Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
------------ *) Republicate în temeiul prevederilor <>art. 4 din Ordinul ministrului finanţelor nr. 2.143/1997 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 361 din 16 decembrie 1997. Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 , aprobate prin <>Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 213/1996 , publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 29 din 12 februarie 1996, au mai fost modificate prin: <>Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 1.419/1997 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 201 din 20 august 1997, şi prin <>Ordinul ministrului finanţelor nr. 2.045/1997 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 359 din 16 decembrie 1997. 1. Potrivit prevederilor <>art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 23/1995 , republicatã, denumita în continuare ordonanta, comercializarea pe teritoriul României a tigaretelor, a produselor din tutun şi a bãuturilor alcoolice din producţia interna şi din import se poate face numai dacã acestea sunt marcate. Începând cu data intrãrii în vigoare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 se interzic producerea şi introducerea pe teritoriul vamal al României a produselor nemarcate ce intra sub incidenta prevederilor ordonanţei, cu excepţiile prevãzute de aceasta. 2. Potrivit prevederilor art. 2 din ordonanta, începând cu data de 1 martie 1996, sunt supuse marcarii tigaretele şi produsele din tutun. Pana la data de 1 mai 1996, agenţii economici producãtori, importatori şi comercianţi sunt obligaţi sa lichideze stocurile de tigarete şi de produse din tutun, nemarcate. Începând cu data de 1 martie 1998 se introduce sistemul de marcare pentru urmãtoarele grupe de bãuturi alcoolice**): a) bãuturi spirtoase; b) tuica şi rachiuri naturale; c) vinuri; d) bãuturi pe baza de vin. Pana la data de 1 martie 1998, agenţii economici producãtori, importatori şi comercianţi sunt obligaţi sa lichideze stocurile de bãuturi alcoolice prevãzute la alin. 3, nemarcate. Nu sunt supuse sistemului de marcare bãuturile alcoolice care se comercializeazã în stare vãrsatã.--------- **) A se vedea <>Hotãrârea Guvernului nr. 582/1997 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 268 din 7 octombrie 1997. 3. Marcarea tigaretelor şi a produselor din tutun se face prin timbre. Marcarea bãuturilor alcoolice se face prin banderole. Machetele timbrelor şi ale banderolelor sunt prezentate în anexa A1 la prezentele norme metodologice. Marcajele se tiparesc de cãtre unitatea specializatã, autorizata de Ministerul Finanţelor. 4. Aplicarea marcajelor se face, potrivit prevederilor art. 4 alin. 1 din ordonanta, pe ambalajul individual al produsului, pe sistemul de închidere, astfel încât prin deschiderea ambalajului sa se deterioreze marcajul. Banderolele pentru marcarea bãuturilor alcoolice se aplica pe sistemul de închidere a buteliilor sau a cutiilor tip tetrapak, tetrabrik etc., în forma de "U" sau "L". În cazul în care pachetele, cutiile sau sticlele sunt invelite în celofan sau sunt prevãzute cu un alt invelis de protecţie transparent, marcajele se aplica sub acest invelis. Produsele de natura celor supuse marcarii - nemarcate sau cu marcaje false -, devenite proprietatea statului prin confiscare, potrivit legii, vor purta marcaje speciale, realizate de cãtre unitatea autorizata de Ministerul Finanţelor cu tipãrirea acestora. Ministerul Finanţelor va desemna unitatea care va aplica aceste marcaje. Valorificarea produselor respective se va face potrivit prevederilor legale în vigoare. 5. Potrivit prevederilor art. 5 din ordonanta, responsabilitatea marcarii produselor revine agenţilor economici care deţin licenţe de fabricaţie sau de import. Marcajele se aplica efectiv pe produs de cãtre producãtorul intern sau extern. Aceste licenţe se elibereazã de cãtre Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei sau de cãtre Ministerul Finanţelor, dupã caz. Licenta poate fi acordatã numai agenţilor economici - persoane fizice autorizate sau persoane juridice -, înmatriculaţi în România. Licenta este nominalã şi nu poate fi cedata direct sau indirect. Aceasta poate fi însã utilizata şi de cãtre sucursalele sau filialele, cu sau fãrã personalitate juridicã, ale agentului economic deţinãtor de licenta, numai în cadrul contractului extern încheiat de acesta, contract care a stat la baza eliberãrii respectivei licenţe de import. Pentru importul de produse supuse marcarii, licentele de import se acorda de cãtre Ministerul Finanţelor în cazul tigaretelor şi produselor din tutun, iar pentru bãuturile alcoolice, de cãtre direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi, respectiv, a municipiului Bucureşti. Aceste licenţe se acorda în baza unei cereri-tip, prezentatã în anexa nr. 1, respectiv nr. 1a), la prezentele norme metodologice. Cererea va fi însoţitã de urmãtoarele documente, în fotocopii certificate pentru conformitate cu originalul: a) documentele legale de constituire a societãţii comerciale, cu toate modificãrile intervenite pana la data solicitãrii licenţei (statutul societãţii comerciale, hotãrârea judecãtoreascã de înfiinţare a acesteia, certificatul de înmatriculare la Registrul comerţului, certificatul de înregistrare fiscalã); b) cazierele judiciare ale administratorilor şi directorilor executivi; c) contractul încheiat direct între importator şi producãtorul extern sau reprezentantul acestuia. În cazul în care contractul este încheiat cu un reprezentant al producãtorului extern, se va prezenta un document care sa ateste relaţia contractualã dintre producãtorul extern şi furnizorul extern al deţinãtorului de licenta; d) scrisoare de bonitate bancarã; e) declaraţie, pe propria rãspundere a solicitantului, privind sediul social, filialele, sucursalele, punctele de lucru, birourile, spaţiile de depozitare, magazinele şi orice alte locuri unde îşi desfãşoarã activitatea, precum şi adresele acestora. Cererile însoţite de documentele prevãzute mai sus se înregistreazã la Ministerul Finanţelor şi la direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz, în Registrul de evidenta a cererilor pentru acordarea licenţelor de import, potrivit modelului din anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice. 6. Potrivit prevederilor art. 5 alin. 2 din ordonanta, produsele marcate cu timbre, banderole sau etichete, deteriorate sau marcate altfel decât se prevede la art. 3 şi 4 din ordonanta, sunt considerate nemarcate, fapta sanctionandu-se potrivit prevederilor art. 15 lit. d) din ordonanta. 7. Pentru situaţiile în care nu se prevede obligativitatea marcarii, prevãzute la art. 7 din ordonanta, producãtorii şi importatorii sunt obligaţi sa conducã evidente distincte, pe baza de documente justificative (pentru producţia interna: fişa limita, raportul de producţie, nota de predare, fişa de magazie, facturile, dupã caz, iar pentru import: factura externa, declaraţia vamalã de import). În cazul în care se schimba destinatiile iniţiale ale produselor prevãzute la art. 7 din ordonanta, în scopul valorificãrii la intern, producãtorii şi importatorii au obligaţia marcarii acestor produse conform prevederilor art. 3 şi 4 din ordonanta. 8. Timbrele, banderolele şi etichetele sunt hârtii de valoare cu regim special şi sunt tipãrite de unitatea specializatã, autorizata de Ministerul Finanţelor sa le tipareasca. 9. Pentru procurarea marcajelor, agenţii economici producãtori interni sau importatori, deţinãtori de licenţe, completeazã nota de comanda conform modelului din anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice, în trei exemplare, dintre care doua exemplare se depun la autoritatea emitenta a licenţei. Fiecare comanda de timbre, banderole sau etichete de marcare se aproba de cãtre autoritatea emitenta a licitaţiei, numai dacã importatorul prezintã scrisoare de garanţie bancarã sau dovada depozitului bancar, echivalente cu valoarea accizelor corespunzãtoare cantitãţilor de mãrfuri pentru care s-au solicitat marcaje. În baza notelor de comanda aprobate se atribuie fiecãrui producãtor intern sau importator de produse supuse marcarii un cod special (bazat pe codul fiscal), care se va regasi inscripţionat pe marcajele tipãrite ce vor fi aplicate pe produsele fabricate sau importate de cãtre aceştia. Sistemul de codificare specialã pentru producãtorii interni sau pentru importatori este cel prevãzut în anexa A2 la prezentele norme metodologice. Dupã aprobarea comenzii, autoritatea emitenta a licenţei va întocmi o situaţie centralizatoare în trei exemplare, dupã modelul din anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice. Exemplarul 1 al acestei situaţii, însoţit de exemplarul 1 al notei de comanda, se transmite, în termen de 5 zile de la aprobare, unitãţii specializate autorizate pentru tipãrirea marcajelor. Exemplarul 2 se va transmite, în acelaşi termen, serviciilor de prelucrare automatã a datelor din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz, iar exemplarul 3 se va pãstra în arhiva proprie. Lunar, pana la data de 15 a lunii urmãtoare, direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, au obligaţia de a transmite Direcţiei generale de tehnologia informatiei financiare din cadrul Ministerului Finanţelor, cumulat de la începutul anului, situaţia marcajelor aprobate, ridicate şi utilizate de cãtre fiecare producãtor intern şi importator de bãuturi alcoolice. Aceasta situaţie se va întocmi separat pentru fiecare produs supus marcarii. Direcţia generalã de tehnologia informatiei financiare va transmite lunar, pana la sfârşitul lunii urmãtoare, Direcţiei generale de legislaţie impozite indirecte, situaţia centralizata pe ţara, pe fiecare produs supus marcarii, a tuturor marcajelor aprobate, ridicate şi utilizate. Unitatea autorizata pentru tipãrirea marcajelor realizeazã marcajele în baza situaţiilor centralizatoare şi este obligatã sa ţinã evidenta tipariturilor şi sa informeze lunar Ministerul Finanţelor - Direcţia generalã legislaţie impozite indirecte, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, despre cantitãţile livrate. Marcajele vor fi realizate prin emisiuni identificate printr-un cod şi o serie de emisiune, aprobate de Ministerul Finanţelor. Unitatea specializatã autorizata pentru tipãrirea marcajelor realizeazã marcajele pe baza notelor de comanda şi numai dupã prezentarea de cãtre agentul economic producãtor intern sau importator a dovezii plãţii şi a extrasului de cont ce atesta virarea contravalorii marcajelor comandate în contul acesteia. Dovada plãţii şi extrasul de cont vor purta obligatoriu viza societãţii bancare la care agenţii economici producãtori interni sau importatori au deschis contul. Agenţii economici care deţin licenta de producãtor intern sau de importator pot utiliza marcajele aprobate numai în limita termenului de valabilitate a licenţei. Marcajele neintroduse în ţara în termenul legal îşi pierd valabilitatea, cu excepţia cazurilor în care autoritatea emitenta a licenţei aproba utilizarea acestora şi în anul urmãtor celui de valabilitate a licenţei. Utilizarea marcajelor şi în anul urmãtor celui de valabilitate a licenţei se poate face numai cu avizul autoritãţii emitente a licenţei, aviz ce poate fi acordat: a) fie prin prelungirea valabilitãţii licenţei precedente pana la data de 31 martie a anului urmãtor; b) fie prin acordarea unei noi licenţe. Pentru prelungirea valabilitãţii licenţei precedente pana la data de 31 martie a anului urmãtor, agentul economic trebuie sa depunã la autoritatea emitenta a licenţei urmãtoarele documente: - dovada transmisã de producãtorul extern sau de reprezentantul acestuia, din care sa rezulte existenta unui stoc de marcaje care fie au fost aplicate deja pe produse şi neexpediate încã beneficiarului de contract, fie exista în stoc, dar nu sunt aplicate pe produsele supuse marcarii; - dovada justificarii periodice, potrivit prevederilor legale, a utilizãrii marcajelor aprobate; - actele de control încheiate de organele de control ale Ministerului Finanţelor, pe linia respectãrii condiţiilor legale de utilizare a marcajelor. Autoritatea emitenta a licenţei poate aproba utilizarea marcajelor peste termenul de valabilitate a acesteia, pe baza unei noi licenţe şi în condiţiile prezentãrii aceloraşi acte prevãzute la alineatul precedent. În plus, în aceasta situaţie, agentul economic importator trebuie sa îndeplineascã toate cerinţele prevãzute de lege în vederea eliberãrii licenţei de import pentru anul urmãtor, având un contract de import încheiat cu acelaşi producãtor extern sau cu reprezentantul acestuia, ca şi în anul precedent. În cazul în care, pana la expirarea termenului de valabilitate a licenţei, importatorii nu justifica prin importuri efective utilizarea marcajelor exportate sau, în cazuri obiective, reimportul acestora, garanţia bancarã sau depozitul bancar va fi executat parţial sau total, corespunzãtor cantitãţii de marcaje nejustificate. Executarea garanţiei bancare sau a depozitului bancar se face în baza unei cereri scrise din partea unitãţii vamale cãtre societatea bancarã emitenta. 10. În valoarea timbrelor, a banderolelor şi a etichetelor nu se includ accizele datorate bugetului de stat, achiziţionarea lor de cãtre agenţii economici producãtori sau importatori fãcându-se la un preţ reprezentând costul şi profitul aferente tipãririi. 11. Agenţii economici producãtori interni sau importatori pot deţine în stoc marcaje necesare pentru 3 luni. În cel mult 15 zile de la expirarea acestui termen, titularii prevãzuţi la alin. 1 sunt obligaţi sa prezinte stocul timbrelor neutilizate autoritãţii emitente a licenţei, care va dispune distrugerea marcajelor. De asemenea, titularii prevãzuţi la alin. 1 sunt obligaţi sa prezinte lunar, pana la data de 20 a fiecãrei luni, autoritãţii emitente a licenţei, situaţia utilizãrii marcajelor. În caz contrar, se va solicita organelor de control abilitate de lege verificarea agentului economic în cauza, pe linia respectãrii prevederilor legale privind condiţiile de utilizare a marcajelor. 12. Marcajele nu pot fi revandute altor agenţi economici, cele neutilizate în termenele prevãzute de lege urmând a fi restituite unitãţii autorizate pentru tipãrirea marcajelor, care va proceda la distrugerea acestora. În situaţia în care un agent economic producãtor intern sau importator îşi înceteazã activitatea, acesta are obligaţia ca în termen de 15 zile sa comunice autoritãţii emitente a licenţei numãrul şi seriile marcajelor neutilizate şi sa le restituie cãtre unitatea autorizata pentru tipãrirea marcajelor, care, de asemenea, va proceda la distrugerea lor. Pana la eliberarea timbrelor, a banderolelor şi a etichetelor cãtre agenţii economici producãtori sau importatori, acestea se depoziteaza la unitatea autorizata pentru tipãrirea marcajelor, în condiţii de deplina securitate. 13. Marcajele deteriorate la agenţii economici producãtori interni sau importatori nu vor fi utilizate, acestea urmând regimul celor neutilizate. Procentul maxim admis de marcaje deteriorate este de 1% din numãrul timbrelor din comanda. Agenţii economici producãtori sau importatori vor tine o evidenta distinctã a marcajelor deteriorate, dupã modelul din anexa nr. 5 la prezentele norme metodologice. Toate marcajele deteriorate vor fi lipite la sfârşitul fiecãrei zile pe un formular special, destinat pentru aceasta, potrivit anexei nr. 6 la prezentele norme metodologice. Constatarea deteriorarii marcajelor şi aprobarea motivatiilor deteriorarii acestora se efectueazã de cãtre unitatea autorizata pentru tipãrirea marcajelor. Marcajele returnate se distrug lunar, sub supravegherea unei comisii formate dintr-un reprezentant al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz, şi din reprezentanţi ai unitãţii autorizate cu tipãrirea. Costul marcajelor neutilizate sau deteriorate nu se restituie, iar cheltuielile legate de distrugerea lor se suporta de cãtre agentul economic în cauza. 14. Potrivit prevederilor art. 11 din ordonanta, agenţii economici producãtori interni sau importatori sunt obligaţi sa ţinã evidenta distinctã a achiziţionãrii, utilizãrii şi returnarii marcajelor, conform formularului din anexa nr. 7 la prezentele norme metodologice. În situaţia în care nu sunt respectate prevederile alin. 1, pe lângã sancţiunile prevãzute în ordonanta, agenţii economici pierd dreptul de aprobare pentru o noua comanda. Organele de control au obligaţia de a comunica autoritãţii emitente a licenţei, în termen de 15 zile de la constatare, nerespectarea obligaţiilor prevãzute la alin. 1. 15. Controlul respectãrii regimului legal privind tipãrirea marcajelor, precum şi marcarea prin timbre, banderole sau etichete a produselor de natura celor prevãzute în ordonanta se exercita de cãtre organele de specialitate ale Ministerului Finanţelor. Unitatea autorizata pentru tipãrirea marcajelor are obligaţia de a efectua expertizarea acestora la solicitarea organelor de control. Organele de control prevãzute de lege vor informa periodic autoritatea emitenta a licenţei despre constatãrile referitoare la încãlcarea prevederilor legale privind marcarea de cãtre agenţii economici producãtori interni sau importatori, deţinãtori de licenţe. 16. Agenţii economici producãtori sau importatori au obligaţia de a pune la dispoziţie organelor de control toate documentele necesare bunei desfasurari a acţiunilor de control, sub sancţiunile prevãzute de dispoziţiile legale. 17. Contestaţiile la sancţiunile aplicate de organele de control potrivit prevederilor <>art. 15 din ordonanta urmeazã regimul instituit de Legea nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu excepţia art. 25 şi 27. ANEXA A1
MACHETELE
timbrelor şi banderolelor
a) Timbre pentru tigarete şi produse din tutun
- 45 mm -
| |
| |
| | - 22 mm -
| |
| |
-----------------------------
b) Banderole pentru marcarea bãuturilor alcoolice
- butelii sau cutii tip tetrapak etc., peste 500 ml:
- aplicare în forma de "U"
- 160 mm -
----------------------------------------------------------------
| |
| |
| | - 18 mm -
| |
----------------------------------------------------------------
- aplicare în forma de "L"
- 80 mm -
-------------------------------------------
| |
| |
| | - 18 mm -
| |
-------------------------------------------
- butelii sau cutii tip tetrapak, tetrabrik etc., sub 500 ml:
- aplicare în forma de "U"
- 120 mm -
------------------------------------------------------
| |
| |
| | - 18 mm -
| |
------------------------------------------------------
- aplicare în forma de "L"
- 60 mm -
----------------------------------
| |
| |
| | - 18 mm -
| |
----------------------------------
- butelii sau cutii tip tetrapak, tetrabrik etc., sub 50 ml:
- aplicare în forma de "U"
- 60 mm -
----------------------------------
| |
| |
| | - 18 mm -
| |
----------------------------------
- aplicare în forma de "L"
- 40 mm -
------------------------
| |
| |
| | - 18 mm -
| |
------------------------
ANEXA A2 SISTEM DE CODIFICARE SPECIALĂ
a) Tigarete şi produse din tutun
- pentru producãtorii interni
A RO [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
accize codul fiscal
- pentru importatori
A [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
accize indicativul codul fiscal
tarii din
care se face
importul
b) Bãuturi alcoolice
- pentru producãtorii interni
A [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
accize indicativul codul fiscal
judeţului de
resedinta al
producãtorului
- pentru importatori
A [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
accize indicativul codul fiscal
tarii din
care se face
importul
NOTA: În cazul în care indicativul judeţului, respectiv al tarii din care se face importul, nu conţine doua, respectiv trei caractere alfanumerice, acestea se vor completa cu cifra zero în fata indicativului existent. ANEXA 1
Nr. .... din .....
CERERE
pentru acordarea licenţei de import
Agentul economic ............, cu sediul în: .............., str. ......... nr. ........, înregistrat la Registrul comerţului sub nr. .........., cod fiscal ............., telefon ..........., fax ..........., telex ......., reprezentat prin ......., domiciliat în ..........., str. ........., nr. ......, bl. ......., sc. ........, et. ........, ap. ......, sectorul ..........., judeţul ........., posesorul buletinului de identitate seria ....... nr. ........., eliberat de ..........., având funcţia de ................, pe baza pieselor anexate la dosar, solicit eliberarea licenţei de import pentru:
1. ...........................
2. ...........................
3. ...........................
Data ............
Semnatura
...................
Domnului director general al Direcţiei generale ................. din Ministerul Finanţelor.
ANEXA 1a)
Nr. .... din .....
CERERE
pentru acordarea licenţei de import
Agentul economic ............, cu sediul în: .............., str. ......... nr. ........, înregistrat la Registrul comerţului sub nr. .........., cod fiscal ............., telefon ..........., fax ..........., telex ........., reprezentat prin ......., domiciliat în ..........., str. ........, nr. ....., bl. ......., sc. ........, et. ........, ap. ......, sectorul ..........., judeţul ........., posesorul buletinului de identitate seria ....... nr. ........., eliberat de ..........., având funcţia de ................, pe baza pieselor anexate la dosar, solicit eliberarea licenţei de import pentru:
1. ...........................
2. ...........................
3. ...........................
Data ............
Semnatura
...................
Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar al judeţului ................/municipiului Bucureşti.
ANEXA 2
REGISTRUL DE EVIDENTA
a cererilor pentru acordarea licenţelor de import
| Nr. de | Data | Numele şi adresa | Modul de | Data eliberãrii |
|înregistrare| | solicitantului | rezolvare | (respingerii) |
| | | | | licenţei |
|------------|------|------------------|-----------|-----------------|
| | | | | |
|------------|------|------------------|-----------|-----------------|
| | | | | |
|------------|------|------------------|-----------|-----------------|
| | | | | |
----------------------------------------------------------------------
ANEXA 3
NOTA DE COMANDA Nr. .........
pentru timbre, banderole şi etichete din ....... luna ....... anul .....
Denumirea agentului economic: ...................
Codul de înregistrare fiscalã: .............../
Codul de marcare: ................/
Adresa completa:
Localitatea ..........., str. .......... nr. ........, sectorul .........., judeţul ..........., codul poştal .........., telefon ...........
| Tipul | Can- | U.M. | Preţul | Valoarea totalã |
| marcajului | tita-| | unitar | - lei - |
| | tea | | - lei - | |
|------------|------|------------------|-----------|-----------------|
| | | | | |
|------------|------|------------------|-----------|-----------------|
| | | | | |
|------------|------|------------------|-----------|-----------------|
| | | | | |
----------------------------------------------------------------------
Ştampila şi semnatura solicitantului: Data aprobãrii comenzii: ........
.................................... Numãrul marcajelor aprobate: ....
.................................... Modalitatea de plata: ...........
ANEXA 4
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
a notelor de comanda
| Nr. de | Denumirea | Adresa | Codul | Nr. de | Nr. de marcaje|
|înregistrare| agentului | | de | marcaje | aprobate |
| | economic | |marcare|solicitate| |
|------------|-----------|--------|-------|----------|---------------|
| | | | | | |
----------------------------------------------------------------------
TOTAL: ............
Semnatura şi ştampila
......................
ANEXA 5
EVIDENTA
marcajelor deteriorate
Numãrul licenţei .............
Codul de marcare ................
Denumirea agentului economic: ...................
Adresa:
Localitatea ..........., str. .......... nr. ........, sectorul .........., judeţul ..........., codul fiscal .............
| Nr. crt. | Cauzele | Nr. de timbre | Nr. de | Nr. de etichete |
| |deteriorarii| | banderole| |
|----------|------------|---------------|----------|-----------------|
| | | | | |
|----------|------------|---------------|----------|-----------------|
| | | | | |
|----------|------------|---------------|----------|-----------------|
| TOTAL: | X | | | |
----------------------------------------------------------------------
Certificat de conducerea agentului economic
Data ...................
Semnatura ..............
Organul fiscal, Verificat de ...........
Semnatura .......... Data ...........
ANEXA 6
Denumirea agentului economic: ...................
Data întocmirii: ........................
MARCAJE DETERIORATE
| | | |
|---------------------|----------------------------|----------------------|
| | | |
|---------------------|----------------------------|----------------------|
| | Loc pentru lipire | |
|---------------------|----------------------------|----------------------|
| | | |
|---------------------|----------------------------|----------------------|
| | | |
--------------------------------------------------------------------------
Numele şi prenumele persoanei Semnatura şefului de secţie
care le-a utilizat ...........................
...........................
Semnatura ...............
ANEXA 7
EVIDENTA
achiziţionãrii, utilizãrii şi returnarii marcajelor în luna ..... anul .......
Denumirea agentului economic: ............ Data: .........
Adresa:
Localitatea ..........., str. .......... nr. ........, sectorul .........., judeţul ..........., codul fiscal ............., codul de marcare .........
Nr. Numãrul Numãrul Numãrul
crt. de timbre de banderole de etichete
-------------------------------------------------------------------------------
1. Stoc la începutul lunii
-------------------------------------------------------------------------------
2. Cumpãrãri în cursul lunii
-------------------------------------------------------------------------------
3. TOTAL I (rd. 1 + rd. 2)
-------------------------------------------------------------------------------
4. Marcaje utilizate pentru produsele
din producţia interna
-------------------------------------------------------------------------------
5. Marcaje expediate producãtorilor
din strãinãtate
-------------------------------------------------------------------------------
6. Deteriorate
-------------------------------------------------------------------------------
7. TOTAL MARCAJE UTILIZATE
(rd. 4 + rd. 5 + rd. 6)
-------------------------------------------------------------------------------
8. Stoc la sfârşitul lunii (rd. 3 - rd. 7)
-------------------------------------------------------------------------------
Certificat de conducerea agentului economic
Data ................... Semnatura ..............
Organul fiscal, Verificat de ...........
Semnatura .......... Data ...........
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.