Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.017 din 20 februarie 2019  privind aprobarea structurii, conţinutului şi modului de utilizare a Documentaţiei standard de atribuire a contractului de achiziţie publică/sectorială de produse, precum şi a modalităţii  de completare a anunţului de participare/de participare simplificat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.017 din 20 februarie 2019 privind aprobarea structurii, conţinutului şi modului de utilizare a Documentaţiei standard de atribuire a contractului de achiziţie publică/sectorială de produse, precum şi a modalităţii de completare a anunţului de participare/de participare simplificat

EMITENT: Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 215 din 19 martie 2019
    Având în vedere:
    - art. 3 alin. (1) lit. z), precum şi secţiunea a 4-a a capitolului IV din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 3 alin. (1) lit. s), precum şi secţiunea a 4-a a capitolului V din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, cu modificările şi completările ulterioare;
    – secţiunea a 4-a a capitolului II din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – secţiunea a 4-a a capitolului II din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 394/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului-cadru din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, cu modificările şi completările ulterioare;
    – necesitatea standardizării modului de întocmire a documentaţiei de atribuire a contractului de achiziţie publică/sectorială de produse, respectiv clarificarea modului de stabilire a cerinţelor şi criteriilor cu scopul asigurării unui cadru transparent‚ previzibil şi unitar pentru participarea operatorilor economici interesaţi la proceduri de atribuire a contractelor de achiziţie publică/sectorială;
    – Referatul de aprobare nr. 48/DGRAL din 19.02.2019,

    în baza art. 6 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice emite următorul ordin:
    ART. 1
    (1) Se aprobă structura, conţinutul şi modul de utilizare a Documentaţiei standard de atribuire a contractului de achiziţie publică/sectorială de produse, prevăzută în anexa nr. 1.
    (2) Se aprobă instrucţiunile de completare a anunţului de participare/de participare simplificat pentru atribuirea contractului/ acordului-cadru de produse, prevăzute în anexa nr. 2.

    ART. 2
    Documentaţia standard de atribuire a contractului de achiziţie publică/sectorială de produse, prevăzută la art. 1 alin. (1), este structurată astfel:
    a) secţiunea I - Document unic de achiziţii european (DUAE);
    b) secţiunea II - Instrucţiuni pentru candidaţi/ofertanţi;
    c) secţiunea III - Caiet de sarcini pentru achiziţie de produse;
    d) secţiunea IV - Contract de achiziţie publică/sectorială de produse;
    e) secţiunea V - Formulare şi modele de documente.


    ART. 3
    (1) Documentaţia standard de atribuire a contractului de achiziţie publică/sectorială de produse asigură punerea la dispoziţia tuturor potenţialilor candidaţi/ofertanţi a informaţiilor necesare privind aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publică/sectorială şi reprezintă modelul pe baza căruia autoritatea/entitatea contractantă are obligaţia de a întocmi fiecare documentaţie de atribuire.
    (2) În sensul prevederilor art. 2, secţiunile au următorul conţinut:
    a) secţiunea I - Document unic de achiziţii european (DUAE), furnizat în format electronic prin utilizarea formatului standard stabilit de Comisia Europeană, reprezentând declaraţia pe propria răspundere a operatorului economic cu privire la îndeplinirea criteriilor de calificare şi selecţie;
    b) secţiunea II - Instrucţiuni către candidaţi/ofertanţi conţine detaliile referitoare la formalităţile ce trebuie îndeplinite în legătură cu procedura de atribuire în cauză, modul în care operatorii economici trebuie să structureze informaţiile ce urmează a fi prezentate pentru a răspunde cerinţelor din anunţul de participare/de participare simplificat, respectiv detalii procedurale, cum ar fi precizări privind garanţiile solicitate, modul în care trebuie întocmite şi structurate propunerea tehnică şi cea financiară, criteriul de atribuire ce urmează a fi aplicat, precum şi termenele procedurale ce trebuie respectate şi căile de atac ce pot fi utilizate;
    c) secţiunea III - Caiet de sarcini pentru achiziţie de produse conţine indicaţii privind regulile de bază care trebuie respectate astfel încât potenţialii ofertanţi să elaboreze propunerea tehnică corespunzător cu necesităţile autorităţii/entităţii contractante;
    d) secţiunea IV - Contract de achiziţie publică/sectorială de produse conţine modelul orientativ al unui contract de achiziţie publică/sectorială de produse;
    e) secţiunea V - Formulare şi modele de documente conţine formularele cu caracter obligatoriu puse la dispoziţie de fiecare autoritate/entitate contractantă.


    ART. 4
    (1) La întocmirea documentaţiei de atribuire a contractului de achiziţie publică/sectorială de produse, autoritate/entitatea contractantă are obligaţia de a utiliza documentaţia standard prevăzută în anexa nr. 1 la prezentul ordin, după cum urmează:
    a) conţinutul secţiunii I din cadrul fiecărei documentaţii de atribuire va fi identic cu conţinutul secţiunii I din documentaţia standard şi va fi completat cu informaţiile necesare atât de autoritatea/entitatea contractantă la momentul lansării procedurii de atribuire, cât şi de ofertant la momentul depunerii ofertei;
    b) conţinutul secţiunii II din cadrul fiecărei documentaţii de atribuire va cuprinde instrucţiunile pentru ofertanţi şi va fi elaborat, în funcţie de necesităţile obiective ale autorităţii/entităţii contractante, prin transcrierea identică a textelor scrise cu caractere normale din conţinutul secţiunii II din documentaţia standard şi prin completarea datelor necesare în vederea elaborării şi prezentării ofertei în conformitate cu indicaţiile precizate prin textele scrise cu caractere înclinate, între paranteze pătrate;
    c) conţinutul secţiunii III din cadrul fiecărei documentaţii de atribuire va cuprinde caietul de sarcini şi va fi elaborat, în funcţie de necesităţile obiective ale autorităţii/entităţii contractante, prin transcrierea textelor scrise cu caractere normale din conţinutul secţiunii III din documentaţia standard şi prin completarea datelor necesare în vederea elaborării şi prezentării ofertei în conformitate cu indicaţiile precizate prin textele scrise cu caractere înclinate, între paranteze pătrate;
    d) conţinutul secţiunii IV din cadrul fiecărei documentaţii de atribuire va cuprinde propunerea concretă de contract care va fi încheiat între autoritatea/entitatea contractantă şi contractant, propunere care se elaborează prin adaptarea modelului orientativ prevăzut în documentaţia standard la specificul fiecărui contract care urmează să fie atribuit;
    e) conţinutul secţiunii V din cadrul fiecărei documentaţii de atribuire va cuprinde formularele cu caracter obligatoriu puse la dispoziţie de fiecare autoritate/entitate contractantă, în funcţie de specificul fiecărui contract de furnizare ce urmează să fie atribuit, şi sunt destinate să faciliteze elaborarea şi prezentarea unitară a ofertelor.

    (2) La întocmirea anunţului de participare/de participare simplificat, autoritatea/entitatea contractantă are obligaţia de a utiliza anunţul standard de participare/de participare simplificat prevăzut în anexa nr. 2, care va fi elaborat, în funcţie de necesităţile obiective ale autorităţii contractante, prin transcrierea identică a textelor scrise cu caractere normale şi prin completarea datelor necesare în vederea participării la procedura de atribuire în conformitate cu indicaţiile precizate prin textele scrise cu caractere înclinate, între paranteze pătrate.

    ART. 5
    (1) Prevederile prezentului ordin se aplică procedurilor de atribuire iniţiate după data publicării prezentului ordin.
    (2) Prin procedură de atribuire iniţiată se înţelege orice procedură pentru care s-a publicat un anunţ de participare/de participare simplificat după data publicării prezentului ordin.

    ART. 6
    Anexele nr. 1 şi 2*) fac parte integrantă din prezentul ordin.
    *) Anexele nr. 1 şi 2 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial“, Bucureşti, şos. Panduri nr. 1.


    ART. 7
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice,
                    Bogdan Puşcaş

    Bucureşti, 20 februarie 2019.
    Nr. 1.017.
    ANEXA 1-2

    ANEXE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016