ANEXA
1. Caseta reglementãrilor va avea urmãtorul cuprins:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCŢIILOR ŞI TURISMULUI
RNTR 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Reglementãri privind condiţiile Aprobate prin:
tehnice pe care trebuie sa le Ordinul ministrului lucrãrilor publice,
îndeplineascã vehiculele rutiere transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003
în vederea admiterii în circulaţie Modificate şi completate prin:
pe drumurile publice din România Ordinul ministrului transporturilor,
construcţiilor şi turismului
nr. 1.043/2003
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Masa proprie a vehiculului - masa vehiculului carosat gata de drum şi,
(masa vehiculului gata de drum) în cazul unui autovehicul tractor, cu
excepţia celor din categoria M(1), cu
dispozitivul de remorcare, dacã el este
montat de constructor, sau masa sasiului
sau a sasiului cu cabina, fãrã caroserie
şi/sau dispozitivul de remorcare, dacã
fabricantul nu monteaza caroseria şi/sau
dispozitivul de cuplare (include masa
corespunzãtoare lichidelor, sculelor,
rotii de rezerva, dacã este cazul,
conducatorului şi, pentru autobuze şi
autocare, a insotitorului, dacã este
prevãzut în vehicul un scaun pentru
acesta)
Masa maxima admisibilã de - masa cea mai mare care îndeplineşte
înmatriculare/exploatare condiţia de a fi mai mica sau egala cu
(pentru vehicul/ansamblu masa maxima tehnic admisibilã şi mai mica
de vehicule): sau egala cu masa totalã maxima admisã
în conformitate cu legislaţia în vigoare
privind regimul drumurilor (sau o masa mai
mica la cererea constructorului, cu
acordul autoritãţii competente).
Este permisã atribuirea de cãtre
autoritatea competenta a unei mase mai
mari în limitele masei maxime tehnic
admisibile, pentru transportul de sarcini
indivizibile sau pentru operaţiuni de
transport naţional care nu afecteazã în
mod semnificativ concurenta în transportul
internaţional.
Masa maxima tehnic admisibilã - masa corespunzãtoare sarcinii verticale
pe punctul de cuplare al statice maxim admisibilã pe punctul de
autovehiculului cuplare în funcţie de construcţia
autovehiculului şi/sau a dispozitivului de
cuplare şi care este declarata de
constructorul autovehiculului. Prin
definitie, aceasta masa nu include masa
dispozitivului de cuplare al
autovehiculului
Masa remorcabila - masa corespunzãtoare sarcinii verticale
statice totale transmise la sol de axa sau
grupul de axe ale vehiculului remorcat/
vehiculelor remorcate
Masa maxima tehnic admisibilã - masa corespunzãtoare sarcinii verticale
pe axa/grup de axe statice maxim admisibilã transmise solului
de axa/grupul de axe, stabilitã în funcţie
de construcţia vehiculului, tipul axei/
grupului de axe şi care este declarata de
constructorul vehiculului.
5. La secţiunea "Prescurtãri şi definirea unor termeni utilizaţi"
se adauga urmãtoarea definitie:
Masa maxima tehnic admisibilã - masa maxima a ansamblului care cuprinde
a ansamblului autovehiculul şi remorca/remorcile sale şi
care este declarata de cãtre constructor.
În cazul unui ansamblu care include o
semiremorca sau o remorca cu axa centrala,
se utilizeazã masa maxima tehnic admisibilã
pe axele remorcii şi nu masa maxima tehnic
admisibilã a semiremorcii/remorcii cu axa
centrala.