Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Ţinând cont că structurile din cadrul aparatului de lucru al Guvernului contribuie la promovarea drepturilor şi a intereselor românilor de pretutindeni, în conformitate cu normele internaţionale relevante şi cu respectarea principiilor fundamentale ale dreptului internaţional, prin întărirea legăturilor cu românii de pretutindeni, susţinerea şi promovarea identităţii etnice, culturale, lingvistice şi religioase, conservarea patrimoniului cultural şi păstrarea tradiţiilor şi obiceiurilor în rândul românilor de pretutindeni,
având în vedere necesitatea asigurării condiţiilor necesare funcţionării în cele mai bune condiţii a acestor structuri, astfel încât să poată fi atinse obiectivele avute în vedere de legiuitor la înfiinţarea acestor structuri, precum şi pentru îndeplinirea Programului de guvernare,
luând în considerare necesitatea realizării unui nivel de reprezentare pe plan intern şi extern, respectiv creşterea capacităţii instituţionale în relaţiile cu autorităţile din statele unde trăiesc comunităţi de români şi eficientizarea derulării activităţilor privind finanţarea prin implementare directă şi indirectă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 299/2007 privind sprijinul acordat românilor de pretutindeni, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 321/2006 privind regimul acordării finanţărilor nerambursabile pentru programele, proiectele sau acţiunile privind sprijinirea activităţii românilor de pretutindeni şi a organizaţiilor reprezentative ale acestora, precum şi a modului de repartizare şi de utilizare a sumei prevăzute în bugetul Ministerului pentru Românii de Pretutindeni pentru această activitate, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
în considerarea efectelor negative ale neadoptării prezentei ordonanţe de urgenţă, respectiv funcţionarea ineficientă a unor structuri publice şi o slabă susţinere şi promovare a intereselor românilor de pretutindeni,
având în vedere faptul că toate aceste elemente vizează interesul public şi constituie situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
ART. 1
(1) Se înfiinţează Departamentul pentru Românii de Pretutindeni, structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului, prin preluarea activităţii Departamentului pentru Românii de Pretutindeni, structură fără personalitate juridică, înfiinţată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 68/2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 77/2020, care se desfiinţează.
(2) Departamentul pentru Românii de Pretutindeni este condus de un secretar de stat, numit şi eliberat din funcţie prin decizie a prim-ministrului, în condiţiile legii.
(3) Finanţarea Departamentului pentru Românii de Pretutindeni se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
(4) Secretarul de stat care conduce Departamentul pentru Românii de Pretutindeni are calitatea de ordonator terţiar de credite.
ART. 2
(1) Se înfiinţează Departamentul pentru Relaţia cu Republica Moldova, structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului, prin preluarea activităţii Departamentului pentru relaţia cu Republica Moldova, structură fără personalitate juridică, înfiinţată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 68/2019, aprobată cu modificări prin Legea nr. 77/2020, care se desfiinţează.
(2) Departamentul pentru Relaţia cu Republica Moldova este condus de un secretar de stat, numit şi eliberat din funcţie prin decizie a prim-ministrului, în condiţiile legii.
(3) Finanţarea Departamentului pentru Relaţia cu Republica Moldova se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
(4) Secretarul de stat care conduce Departamentul pentru Relaţia cu Republica Moldova are calitatea de ordonator terţiar de credite.
ART. 3
(1) Atribuţiile, organizarea şi funcţionarea structurilor prevăzute la art. 1 şi 2 se aprobă prin hotărâre a Guvernului, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
(2) Structurile nou-înfiinţate preiau, pe bază de protocol de predare-preluare încheiat cu Secretariatul General al Guvernului în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la alin. (1), creditele bugetare neutilizate şi creditele de angajament aferente acestora, posturile, personalul aferent şi patrimoniul necesar desfăşurării activităţii. Predarea-preluarea patrimoniului se efectuează pe baza situaţiilor financiare întocmite potrivit art. 28 alin. (1^1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Încadrarea/Numirea personalului din cadrul structurilor înfiinţate potrivit prevederilor art. 1 şi 2 se realizează cu respectarea procedurii şi regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal, cu menţinerea drepturilor salariale existente la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
(4) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, prin hotărâri ale Guvernului, se aprobă transmiterea de la Secretariatul General al Guvernului către structurile prevăzute la art. 1 şi 2 a dreptului de administrare asupra bunurilor din domeniul public/privat al statului, precum şi actualizarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, în condiţiile legii.
PRIM-MINISTRU
FLORIN-VASILE CÎŢU
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Tiberiu Horaţiu Gorun
p. Ministrul afacerilor externe,
Cornel Feruţă,
secretar de stat
p. Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Mihnea-Claudiu Drumea,
secretar de stat
p. Ministrul finanţelor,
Lucian Ovidiu Heiuş,
secretar de stat
Bucureşti, 16 iunie 2021.
Nr. 52.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: