───────
la normele metodologice
────────────────────────
CONVENŢIE DE ASOCIERE
a medicilor de familie pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã
ART. 1
Pãrţile semnatare
În conformitate cu prevederile <>art. 60 lit. g) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 263/2004 privind asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, s-a convenit la asocierea urmãtoarelor pãrţi:
1. Nume şi prenume ......., titular/reprezentant legal al cabinetului de medicinã de familie ....................................................
2. Nume şi prenume ................., titular/reprezentant legal al cabinetului de medicinã de familie .....................................
La asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã participã:
1. Medic de familie:
Nume: .................... Prenume: ........................
Din cabinetul de medicinã de familie: ......................
Cod numeric personal: ......................................
Grad profesional: ..........................................
Codul de parafã al medicului: ..............................
2. Asistent medical:
Nume: ................ Prenume: ............................
Din cabinetul de medicinã de familie: ......................
Cod numeric personal .......................................
ART. 2
Scopul asocierii
2.1. Scopul asocierii este constituirea grupului de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în forma de organizare a activitãţii medicale "centru de permanenţã".
2.2. Principiile care stau la baza activitãţii grupului de practicã constituit pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în centrul de permanenţã sunt urmãtoarele:
a) principiul independenţei juridice a cabinetelor de medicinã de familie;
b) principiul independenţei profesionale în exercitarea profesiei de medic a medicilor de familie asociaţi;
c) principiul rãspunderii individuale pentru actele medicale prestate.
2.3. Grupul de practicã constituit pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în centrul de permanenţã îşi desfãşoarã activitatea cu respectarea prevederilor normelor metodologice cu privire la asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã.
ART. 3
Denumirea asocierii
3.1. Asocierea este denumitã .............. (numele pãrţilor semnatare prevãzute la art. 1, urmate de sintagma "grup de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în centrul de permanenţã")
ART. 4
Sediul asocierii
4.1. Grupul de practicã constituit pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în centrul de permanenţã fix va funcţiona în sediul/sediile, dupã caz:
a) ...............................................................
b) ...............................................................
c) ...............................................................
4.2 Grupul de practicã constituit pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în cadrul centrului de permanenţã mobil va funcţiona în urmãtoarele locaţii:
a) ...............................................................
b) ...............................................................
c) ...............................................................
ART. 5
Durata asocierii
Asocierea se încheie pe o duratã de .............................. .
ART. 6
Conducerea asocierii
6.1. Organul de conducere al asocierii este adunarea generalã formatã din titularii/reprezentanţii legali ai cabinetelor de medicinã de familie care au constituit grupul de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrul de permanenţã.
6.2. Hotãrârile adunãrii generale se iau prin consens.
6.3. În relaţiile cu terţii, rãspunderea pentru obligaţiile contractuale revine pãrţii care a dat naştere obligaţiei respective.
ART. 7
Exercitarea profesiei
7.1. În cadrul asocierii, medicii de familie îşi vor consacra activitatea profesionalã în beneficiul asigurãrii continuitãţii asistenţei medicale primare în centrul de permanenţã şi se vor informa reciproc în legaturã cu aceasta.
7.2. Fiecare medic de familie îşi exercitã profesia de medic în numele cabinetului de medicinã de familie al cãrui titular sau angajat este.
7.3. În situaţia în care cabinetele medicilor de familie care au constituit grupul de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrul de permanenţã au angajat personal medical pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în centrul de permanenţã, acesta îşi exercitã profesia în numele cabinetului de medicinã de familie al cãrui angajat este.
7.4. În situaţia în care medicii de familie au încheiat contracte de muncã sau de prestãri servicii pentru personalul medical care participã la asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în centrul de permanenţã, acesta va fi menţionat într-o anexã la prezenta convenţie de asociere, cu precizarea gradului profesional pe care acesta îl deţine.
ART. 8
Prezenta convenţie înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) hotãrârea comunã a medicilor de familie titulari/reprezentanţi legali ai cabinetelor medicale care participã la constituirea grupului de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrul de permanenţã;
b) expirarea duratei pentru care s-a încheiat convenţia de asociere.
ART. 9
Alte clauze ....................................................
ART. 10
Dispoziţii finale
10.1. Asocierea altor medici de familie la realizarea scopului prezentei convenţii de asociere se face numai cu acordul asociaţilor fondatori.
10.2. Grupul de practicã constituit pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în centrul de permanenţã va fi coordonat de cãtre dr. .............. .
10.3. Prezenta convenţie de asociere, împreunã cu anexa care face parte integrantã din aceasta, reprezintã voinţa pãrţilor şi înlãturã orice altã înţelegere verbalã dintre acestea, anterioarã sau ulterioarã încheierii ei.
10.4. Prezenta convenţie va fi depusã la autoritatea de sãnãtate publicã în vederea emiterii deciziei de înfiinţare a centrului de permanenţã.
Încheiatã astãzi, ........, la ......., în ..... exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatarã şi unul pentru autoritatea de sãnãtate publicã.
Semnãturile medicilor de familie titulari/reprezentanţilor legali şi ştampila fiecãrui cabinet de medicinã de familie:
1. .................... - cabinet medicinã de familie
2. .................... - cabinet medicinã de familie
3. .................... - cabinet medicinã de familie
Depusã azi .............. la Autoritatea de Sãnãtate Publicã ........
NOTĂ: Un exemplar al prezentei convenţii se depune şi la primarii unitãţilor administrativ-teritoriale direct implicate.
ANEXA 2
───────
la normele metodologice
───────────────────────
STANDARDE MINIMALE
privind dotarea centrelor de permanenţã fixe
1. Mobilier specific:
a) pat/canapea de consultaţie;
b) birou pentru medic;
c) scaune;
d) dulap pentru instrumentar;
e) mãsuţã pentru instrumentar;
f) suport perfuzie.
2. Aparaturã/echipamente pentru resuscitare - respiraţie:
a) tuburi staţionare pentru oxigen - minimum 2 x 10 l, NTP, contor debit/ventil debit cu capacitatea maximã de cel puţin 15 l/min. şi robinet de reglare conexiune rapidã;
b) tuburi portabile pentru oxigen - minimum 5 l, NTP, contor debit/ventil debit cu capacitatea maximã de cel puţin 15 l/min. şi robinet de reglare conexiune rapidã;
c) balon ventilaţie adult/copil cu mãşti de diferite mãrimi şi rezervor suplimentar pentru oxigen;
d) set cãi orofaringiene adult/copil;
e) laringoscop cu lame de diferite mãrimi (adult/copil) şi cu mandren;
f) pensã McGill diferite mãrimi.
3. Aparaturã defibrilare-monitorizare-evaluare- administrare:
a) glucometru;
b) stetoscop;
c) tensiometru manual;
d) lampã pentru examinarea pupilelor;
e) ciocan reflexe;
f) termometru;
g) cântar pentru sugari şi adulţi;
h) negatoscop pentru radiografii;
i) taliometru;
j) pelvimetru;
k) apãsãtor limbã;
l) deschizãtor gurã;
m) canule rectale, uretrale, vaginale;
n) trusã completã de micã chirurgie;
o) masã ginecologicã;
p) valve ginecologice şi pense de col;
q) seringa Guyon pentru spãlãturi auriculare;
r) atele Kramer.
4. Aparate pentru comunicaţii/avertizare:
- sistem de adresare publicã.
5. Materiale şi dispozitive auxiliare:
a) materiale pentru curãţenie şi dezinfecţie;
b) materiale necesare colectãrii şi neutralizãrii deşeurilor periculoase;
c) stingãtor de incendiu.
ANEXA 3
───────
la normele metodologice
───────────────────────
TRUSA DE URGENŢĂ
1. Materiale sanitare:
a) sonde de aspiraţie tip Yankauer;
b) sonde de aspiraţie flexibile endotraheale/inclusiv pediatrice;
c) seringi 5 ml şi 10 ml;
d) truse perfuzie;
e) sonde de intubaţie trahealã (6, 7, 8, 9);
f) feşe şi pansamente sterile şi nesterile;
g) truse sondaj urinar/pungi colectoare de urinã;
h) container materiale ascuţite;
i) mãnuşi nesterile / consult /de unicã folosinţã;
j) canule intravenoase periferice, de diferite mãrimi, adulţi/copii.
2. Medicamente şi soluţii:
a) Soluţii cristaloide (ser fiziologic, Ringer, glucozã 5%, glucozã 10%);
b) Analgezice minore nemorfinice;
c) Aspirinã;
d) Beta 2 mimetice inhalatorii;
e) Adrenalinã;
f) Atropinã;
g) Glucoza 33%;
h) Diazepam;
i) HCHS;
j) Nitorglicerinã spray;
k) Nitroglicerinã tablete;
l) Xilinã;
m) Antiemetic injectabil;
n) Antiemetice orale;
o) Furosemid;
p) Vitamina B1;
q) Vitamina B6;
r) Miofilina IV;
s) Antihipertensive injectabile;
t) Antihipertensive orale;
u) Antispastice injectabile;
v) Antispastice orale;
w) Antibiotice injectabile;
x) Soluţii dezinfectante (alcool, iod, rivanol).
ANEXA 4
───────
la normele metodologice
───────────────────────
CONTRACT
pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã
I. Pãrţile contractante
Casa de Asigurãri de Sãnãtate ......., cu sediul în municipiul/oraşul ......, str. ....... nr. ...., judeţul/sectorul ......, telefon/fax ........, reprezentatã prin preşedinte - director general ..............,
şi
Cabinetul de medicinã de familie .........., organizat astfel:
- cabinetul individual .........., cu sau fãrã punct secundar de lucru ........, reprezentat prin medicul titular ...................;
- cabinetul asociat sau grupat ......, cu sau fãrã punct secundar de lucru ........., reprezentat prin medicul delegat ..................;
- societatea civilã medicalã ......., cu sau fãrã punct secundar de lucru .........., reprezentatã prin administratorul ................;
- unitatea medico-sanitarã cu personalitate juridicã, înfiinţatã potrivit Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ............, reprezentatã prin ..............,
având sediul cabinetului de medicinã de familie în municipiul/oraşul/comuna .........., str. ....... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ......., telefon ....., şi sediul punctului secundar de lucru în comuna ......, str. ......... nr. ...., telefon ......., cont nr. .......... deschis la Trezoreria Statului sau cont nr. deschis la Banca ......, cod numeric personal al reprezentantului legal ........ sau cod unic de înregistrare .................,
care participã la constituirea grupului de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin Centrul de permanenţã ............, înfiinţat prin Decizia Autoritãţii de Sãnãtate Publicã ......... nr. ................,
II. Obiectul contractului
ART. 1
Obiectul prezentului contract îl constituie asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, conform <>Legii nr. 263/2004 privind asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi Normelor metodologice cu privire la asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, aprobate prin ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al ministrului internelor şi reformei administrative nr. 1.024/496/2008.
III. Servicii medicale acordate
ART. 2
Serviciile medicale acordate în cadrul centrului de permanenţã sunt cele prevãzute în Normele metodologice cu privire la asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, respectiv:
a) asistenţã medicalã în urgenţele medico-chirurgicale, în limitele competenţei medicului de familie şi a posibilitãţilor tehnice, cum ar fi: anamnezã, examen clinic general, diagnostic, tratament;
b) asistenţã medicalã curentã, în cazul afecţiunilor acute intercurente şi episoadelor acute ale afecţiunilor cronice, cum ar fi: anamnezã, examen clinic general, diagnostic, tratament;
c) trimitere cãtre alte specialitãţi sau în vederea internãrii, în situaţiile prevãzute la lit. a) şi b) care depãşesc competenţele medicului de familie;
d) prescriere de medicamente în tratament ambulatoriu pentru afecţiunile acute, numai pentru o perioadã de maximum 72 de ore, în condiţiile prevãzute la art. 1 alin. (3) din anexa nr. 30 la Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 522/236/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pe anul 2008.
ART. 3
(1) Serviciile medicale prevãzute la art. 2 se acordã tuturor persoanelor care le solicitã, indiferent de statutul de asigurat al acestora.
(2) Serviciile medicale ulterioare serviciilor medicale acordate prin centrele de permanenţã prevãzute la art. 2 se suportã din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate cu respectarea condiţiilor acordãrii pachetului de servicii de bazã, pachetului minimal de servicii medicale şi pachetului de servicii pentru persoanele asigurate facultativ, dupã caz.
(3) La asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã participã:
1. Medic de familie:
Nume ..................... Prenume .....................
Cod numeric personal ...................................
Grad profesional .......................................
Codul de parafã al medicului ...........................
2) Asistent medical:
Nume ................... Prenume .......................
Cod numeric personal ...................................
IV. Durata contractului
ART. 4
Prezentul contract este valabil de la data încheierii pânã la 31 decembrie 2008.
V. Obligaţiile pãrţilor
A. Obligaţiile casei de asigurãri de sãnãtate
ART. 5
Casa de asigurãri de sãnãtate are urmãtoarele obligaţii:
a) sã încheie contracte distincte cu cabinetele de medicinã de familie ai cãror titulari/reprezentanţi legali au constituit grupul de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale în centrele de permanenţã, în limita sumelor primite prin transferuri de la bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice;
b) sã deconteze cabinetelor de medicinã de familie cu care au încheiat contract, în termen de 20 de zile calendaristice de la depunerea documentelor necesare decontãrii, contravaloarea aferentã orelor de gardã efectuate în centrele de permanenţã, cu sau fãrã cheltuieli de administrare, dupã caz;
c) sã efectueze controlul activitãţii desfãşurate în centrele de permanenţã, în colaborare cu autoritãţile de sãnãtate publicã;
d) sã înmâneze la momentul efectuãrii controlului sau, dupã caz, sã comunice medicilor de familie titulari/reprezentanţi legali ai cabinetelor care au încheiat contracte pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, procesele-verbale şi/sau notele de constatare ca urmare a efectuãrii controalelor în termen de 3 zile lucrãtoare de la data efectuãrii controlului;
B. Obligaţiile cabinetelor de medicinã de familie ai cãror titulari au constituit grupul de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale în centrele de permanenţã
ART. 6
Medicul de familie titular/reprezentantul legal al cabinetului de medicinã de familie care asigurã continuitatea asistenţei medicale prin centrele de permanenţã are urmãtoarele obligaţii:
a) sã afişeze la cabinetul de medicinã de familie în care îşi desfãşoarã activitatea urmãtoarele date:
- sediul centrului de permanenţã care asigurã rezolvarea situaţiilor de urgenţã în afara programului de activitate;
- numãrul de telefon al centrului de permanenţã;
- programul fiecãruia dintre medicii de familie care îşi desfãşoarã activitatea în centrul de permanenţã;
- numãrul de apel telefonic unic 112 pentru apeluri de urgenţã.
b) sã respecte programul de lucru corespunzãtor graficului de gãrzi transmis casei de asigurãri de sãnãtate şi serviciului de ambulanţã. Schimbarea graficului de gardã se poate face numai în situaţii deosebite, cu înştiintarea casei de asigurãri de sãnãtate şi serviciului de ambulanţã;
c) sã întocmeascã şi sã transmitã coordonatorului centrului de permanenţã, pânã la data de 10 a lunii în curs pentru luna precedentã, desfãşurãtoarele privind activitatea efectuatã;
d) sã ţinã evidenţa consumurilor de medicamente şi materiale sanitare, sã întocmeascã şi sã transmitã coordonatorului centrului de permanenţã, pânã la data de 10 a lunii în curs pentru luna precedentã, un raport privind consumurile înregistrate;
e) sã prezinte casei de asigurãri de sãnãtate, în primele 10 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare pentru luna precedentã, urmãtoarele documente în vederea decontãrii:
- factura cuprinzând contravaloarea orelor de gardã efectuate;
- foaia colectivã de prezenţã a personalului medical;
- borderoul centralizator în format electronic şi pe suport hârtie, parafat, ştampilat, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5;
f) sã asigure necondiţionat serviciile medicale prevãzute la art. 2 tuturor persoanelor care solicitã aceasta la nivelul centrului de permanenţã, pe toatã durata gãrzii, cu respectarea în totalitate a prevederilor legale în vigoare care reglementeazã activitatea medicalã;
g) sã asigure consultaţia medicalã la domiciliu, la solicitarea dispeceratului medical de urgenţã, în situaţia în care centrul de permanenţã are la dispoziţie o autospecialã de consultaţii la domiciliu. În situaţia în care solicitarea de deplasare la domiciliu a medicului de familie este adresatã direct centrului de permanenţã de cãtre pacient sau aparţinãtori, deplasarea se va face numai cu acordul dispeceratului medical de urgenţã;
h) sã solicite, atunci când considerã cã starea pacientului o impune, prin intermediul dispeceratului medical de urgenţã, intervenţia unui echipaj medical de urgenţã pentru rezolvarea cazului sau trimiterea unei ambulanţe de transport cu asistent medical, ambulanţier sau însoţitor, dupã caz;
i) sã informeze dispeceratul medical de urgenţã imediat dupã rezolvarea cazului pentru obţinerea acordului de a reveni la sediul centrului de permanenţã;
j) sã completeze documentele şi rapoartele de activitate specifice centrului de permanenţã;
k) sã respecte legislaţia privind prelucrarea datelor cu caracter personal.
VI. Modalitãţi de platã
ART. 7
(1) Cabinetele de medicinã de familie care asigurã continuitatea asistenţei medicale în centrele de permanenţã beneficiazã de un venit care se constituie din sumele obţinute prin înmulţirea valorii de referinţã a tarifului orar, ajustate corespunzãtor gradului profesional, calitãţii de coordonator al centrului de permanenţã şi cu procentul corespunzãtor cheltuielilor de administrare şi funcţionare, dupã caz, cu numãrul total de ore de gardã efectuate de cãtre fiecare medic de familie în parte, în luna pentru care se face plata.
(2) Valoarea de referinţã a tarifului orar este corespunzãtoare gradului profesional al medicului specialist de medicinã de familie, respectiv 10 lei/orã.
(3) Pentru prestaţia medicului primar de medicinã de familie, tariful orar se majoreazã cu 20%.
(4) Pentru prestaţia medicului care nu a promovat un examen de specialitate, tariful orar se diminueazã cu 10%.
(5) Cabinetul de medicinã de familie suportã şi cheltuieli de administrare şi funcţionare pentru centrul de permanenţã fix, inclusiv cheltuieli cu personalul angajat, altul decât medici de familie, situaţie în care tariful orar prevãzut la alin. (2) se majoreazã cu 50% pentru fiecare medic de familie care îşi desfãşoarã activitatea în centrul de permanenţã.
(6) Pentru medicul de familie care îndeplineşte rolul de coordonator al centrului de permanenţã, tariful orar se majoreazã cu 15% din tariful orar corespunzãtor gradului profesional pe care acesta îl deţine.
(7) Decontarea activitãţii medicale desfãşurate în cadrul centrului de permanenţã se face lunar, în termen de maximum 20 de zile calendaristice de la primirea documentelor, la data de ...................... .
(8) Venitul cabinetului de medicinã de familie se diminueazã în luna în care se constatã nerespectarea obligaţiilor contractuale cu 10%, 15%, 20% din suma reprezentând contravaloarea orelor de gardã efectuate în luna în care s-a sãvârşit abaterea. Diminuarea se aplicã astfel:
- la prima constatare 10%;
- la a doua constatare 15%;
- la a treia constatare 20%.
VII. Controlul modului de organizare, derulare, monitorizare şi raportare a activitãţii desfãşurate în cadrul centrelor de permanenţã
ART. 8
(1) Controlul privind respectarea normelor în asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în centrele de permanenţã se exercitã de comisii mixte formate din reprezentanţi ai autoritãţii de sãnãtate publicã şi ai casei de asigurãri de sãnãtate, în funcţie de domeniul de competenţã.
(2) Controlul prevãzut la alin. (1) va urmãri, în principal, urmãtoarele:
a) respectarea de cãtre personalul medical a obligaţiilor ce le revin în cadrul centrului de permanenţã;
b) identificarea eventualelor disfuncţionalitãţi în activitatea centrului de permanenţã.
(3) Ca urmare a controalelor efectuate se vor lua mãsurile legale ce se impun. În cazul în care reprezentanţii autoritãţii de sãnãtate publicã şi ai caselor de asigurãri de sãnãtate identificã probleme ce nu pot fi soluţionate la nivel local, acestea vor fi transmise autoritãţii şi instituţiilor ierarhic superioare, respectiv Ministerului Sãnãtãţii Publice şi/sau Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, potrivit competenţelor conferite de lege.
VIII. Rãspunderea contractualã
ART. 9
În situaţia în care se constatã nerespectarea obligaţiilor contractuale dupã încetarea contractului, sumele încasate necuvenit vor fi recuperate de casele de asigurãri de sãnãtate conform dispoziţiilor legale în vigoare.
IX. Clauzã specialã
ART. 10
Orice împrejurare independentã de voinţa pãrţilor, intervenitã dupã data semnãrii contractului şi care împiedicã executarea acestuia, este consideratã ca forţã majorã şi exonereazã de rãspundere partea care o invocã. Sunt considerate ca forţã majorã, în sensul acestei clauze, împrejurãri ca: rãzboi, revoluţie, cutremur, mari inundaţii, embargo.
Partea care invocã forţa majorã trebuie sã anunţe cealaltã parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţã majorã şi sã prezinte un act confirmativ eliberat de autoritatea competentã din propriul judeţ, respectiv municipiul Bucureşti, prin care sã certifice realitatea şi exactitatea faptelor care au condus la invocarea forţei majore şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
Dacã nu procedeazã la anunţarea, în termenele prevãzute mai sus, a începerii şi încetãrii cazului de forţã majorã, partea care îl invocã suportã toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin neanunţarea în termen.
X. Încetarea, rezilierea şi suspendarea contractului
ART. 11
Contractul de asigurare a continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã înceteazã în urmãtoarele condiţii:
a) prin ajungere la termen;
b) prin acordul de voinţã al pãrţilor;
c) medicul titular al cabinetului de medicinã de familie renunţã sau pierde calitatea de membru al Colegiului Medicilor din România;
d) denunţarea unilateralã a contractului de cãtre reprezentantul legal al cabinetului de medicinã de familie sau al casei de asigurãri de sãnãtate, printr-o notificare scrisã, cu 30 de zile calendaristice anterior datei de la care se doreşte încetarea contractului, cu indicarea temeiului legal;
e) a survenit decesul titularului cabinetului de medicinã de familie.
ART. 12
(1) Contractul de asigurare a continuitãţii medicale primare prin centrele de permanenţã se reziliazã de plin drept, la data producerii urmãtoarelor situaţii:
a) dacã furnizorul de servicii nu începe activitatea în termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la data semnãrii contractului pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã;
b) dacã din motive imputabile furnizorului acesta îşi întrerupe activitatea pe o perioadã mai mare de 30 de zile calendaristice.
(2) Contractul pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã se reziliazã de plin drept printr-o notificare scrisã a caselor de asigurãri de sãnãtate, în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data constatãrii urmãtoarelor situaţii:
a) expirarea perioadei de 30 de zile calendaristice de la ridicarea de cãtre organele în drept a autorizaţiei sanitare de funcţionare sau a documentului similar sau de la încetarea termenului de valabilitate a acestora;
b) nerespectarea termenelor de depunere a facturilor însoţite de documentele privind activitãţile realizate conform prezentului contract, în vederea decontãrii de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate a activitãţii realizate, pentru o perioadã de douã luni consecutive în cadrul unui trimestru, respectiv trei luni într-un an;
c) nerespectarea obligaţiilor contractuale prevãzute la art. 6 lit. f), g), h), precum şi la constatarea, în urma controlului efectuat de cãtre serviciile specializate ale caselor de asigurãri de sãnãtate şi autoritãţilor de sãnãtate publicã, a faptului cã activitatea raportatã ca efectuatã conform contractului în vederea decontãrii nu a fost realizatã;
d) la a doua constatare a nerespectãrii obligaţiilor prevãzute la art. 6 lit. c), i) şi j);
e) la a patra constatare a nerespectãrii obligaţiilor prevãzute la art. 6 lit. a), b) şi d);
f) refuzul cabinetului de a pune la dispoziţia organelor de control ale Ministerului Sãnãtãţii Publice, Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, caselor de asigurãri de sãnãtate şi autoritãţilor de sãnãtate publicã a actelor privind activitatea desfãşuratã în centrul de permanenţã.
ART. 13
Contractul de asigurare a continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã se suspendã cu data la care a intervenit una dintre urmãtoarele situaţii:
a) expirarea termenului de valabilitate a autorizaţiei sanitare de funcţionare sau a documentului similar cu condiţia ca furnizorul sã facã dovada demersurilor întreprinse pentru prelungirea acesteia pânã la termenul de expirare; suspendarea se face pentru o perioadã de maximum 30 zile calendaristice de la data expirãrii acesteia;
b) pentru cazurile de forţã majorã confirmate de autoritãţile publice competente, pânã la încetarea cazului de forţã majorã dar nu mai mult de 6 luni sau pânã la data ajungerii la termen a contractului.
XI. Corespondenţa
ART. 14
Corespondenţa legatã de derularea prezentului contract se efectueazã în scris, prin scrisori recomandate cu confirmare de primire, prin fax sau direct la sediul pãrţilor.
Fiecare parte contractantã este obligatã ca în termen de 3 zile lucrãtoare din momentul în care intervin modificãri ale datelor ce figureazã în prezentul contract sã notifice celeilalte pãrţi contractante schimbarea survenitã.
XII. Modificarea contractului
ART. 15
În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intrã în vigoare pe durata derulãrii prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzãtor.
ART. 16
Dacã o clauzã a acestui contract ar fi declaratã nulã, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de aceastã nulitate. Pãrţile convin ca orice clauzã declaratã nulã sã fie înlocuitã printr-o altã clauzã care sã corespundã cât mai bine cu putinţã spiritului contractului.
XIII. Soluţionarea litigiilor
ART. 17
(1) Litigiile nãscute în legãturã cu încheierea, executarea, modificarea şi încetarea ori alte pretenţii decurgând din prezentul contract vor fi supuse unei proceduri prealabile de soluţionare pe cale amiabilã.
(2) Litigiile nesoluţionate conform alin. (1) vor fi aduse la cunoştinţa Ministerului Sãnãtãţii Publice şi Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate spre soluţionare, în caz contrar fiind deduse Comisiei de arbitraj sau, dupã caz, instanţelor de judecatã.
Prezentul contract privind asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã a fost încheiat astãzi, ............., în douã exemplare a câte ........ pagini fiecare, câte unul pentru fiecare parte contractantã.
XIV. Alte clauze*)
.............................................................
.............................................................
Casa de Asigurãri de Sãnãtate Cabinet medicinã de familie
Preşedinte-director general, Reprezentant legal,
........................... ..........................
Director executiv al Direcţiei economice,
........................................
Director executiv al Direcţiei relaţii cu furnizorii,
planificare şi prognozã,
..............................................
Vizat
──────
Compartiment juridic şi contencios
NOTĂ: Un exemplar al prezentului contract se depune şi la primarii unitãţilor administrativ-teritoriale direct implicate.
_________
*) În cuprinsul contractelor pot fi prevãzute clauze suplimentare, negociate între pãrţile contractante, în limita prevederilor legale în vigoare.
ANEXA 5
────────
la normele metodologice
───────────────────────