Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE nr. GH/2.617 din 31 mai 2000  de aplicare a   Ordonantei Guvernului nr. 22/1992 privind finantarea ocrotirii sanatatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE nr. GH/2.617 din 31 mai 2000 de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 22/1992 privind finantarea ocrotirii sanatatii

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 419 din 1 septembrie 2000
I. Dispoziţii generale

Prin <>Ordonanta Guvernului nr. 22/1992 privind finanţarea ocrotirii sãnãtãţii, aprobatã prin <>Legea nr. 114/1992 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumita în continuare <>Ordonanta Guvernului nr. 22/1992 , au fost stabilite sursele din care se finanţeazã ocrotirea sãnãtãţii pe baza bugetelor de venituri şi cheltuieli, întocmite şi aprobate, potrivit prezentelor norme metodologice.
Operaţiunile de încasãri şi plati ale instituţiilor publice din sectorul sanitar se efectueazã prin conturile deschise la unitãţile teritoriale ale trezoreriei statului.

II. Finanţarea ocrotirii sãnãtãţii din bugetul Fondului de asigurãri sociale de sãnãtate

2.1. Din mijloacele bugetului Fondului de asigurãri sociale de sãnãtate care este administrat de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate şi de casele de asigurãri de sãnãtate judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti şi de Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Transporturilor, dupã caz, se finanţeazã, în temeiul <>art. 12 din Legea nr. 145/1997 privind asigurãrile sociale de sãnãtate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cheltuielile pentru ocrotirea sãnãtãţii care privesc:
a) servicii de asistenta medicalã preventivã şi de promovare a sãnãtãţii, inclusiv pentru depistarea precoce a bolilor;
b) servicii medicale ambulatorii;
c) servicii medicale spitaliceşti;
d) servicii de asistenta stomatologica;
e) servicii medicale de urgenta;
f) servicii medicale complementare pentru reabilitare;
g) asistenta medicalã, pre-, intra- şi postnatala;
h) îngrijiri medicale la domiciliu;
i) medicamente, materiale sanitare, proteze şi orteze.
2.2. Finanţarea cheltuielilor din bugetul Fondului de asigurãri sociale de sãnãtate se asigura pe baza de contracte încheiate de furnizorii de servicii medicale cu casele de asigurãri de sãnãtate judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti şi cu Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Transporturilor, dupã caz.
2.3. Spitalele, în calitate de furnizori de servicii medicale, urmãresc ca prin contractele încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate, ca beneficiari ai serviciilor medicale în numele asiguraţilor, sa-şi acopere din veniturile încasate cheltuielile necesare pentru acordarea asistenţei medicale.
2.4. Conducerea spitalelor are obligaţia sa elaboreze anual, în faza de proiect şi în faza definitiva, bugetul de venituri şi cheltuieli, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 1, în care se cuprind venituri proprii din prestarea de servicii medicale pe baza de contract, venituri obţinute de la persoanele fizice şi juridice în condiţiile legii, venituri din asocieri investitionale în profil medical sau medico-social, precum şi din sume alocate de la bugetul de stat şi bugetele locale, în condiţiile legii, din donaţii şi sponsorizãri.
În limita tipului de surse de venituri prevãzute în buget se stabilesc şi cheltuielile, pe subdiviziunile clasificatiei bugetare, asigurându-se funcţionarea fiecãrui spital în exerciţiul financiar respectiv.
Indicatorii din buget se stabilesc pe baza de calcule de fundamentare analitice, pe subdiviziunile clasificatiei bugetare, atât la venituri, cat şi la cheltuieli.

Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte în condiţii de echilibru financiar şi asigura funcţionarea spitalului pe principiul autonomiei financiare.

2.5. Bugetul de venituri şi cheltuieli al spitalului se aproba înainte de începerea exerciţiului bugetar de cãtre direcţia de sãnãtate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, şi reprezintã baza în limita cãreia se desfãşoarã activitatea financiarã. Un exemplar, în copie, se prezintã unitãţii trezoreriei statului, la care spitalul are conturile deschise.
O data cu bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba şi cheltuielile de capital, care se finanţeazã potrivit metodologiei aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor nr. 2.487/1996 pentru aprobarea Normelor metodologice privind finanţarea investiţiilor instituţiilor publice prin trezoreria statului şi a Normelor metodologice privind aplicarea de cãtre trezoreriile statului a mecanismului de finanţare a investiţiilor instituţiilor publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 355 din 30 decembrie 1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Directorul spitalului îndeplineşte, în domeniul întocmirii şi executãrii bugetului de venituri şi cheltuieli, respectiv al gestiunii financiare, atribuţiile ordonatorului tertiar de credite, prevãzute în <>Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare.
Angajarea cheltuielilor de cãtre directorul spitalului se efectueazã, în toate cazurile, pe baza documentelor legale, vizate pentru controlul financiar preventiv intern exercitat conform reglementãrilor în vigoare, în limita prevederilor de cheltuieli aprobate în buget.
Plãţile se efectueazã, în toate cazurile, pe baza de documente semnate de directorul spitalului cu prima semnatura şi de contabilul-şef cu a doua semnatura.
2.6. Operaţiunile de încasãri şi plati se efectueazã de cãtre spitale prin trezoreria statului în raza cãreia au sediul fiscal.
Pentru efectuarea operaţiunilor financiare spitalele solicita trezoreriei statului deschiderea contului 50.41 "Disponibil din activitatea sanitarã conform <>Legii nr. 145/1997 ", în care se înregistreazã, pe baza de documente, în credit sumele încasate, iar în debit, sumele reprezentând plãţile dispuse de spital.
Pentru operaţiunile efectuate în baza bugetului de venituri şi cheltuieli şi înregistrate în contul 50.41 unitãţile trezoreriei statului elibereazã spitalelor extrase de cont, împreunã cu documentele care au stat la baza înregistrãrilor.
Contabilul-şef are obligaţia sa verifice din punct de vedere al corectitudinii operaţiunile înregistrate în extrasul de cont, iar pentru eventualele diferenţe sau neconcordante rezultate va sesiza, operativ, unitatea trezoreriei statului, urmãrind soluţionarea cat mai urgenta a acestora.
2.7. Conducerea fiecãrui spital are obligaţia de a organiza contabilitatea încasãrii veniturilor şi efectuãrii cheltuielilor, precum şi a gestionãrii valorilor materiale, potrivit planului de conturi pentru instituţiile publice. Execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli se va urmãri cu ajutorul contabilitãţii, astfel:
a) veniturile realizate se evidenţiazã în creditul conturilor 527 "Venituri din activitatea sanitarã conform <>Legii nr. 145/1997 " şi 592 "Venituri din alocaţii cu destinaţie specialã", cu desfãşurarea pe capitole şi subcapitole;
b) plãţile de casa dispuse cu ordine de plata, precum şi ridicãrile de numerar din cont pe baza de cec se înregistreazã în creditul conturilor 127 "Disponibil din activitatea sanitarã conform <>Legii nr. 145/1997 " şi 192 "Disponibil din alocaţii bugetare cu destinaţie specialã", pe subdiviziunile clasificatiei bugetare, pe capitole, subcapitole, titluri, articole şi alineate;
c) cheltuielile efective se evidenţiazã în debitul conturilor 427 "Cheltuieli din activitatea sanitarã conform <>Legii nr. 145/1997 " şi 492 "Cheltuieli din alocaţii cu destinaţie specialã", cu desfãşurarea pe capitole, subcapitole, titluri, articole şi alineate.

III. Finanţarea ocrotirii sãnãtãţii de la bugetul de stat

3.1. Potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, din bugetul Ministerului Sãnãtãţii se asigura:
a) cheltuielile proprii, cheltuielile de întreţinere şi funcţionare ale unitãţilor sanitare finanţate integral din bugetul de stat şi, dupã caz, din bugetul Fondului special pentru sãnãtate publica, prevãzute la pct. I din anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 546/1999 privind finanţarea unitãţilor sanitare din subordinea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) finanţarea programelor naţionale de sãnãtate, în limita sumelor aprobate anual prin legea bugetului de stat;
c) construcţii noi pentru unitãţi sanitare, modernizarea, transformarea şi extinderea construcţiilor sanitare existente, precum şi consolidarea clãdirilor aflate în administrarea Ministerului Sãnãtãţii;
d) achiziţionarea de aparatura medicalã de mare performanta pentru unitãţile sanitare finanţate prin sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate;
e) finanţarea activitãţii de diagnostic, curative şi de reabilitare de importanta nationala pentru recuperarea capacitãţii de munca, prevãzutã prin ordin al ministrului sãnãtãţii care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I;
f) acţiuni de sãnãtate privind:
f.1. finanţarea suplimentarã a activitãţii de învãţãmânt şi de cercetare din cadrul spitalelor cu secţii clinice care sunt finanţate prin sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, în condiţiile aprobate prin legea anuala a bugetului de stat;
f.2. finanţarea dispensarelor medicale din grãdiniţe, şcoli, unitãţi de învãţãmânt superior;
f.3. finanţarea cabinetelor de medicina sportiva;
f.4. finanţarea unor reparaţii capitale;
f.5. finanţarea secţiilor şi cabinetelor de medicina muncii (boli profesionale), care nu au personalitate juridicã şi funcţioneazã în structura unitãţilor sanitare cu personalitate juridicã finanţate din venituri extrabugetare provenite inclusiv din Fondul de asigurãri sociale de sãnãtate;
f.6. finanţarea creselor fãrã personalitate juridicã;
f.7. finanţarea altor activitãţi şi unitãţi prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare.
3.2. Pentru fiecare instituţie direct subordonata ministrul sãnãtãţii aproba anual bugetul de venituri şi cheltuieli, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 2, cu repartizarea pe trimestre, în care sunt cuprinse creditele bugetare necesare pentru finanţarea acţiunilor aferente exerciţiului bugetar respectiv.
În bugetul aprobat cheltuielile se cuprind la capitolul 58.01 "Sãnãtate", cu desfãşurarea pe subcapitole, iar în cadrul acestora, pe titluri, articole şi alineate. De asemenea, în bugetul aprobat se vor defalca într-o anexa distinctã creditele bugetare aprobate pentru acţiunile prevãzute la pct. 3.1. lit. b) şi f).
3.3. Potrivit prevederilor <>Legii nr. 72/1996 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare, cheltuielile bugetului de stat se finanţeazã şi se executa prin ordonatorii de credite, astfel:
a) la nivelul Ministerului Sãnãtãţii ministrul sãnãtãţii este ordonator principal de credite;
b) la nivelul direcţiilor de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi al Institutului Naţional de Hematologie Transfuzionalã directorii direcţiilor de sãnãtate publica şi, respectiv, directorul institutului sunt ordonatori secundari de credite;
c) la nivelul instituţiilor direct subordonate care au personalitate juridicã conducãtorul instituţiei este ordonator tertiar de credite.
3.4. Finanţarea cheltuielilor din bugetul de stat se asigura astfel:
3.4.1. Fiecare dintre ordonatorii secundari sau terţiari de credite din subordine, prevãzuţi la pct. 3.3 lit. b) şi c), prezintã Ministerului Sãnãtãţii lunar, pana la data de 20 a lunii în curs, cererea fundamentatã privind necesarul de credite bugetare pentru luna urmãtoare, conform modelului cuprins în anexa nr. 3.
3.4.2. Ministerul Sãnãtãţii repartizeazã lunar credite bugetare, prin formular dispoziţie bugetarã, ordonatorilor secundari şi ordonatorilor terţiari de credite direct subordonaţi.
Pentru cheltuielile proprii Ministerul Sãnãtãţii îşi repartizeazã creditele bugetare aferente acestora, cu acelaşi tip de document.
3.4.3. Repartizarea creditelor bugetare se efectueazã de Ministerul Sãnãtãţii prin sistemul trezoreriei centrale din cadrul Ministerului Finanţelor şi se deruleazã prin urmãtorul flux:
a) dispoziţiile bugetare de repartizare a creditelor bugetare sunt prezentate Direcţiei generale a trezoreriei şi contabilitãţii publice din Ministerul Finanţelor, care le transmite prin posta specialã unitãţilor de trezorerie teritoriale la care ordonatorii de credite au conturile deschise;
b) la primirea dispoziţiilor bugetare unitãţile trezoreriei statului înregistreazã în contul 01 "Credite deschise şi repartizate pe seama ordonatorilor finantati din bugetul de stat", care se desfãşoarã în conturi analitice, pe capitole şi titluri ale clasificatiei bugetare, deschise pe seama unitãţilor respective.
În acelaşi timp Ministerul Sãnãtãţii transmite fiecãrui ordonator secundar sau tertiar de credite un exemplar din dispoziţia bugetarã, care reprezintã comunicarea finanţãrii bugetare pentru luna respectiva.
3.4.4. Repartizarea creditelor bugetare se efectueazã pe subdiviziunile clasificatiei bugetare, şi anume capitole şi titluri.
3.4.5. Ordonatorii de credite angajeazã cheltuielile în limita creditelor bugetare deschise pe subdiviziunile prevãzute la pct. 3.4.4, precum şi pe celelalte subdiviziuni aprobate în bugetul propriu, şi anume articole şi alineate.
În toate documentele de cheltuieli se vor înscrie distinct, cu ocazia vizei de control financiar preventiv intern, subdiviziunea clasificatiei bugetare la care se încadreazã cheltuielile respective, precum şi disponibilul de credite bugetare la subdiviziunea respectiva la data angajãrii.
Plãţile se efectueazã pe baza de ordin de plata tip trezoreria statului, având ca temei documentele justificative aprobate şi vizate de persoanele în drept.
3.4.6. În vederea urmãririi utilizãrii creditelor bugetare în volumul şi destinaţia stabilite prin bugetul de stat, unitãţile sanitare din subordinea Ministerului Sãnãtãţii solicita la unitatea trezoreriei statului în raza cãreia îşi au sediul fiscal deschiderea urmãtoarelor conturi:
- Contul 01 "Credite deschise şi repartizate pe seama ordonatorilor finantati din bugetul de stat"
Acest cont este în afarã bilanţului şi evidenţiazã în conturi analitice creditele bugetare repartizate pe capitol, titlu şi pe fiecare instituţie publica;
- Contul 23 "Cheltuielile bugetului de stat", cont de bilanţ, care se desfãşoarã pe conturi analitice deschise pentru fiecare instituţie pe capitol şi titlu, în care se înregistreazã plãţile de casa efectuate pe baza ordinelor de plata prezentate de ordonatorii de credite.
Conturile care privesc creditele bugetare şi plãţile de casa din bugetul de stat se deschid şi se formeazã din urmãtoarele coduri: codul contului sintetic (01 sau 23), codul capitolului de cheltuieli bugetare (58 "Sãnãtate"), codul titlului de cheltuieli (02 "Cheltuieli de personal", 20 "Cheltuieli materiale şi servicii", 38 "Transferuri", 70 "Cheltuieli de capital" etc.) şi codul fiscal al instituţiei publice.
Conturile de disponibil se deschid şi se formeazã din codul contului de disponibil (cod 30 sau 50) şi codul fiscal al instituţiei respective.
Unitãţile trezoreriei statului accepta plati dispuse de ordonatorii de credite numai în limita disponibilitãţilor de credite bugetare existente în conturile deschise pe subdiviziuni ale clasificatiei bugetare, care se stabilesc prin programul informatic ca diferenţa între creditele repartizate şi înregistrate în contul corespunzãtor (cont 01) şi soldul plãţilor de casa evidentiate în contul analitic de cheltuieli deschis pe subdiviziunile corespunzãtoare.
3.4.7. Finanţarea de la bugetul de stat a programelor naţionale de sãnãtate şi a celorlalte acţiuni prevãzute la pct. 3.1 se efectueazã de Ministerul Sãnãtãţii în funcţie de regimul de finanţare a unitãţilor, astfel:
3.4.7.1. În cazul derulãrii programelor prin unitãţile din subordinea Ministerului Sãnãtãţii finanţate integral de la bugetul de stat şi din Fondul special pentru sãnãtate publica, finanţarea se asigura de Ministerul Sãnãtãţii, potrivit bugetului aprobat, prin repartizarea de credite bugetare pe capitole, titluri şi programe, pe seama direcţiilor de sãnãtate publica sau a unitãţilor sanitare direct subordonate, dupã caz. Operaţiunea de repartizare a creditelor bugetare se efectueazã potrivit normelor Ministerului Finanţelor.
Creditele bugetare se utilizeazã şi se evidenţiazã de cãtre ordonatorii de credite secundari sau terţiari, dupã caz, pe subdiviziunile clasificatiei bugetare.
3.4.7.2. În cazul în care programele naţionale de sãnãtate şi celelalte acţiuni de sãnãtate se deruleazã prin institute medicale sau unitãţi sanitare cu activitate de cercetare şi învãţãmânt desemnate de Ministerul Sãnãtãţii sau în structura cãrora funcţioneazã unitãţile respective, finanţarea se asigura din creditele bugetare aprobate în bugetul Ministerului Sãnãtãţii la capitolul 58.01 "Sãnãtate" titlul 38 "Transferuri" articolul 40 alineatul 44 "Programe pentru sãnãtate", articolul 40 alineatul 60 "Transferuri pentru acţiuni de sãnãtate", articolul 40 alineatul 79 "Transferuri pentru aparatura medicalã de mare performanta".
În acest scop finanţarea se deruleazã astfel:
a) Ministerul Sãnãtãţii repartizeazã creditele bugetare pe seama direcţiilor de sãnãtate publica, pe capitole şi titluri;
b) pe baza cererilor de fonduri prezentate de spitale sau de celelalte unitãţi prin care se realizeazã programe naţionale de sãnãtate sau acţiuni de sãnãtate direcţiile de sãnãtate publica vireazã, cu ordin de plata, alocaţiile bugetare din contul de cheltuieli al bugetului de stat în contul 50.47 "Disponibil din alocaţii bugetare cu destinaţie specialã", deschis pe seama spitalului prin care se realizeazã programul.
Spitalele au obligaţia sa utilizeze fondurile primite numai pentru cheltuielile cuprinse în programele naţionale de sãnãtate, precum şi pentru celelalte acţiuni, asigurând evidenta distinctã a plãţilor de casa şi a cheltuielilor efective, pe subdiviziunile clasificatiei bugetare functionale (capitole şi subcapitole) şi economice (titluri, articole şi alineate);
c) Ministerul Sãnãtãţii vireazã sume cu ordin de plata institutelor medicale sau unitãţilor desemnate sa coordoneze şi sa finanteze programe naţionale de sãnãtate sau alte acţiuni sanitare, pe baza cererilor fundamentate prezentate de cãtre acestea.
Sumele se vireazã în contul 50.47 "Disponibil din alocaţii bugetare cu destinaţie specialã", deschis la trezoreria statului pe seama unitãţilor beneficiare.
3.4.8. Finanţarea de la bugetul de stat prin Ministerul Sãnãtãţii a investiţiilor reprezentând construcţii noi pentru unitãţi sanitare, modernizarea, transformarea şi extinderea construcţiilor sanitare existente, consolidarea clãdirilor aflate în administrarea Ministerului Sãnãtãţii, precum şi a aparaturii medicale de mare performanta pentru unitãţile sanitare finanţate prin sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate se deruleazã astfel:
a) direcţia de sãnãtate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, aloca spitalelor respective, pe baza de ordin de plata, din creditele repartizate la capitolul 58.01 "Sãnãtate" titlul 70 "Cheltuieli de capital" şi titlul 40.79 "Transferuri pentru aparatura medicalã de mare performanta" suma necesarã pentru realizarea investiţiilor respective;
b) suma se vireazã spitalului în contul 50.47 "Disponibil din alocaţii bugetare cu destinaţie specialã", deschis la trezoreria statului. O data cu virarea sumei se transmite spitalului şi lista de investiţii aprobatã de ordonatorul principal de credite.
3.4.9. Sumele primite de la bugetul de stat se regularizeazã cu acest buget la încheierea exerciţiului financiar, la termenul stabilit prin normele metodologice ale Ministerului Finanţelor, astfel:
a) pe baza execuţiei de la finele anului financiar spitalele stabilesc diferenţa dintre sumele primite şi plãţile de casa la acţiunile respective;
b) spitalele vireazã cu ordin de plata disponibilul de alocaţii bugetare în contul direcţiei de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, de la care s-au primit sumele respective.
Aceasta operaţiune se înregistreazã în contabilitatea spitalului prin diminuarea alocaţiilor primite de la bugetul de stat, pe fiecare subdiviziune.

IV. Finanţarea ocrotirii sãnãtãţii din bugetele locale

4.1. Potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, din bugetele locale se finanţeazã:
a) cheltuielile materiale şi cele privind prestãrile de servicii, cu excepţia celor pentru medicamente şi materiale sanitare aferente creselor;
b) cheltuielile pentru drepturile donatorilor de sânge, ce se acorda potrivit <>Legii nr. 4/1995 privind donarea de sânge, utilizarea terapeuticã a sângelui uman şi organizarea transfuzionalã în România;
c) alte cheltuieli care se suporta în conformitate cu prevederile <>Legii asigurãrilor sociale de sãnãtate nr. 145/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Propunerile se prezintã pe formularul prevãzut în anexa nr. 2, care se completeazã în mod corespunzãtor.
4.2. Finanţarea se asigura pe baza creditelor deschise în limita bugetului aprobat fiecãrei unitãţi din bugetul local respectiv, operaţiuni care se deruleazã astfel:
a) unitãţile solicita lunar consiliului local respectiv deschiderea şi repartizarea creditelor din bugetul local pentru necesarul de cheltuieli aferent lunii urmãtoare, care se stabileşte pe baza bugetului aprobat şi a documentelor de plata scadente;
b) ordonatorii principali de credite finantati din bugetul local deschid credite pe seama creselor, precum şi a centrelor de transfuzie pentru plata donatorilor de sânge, care se încadreazã la subcapitolul "Alte acţiuni" la unitãţile trezoreriei statului, în contul 02 "Credite deschise şi repartizate pe seama ordonatorilor terţiari finantati din bugetele locale", cu desfãşurare pe capitol şi titluri ale clasificatiei bugetare;
c) în limita creditelor repartizate creşele şi centrele de transfuzie angajeazã şi efectueazã plati potrivit destinaţiei stabilite, scop în care solicita trezoreriei statului deschiderea contului 24 "Cheltuielile bugetelor locale", în care se înregistreazã plãţile dispuse de ordonatorul de credite în conturi analitice deschise pe capitol şi titlurile clasificatiei bugetelor locale.

V. Finanţarea ocrotirii sãnãtãţii din veniturile proprii ale unitãţilor sanitare finanţate în regim extrabugetar

5.1. Unitãţile sanitare care îşi desfãşoarã activitatea pe baza de contracte pentru servicii sanitare realizeazã venituri proprii potrivit <>Legii nr. 146/1999 privind organizarea, funcţionarea şi finanţarea spitalelor, <>Legii asigurãrilor sociale de sãnãtate nr. 145/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi contractului-cadru aprobat prin hotãrâre a Guvernului.
Veniturile proprii se încaseazã atât prin casieria proprie, cat şi prin virare în contul 50.41 "Disponibil din activitatea sanitarã, conform <>Legii nr. 145/1997 ", deschis la trezoreria statului.
5.2. Veniturile rezultate din serviciile medicale prestate, contribuţii, donaţii, sponsorizãri se cuprind de cãtre unitãţile sanitare în bugetul propriu de venituri şi cheltuieli, fiind utilizate la acoperirea cheltuielilor de funcţionare a unitãţilor sanitare respective.

VI. Finanţarea ocrotirii sãnãtãţii din bugetul Fondului special pentru sãnãtate publica

6.1. În conformitate cu prevederile <>art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 22/1992 , la dispoziţia Ministerului Sãnãtãţii se constituie Fondul special pentru sãnãtate publica, destinat finanţãrii cheltuielilor care privesc ocrotirea sãnãtãţii.
6.2. Fondul special pentru sãnãtate publica se gestioneazã de cãtre Ministerul Sãnãtãţii, pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat ca anexa la bugetul de stat.
6.2.1. Veniturile bugetului Fondului special pentru sãnãtate publica se constituie din urmãtoarele surse:
a) taxa asupra activitãţilor dãunãtoare sãnãtãţii, în care se cuprind: cota de 12% aplicatã asupra încasãrilor persoanelor juridice, realizate din acţiuni publicitare la produsele din tutun, tigari şi bãuturi alcoolice, cota de 2% din sumele realizate de persoanele juridice din vânzãrile de produse din tutun, tigari şi bãuturi alcoolice, dupã deducerea accizelor şi a taxei pe valoarea adãugatã, datorate bugetului de stat;
b) cota de 25% din amenzile aplicate pentru exercitarea inspecţiei sanitare de stat;
c) sumele rezultate din valorificarea bunurilor din dotarea unitãţilor sanitare;
d) veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii şi instituţiilor sanitare publice finanţate integral de la bugetul de stat, prevãzute în anexa nr. 4.
De asemenea, în veniturile Fondului special pentru sãnãtate publica se cuprind şi încasãrile din contribuţiile restante la 31 decembrie 1997 ale persoanelor fizice şi juridice la Fondul special pentru sãnãtate publica, precum şi majorãrile de întârziere aferente acestora.
Agenţii economici care comercializeazã produse din tutun, tigari şi bãuturi alcoolice achiziţionate de la producãtori, importatori sau angrosisti vor aplica cota de 2% asupra adaosului comercial realizat din vânzarea acestor produse, dupã deducerea accizelor şi a taxei pe valoarea adãugatã, datorate bugetului de stat.
6.2.2. În limita veniturilor din buget se prevãd cheltuielile Fondului special pentru sãnãtate publica pe subdiviziunile clasificatiei functionale, respectiv pe capitole şi subcapitole, şi pe subdiviziunile clasificatiei economice, respectiv pe titluri, articole şi alineate.
6.2.3. Bugetul Fondului special pentru sãnãtate publica se aproba şi se repartizeazã de ministrul sãnãtãţii, dupã aprobarea bugetului de stat prin lege, direcţiilor de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi unitãţilor direct subordonate finanţate integral de la bugetul de stat, conform anexei nr. 5.
Un exemplar din buget (copie) se prezintã unitãţii trezoreriei statului la care sunt deschise conturile.
În bugetele direcţiilor de sãnãtate publica se prevãd veniturile pe surse ce se realizeazã la nivelul fiecãrui judeţ şi al municipiului Bucureşti, vãrsãmintele la Ministerul Sãnãtãţii, precum şi cheltuielile pe subdiviziunile clasificatiei bugetare care se efectueazã în cursul exerciţiului financiar şi sumele alimentate de Ministerul Sãnãtãţii.
6.3. Bugetul de venituri şi cheltuieli al Fondului special pentru sãnãtate publica se executa la nivelul fiecãrui judeţ şi al municipiului Bucureşti prin direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv direcţia de sãnãtate publica a municipiului Bucureşti, precum şi prin celelalte instituţii sanitare publice finanţate integral de la bugetul de stat.

Mecanismul de execuţie a bugetului de venituri şi cheltuieli al Fondului special pentru sãnãtate publica cuprinde încasarea veniturilor, efectuarea cheltuielilor şi contabilitatea operaţiunilor de încasãri şi plati şi se deruleazã astfel:
6.3.1. Veniturile Fondului special pentru sãnãtate publica se încaseazã la nivel teritorial de cãtre direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, iar instituţiile sanitare publice finanţate integral de la bugetul de stat încaseazã numai veniturile proprii prevãzute în anexa nr. 4; încasarea sumelor se face prin contul 30.06 "Disponibil din Fondul special pentru sãnãtate publica", deschis la trezoreria statului.
În contabilitatea trezoreriei statului acest cont se crediteaza cu:
a) sumele încasate reprezentând venituri proprii ale direcţiilor de sãnãtate publica şi ale unitãţilor finanţate integral de la bugetul de stat, inclusiv cele depuse în numerar la casieria trezoreriei;
b) sumele virate de agenţii economici reprezentând achitarea obligaţiilor cãtre fond;
c) sumele primite prin redistribuire de la Ministerul Sãnãtãţii;
d) alte venituri încasate potrivit normelor legale în vigoare
şi se debiteaza cu:
a) sumele virate Ministerului Sãnãtãţii;
b) plãţile dispuse pe baza de ordine de plata pentru efectuarea de cheltuieli.
6.3.2. Veniturile fondului se încaseazã astfel:
6.3.2.1. Prin casieria Ministerului Sãnãtãţii, a direcţiei de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sau a instituţiilor sanitare publice finanţate integral de la bugetul de stat:
Veniturile proprii rezultate din activitatea unitãţilor finanţate integral de la bugetul de stat, prevãzute în anexa nr. 4, se încaseazã de la persoanele fizice în numerar, prin depunerea sumelor datorate direct la casierie, pentru care se elibereazã chitanţe care reprezintã actul doveditor. Veniturile proprii încasate prin casierie se depun a doua zi în contul 30.06 "Disponibil din Fondul special pentru sãnãtate publica", deschis la trezoreria statului, fiind interzisã utilizarea acestora direct pentru cheltuieli.
Direcţiile de sãnãtate publica şi celelalte instituţii sanitare publice finanţate integral de la bugetul de stat vor organiza efectuarea operaţiunilor de încasãri prin casieria proprie, potrivit legii.
6.3.2.2. Direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor incasa de la persoanele fizice cu domiciliul în unitãţile administrativ-teritoriale respective taxele pentru eliberarea de autorizaţii şi de alte înscrisuri de cãtre Ministerul Sãnãtãţii, operaţiune care se efectueazã astfel:
a) persoana fizica declara pe propria rãspundere cuantumul taxei ce urmeazã sa fie plãtitã în contul Ministerului Sãnãtãţii;
b) casieria elibereazã chitanţa în care se înscriu toate elementele de identificare a plãtitorului, precum şi obiectul plãţii;
c) sumele încasate se depun în contul 30.06 "Disponibil din Fondul special pentru sãnãtate publica", dupã care se vireazã sãptãmânal Ministerului Sãnãtãţii.
Pe versoul ordinului de plata se va mentiona în mod distinct "Taxe încasate pentru serviciile prestate de Ministerul Sãnãtãţii".
Persoanele fizice vor anexa la cererile prezentate Ministerului Sãnãtãţii chitanţa de plata a taxei.
6.3.2.3. Prin virare în contul fondului:
1. Persoanele juridice au datoria de a calcula şi de a vira sumele datorate fondului, în cotele prevãzute la pct. 6.2.1. lit. a), în contul 30.06 "Disponibil din Fondul special pentru sãnãtate publica", deschis pe seama direcţiilor de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, la trezoreria municipiului resedinta de judeţ sau a municipiului Bucureşti, dupã caz.
În acelaşi cont se vireazã şi contribuţiile restante la 31 decembrie 1997 ale persoanelor fizice şi juridice la Fondul special pentru sãnãtate publica, precum şi majorãrile de întârziere aferente calculate şi datorate.
Virarea se efectueazã lunar, pana la data de 15 a lunii urmãtoare, cu ordin de plata tip trezoreria statului.
2. În conformitate cu prevederile <>art. 7 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 22/1992 , pentru nevirarea la termen a sumelor datorate Fondului special pentru sãnãtate publica se aplica majorãri de întârziere la nivelul celor stabilite pentru impozitele şi taxele datorate bugetului de stat. Majorãrile de întârziere încasate constituie venituri ale Fondului special pentru sãnãtate publica.
Majorãrile de întârziere se vireazã de persoanele juridice, cu ordin de plata, în contul 30.06 "Disponibil din Fondul special pentru sãnãtate publica", deschis la trezoreria statului din municipiul resedinta de judeţ pe seama direcţiei de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
3. Amenzile aplicate prin procesele-verbale de contravenţie de organele împuternicite de Ministerul Sãnãtãţii pentru exercitarea inspecţiei sanitare de stat se vor vira în întregime, cu ordin de plata, de cãtre contravenient în contul 30.06 "Disponibil din Fondul special pentru sãnãtate publica", deschis pe seama direcţiilor de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, la trezoreria teritorialã respectiva sau în numerar la casieria direcţiei teritoriale de sãnãtate publica, dupã caz.
Direcţiile teritoriale de sãnãtate publica au obligaţia ca în termen de 3 zile lucrãtoare de la primirea sumelor în cont sa defalcheze cota de 75%, iar suma rezultatã se vireazã la bugetul de stat în contul 20.22.01.03 "Venituri din amenzi şi alte sancţiuni aplicate potrivit dispoziţiilor legale", deschis la trezoreria statului.
Diferenţa de 25% din amenzile încasate rãmâne ca sursa de venit a Fondului special pentru sãnãtate publica.
În cazul în care amenda a fost încasatã prin casieria proprie a direcţiei de sãnãtate publica, defalcarea cotei de 75% pentru bugetul de stat se efectueazã o data cu depunerea încasãrilor la casieria trezoreriei pentru contul 30.06 "Disponibil din Fondul special pentru sãnãtate publica".
4. Unitãţile sanitare din subordinea Ministerului Sãnãtãţii, cu excepţia celor care funcţioneazã pe baza de contracte de servicii medicale, au obligaţia sa vireze sumele rezultate din valorificarea, în condiţiile legii, a bunurilor aflate în dotare în contul Fondului special pentru sãnãtate publica. Operaţiunea de virare se efectueazã lunar, în termen de 10 zile de la expirarea lunii precedente, cu ordin de plata tip trezorerie, în contul Ministerului Sãnãtãţii sau al direcţiei de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în funcţie de subordonare, şi anume: 30.06 "Disponibil din Fondul special pentru sãnãtate publica", deschis la trezoreria municipiului resedinta de judeţ sau a municipiului Bucureşti.
6.3.3. Direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi celelalte unitãţi finanţate integral de la bugetul de stat vor asigura, dupã caz, contabilitatea încasãrii veniturilor cu ajutorul conturilor:
141 "Disponibil din Fondul special pentru sãnãtate publica"
341 "Fond special pentru sãnãtate publica"
441 "Cheltuieli din Fondul special pentru sãnãtate publica".
6.3.3.1. Contul 141 "Disponibil din Fondul special pentru sãnãtate publica" se desfãşoarã pe urmãtoarele conturi analitice de gradul III:
141.01 "Disponibil din venituri proprii", în care se înregistreazã sumele încasate pe baza de documente care privesc veniturile proprii prevãzute în anexa nr. 4, precum şi plãţile efectuate pe baza ordinelor de plata. Pentru plãţile efectuate din acest cont se conduce evidenta analitica pe titluri, articole şi alineate;
141.02 "Disponibil din veniturile Fondului special pentru sãnãtate publica care se vireazã Ministerului Sãnãtãţii", în care se evidenţiazã pe baza de documente sumele încasate din sursele prevãzute la pct. 6.2.1. lit. a)-d), precum şi restantele din anii precedenti;
141.03 "Disponibil din sumele primite de la Ministerul Sãnãtãţii pentru efectuarea de cheltuieli". În acest cont se înregistreazã sumele primite de la Ministerul Sãnãtãţii, precum şi plãţile efectuate în limita prevederilor bugetare. Pentru plati acest cont se desfãşoarã în conturi analitice deschise pe capitole, subcapitole, titluri şi în cadrul acestora pe articole şi alineate.
6.3.3.2. Contul 341 "Fond special pentru sãnãtate publica" se desfãşoarã pe conturile analitice corespunzãtoare surselor de venituri ale Fondului special pentru sãnãtate publica prevãzute în bugetul aprobat, şi anume:
341.01 "Taxa asupra activitãţilor dãunãtoare sãnãtãţii" din cota de 12% asupra încasãrilor din acţiuni publicitare la produsele din tutun, tigari şi bãuturi alcoolice;
341.02 "Taxa asupra activitãţilor dãunãtoare sãnãtãţii" din cota de 2% asupra încasãrilor din vânzarea produselor din tutun, tigari şi bãuturi alcoolice;
341.03 "Sume rezultate din valorificarea bunurilor din dotarea unitãţilor sanitare";
341.04 "Venituri din cota de 25% din amenzile aplicate";
341.05 "Venituri proprii ale unitãţilor finanţate integral de la bugetul de stat"; în conturile analitice de gradul IV se evidenţiazã fiecare sursa prevãzutã în anexa nr. 4;
341.06 "Încasãri din contribuţiile restante la 31 decembrie 1997".
6.3.3.3. Contul 441 "Cheltuieli din Fondul special pentru sãnãtate publica", în care se înregistreazã pe baza de documente justificative cheltuielile efective potrivit bugetului aprobat. În cadrul acestui cont se deschid conturi analitice pe capitole, subcapitole, titluri, articole şi alineate.
6.3.3.4. Funcţionarea conturilor prevãzute la pct. 6.3.3.1, 6.3.3.2 şi 6.3.3.3 este asemãnãtoare conturilor pentru disponibilitati, fonduri şi cheltuieli din fonduri cu destinaţie specialã (conturile 119, 421 şi 337) prevãzute în planul de conturi pentru instituţiile de stat şi în instrucţiunile de aplicare a acestora, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 324/1984 privind planul de conturi pentru instituţiile de stat şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificãrile ulterioare.
6.3.3.5. Obligaţiile persoanelor juridice cãtre Fondul special pentru sãnãtate publica, prevãzute la pct. 6.2.1. lit. a), se înregistreazã de cãtre direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în contul extrabilantier 981 intitulat "Obligaţiile de plata ale agenţilor economici cãtre Fondul special pentru sãnãtate publica", care se desfãşoarã în trei conturi analitice, şi anume:
981.1 "Obligaţii din cota de 12% asupra încasãrilor din acţiuni publicitare la produsele din tutun, tigari şi bãuturi alcoolice";
981.2 "Obligaţii din cota de 2% din sumele realizate din vânzarea de produse din tutun, tigari şi bãuturi alcoolice";
981.3 "Obligaţii din contribuţii restante la 31.12.1997 ale persoanelor fizice şi juridice".
Înregistrarea în conturile extrabilantiere se efectueazã pe baza "Decontului privind obligaţiile de plata pe trimestrul ............ la Fondul special pentru sãnãtate publica", prevãzut în anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 108/1998 privind executarea creanţelor la Fondul iniţial de asigurãri sociale de sãnãtate şi Fondul special pentru sãnãtate.
Conturile prevãzute la alin. 1 se debiteaza cu suma obligaţiilor comunicate de agenţii economici şi se crediteaza cu sumele încasate, dupã înregistrarea acestora în debitul contului 141.02 "Disponibil din veniturile Fondului special pentru sãnãtate publica care se vireazã Ministerului Sãnãtãţii" prin creditul conturilor 341.01 şi 341.02.
6.3.4. Direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, au obligaţia sa vireze în contul Ministerului Sãnãtãţii sumele încasate conform pct. 6.2.1 lit. a)-c) şi sumele restante din anii precedenti şi evidentiate în contul analitic 141.02 "Disponibil din veniturile Fondului special pentru sãnãtate publica care se vireazã Ministerului Sãnãtãţii", astfel: încasãrile evidentiate sãptãmânal, pana în ultima zi lucrãtoare (vinerea), se vireazã în ziua de luni, cu ordin de plata, în contul 30.06.426.64.56, deschis pe seama Ministerului Sãnãtãţii la Direcţia de trezorerie a municipiului Bucureşti.
6.3.5. Pentru angajarea şi efectuarea cheltuielilor din Fondul special pentru sãnãtate publica directorul direcţiei de sãnãtate publica îndeplineşte atribuţiile ordonatorului secundar de credite, prevãzute de <>Legea privind finanţele publice nr. 72/1996 , cu modificãrile ulterioare, iar conducãtorii celorlalte unitãţi care au personalitate juridicã, pe cele ale ordonatorului tertiar de credite.
Cheltuielile se efectueazã în toate cazurile în limita prevederilor din bugetul Fondului special pentru sãnãtate publica, cu respectarea destinaţiei acestora, pe baza de documente legale aprobate de ordonatorul secundar sau tertiar de credite, dupã caz, şi vizate pentru controlul financiar preventiv intern.
Direcţiile de sãnãtate publica şi celelalte unitãţi finanţate integral de la bugetul de stat pot angaja şi efectua cheltuieli în limita veniturilor proprii încasate şi evidentiate în contul 141.01 "Disponibil din venituri proprii", precum şi din sumele puse la dispoziţie de Ministerul Sãnãtãţii şi evidentiate în contul 141.03 "Disponibil din sumele primite de la Ministerul Sãnãtãţii pentru efectuarea de cheltuieli".
În cazul investiţiilor care se executa la nivelul spitalelor, conform pct. 3.1 lit. c), sumele se vireazã cu ordin de plata în contul spitalelor 50.47 "Disponibil din alocaţii bugetare cu destinaţie specialã", iar sumele rãmase disponibile la finele anului financiar se regularizeazã cu Fondul special pentru sãnãtate publica în condiţiile pct. 3.4.9.
6.4. Pentru efectuarea cheltuielilor aprobate prin bugetul Fondului special pentru sãnãtate publica direcţiile de sãnãtate publica şi instituţiile sanitare direct subordonate finanţate integral de la bugetul de stat vor solicita Ministerului Sãnãtãţii sumele în completarea veniturilor proprii, necesare pentru acoperirea plãţilor.
Cererea de fonduri se prezintã lunar, pana la data de 20 pentru necesarul lunii urmãtoare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 6.
Ministerul Sãnãtãţii, dupã analiza şi aprobare, vireazã sumele cu ordin de plata în contul 30.06 "Disponibil din Fondul special pentru sãnãtate publica", deschis pe seama direcţiilor de sãnãtate publica şi a instituţiilor sanitare publice finanţate integral de la bugetul de stat, dupã caz.
6.5. Controlul asupra încasãrii veniturilor Fondului special pentru sãnãtate publica
6.5.1. În baza prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 22/1992 , Ministerul Sãnãtãţii, prin organele proprii sau prin împuterniciţi, exercita controlul persoanelor fizice şi juridice cu privire la calculul şi virarea obligaţiilor cãtre bugetul Fondului special pentru sãnãtate publica.
Pentru neplata la termenele stabilite a sumelor cuvenite Fondului special pentru sãnãtate publica organele prevãzute la alin. 1 au dreptul sa aplice majorãri de întârziere la nivelul celor stabilite pentru impozitele şi taxele datorate bugetului de stat.
6.5.2. În cazul neplatii la termen de cãtre persoanele fizice sau juridice a sumelor datorate Ministerul Sãnãtãţii şi organele sale abilitate au dreptul sa aplice procedura de executare silitã prevãzutã de reglementãrile în vigoare.
6.6. Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.



ANEXA 1


la normele metodologice
-----------------------

- Model -

MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
Spitalul ................

Se aproba
---------
Ordonator de credite,

BUGET DE VENITURI ŞI CHELTUIELI
pentru anul ..................
Capitolul ....................


- mii lei -


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sub- Tit- A Denumirea Preve- din care repartizate
ca- lu/ l indicatorilor deri pe trimestre:
pi- ar- i anuale ───────────────────────
tol ti- n Trim. Trim. Trim. Trim.
col e I II III IV
a
t
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6 7 8
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.1. Venituri proprii şi asimilate
a) Venituri din contractele
încheiate cu casele de asigurãri
de sãnãtate
b) Alte venituri din activitatea
proprie
c) Alocaţii din bugetul local
1.2. Alocaţii de la bugetul de
stat - Total,
din care pentru:
a) programe de sãnãtate
b) aparatura medicalã de mare
performanta
c) alte acţiuni sanitare, din
care pentru:
- învãţãmânt
- cercetare
- dispensare şcolare
- cabinete de medicina sportiva
- reparaţii capitale
- alte acţiuni
1. TOTAL VENITURI (1.1 + 1.2)
02 *) 2.1. Cheltuieli privind
funcţionarea spitalelor
Cheltuieli de personal
20 Cheltuieli materiale şi servicii
70 Cheltuieli de capital
*) 2.2. Cheltuieli din alocaţii
de la bugetul de stat
Cheltuieli pentru programe de
sãnãtate
02 Cheltuieli de personal
20 Cheltuieli materiale şi servicii
Cheltuieli de capital
Cheltuieli pentru aparatura
medicalã de mare performanta
Cheltuieli pentru acţiuni de
sãnãtate
Cheltuieli de personal
Cheltuieli materiale şi servicii
*) 2. TOTAL CHELTUIELI (2.1+2.2)
3. EXCEDENT (1-2)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Director, Director adjunct financiar,



----------
*) Cheltuielile se înscriu pe subcapitole şi în cadrul acestora, pe titluri, articole şi alineate.
Formularul se completeazã în funcţie de situaţia fiecãrui spital.



ANEXA 2


la normele metodologice
-----------------------

- Model -

MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
Unitatea ............

Se aproba
---------
Ordonator de credite,


BUGET DE VENITURI ŞI CHELTUIELI
privind cheltuielile finanţate din bugetul de stat pe anul .......

- mii lei -



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Ca- Sub- Tit- Ali- Denumirea indicatorilor Preve- din care repartizate
pi- ca- lu/ neat financiari potrivit deri pe trimestre:
tol pi- ar- clasificatiei bugetare anuale ───────────────────────
tol ti- Trim. Trim. Trim. Trim.
col I II III IV
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Pentru cheltuielile de capital se anexeazã şi se aproba lista cuprinzând investiţiile pe structura listei aprobate anual în bugetul de stat.

Director, Director adjunct financiar,



ANEXA 3


la normele metodologice
-----------------------

- Model -

MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
Unitatea ............

Se aproba
---------
Ordonator de credite,


NOTA DE FUNDAMENTARE
a necesarului de credite bugetare pentru luna .... 2000

Capitolul 58.01 "Sãnãtate"

- mii lei -


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Co- Denumirea Preve- Credite Plati Dispo- Necesar Credite
dul titlului deri buge- efec- nibil de bugetare
cla- de de tare tuate de cheltu- de
sifi- cheltuieli credite repar- pana credite ieli repar-
câţi- buge- tizate la buge- pentru tizat
ei tare*) pana finele tare luna
buge- la lunii urma-
tare finele în toare
lunii curs**)
în
curs**)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6 7=6-5
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL:
02 Cheltuieli de
personal
20 Cheltuieli materiale
38 Transferuri,
din care:
- programe de
sãnãtate
- acţiuni de sãnãtate
70 Cheltuieli de capital
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Director, Director adjunct financiar,



----------
*) Cumulate de la începutul anului pana la finele lunii pentru care se solicita creditele.
**) Pentru luna în curs plãţile se stabilesc pe baza celor efective înregistrate pana la data de 20, iar pentru perioada pana la finele lunii se estimeaza.

ANEXA 4
-------
la normele metodologice
-----------------------

VENITURILE PROPRII
ale Ministerului Sãnãtãţii şi ale instituţiilor sanitare publice finanţate integral de la bugetul de stat

I. Veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii şi ale instituţiilor sanitare publice finanţate integral de la bugetul de stat, prevãzute în anexa la <>Ordonanta Guvernului nr. 22/1992 privind finanţarea ocrotirii sãnãtãţii, aprobatã prin <>Legea nr. 114/1992 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/1999 privind produsele medicamentoase de uz uman:
1. consultaţii, tratamente, investigaţii şi alte servicii medicale acordate conform legii;
2. prestaţii medico-sanitare pentru regii autonome, societãţi comerciale, instituţii publice ori alte persoane juridice sau fizice, potrivit reglementãrilor în vigoare;
3. examene medicale şi psihologice pentru obţinerea de certificate medicale, cu excepţia certificatelor pentru incapacitate temporarã de munca şi a celor solicitate de categoriile de persoane scutite de la plata acestor examene, prevãzute prin reglementãrile legale speciale;
4. contribuţia lunarã a pãrinţilor sau a tutorilor legali pentru întreţinerea copiilor în crese;
5. taxa pentru examene şi concursuri organizate de unitãţile sanitare sau de unitãţile cu reţea proprie;
6. închirieri şi concesionari, conform prevederilor legale;
7. taxe pentru examenele medico-legale, conform legii;
8. activitatea colectivelor de cercetare din sistemul de sãnãtate publica;
9. contravaloarea sângelui şi a produselor labile şi stabile din sânge şi plasma, stabilitã prin ordin al ministrului sãnãtãţii, livrate de centrele de transfuzii de sânge judeţene şi al municipiului Bucureşti;
10. consultanţa şi asistenta tehnica în domeniul sanitar;
11. eliberarea de autorizaţii, avize şi alte acte oficiale, conform legii, pentru persoanele fizice şi juridice;
12. valorificarea bunurilor aflate în dotare cãtre persoane fizice sau juridice, în condiţiile legii;
13. sumele încasate de Ministerul Sãnãtãţii în vederea eliberãrii autorizaţiei de funcţionare pentru unitãţile de producţie a produselor medicamentoase, depozitele farmaceutice, farmacii şi drogherii. Pentru depozitele farmaceutice, farmacii şi drogherii suma pentru reautorizare va fi jumãtate din suma prevãzutã pentru autorizare;
14. sumele încasate de Ministerul Sãnãtãţii pentru efectuarea inspecţiei în vederea autorizãrii de funcţionare pentru unitãţile de producţie a produselor medicamentoase, depozitele farmaceutice, farmacii şi drogherii.

II. Veniturile proprii prevãzute la art. 26 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 1/2000 privind organizarea activitãţii şi funcţionarea instituţiilor de medicina legalã
Sumele realizate din încasãrile proprii, conform legii, rãmân la dispoziţia instituţiilor de medicina legalã, în raport cu competenta lor teritorialã, urmând sa fie utilizate, conform prevederilor legale, pe destinatiile aprobate prin legea bugetului de stat, pentru Fondul special de sãnãtate.




ANEXA 5


la normele metodologice
-----------------------

- Model -

MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
Unitatea ............

Se aproba
---------
Ordonator de credite,

BUGET DE VENITURI ŞI CHELTUIELI
al Fondului special pentru sãnãtate publica
pentrul anul .......
la capitolul ........




──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sub- Tit- A Denumirea Preve- din care repartizate
ca- lu/ l indicatorilor deri pe trimestre:
pi- ar- i anuale ───────────────────────
tol ti- n Trim. Trim. Trim. Trim.
col e I II III IV
a
t
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6 7 8
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.1. VENITURI - TOTAL
a) Taxa asupra activitãţilor
dãunãtoare sãnãtãţii
b) Cota de 25% din amenzile
aplicate pentru exercitarea
inspecţiei sanitare de stat
c) Sumele rezultate din
valorificarea bunurilor din
dotarea unitãţilor sanitare
d) Venituri proprii ale unitãţilor
finanţate de la bugetul de stat
e) Contribuţii restante la 31
decembrie 1997
f) taxe încasate pentru serviciile
prestate de Ministerul Sãnãtãţii
1.2. Vãrsãminte la Ministerul
Sãnãtãţii [a), b), c), e)]
1.3. Venituri rãmase la dispoziţia
unitãţii [d)]
1.4. Sume primite de la Ministerul
Sãnãtãţii în completarea
veniturilor proprii
1.5. Total surse pentru acoperirea
cheltuielilor (3+4)
2. CHELTUIELI - TOTAL *)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Director, Director adjunct financiar,



----------
*) Cheltuielile se desfãşoarã pe capitol, subcapitol şi în cadrul acestora, pe titluri, articole şi alineate, potrivit clasificatiei bugetare.
Pentru cheltuielile de capital se anexeazã şi se aproba lista cuprinzând investiţiile pe structura listei aprobate anual în bugetul de stat.




ANEXA 6


la normele metodologice
-----------------------

- Model -

MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
Unitatea ...........

Se aproba
---------
Ordonator de credite,

NOTA DE FUNDAMENTARE
a sumelor necesare de alocat din Fondul special
pentru sãnãtate publica pentru luna ........ 2000



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Suma
crt. Denumirea indicatorilor (mii lei)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Prevederi de cheltuieli cumulate de la începutul anului pana
la finele lunii în curs
2. Plati de casa cumulate pana la finele lunii în curs
3. Plati necesare pentru luna ....................
4. Total plati de casa
5. Sume primite de la Ministerul Sãnãtãţii pentru efectuarea de
cheltuieli pana la finele lunii în curs
6. Diferenţa fonduri de virat de cãtre Ministerul Sãnãtãţii
(4-5), din care:
- cheltuieli de personal
- cheltuieli materiale
- cheltuieli de capital
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Director, Director adjunct financiar,



--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016