Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 1.130 din 9 septembrie 2013 privind publicarea acceptarii amendamentelor la Codul international din 2000 pentru siguranta navelor de mare viteza (Codul HSC 2000), adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MSC.326(90) a Comitetului de siguranta maritima din 24 mai 2012
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 590 din 18 septembrie 2013
Având în vedere prevederile art. VIII (b)(vi)(2)(bb) şi ale art. VIII (b)(vii)(2) din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS 1974),
în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 2 pct. 20 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul transporturilor emite următorul ordin:
ART. 1
Se publică amendamentele la Codul internaţional din 2000 pentru siguranţa navelor de mare viteză (Codul HSC 2000), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.326(90) a Comitetului de siguranţă maritimă din 24 mai 2012, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 2
Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul transporturilor,
Constantin Matei,
subsecretar de stat
Bucureşti, 9 septembrie 2013.
Nr. 1.130.
ANEXĂ
REZOLUŢIA MSC.326(90)
(adoptată la 24 mai 2012)
Adoptarea amendamentelor la Codul internaţional din 2000
pentru siguranţa navelor de mare viteză (Codul HSC 2000)
Comitetul de siguranţă maritimă,
amintind articolul 28(b) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile comitetului,
notând Rezoluţia MSC.97(73) prin care a adoptat Codul internaţional din 2000 pentru siguranţa navelor de mare viteză (Codul HSC 2000) care a devenit obligatoriu în conformitate cu capitolul X din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS) (denumită în continuare Convenţie),
notând, de asemenea, articolul VIII (b) şi regula X/1.2 ale Convenţiei privind procedura de amendare a Codului HSC 2000,
luând în considerare amendamentele la Codul HSC 2000 în cadrul celei de-a nouăzecea sesiuni propuse şi difuzate în conformitate cu articolul VIII (b)(i) din Convenţie,
1. adoptă în conformitate cu articolul VIII (b)(iv) din Convenţie amendamentele la Codul HSC 2000, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie;
2. stabileşte în conformitate cu articolul VIII (b)(vi)(2)(bb) din Convenţie că amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2013, cu excepţia cazului în care până la această dată mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale au notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
3. invită guvernele contractante la Convenţie să ia notă că, în conformitate cu articolul VIII (b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2014, după acceptarea în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4. solicită secretarului general în conformitate cu articolul VIII (b)(v) din Convenţie să transmită copii certificate ale prezentei rezoluţii şi textul modificărilor cuprinse în anexă tuturor guvernelor contractante la Convenţie.
5. solicită în plus secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.
ANEXA
la Rezoluţia MSC.326(90)
Amendamente la Codul internaţional din 2000 pentru siguranţa navelor de mare viteză (Codul HSC 2000)
Cap. 14
Radiocomunicaţii
La paragraful 14.15.10, alineatul .1 se înlocuieşte cu următorul text:
".1 fie încercate anual sub toate aspectele privind eficienţa operaţională, punând accent deosebit pe verificarea emisiei în frecvenţele operaţionale, de codare şi înregistrare la intervale de timp de 3 luni înainte de data expirării Certificatului de siguranţă pentru nava de mare viteză sau 3 luni înainte sau după data aniversară din acest certificat.
Încercarea poate fi efectuată la bordul navei sau la o staţie de testare aprobată; şi".
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: