Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.057 din 19 octombrie 2007  privind armonizarea serviciilor de informatii pe caile navigabile interioare (RIS) din Romania cu cele din Comunitatea Europeana    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.057 din 19 octombrie 2007 privind armonizarea serviciilor de informatii pe caile navigabile interioare (RIS) din Romania cu cele din Comunitatea Europeana

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 721 din 25 octombrie 2007
ORDIN nr. 1.057 din 19 octombrie 2007
privind armonizarea serviciilor de informaţii pe cãile navigabile interioare (RIS) din România cu cele din Comunitatea Europeanã
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 721 din 25 octombrie 2007


În temeiul prevederilor <>art. 12 lit. b) şi j) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul transporturilor emite urmãtorul ordin:

Obiectiv
ART. 1
(1) Prezentul ordin stabileşte cadrul pentru implementarea şi utilizarea serviciilor de informaţii pe cãile navigabile interioare (RIS) din România, pentru a sprijini transportul pe cãile navigabile interioare, crescând siguranţa, eficienţa şi protecţia mediului înconjurãtor şi facilitând interfaţa cu celelalte moduri de transport.
(2) RIS din România se organizeazã ca un sistem deschis, armonizat şi interoperabil cu sisteme similare de pe cãile navigabile interioare ale Comunitãţii Europene, şi este implementat şi dezvoltat ulterior în conformitate cu cerinţele tehnice, specificaţiile şi condiţiile stabilite de Comisia Europeanã.
Domeniul de aplicare
ART. 2
Prezentul ordin se aplicã în scopul implementãrii şi operãrii RIS pe urmãtoarele cãi navigabile ale României: fluviul Dunãrea de la km 1.075 pânã la Marea Neagrã pe braţul Sulina, braţele navigabile ale Dunãrii, Borcea, Bala, Mãcin, Vâlciu, Caleia, braţul Chilia şi braţul Sfântul Gheorghe, Canalul Dunãre - Marea Neagrã (64,410 km lungime) şi Canalul Poarta Albã - Midia Nãvodari (29,410 km lungime), incluzând porturile de pe acestea.
Definiţii
ART. 3
În înţelesul prezentului ordin, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) administraţii portuare şi/sau de cãi navigabile interioare - persoanele juridice abilitate sã asigure funcţionalitatea porturilor, respectiv condiţiile minime de navigaţie;
b) aplicaţii RIS - operaţiunile de furnizare a serviciilor de informaţii despre cãile navigabile interioare prin sisteme destinate acestui scop;
c) autoritate competentã - Ministerul Transporturilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale şi autoritate de stat în domeniul transporturilor navale, responsabil cu implementarea RIS, denumit în continuare minister;
d) autoritate RIS - autoritatea cu responsabilitãţi privind managementul, operarea şi coordonarea RIS, interacţiunea cu navele, siguranţa traficului şi eficacitatea serviciilor:
(i) Autoritatea Navalã Românã - organul tehnic de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor, denumit în continuare ANR, cãruia îi revin prin prezentul ordin responsabilitãţi RIS pe cãile navigabile interioare ale României, specificate în prezentul ordin, cu excepţia Canalului Dunãre - Marea Neagrã şi a Canalului Poarta Albã - Midia Nãvodari;
(ii) Compania Naţionalã "Administraţia Canalelor Navigabile" - S.A. Constanţa - persoanã juridicã sub autoritatea Ministerului Transporturilor, denumitã în continuare ACN, cãreia îi revin prin prezentul ordin responsabilitãţi RIS pe Canalul Dunãre - Marea Neagrã şi Canalul Poarta Albã - Midia Nãvodari;
e) centru RIS - locul unde serviciile sunt procesate de operatori;
f) filialã RIS - locaţia de unde sunt obţinute informaţiile tactice şi strategice de trafic locale;
g) informaţii despre şenalele navigabile - sistemul de informaţii într-un singur sens: de la uscat la navã sau de la uscat la birou, cuprinzând informaţii geografice, hidrologice şi administrative privind şenalele navigabile;
h) informaţii strategice despre trafic - informaţiile care influenţeazã deciziile pe termen mediu şi lung ale utilizatorilor RIS;
i) informaţii tactice despre trafic - informaţiile care influenţeazã deciziile imediate de navigaţie în situaţia respectivã de trafic şi în configuraţia geograficã a zonei învecinate;
j) interoperabilitate - armonizarea serviciilor, a conţinutului şi formatului datelor şi a frecvenţelor, astfel încât utilizatorii RIS sã aibã acces la aceleaşi servicii şi informaţii la un nivel european;
k) organism notificat - laboratorul de încercãri, organismul de certificare sau de inspecţie, persoanã juridicã cu sediul în România sau într-un alt stat membru al Uniunii Europene, care a fost desemnat şi notificat de cãtre o autoritate competentã ori, respectiv, de cãtre un alt stat membru pentru a realiza evaluarea conformitãţii într-un domeniu reglementat şi care este cuprins în lista organismelor notificate, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene;
l) servicii de informaţii pe cãile navigabile interioare (RIS) - serviciile de informaţii armonizate pentru sprijinirea managementului traficului şi transportului pe cãile navigabile interioare, incluzând, pe cât posibil tehnic, interfeţe cu alte moduri de transport, denumite în continuare RIS. RIS nu au legãturã cu activitãţile comerciale interne între una sau mai multe companii implicate, dar sunt deschise pentru interfaţa cu activitãţile comerciale. RIS includ servicii precum informaţii despre cãile navigabile interioare, trafic, managementul traficului, suport pentru reducerea urmãrilor calamitaţilor, informaţii pentru managementul transportului, statistici, servicii vamale, tarife de navigaţie pe cãile navigabile interioare şi tarife portuare;
m) utilizatori RIS - toate grupurile de utilizatori, incluzând conducãtorii de nave, operatorii RIS, operatorii de ecluze şi/sau poduri, administraţiile portuare şi/sau de cãi navigabile interioare, organe ale administraţiei publice al cãror obiect de activitate are legãturã cu cãile navigabile şi porturile, operatorii portuari şi ai terminalelor, operatorii din centrele de intervenţie în caz de urgenţã şi calamitãţi, armatorii sau proprietarii de nave, companiile de expediţie şi brokeraj.
Implementarea RIS
ART. 4
(1) Ministerul trebuie sã ia mãsurile necesare pentru implementarea RIS pe cãile navigabile interioare, incluzând porturile situate pe acestea, prevãzute la art. 2.
(2) Ministerul, prin intermediul autoritãţilor portuare şi al administraţiilor portuare şi/sau de cãi navigabile interioare, trebuie sã dezvolte RIS în conformitate cu prevederile Regulamentului 414/2007/CE privind liniile directoare tehnice pentru planificarea, punerea în aplicare şi utilizarea operaţionalã a serviciilor de informaţii pe cãile navigabile interioare (RIS), publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 105/1 din 23 aprilie 2007, astfel încât aplicarea acestuia sã fie eficientã, extensibilã şi interoperabilã pentru a permite interacţiunea cu alte aplicaţii RIS şi, dacã este posibil, cu sistemele pentru alte moduri de transport. RIS trebuie, de asemenea, sã realizeze interfeţe cu sistemele de management al transportului şi cu activitãţile comerciale.
(3) Pentru implementarea RIS:
a) autoritãţile RIS trebuie sã furnizeze utilizatorilor RIS toate datele relevante privind navigaţia şi planificarea voiajelor pe cãile navigabile interioare. Aceste date trebuie furnizate cel puţin într-un format electronic accesibil;
b) Regia Autonomã "Administraţia Fluvialã a Dunãrii de Jos" Galaţi, denumitã în continuare AFDJ, trebuie sã asigure în mod continuu, pentru toate cãile navigabile interioare prevãzute la art. 2, hãrţi electronice de navigaţie, care vor fi actualizate periodic şi furnizate autoritãţilor RIS şi utilizatorilor RIS. Numai aceste hãrţi sunt recunoscute de cãtre minister în ceea ce priveşte derularea în condiţii de siguranţã a navigaţiei;
c) administraţiile portuare şi/sau de cãi navigabile interioare vor pune la dispoziţia centrelor RIS date privind siguranţa navigaţiei şi condiţiile de navigaţie, date generale privind infrastructura portuarã, precum şi date privind traficul portuar;
d) autoritãţile RIS vor primi în format electronic rapoarte de la nave conţinând datele cerute, atât timp cât raportarea de cãtre nave este cerutã de reglementãrile naţionale sau internaţionale. În cazul transportului transfrontalier, aceste informaţii trebuie transmise autoritãţilor competente ale statului vecin şi orice astfel de transmitere trebuie sã fie complet realizatã înainte de ajungerea navei la frontierã;
e) autoritãţile RIS trebuie sã transmitã avizele cãtre navigatori, incluzând nivelul apei (pescajul maxim admis), şi rapoartele despre gheaţã pentru cãile navigabile interioare, ca mesaje standardizate, codificate şi descãrcabile. Mesajele standardizate trebuie sã conţinã cel puţin informaţiile necesare pentru navigaţia în siguranţã. Avizele cãtre navigatori trebuie furnizate cel puţin în format electronic.
(4) Ministerul va urmãri ca autoritãţile RIS, AFDJ şi administraţiile portuare şi/sau de cãi navigabile interioare sã implementeze RIS cu respectarea cel puţin a prevederilor cuprinse în anexele nr. 1 şi 2.
(5) Pentru implementarea RIS au fost stabilite centre RIS şi filiale RIS în jurisdicţia acestora, prevãzute în anexa nr. 3.
(6) Pentru folosirea sistemului de identificare automatã (AIS), trebuie aplicat Acordul regional privind serviciile de radiotelefonie pentru cãile navigabile interioare, încheiat la Basel la 6 aprilie 2000, în cadrul regulilor radio ale Uniunii Internaţionale de Telecomunicaţii (ITU), semnat de România la 6 aprilie 2000.
(7) Ministerul, în cooperare cu Comunitatea Europeanã, trebuie sã încurajeze conducãtorii de nave fluviale, operatorii portuari, agenţii sau armatorii/proprietarii navelor care navigheazã pe cãile navigabile interioare naţionale şi companiile de expediţie şi brokeraj sau proprietarii mãrfurilor transportate la bordul acestor nave sã utilizeze RIS.
Specificaţii şi linii directoare tehnice
ART. 5
Pentru implementarea şi folosirea operaţionalã a RIS, autoritãţile RIS, AFDJ şi administraţiile portuare şi/sau de cãi navigabile interioare trebuie sã respecte:
a) Regulamentul 415/2007/CE privind specificaţiile tehnice pentru sistemele de urmãrire şi monitorizare a navelor, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 105/35 din 23 aprilie 2007;
b) Regulamentul 416/2007/CE privind specificaţiile tehnice pentru avizele cãtre navigatori, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 105/88 din 23 aprilie 2007;
c) regulamentele ce vor fi elaborate de Comisia Europeanã privind specificaţiile tehnice pentru sistemul de informaţii şi afişare a hãrţilor electronice pentru navigaţia pe cãile navigabile interioare (ECDIS), precum şi specificaţiile tehnice pentru raportarea electronicã de cãtre nave.
Poziţionarea prin satelit
ART. 6
În cazul aplicaţiilor RIS pentru care este cerutã poziţionarea exactã, este recomandatã folosirea tehnologiei de poziţionare prin satelit.
Aprobarea de tip pentru echipamentul RIS
ART. 7
(1) În situaţia în care este necesar pentru siguranţa navigaţiei şi este cerut de cãtre specificaţiile tehnice relevante, terminalele RIS, echipamentul de reţea şi aplicaţiile software vor avea aprobarea de tip pentru conformitatea cu respectivele specificaţii înainte de darea în folosinţã pe cãile navigabile interioare.
(2) Ministerul trebuie sã notifice Comisiei Europene organismele naţionale responsabile cu aprobarea de tip, pentru a fi comunicate şi celorlalte state membre ale Uniunii Europene.
(3) Ministerul trebuie sã recunoascã aprobãrile de tip emise de organismele naţionale ale celorlalte state membre ale Uniunii Europene, comunicate de cãtre Comisia Europeanã.
Notificarea Comisiei Europene
ART. 8
La intrarea în vigoare a prezentului ordin, ministerul trebuie sã notifice Comisiei Europene autoritãţile RIS, precum şi celelalte instituţii responsabile cu aplicaţiile RIS şi cu schimbul internaţional de date.
Reguli privind confidenţialitatea, siguranţa şi reutilizarea informaţiilor
ART. 9
(1) Autoritãţile RIS trebuie sã se asigure cã procesarea datelor personale necesare pentru operarea RIS este realizatã în acord cu regulile comunitare referitoare la protejarea libertãţilor şi drepturilor fundamentale ale persoanelor, incluzând Directiva 95/46/CE *1) a Parlamentului European şi a Consiliului din 24 octombrie 1995 privind protecţia persoanelor în legãturã cu procesarea datelor personale şi a liberei circulaţii a acestor date şi Directiva 2002/58/CE *2) a Parlamentului European şi a Consiliului din 12 iulie 2002 privind procesarea datelor personale şi protecţia confidenţialitãţii în sectorul comunicaţiilor electronice.
_________
*1) Directiva 95/46/CE , publicatã în JO L 281, 23.11.1995, p. 31, aşa cum a fost amendatã de Regulamentul (CE) nr. 1882-2003 (publicat în JO L 284, 31.10.2003, p. 1), a fost transpusã prin <>Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile ulterioare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 790 din 12 decembrie 2001.
*2) Directiva 2002/58/CE , publicatã în JO L 201, 31.07.2002, p. 37, a fost transpusã prin <>Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, cu completãrile ulterioare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.101 din 25 decembrie 2004.

(2) Autoritãţile RIS trebuie sã implementeze şi sã menţinã mãsuri de securitate pentru protejarea mesajelor RIS şi înregistrarea necorespunzãtoare sau neconformã, inclusiv accesul neautorizat, distrugerea sau pierderea.
(3) Autoritãţile RIS trebuie sã aplice prevederile Directivei 2003/98/CE *3) a Parlamentului European şi a Consiliului din 17 noiembrie 2003 privind reutilizarea informaţiilor din sectorul public.
_________
*3) Directiva 2003/98/CE , publicatã în JO L 345, 31.12.2003, p. 90, a fost transpusã prin <>Legea nr. 109/2007 privind reutilizarea informaţiilor din instituţiile publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 300 din 5 mai 2007.

Transpunere
ART. 10
Atunci când este necesar, ministerul va colabora cu autoritãţile competente ale statelor membre ale Uniunii Europene pentru implementarea Directivei 2005/44/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind armonizarea serviciilor de informaţii pe cãile navigabile interioare (RIS) din Comunitatea Europeanã.
ART. 11
Ministerul Transporturilor, Autoritatea Navalã Românã, Compania Naţionalã "Administraţia Canalelor Navigabile" - S.A. Constanţa, Regia Autonomã "Administraţia Fluvialã a Dunãrii de Jos" Galaţi şi administraţiile portuare şi/sau de cãi navigabile vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 12
Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 13
Prezentul ordin transpune prevederile Directivei 2005/44/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind armonizarea serviciilor de informaţii pe cãile navigabile interioare (RIS) din Comunitatea Europeanã, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 255 din 30 septembrie 2005, p. 152-159.
ART. 14
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor,
Ludovic Orban

Bucureşti, 19 octombrie 2007.
Nr. 1.057.

ANEXA 1

MINIMUM DE DATE
pe care autoritãţile RIS trebuie sã le furnizeze utilizatorilor RIS

Astfel cum este prevãzut în art. 4 alin. (3) lit. a) din ordin, autoritãţile RIS trebuie sã furnizeze utilizatorilor RIS, în special, urmãtoarele date:
a) axa şenalului navigabil, cu indicarea kilometrului;
b) restricţii pentru nave şi convoaie privitoare la lungime, lãţime, pescaj şi pescaj aerian;
c) timpii de operare ai structurilor restrictive, în special ai ecluzelor şi podurilor;
d) amplasarea porturilor şi a locurilor de transbordare;
e) poziţia de referinţã pentru mãsurãtorile nivelului apei relevant pentru navigaţie.

ANEXA 2

CERINŢE MINIME PRIVIND RIS

1. Liniile directoare RIS
Liniile directoare RIS prevãzute în Regulamentul 414/2007/CE privind liniile directoare tehnice pentru planificarea, punerea în aplicare şi utilizarea operaţionalã a serviciilor de informaţii pe cãile navigabile interioare (RIS) au la bazã urmãtoarele principii:
a) indicarea cerinţelor tehnice privind planificarea, implementarea şi utilizarea operaţionalã a serviciilor şi sistemelor conexe;
b) structura şi organizarea RIS; şi
c) recomandãrile pentru nave în vederea participãrii la RIS, pentru servicii individuale şi pentru dezvoltarea etapizatã a RIS.
2. ECDIS pe cãile navigabile interioare
Specificaţiile tehnice, stabilite conform art. 5 din ordin, pentru sistemul de informaţii şi afişare a hãrţilor electronice (ECDIS pe cãile navigabile interioare) trebuie sã respecte urmãtoarele principii:
a) compatibilitatea cu ECDIS maritim pentru a facilita traficul navelor pe cãile navigabile interioare în zonele de trafic mixt ale estuarelor şi traficul maritim-fluvial;
b) cerinţele minime stabilite privind echipamentul ECDIS pe cãile navigabile interioare, precum şi conţinutul minim al hãrţilor electronice de navigaţie în legãturã cu siguranţa navigaţiei, în special:
1. un nivel înalt de siguranţã şi disponibilitate a echipamentului ECDIS pe cãile navigabile interioare;
2. robusteţea echipamentului ECDIS pe cãile navigabile interioare pentru a rezista la condiţiile de mediu tipice predominante la bordul unei nave fãrã nicio degradare a calitãţii sau a siguranţei;
3. includerea în hãrţile electronice de navigaţie a tuturor reperelor definite geografic (de exemplu, limitele şenalului navigabil, construcţiile de pe linia uscatului, balizele) care sunt necesare pentru siguranţa navigaţiei;
4. monitorizarea hãrţii electronice cu imagine radar extinsã, atunci când este folositã pentru conducerea navei;
c) integrarea informaţiilor despre adâncimea şenalului navigabil în harta electronicã de navigaţie şi afişarea unui nivel al apei predeterminat sau predefinit;
d) integrarea unor informaţii suplimentare (de exemplu, a celor care provin de la alte surse decât de la autoritãţile competente) în harta electronicã de navigaţie şi afişarea în ECDIS pe cãile navigabile interioare fãrã a se afecta informaţiile care sunt necesare pentru navigaţia în siguranţã;
e) disponibilitatea hãrţilor electronice de navigaţie pentru utilizatorii RIS;
f) disponibilitatea datelor necesare întocmirii hãrţilor electronice de navigaţie pentru toţi realizatorii de aplicaţii, dacã este cazul contra unei taxe rezonabile legate de cost.
3. Raportãri electronice transmise de nave
Raportãrile electronice transmise de nave în cazul navigaţiei pe cãile navigabile interioare, conform art. 5 din ordin, trebuie sã respecte urmãtoarele principii:
a) sã includã facilitarea schimbului electronic de date dintre autoritãţile competente ale statelor membre, dintre participanţii la navigaţia pe cãile navigabile interioare şi maritimã, precum şi la transportul multimodal, în care este implicatã navigaţia interioarã;
b) folosirea mesajelor standardizate de notificare navã-autoritate, autoritate-navã şi autoritate-autoritate pentru compatibilitatea cu navigaţia maritimã;
c) folosirea listelor şi clasificãrilor de coduri acceptate internaţional, eventual completate pentru nevoile navigaţiei pe cãile navigabile interioare;
d) folosirea unui numãr unic de identificare a navelor europene.
4. Avize cãtre navigatori
Avizele cãtre navigatori în conformitate cu art. 5 din ordin, în special cele referitoare la informaţiile privind şenalul navigabil, traficul şi managementul acestuia, precum şi planificarea voiajului, au la bazã urmãtoarele principii:
a) o structurã standardizatã a datelor care foloseşte module de texte predefinite şi codificate într-o mare mãsurã, pentru a permite traducerea automatã în alte limbi a conţinutului şi pentru a facilita includerea avizelor cãtre navigatori în sistemele de planificare a voiajelor;
b) compatibilitatea structurii standardizate de date cu structura de date ECDIS pe cãile navigabile interioare pentru a facilita includerea avizelor cãtre navigatori în ECDIS pe cãile navigabile interioare.
5. Sistemele de urmãrire şi monitorizare a navei
Specificaţiile tehnice pentru sistemele de urmãrire şi monitorizare a navei, în conformitate cu art. 5 din ordin, au la bazã urmãtoarele principii:
a) precizarea cerinţelor privind sistemele şi mesajele standard, precum şi procedurile care sã permitã furnizarea lor în mod automat;
b) diferenţa dintre sistemele corespunzãtoare cerinţelor privind informaţiile tactice referitoare la trafic şi sistemele corespunzãtoare cerinţelor privind informaţiile strategice referitoare la trafic atât cu privire la precizia poziţionãrii, cât şi la rata de actualizare cerutã;
c) descrierea sistemelor tehnice corespunzãtoare de urmãrire şi monitorizare a navei, cum ar fi AIS pe cãile navigabile interioare (sistemul de identificare automatã pe cãile navigabile interioare);
d) compatibilitatea formatului de date cu sistemul maritim AIS.


ANEXA 3

CENTRELE RIS DIN ROMÂNIA ŞI FILIALELE RIS

I. Centre RIS aflate în subordinea Autoritãţii Navale Române:
A. Centrul RIS Drobeta-Turnu Severin, cu urmãtoarele filiale RIS:
1. Moldova Veche
2. Orşova
3. Gruia
4. Calafat
5. Bechet
B. Centrul RIS Giurgiu, cu urmãtoarele filiale RIS:
1. Corabia
2. Turnu Mãgurele
3. Zimnicea
4. Olteniţa
C. Centrul RIS Galaţi, cu urmãtoarele filiale RIS:
1. Cãlãraşi
2. Feteşti
3. Cernavodã
4. Hârşova
5. Brãila
6. Mãcin
7. Agigea - port Constanţa
D. Centrul RIS Tulcea, cu urmãtoarele filiale RIS:
1. Isaccea
2. Mahmudia
3. Sulina
II. Centre RIS aflate în subordinea Companiei Naţionale "Administraţia Canalelor Navigabile" - S.A. Constanţa:
1. Ecluza Agigea
2. Basarabi
3. Medgidia
4. Ovidiu
5. Ecluza Cernavodã.
_________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016