -
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Total incintã: x x
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Comisia judeţeanã (numele, funcţia, instituţia reprezentatã şi ştampila)
1. ...............
2. ...............
3. ...............
4. ...............
ANEXA 2 Direcţia pentru Agriculturã şi Dezvoltare Ruralã a Judeţului .................. Nr. de înregistrare ....... din ........ Se aprobã, ---------- Suma de ... lei Reprezentantul Direcţiei pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã CERERE Domnul/Doamna ..., domiciliat/domiciliatã în localitatea .................., str. ...................... nr. ..., judeţul ................................, B.I/C.I. seria ......... nr. ...................., eliberat/eliberatã la data de ................... de ...................., C.N.P. ...................., S.C./S.A. ...................................., cu sediul în localitatea ..................., str. ............................. nr. ..., telefon/fax .........., cod fiscal .............................., C.U.I. .............., reprezentatã prin domnul/doamna ......................................, în calitate de ......................................., în baza actelor doveditoare anexate la prezenta cerere, solicit acordarea de despãgubiri pentru culturile agricole şi/sau pãşuni şi/sau ogoare, în suprafaţã de ............................. ha, dupã cum urmeazã:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cultura Suprafaţa Lei/ha Total sumã cuvenitã
- ha - - lei -
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 (2x1)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL GENERAL: x x
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria rãspundere cã datele înscrise în prezenta cerere coincid cu cele din situaţia centralizatoare a suprafeţelor inundate dirijat, întocmitã de comisia judeţeanã. Drepturile de despãgubire cuvenite se vor vira în contul nr. .............. deschis la ............................ . Solicitant, ......................... (semnãtura şi ştampila) ANEXA 3
Direcţia pentru Agriculturã şi
Dezvoltare Ruralã a Judeţului ...............
Nr. ......... din ......
Vizat
Prefectul judeţului SITUAŢIA CENTRALIZATOARE a sumelor necesare acordãrii de despãgubiri
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Nr. Suprafaţa Suma cuvenitã
crt. Producãtorul agricol cont Cultura - ha - - lei -
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: x x
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Director executiv, Director economic,
.................... ....................
ANEXA 4
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
Se aprobã,
Ordonator principal de credite SITUAŢIA CENTRALIZATOARE a sumelor necesare acordãrii de despãgubiri
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Judeţul Suma necesarã
crt. - lei -
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Ialomiţa
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Cãlãraşi
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Directorul Direcţiei buget finanţe,
....................................
(semnãtura şi ştampila)
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.