Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 1.015 din 23 iunie 2021 pentru modificarea Procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 224/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru întreprinderile din domeniul turismului, alimentaţiei publice şi organizării de evenimente, a căror activitate a fost afectată în contextul pandemiei de COVID-19, aprobată prin Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului nr. 991/2021
EMITENT: Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 624 din 24 iunie 2021
Având în vedere:
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 224/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru întreprinderile din domeniul turismului, alimentaţiei publice şi organizării de evenimente, a căror activitate a fost afectată în contextul pandemiei de COVID-19, aprobată prin Legea nr. 160/2021, cu modificările ulterioare;
– Referatul de aprobare nr. 356.132 din 17.06.2021, întocmit de către Direcţia generală ajutor de stat,
în temeiul art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 315/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului,
ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului emite următorul ordin:
ART. I
Procedura de implementare a schemei de ajutor de stat prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 224/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru întreprinderile din domeniul turismului, alimentaţiei publice şi organizării de evenimente, a căror activitate a fost afectată în contextul pandemiei de COVID-19, aprobată prin Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului nr. 991/2021, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 594 şi 594 bis din 14 iunie 2021, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
- La punctul 5 subpunctul 5.1, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Înscrierile în cadrul Schemei se vor realiza în două etape distincte:
a) Etapa 1 de creare profil, user şi parolă, unde aplicanţii vor înregistra cu semnătură electronică atât datele reprezentantului legal/împuternicitului, conform anexei nr. 3, cât şi datele întreprinderii eligibile, conform pct. 3.
Beneficiarii care şi-au creat deja profil, user şi parolă în cadrul platformei în vederea primirii unui ajutor de stat în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, precum şi alte măsuri în domeniul fondurilor europene, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 220/2020, cu modificările şi completările ulterioare, vor putea folosi respectivul profil în cadrul prezentei Scheme.
b) Etapa 2 de înscriere în cadrul Schemei, în care aplicanţii, cu profil, user şi parolă generate în prima etapă, vor completa formularul electronic de înscriere, conform anexei nr. 1 la prezenta procedură, vor încărca declaraţii pe propria răspundere, conform anexelor nr. 4-6 la prezenta procedură (declaraţie ajutor de stat, declaraţie tip întreprindere, formular de calcul pentru întreprinderi partenere sau legate), vor încărca copie după certificatul de clasificare pentru structurile de primire cu funcţiuni de cazare, copie după autorizaţia de funcţionare sau după certificatul de clasificare pentru structurile/unităţile de alimentaţie publică, copie după autorizaţia sanitar-veterinară pentru unităţile de alimentaţie publică mobile, copie după atestat pentru ghizii turistici, respectiv copie după licenţă pentru agenţiile de turism. Prin completarea formularului de înscriere beneficiarii îşi vor lua angajamentul de plată a datoriilor restante către bugetul central, angajamentul privind menţinerea activităţii pentru 6 luni, respectiv 12 luni, îşi vor asuma pe propria răspundere că întreprinderea nu era în dificultate la 31 decembrie 2019 sau că întreprinderea era în dificultate la 31 decembrie 2019 în condiţiile excepţiei de la art. 3 alin. (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 224/2020, aprobată prin Legea nr. 160/2021, cu modificările ulterioare, că nu este în insolvenţă şi că nu are decizie de recuperare emisă de Comisia Europeană/alt furnizor de ajutor de stat/Consiliul Concurenţei, conform art. 3 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 224/2020, aprobată prin Legea nr. 160/2021, cu modificările ulterioare.
Tot în această etapă, beneficiarii vor încărca raportul de expertiză contabilă extrajudiciară, semnat electronic de expertul contabil, sau raportul de audit (de asigurare), semnat electronic de auditorul financiar în conformitate cu art. 6 alin. (2) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 224/2020, aprobată prin Legea nr. 160/2021, cu modificările ulterioare, împreună cu anexa la acesta (raportul sinteză), asumat de expertul contabil/auditorul financiar. Anexa la raport va fi realizată conform anexei nr. 7 la prezenta procedură.
Raportul întocmit de expertul contabil/societatea de expertiză contabilă sau de auditorul financiar/firma de audit este elaborat cu respectarea ISAE 3000 (revizuit), alte misiuni de asigurare decât auditurile sau revizuirile informaţiilor financiare istorice, emis de International Auditing and Assurance Standards Board (IAASB), şi Manualului privind Codul etic internaţional pentru profesioniştii contabili (ediţia 2018), emis de International Ethics Standards Board for Accountants (IESBA), din cadrul International Federation of Accountants (FAC), disponibile în limba română la adresa web https://www.codetic-standardeinternationale.ro/. Raportul de expertiză contabilă extrajudiciară respectă totodată şi prevederile Standardului profesional nr. 35 emis de către Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România.
Expertul contabil/Societatea de expertiză contabilă poate întocmi raportul de expertiză contabilă extrajudiciară şi în situaţia în care a ţinut şi condus contabilitatea solicitantului sau a oferit alte servicii profesionale conform Ordonanţei Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activităţii de expertiză contabilă şi a contabililor autorizaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului,
Claudiu-Iulius-Gavril Năsui
Bucureşti, 23 iunie 2021.
Nr. 1.015.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: