Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NOTĂ DE FUNDAMENTARE din 4 decembrie 2024  referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii pentru dotarea cu ambulanţe a Serviciului Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, serviciilor de ambulanţă judeţene şi Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NOTĂ DE FUNDAMENTARE din 4 decembrie 2024 referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii pentru dotarea cu ambulanţe a Serviciului Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, serviciilor de ambulanţă judeţene şi Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1227 din 5 decembrie 2024
──────────
    Aprobată prin HOTĂRÂREA nr. 1.560 din 4 decembrie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1227 din 5 decembrie 2024.
──────────
    Prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2017 privind desemnarea Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă ca unitate de achiziţii centralizată pentru achiziţia centralizată de autospeciale/ambulanţe pentru Serviciul Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, pentru serviciile de ambulanţă judeţene şi pentru Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, aprobată prin Legea nr. 77/2018, cu modificările ulterioare, s-a desemnat Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă ca unitate de achiziţii centralizată pentru achiziţia centralizată de autospeciale/ambulanţe pentru Serviciul Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, pentru serviciile de ambulanţă judeţene şi pentru Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov.
    Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă a demarat în anul 2017 procedura de atribuire, fiind încheiate un număr de patru acorduri-cadru pentru furnizarea de ambulanţe, în urma cărora au fost semnate contracte subsecvente, fiind achiziţionate şi livrate următoarele cantităţi de ambulanţe:
    - ambulanţă tip A2 - 262 complete;
    – ambulanţă tip B 4X2 - 375 complete;
    – ambulanţă tip B 4X4 - 562 complete;
    – ambulanţă tip C - 132 complete.

    Nevoia stringentă de dotare a Serviciului Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă şi unităţilor subordonate, a serviciilor de ambulanţă judeţene şi a Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov se menţine, întrucât ambulanţele achiziţionate nu au fost suficiente pentru acoperirea întregului necesar al sistemului de urgenţă, astfel cum rezultă din cele menţionate mai jos:
    1. Numărul total de ambulanţe ce deservesc structurile mai sus menţionate este de 3.444 de ambulanţe, din care:
    - 2.671 de ambulanţe la nivelul serviciilor publice de ambulanţă (SAJ-uri/SABIF);
    – 773 de ambulanţe la nivelul Serviciului Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare (S.M.U.R.D.).

    2. Numărul total de ambulanţe care au perioada de serviciu îndeplinită (cu o vechime mai mare de 7 ani) este de 1.976 de ambulanţe, din care:
    - 1.610 ambulanţe la nivelul serviciilor publice de ambulanţă (SAJ-uri/SABIF);
    – 366 de ambulanţe la nivelul Serviciului Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare (S.M.U.R.D.).

    3. Numărul total de ambulanţe cu un rulaj mai mare de 300.000 km este de 1.778 de ambulanţe.
    4. Numărul total de ambulanţe cu nevoi de reparaţii capitale este de 433 de ambulanţe din existentul total la nivel naţional, din care:
    - 334 de ambulanţe la nivelul serviciilor publice de ambulanţă (SAJ-uri/SABIF);
    – 99 de ambulanţe la nivelul Serviciului Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare (S.M.U.R.D.).


    Analizând situaţia la nivel naţional, se poate identifica tendinţa de creştere a perioadelor de indisponibilitate a ambulanţelor, reflectată printr-un procent de aproximativ 13% de ambulanţe defecte, respectiv un procent de 51,6% reprezentând ambulanţe cu o uzură tehnică şi morală accentuată, ceea ce prezintă un risc crescut în exploatare, având consecinţe directe în afectarea gravă a capacităţii operative privind nevoia de servicii de medicină de urgenţă.
    Ţinând cont de vechimea şi rulajul ambulanţelor, precum şi de uzura accentuată a acestora, în următorii 4 ani se va impune retragerea din exploatare a unui număr de 1.976 de ambulanţe.
    Necesitatea reducerii costurilor de mentenanţă pentru menţinerea în stare de operativitate a flotei de ambulanţe şi eliminarea efectelor negative asupra capacităţii de răspuns la urgenţe medicale cu efect imediat asupra vieţilor cetăţenilor justifică nevoia reîmprospătării parcului auto cu soluţii moderne şi noi de echipamente medicale, precum şi obţinerea unor produse de calitate la preţuri inferioare prin achiziţia centralizată, fapt ce ar conduce la un impact mai mic asupra fondurilor publice alocate în acest sens.
    Continuarea demersurilor privind achiziţionarea de noi ambulanţe pentru care Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă a fost desemnat ca unitate de achiziţii centralizată pentru achiziţia centralizată de autospeciale/ambulanţe pentru Serviciul Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, pentru serviciile de ambulanţă judeţene şi Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 74/2017, aprobată prin Legea nr. 77/2018, cu modificările ulterioare, este esenţială pentru asigurarea unui serviciu public eficient, înclinat spre nevoile populaţiei, şi pentru asigurarea unui climat sigur.
    Având în vedere nevoia de dotare, s-a identificat o sursă de finanţare asigurată de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, care a confirmat Formularul nr. 1 (fişă de fundamentare proiect propus la finanţare/finanţat din fonduri europene), aferent Programului de Dezvoltare durabilă 2021-2027, cu o valoare totală de 546.496,58 mii lei, pentru achiziţionarea a 470 de ambulanţe tip B 4X4 şi 121 de ambulanţe tip C, pentru perioada de implementare 2024-2026.
    Astfel, în baza sumei menţionate este necesară încheierea unor contracte subsecvente conform acordurilor-cadru pentru achiziţionarea unei cantităţi de 470 de ambulanţe tip B 4X4 şi 121 de ambulanţe tip C, calculată astfel:
    - 470 de ambulanţe tip B 4X4, cu un preţ unitar de 712.010 lei fără TVA (echivalentul a 142.402 euro fără TVA), rezultând o valoare totală de 334.644.700 lei fără TVA (334.644,7 mii lei fără TVA);
    – 121 de ambulanţe tip C, cu un preţ unitar de 1.029.720 lei fără TVA (echivalentul a 205.944 euro fără TVA), rezultând o valoare totală de 124.596.120 lei fără TVA (124.596,12 mii lei fără TVA).

    În concret, valoarea totală a investiţiei este estimată la 459.240.820 lei fără TVA, respectiv 546.496.575,8 lei cu TVA (546.496,58 mii lei cu TVA).
    Durata de implementare a investiţiei este estimată la 3 ani, după cum urmează:
    - anul I - valoare - 0;
    – anul II - valoare - 99.852,19 mii lei cu TVA;
    – anul III - valoare - 446.644,39 mii lei cu TVA.

    Beneficiarii investiţiei sunt Serviciul Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, serviciile de ambulanţă judeţene şi Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov.
    Finanţarea proiectului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne, pentru Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, în limita sumelor anuale aprobate cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016