Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.032 din 19 iulie 2018  privind aprobarea procedurii de acordare a atestatului în ceea ce priveşte îndeplinirea obligaţiilor prevăzute în planul de afaceri pentru desfăşurarea de activităţi comerciale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.032 din 19 iulie 2018 privind aprobarea procedurii de acordare a atestatului în ceea ce priveşte îndeplinirea obligaţiilor prevăzute în planul de afaceri pentru desfăşurarea de activităţi comerciale

EMITENT: Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 727 din 23 august 2018
    Având în vedere:
    - prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2017 privind stabilirea unor măsuri în domeniul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 129/2017, cu modificările şi completările ulterioare;
    – prevederile art. 3 alin. (2) secţiunea C. pct. 23 din Hotărârea Guvernului nr. 23/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 55 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

    în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 909/2014 privind aprobarea Strategiei pentru consolidarea administraţiei publice 2014-2020 şi constituirea Comitetului naţional pentru coordonarea implementării Strategiei pentru consolidarea administraţiei publice 2014-2020, cu modificările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 9 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu art. 46 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă procedura de acordare a atestatului în ceea ce priveşte îndeplinirea obligaţiilor prevăzute în planul de afaceri pentru desfăşurarea de activităţi comerciale, în conformitate cu anexele nr. 1-3, care fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin, orice dispoziţii contrare acestuia îşi încetează aplicabilitatea.

    ART. 3
    Direcţia Investiţii străine duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 4
    Prezentul ordin poate fi contestat în condiţiile şi termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 5
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat,
                    Ştefan-Radu Oprea

    Bucureşti, 19 iulie 2018.
    Nr. 1.032.
    ANEXA 1

    LISTA
    documentaţiei pe care cetăţeanul străin este obligat să o depună în vederea obţinerii atestatului
    privind îndeplinirea obligaţiilor prevăzute în planul de afaceri pentru desfăşurarea de activităţi comerciale
    I. Cerere de solicitare a atestatului (Formularul nr. 1 - anexa care face parte integrantă din prezenta listă)
    II. Dosar
    III. Opis cu toate documentele incluse în dosar (Dosarul va trebui să conţină toate paginile numerotate semnate şi confirmate „conform cu originalul“ de solicitantul de atestat sau de către împuternicit.)
    IV. Copie paşaport solicitant - legalizată la notariat în România
    V. Procură notarială specială, autentificată la notar în România - în original (în cazul în care deponentul este o altă persoană decât asociatul/acţionarul/administratorul societăţii) din partea cetăţeanului străin solicitant al ordinului privind acordarea atestatului, care să cuprindă menţiuni exprese referitoare la mandatarea împuternicitului de a depune documentaţia, de a ridica atestatul/decizia de respingere sau de a semna în numele şi pe seama mandantului documentaţia necesară, enumerată în mod expres în procură, precum şi limitele împuternicirii date.
    VI. Dovada că sunt acţionari ori asociaţi cu atribuţii de conducere sau administrare
    a) copie certificat de înregistrare;
    b) certificat constatator valabil, emis de către Oficiul Naţional al Registrului Comerţului - în original, nu mai vechi de 30 de zile;
    c) copie act constitutiv (ultima variantă).

    VII. Raport de expertiză întocmit de un expert contabil acreditat conform legii, care să certifice pe propria răspundere faptul că investiţia a fost realizată în conformitate cu planul de afaceri depus în etapa de obţinere a avizului (Raportul va fi depus în original semnat şi ştampilat de către persoana care certifică raportul.)
    VIII. Declaraţie pe propria răspundere a solicitantului că au fost respectate prevederile prevăzute în planul de afaceri
    IX. Certificate de atestare fiscală, în original, privind îndeplinirea obligaţiilor exigibile la plata impozitelor, taxelor şi datoriilor la bugetul consolidat al statului
    X. Dovada înfiinţării noilor locuri de muncă se va face prin:
    a) copii ale contractelor de muncă înregistrate, încheiate pe perioadă nedeterminată;
    b) extras REGES din Revisal şi Raport salariaţi din Revisal.

    ANEXA 1.1.

    la listă




    FORMULARUL Nr. 1
    CERERE-TIP DE ELIBERARE
    a [ ] avizului/[ ] atestatului tehnic de specialitate
    (Toate rubricile se completează obligatoriu, în limba română, prin tehnoredactare.)

┌──────────────────────────────────────┐
│Subsemnatul, ……………........…., cetăţean│
│……………., domiciliat în ……….......…….., │
│identificat cu paşaport …………………, │
│eliberat de ……………. la data de ………., │
│valabil până la …………, în calitate de │
│reprezentant legal al ……….......………, │
│Solicit eliberarea [ ] avizului/[ ] │
│atestatului tehnic de specialitate pe │
│planul de afaceri al investitorilor │
│străini, în vederea obţinerii vizei de│
│lungă şedere în România/prelungirii │
│dreptului de şedere pentru │
│desfăşurarea de activităţi comerciale.│
├─────────────────────────┬────────────┤
│Titlul planului de │ │
│investiţii │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Numele şi prenumele │ │
│solicitantului │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Cetăţenia │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Adresa solicitantului │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Denumirea societăţii │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Codul unic de │ │
│înregistrare │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Nr. de înregistrare la │ │
│Oficiul Naţional al │ │
│Registrului Comerţului │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Sediul social │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Nr. telefon │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Nr. fax │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│E-mail │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Codul CAEN aferent │ │
│activităţii principale │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Codul CAEN aferent │ │
│planului de investiţii │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Locaţia implementării │ │
│planului (adresa) │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Persoana de contact │ │
│(nume, telefon, e-mail) │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Forma juridică │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│ │...........…│
│ │lei, deţinut│
│ │de │
│ │- persoane │
│Capitalul social │fizice │
│ │………..% │
│ │- persoane │
│ │juridice │
│ │……….% │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Numărul mediu scriptic │ │
│anual de personal în anul│ │
│fiscal anterior (dacă │ │
│este cazul) │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Cifra de afaceri - │ │
│conform ultimului bilanţ │ │
│contabil anual aprobat │ │
│(lei) (dacă este cazul) │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Valoarea investiţiei │ │
└─────────────────────────┴────────────┘


    Declar pe propria răspundere că datele din această cerere sunt conforme cu realitatea.

┌──────────────────────────────────────┐
│Reprezentantul legal/Împuternicitul │
│operatorului economic │
│Numele │
│..............................…. │
│Funcţia │
│..............................….. │
│Semnătura ........................….. │
│Data semnării │
│.......................... │
└──────────────────────────────────────┘



    ANEXA 2

    MODALITATEA
    de soluţionare a cererilor pentru acordarea atestatului privind îndeplinirea obligaţiilor prevăzute în planul de afaceri pentru desfăşurarea de activităţi comerciale
    I. Dispoziţii generale
    1. Analizarea documentaţiei primite va fi efectuată în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data primirii solicitării de acordare a atestatului.
    2. Atestatul va fi eliberat dacă sunt respectate cerinţele prevăzute de art. 55 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    3. Membrilor colectivului de lucru le este interzis să ofere personal relaţii solicitanţilor de atestat tehnic.
    4. Informaţiile solicitate de cetăţenii care au formulat cereri de acordare a atestatului cu privire la stadiul soluţionării cererii lor vor fi oferite de către persoana desemnată în acest sens sau de către secretariatul colectivului de lucru, limitându-se la:
    a) dosar aflat în lucru, fără detalii referitoare la procedura internă sau numele persoanelor competente cu soluţionarea;
    b) dosar soluţionat.


    II. Depunerea dosarului pentru eliberarea atestatului
    1. Persoana desemnată prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat primeşte şi înregistrează în Registrul de intrări-ieşiri documentaţia depusă de către cetăţenii străini care solicită atestatul prevăzut de art. 55 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, necesar pentru obţinerea prelungirii vizei de lungă şedere pentru desfăşurarea de activităţi comerciale.
    2. Persoana desemnată prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat să primească cererile de eliberare a atestatului şi documentaţia aferentă nu va primi cererile cu documentaţia anexată incompletă.
    3. Documentaţia este incompletă dacă nu cuprinde toate înscrisurile menţionate în lista cu documentaţia pe care cetăţeanul străin este obligat să o depună în vederea obţinerii atestatului, prevăzută în anexa nr. 1 la ordin, în conformitate cu prevederile art. 55 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    - Dosarul pentru obţinerea atestatului va trebui să cuprindă toate documentele prevăzute în anexa nr. 1 la ordin - lista privind documentaţia pe care cetăţeanul străin este obligat să o depună în vederea obţinerii atestatului.
    – Toate documentele depuse trebuie să fie valabile la data depunerii cererii de eliberare (Formularul 1 - cerere de eliberare).
    – Dosarul va avea ca primă filă un opis şi ordinea actelor în dosar va respecta succesiunea documentelor prevăzute în anexa nr. 1 la ordin.

    4. Programul de lucru pentru depunerea solicitărilor în vederea obţinerii atestatului/eliberării atestatului este luni-joi între orele 10,00 şi 14,30.

    III. Soluţionarea cererii de eliberare a atestatului
    1. În condiţiile respectării cerinţelor descrise în prezenta procedură se va proceda la eliberarea atestatului.
    2. În urma analizei colectivului de lucru, în cazul în care se va constata necesitatea depunerii unor completări sau clarificări în vederea emiterii soluţiei finale la cererea depusă, acest lucru îi va fi comunicat solicitantului care va avea la dispoziţie un termen de 10 (zece) zile lucrătoare, pentru a le depune la sediul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.
    3. Depunerea se va face în conformitate cu procedura descrisă la pct. II.
    4. Nedepunerea completărilor/clarificărilor în termenul specificat conduce la respingerea cererii de acordare a atestatului.

    IV. Predare/Comunicare
    1. Ordinele privind acordarea atestatului vor fi comunicate solicitantului sau împuternicitului acestuia, de către persoana desemnată prin ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat, astfel:
    a) ordinele privind acordarea atestatelor soluţionate în mod favorabil:
    (i) se comunică persoanei solicitante, personal, sau împuternicitului acesteia, cu procură specială notarială, care va fi păstrată la dosar;
    (ii) ordinele se vor completa în două exemplare originale, din care unul pentru solicitant şi unul pentru Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat;

    b) ordinele prin care s-au respins cererile de atestare:
    (i) se vor comunica persoanei solicitante, personal, sau împuternicitului acesteia care face dovada prin procura specială notarială şi va fi păstrată la dosar;
    (ii) ordinele se vor completa în două exemplare originale, din care unul pentru solicitant şi unul pentru Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.


    2. Ordinele privind acordarea sau respingerea atestatului vor purta timbrul sec al instituţiei.
    3. După soluţionarea cererii, indiferent de soluţia emisă, dosarul va rămâne în arhiva Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.
    4. În cazul respingerii eliberării atestatului, solicitantul are dreptul de a formula contestaţie la instanţa de contencios administrativ competentă, în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    V. Eliberarea duplicatului de pe ordinul privind acordarea atestatului şi a copiilor de pe înscrisurile aflate la dosar
    1. Cererile pentru eliberarea unui duplicat al ordinului privind atestatul (în caz de distrugere, pierdere şi furt al acestuia) se transmit către direcţia de specialitate, iar colectivul de lucru desemnat prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat va elibera duplicatul şi va ţine evidenţa acestora.
    2. Duplicatul va purta timbrul sec al instituţiei şi va fi predat de către persoana desemnată prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat persoanei care a depus documentaţia ce a format dosarul respectiv sau împuternicitului acesteia cu procură specială notarială şi va fi păstrată la dosar.
    3. Cererile pentru eliberarea copiilor de pe înscrisurile aflate la dosarul depus iniţial se transmit către direcţia de specialitate, iar colectivul de lucru desemnat prin ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat va elibera aceste documente cu menţiunea „conform cu originalul“.
    4. Eliberarea duplicatului şi a copiilor se va face în termen de maximum 10 de zile lucrătoare de la data primirii cererilor.

    VI. Confidenţialitatea
    Documentele depuse de către solicitanţi sunt confidenţiale. În cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat sunt respectate prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date, ale Legii nr. 129/2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 102/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, precum şi pentru abrogarea Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.


    ANEXA 3





    ORDIN Nr. .........
    privind acordarea atestatului în ceea ce priveşte îndeplinirea obligaţiilor prevăzute în planul de afaceri pentru desfăşurarea de activităţi comerciale
    În conformitate cu prevederile:
    - art. 3 alin. (2) secţiunea C pct. 23 din Hotărârea Guvernului nr. 23/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat;
    – art. 55 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

    ART. 1
    Se acordă/Nu se acordă atestatul cetăţeanului ................., posesor paşaport nr. ........., asociat/acţionar al societăţii ............., înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. ..........., cod unic de înregistrare ..................... .

    ART. 2
    Prezentul atestat este valabil 6 luni de la data emiterii.

    ART. 3
    Prezentul ordin va fi comunicat persoanei nominalizate la art. 1 de către direcţia de specialitate.

    ART. 4
    Prezentul ordin poate fi contestat în condiţiile şi termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 544/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    Bucureşti ................................
    Ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat,

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016