Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.008/C din 19 aprilie 2006  pentru aprobarea Normelor interne privind repartizarea fondului constituit potrivit   art. 25 alin. (2) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru stimularea personalului din sistemul justitiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.008/C din 19 aprilie 2006 pentru aprobarea Normelor interne privind repartizarea fondului constituit potrivit art. 25 alin. (2) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru stimularea personalului din sistemul justitiei

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 446 din 23 mai 2006
Ţinând seama de <>art. 10 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice,
potrivit <>art. 25 alin. (3) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în conformitate cu <>Hotãrârea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul justiţiei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele interne privind repartizarea fondului constituit potrivit <>art. 25 alin. (2) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru stimularea personalului din sistemul justiţiei, cuprinse în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.404/C/2004 pentru aprobarea Normelor interne privind repartizarea fondului constituit potrivit <>art. 25 alin. (2) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru stimularea personalului din sistemul justiţiei, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 824 din 7 septembrie 2004.
ART. 3
Direcţia resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii, Direcţia economic-administrativ, conducerile curţilor de apel, ale tribunalelor şi conducãtorii unitãţilor subordonate vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

Ministrul justiţiei,
Monica Luisa Macovei

Bucureşti, 19 aprilie 2006.
Nr. 1.008/C.

ANEXĂ

NORME INTERNE
privind repartizarea fondului constituit potrivit <>art. 25 alin. (2) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru stimularea personalului din sistemul justiţiei

ART. 1
(1) Fondul destinat stimulãrii personalului din sistemul justiţiei, în conformitate cu prevederile <>art. 25 alin. (2) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se constituie din diferenţa de 75% din recuperarea sumelor din cheltuieli judiciare avansate de stat din bugetele aprobate Ministerului Justiţiei şi Ministerului Public pentru desfãşurarea proceselor penale, precum şi din amenzile judiciare.
(2) Din veniturile realizate potrivit alin. (1) ministrul justiţiei repartizeazã prin ordin, pentru stimularea personalului, un procent de 1% pentru Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, 3% pentru parchete şi 1% pentru Consiliul Superior al Magistraturii, din totalul fondului realizat la nivelul exerciţiului bugetar în curs.
(3) Ministrul justiţiei are calitatea de ordonator principal de credite, preşedinţii curţilor de apel au calitatea de ordonator secundar de credite, iar preşedinţii tribunalelor au calitatea de ordonator terţiar de credite.
ART. 2
(1) Sumele constituite potrivit art. 1 se vor utiliza pentru stimularea judecãtorilor, personalului auxiliar de specialitate, personalului economic, tehnic, administrativ şi de serviciu din cadrul instanţelor judecãtoreşti, a personalului Ministerului Justiţiei, al Institutului Naţional de Criminologie, al Institutului Naţional de Expertize Criminalistice, precum şi a personalului din Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu.
(2) Repartizarea sumelor pentru instanţele judecãtoreşti şi instituţiile subordonate Ministerului Justiţiei, destinate stimulãrii personalului, se face de cãtre ordonatorul principal de credite.
(3) Repartizarea sumelor destinate stimulãrii personalului în cadrul instanţelor judecãtoreşti se face pe ordonatori secundari şi terţiari de credite, prin ordin al ministrului justiţiei, ţinându-se seama, în principal, de gradul de colectare a acestor sume la nivelul ordonatorilor secundari şi terţiari de credite.
(4) Gradul de colectare la nivelul ordonatorilor secundari şi terţiari de credite se determinã prin raportul dintre totalul sumelor global colectate la nivelul tuturor ordonatorilor de credite şi sumele colectate la nivelul fiecãrui ordonator de credite, rezultate din evidenţa cheltuielilor judiciare (amenzi judiciare, cheltuieli din sumele avansate de stat) ale fiecãrei instanţe judecãtoreşti.
(5) Dupã repartizarea sumelor potrivit alin. (3) şi (4) şi în raport de criteriile prevãzute la art. 4, colegiile de conducere ale instanţelor fac propuneri nominale cãtre ordonatorii terţiari şi secundari de credite în vederea acordãrii stimulentelor prevãzute la art. 1, dupã cum urmeazã:
- pentru personalul curţii de apel, colegiile de conducere ale curţilor de apel fac propuneri nominale cãtre preşedinţii acestor instanţe;
- pentru personalul din cadrul judecãtoriilor şi tribunalelor, colegiile de conducere ale tribunalelor şi judecãtoriilor fac propuneri nominale cãtre preşedinţii tribunalelor.
ART. 3
(1) Principalele criterii de repartizare individualã a stimulentelor pentru judecãtori sunt:
a) rezultatele meritorii în activitate, care se apreciazã, în principal, în raport de:
- numãrul de dosare rulate, numãrul de hotãrâri pronunţate şi numãrul de şedinţe la care au participat;
- complexitatea cauzelor soluţionate;
- operativitatea în soluţionarea cauzelor, în raport de volumul de activitate şi complexitatea cauzelor;
b) lipsa unei sancţiuni disciplinare în cele 12 luni anterioare acordãrii stimulentului;
c) aportul direct la realizarea unor mãsuri prevãzute în Strategia de reformã a sistemului judiciar (de exemplu: implementarea de programe la nivelul instanţelor, participarea la procesul de formare a judecãtorilor şi procurorilor, participarea la elaborarea unor proiecte de acte normative în domeniu, perfecţionarea sau pregãtirea în domeniul tehnologiei informaţiei etc.).
(2) Principalele criterii de repartizare individualã a stimulentelor pentru celelalte categorii de personal sunt:
a) complexitatea sarcinilor de serviciu potrivit fişei postului şi modul de realizare a acestora;
b) operativitatea în îndeplinirea sarcinilor de serviciu;
c) lipsa unei sancţiuni disciplinare în cele 12 luni anterioare acordãrii stimulentului.
(3) Ordonatorii secundari şi terţiari de credite pot stabili, pe lângã criteriile prevãzute la alin. (1) şi (2), şi alte criterii obiective de repartizare individualã a stimulentelor, care se aplicã numai dupã aprobarea lor de cãtre colegiul de conducere al instanţei respective.
(4) Ministrul justiţiei poate acorda, prin ordin, stimulente nominale pentru personalul din sistemul justiţiei care participã la activitãţi ştiinţifice, la organizarea unor evenimente deosebite, la elaborarea codurilor sau a altor acte normative complexe ori la alte activitãţi cu caracter deosebit.
(5) În acordarea stimulentelor prevãzute la alin. (4) se au în vedere natura activitãţilor, importanţa acestora pentru promovarea şi realizarea obiectivelor generale ale Ministerului Justiţiei, inclusiv a celor cuprinse în Strategia de reformã a sistemului judiciar, modul de realizare a activitãţilor în termenele stabilite.
ART. 4
Stimulentele nu fac parte din indemnizaţia de încadrare brutã lunarã/salariul de bazã, nu se suportã din fondul de salarii, iar asupra lor nu se calculeazã contribuţia pentru asigurãri sociale, şomaj, pensia suplimentarã.
ART. 5
Sumele rãmase neutilizate la sfârşitul anului se reporteazã pentru anul urmãtor, urmând a fi utilizate cu aceeaşi destinaţie.
ART. 6
În contabilitate sumele pentru stimularea personalului din sistemul justiţiei vor fi evidenţiate în contul 550.01 "Disponibil din fonduri cu destinaţie specialã fondul pentru stimularea personalului potrivit dispoziţiilor legale", conform <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilitãţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia.
________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016