Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.094 din 17 august 2017  pentru modificarea Metodologiei de aprobare a depăşirii posibilităţii anuale cu volumul  masei lemnoase din arborete afectate de factori biotici şi/sau abiotici, aprobată  prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 884/2016    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.094 din 17 august 2017 pentru modificarea Metodologiei de aprobare a depăşirii posibilităţii anuale cu volumul masei lemnoase din arborete afectate de factori biotici şi/sau abiotici, aprobată prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 884/2016

EMITENT: Ministerul Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 680 din 21 august 2017
    Având în vedere Referatul de aprobare nr. 67.559 din 9.08.2017 al Direcţiei politici şi strategii în silvicultură,
    în temeiul prevederilor art. 59 alin. (10) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 13 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 20/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apelor şi Pădurilor, cu modificările ulterioare,
    ministrul apelor şi pădurilor emite următorul ordin:
    ART. I
    Metodologia de aprobare a depăşirii posibilităţii anuale cu volumul masei lemnoase din arborete afectate de factori biotici şi/sau abiotici, aprobată prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 884/2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 414 din 1 iunie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Prezenta metodologie stabileşte condiţiile şi procedura pentru:
    a) aprobarea depăşirii posibilităţii anuale în cazul apariţiei produselor accidentale I, ca urmare a acţiunii factorilor biotici şi/sau abiotici destabilizatori, având în vedere dispoziţiile art. 59 alin. (10) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) aplicarea dispoziţiilor art. 20 alin. (3) şi art. 62 alin. (3), (4) şi (4^3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."

    2. La articolul 2, partea introductivă a alineatului (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Aprobarea depăşirii posibilităţii anuale în cazul apariţiei produselor accidentale I, ca urmare a acţiunii factorilor biotici şi/sau abiotici destabilizatori, se realizează diferenţiat, în funcţie de volumul de masă lemnoasă exploatată în cadrul unităţii de gospodărire în perioada de timp trecută de la intrarea în vigoare a amenajamentului silvic, după cum urmează:"

    3. La articolul 2, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Documentele prevăzute la alin. (2) se întocmesc de către ocolul silvic care asigură administrarea sau serviciile silvice."

    4. La articolul 3, alineatele (1), (4) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) Proprietarul/Succesorul în drepturi/orice persoană care are calitatea de a beneficia de uzufruct şi demonstrează cu documente potrivit prevederilor Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, care are încheiat contract de administrare sau de servicii silvice pe o perioadă de minimum 10 ani pentru fondul forestier pe care îl deţine, cu suprafaţa de maximum 10 ha, pentru care legea nu obligă la întocmirea amenajamentului silvic, poate recolta un volum de maximum 5 mc/an/ha de pe această suprafaţă, în funcţie de caracteristicile structurale ale arboretului; volumul care se poate recolta pe un hectar, indiferent de numărul persoanelor beneficiare sau de calitatea acestora, este de maximum 5 mc/an.
    ……………………………........................................................
    (4) Punerea în valoare în arboretele prevăzute la alin. (1) şi în vegetaţia forestieră din afara fondului forestier naţional supusă prezentei metodologii, amplasate în arii naturale protejate, se realizează şi cu respectarea, după caz, a următoarelor condiţii:
    a) prevederile planurilor de management sau, după caz, ale regulamentelor ariilor naturale protejate, aprobate în condiţiile legii;
    b) în baza notificării administratorului/custodelui ariei protejate de către ocolul silvic care asigură administrarea/serviciile silvice, cu cel mult 10 zile înainte de punerea în valoare, în situaţia în care aria naturală protejată are administrator/custode, dar planul de management nu este aprobat;
    c) în baza notificării autorităţii competente pentru arii protejate, potrivit legii, de către ocolul silvic care asigură administrarea/serviciile silvice, cu cel mult 10 zile înainte de punerea în valoare, în situaţia în care aria naturală protejată nu are administrator/custode şi nici plan de management aprobat.
    ..................................................................................................
    (6) Sunt interzise punerea în valoare şi autorizarea spre exploatare a masei lemnoase în arboretele care sunt incluse în Catalogul naţional al pădurilor virgine şi cvasivirgine din România."

    5. La articolul 3, alineatele (3) şi (5) se abrogă.
    6. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Prin excepţie de la prevederile art. 3 alin. (1), volumul de maximum 5 mc/an/ha poate fi depăşit cu volumul arborilor şi/sau arboretelor din fondul forestier afectaţi/afectate de factori biotici şi/sau abiotici destabilizatori.
    (2) Ocolul silvic care asigură administrarea/serviciile silvice pentru fondul forestier care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (1) şi în care se află arboretele afectate de factori biotici şi/sau abiotici destabilizatori prevăzute la alin. (1) realizează punerea în valoare a masei lemnoase afectate şi transmite o notificare la structura teritorială de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură, însoţită de actul de punere în valoare întocmit şi de fotografii relevante privitoare la afectare.
    (3) Structura teritorială de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură verifică prin sondaj actele de punere în valoare prevăzute la alin. (2). Rezultatul verificărilor se comunică ocolului silvic care a făcut notificarea, în cel mult 10 zile lucrătoare de la înregistrarea notificării.
    (4) Aprobarea actelor de punere în valoare prevăzute la alin. (2) şi emiterea autorizaţiilor de exploatare se fac de către şeful ocolului silvic, dar nu mai înainte de termenul de 10 zile lucrătoare de la transmiterea notificării prevăzute la alin. (3).
    (5) Volumul arborilor afectaţi de factori destabilizatori biotici şi/sau abiotici aprobat spre extragere, cu care se depăşeşte volumul de 5 mc/an/ha, se scade din volumul de recoltat în următorii ani.
    (6) Produsele lemnoase rezultate în urma acţiunii factorilor biotici şi/sau abiotici destabilizatori în condiţiile prevăzute la alin. (1) sunt produse accidentale.
    (7) În cazul în care intensitatea acţiunii factorilor biotici şi/sau abiotici destabilizatori a determinat ca o suprafaţă de fond forestier să fie despădurită, aceasta se va reîmpăduri în maximum două sezoane de vegetaţie pe cheltuiala proprietarului. Compoziţia de împădurire se va face cu specii corespunzătoare tipului natural fundamental de pădure, conform datelor existente în amenajamentele silvice precedente.
    (8) Punerea în valoare a masei lemnoase afectate de factori biotici şi/sau abiotici destabilizatori, în condiţiile prevăzute la alin. (1), de pe suprafeţele care sunt cuprinse în arii naturale protejate, se realizează şi cu respectarea, după caz, a următoarelor condiţii:
    a) prevederile planurilor de management ale ariilor naturale protejate, aprobate în condiţiile legii;
    b) notificarea administratorului de către ocolul silvic care asigură administrarea/serviciile silvice, cu cel puţin 10 zile înainte de punerea în valoare, şi obţinerea avizului, potrivit legii, în situaţia în care aria naturală protejată are administrator, dar planul de management nu este aprobat;
    c) notificarea autorităţii competente potrivit legii, de către ocolul silvic care asigură administrarea/serviciile silvice, cu cel puţin 10 zile înainte de punerea în valoare, şi obţinerea avizului, potrivit legii, în situaţia în care aria naturală protejată nu are administrator şi nici plan de management aprobat."

    7. La articolul 5, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Autorizarea spre exploatare a masei lemnoase pentru situaţiile prevăzute la art. 3 şi 4 se face în maximum 15 zile lucrătoare de la data aprobării actului de punere în valoare, dacă masa lemnoasă este amplasată într-o arie naturală protejată, şi de maximum 10 zile lucrătoare, dacă aceasta nu este amplasată într-o arie naturală protejată."


    ART. II
    Procedura privind punerea în valoare şi recoltarea de masă lemnoasă din fondul forestier pentru care legea nu obligă la întocmirea amenajamentului silvic şi din vegetaţia forestieră din afara fondului forestier naţional este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul apelor şi pădurilor,
                    Adriana-Doina Pană

    Bucureşti, 17 august 2017.
    Nr. 1.094.
    ANEXĂ
    PROCEDURĂ din 17 august 2017

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016