Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.043 din 15 decembrie 2003  privind modificarea si completarea anexei la   Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementarilor privind conditiile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca vehiculele rutiere in vederea admiterii in circulatie pe drumurile publice din Romania - RNTR 2    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.043 din 15 decembrie 2003 privind modificarea si completarea anexei la Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementarilor privind conditiile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca vehiculele rutiere in vederea admiterii in circulatie pe drumurile publice din Romania - RNTR 2

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 32 din 15 ianuarie 2004
ORDIN nr. 1.043 din 15 decembrie 2003
privind modificarea şi completarea anexei la <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementãrilor privind condiţiile tehnice pe care trebuie sa le îndeplineascã vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România - RNTR 2
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCŢIILOR ŞI TURISMULUI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 32 din 15 ianuarie 2004

În temeiul prevederilor <>art. 12 lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 197/1998 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 4 alin. (3) lit. e) din Ordonanta Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 105/2000 , cu modificãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite urmãtorul ordin:

ART. I
Anexa la <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementãrilor privind condiţiile tehnice pe care trebuie sa le îndeplineascã vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România - RNTR 2, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 275 şi 275 bis din 18 aprilie 2003, se modifica şi se completeazã conform anexei care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. II
Regia Autonomã "Registrul Auto Roman" va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intra în vigoare dupã 30 de zile de la data publicãrii.

p. Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Ileana Tureanu,
secretar de stat

Bucureşti, 15 decembrie 2003.
Nr. 1.043.



ANEXA

1. Caseta reglementãrilor va avea urmãtorul cuprins:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCŢIILOR ŞI TURISMULUI
RNTR 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Reglementãri privind condiţiile Aprobate prin:
tehnice pe care trebuie sa le Ordinul ministrului lucrãrilor publice,
îndeplineascã vehiculele rutiere transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003
în vederea admiterii în circulaţie Modificate şi completate prin:
pe drumurile publice din România Ordinul ministrului transporturilor,
construcţiilor şi turismului
nr. 1.043/2003
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


2. În tot cuprinsul reglementãrilor şi al anexelor la reglementãri se înlocuieşte denumirea "Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei" cu denumirea "Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului".
3. În tot cuprinsul reglementãrilor şi al anexelor la reglementãri se înlocuieşte sintagma "ECE-UN" cu sintagma "CEE-ONU".
4. La secţiunea "Prescurtãri şi definirea unor termeni utilizaţi" se modifica urmãtoarele definiţii:



Masa proprie a vehiculului - masa vehiculului carosat gata de drum şi,
(masa vehiculului gata de drum) în cazul unui autovehicul tractor, cu
excepţia celor din categoria M(1), cu
dispozitivul de remorcare, dacã el este
montat de constructor, sau masa sasiului
sau a sasiului cu cabina, fãrã caroserie
şi/sau dispozitivul de remorcare, dacã
fabricantul nu monteaza caroseria şi/sau
dispozitivul de cuplare (include masa
corespunzãtoare lichidelor, sculelor,
rotii de rezerva, dacã este cazul,
conducatorului şi, pentru autobuze şi
autocare, a insotitorului, dacã este
prevãzut în vehicul un scaun pentru
acesta)
Masa maxima admisibilã de - masa cea mai mare care îndeplineşte
înmatriculare/exploatare condiţia de a fi mai mica sau egala cu
(pentru vehicul/ansamblu masa maxima tehnic admisibilã şi mai mica
de vehicule): sau egala cu masa totalã maxima admisã
în conformitate cu legislaţia în vigoare
privind regimul drumurilor (sau o masa mai
mica la cererea constructorului, cu
acordul autoritãţii competente).
Este permisã atribuirea de cãtre
autoritatea competenta a unei mase mai
mari în limitele masei maxime tehnic
admisibile, pentru transportul de sarcini
indivizibile sau pentru operaţiuni de
transport naţional care nu afecteazã în
mod semnificativ concurenta în transportul
internaţional.
Masa maxima tehnic admisibilã - masa corespunzãtoare sarcinii verticale
pe punctul de cuplare al statice maxim admisibilã pe punctul de
autovehiculului cuplare în funcţie de construcţia
autovehiculului şi/sau a dispozitivului de
cuplare şi care este declarata de
constructorul autovehiculului. Prin
definitie, aceasta masa nu include masa
dispozitivului de cuplare al
autovehiculului
Masa remorcabila - masa corespunzãtoare sarcinii verticale
statice totale transmise la sol de axa sau
grupul de axe ale vehiculului remorcat/
vehiculelor remorcate
Masa maxima tehnic admisibilã - masa corespunzãtoare sarcinii verticale
pe axa/grup de axe statice maxim admisibilã transmise solului
de axa/grupul de axe, stabilitã în funcţie
de construcţia vehiculului, tipul axei/
grupului de axe şi care este declarata de
constructorul vehiculului.
5. La secţiunea "Prescurtãri şi definirea unor termeni utilizaţi"
se adauga urmãtoarea definitie:

Masa maxima tehnic admisibilã - masa maxima a ansamblului care cuprinde
a ansamblului autovehiculul şi remorca/remorcile sale şi
care este declarata de cãtre constructor.
În cazul unui ansamblu care include o
semiremorca sau o remorca cu axa centrala,
se utilizeazã masa maxima tehnic admisibilã
pe axele remorcii şi nu masa maxima tehnic
admisibilã a semiremorcii/remorcii cu axa
centrala.


6. La capitolul IV, secţiunea 1, punctul 1.6 va avea urmãtorul cuprins:
"1.6. Viteza maxima, prin construcţie, a autovehiculelor rutiere, înscrisã în Cartea de identitate a vehiculului, este cea indicatã de constructor. Ea se mãsoarã:
- pentru autovehicule din categoria M(1) şi N(1), conform Regulamentului nr. 68 CEE-ONU;
- pentru autovehicule cu 2 sau 3 roti, conform Directivei 95/1/CEE , modificatã ultima data prin Directiva 2002/41/CE ;
- pentru tractoare agricole sau forestiere, conform Directivei 74/152/CEE , modificatã ultima data prin Directiva 98/89/CE .
Pentru autovehiculele prevãzute cu limitator de viteza, în Cartea de identitate a vehiculului se va înscrie viteza maxima care nu poate fi depãşitã constructiv, datoritã limitatorului."
7. La capitolul IV, secţiunea 1, la punctul 1.7 se înlocuieşte textul "iar pentru vehiculele cu 2-3 roti puterea şi cuplul maxim se determina conform prevederilor Directivei 95/1/CEE " cu urmãtorul text: "iar pentru autovehiculele cu 2 sau 3 roti puterea neta maxima şi momentul maxim se determina conform prevederilor Directivei 95/1/CEE , modificatã ultima data prin Directiva 2002/41/CE .".
8. La capitolul IV, secţiunea 2, punctul 2.1 va avea urmãtorul cuprins:
"2.1. Lãţimea maxima a vehiculelor este de 2,55 m, cu excepţia autovehiculelor din categoria M(1), a cãror latime maxima este de 2,50 m. Vehiculele cu temperatura controlatã pot avea lãţimea maxima de cel mult 2,60 m."
9. La capitolul IV, secţiunea 2, punctul 2.6 va avea urmãtorul cuprins:
"2.6. Lungimea maxima a autovehiculelor (cu excepţia autobuzelor) sau a remorcilor nu trebuie sa depãşeascã 12,00 m.
Lungimea maxima a autobuzelor cu doua axe nu trebuie sa depãşeascã 13,50 m, iar a autobuzelor cu mai mult de doua axe nu trebuie sa depãşeascã 15,00 m."
10. La capitolul IV, secţiunea 2, punctul 2.8 va avea urmãtorul cuprins:
"2.8. Lungimea maxima a ansamblurilor de vehicule nu trebuie sa depãşeascã:
- 16,50 m pentru vehicule articulate;
- 18,75 m pentru trenuri rutiere;
- 18,75 m pentru autobuze articulate;
- 18,75 m pentru autobuze cu remorca."
11. La capitolul IV, secţiunea 2, punctul 2.14 va avea urmãtorul cuprins:
"2.14. La omologarea de tip a vehiculelor, care se referã la dimensiunile acestora:
- pentru autovehiculele din categoria M(1) se vor respecta condiţiile tehnice prevãzute în Directiva 92/21/CEE , modificatã ultima data prin Directiva 95/48/CE ;
- pentru celelalte categorii de autovehicule şi pentru remorci se vor respecta condiţiile tehnice prevãzute în Directiva 97/27/CE . De la 1 octombrie 2004 se vor respecta condiţiile tehnice prevãzute în Directiva 97/27/CE , modificatã ultima data prin Directiva 2003/19/CE (pana la aceasta data se pot aplica aceste condiţii tehnice la cererea solicitantului omologãrii de tip);
- pentru tractoare se vor respecta condiţiile tehnice prevãzute în Directiva 89/173/CEE , modificatã ultima data prin Directiva 2000/1/CE ;
- pentru autovehiculele cu 2 sau 3 roti se vor respecta condiţiile tehnice prevãzute în Directiva 93/93/CEE ."
12. La capitolul IV, secţiunea 3, la ultimul paragraf de la punctul 3.3, dupã textul "în Directiva 97/27/CE " se introduce textul "modificatã ultima data prin Directiva 2003/19/CE în conformitate cu prevederile pct. 3.12".
13. La capitolul IV, secţiunea 3, punctul 3.12 va avea urmãtorul cuprins:
"3.12. La omologarea de tip a vehiculelor, care se referã la masele acestora:
- pentru autovehiculele din categoria M(1) se vor respecta condiţiile tehnice prevãzute în Directiva 92/21/CEE , modificatã ultima data prin Directiva 95/48/CE ;
- pentru celelalte categorii de autovehicule şi pentru remorci se vor respecta condiţiile tehnice prevãzute în Directiva 97/27/CE . De la 1 octombrie 2004 se vor respecta condiţiile tehnice prevãzute în Directiva 97/27/CE , modificatã ultima data prin Directiva 2003/19/CE (pana la aceasta data se pot aplica aceste condiţii tehnice la cererea solicitantului omologãrii de tip);
- pentru tractoare se vor respecta condiţiile tehnice prevãzute în Directiva 89/173/CEE , modificatã ultima data prin Directiva 2000/1/CE ;
- pentru autovehiculele cu 2 sau 3 roti se vor respecta condiţiile tehnice prevãzute în Directiva 93/93/CEE ."
14. La capitolul IV, secţiunea 7, punctul 7.7 va avea urmãtorul cuprins:
"7.7. Manevrabilitatea oricãrui autovehicul sau ansamblurilor de vehicule, cu excepţia autovehiculelor din categoria M(1), trebuie sa respecte prevederile tehnice precizate în Directiva 97/27/CE . De la 1 octombrie 2004 se vor respecta condiţiile tehnice prevãzute în Directiva 97/27/CE , modificatã ultima data prin Directiva 2003/19/CE (pana la aceasta data se pot aplica aceste condiţii tehnice la cererea solicitantului omologãrii de tip)."
15. La capitolul IV, secţiunea 8, punctul 8.1 va avea urmãtorul cuprins:
"8.1. Autovehiculele din categoriile M(2), M(3), N(1), N(2) şi N(3) trebuie echipate cu motoare a cãror putere neta, determinata conform prevederilor tehnice ale Directivei 80/1269/CEE , modificatã ultima data prin Directiva 1999/99/CE , sau ale Regulamentului nr. 85 CEE-ONU, trebuie sa fie de cel puţin 5 kW pentru fiecare tona a masei maxime tehnic admisibile a ansamblului de vehicule, conform prevederilor Directivei 97/27/CE . De la 1 octombrie 2004 se vor respecta condiţiile tehnice prevãzute în Directiva 97/27/CE , modificatã ultima data prin Directiva 2003/19/CE (pana la aceasta data se pot aplica aceste condiţii tehnice la cererea solicitantului omologãrii de tip)."
16. La capitolul IV, secţiunea 16, paragraful al doilea de la punctul 16.8 se abroga.
17. La capitolul IV, secţiunea 16, punctul 16.9 se abroga.
18. La capitolul IV, secţiunea 19, liniuta a doua de la punctul 19.9 va avea urmãtorul cuprins:
"- trusa medicalã auto de prim ajutor;"
19. La capitolul IV, secţiunea 19, liniuta a cincea de la punctul 19.9 va avea urmãtorul cuprins:
"- câte un bec electric din fiecare tip folosit la vehicul; aceasta cerinta se referã numai la becurile care pot fi schimbate în mod uzual de cãtre utilizatorul vehiculului, fãrã utilizarea unor dispozitive speciale."
20. La capitolul IV, secţiunea 19, paragraful al doilea al punctului 19.11 se abroga.
21. La capitolul IV, secţiunea 19, paragraful al treilea al punctului 19.11 se abroga.
22. În anexa nr. 2 la reglementãri, secţiunea A, tabelul 1, la poziţia 48, la a treia coloana se înlocuieşte "-" cu textul "2003/19".
23. În anexa nr. 2 la reglementãri, secţiunea A, tabelul 1, la poziţia 48, la ultima coloana se înlocuieşte textul "în vigoare" cu textul "cap. IV pct. 2.14, 3.12 şi 7.7".
24. În anexa nr. 2 la reglementãri, secţiunea C, la poziţia "Viteza maxima prin construcţie, momentul şi puterea maxima utila", la a treia coloana se înlocuieşte "-" cu textul "2002/41".

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016