Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 1.120 din 2 iulie 2012 privind modificarea Regulamentului pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare nr. 005, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.816/2005, şi a Regulamentului de semnalizare nr. 004, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.482/2006, precum şi pentru modificarea şi completarea Instrucţiunilor pentru activitatea personalului de locomotivă în transportul feroviar nr. 201, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.229/2006
EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 463 din 9 iulie 2012
În temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) lit. k) pct. (ii) din anexa nr. 1 "Regulamentul de organizare şi funcţionare al Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română - ASFR" la anexa nr. 1 "Regulamentul de organizare şi funcţionare al Autorităţii Feroviare Române - AFER" la Hotărârea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Feroviare Române - AFER, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 4 alin. (1) pct. 1 şi 12 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:
ART. I
Regulamentul pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare nr. 005, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.816/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.064 şi 1.064 bis din 28 noiembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 17, alineatul (7) va avea următorul cuprins:
"(7) Mecanicul este obligat să ia măsuri de oprire a trenului înaintea trecerii la nivel dacă observă că:
- agentul postului de barieră nu este prezent la locul fixat;
– agentul postului de barieră dă semnale de oprire a trenului;
– agentul postului de barieră este prezent la locul fixat, dar bariera este deschisă.
După oprire, al doilea agent al trenului - şeful de tren, respectiv alt agent autorizat pentru a executa funcţia de şef de tren, iar, în lipsa acestora, mecanicul ajutor - se deplasează la postul de barieră pentru a constata situaţia, după care mecanicul comunică către IDM care i-a înmânat ordinul de circulaţie sau către IDM din prima staţie din parcurs situaţia constatată. În cazul trenurilor formate din automotoare dotate cu calculator de bord care permite efectuarea probelor de frână de către mecanic din postul de conducere, al doilea agent al trenului poate fi conductorul de tren autorizat pentru manipularea instalaţiilor de siguranţă circulaţiei cu care sunt echipate automotoarele, pentru menţinerea pe loc a acestora la manevră şi/sau în circulaţia trenurilor în cazul conducerii simplificate.
În cazul în care bariera este deschisă, al doilea agent al trenului închide mai întâi bariera, după care dă semnale în vederea depăşirii trecerii la nivel de către tren. Mecanicul opreşte trenul după depăşirea trecerii la nivel cu tot trenul, al doilea agent al trenului deschide bariera, se urcă în tren şi transmite semnalul «înainte» sau, în cazul în care se urcă în cabina locomotivei, comunică mecanicului că trenul îşi poate continua mersul."
2. La articolul 108, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
"(2) Trenurile trebuie să fie deservite de către cel puţin doi agenţi, din care unul este mecanicul, iar al doilea agent al trenului poate fi: mecanic ajutor, şef de tren sau un alt agent autorizat pentru a executa funcţia de şef de tren. În cazul trenurilor formate din automotoare dotate cu calculator de bord care permite efectuarea probelor de frână de către mecanic din postul de conducere, al doilea agent al trenului poate fi conductor de tren autorizat pentru manipularea instalaţiilor de siguranţă circulaţiei cu care sunt echipate automotoarele, pentru menţinerea pe loc a acestora la manevră şi/sau în circulaţia trenurilor în cazul conducerii simplificate. Trenurile care pot fi deservite de cel puţin un agent - mecanicul de locomotivă sau conducătorul vehiculului feroviar - sunt:
a) automotoarele şi ramele electrice sau diesel;
b) UAM cu sau fără vagoane;
c) locomotiva izolată.
Echipamentele şi/sau dispozitivele de siguranţă şi vigilenţă din dotarea vehiculelor feroviare prevăzute la lit. a), b) şi c) trebuie să îndeplinească cerinţele obligatorii impuse, să fie în stare de funcţionare şi în acţiune."
3. La articolul 197 alineatul (2), litera c) va avea următorul cuprins:
"c) şeful de tren sau, în cazul trenurilor formate din automotoare dotate cu calculator de bord care permite efectuarea probelor de frână de către mecanic din postul de conducere, conductorul de tren autorizat pentru manipularea instalaţiilor de siguranţă circulaţiei cu care sunt echipate automotoarele, pentru menţinerea pe loc a acestora la manevră şi/sau în circulaţia trenurilor în cazul conducerii simplificate, prin semnalul «pornirea trenului», în haltele de călători, punctele de oprire în linie curentă şi în punctele de secţionare de pe secţiile cu sistem de circulaţie dispecer fără IDM sau alt agent, precum şi în cazurile de oprire neprevăzută a trenului în linie curentă."
4. La anexa nr. 4, la litera P, punctul 9 va avea următorul cuprins:
"9. PARTIDĂ DE TREN - Formaţie compusă din cel puţin mecanicul trenului şi mecanicul ajutor sau şeful de tren, respectiv alt agent autorizat pentru a executa funcţia de şef de tren, sau, în cazul trenurilor formate din automotoare dotate cu calculator de bord care permite efectuarea probelor de frână de către mecanic din postul de conducere, conductorul de tren autorizat pentru manipularea instalaţiilor de siguranţă circulaţiei cu care sunt echipate automotoarele, pentru menţinerea pe loc a acestora la manevră şi/sau în circulaţia trenurilor în cazul conducerii simplificate. În plus, pentru desfăşurarea activităţii privind circulaţia trenurilor şi manevra, trenul poate fi deservit şi de alt personal autorizat."
ART. II
Regulamentul de semnalizare nr. 004, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.482/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 814 şi 814 bis din 3 octombrie 2006, se modifică după cum urmează:
- La articolul 117, alineatul (14) va avea următorul cuprins:
"(14) Pornirea trenurilor de călători şi mixte dată de şeful de tren sau, în cazul trenurilor formate din automotoare dotate cu calculator de bord care permite efectuarea probelor de frână de către mecanic din postul de conducere, de conductorul de tren, în halte comerciale şi puncte de oprire în linie curentă - fig. 129.
Fig. 129 - Pornirea trenurilor de călători şi mixte dată de şeful de tren sau, în cazul trenurilor formate din automotoare dotate cu calculator de bord care permite efectuarea probelor de frână de către mecanic din postul de conducere, de conductorul de tren, în halte comerciale şi puncte de oprire în linie curentă
(a se vedea imaginea asociată)
Ziua - şeful de tren sau, în cazul trenurilor formate din automotoare dotate cu calculator de bord care permite efectuarea probelor de frână de către mecanic din postul de conducere, conductorul de tren ridică steguleţul galben spre locomotivă, respectiv spre postul de conducere al automotorului în care se află mecanicul, şi în acelaşi timp dă un sunet lung cu fluierul de mână.
Noaptea - şeful de tren sau, în cazul trenurilor formate din automotoare dotate cu calculator de bord care permite efectuarea probelor de frână de către mecanic din postul de conducere, conductorul de tren ridică lanterna cu lumina albă spre locomotivă, respectiv spre postul de conducere al automotorului în care se află mecanicul, şi în acelaşi timp dă un sunet lung cu fluierul de mână.
Acelaşi semnal - fig. 129 - se dă pentru trenurile de călători şi mixte de către şeful de tren sau, în cazul trenurilor formate din automotoare dotate cu calculator de bord care permite efectuarea probelor de frână de către mecanic din postul de conducere, de către conductorul de tren şi în punctele de secţionare de pe secţiile cu sistem de circulaţie dispecer fără impiegat de mişcare sau alt agent autorizat."
ART. III
Instrucţiunile pentru activitatea personalului de locomotivă în transportul feroviar nr. 201, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.229/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 23 şi 23 bis din 15 ianuarie 2007, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 13 alineatul (1), după litera d) se introduce o nouă literă, litera e), cu următorul cuprins:
"e) mecanicul locomotivei de ajutor, care circulă în sistem simplificat, se deplasează de la locomotivă la automotorul DESIRO pentru manipularea cuplei de rezervă."
2. La articolul 70, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 70
(1) Trenurile trebuie să fie deservite de către cel puţin doi agenţi, din care unul este mecanicul, iar al doilea agent al trenului poate fi: mecanic ajutor, şef de tren sau un alt agent autorizat pentru a executa funcţia de şef de tren. În cazul trenurilor formate din automotoare dotate cu calculator de bord care permite efectuarea probelor de frână de către mecanic din postul de conducere, al doilea agent al trenului poate fi conductor de tren autorizat pentru manipularea instalaţiilor de siguranţă circulaţiei cu care sunt echipate automotoarele, pentru menţinerea pe loc a acestora la manevră şi/sau în circulaţia trenurilor în cazul conducerii simplificate. Prin şef de tren, în înţelesul prezentelor instrucţiuni, se înţelege şi şeful de manevră de secţie."
3. La articolul 91 alineatul (2), litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"f) în haltele de călători, în punctele de oprire în linie curentă şi în punctele de secţionare de pe secţiile cu sistem de circulaţie dispecer fără IDM sau alt agent, precum şi în cazurile de oprire neprevăzută a trenului în linie curentă, prin semnalul «pornirea trenului», dat de către şeful de tren, sau, în cazul trenurilor formate din automotoare dotate cu calculator de bord care permite efectuarea probelor de frână de către mecanic din postul de conducere, de către conductorul de tren autorizat pentru manipularea instalaţiilor de siguranţă circulaţiei cu care sunt echipate automotoarele, pentru menţinerea pe loc a acestora la manevră şi/sau în circulaţia trenurilor în cazul conducerii simplificate."
4. La articolul 164 alineatul (2), după litera b) se introduce un nou paragraf, cu următorul cuprins:
"În cazul trenurilor formate din automotoare dotate cu calculator de bord care permite efectuarea probelor de frână de către mecanic din postul de conducere, al doilea agent al trenului poate fi conductorul de tren autorizat pentru manipularea instalaţiilor de siguranţă circulaţiei cu care sunt echipate automotoarele, pentru menţinerea pe loc a acestora la manevră şi/sau în circulaţia trenurilor în cazul conducerii simplificate."
ART. IV
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Septimiu Buzaşu,
secretar de stat
Bucureşti, 2 iulie 2012.
Nr. 1.120.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: