┌────────────────────┬─────────────┬─────────────┬─────────────┬───────────────────────┬───────────────┐
│ │ │ │ │ Suma totalã trasã │ │
│Suma totalã aprobatã│Suma acordatã│ Suma │ Suma │din finanţare, inclusiv│ Suma rãmasã │
│conform contractului│pânã la data │solicitatã │aprobatã │ suma aprobatã │de tras din │
│ pentru finanţare │prezentei │prin prezenta│prin prezenta│ prin prezenta cerere │finanţarea │
│ nerambursabilã │cereri de │cerere de │cerere de │ de tragere │aprobatã │
│ │tragere │tragere │ tragere │ │(col. 1 - 5) │
│ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────────────────────┴─────────────┴─────────────┴─────────────┴───────────────────────┴───────────────┘
┌──────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Denumire │
│ Zona ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ Arbori │
│ ├──────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ Foioase │ Rãşinoase │
├──────┼──────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│Câmpie│Anin negru (Alnus glutinosa) │ │
│ │Cer (Quercus cerris) │ │
│ │Cireş sãlbatic (Cerarus avium) │ │
│ │Dud alb (Morus alba) │ │
│ │Frasin comun (Fraxinus excelsior) │ │
│ │Gârniţã (Quercus frainetto) │ │
│ │Glãdiţã (Gleditsia triacanthos) │ │
│ │Jugastru (Acer campestre) │ │
│ │Mojdrean (Fraxinus ornus) │ │
│ │Pãr sãlbatic (Pirus pyraster) │ │
│ │Plop alb (Populus alba) │ │
│ │Plop negru (Populus nigra) │ │
│ │Salcâm (Robinia pseudoacacia) │ │
│ │Stejar pedunculat (Quercus robur) │ │
│ │Stejar pufos (Quercus pubescens) │ │
│ │Tei argintiu (Tilia tomentosa) │ │
│ │Ulm de câmp (Ulmus minor) │ │
├──────┼──────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│Deal │Carpen (Carpinus betulus) │Brad alb (Abies alba) │
│ │Cãrpiniţã (Carpinus orientalis) │Molid (Picea abies) │
│ │Cer (Quercus cerris) │Pin negru (Pinus nigra) │
│ │Cireş sãlbatic (Cerasus avium) │Pin silvestru (Pinus sylvestris)│
│ │Fag (Fagus silvatica) │ │
│ │Frasin comun (Fraxinus excelsior) │ │
│ │Gârniţã (Quercus frainetto) │ │
│ │Glãdiţã (Gleditsia triacanthos) │ │
│ │Gorun (Quercus petraea) │ │
│ │Jugastru (Acer campestre) │ │
│ │Mojdrean (Fraxinus ornus) │ │
│ │Paltin de munte (Acer │ │
│ │pseudoplatanus) │ │
│ │Pãr sãlbatic (Pirus pyraster) │ │
│ │Tei de deal (Tilia cordata) │ │
│ │Salcâm (Robinia pseudacacia) │ │
│ │Ulm de munte (Ulmus montana) │ │
├──────┼──────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│Munte │Fag (Fagus silvatica) │Brad alb (Abies alba) │
│ │Gorun (Quercus petraea) │Larice (Larix decidua) │
│ │Paltin de munte (Acer pseudoplatanus) │Molid (Picea abies) │
│ │Scoruş de munte (Sorbus aucuparia) │Pin negru (Pinus nigra) │
│ │Ulm de munte (Ulmus montana) │Pin silvestru (Pinus sylvestris)│
│ │ │Zâmbru (Pinus cembra) │
└──────┴──────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘
┌───────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Zona │ Denumire │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ Arbuşti │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│Câmpie, deal, munte│Cãtinã albã (Hippophae rhamnoides) │
│ │Cãlin (Viburnum opulus) │
│ │Cenuşer (Fals oţetar) (Ailanthus altissima) │
│ │Corn (Cornus mas) │
│ │Lemn câinesc (Ligustrum vulgare) │
│ │Liliac (Syiringa vulgaris) │
│ │Mãceş (Rosa canina) │
│ │Pãducel (Crataegus monogyna) │
│ │Sãlcioarã (Eleagnus angustifolia) │
│ │Scumpie (Cotinus coggygria) │
└───────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────┘
Consiliul Judeţean .......................
Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu (A.F.M.)
a dosarului de coordonare: ...................
┌─────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│ Criterii/Documente │ Îndeplinirea │
│ │ criteriului │
│ │de eligibilitate│
│ ├──┬──┬──────────┤
│ │Da│Nu│Comentarii│
├────┬────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 1. │A depus dosarul de coordonare în cadrul sesiunii de │ │ │ │
│ │depunere organizatã de A.F.M., în condiţiile prevãzute │ │ │ │
│ │prin Ghidul de finanţare a Programului de îmbunãtãţire │ │ │ │
│ │a calitãţii mediului prin împãdurirea terenurilor │ │ │ │
│ │agricole degradate. │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┴──┴──────────┤
│ 2. │Dosarul de coordonare cuprinde: ├──┬──┬──────────┤
𗈖.1.│- hotãrârea consiliului judeţean de aplicare la Program,│ │ │ │
│ │însoţitã de nota de fundamentare şi de raportul │ │ │ │
│ │direcţiei/comisiei de specialitate, în copii certi- │ │ │ │
│ │ficate "conform cu originalul" de cãtre secretarul │ │ │ │
│ │judeţului; ├──┼──┼──────────┤
𗈖.2.│- copia certificatului de înregistrare fiscalã, cores- │ │ │ │
│ │punzãtor formularului cod M.F.P. 14.13.20.99/2, prevãzut│ │ │ │
│ │în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanţelor publice│ │ │ │
│ │<>nr. 262/2007 pentru aprobarea formularelor de înregis- │ │ │ │
│ │trare fiscalã a contribuabililor, cu modificãrile │ │ │ │
│ │ulterioare; codul de înregistrare fiscalã este atribuit │ │ │ │
│ │titularului "unitate administrativ-teritorialã"; ├──┼──┼──────────┤
𗈖.3.│- centralizatorul plicurilor conţinând dosarele de │ │ │ │
│ │finanţare primite de la solicitanţi, semnat şi ştampilat│ │ │ │
│ │de preşedintele consiliului judeţean şi contrasemnat de │ │ │ │
│ │secretarul judeţului. │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┴──┴──────────┤
│ 3. │Hotãrârea consiliului judeţean de aplicare la Program │ │
│ │conţine: ├──┬──┬──────────┤
𗈗.1.│- acordul cu privire la înregistrarea, centralizarea şi │ │ │ │
│ │depunerea la A.F.M., în cadrul sesiunii de depunere, │ │ │ │
│ │a dosarelor de finanţare primite de la solicitanţii din │ │ │ │
│ │raza sa de competenţã administrativ-teritorialã; ├──┼──┼──────────┤
𗈗.2.│- desemnarea responsabilului coordonator de proiecte, │ │ │ │
│ │cu menţiunea cã acesta va colabora cu reprezentanţii │ │ │ │
│ │solicitantului şi ai A.F.M. pentru toate aspectele │ │ │ │
│ │tehnico-economice şi financiare implicate în desfã- │ │ │ │
│ │şurarea proiectelor, pe întregul parcurs al derulãrii │ │ │ │
│ │contractului pentru finanţare; ├──┼──┼──────────┤
𗈗.3.│- consimţãmântul de adoptare a hotãrârii privind │ │ │ │
│ │asocierea cu solicitantul al cãrui proiect va fi aprobat│ │ │ │
│ │de A.F.M. în vederea finanţãrii şi încheierea, prin │ │ │ │
│ │reprezentantul legal al unitãţii administrativ-terito- │ │ │ │
│ │riale, a acordului de asociere anexã la hotãrâre; ├──┼──┼──────────┤
𗈗.4.│- acordul privind încheierea în termenul prevãzut, prin │ │ │ │
│ │reprezentantul legal al unitãţii administrativ-terito- │ │ │ │
│ │riale, a contractului pentru finanţare cu A.F.M.; ├──┼──┼──────────┤
𗈗.5.│- angajamentul privind întocmirea documentaţiei de │ │ │ │
│ │achiziţie publicã, organizarea şi derularea procedurii │ │ │ │
│ │de achiziţie publicã şi realizarea lucrãrilor în │ │ │ │
│ │conformitate cu prevederile legale în vigoare privind │ │ │ │
│ │achiziţiile publice; ├──┼──┼──────────┤
𗈗.6.│- eventualul acord privind asigurarea şi susţinerea unei│ │ │ │
│ │contribuţii financiare şi/sau în naturã la realizarea │ │ │ │
│ │proiectelor, cu menţionarea cuantumului acesteia/echiva-│ │ │ │
│ │lentului în lei. │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┴──┴──────────┤
│ 4. │Centralizatorul dosarelor de finanţare cuprinde: ├──┬──┬──────────┤
𗈘.1.│- denumirile solicitanţilor; ├──┼──┼──────────┤
𗈘.2.│- adresele sediilor solicitanţilor; ├──┼──┼──────────┤
𗈘.3.│- titlurile proiectelor; ├──┼──┼──────────┤
𗈘.4.│- sumele solicitate, în lei; ├──┼──┼──────────┤
𗈘.5.│- numerele de înregistrare acordate de registratura │ │ │ │
│ │coordonatorului dosarelor de finanţare. │ │ │ │
└────┴────────────────────────────────────────────────────────┴──┴──┴──────────┘
Concluzii:
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Rezultatul analizei conformitãţii administrative
şi a eligibilitãţii coordonatorului:
ACCEPTAT/RESPINS
Evaluator, consilier juridic (numele şi prenumele): ............
Data: .........................
Semnãtura: ....................
Preşedintele Comisiei de selectare (numele şi prenumele): ......
Data: .........................
Semnãtura: ....................
Solicitant: .............................
Coordonator/Judeţ: ......................
Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu (A.F.M.)
a dosarului de finanţare: ...........................
Suma solicitatã: ........................ [lei]
┌─────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│ Criterii/Documente │ Îndeplinirea │
│ │ criteriului │
│ │de eligibilitate│
│ ├──┬──┬──────────┤
│ │Da│Nu│Comentarii│
├─────┬───────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 1. │Dosarul de finanţare a fost depus prin coordonator în │ │ │ │
│ │cadrul sesiunii de depunere organizatã de A.F.M., în │ │ │ │
│ │condiţiile prevãzute prin Ghidul de finanţare a │ │ │ │
│ │Programului de îmbunãtãţire a calitãţii mediului prin │ │ │ │
│ │împãdurirea terenurilor agricole degradate. │ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────┼──┴──┴──────────┤
│ 2. │Dosarul de finanţare al solicitantului unitate │ │
│ │administrativ-teritorialã cuprinde: ├──┬──┬──────────┤
𗈖.1. │- cererea de finanţare, în original; ├──┼──┼──────────┤
𗈖.2. │- hotãrârea consiliului local privind participarea la │ │ │ │
│ │Program, în copie certificatã "conform cu originalul" │ │ │ │
│ │de cãtre secretarul unitãţii administrativ-teritoriale;├──┼──┼──────────┤
𗈖.3. │- copia certificatului de înregistrare fiscalã, │ │ │ │
│ │corespunzãtor formularului cod M.F.P. 14.13.20.99/2, │ │ │ │
│ │prevãzut în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului │ │ │ │
│ │finanţelor publice nr. 262/2007 pentru aprobarea │ │ │ │
│ │formularelor de înregistrare fiscalã a contribuabi- │ │ │ │
│ │lilor,cu modificãrile ulterioare; codul de înregistrare│ │ │ │
│ │fiscalã este atribuit titularului "unitate adminis- │ │ │ │
│ │trativ-teritorialã"; ├──┼──┼──────────┤
𗈖.4. │- certificat de atestare fiscalã, emis de organele │ │ │ │
│ │teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor│ │ │ │
│ │Publice, valabil la data depunerii la A.F.M., în │ │ │ │
│ │original; ├──┼──┼──────────┤
𗈖.5. │- certificat de atestare fiscalã emis de direcţia taxe │ │ │ │
│ │şi impozite locale, valabil la data depunerii la │ │ │ │
│ │A.F.M., în original, sau declaraţia pe propria │ │ │ │
│ │rãspundere a secretarului unitãţii administrativ- │ │ │ │
│ │teritoriale; ├──┼──┼──────────┤
𗈖.6. │- certificat de cazier fiscal, eliberat de organele │ │ │ │
│ │teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor│ │ │ │
│ │Publice, valabil la data depunerii la A.F.M., în │ │ │ │
│ │original; ├──┼──┼──────────┤
𗈖.7. │- fişa perimetrului de ameliorare, în copie certificatã│ │ │ │
│ │"conform cu originalul" de cãtre secretarul unitãţii │ │ │ │
│ │administrativ-teritoriale, însoţitã de: copia schiţei │ │ │ │
│ │perimetrului şi declaraţia pe propria rãspundere a │ │ │ │
│ │reprezentantului legal, contrasemnatã de secretarul │ │ │ │
│ │unitãţii administrativ-teritoriale, din care sã rezulte│ │ │ │
│ │cã terenul constituit în perimetru de ameliorare este │ │ │ │
│ │liber de sarcini, sunt achitate taxele şi/sau │ │ │ │
│ │impozitele aferente, nu face obiectul vreunui litigiu │ │ │ │
│ │în curs de soluţionare la instanţele judecãtoreşti, │ │ │ │
│ │nu face obiectul vreunei revendicãri potrivit unei legi│ │ │ │
│ │speciale sau dreptului comun, nu face obiectul │ │ │ │
│ │procedurii de expropriere pentru cauzã de utilitate │ │ │ │
│ │publicã şi nu este adus ca aport la capitalul social │ │ │ │
│ │al vreunei societãţi comerciale. │ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────┼──┴──┴──────────┤
│ 3. │Dosarul de finanţare al solicitantului asociaţie │ │
│ │de proprietari cuprinde: ├──┬──┬──────────┤
𗈗.1. │- cererea de finanţare, în original; ├──┼──┼──────────┤
𗈗.2. │- actul constitutiv al asociaţiei, în copie certificatã│ │ │ │
│ │"conform cu originalul", cu toate modificãrile şi │ │ │ │
│ │completãrile ulterioare; ├──┼──┼──────────┤
𗈗.3. │- statutul asociaţiei, în copie certificatã "conform cu│ │ │ │
│ │originalul", cu toate modificãrile şi completãrile │ │ │ │
│ │ulterioare; ├──┼──┼──────────┤
𗈗.4. │- certificatul de înscriere în Registrul asociaţiilor │ │ │ │
│ │şi fundaţiilor, în copie legalizatã; ├──┼──┼──────────┤
𗈗.5. │- certificatul eliberat de instanţa competentã, care │ │ │ │
│ │atestã cã asociaţia nu a fost radiatã din Registrul │ │ │ │
│ │asociaţiilor şi fundaţiilor, în original şi nu mai │ │ │ │
│ │vechi de 10 zile faţã de data depunerii la A.F.M.; ├──┼──┼──────────┤
𗈗.6. │- hotãrârea adunãrii generale privind participarea │ │ │ │
│ │la Program, în copie legalizatã; ├──┼──┼──────────┤
𗈗.7. │- copia certificatului de înregistrare fiscalã, cores- │ │ │ │
│ │punzãtor formularului cod M.F.P. 14.13.20.99/2, │ │ │ │
│ │prevãzut în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului │ │ │ │
│ │finanţelor publice <>nr. 262/2007 , cu modificãrile │ │ │ │
│ │ulterioare; ├──┼──┼──────────┤
𗈗.8. │- certificat de atestare fiscalã, emis de organele │ │ │ │
│ │teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor│ │ │ │
│ │Publice, valabil la data depunerii la Autoritate, în │ │ │ │
│ │original; ├──┼──┼──────────┤
𗈗.9. │- certificat de atestare fiscalã emis de direcţia taxe │ │ │ │
│ │şi impozite locale, valabil la data depunerii la │ │ │ │
│ │A.F.M., în original; ├──┼──┼──────────┤
𗈗.10.│- certificat de cazier fiscal, eliberat de organele │ │ │ │
│ │teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor│ │ │ │
│ │Publice, valabil la data depunerii la A.F.M., în │ │ │ │
│ │original; ├──┼──┼──────────┤
𗈗.11.│- declaraţia, în original, privind activitatea │ │ │ │
│ │economicã a asociaţiei de proprietari de terenuri │ │ │ │
│ │agricole; ├──┼──┼──────────┤
𗈗.12.│- fişa perimetrului de ameliorare, în copie legalizatã,│ │ │ │
│ │însoţitã de: schiţa perimetrului şi procesul-verbal │ │ │ │
│ │privind acordul proprietarului, în copii, precum şi │ │ │ │
│ │declaraţia pe propria rãspundere a proprietarului, │ │ │ │
│ │autentificatã de un notar public, din care sã rezulte │ │ │ │
│ │cã terenul este lipsit de sarcini, sunt achitate taxele│ │ │ │
│ │şi/sau impozitele aferente, nu face obiectul vreunui │ │ │ │
│ │litigiu în curs de soluţionare la instanţele judecã- │ │ │ │
│ │toreşti, nu face obiectul vreunei revendicãri potrivit │ │ │ │
│ │unei legi speciale sau dreptului comun, nu face │ │ │ │
│ │obiectul procedurii de expropriere pentru cauzã de │ │ │ │
│ │utilitate publicã şi nu este adus ca aport la capitalul│ │ │ │
│ │social al vreunei societãţi comerciale; ├──┼──┼──────────┤
𗈗.13.│- a fost prezentatã declaraţia pe propria rãspundere │ │ │ │
│ │a reprezentantului legal al asociaţiei de proprietari, │ │ │ │
│ │autentificatã de un notar public, din care rezultã cã, │ │ │ │
│ │în urma verificãrilor documentelor prezentate de cãtre │ │ │ │
│ │proprietarul asociat, terenul constituit în perimetru │ │ │ │
│ │de ameliorare este liber de sarcini, sunt achitate │ │ │ │
│ │taxele şi/sau impozitele aferente, nu face obiectul │ │ │ │
│ │vreunui litigiu în curs de soluţionare la instanţele │ │ │ │
│ │judecãtoreşti, nu face obiectul vreunei revendicãri │ │ │ │
│ │potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, │ │ │ │
│ │nu face obiectul procedurii de expropriere pentru │ │ │ │
│ │cauzã de utilitate publicã şi nu este adus ca aport │ │ │ │
│ │la capitalul social al vreunei societãţi comerciale. │ │ │ │
│ │Declaraţia este însoţitã de certificatul de cazier │ │ │ │
│ │judiciar al reprezentantului legal al asociaţiei, │ │ │ │
│ │din care reiese cã acesta nu are înregistrate fapte │ │ │ │
│ │de naturã penalã. │ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────┼──┴──┴──────────┤
│ 4. │Cererea de finanţare: ├──┬──┬──────────┤
𗈘.1. │- corespunde formularului prevãzut în anexa nr. 1 din │ │ │ │
│ │Ghidul de finanţare; ├──┼──┼──────────┤
𗈘.2. │- conţine toate elementele, este semnatã şi ştampilatã │ │ │ │
│ │de reprezentantul legal şi responsabilul de proiect; ├──┼──┼──────────┤
𗈘.3. │- este lizibilã, este corect completatã, nu conţine │ │ │ │
│ │ştersãturi sau modificãri. │ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────┼──┴──┴──────────┤
│ 5. │Hotãrârea consiliului local privind participarea │ │
│ │la Program cuprinde: ├──┬──┬──────────┤
│ 5.1.│- acordul privind depunerea dosarului de finanţare prin│ │ │ │
│ │coordonator, în cadrul sesiunii de depunere organizate │ │ │ │
│ │de A.F.M.; ├──┼──┼──────────┤
│ 5.2.│- consimţãmântul privind încheierea, prin reprezen- │ │ │ │
│ │tantul legal al unitãţii administrativ-teritoriale, │ │ │ │
│ │a acordului de asociere în vederea contractãrii │ │ │ │
│ │finanţãrii proiectului prin coordonator şi realizarea │ │ │ │
│ │investiţiei; ├──┼──┼──────────┤
│ 5.3.│- suprafaţa terenului agricol degradat care urmeazã │ │ │ │
│ │sã fie împãdurit; sunt precizate suprafaţa conform │ │ │ │
│ │fişei perimetrului de ameliorare, precum şi suprafaţa │ │ │ │
│ │determinatã în urma ridicãrii topografice conţinutã │ │ │ │
│ │în studiul de fezabilitate; ├──┼──┼──────────┤
│ 5.4.│- aprobarea studiului de fezabilitate şi a indica- │ │ │ │
│ │torilor tehnico-economici; ├──┼──┼──────────┤
│ 5.5.│- acordul cu privire la o eventualã asigurare şi │ │ │ │
│ │susţinere financiarã şi/sau în naturã a contribuţiei │ │ │ │
│ │proprii, cu menţionarea cuantumului acesteia/echiva- │ │ │ │
│ │lentului în lei; ├──┼──┼──────────┤
│ 5.6.│- angajamentul potrivit cãruia unitatea administrativ- │ │ │ │
│ │teritorialã nu va întrerupe implementarea proiectului │ │ │ │
│ │şi va acţiona în vederea atragerii finanţãrii din alte │ │ │ │
│ │surse legal constituite, pentru continuarea şi │ │ │ │
│ │finalizarea acestuia, în situaţia în care finanţarea │ │ │ │
│ │cheltuielilor eligibile din Fondul pentru mediu este │ │ │ │
│ │împiedicatã în mod obiectiv, ca urmare a apariţiei unor│ │ │ │
│ │împrejurãri de fapt şi/sau de drept, imprevizibile la │ │ │ │
│ │momentul încheierii contractului dintre A.F.M. şi │ │ │ │
│ │coordonator; ├──┼──┼──────────┤
│ 5.7.│- acordul privind desemnarea unui responsabil de │ │ │ │
│ │proiect, care va colabora cu responsabilul coordonator │ │ │ │
│ │de proiecte pentru toate aspectele tehnico-economice │ │ │ │
│ │şi financiare implicate în desfãşurarea proiectului, │ │ │ │
│ │pe întregul parcurs al derulãrii contractului pentru │ │ │ │
│ │finanţare. │ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────┼──┴──┴──────────┤
│ 6. │Hotãrârea adunãrii generale a asociaţiei de proprietari│ │
│ │de terenuri agricole privind participarea la Program │ │
│ │cuprinde: ├──┬──┬──────────┤
𗈚.1. │- acordul privind depunerea dosarului de finanţare prin│ │ │ │
│ │coordonator, în cadrul sesiunii de depunere organizate │ │ │ │
│ │de A.F.M.; ├──┼──┼──────────┤
𗈚.2. │- consimţãmântul privind încheierea, prin reprezen- │ │ │ │
│ │tantul legal al asociaţiei, a acordului de asociere în │ │ │ │
│ │vederea contractãrii finanţãrii proiectului prin │ │ │ │
│ │coordonator şi realizarea investiţiei; ├──┼──┼──────────┤
𗈚.3. │- suprafaţa terenului agricol degradat care urmeazã │ │ │ │
│ │sã fie împãdurit; sunt precizate suprafaţa conform │ │ │ │
│ │fişei perimetrului de ameliorare, precum şi suprafaţa │ │ │ │
│ │determinatã în urma ridicãrii topografice conţinutã în │ │ │ │
│ │studiul de fezabilitate; ├──┼──┼──────────┤
𗈚.4. │- aprobarea studiului de fezabilitate şi a │ │ │ │
│ │indicatorilor tehnico-economici; ├──┼──┼──────────┤
𗈚.5. │- acordul cu privire la o eventualã asigurare şi │ │ │ │
│ │susţinere financiarã şi/sau în naturã a contribuţiei │ │ │ │
│ │proprii, cu menţionarea cuantumului acesteia/echiva- │ │ │ │
│ │lentului în lei; ├──┼──┼──────────┤
𗈚.6. │- angajamentul potrivit cãruia asociaţia de proprietari│ │ │ │
│ │nu va întrerupe implementarea proiectului şi va acţiona│ │ │ │
│ │în vederea atragerii finanţãrii din alte surse legal │ │ │ │
│ │constituite, pentru continuarea şi finalizarea │ │ │ │
│ │acestuia, în situaţia în care finanţarea cheltuielilor │ │ │ │
│ │eligibile din Fondul pentru mediu este împiedicatã în │ │ │ │
│ │mod obiectiv, ca urmare a apariţiei unor împrejurãri │ │ │ │
│ │de fapt şi/sau de drept, imprevizibile la momentul │ │ │ │
│ │încheierii contractului dintre A.F.M. şi coordonator; ├──┼──┼──────────┤
𗈚.7. │- acordul privind desemnarea unui responsabil de │ │ │ │
│ │proiect, care va colabora cu responsabilul coordonator │ │ │ │
│ │de proiecte pentru toate aspectele tehnico-economice │ │ │ │
│ │şi financiare implicate în desfãşurarea proiectului, │ │ │ │
│ │pe întregul parcurs al derulãrii contractului pentru │ │ │ │
│ │finanţare. │ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 7. │Dosarul de finanţare al solicitantului unitate │ │ │ │
│ │administrativ-teritorialã cuprinde: ├──┼──┼──────────┤
𗈛.1. │- formularele de raportare contabilã la încheierea │ │ │ │
│ │ultimului exerciţiu financiar, cu viza organelor │ │ │ │
│ │teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor│ │ │ │
│ │Publice, în copie, însoţite de raportul de analizã pe │ │ │ │
│ │bazã de bilanţ, ultimul raport de audit şi ultima │ │ │ │
│ │balanţã de verificare lunarã, aferentã anului în curs. │ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 8. │Dosarul de finanţare al solicitantului asociaţie │ │ │ │
│ │de proprietari cuprinde: ├──┼──┼──────────┤
𗈜.1. │- formularele de raportare contabilã la încheierea │ │ │ │
│ │ultimului exerciţiu financiar, cu viza organelor │ │ │ │
│ │teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor│ │ │ │
│ │Publice, în copie, însoţite de raportul administra- │ │ │ │
│ │torilor/comitetului director şi al comisiei de cenzori │ │ │ │
│ │sau ultimul raport de audit, dupã caz, precum şi ultima│ │ │ │
│ │balanţã de verificare lunarã, aferentã anului în curs; │ │ │ │
│ │asociaţia de proprietari cu activitate mai micã de │ │ │ │
│ │un an a depus ultima balanţã de verificare pe anul │ │ │ │
│ │în curs, transpusã în formular de bilanţ contabil. │ │ │ │
└─────┴───────────────────────────────────────────────────────┴──┴──┴──────────┘
Concluzii:
┌─────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐
│ Juridic: │ Economic: │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
└─────────────────────────────────┴───────────────────────────────┘
Rezultatul analizei conformitãţii administrative
şi a eligibilitãţii solicitantului:
ACCEPTAT/RESPINS
Evaluator, consilier juridic (numele şi prenumele): .............
Data: .............................
Semnãtura: ........................
ACCEPTAT/RESPINS
Evaluator, economist (numele şi prenumele): .....................
Data: .............................
Semnãtura: ........................
Preşedintele Comisiei de selectare (numele şi prenumele): .......
Data: .............................
Semnãtura: ........................
I. Asociaţia
[] Nu a înfiinţat
societãţi comerciale în baza art. 47 din Ordonanţa Guvernului
<>nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobatã cu modificãri
şi completãri prin <>Legea nr. 246/2005 , cu modificãrile ulterioare.
II. Asociaţia
[] A înfiinţat
societãţi comerciale în baza art. 47 din Ordonanţa Guvernului
<>nr. 26/2000 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea
<>nr. 246/2005 , cu modificãrile ulterioare.
1. Societãţile comerciale înfiinţate de Asociaţia ............ sunt:
1. .........................
2. .........................
3...........................
2. Asociaţia ..................... deţine acţiuni/pãrţi sociale la
urmãtoarele societãţi comerciale:
1. .........................
2. .........................
3. .........................
3. Asociaţia .................... este membrã a unei federaţii care
deţine acţiuni/pãrţi sociale la urmãtoarele societãţi comerciale:
1. .........................
2. .........................
3. .........................
Solicitant: .............................
Coordonator/Judeţ: ............................
Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu (A.F.M.)
a dosarului de finanţare: .....................
Suma solicitatã: ........................ (lei)
A.
┌─────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│ Criterii de eligibilitate │ Îndeplinirea │
│ │ criteriului │
│ │de eligibilitate│
│ ├──┬──┬──────────┤
│ │Da│Nu│Comentarii│
├─────┬───────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 1. │Proiectul se încadreazã în cerinţele Ghidului de │ │ │ │
│ │finanţare a Programului de îmbunãtãţire a calitãţii │ │ │ │
│ │mediului prin împãdurirea terenurilor agricole │ │ │ │
│ │degradate: ├──┼──┼──────────┤
𗈕.1. │- îndeplineşte criteriile de eligibilitate cuprinse │ │ │ │
│ │în art. 10 din Ghidul de finanţare; ├──┼──┼──────────┤
𗈕.2. │- valoarea totalã a investiţiei aşa cum rezultã din │ │ │ │
│ │proiectul tehnic nu depãşeşte valoarea totalã a inves- │ │ │ │
│ │tiţiei aşa cum a fost prezentatã în studiul de │ │ │ │
│ │fezabilitate (devizul general) şi cererea de finanţare.│ │ │ │
└─────┴───────────────────────────────────────────────────────┴──┴──┴──────────┘
B.
┌────┬────────────────────────────────────────────────┬────────────────┬───────┐
│Nr. │ Criterii de punctaj │ Condiţii │Punctaj│
│crt.│ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼───────┤
│ 1. │Poziţia terenului în funcţie de zona geograficã │ zonã montanã │ 10 │
│ │ │ zonã de deal │ 15 │
│ │ │ zonã de câmpie │ 20 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼───────┤
│ 2. │Mãrimea totalã a perimetrelor de ameliorare care│ 1 - 10 ha │ 1 - 10│
│ │urmeazã a fi împãdurite │ 10 - 50 ha - 15│
│ │ │ 50 - 100 ha - 20│
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼───────┤
│ 3. │Gradul de degradare a terenului (conform fişei │ slab degradat │ 10 │
│ │perimetrului de ameliorare) │moderat degradat│ 15 │
│ │ │excesiv degradat│ 20 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼───────┤
│ 4. │Ciclul de producţie al pãdurii │ < 40 ani │ 10 │
│ │ │ 40 - 80 ani - 15│
│ │ │ > 80 ani │ 20 │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼───────┤
│ 5. │Asigurarea contribuţiei proprii │ 1 - 20% │ 1 - 20│
├────┴────────────────────────────────────────────────┴────────────────┼───────┤
│Punctaj obţinut │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┘
Concluzii:
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Consiliul Judeţean .............., cu sediul în municipiul ............., str. ............ nr. ........., judeţul .................., cod de înregistrare fiscalã .............., cont nr. ........... deschis la ...................., reprezentat prin ................ - preşedinte, care împuterniceşte pe ................. ── ..........., în calitate de Beneficiar, denumit în continuare Beneficiar,
a intervenit urmãtorul contract pentru finanţare nerambursabilã, denumit în continuare contract:
ARTICOLUL 1
Obiectul contractului
1.1. A.F.M. acordã Beneficiarului o finanţare nerambursabilã, denumitã în continuare finanţare, în valoare de .............. lei, reprezentând ..........% din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile, pentru implementarea proiectelor de împãdurire a terenurilor agricole degradate constituite în perimetre de ameliorare, aprobate spre finanţare la nivelul judeţului ........................ de cãtre A.F.M., denumite în continuare proiecte, în cadrul Programului de îmbunãtãţire a calitãţii mediului prin împãdurirea terenurilor agricole degradate, denumit în continuare Program, şi pentru a cãror realizare Beneficiarul a încheiat acord de asociere cu titularii proiectelor.
1.2. Valoarea totalã a cheltuielilor eligibile ale proiectelor este de ................. lei.
1.3. În toate cazurile, finanţarea se raporteazã exclusiv la valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectelor menţionate la alin. 1.1.
1.4. Cheltuielile proiectului sunt considerate eligibile dacã sunt îndeplinite urmãtoarele criterii generale:
a) sunt în concordanţã cu scopul Programului, sunt necesare şi utile pentru desfãşurarea proiectului, sunt prevãzute în cuprinsul contractului pentru finanţare şi sunt în conformitate cu principiile unui management financiar solid;
b) sunt realizate ulterior perfectãrii contractului, sunt efectiv realizate pe durata execuţiei proiectului şi respectã prevederile din contract;
c) reflectã costurile reale de piaţã, figureazã în registrele contabile ale Beneficiarului, sunt identificabile şi verificabile şi sunt susţinute de originalele actelor de platã justificative.
1.5. Prin excepţie de la prevederile alin. 1.4 lit. b), sunt considerate eligibile cheltuielile efectuate pentru elaborarea studiului de fezabilitate, precum şi cheltuielile pentru elaborarea sau actualizarea proiectului tehnic şi realizarea de materiale cu scop de informare, educaţie şi conştientizare privind protecţia mediului (editarea şi difuzarea de pliante, broşuri, flyere, afişe, producerea şi difuzarea de spoturi audiovideo, realizarea şi instalarea de bannere şi a panourilor de informare etc.), acestea putând fi susţinute de cãtre A.F.M. în condiţiile şi în limita prevãzute în cuprinsul Ghidului de finanţare a Programului.
1.6. Cuantumul finanţãrii rezultate în urma procedurilor de analizã, evaluare şi selectare, de avizare şi aprobare a dosarelor de finanţare şi a proiectelor aferente devine obligatoriu pentru Beneficiar.
1.7. Beneficiarul acceptã finanţarea şi se angajeazã sã implementeze proiectele pe propria rãspundere.
1.8. Orice platã excedentarã efectuatã de cãtre A.F.M. constituie platã necuvenitã, iar Beneficiarul are obligaţia de a restitui sumele necuvenite în termen de 5 zile de la data confirmãrii de primire a notificãrii din partea A.F.M.
ARTICOLUL 2
Destinaţia finanţãrii
2.1. Finanţarea este acordatã pentru realizarea proiectelor prevãzute în lista obiectivelor de investiţii constituitã în anexa nr. 1, Beneficiarul obligându-se sã o utilizeze integral şi numai în acest scop, conform graficului de finanţare nerambursabilã prevãzut în anexa nr. 3.
2.2. Pentru fiecare proiect prevãzut în lista obiectivelor de investiţii este întocmit un grafic de finanţare nerambursabilã conform anexei nr. 3. Aceasta este numerotatã sub forma: "anexa nr. 3/numãr proiect conform poziţiei din lista obiectivelor de investiţii".
2.3. Anexa nr. 2 "Capitole şi subcapitole de cheltuieli eligibile" se numeroteazã potrivit regulii stabilite în cazul anexei nr. 3.
ARTICOLUL 3
Durata contractului şi perioada de utilizare a finanţãrii
3.1. Contractul intrã în vigoare la data semnãrii lui de cãtre ambele pãrţi şi îşi înceteazã valabilitatea în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii la A.F.M. a ultimului raport de finalizare.
3.2. Durata de execuţie a unui proiect este de maximum 60 de luni (5 ani), în funcţie de complexitatea acestuia, începând cu data semnãrii prezentului contract.
3.3. Perioada de 12 luni calendaristice, calculatã începând cu data semnãrii prezentului contract, reprezintã un an de execuţie a investiţiei.
3.4. Suma neutilizatã la finalul execuţiei unui proiect se considerã anulatã şi finanţarea se diminueazã în mod corespunzãtor.
ARTICOLUL 4
Modalitatea de platã
4.1. Beneficiarul va utiliza finanţarea în mai multe tranşe, în conformitate cu graficul de finanţare nerambursabilã prevãzut în anexa nr. 3.
4.2. Utilizarea finanţãrii se efectueazã prin debitarea contului de trezorerie al A.F.M., pe mãsura tragerii sumelor şi prin creditarea contului nr. .............. deschis de cãtre Beneficiar la ............., numai pe bazã de dosar de decontare verificat şi aprobat de A.F.M.
4.3. Debitarea contului A.F.M. se va face în termen de 15 zile de la data stabilitã în anexa nr. 3 (care constituie data depunerii dosarului de decontare), în condiţiile în care dosarele sunt complete şi documentaţia conţinutã este corect întocmitã.
4.4. În termen de maximum 15 zile de la debitarea contului A.F.M. în baza dosarului de decontare, Beneficiarul este obligat sã depunã la sediul A.F.M. dovada achitãrii facturilor de produse, servicii şi lucrãri aferente proiectelor.
4.5. Valoarea acordatã Beneficiarului se calculeazã prin aplicarea la cheltuielile eligibile aferente fiecãrei trageri a procentului aprobat.
4.6. Cheltuielile bancare (comisioanele bancare, diferenţe de curs valutar etc.) nu constituie cheltuieli eligibile.
ARTICOLUL 5
Drepturile şi obligaţiile pãrţilor
5.1. A.F.M. are dreptul:
a) sã verifice, anterior aprobãrii dosarului de decontare, prin inspecţii în perimetrele de ameliorare, la sediile titularilor de proiect, precum şi la sediul Beneficiarului, dacã datele declarate de Beneficiar sunt conforme cu realitatea;
b) sã solicite Beneficiarului rapoarte privind desfãşurarea proiectelor, precum şi orice alt document relevant pentru derularea prezentului contract;
c) sã modifice cuantumul finanţãrii acordate sau sã rezilieze prezentul contract în situaţia neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzãtoare a obligaţiilor contractuale asumate de cãtre Beneficiar şi/sau în cazul în care Beneficiarul comunicã date, informaţii sau înscrisuri false ori eronate.
5.2. A.F.M. se obligã:
a) sã asigure finanţarea proiectelor, în condiţiile menţionate în prezentul contract, în limita sumelor prevãzute categoriei de proiecte/Programului prin bugetul de venituri şi cheltuieli şi în limita fondurilor disponibile;
b) sã punã la dispoziţia Beneficiarului informaţiile privitoare la finanţare.
5.3. Beneficiarul se obligã:
a) sã foloseascã finanţarea numai în scopul şi în condiţiile în care a fost acordatã;
b) sã asigure şi sã susţinã contribuţia proprie pentru realizarea proiectelor, prin modalitatea şi în cuantumul în care acestea au fost prevãzute (dacã este cazul);
c) sã asigure implementarea proiectelor cu diligenţa necesarã şi eficienţã, în conformitate cu prezentul contract, precum şi cu legislaţia în vigoare şi standardele de mediu aplicabile;
d) sã respecte prevederile legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice, pentru achiziţionarea de bunuri, servicii sau lucrãri din finanţarea acordatã din Fondul pentru mediu;
e) sã fie singurul rãspunzãtor în faţa A.F.M. pentru implementarea proiectelor şi calitatea lucrãrilor;
f) sã urmãreascã şi sã controleze, prin responsabilul coordonator de proiecte, stadiul realizãrii lucrãrilor pentru fiecare obiectiv de investiţii;
g) sã asigure înregistrarea în evidenţa contabilã a tuturor documentelor privind operaţiunile aferente prezentului contract, precum şi arhivarea acestora, conform reglementãrilor contabile în vigoare;
h) sã furnizeze A.F.M. copii ale situaţiilor financiare trimestriale/semestriale şi anuale, inclusiv balanţele lunare de verificare aferente acestora, şi sã transmitã A.F.M. în termen de maximum 7 zile de la solicitare orice altã informaţie sau orice alt document relevant pentru prezentul contract;
i) sã informeze A.F.M. şi sã prezinte documentele corespunzãtoare, în termen de 7 zile de la apariţia unor modificãri cu privire la informaţiile furnizate A.F.M. cu ocazia prezentãrii dosarului de decontare sau pe parcursul derulãrii prezentului contract;
j) sã plãteascã toate taxele, impozitele şi contribuţiile pe care le datoreazã potrivit reglementãrilor legale în vigoare;
k) sã întocmeascã şi sã remitã A.F.M. în termen de maximum 30 de zile de la data împlinirii unui an de execuţie a fiecãrui proiect un raport anual detaliat privind stadiul de realizare a investiţiilor;
l) sã întocmeascã şi sã remitã A.F.M. în termen de maximum 30 de zile de la finalizarea execuţiei fiecãrui proiect un raport de finalizare detaliat privind realizarea activitãţilor;
m) sã permitã reprezentanţilor A.F.M. accesul la perimetrele de ameliorare, sediile titularilor de proiecte, precum şi la sediul sãu, pentru inspectarea activitãţilor ce se realizeazã din finanţarea acordatã şi examinarea registrelor şi a evidenţelor contabile, precum şi a oricãrui alt document relevant în legãturã cu proiectele;
n) sã nu încurajeze/susţinã/sponsorizeze/finanţeze activitãţi cu impact negativ asupra mediului, pe întreaga perioada de valabilitate a prezentului contract;
o) sã suporte toate taxele, comisioanele, cheltuielile profesionale şi orice alte cheltuieli ocazionate de pregãtirea, încheierea, executarea, punerea în aplicare şi încetarea prezentului contract şi a tuturor documentelor şi activitãţilor aferente;
p) sã informeze A.F.M. cu privire la orice alocaţie/finanţare pe care o primeşte pe durata executãrii prezentului contract;
q) sã nu întrerupã implementarea proiectelor şi sã acţioneze în vederea atragerii finanţãrii din alte surse legal constituite, pentru continuarea şi finalizarea acestora, în situaţia în care finanţarea din Fondul pentru mediu este împiedicatã în mod obiectiv, ca urmare a apariţiei unor împrejurãri de fapt şi/sau de drept imprevizibile la momentul încheierii prezentului contract;
r) sã instaleze în perimetrul de ameliorare, în loc vizibil, un panou de informare inscripţionat cu sintagma "Proiect de împãdurire a terenului agricol degradat, finanţat de Administraţia Fondului pentru Mediu prin intermediul Consiliului Judeţean ...............", menţionându-se: denumirea Beneficiarului, suprafaţa perimetrului de ameliorare, cuantumul finanţãrii şi termenul de realizare a lucrãrilor;
s) sã menţinã şi sã întreţinã în bunã stare, pe toatã durata implementãrii proiectului, panoul de informare prevãzut la lit. r).
ARTICOLUL 6
Cazuri de culpã
6.1. Nerespectarea de cãtre Beneficiar a oricãreia dintre obligaţiile sale asumate prin prezentul contract constituie caz de culpã.
6.2. Constituie caz de culpã şi urmãtoarele fapte ale Beneficiarului:
a) face declaraţii false sau incomplete pentru a obţine finanţarea prevãzutã în contract sau furnizeazã rapoarte şi documente ce nu reprezintã realitatea;
b) comite nereguli de ordin financiar sau acte de corupţie în legãturã cu proiectul/proiectele, stabilite printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã;
c) împotriva titularilor de proiecte/Beneficiarului a fost demaratã procedura de dizolvare/lichidare/desfiinţare/insolvenţã;
d) situaţia economico-financiarã a titularilor de proiecte/Beneficiarului nu mai asigurã condiţii de realizarea a proiectelor;
e) întrerupe, fãrã avizul prealabil al A.F.M., activitãţile pentru care i-a fost acordatã finanţarea sau efectueazã alte operaţiuni decât cele care au stat la baza acordãrii acesteia;
f) abaterea de la legalitate, regularitate şi conformitate, precum şi orice nerespectare a prevederilor Ghidului de finanţare a Programului, precum şi a prevederilor prezentului contract, rezultatã dintr-o acţiune sau omisiune a Beneficiarului şi care are ca efect prejudicierea A.F.M.
6.3. A.F.M. va notifica Beneficiarul în maximum 5 zile de la constatarea unui caz de culpã şi, în cazul în care deficienţele menţionate în notificare nu sunt înlãturate în maximum 30 de zile de la data notificãrii, A.F.M. are dreptul sã ia urmãtoarele mãsuri, fãrã punerea în întârziere şi fãrã nicio altã formalitate prealabilã:
a) sistarea temporarã a utilizãrii finanţãrii, pânã la remedierea cauzelor care au dus la sistare;
b) sistarea definitivã şi rezilierea unilateralã a contractului cu recuperarea sumelor virate cãtre Beneficiar, în condiţiile Codului de procedurã fiscalã.
ARTICOLUL 7
Încetarea contractului
7.1. Încetarea de drept:
a) la expirarea duratei prevãzute în contract;
b) la executarea obligaţiilor prevãzute în contract;
c) în cazul imposibilitãţii obiective a Beneficiarului de a realiza proiectul, prin denunţare, cu un preaviz scris de maximum 30 de zile;
d) la data intervenţiei unui act de autoritate;
e) la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevãzute la data încheierii contractului şi care pot conduce la modificarea clauzelor contractuale în aşa mãsurã încât îndeplinirea contractului ar fi contrarã instituţiei şi interesului public; acest fapt va fi notificat Beneficiarului în termen de 10 zile de la momentul apariţiei unor astfel de circumstanţe sau de la momentul în care A.F.M. a avut cunoştinţã de apariţia unor astfel de circumstanţe.
7.2. Încetarea prin reziliere, la iniţiativa A.F.M., în urmãtoarele condiţii:
a) Beneficiarul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin contract;
b) în situaţia intervenirii unuia dintre cazurile de culpã prevãzute la art. 6 alin. 6.2.
7.3. În caz de reziliere, Beneficiarul este obligat la plata de daune-interese, în cuantum egal cu suma trasã din finanţare, la care se adaugã foloase nerealizate la nivelul ratei dobânzii Bãncii Naţionale a României.
7.4. Beneficiarul rãmâne direct rãspunzãtor pentru toate consecinţele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen din culpa sau la iniţiativa sa (inclusiv majorãri de întârziere, conform legii fiscale aplicabile creanţelor bugetare).
7.5. În cazul în care încetarea contractului intervine înainte de termenul stabilit pentru prima tragere, Beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese.
ARTICOLUL 8
Forţa majorã şi cazul fortuit
8.1. Prin forţã majorã şi/sau caz fortuit se înţelege un eveniment independent de voinţa pãrţilor, imprevizibil şi insurmontabil, intervenit dupã încheierea contractului şi care împiedicã pãrţile sã îşi execute, total sau parţial, obligaţiile contractuale.
8.2. Partea care invocã forţa majorã are urmãtoarele obligaţii:
a) sã o notifice celeilalte pãrţi în termen de 5 zile de la data apariţiei;
b) sã transmitã, în termen de cel mult 30 de zile de la data producerii evenimentului considerat a fi caz de forţã majorã, certificatul de forţã majorã emis de autoritatea competentã;
c) sã comunice data încetãrii în termen de 5 zile de la încetare;
d) sã ia orice mãsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitãrii consecinţelor.
8.3. Dacã nu se procedeazã la anunţare, în condiţiile şi termenele prevãzute, partea care invocã forţa majorã va suporta toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin lipsa notificãrii.
8.4. Îndeplinirea contractului va fi suspendatã în perioada de acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pânã la apariţia acesteia.
8.5. Forţa majorã, comunicatã şi doveditã în condiţiile alin. 8.2, exonereazã de rãspundere partea care o invocã.
8.6. Dacã forţa majorã şi/sau consecinţele acesteia dureazã sau se estimeazã cã va/vor dura mai mult de 3 luni, pãrţile se obligã sã negocieze cu bunã-credinţã în vederea identificãrii soluţiei celei mai bune:
a) încetarea contractului, fãrã ca vreuna dintre pãrţi sã poatã pretinde celeilalte daune-interese;
b) modificarea contractului.
8.7. Prevederile de mai sus se aplicã şi cazului fortuit.
ARTICOLUL 9
Alte clauze
9.1. Beneficiarul îşi asumã integral rãspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul derulãrii implementãrii proiectelor, A.F.M. fiind degrevatã integral de orice responsabilitate.
9.2. Beneficiarul îşi asumã integral rãspunderea pentru respectarea prevederilor legale cu privire la protecţia muncii personalului însãrcinat cu implementarea proiectelor.
9.3. În nicio circumstanţã şi din niciun motiv A.F.M. nu poate fi trasã la rãspundere şi obligatã la plata de daune-interese pe durata desfãşurãrii proiectelor şi, ca urmare, A.F.M. nu va accepta nicio cerere de despãgubire sau plãţi suplimentare.
9.4. În cazul în care realizarea proiectului genereazã costuri suplimentare, aceste costuri vor fi acoperite pe cheltuiala Beneficiarului.
9.5. Contractul, în integralitatea sa, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul cesiunii; în caz de imposibilitate, neimputabilã Beneficiarului, de a executa prevederile contractuale, activitatea poate fi preluatã de succesorii sãi în drepturi, cu aprobarea prealabilã a A.F.M.
9.6. Beneficiarul va adopta o conduitã adecvatã prin care va evita conflictul de interese şi va informa imediat A.F.M. despre orice situaţie care dã naştere sau este posibil sã dea naştere unui astfel de conflict.
9.7. A.F.M. şi Beneficiarul se angajeazã sã pãstreze confidenţialitatea documentelor şi informaţiilor legate de derularea prezentului contract, informaţiile putând fi furnizate numai autoritãţilor competente, în condiţiile legii, sau unor terţe pãrţi numai cu acordul pãrţilor prezentului contract.
9.8. Drepturile de proprietate intelectualã rezultate în urma implementãrii proiectelor, precum şi alte documente legate de acestea vor rãmâne în patrimoniul Beneficiarului, care, la solicitarea A.F.M., va acorda acesteia dreptul de a utiliza gratuit şi dupã cum considerã necesar informaţia cuprinsã în rapoartele proiectelor, precum şi rezultatele obţinute, oricare ar fi forma acestora.
9.9. Beneficiarul are obligaţia de a despãgubi din surse proprii A.F.M. pentru toate cheltuielile efectuate împotriva oricãror reclamaţii şi acţiuni în justiţie, ce rezultã din încãlcarea unor drepturi de proprietate intelectualã (brevete de invenţie, mãrci înregistrate, desene sau modele industriale, drepturi de autor) legate de activitãţile necesare implementãrii proiectelor, precum şi pentru plata de daune-interese, costuri, taxe şi alte cheltuieli de orice naturã, aferente violãrii dreptului de proprietate intelectualã.
9.10. Beneficiarul este de acord ca A.F.M. sã publice date privind rezultatele implementãrii proiectelor.
9.11. Beneficiarul se obligã ca, în orice notã, raport, material publicat, în orice demers publicitar efectuat, în orice formã şi orice mediu, cu privire la proiectele implementate sau în curs de implementare, orice referire la acestea în cadrul congreselor, conferinţelor, simpozioanelor, seminariilor sau al altor manifestãri publice similare ori în relaţiile cu mass-media sã specifice cã investiţiile sunt realizate în cadrul Programului derulat de Ministerul Mediului şi finanţat de A.F.M.
9.12. Neexercitarea de cãtre A.F.M. a oricãrui drept prevãzut în prezentul contract nu constituie o renunţare la acesta, iar A.F.M. va putea uza de acel drept oricând, pânã la stingerea tuturor obligaţiilor Beneficiarului faţã de aceasta.
9.13. În situaţia rectificãrii bugetului de venituri şi cheltuieli anual al Fondului pentru mediu şi al A.F.M., finanţarea se diminueazã/se sisteazã temporar, cu posibilitatea de prelungire a duratei contractului/înceteazã.
9.14. În cazul în care, referitor la prezentul contract, apar modificãri ale legislaţiei aplicabile, pãrţile au obligaţia sã depunã toate diligenţele, conform noilor reglementãri, astfel încât sã nu se abatã de la obligaţiile stabilite în cuprinsul acestuia.
ARTICOLUL 10
Jurisdicţie
10.1. Orice neînţelegere rezultând din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilã.
10.2. În cazul în care o soluţie amiabilã nu este posibilã, litigiul se supune spre soluţionare instanţei judecãtoreşti de drept comun în a cãrei razã teritorialã îşi are sediul A.F.M.
ARTICOLUL 11
Notificãri
11.1. Orice notificare sau solicitare în baza prezentului contract se va face în scris, la urmãtoarele adrese:
a) pentru A.F.M.: municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, cod poştal 060031;
b) pentru Beneficiar: ................. .
11.2. În cazul în care Beneficiarul doreşte sã fie notificat la o altã adresã sau şi-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicatã în scris la A.F.M.
11.3. Notificãrile fãcute Beneficiarului la adresele menţionate la alin. 11.1 lit. b) sau alin. 11.2 se considerã a fi aduse la cunoştinţa acestuia.
11.4. Sub condiţia ca acestea sã fie confirmate ulterior, notificãrile se pot transmite şi prin fax, la numerele telefonice:
a) pentru A.F.M.: .....................;
b) pentru Beneficiar: ................ .
ARTICOLUL 12
Amendamente
12.1. Prezentul contract, inclusiv anexele acestuia, pot fi modificate şi/sau completate numai cu acordul pãrţilor, consemnat într-un act adiţional.
12.2. Cererea de modificare a contractului va fi adresatã A.F.M. cu minimum 10 zile înaintea datei la care se doreşte sã opereze modificarea, cu excepţia cazurilor bine întemeiate şi justificate de cãtre Beneficiar.
12.3. Prin excepţie de la prevederile alin. 12.1, nu este necesarã întocmirea unui act adiţional pentru modificãrile din coloana nr. 1 din anexa nr. 3 la prezentul contract ("Data depunerii dosarului de decontare"), dacã acestea nu implicã şi modificarea duratei de realizare a proiectelor. În acest caz, sumele neutilizate la tragerile programate se vor reporta la tragerile ulterioare.
12.4. Cererea privind decalarea datei de depunere a dosarului de decontare în condiţiile prevãzute la alin. 12.3 se transmite cu cel puţin douã zile înaintea momentului la care se doreşte ca aceastã modificare sã intre în vigoare.
ARTICOLUL 13
Dispoziţii finale
13.1. Prezentul contract constituie titlu executoriu potrivit <>art. 13 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 105/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind întocmit, interpretat şi executat conform legislaţiei române şi guvernat de aceasta.
13.2. Prin semnarea prezentului contract, inclusiv în caz de semnare prin procurã notarialã de împuternicire, noi, reprezentanţii legali ai Beneficiarului, am luat cunoştinţã de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
13.3. Anexele ............. pe care Beneficiarul declarã cã le cunoaşte şi acceptã fac parte integrantã din prezentul contract.
13.4. Prezentul contract s-a semnat la data de ............. la sediul A.F.M., în 4 exemplare, toate având valoare juridicã egalã, din care 3 exemplare pentru A.F.M.
Administraţia Fondului pentru Mediu, Beneficiar,
Consiliul Judeţean
Preşedinte, .................
.......................
Director buget-finanţe, Prin
.......................... Preşedinte/Împuternicit,
...............
Viza Control financiar preventiv
(semnãtura/ziua, luna, anul)
Director tehnic,
....................
Consilier juridic,
....................
ANEXA 1
┌────┬──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────┐
│Nr. │ Beneficiar (coordonator)/ │Finanţare acordatã din│
│crt.│ Titular proiect │ Fondul pentru mediu │
│ │ │ [lei] │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │
├────┴──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ Total general │ │
│ Consiliul Judeţean ......................... │ │
├────┬──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 1. │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 2. │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 3. │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 4. │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│... │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│"n" │ │ │
└────┴──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Capitole şi subcapitole de cheltuieli eligibile │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────┬────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────┐
│Nr. │ Data depunerii dosarului de decontare │ Suma │
│crt. │ │ [lei] │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 1. │ │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 2. │ │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ ... │ │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ "n" │ │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│Total│ x │ │
└─────┴────────────────────────────────────────────────────────┴───────────────┘