Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.070 din 23 iulie 2010  privind aprobarea modelului Contractului pentru asigurarea drepturilor salariale, precum si a cheltuielilor materiale de natura bunurilor si serviciilor necesare pentru functionarea cabinetelor de medicina legala din structura organizatorica a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.070 din 23 iulie 2010 privind aprobarea modelului Contractului pentru asigurarea drepturilor salariale, precum si a cheltuielilor materiale de natura bunurilor si serviciilor necesare pentru functionarea cabinetelor de medicina legala din structura organizatorica a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 572 din 12 august 2010
ORDIN nr. 1.070 din 23 iulie 2010
privind aprobarea modelului Contractului pentru asigurarea drepturilor salariale, precum şi a cheltuielilor materiale de natura bunurilor şi serviciilor necesare pentru funcţionarea cabinetelor de medicinã legalã din structura organizatoricã a spitalelor publice din reţeaua autoritãţilor administraţiei publice locale
EMITENT: MINISTERUL SÃNÃTÃŢII
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 572 din 12 august 2010


Vãzând Referatul comun de aprobare al Direcţiei generale economice şi al Direcţiei asistenţã medicalã nr. Cs.A. 8.063 din 23 iulie 2010,
având în vedere prevederile <>art. 190^2 şi ale <>art. 190^3 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii emite urmãtorul ordin:

Art. 1
(1) Se aprobã modelul Contractului pentru asigurarea drepturilor salariale, precum şi a cheltuielilor materiale de natura bunurilor şi serviciilor necesare pentru funcţionarea cabinetelor de medicinã legalã din structura organizatoricã a spitalelor publice din reţeaua autoritãţilor administraţiei publice locale, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
(2) Utilizarea modelului de contract prevãzut la alin. (1) este obligatorie.
(3) Pãrţile contractante pot prevedea pe lângã clauzele obligatorii prevãzute în anexa la prezentul ordin şi clauze suplimentare, negociate conform şi în limita prevederilor legale în vigoare.
ART. 2
(1) Contractul pentru asigurarea drepturilor salariale, precum şi a cheltuielilor materiale de natura bunurilor şi serviciilor necesare pentru funcţionarea cabinetelor de medicinã legalã din structura organizatoricã a spitalelor publice din reţeaua autoritãţilor administraţiei publice locale se încheie între institutele de medicinã legalã din centrele medicale universitare şi cabinetele de medicinã legalã arondate, aflate în structura spitalelor publice din reţeaua autoritãţilor administraţiei publice locale, în principal, pe baza urmãtoarelor documente:
a) statul de funcţii aprobat pe anul 2010, aferent cabinetelor de medicinã legalã din structura organizatoricã a spitalului public;
b) lista bunurilor şi serviciilor necesare pentru funcţionarea cabinetelor medicale de medicinã legalã, pentru care, potrivit dispoziţiilor legale, se asigurã fonduri cu aceastã destinaţie;
c) cererea/solicitarea spitalului public adresatã institutului de medicinã legalã la care cabinetul de medicinã legalã este arondat, în vederea încheierii contractului cu acesta.
(2) La contractare institutul de medicinã legalã poate solicita şi alte documente necesare, inclusiv cele pentru completarea datelor de identificare a unitãţii sanitare.
(3) Toate documentele care stau la baza încheierii contractelor sunt certificate pentru conformitate cu originalul prin semnãtura reprezentantului legal al unitãţii sanitare pe fiecare paginã.
ART. 3
Reprezentanţii legali ai unitãţilor sanitare rãspund de exactitatea şi realitatea datelor raportate, pe care le certificã prin semnãtura documentelor justificative care stau la baza asigurãrii sumelor prevãzute în contractele încheiate cu institutele de medicinã legalã.
ART. 4
Institutele de medicinã legalã şi spitalele publice din reţeaua autoritãţilor administraţiei publice locale duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 5
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii,
Cseke Attila

Bucureşti, 23 iulie 2010.
Nr. 1.070.

ANEXÃ

CONTRACT
pentru asigurarea drepturilor salariale, precum şi a
cheltuielilor materiale de natura bunurilor şi serviciilor
necesare pentru funcţionarea cabinetelor de medicinã
legalã din structura organizatoricã a spitalelor publice
din reţeaua autoritãţilor administraţiei publice locale
Nr. ...............din .....................

- model -

I. Pãrţile contractante
1. Institutul de Medicinã Legalã ............................................................, cu sediul în municipiul/oraşul ...................................., str. ............................... nr. ....., judeţul/sectorul .........................., telefon/fax ............................................................................, reprezentat prin director ...............................................................................................................,
şi
2. Unitatea Sanitarã ............................................................, cu sediul în ...................., str. ................................... nr. ............, telefon ................., fax. ........., reprezentatã prin ................., având Actul de înfiinţare/organizare nr. ........................., Autorizaţia sanitarã de funcţionare nr. ................., Dovada de evaluare nr. .........., codul fiscal .................... şi contul nr. .................... deschis la Trezoreria Statului sau contul nr. ......................... deschis la Banca.................., dovada asigurãrii de rãspundere civilã în domeniul medical, atât pentru furnizor, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilã pe toatã durata Contractului de furnizare de servicii medicale spitaliceşti, încheiat cu Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Judeţului .................................../Municipiului Bucureşti nr. ..........................
II. Obiectul contractului
ART. 1
Obiectul contractului constã în:
a) asigurarea drepturilor salariale ale personalului care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul cabinetelor de medicinã legalã cuprinse în structura organizatoricã a spitalului, aprobatã în condiţiile legii;
b) asigurarea cheltuielilor materiale de natura bunurilor şi serviciilor necesare pentru funcţionarea cabinetelor de medicinã legalã cuprinse în structura organizatoricã a spitalului, aprobate în condiţiile legii.
III. Durata contractului
ART. 2
Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui pânã la data de 31 decembrie 2010.
ART. 3
Durata prezentului contract se prelungeşte în cazul în care pânã la 31 decembrie 2010 nu a fost adoptatã legea bugetului pentru anul 2011, precum şi în alte situaţii, cu acordul pãrţilor.
IV. Obligaţiile pãrţilor
ART. 4
(1) Institutul de medicinã legalã are urmãtoarele obligaţii:
1. sã asigure fondurile necesare pentru plata drepturilor salariale şi a cheltuielilor materiale pentru bunuri şi servicii pentru funcţionarea cabinetului de medicinã legalã, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi corespunzãtor obiectului prezentului contract;
2. sã asigure, lunar, sumele necesare pentru plata drepturilor salariale şi, dupã caz, a cheltuielilor de natura bunurilor şi serviciilor, pe baza cererii şi a documentelor justificative înaintate de unitatea sanitarã, în primele 5 zile lucrãtoare din luna curentã pentru luna precedentã, în limita sumei prevãzute în contract;
3. sã analizeze cererea unitãţii sanitare, având în vedere:
a) gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior;
b) disponibilul din cont rãmas neutilizat;
c) valoarea contractului;
4. sã organizeze evidenţa contabilã a cheltuielilor pe surse de finanţare şi pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în prevederi, cât şi în execuţie;
5. sã monitorizeze respectarea dispoziţiilor legale care reglementeazã desfãşurarea activitãţii specifice în cabinetele de medicinã legalã;
6. sã urmãreascã încadrarea în sumele contractate;
7. sã verifice respectarea destinaţiilor fondurilor;
8. sã respecte prevederile legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.
(2) Obligaţiile institutului de medicinã legalã prevãzute la alin. (1) se realizeazã prin structurile organizatorice ale acestuia, stabilite potrivit legii.
ART. 5
Unitatea sanitarã are urmãtoarele obligaţii:
1. sã asigure desfãşurarea activitãţilor specifice la nivelul fiecãrei structuri, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
2. sã solicite în primele 5 zile lucrãtoare din luna curentã pentru luna precedentã sumele necesare pentru asigurarea drepturilor salariale şi, dupã caz, a cheltuielilor materiale de natura bunurilor şi serviciilor necesare pentru funcţionarea cabinetelor de medicinã legalã, care fac obiectul prezentului contract, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul contract;
3. sã organizeze şi sã conducã, prin directorul financiar contabil, evidenţele tehnico-operative, precum şi evidenţele contabile ale cheltuielilor, potrivit paragrafelor şi subdiviziunilor clasificaţiei bugetare, atât în cadrul bugetul aprobat, cât şi în execuţia acestuia;
4. sã efectueze, în condiţiile legii, achiziţia bunurilor şi serviciilor necesare pentru realizarea activitãţilor specifice prevãzute la art. 1 lit. b);
5. sã cuprindã sumele contractate prevãzute în prezentul contract în bugetul de venituri şi cheltuieli al unitãţii sanitare;
6. sã transmitã institutului de medicinã legalã orice alte date referitoare la activitãţile specifice care fac obiectul prezentului contract;
7. sã înregistreze, sã stocheze, sã prelucreze şi sã transmitã periodic institutului de medicinã legalã informaţiile legate de activitãţile specifice care fac obiectul prezentului contract;
8. sã respecte prevederile legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
9. sã deţinã autorizaţie pentru prelucrarea datelor cu caracter personal privind starea de sãnãtate, emisã, în condiţiile legii, de Autoritatea Naţionalã de Supraveghere a Prelucrãrii Datelor cu Caracter Personal;
10. sã raporteze corect şi la timp datele cãtre institutul de medicinã legalã.
V. Valoarea contractului
ART. 6
Valoarea totalã a contractului este de ....................................... şi se constituie dupã cum urmeazã:
a) suma pentru asigurarea drepturilor salariale .................................. lei;
b) suma pentru asigurarea cheltuielilor materiale de natura bunurilor şi serviciilor necesare pentru funcţionarea cabinetelor de medicinã legalã ................................. lei.
VI. Asigurarea sumelor necesare drepturilor salariale şi a cheltuielilor materiale pentru bunurile şi serviciile necesare pentru funcţionarea cabinetelor de medicinã legalã din structura organizatoricã a spitalului public din reţeaua autoritãţii administraţiei publice locale
ART. 7
(1) Asigurarea sumelor necesare pentru plata drepturilor salariale şi a cheltuielilor materiale pentru bunuri şi servicii se realizeazã, lunar, în limita sumelor prevãzute în contract cu aceastã destinaţie.
(2) Unitatea sanitarã prezintã în primele 5 zile lucrãtoare din luna curentã urmãtoarele documente:
a) cererea întocmitã conform anexei nr. 1 la contract;
b) documente justificative care însoţesc cererea, dupã cum urmeazã:
b1) pentru sumele reprezentând drepturi salariale: copii ale statelor de platã aferente personalului pentru care se asigurã sume pentru plata drepturilor salariale în condiţiile prezentului contract;
b2) pentru sumele reprezentând cheltuieli materiale pentru bunuri şi servicii: copii ale facturilor reprezentând contravaloarea bunurilor şi serviciilor achiziţionate, pentru care se solicitã fonduri;
b3) decontul pentru luna precedentã pentru sumele reprezentând plata drepturilor salariale şi a contravalorii facturilor pentru bunuri şi servicii, prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul contract.
VII. Rãspunderea contractualã
ART. 8
Managerul, inclusiv managerul interimar, rãspunde de îndeplinirea obligaţiilor contractuale ale unitãţii sanitare prevãzute la art. 5.
ART. 9
Neprezentarea de cãtre unitatea sanitarã a documentelor prevãzute la art. 7 alin. (2) atrage neasigurarea fondurilor necesare.
ART. 10
(1) În cazul în care institutul de medicinã legalã constatã nerespectarea unei/unor obligaţii asumate de cãtre unitatea sanitarã de naturã sã prejudicieze grav derularea contractului, poate solicita încetarea acestuia.
(2) Încetarea contractului în condiţiile prevãzute la alin. (1) nu înlãturã obligaţiile pãrţilor deja scadente şi neonorate, nãscute anterior datei la care a încetat contractul.
VIII. Soluţionarea litigiilor
ART. 11
Litigiile apãrute pe perioada derulãrii contractului se soluţioneazã de pãrţi pe cale amiabilã. În situaţia în care pãrţile nu ajung la o înţelegere, acestea se pot adresa instanţelor judecãtoreşti competente.
IX. Clauze speciale
ART. 12
Se încheie obligatoriu acte adiţionale în situaţia prevãzutã la art. 3, precum şi în cazul modificãrii condiţiilor iniţiale care au stat la baza încheierii prezentului contract.
ART. 13
Dacã o clauzã a prezentului contract este declaratã nulã, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de aceastã nulitate. Pãrţile convin ca orice clauzã declaratã nulã sã fie înlocuitã printr-o altã clauzã care sã corespundã obiectului contractului, în conformitate cu prevederile legale. Dacã pe durata derulãrii prezentului contract expirã termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toatã durata de valabilitate a contractului.
X. Forţa majorã
ART. 14
Orice împrejurare de fapt independentã de voinţa pãrţilor, intervenitã dupã data semnãrii prezentului contract şi care împiedicã executarea acestuia, este consideratã forţã majorã şi exonereazã de rãspundere partea care o invocã. Sunt considerate forţã majorã, în sensul acestei clauze, împrejurãri ca: rãzboi, revoluţie, cutremur, mari inundaţii, embargo.
ART. 15
Partea care invocã forţa majorã trebuie sã anunţe cealaltã parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţã majorã şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
ART. 16
Dacã nu se procedeazã la anunţarea în termenele prevãzute mai sus a începerii şi încetãrii cazului de forţã majorã, partea care îl invocã suportã toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin neanunţarea la termen.
ART. 17
În cazul în care împrejurãrile care obligã la suspendarea executãrii prezentului contract se prelungesc pe o perioadã mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.
XI. Dispoziţii finale
ART. 18
Orice modificare poate fi fãcutã numai cu acordul scris al ambelor pãrţi.
ART. 19
În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intrã în vigoare pe durata derulãrii prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzãtor, prin act adiţional semnat de ambele pãrţi.
ART. 20
Rezilierea contractului înainte de expirarea valabilitãţii acestuia poate fi fãcutã numai cu acordul pãrţilor.
Prezentul contract s-a încheiat astãzi, ................, în douã exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte, şi se completeazã conform normelor legale în vigoare.

Institutul de Medicinã Legalã
...................................
Director,
...................................
Contabil-şef,
...................................
Avizat
Biroul/Compartimentul juridic
...................................
Unitatea sanitarã
..................
Manager,
..................
Director financiar-contabil,
..................
Director medical,
..................
Avizat
Biroul/Compartimentul juridic
..................

ANEXA 1
la contract

UNITATEA SANITARÃ .........................
SPITALUL ..................................
Nr. ............. din .....................

Cãtre
Institutul de Medicinã Legalã
.............................................

CERERE
pentru asigurarea drepturilor salariale, precum şi a
cheltuielilor materiale de natura bunurilor şi serviciilor necesare
pentru funcţionarea cabinetelor de medicinã legalã
luna .................. 2010

1. Cheltuieli de personal


┌─────┬───────────────────────────────────┬─────────────────┬─────────────────┐
│Nr. │ Categorii de personal │Numãr de personal│ Total cheltuieli│
│crt. │ │ │ de personal │
│ │ │ │ (lei) │
├─────┼───────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 1. │ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 2. │ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 3. │ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 4. │ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 5. │ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 6. │ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 7. │ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 8. │ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 9. │ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │TOTAL: │ │ │
└─────┴───────────────────────────────────┴─────────────────┴─────────────────┘



2. Cheltuieli materiale pentru bunuri şi servicii


┌─────┬─────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│Nr. │ │ Total cheltuieli │
│crt. │ Structura │ materiale │
│ │ │ (lei) │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ 1. │Cheltuieli pentru bunuri │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ 2. │Cheltuieli pentru servicii │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ │TOTAL: │ │
│ │ │ │
└─────┴─────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘

Director,
..................
Contabil-şef,
....................



ANEXA 2
la contract

UNITATEA SANITARĂ? .................................
SPITALUL ..........................................
Nr. ......................... din .................


Cãtre
Institutul de Medicinã Legalã
......................................

DECONT
privind utilizarea sumelor alocate de institutul de
medicinã legalã în luna ................. 2010, pentru asigurarea
drepturilor salariale, precum şi a cheltuielilor
materiale de natura bunurilor şi serviciilor

1. Sold iniţial:
a) drepturi salariale .................................. lei;
b) cheltuieli materiale de natura bunurilor şi serviciilor .......................... lei
2. Suma asiguratã de institutul de medicinã legalã în luna precedentã:
a) drepturi salariale .................................. lei;
b) cheltuieli materiale de natura bunurilor şi serviciilor ......................... lei
3. Sumele plãtite pentru drepturile salariale ale personalului în luna .................. 2010 ................... lei
4. Sumele achitate furnizorilor de bunuri şi servicii în luna ........................... 2010 ................... lei.
Rãspundem de realitatea şi exactitatea datelor.

Director,
....................
Contabil-şef,
....................

NOTE:
a) În decontul lunar sumele se detaliazã în conformitate cu obiectul prezentului contract.
b) Decontul lunar se întocmeşte în douã exemplare, dintre care un exemplar se depune la institutul de medicinã legalã, în primele 5 zile lucrãtoare ale lunii curente pentru luna precedentã.




-------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016