Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE nr. 618 din 1 aprilie 1998  pentru aplicarea   Ordonantei Guvernului nr. 12/1998 privind taxele de timbru pentru activitatea notariala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE nr. 618 din 1 aprilie 1998 pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 12/1998 privind taxele de timbru pentru activitatea notariala

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 135 din 3 aprilie 1998
ART. 1
(1) Actele şi serviciile notariale, care se îndeplinesc de cãtre notarii publici, sunt supuse taxelor de timbru prevãzute la pct. I din anexa la <>Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 privind taxele de timbru pentru activitatea notarialã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 40 din 30 ianuarie 1998.
(2) Potrivit Listei taxelor de timbru pentru actele şi serviciile notariale, prevãzute la pct. I din anexa la <>Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 , taxele de timbru pentru activitatea notarialã se clasifica în funcţie de natura actului (evaluabil sau neevaluabil în bani) sau a serviciului prestat, în trei categorii:
a) taxe de timbru în cota procentualã regresiva (descrescãtoare), pe transe de valoare progresive, în raport cu preţul ori cu evaluarea bunurilor imobile sau a masei succesorale, dupã caz, prevãzute la pct. I (poziţiile nr. 1 şi 20) din anexa;
b) taxe de timbru în cota fixa (procentualã), proporţionalã cu preţul sau cu evaluarea bunurilor mobile şi imobile, altele decât cele prevãzute la art. 1 alin. (2) lit. a) din prezentele norme metodologice, care nu pot fi mai mici de o anumitã valoare stabilitã în mod expres de ordonanta; acestea sunt prevãzute la pct. I (poziţiile nr. 6, 7 şi 9) din anexa;
c) taxe de timbru în suma fixa (exprimate în cifre absolute), pentru actele şi serviciile notariale al cãror obiect este neevaluabil în bani, prevãzute la pct. I (poziţiile nr. 2-5, 8, 10-19 şi 21) din anexa.
(3) Actele notariale care se îndeplinesc şi serviciile care se presteazã de cãtre notarii publici, de secretarii primãriilor, unde nu funcţioneazã birouri ale notarilor publici şi de cãtre unele instituţii sau agenţi economici sunt prevãzute în <>Legea notarilor publici şi a activitãţii notariale nr. 36/1995 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 92 din 16 mai 1995, cu modificãrile ulterioare.
(4) Notarul public care îndeplineşte acte notariale sau presteazã servicii supuse taxelor de timbru pentru activitatea notarialã încadreazã fiecare act sau serviciu în raport cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 12/1998 şi stabileşte cuantumul taxei, pe care o comunica în scris solicitantului, în vederea achitãrii acesteia, în cazul în care taxa nu este încasatã de notarul public.
ART. 2
(1) Pentru actele notariale îndeplinite, potrivit legii, de cãtre secretarii primãriilor din comunele şi oraşele unde nu funcţioneazã birouri ale notarilor publici, se percep taxele de timbru în suma fixa, prevãzute la pct. I (poziţiile nr. 15 şi 16) din anexa la <>Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 .
(2) Dacã actele notariale, îndeplinite, potrivit legii, de cãtre secretarii primãriilor din comunele şi oraşele unde nu funcţioneazã birouri ale notarilor publici, de cãtre unele instituţii sau de cãtre agenţi economici, se depun la aceştia, sunt scutite de plata taxelor de timbru pentru activitatea notarialã.
ART. 3
(1) Actele şi serviciile notariale, prevãzute la pct. II din anexa la <>Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 , sunt scutite de plata taxelor de timbru pentru activitatea notarialã.
(2) Ministerul Finanţelor poate acorda scutiri, reduceri, eşalonãri sau amânãri de plata a taxelor de timbru pentru activitatea notarialã, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului finanţelor.
(3) Depunerea comunicãrii privind aprobarea scutirii sau a inlesnirii la plata echivaleaza cu îndeplinirea obligaţiei prevãzute la <>art. 9 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 .
(4) Aprobarea eşalonãrii sau a amânãrii la plata se face concomitent cu transmiterea adresei de debitare a taxelor de timbru pentru activitatea notarialã organului fiscal în evidenta cãruia se afla debitorul şi care rãspunde de încasarea acesteia.
(5) Facilitãţile acordate de Ministerul Finanţelor se comunica direct persoanelor care le-au solicitat.
(6) Pentru a beneficia de scutirile sau înlesnirile acordate, solicitantii actului sau ai serviciului notarial vor depune comunicarea, în original, la notarul public.
ART. 4
(1) Taxele de timbru pentru activitatea notarialã se datoreazã de persoanele fizice şi de persoanele juridice care solicita îndeplinirea actelor şi a serviciilor notariale.
(2) În conţinutul încheierii prin care se constata îndeplinirea actului notarial se va face, în mod obligatoriu, menţiunea privind cuantumul taxei, tipul, seria, numãrul şi data documentului de încasare, organul emitent sau, dupã caz, numãrul comunicãrii privind acordarea unei înlesniri la plata şi instituţia care a aprobat-o.
(3) În cazul convenţiilor, pãrţile sunt obligate solidar la plata taxelor de timbru, dacã nu convin altfel.
(4) În toate cazurile, pe toate actele care se elibereazã se vor face menţiunile prevãzute la alin. (2).
(5) Taxele de timbru pentru actele şi serviciile notariale se datoreazã anticipat, cu excepţia taxelor pentru efectuarea procedurii succesorale, care se datoreazã pana la eliberarea certificatului de moştenitor.
(6) Taxele de timbru achitate sau transmise spre încasare în cazul succesiunilor dezbãtute înainte de intrarea în vigoare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 12/1998 rãmân valabile, chiar dacã eliberarea certificatului de moştenitor are loc dupã aceasta data.
ART. 5
(1) Autentificarea actelor între vii, translative ale dreptului de proprietate şi ale altor drepturi reale ce au ca obiect bunuri imobile, inclusiv actele ce au ca obiect constituirea ca aport la capitalul social al dreptului de proprietate sau al altui drept real asupra bunurilor imobile, se taxeaza la valoarea declarata de pãrţi în actul autentic, care nu va putea fi mai mica decât valoarea de circulaţie stabilitã prin expertiza. Expertiza se efectueazã la cererea Camerei Notarilor Publici din circumscripţia Curţii de Apel în care îşi desfãşoarã activitatea notarul public ce urmeazã a efectua autentificarea actului. În scopul efectuãrii expertizei, notarul public va amana autentificarea actului şi va sesiza, în acest sens, Camera Notarilor Publici.
Efectuarea expertizei în vederea stabilirii valorii de circulaţie a bunurilor imobile, cerutã de Camera Notarilor Publici, se face pe cheltuiala acesteia.
(2) La valoarea stabilitã potrivit alineatului precedent se percep taxele de timbru pentru activitatea notarialã prevãzute la pct. I (poziţia nr. 1) din anexa la <>Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 .
(3) În cazul schimburilor de imobile, valoarea la care se percepe taxa de timbru este aceea a imobilului cu valoarea cea mai mare. Taxa se stabileşte potrivit pct. I (poziţia nr. 1) din anexa la <>Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 . Sulta încasatã în limita diferenţei de valoare a imobilelor care fac obiectul schimbului nu se taxeaza.
(4) La constituirea drepturilor reale imobiliare, altele decât dreptul de proprietate, taxa de timbru se stabileşte la valoarea declarata de pãrţi, dar nu mai puţin de 20% din valoarea de circulaţie a imobilului, stabilitã potrivit <>art. 4 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 . Sunt considerate alte drepturi reale imobiliare: dreptul de uzufruct, dreptul de uz, dreptul de abitaţie, dreptul de superficie, dreptul de servitute, dreptul de ipoteca.
ART. 6
(1) Autentificarea actelor de înstrãinare între vii a mijloacelor de transport cu tracţiune mecanicã se taxeaza la valoarea declarata de pãrţi în actul autentic, prin aplicarea la aceasta a cotei de 0,5% prevãzute la pct. I (poziţia nr. 6) din anexa la <>Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 . Taxa astfel stabilitã nu poate fi mai mica decât taxa asupra mijloacelor de transport cu tracţiune mecanicã respective, stabilitã de cãtre organele fiscale teritoriale pe raza cãrora contribuabilii îşi au domiciliul sau sediul.
(2) Taxa stabilitã de organele fiscale teritoriale asupra mijloacelor de transport cu tracţiune mecanicã se comunica de cãtre acestea, la cererea notarului public, în termen de 7 zile de la înregistrarea solicitãrii.
ART. 7
La autentificarea actelor notariale în care sunt cuprinse mai multe operaţiuni juridice, taxa se stabileşte pentru fiecare operaţiune juridicã în parte, potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 12/1998 , şi se percepe cumulat.
ART. 8
Pentru urmãtoarele categorii de acte notariale, taxa de timbru se stabileşte şi se percepe o singura data:
a) autentificarea actelor de donaţie care cuprind clauza întoarcerii bunurilor dãruite, în condiţiile art. 825 din Codul civil;
b) autentificarea actelor de donaţie care cuprind şi acceptarea donatiei;
c) autentificarea actelor de donaţie care cuprind şi clauza revocãrii acesteia în condiţiile art. 829 din Codul civil;
d) autentificarea actului prin care nudul proprietar înstrãineazã dreptul sau, iar uzufructuarul renunţa la dreptul de uzufruct, în condiţiile art. 561 din Codul civil;
e) în cazul înstrãinãrii bunului de cãtre mai mulţi proprietari cãtre o singura persoana sau în cazul în care o singura persoana înstrãineazã un bun cãtre mai multe persoane în coproprietate;
f) autentificarea înstrãinãrii construcţiei aflate pe terenul concesionat sau dat în folosinta.
ART. 9
(1) Pentru autentificarea ofertei de donaţie, care nu cuprinde şi acceptarea donatiei, se percepe taxa prevãzutã la pct. I (poziţia nr. 13) din anexa la <>Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 .
(2) Autentificarea actului de acceptare a donatiei unor bunuri, facuta printr-un înscris separat, se taxeaza în funcţie de bunul mobil sau imobil care face obiectul donatiei.
ART. 10
Autentificarea contractelor de comodat se taxeaza prin aplicarea cotei de 0,5%, prevãzutã la pct. I (poziţia nr. 7) din anexa la <>Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 , la valoarea declarata a bunurilor împrumutate în scopul folosirii. Taxa astfel stabilitã nu poate fi mai mica de 25.000 lei.
ART. 11
Autentificarea contractelor de închiriere de bunuri se taxeaza prin aplicarea cotei de 0,5%, prevãzute la pct. I (poziţia nr. 7) din anexa la <>Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 , la cuantumul chiriei declarate de pãrţi. Taxa astfel stabilitã nu poate fi mai mica de 25.000 lei.
ART. 12
Autentificarea oricãror alte acte de înstrãinare al cãror obiect este evaluabil în bani, necuprinse la pct. I (poziţiile nr. 1-8) din anexa la <>Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 , se taxeaza prin aplicarea cotei de 0,5% din valoarea declarata de pãrţi. Taxa astfel stabilitã nu poate fi mai mica de 25.000 lei.
ART. 13
(1) Autentificarea contractelor care cuprind clauze cu privire la renta viagerã şi la obligaţia de întreţinere pe viata se taxeaza, dupã caz, la valoarea rentei sau a întreţinerii convenite de pãrţi, pe 10 ani.
(2) Taxa se stabileşte prin aplicarea cotei de 0,5%, prevãzutã la pct. I (poziţia nr. 9) din anexa la <>Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 , la valoarea calculatã potrivit alineatului precedent. Taxa astfel stabilitã nu poate fi mai mica de 25.000 lei.
ART. 14
Autentificarea actelor pentru cesiuni de drepturi de orice fel, dacã sunt evaluabile în bani, se taxeaza prin aplicarea cotei de 0,5%, prevãzutã la pct. I (poziţia nr. 9) din anexa la <>Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 , la valoarea drepturilor cesionate. Taxa astfel stabilitã nu poate fi mai mica de 25.000 lei.
ART. 15
(1) Taxele asupra succesiunilor se stabilesc la valoarea întregului activ succesoral, care cuprinde bunurile mobile şi imobile, din care se scade pasivul succesoral, dovedit prin înscrisuri.
(2) Pentru cheltuielile de inmormantare (care fac parte din pasivul succesoral) de pana la 2.000.000 lei nu sunt necesare dovezi scrise pentru moştenitorii care au suportat aceste cheltuieli.
(3) În cazul succesiunilor, evaluarea bunurilor imobile se face în funcţie de valoarea declarata de pãrţi, care nu poate fi mai mica decât valoarea de circulaţie stabilitã prin expertiza efectuatã la cererea Camerei Notarilor Publici. Evaluarea bunurilor mobile se face în funcţie de valoarea declarata de pãrţi. Taxa astfel stabilitã nu poate fi mai mica de 25.000 lei.
(4) Dupã calcularea valorii succesiunii, taxele de timbru asupra acesteia se stabilesc potrivit prevederilor pct. I (poziţia nr. 20) din anexa la <>Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 .
(5) Certificatul de moştenitor se va elibera fiecãrui moştenitor numai dupã ce acesta face dovada achitãrii taxei de timbru.
ART. 16
(1) Notarul public este obligat sa aducã la cunostinta pãrţilor prevederile <>art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 , precum şi ale <>Legii nr. 87/1994 pentru combaterea evaziunii fiscale şi sa insereze în actul pe care îl redacteazã declaraţia pãrţilor ca au luat conostinta despre conţinutul acestor dispoziţii legale. Dacã actele de înstrãinare a imobilelor sunt redactate de cãtre o alta persoana, potrivit legii, notarul public va refuza autentificarea lor, dacã nu cuprind aceasta declaraţie a pãrţilor.
(2) Atunci când actul se încheie ca urmare a intermedierii realizate de cãtre o agenţie imobiliarã, notarul public va cere pãrţilor şi, dupã caz, reprezentanţilor agenţiei ca, o data cu documentaţia necesarã autentificãrii, sa depunã şi o copie de pe convenţia încheiatã de pãrţi cu agenţia sau între pãrţi, prin intermediul agenţiei; în cazul în care pãrţile sau reprezentantul agenţiei nu vor depune copia solicitatã, notarul public va refuza autentificarea actului.
ART. 17
(1) Sunt nule vânzãrile prin care pãrţile se înţeleg, printr-un act ascuns, sa se plãteascã un preţ mai mare decât cel declarat în actul autentic, precum şi contractele de închiriere ce au ca obiect un bun imobil, prin care pãrţile au convenit, printr-un act ascuns, sa se plãteascã o chirie mai mare decât cea declarata în actul autentic care se înregistreazã la organul fiscal teritorial.
(2) Nulitatea prevãzutã la alineatul precedent se extinde atât asupra actului ascuns, cat şi asupra actului autentic. Nulitatea se constata oricând de instanta de judecata competenta, la cererea oricãrei persoane interesate. De asemenea, nulitatea poate fi invocatã de instanta de judecata din oficiu sau de cãtre procuror.
(3) Taxele de timbru plãtite pentru actele autentice prevãzute la <>art. 6 alin. (1) - (3) din Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 nu se restituie.
ART. 18
(1) Taxele de timbru pentru actele şi serviciile notariale se plãtesc, potrivit <>art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 , în contul bugetului de stat.
(2) Taxele de timbru pentru activitatea notarialã se încaseazã în contul bugetului de stat, astfel:
a) la unitãţile trezoreriei statului, în contul 20.17.01.12 "Taxe de timbru pentru activitatea notarialã";
b) în municipiul Bucureşti (exclusiv sectoarele 1 şi 3) şi în judeţul Ilfov, unde nu funcţioneazã trezorerii ale statului, la filialele Bãncii Comerciale Romane - S.A., pe seama administraţiilor financiare ale sectoarelor 2, 4, 5 şi 6 şi a Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a judeţului Ilfov, în contul 60.17 x 12 "Taxe de timbru pentru activitatea notarialã".
(3) Sumele prevãzute la alineatul precedent, care vor fi comunicate în scris de cãtre notarul public, se depun cu înscrierea elementelor specifice taxei de timbru pentru activitatea notarialã (numãrul dosarului, numele şi prenumele plãtitorului, prestatorului serviciilor etc.).
(4) Încasarea în contul bugetului de stat a taxelor de timbru pentru activitatea notarialã se efectueazã astfel:
a) Persoanele fizice achitã în numerar taxele de timbru pentru activitatea notarialã la casieriile trezoreriei statului sau la unitãţile Casei de Economii şi Consemnaţiuni, dupã caz.
Pentru sumele depuse se elibereazã persoanelor fizice chitanţe, care constituie dovada plãţii.
Unitãţile Casei de Economii şi Consemnaţiuni înregistreazã în borderou încasãrile pe baza chitantelor eliberate, în conturile precizate la alin. (2).
b) Persoanele juridice achitã taxele de timbru pentru activitatea notarialã prin virare cu ordin de plata tip trezorerie, din conturile acestora, deschise la bãncile comerciale, în conturile bugetului de stat menţionate la alin. (2).
Persoanele juridice pot achitã şi în numerar taxele de timbru în suma de pana la 30.000 lei, potrivit lit. a).
(5) Sumele încasate de cãtre unitãţile Casei de Economii şi Consemnaţiuni sunt virate în contul trezoreriei statului sau al administraţiilor financiare (în sectoarele 2, 4, 5 şi 6 în municipiul Bucureşti) şi al Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a judeţului Ilfov, dupã caz, la aceleaşi termene la care se vireazã şi celelalte venituri bugetare, conform convenţiei încheiate cu Ministerul Finanţelor.
ART. 19
(1) Taxele de timbru pentru actele şi serviciile notariale se pot incasa şi de cãtre notarul public, personal sau printr-un salariat anume desemnat de acesta din cadrul biroului notarial, care are obligaţia de a le vãrsa la bugetul de stat, în care scop procedeazã astfel:
Notarii publici solicita organului fiscal teritorial eliberarea de chitantiere în vederea încasãrii taxelor de timbru.
Organele fiscale teritoriale elibereazã chitantiere care reprezintã imprimate cu regim special şi organizeazã evidenta operativã a acestora pe notari publici.
Pe mãsura ce chitantierele se consuma, notarii publici sau salariaţii desemnaţi de cãtre aceştia predau chitantierul utilizat (cotorul) la organul fiscal de la care l-au primit. Dupã verificare, organul fiscal elibereazã noi carnete-chitantiere notarilor publici.
(2) Încasarea de cãtre notarul public sau de cãtre salariatul anume desemnat de acesta din cadrul biroului notarial a sumelor reprezentând taxe de timbru pentru acte şi servicii notariale se face pe chitantiere tip M.F., eliberate de organul fiscal în raza cãruia îşi are sediul fiscal, chitantierele urmând a se gestiona în condiţiile prevãzute pentru agenţii fiscali.
Chitanţa se întocmeşte în doua exemplare, la indigo, şi cuprinde numele şi prenumele plãtitorului, actul sau serviciul notarial pentru care s-a calculat şi s-a încasat taxa de timbru, suma în cifre şi în litere, care reprezintã taxa de timbru, data încasãrii, semnatura emitentului şi a plãtitorului.
Originalul chitanţei se da plãtitorului, iar cel de-al doilea exemplar rãmâne la cotorul chitantierului şi se depune la unitatea fiscalã teritorialã de la care a fost ridicat chitantierul, dupã folosirea completa a acestuia.
(3) Sumele încasate zilnic se depun a doua zi la casieria trezoreriei statului sau la unitatea bãncii comerciale, dupã caz, din localitatea în care biroul notarial îşi are sediul fiscal.
(4) Încasãrile efectuate în ultima zi de lucru a sãptãmânii sau a lunii se depun, în aceeaşi zi, la casieria trezoreriei statului sau a bãncii comerciale, dupã caz.
(5) Nedepunerea sumelor la termenele prevãzute la alin. (3) şi (4) se sancţioneazã potrivit reglementãrilor legale privind executarea creanţelor bugetare.
(6) Notarii publici vor comunica, pe baza datelor consemnate în registrul general şi în registrul de succesiuni, o data cu situaţia statistica lunarã, la Camera Notarilor Publici şi la organele fiscale teritoriale, suma totalã perceputã cu titlu de taxe de timbru pentru activitatea notarialã.
(7) Uniunea Nationala a Notarilor Publici va comunica Ministerului Justiţiei, trimestrial, pana la data de 25 a lunii urmãtoare pentru trimestrul precedent, sumele, centralizate pe ţara, ale taxelor de timbru percepute pentru activitatea notarialã.
ART. 20
Taxele de timbru pentru activitatea notarialã, cu excepţia celor prevãzute la art. 17 alin. (3) din prezentele norme metodologice, se restituie potrivit dispoziţiilor legale privind executarea creanţelor bugetare.
ART. 21
Controlul privind modul de stabilire a taxelor de timbru pentru activitatea notarialã se efectueazã potrivit dispoziţiilor prevãzute de legislaţia privind controlul fiscal.
ART. 22
Contestaţiile privind modul de stabilire şi de percepere a taxelor de timbru pentru activitatea notarialã se soluţioneazã potrivit dispoziţiilor care se aplica în materie fiscalã.
ART. 23
Taxele de timbru pentru actele şi serviciile notariale se fac venit la bugetul de stat şi se cuprind distinct în bugetul de venituri şi cheltuieli al Ministerului Justiţiei, al Curţii Supreme de Justiţie şi al Ministerului Public, în condiţiile şi cu destinaţia prevãzute de lege pentru taxele juridice de timbru.
ART. 24
Ministerul Finanţelor va comunica lunar Ministerului Justiţiei situaţia pe conturi a încasãrii taxelor pentru activitatea notarialã şi va pune la dispoziţie acestui minister încasãrile provenind din taxele de timbru pentru activitatea notarialã.
ART. 25
Ministerul Justiţiei, cu avizul Ministerului Finanţelor, poate propune Guvernului actualizarea taxelor de timbru pentru activitatea notarialã, în funcţie de rata inflaţiei.
ART. 26
Prezentele norme metodologice se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministru de stat,
ministrul justiţiei,
Valeriu Stoica
-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016