Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.005 din 20 septembrie 2018  pentru completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 592/2017 pentru aprobarea modelelor formularelor utilizate în domeniul colectării creanţelor la Fondul pentru mediu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.005 din 20 septembrie 2018 pentru completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 592/2017 pentru aprobarea modelelor formularelor utilizate în domeniul colectării creanţelor la Fondul pentru mediu

EMITENT: Ministerul Mediului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 827 din 27 septembrie 2018
    Luând în considerare Referatul de aprobare al Administraţiei Fondului pentru Mediu nr. 1.001/CB din 16.07.2018 privind completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 592/2017 pentru aprobarea modelelor formularelor utilizate în domeniul colectării creanţelor la Fondul pentru mediu,
    ţinând cont de prevederile art. 6 lit. j), o) şi p) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1/2006 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Administraţiei Fondului pentru Mediu, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
    în baza prevederilor art. 11 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 342 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 19/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare,
    viceprim-ministru, ministrul mediului, emite prezentul ordin.
    ART. I
    Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 592/2017 pentru aprobarea modelelor formularelor utilizate în domeniul colectării creanţelor la Fondul pentru mediu, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 299 din 27 aprilie 2017, se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1, după punctul 28 se introduc două noi puncte, punctele 29 şi 30, cu următorul cuprins:
    "29. Decizie de angajare a răspunderii solidare;
30. Proces-verbal de constatare a insolvabilităţii"

    2. În anexă, după formularul 28 se introduc două noi formulare, formularul 29 şi formularul 30, al căror cuprins este prevăzut în anexa la prezentul ordin.

    ART. II
    Anexa face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Viceprim-ministru, ministrul mediului,
                    Graţiela Leocadia Gavrilescu

    Bucureşti, 20 septembrie 2018.
    Nr. 1.005.
    ANEXA 1

    FORMULARUL 29
    Decizie de angajare a răspunderii solidare
    - model -
    I. Antetul Administraţiei Fondului pentru Mediu
    Denumire ......................................
    Date de contact .............................
    Nr. .............../Data ..........................
    Dosar de executare nr. ......../..........
    DECIZIE
    de angajare a răspunderii solidare în situaţia atragerii răspunderii solidare prevăzute la
    art. 25 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare
    Analizând situaţia obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul ...................................., având codul de identificare fiscală ................... şi domiciliul fiscal în localitatea ..............., sectorul/judeţul ..................., str. .................. nr. ..., bl. ......, sc. ..., ap. ..., a rezultat că acesta înregistrează la data de ............... obligaţii fiscale în sumă de ............... lei^1), din care debite în sumă de .......... lei şi accesorii în sumă de ......... lei.
    ^1) Se vor indica sumele datorate de către debitorul principal.

    Debitorul a fost declarat insolvabil cu/fără bunuri sau venituri urmăribile^2), prin Procesul-verbal de constatare a stării de insolvabilitate nr. ...../........., emis de ..................................^3).
    ^2) Se indică tipul de insolvabilitate în care se găseşte debitorul principal.
    ^3) Se va completa în situaţia în care reprezintă condiţie obligatorie în ceea ce priveşte atragerea răspunderii solidare, potrivit legii.

    Debitorul a fost declarat insolvent prin Încheierea nr. ......................./.......................... a (instanţa judecătorească) ........................................... .^4)
    ^4) Se va completa în situaţia în care debitorul se află în procedura insolvenţei, potrivit legii.

    Ca urmare a verificărilor efectuate asupra stării de fapt, Administraţia Fondului pentru Mediu în calitate de creditor bugetar, a constatat următoarele:^5)
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ......................................................................... .
    ^5) Se indică motivele de fapt, temeiul de drept şi legăturile de cauzalitate care stau la baza deciziei de angajare a răspunderii solidare. De asemenea, se indică perioadele de timp în care au fost înregistrate acţiunile culpabile ale responsabilului.

    Din cele susţinute de către ...................., la audiere, în data de ..............., în calitate de responsabil/reprezentant legal al responsabilului, precum şi cu documentaţia prezentată/înaintată în data de ......................, rezultă că:^6)
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ......................................................................... .
    ^6) Se menţionează amănunţit toate concluziile cu privire la cele prezentate în apărarea sa de către responsabil.

    Considerând îndeplinite condiţiile legale pentru angajarea răspunderii solidare, în temeiul prevederilor art. ..... alin. ........, lit. .... din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
    SE DECIDE:
    Angajarea răspunderii solidare a dnei/dlui/S.C. ........................................., având codul de identificare fiscală/codul numeric personal .............................. şi domiciliul/domiciliul fiscal în localitatea ...................., sectorul/judeţul ......................., str. ........................ nr. ......, bl. ........, sc. ......., ap. ........, în vederea realizării, în tot/în parte, a creanţelor fiscale mai sus menţionate, în limita sumei de ...........^7) lei.
    ^7) Se va indica suma pentru care se atrage răspunderea solidară.


    În conformitate cu prevederile art. 26 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, prezentul înscris constituie titlu de creanţă. Potrivit art. 226 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, titlul de creanţă devine titlu executoriu la data la care se împlineşte scadenţa sau termenul de plată prevăzut de lege.
    În situaţia în care suma stabilită în sarcina dumneavoastră nu va fi achitată în termenul prevăzut de art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, recuperarea acestei creanţe va fi realizată prin măsuri de executare silită prevăzute de actul normativ anterior invocat.
    Împotriva prezentei decizii, cel interesat poate depune contestaţie la Administraţia Fondului pentru Mediu în termen de 45 de zile de la data comunicării actului administrativ fiscal, în conformitate cu prevederile art. 268, 269 şi art. 270 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    Având în vedere caracterul de solidaritate al răspunderii, vă facem cunoscut că, alături de^8) ................................, pentru obligaţiile fiscale restante ale debitorului ......................., mai răspund în solidar următoarele persoane fizice/juridice:
    ^8) Se indică numele/denumirea responsabilului căruia îi este adresată decizia de angajare a răspunderii solidare.
    1. ................................^ 9), având codul de identificare fiscală/codul numeric personal .................. şi domiciliul/domiciliul fiscal în localitatea ..................................., sectorul/judeţul .................................., str. ........................................ nr. ......, bl. ......, sc. ...., ap. ......, având calitatea de .................................... al debitorului .........................., în perioada ................., în limita sumei de .............. lei;
    2. ................................^ 9), având codul de identificare fiscală/codul numeric personal .................. şi domiciliul/domiciliul fiscal în localitatea ..................................., sectorul/judeţul .................................., str. ........................................ nr. ......, bl. ......, sc. ...., ap. ......, având calitatea de .................................... al debitorului .........................., în perioada ................., în limita sumei de .............. lei;
    3. ................................^ 9), având codul de identificare fiscală/codul numeric personal .................. şi domiciliul/domiciliul fiscal în localitatea ..................................., sectorul/judeţul .................................., str. ........................................ nr. ......, bl. ......, sc. ...., ap. ......, având calitatea de .................................... al debitorului .........................., în perioada ................., în limita sumei de .............. lei.
    ^9) Se indică numele/denumirea celorlalţi responsabili în afara celui căruia îi este adresată decizia, dacă este cazul.

    Conducătorul Administraţiei Fondului pentru Mediu
    .................................................
    (numele şi prenumele)
    Semnătura
    L.S.
    Verificat
    Şef compartiment
    Numele şi prenumele ..............
    Data ........
    Semnătura
    Întocmit
    Funcţia ..........
    Numele şi prenumele ...........
    Data ........
    Semnătura

    II. 1. Denumire: Decizie de angajare a răspunderii solidare
    2. Format: A4/t1
    3. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o singură faţă. Se tipăreşte din sistemul informatic şi/sau se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
    4. Se utilizează în baza art. 25 şi 26 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    5. Se întocmeşte în două sau mai multe exemplare, în funcţie de numărul persoanelor răspunzătoare, de personalul Administraţiei Fondului pentru Mediu.
    6. Circulă câte un exemplar la fiecare persoană răspunzătoare.
    7. Se arhivează un exemplar la dosarul de executare.


    FORMULARUL 30
    Proces-verbal de constatare a insolvabilităţii
    - model -
    I. Antetul Administraţiei Fondului pentru Mediu
    Denumire ................................
    Date de contact ......................
    Nr. ............... din .....................
    Aprobat,
    Conducătorul Administraţiei Fondului pentru Mediu,
    .......................................................
    (numele, prenumele şi semnătura)
    L.S.

    PROCES-VERBAL
    de constatare a insolvabilităţii
    Încheiat astăzi, .......... luna ............. anul ......
    În baza art. 265 alin. (1) şi (1^1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere că debitorul ......., cu ultimul domiciliu fiscal cunoscut în localitatea ..............., str. ............ nr. ......, bl. ......, sc. ......, ap. ......, cod de identificare fiscală^1) .........., a fost înscris în evidenţa fiscală cu următoarele obligaţii la Fondul pentru mediu, conform titlurilor executorii nr. ..........., emise de Administraţia Fondului pentru Mediu.
    ^1) Se va completa codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.


┌────────────┬────────────────────┬─────────┐
│Natura │ │ │
│obligaţiei │ │ │
│fiscale │ │ │
│conform │ │ │
│Ordonanţei │ │ │
│de urgenţă a│ │Suma │
│Guvernului │Termenul de plată │datorată │
│nr. 196/2005│ │- lei - │
│privind │ │ │
│Fondul │ │ │
│pentru │ │ │
│mediu, │ │ │
│aprobată cu │ │ │
│modificări ├────┬────┬────┬─────┼─────────┤
│şi │ │ │ │ │ │
│completări │ │ │ │ │ │
│prin Legea │ │ │ │ │ │
│nr. 105/ │ │ │ │ │ │
│2006, cu │ │ │ │ │ │
│modificările│Anul│Luna│Ziua│Debit│Accesorii│
│şi │ │ │ │ │ │
│completările│ │ │ │ │ │
│ulterioare^ │ │ │ │ │ │
│2) │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────┼────┼────┼─────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────┼────┼────┼─────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────┼────┼────┼─────┼─────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │
│GENERAL: │ │ │ │ │ │
└────────────┴────┴────┴────┴─────┴─────────┘

    ^2) Se va preciza denumirea creanţei fiscale principale: impozit, taxă, contribuţie sau altă sumă ori a creanţei fiscale accesorii ori a altor sume, după caz, gestionate şi administrate de Administraţia Fondului pentru Mediu.
    Pentru încasarea şi executarea silită a acestor sume s-au luat următoarele măsuri:
    - s-a comunicat Înştiinţarea de plată nr. .../......;
    – s-a comunicat Somaţia nr. ....../ ......;
    – s-a înfiinţat poprirea cu Adresa nr. .../...;
    – s-a înfiinţat sechestrul asupra bunurilor mobile cu Procesul-verbal nr. .../..., pentru .........;
    – s-au indisponibilizat bunuri imobile cu Procesul-verbal nr. .../..., după cum urmează: ............
    – alte măsuri ........... .

    În urma aplicării măsurilor prevăzute mai sus, s-au stins obligaţii în sumă de .........., însă debitorul figurează în continuare cu următoarele obligaţii la Fondul pentru mediu:

┌────────────┬────────────────────┬─────────┐
│Natura │ │ │
│obligaţiei │ │ │
│fiscale │ │ │
│conform │ │ │
│Ordonanţei │ │ │
│de urgenţă a│ │Suma │
│Guvernului │Termenul de plată │datorată │
│nr. 196/2005│ │- lei - │
│privind │ │ │
│Fondul │ │ │
│pentru │ │ │
│mediu, │ │ │
│aprobată cu │ │ │
│modificări ├────┬────┬────┬─────┼─────────┤
│şi │ │ │ │ │ │
│completări │ │ │ │ │ │
│prin Legea │ │ │ │ │ │
│nr. 105/ │ │ │ │ │ │
│2006, cu │ │ │ │ │ │
│modificările│Anul│Luna│Ziua│Debit│Accesorii│
│şi │ │ │ │ │ │
│completările│ │ │ │ │ │
│ulterioare^ │ │ │ │ │ │
│2) │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────┼────┼────┼─────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────┼────┼────┼─────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────┼────┼────┼─────┼─────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │
│GENERAL: │ │ │ │ │ │
└────────────┴────┴────┴────┴─────┴─────────┘


    Pentru recuperarea obligaţiilor la Fondul pentru mediu menţionate, s-au luat următoarele măsuri:
    a) s-au făcut cercetări la ultimul domiciliu fiscal cunoscut al debitorului şi s-a constatat că ..............;
    b) s-au solicitat relaţii de la compartimentele de evidenţă a populaţiei din cadrul Ministerului Afacerilor Interne şi de la oficiile registrului comerţului sau de la instanţele judecătoreşti, după caz, şi s-a constatat că ..............;
    c) s-au cerut relaţii de la unităţile sau de la persoanele fizice unde debitorul şi-a desfăşurat activitatea în ultimii 3 ani şi s-a constatat că .........;
    d) s-au cerut relaţii la organele de executare în raza cărora a fost înfiinţat/a luat fiinţă debitorul sau a avut debitorul ultimul sediu/domiciliu, precum şi de la cele în a căror rază teritorială ori evidenţă se află sucursale sau puncte de lucru ale debitorului şi s-a constatat că ..............;
    e) s-au solicitat de la organele şi persoanele abilitate informaţii cu privire la moştenitorii care au acceptat succesiunea debitorului decedat şi s-a constatat că..............;
    f) s-au verificat documentele de constituire şi de evidenţă (act constitutiv, statut, contract de societate, acte adiţionale de modificare a acestora, bilanţ contabil, balanţă lunară etc.) şi s-a constatat că ..............;
    g) s-au verificat informaţiile deţinute de societăţile bancare la care debitorul are conturi deschise şi s-a constatat că ..............;
    h) s-au verificat informaţiile deţinute de instituţiile care gestionează registrele publice sau de la alte organe abilitate, privind bunurile sau veniturile debitorului ..............;
    i) s-a solicitat instanţei judecătoreşti competente deschiderea procedurii de reorganizare judiciară şi faliment sau înscrierea în tabelul de creanţe, conform prevederilor Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare ..............;
    j) s-a angajat răspunderea la plată a altor persoane decât debitorul, conform procedurii prevăzute la art. 25 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, pentru suma de ............, din care s-a achitat suma de ................;
    k) s-au mai făcut următoarele cercetări: ..................... .

    În urma cercetărilor şi constatărilor de mai sus rezultă că debitorul se încadrează în dispoziţiile art. 265 alin. (1) şi (1^1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi este insolvabil, întrucât^3) ..................... .
    ^3) 1. Valoarea veniturilor şi/sau bunurilor urmăribile ale debitorului este mai mică decât obligaţiile fiscale de plată.
    2. Debitorul nu are venituri ori bunuri urmăribile.
    3. Debitorul deţine în proprietate bunuri a căror valorificare acoperă cel mult cheltuielile estimate de executare silită.
    4. Debitorul deţine în proprietate bunuri a căror valoare este mai mică de 1%, în cazul în care valoarea obligaţiilor de plată este peste 500.000 lei.
    5. Când, după încetarea executării silite, pornită împotriva debitorului, rămân debite neachitate.
    6. Debitorul a dispărut sau a decedat fără să lase avere.
    7. Debitorul nu este găsit la ultimul domiciliu sau sediu cunoscut şi la acestea ori în alte locuri unde există indicii că a avut avere nu se găsesc venituri sau bunuri urmăribile.
    8. Când, potrivit legii, debitorul, persoană juridică, îşi încetează existenţa şi când au rămas neachitate obligaţii bugetare.


    Împotriva prezentului înscris cel interesat poate formula contestaţie la Administraţia Fondului pentru Mediu, în conformitate cu prevederile art. 268 şi 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiaşi act normativ.
    Prezentul proces-verbal s-a încheiat în ...... exemplare, din care ..................... .
    Verificat
    Şef compartiment ……
    Numele şi prenumele ..............
    Data ........
    Semnătura
    Întocmit
    Funcţia ..........
    Numele şi prenumele ...........
    Data ........
    Semnătura
    Se anexează următoarele documente justificative: ....................................

    II. 1. Denumire: Proces-verbal de constatare a insolvabilităţii
    2. Format: A4
    3. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe ambele feţe.
    4. Se utilizează: în baza art. 265 alin. (1)-(3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    5. Se întocmeşte: în două exemplare de personalul Administraţiei Fondului pentru Mediu.
    6. Circulă:
    - un exemplar la organul de executare;
    – un exemplar la contribuabil.

    7. Se arhivează: un exemplar la dosarul de executare.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016