Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.165 din 30 septembrie 2015  privind modificarea Procedurii de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului naţional multianual de înfiinţare şi dezvoltare de incubatoare tehnologice şi de afaceri, aprobată prin Ordinul ministrului energiei, întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri nr. 980/2015    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.165 din 30 septembrie 2015 privind modificarea Procedurii de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului naţional multianual de înfiinţare şi dezvoltare de incubatoare tehnologice şi de afaceri, aprobată prin Ordinul ministrului energiei, întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri nr. 980/2015

EMITENT: MINISTERUL ENERGIEI, ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII ŞI MEDIULUI DE AFACERI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 783 din 21 octombrie 2015

    Având în vedere:
    - prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2015 nr. 186/2014, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;
    - prevederile art. 8 alin. (6) şi (7) din Hotărârea Guvernului nr. 42/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri, cu modificările ulterioare,

    ministrul energiei, întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri emite următorul ordin:

    ART. I
    Procedura de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului naţional multianual de înfiinţare şi dezvoltare de incubatoare tehnologice şi de afaceri, aprobată prin Ordinul ministrului energiei, întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri nr. 980/2015, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 689 şi 689 bis din 11 septembrie 2015, se modifică după cum urmează:

    1. Punctul 2.1 va avea următorul cuprins:
    "2.1. Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2015, aprobat prin anexa nr. 3/36/02 la Legea nr. 186/2014, este de 4.700.000 lei, distribuit conform Planului anual de lucru*1)."
──────────
    *1) Planul anual de lucru conţine repartizarea bugetului pe categorii de cheltuieli şi este anexa nr. 8 la prezenta procedură.
──────────

    2. La punctul 2.7, litera a) va avea următorul cuprins:
    "a) alocaţii financiare nerambursabile oferite fiecărei firme incubate, la intrarea în incubatorul de afaceri, pentru ca aceasta să îşi achiziţioneze în valoare de maximum 40.000 lei echipamente tehnologice (maşini, utilaje şi instalaţii de lucru), site, echipamente IT, soft şi licenţe, mobilier, aparatură birotică, achiziţionarea de autoutilitare din categoria N1, N2, N3, cu excepţia vehiculelor de teren simbol G conform Ordinului ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementărilor privind omologarea de tip şi eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR2, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia vehiculelor de transport rutier de mărfuri, solicitate de întreprinderile care efectuează transport rutier de mărfuri în contul terţilor şi contra cost, sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale, aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare. Achiziţiile trebuie să fie în legătură cu fluxul subactivităţilor (de exemplu, aprovizionare/promovare, distribuţie/vânzare), care sunt necesare desfăşurării activităţilor codului CAEN autorizat pentru care se solicită finanţare, iar sumele vor fi alocate numai după efectuarea cheltuielilor, emiterea facturilor şi dovada achitării integrale a acestora. Valoarea maximă a alocaţiei financiare nerambursabile pentru achiziţionare site este de 8.000 lei;"

    3. La punctul 2.7, litera e) va avea următorul cuprins:
    "e) alocaţii financiare nerambursabile oferite fiecărui incubator, pentru rambursarea în limita a 40.000 lei/an a costurilor cu impozitele, taxele, contribuţiile şi alte sume datorate bugetelor locale, autorizări PSI;"

    4. La punctul 4, subpunctul 4.1.2 va avea următorul cuprins:
    "4.1.2. Lansarea procedurii de selecţie a administratorului se efectuează de către OTIMMC după aprobarea deschiderii unui incubator cu condiţia existenţei în planul anual de lucru a fondurilor alocate pentru plata serviciilor administratorului incubatorului de afaceri în valoare de maxim 190.000 lei/ciclu de incubare conform pct. 2.8 din procedura programului. În cazul în care procedura de selecţie a administratorului nu se finalizează în termenul de 3 ani fiscali de la aprobarea deschiderii unui incubator, aprobarea îşi pierde valabilitatea şi solicitantul poate relua ciclul de solicitare de deschidere a unui incubator conform pct. 3.2 sau pct. 3.3. În conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, ofertele solicitanţilor vor fi evaluate din punct de vedere tehnic şi financiar de către o comisie de evaluare constituită din reprezentanţi ai OTIMMC şi ai autorităţilor publice locale. Comisia va selecta o persoană juridică, care va deveni Administratorul Incubatorului."

    5. La punctul 4, subpunctul 4.1.2.1 va avea următorul cuprins:
    "4.1.2.1. În procesul de selectare se vor avea în vedere cel puţin următoarele criterii:
    a) după caz, prezentarea de proiecte de consultanţă derulate în ultima perioadă şi rezultatele acestora;
    b) nu se află în stare de faliment ori lichidare, nu au afacerile administrate de un administrator judiciar şi nu au activitatea comercială suspendată şi nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru; solicitanţii care au datorii eşalonate nu sunt eligibili pentru selecţie;
    c) implicarea în gestionarea acestui proiect a personalului şi a colaboratorilor calificaţi, cu experienţă în managementul afacerilor, capabili să ofere beneficiarilor Programului consultanţă şi alte servicii de dezvoltare a afacerilor;
    d) deţinerea de cunoştinţe şi informaţii solide privind mediul de afaceri din aria geografică de amplasare a incubatorului de afaceri;
    e) capacitatea de a favoriza şi a dezvolta o bună relaţionare a incubatorului de afaceri cu autorităţile publice locale, unităţile bancare, institutele de cercetare, institutele de învăţământ superior şi unităţile economice din aria geografică de amplasare a acestuia;
    f) prezentarea unui plan de promovare pentru perioada de preincubare, a unui plan de afaceri şi a unui plan de marketing pe durata contractului de administrare;
    g) prezentarea unei strategii de monitorizare a beneficiarilor Programului pe parcursul a doi ani postincubare;
    h) strategia pentru înfiinţarea/dezvoltarea unui incubator pentru IMM inovative în cazul unei autorităţi private relevante la nivel naţional în domeniul antreprenoriatului;
    i) după caz, analiza elaborată de OTIMMC privind performanţa incubatorului din punctul de vedere al vizibilităţii acestuia în zonă şi al contribuţiei incubatorului la dezvoltarea locală a zonei pentru incubatoarele cărora li s-a aprobat continuarea activităţii sau analiza elaborată de OTIMMC privind performanţa incubatorului administrat din punctul de vedere al vizibilităţii acestuia în zonă şi al contribuţiei incubatorului la dezvoltarea locală a zonei pentru administratorii care au administrat sau administrează deja un incubator în cadrul programului."

    6. La punctul 4.1.3 subpunctul 4.1.3.1, alineatul (3) va avea următorul cuprins:
    "(3) Pentru incubatoarele care finalizează unul sau mai multe cicluri de incubare, OTIMMC va elabora după finalizarea ciclului o analiză privind performanţa incubatorului din punctul de vedere al vizibilităţii acestuia în zonă şi al contribuţiei incubatorului la dezvoltarea locală a zonei."

    7. Anexa nr. 8 "Plan anual de lucru anul 2015" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    Direcţia politici antreprenoriale şi implementare programe pentru IMM din cadrul Ministerului Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri şi oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie vor duce la îndeplinire prezentul ordin.
    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                    p. Ministrul energiei, întreprinderilor
                    mici şi mijlocii şi mediului de afaceri,
                              Anca Laura Ionescu,
                                secretar de stat


    Bucureşti, 30 septembrie 2015.
    Nr. 1.165.


    ANEXĂ
    (Anexa nr. 8 la procedură)





┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ PLAN ANUAL DE LUCRU ANUL 2015 │
├───────────────┬─────────────────────────────────────────┬──────────┬───────────┬────────┬───────────┬──────────────┤
│REZULTATE │ │Suma │Număr │Număr │Suma totală│Descrierea │
│AŞTEPTATE │ ACTIVITĂŢI PLANIFICATE │alocată/ │minim │minim │ │bugetului │
├───────────────┼─────────────────────────────────────────┤incubator/│incubatoare│firme │ │ │
│(inclusiv │ Lista cu rezultatele activităţilor │firmă │ │incubate│ │ │
│fundament, │ şi acţiunile asociate │incubată │ │ │ │ │
│indicatori │ │ │ │ │ │ │
│asociaţi şi │ │ │ │ │ │ │
│ţinte anuale) │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────────┬─────────────┤ │ │ │ │ │
│ │ Activitate │Descrierea │ │ │ │ │ │
│ │ │activităţii │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼────────┼───────────┼──────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │
├───────────────┼───────────────────────────┴─────────────┼──────────┼───────────┼────────┼───────────┼──────────────┤
│Rezultat 1 - │1. Rezultatul activităţii: │ │ │ │ │ │
│Servicii de │ │ │ │ │ │ │
│susţinere a │ │ │ │ │ │ │
│IMM-urilor │ │ │ │ │ │ │
│prin │ │ │ │ │ │ │
│înfiinţarea de │ │ │ │ │ │ │
│incubatoare de │ │ │ │ │ │ │
│afaceri │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │ │ │ │ │
│Fundament: │Asigurarea celor mai bune condiţii de │ │ │ │ │ │
│Hotărârea │lucru şi sprijinul activităţilor │ │ │ │ │ │
│Guvernului │IMM-urilor incubate │ │ │ │ │ │
│nr. 290/2006 │ │ │ │ │ │ │
│pentru │ │ │ │ │ │ │
│aprobarea │ │ │ │ │ │ │
│Strategiei de │ │ │ │ │ │ │
│stimulare a │ │ │ │ │ │ │
│reţelei │ │ │ │ │ │ │
│naţionale de │ │ │ │ │ │ │
│incubatoare de │ │ │ │ │ │ │
│afaceri │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┤ │ │ │ │ │ │
│Indicatori: │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┤ │ │ │ │ │ │
│- Numărul de │ │ │ │ │ │ │
│incubatoare │ │ │ │ │ │ │
│nou-create │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┤ │ │ │ │ │ │
│- Numărul │ │ │ │ │ │ │
│IMM-urilor │ │ │ │ │ │ │
│incubate │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┤ │ │ │ │ │ │
│- Numărul │ │ │ │ │ │ │
│locurilor de │ │ │ │ │ │ │
│muncă create │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────────┬─────────────┼──────────┼───────────┼────────┼───────────┼──────────────┤
│Ţinte: │Reabilitarea/Construirea/ │Finanţarea │ maximum │ 2 │ │ 385.000│Alocări în │
│finanţarea a 5 │Modernizarea clădirilor │a minimum 2 │ 500.000 │ │ │ │baza acordului│
│noi incubatoare│incubatoarelor de afaceri │incubatoare │ │ │ │ │de finanţare │
│de afaceri │(paragraful 2.4 - Procedura│ │ │ │ │ │ │
│aprobate în │pentru implementarea │ │ │ │ │ │ │
│perioada │Programului) │ │ │ │ │ │ │
│2013-2015 │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼────────┼───────────┼──────────────┤
│ │Fonduri suplimentare în │Finanţarea │ maximum │ 2 │ │ 471.000│Reabilitare/ │
│ │valoare maximă de 300.000 │a minimum 2 │ 300.000 │ │ │ │Reamenajare │
│ │lei/incubator destinate: │incubatoare │ │ │ │ │ │
│ │reabilitării/reamenajării │ │ │ │ │ │ │
│ │spaţiilor incubatoarelor, │ │ │ │ │ │ │
│ │în cazul în care acestea au│ │ │ │ │ │ │
│ │fost avariate, deteriorate,│ │ │ │ │ │ │
│ │pentru a permite │ │ │ │ │ │ │
│ │desfăşurarea activităţii în│ │ │ │ │ │ │
│ │cadrul incubatorului │ │ │ │ │ │ │
│ │(paragraful 2.9 - Procedura│ │ │ │ │ │ │
│ │pentru implementarea │ │ │ │ │ │ │
│ │Programului) │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼────────┼───────────┼──────────────┤
│Continuarea │Dotarea incubatoarelor de │Echipamente │ maximum │ 1 │ │ 5.000│Echipamente │
│activităţii în │afaceri (Echipamente IT&C, │IT&C şi │ 150.000 │ │ │ │IT&C şi mobilă│
│incubatoarele │mobilă) (paragraf 2.5 la │mobilă │ │ │ │ │ │
│existente │procedură) │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼────────┼───────────┼──────────────┤
│ │Proiectarea şi găzduirea de│Proiectarea │ maximum │ 1 │ │ 2.000│Servicii │
│ │website-uri proprii │şi găzduirea │ 6.000 │ │ │ │contractuale -│
│ │incubatoarelor de afaceri │de websiteuri│ │ │ │ │companii │
│ │(paragraful 2.6 la │proprii incu-│ │ │ │ │ │
│ │procedură) │batoarelor de│ │ │ │ │ │
│ │ │afaceri │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼────────┼───────────┼──────────────┤
│16-24 de firme │Servicii de consultanţă │Alocaţii │ maximum │ 4 │ 92 │ 460.000│Granturi │
│incubate/ │[paragraful 2.7 lit. b) la │financiare │ 5.000 │ │ │ │ │
│incubator │procedură] │nerambursa- │ │ │ │ │ │
│ │ │bile │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼────────┼───────────┼──────────────┤
│Impact │Alocaţii financiare │Alocaţii │ maximum │ 8 │ 100 │ 298.500│Granturi │
│aşteptat: │nerambursabile oferite │financiare │ 3.000 │ │ │ │ │
│continuarea │pentru rambursarea parţială│nerambursa- │ │ │ │ │ │
│activităţii în │a costurilor cu utilităţile│bile pentru │ │ │ │ │ │
│incubatoarele │[paragraful 2.7 lit. c) la │utilităţi │ │ │ │ │ │
│existente │procedură] │minimum 100 │ │ │ │ │ │
│ │ │de firme │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼────────┼───────────┼──────────────┤
│Creştere │Alocaţii financiare │Alocaţii │ maximum │ 2 │ 25 │ 62.000│Granturi │
│economică şi │nerambursabile oferite │financiare │ 2.500 │ │ │ │ │
│crearea de │pentru rambursarea parţială│nerambursa- │ │ │ │ │ │
│locuri de muncă│a costurilor cu taxa de │bile pentru │ │ │ │ │ │
│ │administrare [paragraful │costurile cu │ │ │ │ │ │
│ │2.7 lit. d) la procedură] │taxa de │ │ │ │ │ │
│ │ │administrare │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼────────┼───────────┼──────────────┤
│ │Alocaţii financiare │Alocaţii │ maximum │ 3 │ │ 92.500│Granturi │
│ │nerambursabile oferite │financiare │ 40.000 │ │ │ │ │
│ │pentru rambursarea parţială│nerambursa- │ │ │ │ │ │
│ │a costurilor cu impozite, │bile pentru │ │ │ │ │ │
│ │taxe etc. [paragraful 2.7 │costurile cu │ │ │ │ │ │
│ │lit. e) la procedură] │impozite, │ │ │ │ │ │
│ │ │taxe etc. │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼────────┼───────────┼──────────────┤
│ │Alocaţii financiare │Alocaţii │ 9.000 │ 4 │ 80 │ 720.000│ │
│ │nerambursabile oferite │financiare │ │ │ │ │ │
│ │pentru rambursarea parţială│pentru parti-│ │ │ │ │ │
│ │a costurilor cu │ciparea la │ │ │ │ │ │
│ │participarea la târguri, │târguri, │ │ │ │ │ │
│ │expoziţii, activităţi de │expoziţii, │ │ │ │ │ │
│ │promovare [paragraful 2.7 │activităţi de│ │ │ │ │ │
│ │lit. f) la procedură] │promovare │ │ │ │ │ │
│ │ │minimum 80 │ │ │ │ │ │
│ │ │firme │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼────────┼───────────┼──────────────┤
│ │Achiziţionarea serviciilor │Servicii de │ maximum │ 11 │ │ 2.204.000│Servicii │
│ │administratorilor de │administrare │ 190.000/ │ │ │ │contractuale -│
│ │incubatoare (paragraful │pentru 11 │ 9.000/ │ │ │ │companii │
│ │2.8. la procedură) │administra- │ 5.000 │ │ │ │ │
│ │ │tori de │ │ │ │ │ │
│ │ │incubatoare │ │ │ │ │ │
│ │ │şi organizare│ │ │ │ │ │
│ │ │evenimente │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────────────┴─────────────┼──────────┼───────────┼────────┼───────────┼──────────────┤
│ │ TOTAL ACTIVITATE │ │ │ │ 4.700.000│ │
└───────────────┼─────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────┼───────────┼──────────────┤
                │ TOTAL │ │ │ │ │ │
                └─────────────────────────────────────────┴──────────┴───────────┴────────┴───────────┴──────────────┘


    NOTĂ:
    La cererea administratorilor de incubator, OTIMMC poate aproba redistribuirea sumelor neconsumate în cadrul unei activităţi către alte activităţi unde s-a depăşit necesarul estimat.

                                              -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016