Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.030 din 20 august 2009  privind aprobarea procedurilor de reglementare sanitara pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire si pentru functionarea obiectivelor ce desfasoara activitati cu risc pentru starea de sanatate a populatiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.030 din 20 august 2009 privind aprobarea procedurilor de reglementare sanitara pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire si pentru functionarea obiectivelor ce desfasoara activitati cu risc pentru starea de sanatate a populatiei

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 603 din 1 septembrie 2009
ORDIN nr. 1.030 din 20 august 2009
privind aprobarea procedurilor de reglementare sanitarã pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire şi pentru funcţionarea obiectivelor ce desfãşoarã activitãţi cu risc pentru starea de sãnãtate a populaţiei
EMITENT: MINISTERUL SÃNÃTÃŢII
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 603 din 1 septembrie 2009

Vãzând Referatul de aprobare al Direcţiei de control în sãnãtate publicã nr. I.B. 7.173 din 20 iulie 2009,
având în vedere prevederile titlului I "Sãnãtatea publicã" din <>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Legii nr. 98/1994 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele legale de igienã şi sãnãtate publicã, republicatã,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii emite urmãtorul ordin:

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
În sensul prezentului ordin, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) autoritatea competentã este reprezentatã de servicii publice deconcentrate ale Ministerului Sãnãtãţii, cu personalitate juridicã, reprezentând autoritatea de sãnãtate publicã la nivel local, precum şi serviciile din cadrul ministerelor cu reţea sanitarã proprie;
b) personalul de specialitate desemnat este reprezentat de personalul desemnat din cadrul serviciului/biroului/compartimentului, conform atribuţiilor specifice stabilite;
c) riscul reprezintã probabilitatea unor efecte negative asupra sãnãtãţii ca urmare a expunerii la factori fizici, chimici, biologici şi sociali din habitatul uman, cunoscuţi sau identificaţi prin activitãţi specializate, în condiţii specifice;
d) neconformitatea reprezintã nerespectarea unei prevederi legale specifice domeniului;
e) certificarea conformitãţii este procedura prin care autoritatea competentã atestã, în scris, conformitatea unui/unei obiectiv/activitãţi cu reglementãrile legale în vigoare privind normele de igienã şi sãnãtate publicã specifice domeniului;
f) autorizarea sanitarã reprezintã procesul de analizã şi investigaţie sanitarã care condiţioneazã, din punct de vedere tehnic şi juridic, punerea în funcţiune şi desfãşurarea activitãţii în obiective de interes public de conformarea la normele de igienã şi de sãnãtate publicã;
g) autorizaţia sanitarã de funcţionare reprezintã un act tehnic şi juridic eliberat în scris de cãtre autoritatea competentã, prin care sunt stabilite condiţiile şi/sau parametrii de funcţionare ai unei activitãţi existente ori de punere în funcţiune a unei activitãţi în obiective de interes public.
ART. 2
(1) Scopul procedurilor de reglementare sanitarã pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire şi pentru funcţionarea obiectivelor ce desfãşoarã activitãţi cu risc pentru starea de sãnãtate îl constituie prevenirea situaţiilor care ar putea determina îmbolnãvirea populaţiei.
(2) Procedurile de reglementare sanitarã pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire şi pentru funcţionarea obiectivelor ce desfãşoarã activitãţi cu risc pentru starea de sãnãtate sunt urmãtoarele:
a) autorizarea sanitarã a funcţionãrii în baza declaraţiei pe propria rãspundere;
b) autorizarea sanitarã a funcţionãrii în baza referatului de evaluare;
c) certificarea conformitãţii cu normele de igienã, sãnãtate publicã şi alte reglementãri legale specifice domeniului de activitate, la cererea titularilor activitãţilor;
d) asistenţã de specialitate de sãnãtate publicã, la cererea persoanelor fizice şi juridice.
ART. 3
(1) Autorizarea sanitarã în baza declaraţiei pe propria rãspundere este procedura administrativã prin care autoritatea competentã înregistreazã declaraţia pe propria rãspundere referitoare la respectarea reglementãrilor legale incidente domeniului şi este înştiinţatã şi solicitatã pentru verificarea conformitãţii.
(2) Autorizarea sanitarã a funcţionãrii în baza referatului de evaluare este procedura administrativã prin care autoritatea competentã evalueazã conformitatea obiectivului, întocmeşte referatul de evaluare şi elibereazã autorizaţia sanitarã de funcţionare sau notificarea de respingere a acesteia.
(3) Certificarea conformitãţii cu normele de igienã şi sãnãtate publicã este procedura administrativã prin care, la cererea titularului activitãţii, se efectueazã evaluarea conformitãţii cu reglementãrile legale privind sãnãtatea publicã pentru obiective în funcţiune, care desfãşoarã activitãţi cu risc pentru sãnãtatea populaţiei.
(4) Asistenţa de specialitate de sãnãtate publicã este procedura administrativ-profesionalã prin care, la cerere, persoanele fizice sau juridice sunt informate asupra modului de îndeplinire a cerinţelor prevederilor legale în vigoare privind igiena şi sãnãtatea publicã, la amplasarea, amenajarea, construirea şi pentru funcţionarea unei unitãţi care desfãşoarã o activitate cu risc pentru sãnãtatea populaţiei.
ART. 4
(1) Tarifele de autorizare sanitarã în baza referatului de evaluare, certificare a conformitãţii şi asistenţa de specialitate de sãnãtate publicã sunt prevãzute în anexa nr. 1 "Lista cuprinzând tarifele pentru procedurile de reglementare sanitarã".
(2) Sumele încasate pentru autorizarea sanitarã în baza referatului de evaluare se costituie în venit la bugetul statului de cãtre autoritatea competentã.
(3) Sumele încasate din activitatea de certificare a conformitãţii şi asistenţa de sãnãtate publicã rãmân la nivelul autoritãţilor competente, constituind venituri proprii ale acestora.
(4) Pentru autorizarea sanitarã în baza declaraţiei pe propria rãspundere nu se percep tarife.
(5) Sunt exceptate de la plata tarifelor unitãţile publice de asistenţã medicalã, unitãţile publice de învãţãmânt, unitãţile de ocrotire socialã şi medico-sociale, precum şi alte situaţii, conform prevederilor legale.
(6) Pentru eliberarea în regim de urgenţã a autorizaţiei sanitare în baza referatului de evaluare şi certificarea conformitãţii se percepe solicitantului un tarif special, conform prevederilor anexei nr. 1.
(7) Eliberarea în regim de urgenţã se realizeazã în termen de 48 de ore.

CAP. II
Autorizarea sanitarã în baza declaraţiei pe propria rãspundere

ART. 5
Procedura autorizãrii sanitare a funcţionãrii în baza declaraţiei pe propria rãspundere se aplicã tuturor persoanelor fizice sau juridice care desfãşoarã una dintre activitãţile cuprinse în anexa nr. 2 şi care nu sunt supuse înregistrãrii la registrul comerţului.
ART. 6
(1) Documentele necesare pentru solicitarea autorizaţiei sanitare de funcţionare în baza declaraţiei pe propria rãspundere sunt:
a) cererea de autorizare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3;
b) declaraţia pe propria rãspundere semnatã, dupã caz, de managerul unitãţii/administrator şi/sau titularul activitãţii, conform modelului prevãzut în anexa nr. 4 a) sau 4 b), dupã caz.
(2) Documentaţiile se transmit personalului de specialitate desemnat în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare.
(3) Autoritatea competentã elibereazã autorizaţia sanitarã de funcţionare în baza declaraţiei pe propria rãspundere, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 5, şi în termen de 30 de zile personalul de specialitate desemnat verificã obiectivul pentru a constata conformitatea cu normele de igienã şi sãnãtate publicã şi/sau alte reglementãri legale.
(4) Dacã se constatã neconformitãţi, în funcţie de gravitatea acestora şi, implicit, riscul pentru starea de sãnãtate, se acordã un termen de remediere de maximum 30 de zile şi se comunicã acest lucru solicitantului.
(5) Dupã expirarea termenului acordat pentru conformare se efectueazã recontrolul şi orice neconformitate se sancţioneazã conform legislaţiei în vigoare.
ART. 7
(1) Pentru autorizarea sanitarã a unitãţilor publice aflate în proiecte de reabilitare, care desfãşoarã una dintre activitãţile cuprinse în anexa nr. 2, solicitantul trebuie sã depunã la autoritatea competentã urmãtoarele documente:
a) cererea de autorizare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3;
b) declaraţia pe propria rãspundere semnatã, dupã caz, de managerul unitãţii/administrator şi/sau titularul activitãţii, conform modelului prevãzut în anexa nr. 4 a) sau 4 b), dupã caz;
c) programul activitãţilor în derulare pentru conformarea la reglementãrile legale în vigoare specifice domeniului, cu termene de îndeplinire şi responsabilitãţi, semnat de managerul unitãţii/administrator şi/sau titularul activitãţii;
d) dovada existenţei surselor de finanţare pentru activitãţile cuprinse în programul de conformare;
e) dupã caz, solicitare de asistenţã de specialitate de sãnãtate publicã, pentru a stabili programul de mãsuri în vederea conformãrii la prevederile legale.
(2) Documentaţiile se transmit personalului de specialitate desemnat în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare.
(3) Personalul de specialitate desemnat analizeazã documentaţia şi, dupã caz, efectueazã evaluarea obiectivului pentru stabilirea programului de mãsuri în vederea conformãrii şi propune conducerii autoritãţii competente eliberarea autorizaţiei sau a notificãrii privind respingerea acesteia.
(4) Modelul notificãrii de respingere a autorizaţiei sanitare este prevãzut în anexa nr. 6.
ART. 8
Termenul pentru eliberarea autorizaţiei sanitare de funcţionare în baza declaraţiei pe propria rãspundere este de maximum 20 de zile lucrãtoare.

CAP. III
Autorizarea sanitarã în baza referatului de evaluare

ART. 9
(1) Procedura autorizãrii sanitare în baza referatului de evaluare se aplicã activitãţilor/obiectivelor reglementate prin legi speciale, la solicitarea titularilor activitãţilor, persoane fizice şi juridice.
(2) Solicitarea şi obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare prin parcurgerea procedurii de evaluare sunt obligatorii pentru desfãşurarea urmãtoarelor activitãţi:
a) tratarea şi distribuţia apei potabile;
b) zone naturale amenajate de îmbãiere;
c) asistenţã medicalã spitaliceascã;
d) activitãţile şi practicile nucleare;
e) alte activitãţi, conform reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 10
(1) În vederea obţinerii autorizaţiei sanitare de funcţionare, solicitantul depune la autoritatea competentã urmãtoarea documentaţie:
a) cerere semnatã de titularul activitãţii/administrator;
b) dosarul tehnic, conform reglementãrilor legale specifice, în vigoare;
c) dovada de achitare a tarifului de autorizare sanitarã, dupã caz;
d) declaraţia pe propria rãspundere cã spaţiul pentru care se solicitã autorizarea este deţinut legal şi nu face obiectul vreunui litigiu;
e) în funcţie de specificul activitãţii se pot solicita şi alte documente care sã ateste îndeplinirea cerinţelor legale incidente domeniului. Acestea vor fi prezentate de solicitant în etapa de evaluare a obiectivului.
(2) Dacã documentaţia nu este completã şi corect întocmitã din punctul de vedere al informaţiilor tehnice oferite, în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la înregistrarea solicitãrii se comunicã acest lucru solicitantului, precizându-se documentele care vor fi refãcute.
(3) Activitãţile de verificare a conformitãţii cu normele de igienã şi sãnãtate publicã şi/sau alte reglementãri legale în vederea eliberãrii autorizaţiei sanitare de funcţionare se realizeazã de cãtre personalul de specialitate desemnat pentru domeniul de activitate supus autorizãrii.
(4) Rezultatul verificãrii conformãrii va fi consemnat într-un referat de evaluare. Conţinutul-cadru al referatului de evaluare este prevãzut în anexa nr. 7.
(5) În urma verificãrii conformãrii, dacã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare, autoritatea competentã va emite autorizaţia sanitarã de funcţionare.
(6) Modelul autorizaţiei sanitare de funcţionare emise în baza referatului de evaluare este prevãzut în anexa nr. 8.
(7) În cazul constatãrii de neconformitãţi, pentru obiectivele aflate în funcţiune, în urma evaluãrii riscului pentru sãnãtate, se acordã un termen de remediere de maximum 30 de zile, care este notificat solicitantului. Pentru obiectivele nou-înfiinţate care nu desfãşoarã încã activitãţi, termenul de remediere este stabilit de comun acord cu titularul activitãţii.
(8) Dacã la reevaluarea obiectivului se constatã cã nu au fost remediate neconformitãţile semnalate, se respinge autorizarea sanitarã.
(9) Procedura de autorizare sanitarã se poate relua dupã remedierea neconformitãţilor.
ART. 11
(1) În cazul unitãţilor sanitare publice cu paturi se poate elibera autorizaţie sanitarã de funcţionare cu program de conformare în urmãtoarele situaţii:
a) funcţionarea nu implicã riscuri majore pentru mediu şi comunitate;
b) neconformitãţile constatate nu pot fi remediate în termenul legal de 30 de zile din cauze obiective.
(2) În termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la luarea deciziei de emitere a autorizaţiei sanitare de funcţionare cu program de conformare, solicitantul depune un proiect de program de conformare cu termene realizabile, cu responsabilitãţi şi cu identificarea costurilor şi surselor de finanţare necesare realizãrii mãsurilor programului de conformare.
(3) Autoritatea competentã analizeazã proiectul, îl acceptã sau dispune completarea ori refacerea acestuia.
(4) La elaborarea programului de conformare se iau în considerare urmãtoarele:
a) constatãrile autoritãţii competente cu ocazia evaluãrii efectuate;
b) concluziile privind riscul pentru starea de sãnãtate a populaţiei rezultat din funcţionarea obiectivului;
c) rezultatele monitorizãrilor anterioare.
(5) Autoritatea competentã acceptã programul de conformare numai dacã solicitantul:
a) dovedeşte cã modificãrile pentru conformarea imediatã nu sunt fezabile tehnic şi/sau economic;
b) îşi asumã responsabilitatea pentru monitorizarea factorilor de risc cunoscuţi şi identificaţi în perioada derulãrii lucrãrilor în vederea conformãrii şi aplicarea acţiunilor corective în vederea limitãrii efectelor acestora, dupã caz;
c) se angajeazã sã asigure fondurile necesare pentru realizarea programului de conformare la termenele propuse.
(6) Durata programului de conformare nu poate depãşi 6 luni.
(7) Pentru unitãţile sanitare publice cu paturi, a cãror conformare necesitã activitãţi complexe şi investiţii majore, se va elabora un program-cadru de conformare pentru o perioadã de pânã la 5 ani şi un program operaţional pentru anul în curs. Dupã aceastã perioadã, unitãţile sanitare care nu se conformeazã normelor de igienã şi sãnãtate publicã în vigoare se închid.
(8) Autorizaţia sanitarã cu program de conformare are caracter temporar, urmând ca la expirarea termenului, în condiţiile realizãrii integrale a mãsurilor programului de conformare, sã se elibereze autorizaţia sanitarã de funcţionare definitivã.
(9) Termenele de conformare pentru neconformitãţile constatate, care sunt condiţii pentru autorizarea sanitarã a funcţionãrii unitãţii, se acordã corelat cu angajamentele obiective, documentate.
ART. 12
(1) Pentru unitãţile sanitare cu paturi care îşi desfãşoarã activitatea în mai multe locaţii se elibereazã o singurã autorizaţie sanitarã de funcţionare.
(2) Pentru fiecare locaţie se va întocmi câte o anexã la autorizaţia sanitarã de funcţionare a unitãţii sanitare, care va cuprinde urmãtoarele date: denumirea unitãţii sanitare, secţia/secţiile, adresa, structura funcţionalã, dupã caz, activitãţile administrative, numãrul de angajaţi.
(3) În cazul în care autorizarea sanitarã se face cu program de conformare, pentru fiecare unitate sanitarã se va elabora un singur program de conformare.
ART. 13
Termenul de soluţionare a cererii de autorizare este de 20 de zile lucrãtoare de la înregistrarea acesteia sau de la data completãrii documentaţiei.
ART. 14
(1) Autorizaţia sanitarã de funcţionare este valabilã atât timp cât nu s-au modificat condiţiile care au stat la baza emiterii ei sau, dupã caz, cât precizeazã reglementãrile legale specifice în vigoare.
(2) Cu 20 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate, titularul autorizaţiei sanitare solicitã prelungirea acesteia, dacã nu au fost modificate elementele care au stat la baza emiterii ei.
ART. 15
Revizuirea autorizaţiei sanitare de funcţionare se realizeazã atunci când existã o schimbare a condiţiilor care au stat la baza emiterii ei sau a cerinţelor reglementate legal, aplicabile domeniului şi în cazul expirãrii termenului de valabilitate. Titularul autorizaţiei sanitare de funcţionare va informa în scris autoritatea competentã şi va relua procedura de obţinere a unei noi autorizaţii sanitare de funcţionare.
ART. 16
(1) Anularea autorizaţiei sanitare se face în urmãtoarele situaţii:
a) funcţionarea în alte condiţii decât cele existente la data autorizãrii;
b) neîndeplinirea condiţiilor asumate prin declaraţia pe propria rãspundere şi nerespectarea termenelor programului de conformare;
c) neremedierea deficienţelor care pot aduce atingere sãnãtãţii publice;
d) funcţionarea unitãţilor cu încãlcarea repetatã a normelor legale de igienã.
(2) Anularea autorizaţiei sanitare de funcţionare este efectuatã de personalul de specialitate desemnat în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare.

CAP. IV
Certificarea conformitãţii şi asistenţa de specialitate de sãnãtate publicã

ART. 17
(1) Certificarea conformitãţii cu normele de igienã şi sãnãtate publicã se aplicã, la cererea titularului activitãţii, în vederea evaluãrii conformitãţii cu reglementãrile legale privind sãnãtatea publicã pentru obiective în funcţiune, care desfãşoarã activitãţi cu risc pentru starea de sãnãtate a populaţiei.
(2) Documentaţia necesarã pentru certificarea conformitãţii se compune din:
a) cerere, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3;
b) memoriul tehnic în care este descris modul de îndeplinire a cerinţelor prevãzute de reglementãrile legale specifice domeniului de activitate;
c) dovada achitãrii tarifului de certificare.
(3) Documentaţia se depune la autoritatea competentã, fiind soluţionatã de personalul de specialitate desemnat.
(4) Pentru soluţionarea cererii de certificare a conformitãţii cu normele de igienã, sãnãtate publicã şi alte reglementãri specifice domeniului de activitate, dupã ce s-a analizat documentaţia depusã şi s-a efectuat evaluarea obiectivului, autoritatea competentã elibereazã o notificare scrisã.
(5) Notificarea va cuprinde concluziile privind conformarea la reglementãrile legale specifice în vigoare.
(6) Dacã sunt constatate neconformitãţi, acestea se comunicã solicitantului specificându-se actele normative ale cãror prevederi nu sunt îndeplinite.
ART. 18
(1) Documentaţia necesarã pentru asistenţa de specialitate de sãnãtate publicã se compune din:
a) cerere, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3;
b) schiţa de amplasare în zonã, cu menţionarea vecinãtãţilor imediate, dupã caz;
c) proiectul obiectivului din care sã reiasã circuitele funcţionale, destinaţia spaţiilor şi suprafeţele acestora, dupã caz;
d) memoriul tehnic privind descrierea obiectivului şi a activitãţii care se desfãşoarã sau se va desfãşura în acesta, dupã caz;
e) dovada achitãrii tarifului de asistenţã de specialitate de sãnãtate publicã.
(2) Cererile de asistenţã de specialitate de sãnãtate publicã se soluţioneazã de cãtre personalul de specialitate desemnat.
(3) Personalul de specialitate analizeazã şi evalueazã conformarea proiectului la normele de igienã şi sãnãtate publicã şi/sau la alte reglementãri legale, efectueazã evaluarea obiectivului, dupã caz, şi elibereazã notificarea privind respectarea legalitãţii, inclusiv propuneri de modificare şi recomandãri pentru asigurarea conformitãţii.
ART. 19
(1) Soluţionarea cererilor de certificare a conformitãţii şi asistenţã de specialitate de sãnãtate publicã se va face în maximum 20 de zile de la înregistrarea acestora.
(2) Notificarea va fi semnatã de conducerea autoritãţii competente.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 20
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã prevederile <>Ordinului ministrului sãnãtãţii şi familiei nr. 117/2002 privind aprobarea Procedurilor de reglementare sanitarã pentru proiectele de amplasare, construcţie, amenajare şi reglementare sanitarã a funcţionãrii obiectivelor şi a activitãţilor desfãşurate în acestea, altele decât cele supuse înregistrãrii în registrul comerţului, şi a Procedurilor de reglementare sanitarã a punerii pe piaţã a substanţelor şi produselor noi sau importate pentru prima datã şi destinate utilizãrii ori consumului uman, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 181 din 18 martie 2002, cu modificãrile ulterioare, <>art. 2 din anexa la Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 1.338/2007 pentru aprobarea Normelor privind structura funcţionalã a cabinetelor medicale şi de medicinã dentarã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 575 din 22 august 2007, <>art. 5 lit. c) , <>art. 8 alin. (1) şi <>art. 9 alin. (1) din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 914/2006 pentru aprobarea normelor privind condiţiile pe care trebuie sã le îndeplineascã un spital în vederea obţinerii autorizaţiei sanitare de funcţionare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 695 din 15 august 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
ART. 21
Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti şi serviciile medicale din structura ministerelor cu reţea sanitarã proprie vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 22
Anexele nr. 1-8 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 23
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Ministrul sãnãtãţii,
Ion Bazac

Bucureşti, 20 august 2009.
Nr. 1.030.


ANEXA 1

LISTA
cuprinzând tarifele pentru procedurile de reglementare sanitarã



┌────┬─────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
│Nr. │ Denumirea procedurilor de reglementare sanitarã │ Tariful │
│crt.│ │ (lei) │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 1.│Autorizare sanitarã în baza referatului de evaluare │ 200 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 2.│Certificarea conformitãţii │ 200 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 3.│Asistenţã de specialitate de sãnãtate publicã │ 200 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 4.│Rezolvarea în regim de urgenţã │ 250 │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘



NOTĂ?:
Tariful de urgenţã se aplicã numai pentru certificarea conformitãţii şi consultanţã.


ANEXA 2

LISTA
activitãţilor care se autorizeazã în baza
declaraţiei pe propria rãspundere (coduri CAEN)

1011 - Prelucrarea şi conservarea cãrnii
1012 - Prelucrarea şi conservarea cãrnii de pasãre
1013 - Fabricarea produselor din carne (inclusiv din carne de pasãre)
1020 - Prelucrarea şi conservarea peştelui
1031 - Prelucrarea şi conservarea cartofilor (producţie chips-uri)
1032 - Fabricarea sucurilor de fructe şi legume
1039 - Prelucrarea şi conservarea fructelor şi legumelor n.c.a.
1041 - Fabricarea uleiurilor şi grãsimilor
1042 - Fabricarea margarinei şi a altor produse comestibile similare
1051 - Fabricarea produselor lactate şi a brânzeturilor
1052 - Fabricarea îngheţatei
1061 - Fabricarea produselor de morãrit
1062 - Fabricarea amidonului şi a produselor de amidon
1071 - Fabricarea pâinii; fabricarea prãjiturilor şi a produselor proaspete de patiserie
1072 - Fabricarea biscuiţilor şi pişcoturilor; fabricarea prãjiturilor şi a produselor conservate de patiserie
1082 - Fabricarea produselor din cacao, a ciocolatei şi a produselor zaharoase
1083 - Prelucrarea ceaiului şi a cafelei
1084 - Fabricarea condimentelor şi ingredientelor
1085 - Fabricarea de mâncãruri preparate
1086 - Fabricarea preparatelor alimentare omogenizate şi alimentelor dietetice
1089 - Fabricarea altor produse alimentare n.c.a.
1101 - Distilarea, rafinarea şi mixarea bãuturilor alcoolice
1102 - Fabricarea vinurilor din struguri
1104 - Fabricarea altor bãuturi nedistilate, obţinute prin fermentare
1105 - Fabricarea berii
1106 - Fabricarea malţului
1107 - Producţia de bãuturi rãcoritoare nealcoolice; producţia de ape minerale si alte ape îmbuteliate
3811 - Colectarea deşeurilor nepericuloase
3812 - Colectarea deşeurilor periculoase
3821 - Tratarea şi eliminarea deşeurilor nepericuloase
3822 - Tratarea şi eliminarea deşeurilor periculoase
4711 - Comerţ cu amãnuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantã de produse alimentare, bãuturi şi tutun
4721 - Comerţ cu amãnuntul al fructelor şi legumelor proaspete, în magazine specializate
4722 - Comerţ cu amãnuntul al cãrnii şi al produselor din carne, în magazine specializate
4723 - Comerţ cu amãnuntul al peştelui, crustaceelor şi moluştelor, în magazine specializate
4724 - Comerţ cu amãnuntul al pâinii, produselor de patiserie şi produselor zaharoase, în magazine specializate
4729 - Comerţ cu amãnuntul al altor produse alimentare, în magazine specializate
4781 - Comerţ cu amãnuntul al produselor alimentare, bãuturilor şi produselor din tutun efectuat prin standuri, chioşcuri şi pieţe
5510 - Hoteluri şi alte facilitãţi de cazare similare
5520 - Facilitãţi de cazare pentru vacanţe şi perioade de scurtã duratã
5530 - Parcuri pentru rulote, campinguri şi tabere
5590 - Alte servicii de cazare
5610 - Restaurante
5621 - Activitãţi de alimentaţie (catering) pentru evenimente
5629 - Alte servicii de alimentaţie n.c.a.
5630 - Baruri şi alte activitãţi de servire a bãuturilor
8510 - Învãţãmânt preşcolar
8520 - Învãţãmânt primar
8531 - Învãţãmânt secundar general
8532 - Învãţãmânt secundar, tehnic sau profesional
8541 - Învãţãmânt superior nonuniversitar
8542 - Învãţãmânt superior universitar
8551 - Învãţãmânt în domeniul sportiv şi recreaţional
8552 - Învãţãmânt în domeniul cultural (limbi strãine, muzicã, teatru, dans, arte plastice etc.)
8559 - Alte forme de învãţãmânt n.c.a.
8560 - Activitãţi de servicii suport pentru învãţãmânt
8620 - Activitãţi de asistenţã medicalã ambulatorie şi stomatologicã
8621 - Activitãţi de asistenţã medicalã generalã
8622 - Activitãţi de asistenţã medicalã specializatã
8623 - Activitãţi de asistenţã stomatologicã
8690 - Alte activitãţi referitoare la sãnãtatea umanã
8710 - Activitãţi ale centrelor de îngrijire medicalã
8720 - Activitãţi ale centrelor de recuperare psihicã şi de dezintoxicare, exclusiv spitale
8730 - Activitãţi ale cãminelor de bãtrâni şi ale cãminelor pentru persoane aflate în incapacitate de a se îngriji singure
8790 - Alte activitãţi de asistenţã socialã, cu cazare n.c.a.
8891 - Activitãţi de îngrijire zilnicã pentru copii
8899 - Alte activitãţi de asistenţã socialã, fãrã cazare n.c.a.
9311 - Activitãţi ale bazelor sportive
9312 - Activitãţi ale cluburilor sportive
9319 - Alte activitãţi sportive
9329 - Alte activitãţi recreative şi distractive n.c.a.
9601 - Spãlarea şi curãţarea (uscatã) articolelor textile şi a produselor din blanã
9602 - Coafurã şi alte activitãţi de înfrumuseţare
9604 - Activitãţi de întreţinere corporalã


ANEXA 3

Autoritatea competentã .................
Nr. .........../................./200...

CERERE

Subsemnatul (a), ........................, cu domiciliul în localitatea .............., judeţul ................, str. ..............., bl./sc./et./ap. ..................., posesor/posesoare al/a BI/CI seria ...... nr. .........., eliberat de ................. la data de ..........., în calitate de ........... al ..............., cu sediul în ......................, telefon ............., fax .............., înmatriculatã la registrul comerţului sub nr. ................, având codul fiscal nr. ........ din .............., solicit pentru ...................., situat la (adresa): ........................, având ca obiect de activitate (cod CAEN): ......................., structura funcţionalã: ............................................................ .
Anexez la cerere documentaţia solicitatã, completã, şi anume:
a) memoriul tehnic;
b) planul de situaţie cu încadrarea în zonã;
c) schiţe cu detalii de structurã funcţionalã şi dotãri specifice profilului de activitate;
d) hotãrârea judecãtoreascã de înfiinţare;
e) declaraţia privind deţinerea legalã a spaţiului;
f) chitanţa de platã a tarifului de autorizare/certificare/consultanţã nr. .............. din data de .............., în valoare de .............. lei.


Data (completãrii) ................... Semnãtura ......................


ANEXA 4 a)

Anexã la ASF nr. .............

Nr. înregistrare autoritate competentã Nr. înregistrare solicitant
.............................. ................................

DECLARAŢIE
referitoare la condiţiile igienico-sanitare

Subsemnatul (a), .................., în calitate de ................. al ................, cu sediul în localitatea ......................., str. .............. nr. ......., sectorul ....., având codul fiscal ............, declar urmãtoarele pe propria rãspundere, cunoscând cã declaraţiile false sunt pedepsite conform legii:
În sediul din localitatea ..................., str. ..................., sectorul/judeţul ..................., se desfãşoarã activitatea/activitãţile (cod CAEN) ............................... .
Sunt asigurate urmãtoarele:
1. Obiectivul are structura funcţionalã conform Ordinului ministrului sãnãtãţii nr. ...... (se enumerã spaţiile/încãperile, destinaţia acestora, suprafaţa):
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
2. Posed urmãtoarele dotãri şi echipamente specifice activitãţii desfãşurate:
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
3. Deţin acordul asociaţiei de proprietari şi al locatarilor din imediata vecinãtate, conform <>Legii locuinţei nr. 114/1996 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare (pentru obiective aflate în imobile colective): Da/Nu
4. În obiectiv sunt asigurate urmãtoarele utilitãţi:
4.1. apã potabilã - în sistem centralizat;
- din sursã proprie (puţ forat, fântânã cu hidrofor, buletin de analizã apã potabilã nr. ....... din data ..............
4.2. apã caldã: - Da/Nu .................
4.3. canalizare: - racord la sistem public;
- alt sistem de evacuare a apei reziduale menajere.
5. Evacuarea deşeurilor menajere se face conform Contractului nr. ....../.... încheiat cu .....
6. Nr. angajaţi .........
7. Mã angajez sã respect reglementãrile legale în vigoare specifice domeniului meu de activitate.


Data .................. Semnãtura .....................


ANEXA 4 b)

Anexã la ASF nr. .............

Nr. înregistrare autoritate competentã Nr. înregistrare solicitant
.............................. ...............................


DECLARAŢIE
referitoare la condiţiile igienico-sanitare pentru obiectivul cabinet medical

Subsemnatul (a), ....................., domiciliat(ã) în ................., str. ........................ nr. ........., bl. ......., sc. ....., et. ....., ap. ......, sectorul ......, având CNP .................., medic ..................., cu Certificatul de membru nr. ..................., valabil pânã în data de ....................., având cod parafã ........., în calitate de titular al Cabinetului medical situat în .............., str. .............. nr. ......, sectorul/judeţul ............., cunoscând faptul cã falsul în declaraţii este pedepsit de legea penalã, declar pe propria rãspundere urmãtoarele:
1. Cabinetul medical este cu forma de organizare:
..........................................................................
2. Deţin acordul asociaţiei de proprietari şi al locatarilor din imediata vecinãtate, conform <>Legii locuinţei nr. 114/1996 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare (pentru obiective aflate în imobile colective): Da/Nu
3. În obiectiv sunt asigurate urmãtoarele utilitãţi:
3.1. apã potabilã - în sistem centralizat;
- din sursã proprie (puţ forat, fântânã cu hidrofor);
3.2. apã caldã;
3.3. canalizare sau alt sistem de evacuare a apei reziduale menajere.
4. Colectarea şi evacuarea deşeurilor rezultate în urma actului medical se fac conform reglementãrilor sanitare în vigoare (Contract pentru transport si neutralizare nr. ......... din data ............., încheiat cu .................)
5. Evacuarea deşeurilor menajere se face conform Contractului nr. ....../.... încheiat cu ......
6. Obiectivul are structura funcţionalã conform Ordinului ministrului sãnãtãţii nr. ...... (se enumerã spaţiile/încãperile, destinaţia acestora, suprafaţa):
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
7. Posed urmãtoarele dotãri şi echipamente specifice activitãţii desfãşurate:
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
8. Nr. personal încadrat .........., din care:
................ personal medical cu studii superioare;
................ personal medical cu studii medii;
................ personal auxiliar.
9. Mã angajez sã respect reglementãrile legale în vigoare specifice domeniului meu de activitate.


Data ..................
Semnãtura şi parafa
.........................

ANEXA 5

MINISTERUL SÃNÃTÃŢII
Autoritatea competentã

AUTORIZAŢIE SANITARÃ DE FUNCŢIONARE
în baza declaraţiei pe propria rãspundere
- model -

La cererea .................., în calitate de ............... al ..................., cu sediul în ......................, cod fiscal ................., având în vedere declaraţia pe propria rãspundere nr. ........./........... referitoare la condiţiile igienico-sanitare, în baza Legii nr. .............. şi a ......................,
se acordã:

AUTORIZAŢIE SANITARÃ DE FUNCŢIONARE
Nr. ......../............./.........

pentru obiectivul: ...................., situat în ..........................., având ca obiect de activitate (cod CAEN) ....................., având structura funcţionalã menţionatã în declaraţia pe propria rãspundere, care se anexeazã prezentei autorizaţii sanitare de funcţionare şi este parte integrantã din aceasta.

Director,
...............................................
Semnãtura şi ştampila autoritãţii competente


NOTÃ:
Titularul autorizaţiei este obligat:
- sã anunţe orice modificare în structura unitãţii sau a condiţiilor de igienã asigurate la data autorizãrii;
- sã aplice şi sã respecte normele antiepidemice şi de igienã în vigoare.


ANEXA 6

MINISTERUL SÃNÃTÃŢII
Autoritatea competentã

NOTIFICARE DE RESPINGERE A AUTORIZAŢIEI SANITARE
- model -

Cãtre
...........................................................................
Ca urmare a solicitãrii dumneavoastrã înregistrate la ................/(se specificã autoritatea competentã).......... cu nr. ........ din data ........./........., privind autorizarea sanitarã a obiectivului ......................., cu sediul în localitatea ....................., str. ................. nr. .........., judeţul/sectorul ......................, având activitatea ..............................., vã comunicãm cã nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de reglementãrile sanitare în vigoare, datoritã urmãtoarelor neconformitãţi:
...........................................................................
...........................................................................
..........................................................................,
(precizarea lor şi a prevederilor legale cu care nu se conformeazã)
menţionate în Procesul-verbal de constatare a conformitãţii/Referatul de evaluare nr. ....................... din data de .................., întocmit de cãtre .............../(numele, prenumele şi specialitatea medicului).................. .
Dupã remedierea neconformitãţii/neconformitãţilor veţi reveni cu o nouã solicitare de evaluare.


Conducerea autoritãţii competente,
....................................


ANEXA 7

MINISTERUL SÃNÃTÃŢII
Autoritatea competentã

REFERAT DE EVALUARE
pentru autorizarea sanitarã

Nr. ...../....../200....

Subsemnatul(a), ..................., în calitate de ................, însoţit/însoţitã de ....................... din cadrul ................./(se specificã autoritatea competentã)..................., serviciul/biroul/compartimentul ..........................., am efectuat la solicitarea ............../(denumirea solicitantului)..........., cu sediul în ................., înregistratã la ................. nr. ...../......./200.., în prezenţa domnului/doamnei ................. în calitate de ................, evaluarea obiectivului ............, cu sediul în localitatea ..................., str. ................ nr. ......., judeţul/sectorul ..................., cu activitatea/activitãţile (cod CAEN) .............................................................................
1. S-au evaluat condiţiile de desfãşurare a activitãţii/activitãţilor:
...........................................................................
...........................................................................
(precizarea prevederilor legale pentru fiecare tip de activitate autorizatã)
2. Structura constructivã şi circuitele funcţionale sunt conforme prevederilor:
...........................................................................
(precizarea prevederilor legale pentru fiecare tip de activitate autorizatã)
3. Tehnologia de fabricaţie şi dotãrile cu echipamente, instalaţii, utilaje şi mobilier sunt conforme prevederilor:
...........................................................................
4. Analiza de conformitate la condiţiile igienico-sanitare privind:
a) iluminatul ............................................. |___DA_|__NU__|
b) asigurarea ventilaţiei ................................. |___DA_|__NU__|
c) asigurarea încãlzirii (microclimat) .................... |___DA_|__NU__|
d) accesibilitate la apa potabilã ......................... |___DA_|__NU__|
e) asigurarea evacuãrii apelor uzate menajere ............. |___DA_|__NU__|
f) asigurarea evacuãrii deşeurilor solide menajere ........ |___DA_|__NU__|
g) asigurarea evacuãrii deşeurilor periculoase ............ |___DA_|__NU__|
(activitãţile de asistenţã medicalã)
h) personalul (dotãri conform normelor privind sãnãtatea şi securitatea în muncã) ..... |__DA__|___NU_|
Concluzii:
1. Sunt îndeplinite condiţiile pentru eliberarea autorizaţiei sanitare:
...........................................................................
(precizarea prevederilor legale pentru fiecare tip de activitate autorizatã)
2. Sunt îndeplinite condiţiile pentru eliberarea autorizaţiei sanitare, cu program de conformare anexat:
...........................................................................
3. Nu sunt îndeplinite condiţiile pentru eliberarea autorizaţiei sanitare, deoarece s-au constatat neconformitãţi privind obiectivul supus autorizãrii (anexa).

NOTÃ:
În cazul obiectivelor pentru care prevederile legale în vigoare stabilesc cerinţe suplimentare, referatul se completeazã cu evaluarea cerinţelor specifice.

Medic specialist/primar,
...........................

ANEXA 8

MINISTERUL SÃNÃTÃŢII
Autoritatea competentã

AUTORIZAŢIE SANITARÃ DE FUNCŢIONARE
în baza Referatului de evaluare
- model -

La cererea ......................, cu sediul în ....................., înregistratã sub nr. .............., în urma examinãrii documentaţiei prezentate şi a evaluãrii obiectivului ...................... din ................. str. ............., judeţul .............., de cãtre ............../(numele şi prenumele specialistului)................, care a întocmit Referatul de evaluare nr. ...... din ..../200...., a rezultat cã sunt îndeplinite prevederile reglementãrilor sanitare în vigoare:
...........................................................................
În baza Legii nr. ....../..... şi a ......................................,
se acordã:

AUTORIZAŢIE SANITARÃ DE FUNCŢIONARE
Nr. ....... din ............/200...

pentru obiectivul: .........................................., situat în ..........................., având ca obiect de activitate (cod CAEN): ......................., structura funcţionalã .................................... .


Autoritatea competentã,
..........................
Semnãtura şi ştampila

NOTÃ:
Titularul autorizaţiei este obligat:
- sã anunţe orice modificare în structura unitãţii sau a condiţiilor de igienã asigurate la data autorizãrii;
- sã aplice şi sã respecte normele de igienã şi sãnãtate publicã în vigoare.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016