Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.021 din 24 august 2018  privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 189/2016 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Spitalului de Psihiatrie Poiana Mare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.021 din 24 august 2018 privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 189/2016 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Spitalului de Psihiatrie Poiana Mare

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 768 din 6 septembrie 2018
    Văzând Referatul de aprobare nr. SP 9.758 din 24.08.2018, întocmit de Direcţia management şi structuri sanitare,
    având în vedere:
    - Adresa Spitalului de Psihiatrie Poiana Mare nr. 7.926/2017, înregistrată la Ministerul Sănătăţii cu nr. 62.404/2017, completată cu Adresa nr. 7.927/2017, înregistrată la Ministerul Sănătăţii cu nr. 62.405/2017, Adresa nr. 3.025/2018, înregistrată la Ministerul Sănătăţii cu nr. 23.899/2018, şi Adresa nr. 5.230/2018, înregistrată la Ministerul Sănătăţii cu nr. 37.189/2018;
    – prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare;
    – prevederile Ordinului secretarului general al Guvernului nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;
    – prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 697/2017*) privind aprobarea structurii organizatorice a Spitalului de Psihiatrie Poiana Mare;
    *) Ordinului ministrului sănătăţii nr. 697/2017 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    – prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 813/2017**) pentru aprobarea organigramei Spitalului de Psihiatrie Poiana Mare,
    **) Ordinului ministrului sănătăţii nr. 813/2017 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.


    în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) şi art. 14 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. I
    Anexa la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 189/2016 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Spitalului de Psihiatrie Poiana Mare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 149 din 26 februarie 2016, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 6, litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "g) prevenirea şi combaterea infecţiilor asociate asistenţei medicale;"

    2. La articolul 13, partea introductivă a alineatului (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În vederea prevenirii apariţiei unor evenimente epidemiologice, aceste sectoare vor beneficia de supraveghere permanentă şi control riguros din partea Compartimentului de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale. Se vor urmări:"

    3. La articolul 17 alineatul (3), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) propune spre aprobare managerului şi urmăreşte implementarea de măsuri organizatorice privind îmbunătăţirea calităţii actului medical, a condiţiilor de cazare, igienă şi alimentaţie, precum şi de măsuri de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale, conform normelor aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii;"

    4. La articolul 22 alineatul (1), litera o) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "o) Compartiment de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale;"

    5. La articolul 28, partea introductivă a alineatului (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 28
    (1) Laboratorul de analize medicale este organizat în conformitate cu normele sanitare în vigoare privind funcţionarea laboratoarelor de analize medicale. Acesta are următoarele atribuţii:"

    6. Articolul 32 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 32
    Compartimentul de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale funcţionează în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind supravegherea, prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare şi realizează, în principal, următoarele activităţi:
    a) organizează şi participă la întâlnirile Comitetului de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale;
    b) propune managerului sancţiuni pentru personalul care nu respectă procedurile şi protocoalele de prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale;
    c) coordonatorul compartimentului participă în calitate de membru la şedinţele Comitetului director al unităţii şi, după caz, propune acestuia recomandări pentru implementarea corespunzătoare a planului anual de prevenire a infecţiilor, echipamente şi personal de specialitate;
    d) elaborează şi supune spre aprobare planul anual de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale din unitate;
    e) organizează, în conformitate cu metodologia elaborată de Institutul Naţional de Sănătate Publică, anual, un studiu de prevalenţă de moment a infecţiilor nosocomiale şi a consumului de antibiotice din spital;
    f) organizează şi derulează activităţi de formare a personalului unităţii în domeniul prevenirii infecţiilor asociate asistenţei medicale;
    g) organizează activitatea compartimentului de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale pentru implementarea şi derularea activităţilor cuprinse în planul anual de supraveghere şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale al unităţii;
    h) propune şi iniţiază activităţi complementare de prevenţie sau de limitare cu caracter de urgenţă, în cazul unor situaţii de risc sau al unui focar de infecţie asociată asistenţei medicale;
    i) elaborează ghidul de izolare al unităţii şi coordonează aplicarea precauţiilor specifice în cazul depistării colonizărilor/ infecţiilor cu germeni multiplu rezistenţi la pacienţii internaţi;
    j) întocmeşte harta punctelor şi zonelor de risc pentru apariţia infecţiilor asociate asistenţei medicale şi elaborează procedurile şi protocoalele de prevenire şi limitare în conformitate cu aceasta;
    k) implementează metodologiile naţionale privind supravegherea bolilor transmisibile şi studiile de supraveghere a infecţiilor asociate asistenţei medicale;
    l) verifică completarea corectă a registrului de monitorizare a infecţiilor asociate asistenţei medicale de pe secţii şi centralizează datele în registrul de monitorizare a infecţiilor al unităţii;
    m) raportează la Direcţia de Sănătate Publică Judeţeană Dolj infecţiile asociate asistenţei medicale ale unităţii şi calculează rata de incidenţă a acestora pe unitate şi pe secţii;
    n) organizează şi participă la evaluarea eficienţei procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie prin recoltarea testelor de autocontrol;
    o) colaborează cu medicul de laborator pentru cunoaşterea circulaţiei microorganismelor patogene de la nivelul secţiilor şi compartimentelor, cu precădere a celor multirezistente şi/sau cu risc epidemiologic major, pe baza planului de efectuare a testelor de autocontrol;
    p) solicită trimiterea de tulpini de microorganisme izolate la laboratoarele de referinţă, în conformitate cu metodologiile elaborate de Institutul Naţional de Sănătate Publică, în scopul obţinerii unor caracteristici suplimentare;
    q) supraveghează şi controlează buna funcţionare a procedurilor de sterilizare şi menţinere a sterilităţii pentru instrumentarul şi materialele sanitare care sunt supuse sterilizării;
    r) supraveghează şi controlează activitatea de triere, depozitare temporară şi eliminare a deşeurilor periculoase rezultate din activitatea medicală;
    s) organizează, supraveghează şi controlează respectarea circuitelor funcţionale ale unităţii, circulaţia pacienţilor şi vizitatorilor, a personalului şi, după caz, a studenţilor şi elevilor din învăţământul universitar, postuniversitar sau postliceal;
    t) avizează orice propunere a unităţii sanitare de modificare în structura unităţii;
    u) supraveghează şi controlează respectarea în secţiile medicale şi paraclinice a procedurilor de triaj, depistare şi izolare a infecţiilor asociate asistenţei medicale;
    v) răspunde prompt la informaţia primită din secţii şi demarează ancheta epidemiologică pentru toate cazurile suspecte de infecţie asociată asistenţei medicale;
    w) dispune, după anunţarea prealabilă a managerului unităţii, măsurile necesare pentru limitarea difuziunii infecţiei, respectiv organizează, după caz, triaje epidemiologice şi investigaţii paraclinice necesare;
    x) întocmeşte şi definitivează ancheta epidemiologică a focarului, difuzează informaţiile necesare privind focarul, în conformitate cu legislaţia, întreprinde măsuri şi activităţi pentru evitarea riscurilor identificate în focar;
    y) solicită colaborările interdisciplinare sau propune solicitarea sprijinului extern de la Direcţia de Sănătate Publică sau Institutul Naţional de Sănătate Publică - centru regional la care este arondat, conform reglementărilor în vigoare;
    z) raportează managerului problemele depistate sau constatate în prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale;
    aa) întocmeşte rapoarte cu dovezi la dispoziţia managerului spitalului, în cazurile de investigare a responsabilităţilor pentru infecţii asociate asistenţei medicale."

    7. La articolul 58 litera b), punctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1. Comitetul de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale;"

    8. La articolul 58 litera b), după punctul 12 se introduce un nou punct, punctul 13, cu următorul cuprins:
    "13. Comisia de monitorizare."

    9. La articolul 59 alineatul (3), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) desfăşoară activitate de evaluare şi monitorizare a calităţii şi eficienţei activităţilor medicale desfăşurate în spital, în colaborare cu nucleul de calitate şi cu Compartimentul de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale, inclusiv:
    (i) evaluarea satisfacţiei pacienţilor care beneficiază de servicii în cadrul spitalului sau în ambulatoriul acestuia;
    (ii) monitorizarea principalilor indicatori de performanţă în activitatea medicală;
    (iii) prevenirea şi controlul infecţiilor asociate asistenţei medicale;"

    10. Articolul 61 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 61
    (1) Comitetul de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale are în principal următoarele atribuţii:
    a) elaborează şi înaintează spre aprobare comitetului director planul anual pentru supravegherea, prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale;
    b) monitorizează condiţiile de implementare în activitate a prevederilor planului anual pentru supravegherea, prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale;
    c) urmăreşte îndeplinirea obiectivelor planului anual de activitate şi a rezultatelor obţinute;
    d) face propuneri privind necesarul de dezinfectante, materiale sanitare de curăţenie, asupra dotării tehnico-medicale necesare derulării activităţilor fundamentate prin planul de activitate şi urmăreşte îmbunătăţirea continuă a condiţiilor de desfăşurare a activităţilor, precum şi reducerea riscului de infecţii asociate asistenţei medicale.
    (2) Comitetul de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale se întruneşte ori de câte ori este nevoie, dar nu mai puţin de o dată pe trimestru.
    (3) Propunerile consemnate în procesele-verbale ale şedinţelor Comitetului de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale vor fi înaintate spre analiză managerului/comitetului director."

    11. La articolul 67 litera i) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "i) analizează numărul infecţiilor asociate asistenţei medicale si evaluează factorii de risc."

    12. La capitolul VI „Comisii şi consilii“, după articolul 72 se introduce un nou articol, articolul 72^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 72^1
    Comisia de monitorizare are în principal următoarele atribuţii:
    a) monitorizează, coordonează şi îndrumă metodologic implementarea şi dezvoltarea sistemului de control intern managerial;
    b) coordonează procesul de actualizare a obiectivelor generale şi specifice, a activităţilor procedurale, a procesului de gestionare a riscurilor, a sistemului de monitorizare a performanţelor, a situaţiei procedurilor şi a sistemului de monitorizare şi de raportare, respectiv informare către conducătorul spitalului;
    c) elaborează Programul de dezvoltare a sistemului de control intern managerial, denumit Program de dezvoltare, care se actualizează anual;
    d) centralizează riscurile semnificative în Registrul de riscuri al spitalului;
    e) analizează şi prioritizează riscurile semnificative care pot afecta atingerea obiectivelor spitalului;
    f) analizează şi avizează, anual, profilul de risc şi limita de toleranţă la risc propuse de secretarul comisiei şi le transmite conducerii spre aprobare;
    g) analizează Planul de implementare a măsurilor de control pentru riscurile semnificative la nivelul spitalului elaborat de secretarul tehnic al Comisiei de monitorizare şi îl transmite conducerii spre aprobare;
    h) coordonează elaborarea de proceduri de către compartimentele unităţii în vederea îndeplinirii în condiţii de regularitate, eficacitate, economicitate şi eficienţă a obiectivelor spitalului;
    i) constată anual şi ori de câte ori este nevoie stadiul implementării şi dezvoltării sistemelor de control intern managerial la nivelul spitalului;
    j) dezbate începerea operaţiunii de autoevaluare a sistemului de control intern managerial;
    k) analizează Raportul anual asupra sistemului de control intern managerial pe care îl transmite managerului, ca reprezentant legal al unităţii, spre aprobare."



    ART. II
    Structurile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii şi Spitalul de Psihiatrie Poiana Mare vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul sănătăţii,
                    Sorina Pintea

    Bucureşti, 24 august 2018.
    Nr. 1.021.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016